Partyflock

Forumonderwerp · 1027996
1 volger · 6516x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben heel benieuwt naar jullie mening.

Wat vinden jullie de laptops die de draaitafels vervangen. Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.
Eigenlijk is het nog maar een kwestie van leuke nummertjes uitzoeken.
Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's, omdat het voor hun togh niks meer boeit, iedereen gooit togh wel zijn handen in de lucht. Het 'draaien' word steeds makkelijker. Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.
hmmm....

Artiest n00b
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
sjekkies draaien hoeft ook al niet meer
ze verkopen sigaretten met filter en al
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Unkown11 op dinsdag 9 september 2008 om 16:41:
laptops die de draaitafels vervangen

heb je dan ook 2 laptops nodig ??
Waarschuw beheerder
Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.

Dat kan nu al.. en dan hoef je nog geen eens goed te kunnen draaien, zolang je maar de juiste mensen kent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Denzity op dinsdag 9 september 2008 om 16:46:
heb je dan ook 2 laptops nodig ??

of....
2muizeng :rot:

Waarschuw beheerder
donateur
nep (n)

Waarschuw beheerder
zout op met je laptop
gewoon oldschool : draaitafels

Waarschuw beheerder
dat biet syncen gaat dus lang niet altijd op..
verschillen in ritmepatronen (ja beste mensen die muziek bestaat nog) kan zeer ongewenste effecten opleveren ondanks dat het tempo gelijk loopt
laatste aanpassing

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
Benni draait met een apple (en software) en time-code cds.. :) vooral dat laatste maakt 't acceptabel. Hij maakt 'n playlist en raakt z'n laptop verder bijna niet aan.

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Totaal Gay. Kan je ook geen dj noemen.

Liveacts daar in tegen zijn (Y)
Werkzaam bij UF Events
Artiest {SHOWLIST artist 34781, 75120, 39433}
Waarschuw beheerder
Beter gaan die laptop dj's n drive-inn show beginnen ofzo :S echt te slecht :(

Wil zelf nog wel met Cd's leren draaien maar prefereer toch echt alleen vinyl :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [ N-tec ] op woensdag 10 september 2008 om 14:37:
Wil zelf nog wel met Cd's leren draaien maar prefereer toch echt alleen vinyl

Cd is niets aan... veel makkelijker als vinyl. Zelf ook altijd ( nog steeds wel...) vinyl voorstander, maar ik heb deze zomer een cdj gekocht ivm prijzen van een vinyl en een mp3'tje. Een cd heeft zijn voordelen maar als je vinyl gewend bent en vooral beetje slappere tafels dan is zon cdj een peuleschilletje.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van The Addict! op woensdag 10 september 2008 om 16:03:
veel makkelijker als vinyl

en waarom is dat dan volgens jou??

(is nl gewoon onzin enzo)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 16:09:

Omdat ik niet eingelijks best slappe draaitafels heb citronic's mk2. Moet je er zo veel meer gevoel in leggen bij het cue'en en bij het corrigeren als bij technic's of oems. En de bpm counters van pioneers werken ook redelijk goed dus je gaat daar al snel ruwweg mee werken.

Waarschuw beheerder
ja klopt, met cdj's kan je makkelijker, sneller en strakker werken.

Maar je kan ook meer eruit halen. 4 cd's gebruiken tegelijkertijd bijvoorbeeld ;) hotcue's loopjes etc!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 18:15:
ja klopt, met cdj's kan je makkelijker, sneller en strakker werken.

Maar je kan ook meer eruit halen. 4 cd's gebruiken tegelijkertijd bijvoorbeeld hotcue's loopjes etc!

dat is gewoon een feit, ik ben ook best verliefd geworden op mijn cdj 800 het is een rib uit je lijf maar je hebt ook wat !

maar hoe dan ook dj's blijven conservatieve eikels :) en vinyl blijft vet ;)

Waarschuw beheerder
ik heb ook geen ribben meer over :lol:
Waarschuw beheerder
zo lang als je maar wel ruggegraat blijft houden! maar mensen verklaren je echt voor gek als je over de bedragen gaat hebben. En het zelfde als je zegt nee vinyl is leuk en klinkt goed, dan zeggen ze bestaan die dingen nog :[ ja tuurlijk :rot:

Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
zolang de muziekkeuze goed is en er goeie herrie uit de speakers komt zal het mij een rotzorg zijn of het nou van een laptop komt of een draaitafel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 september 2008 om 21:48:
zolang de muziekkeuze goed is en er goeie herrie uit de speakers komt zal het mij een rotzorg zijn of het nou van een laptop komt of een draaitafel.

Mee eens.

Artiest {SHOWLIST artist 39513, 54609}
Waarschuw beheerder
Fake bitches!

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
áls je digitaal gaat ga dan aan de slag met time-code vinyl(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 10 september 2008 om 16:09:

nee hoor, je wordt erg geholpen met aansturen hij houd 'm in ''bedwang'' voor je, je kan met die jog de beat er zo in ''slepen'' met draaitafels komt daar toch wat meer gevoel bij kijken ;)

Waarschuw beheerder

Je gaat toch ook niet heel veel geld betalen voor een namaak van een schilderij? Als het er maar goed uit ziet? Het gaat in mijn ogen ook om de kunst (van het draaien in dit geval)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Als er op een feest iemand met een laptop draaid, maar wel vette muziek, ga ik toch boos aan de kant staan kijken omdat ie met een laptop speelt.
Vind ik stoer.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 14:35:
Je gaat toch ook niet heel veel geld betalen voor een namaak van een schilderij? Als het er maar goed uit ziet? Het gaat in mijn ogen ook om de kunst (van het draaien in dit geval)

hahaha indd (Y)
Artiest Tijmen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 14:21:
áls je digitaal gaat ga dan aan de slag met time-code vinyl(Y)

Wat is volgens jou het voordeel van time-code vinyl boven time-code cd (behalve de aanschafprijs)?

Waarschuw beheerder
dat je met draaitafels werkt, en dus het gevoel :) zie mijn bovenstaande post ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 16:18:
dus het gevoel

en dus ook skills :)

Waarschuw beheerder
mijn voorkeur zou gaan naar time-code cd's.. Met cdj's kan je veel meer dan met tt's :)

het is ook echt wachten tot je CDJ1000'tjes krijgt waar je je laptop aan hangt. Bij de 400'tjes kan het al.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 16:35:
Met cdj's kan je veel meer dan met tt's

ja of maskeren dat je niet kan draaien :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 16:37:
ja of maskeren dat je niet kan draaien

:@ ja.. als je met 4 cdj's tegelijk draait kan je niet draaien :9

Waarschuw beheerder
hahaha veel dj's niet nee :p
Waarschuw beheerder
(l) draaitafels

ook 2 cd spelers maar die probeer ik het liefst te vermijden.

Laptop vind ik zo ook niet passief staan tegenover het publiek, meesten gaan helemaal schuil achter hun laptop.

Interactie... dat is wat wij willen en vooral goede muziek (liefst op plaat)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's

De popiejopie dj's zeker? Tsja nummers uitzoeken die passen hebben vele dj's trouwens ook nog altijd problemen mee.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van House Makelaar op donderdag 11 september 2008 om 17:39:
, meesten gaan helemaal schuil achter hun laptop.

live setjes zijn wel cool hoor :) maar mixen alleen met een laptop is bagger indd (N)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:42:
maar mixen alleen met een laptop is bagger indd

Maar gebeurt dat dan echt zo vaak?
Waarschuw beheerder
het is ook echt wachten tot je CDJ1000'tjes krijgt waar je je laptop aan hangt. Bij de 400'tjes kan het al.

In mijn ogen n beetje doelloos,je kan toch immers ook n dubbel-tulp naar Jack-kabel gebruiken of zie ik dit verkeerd...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:42:
live setjes zijn wel cool hoor :)

Live ok,( Ableton de gakste :respect: pruts er zelf ook af en toe mee :$ ) maar draaien :no:

Uitspraak van House Makelaar op donderdag 11 september 2008 om 17:39:
Interactie... dat is wat wij willen

Daar heb je ook een punt ja :)

Waarschuw beheerder
Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's

Wie dan?

time-code cd's..

Dat snap ik niet helemaal...je kunt dan toch net zo goed mp3cd's of CDJ400's gebruiken?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 17:35:
hahaha veel dj's niet nee

wij gebuiken er 4 :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:12:
Dat snap ik niet helemaal...je kunt dan toch net zo goed mp3cd's of CDJ400's gebruiken?

time code cd's is om de gemakken van een CDJ1000 te behouden. Mp3 cd's zijn kwetsbaar (1 vlekje of oververhitting en ze pakken niet goed of slaan over. CDJ400 draait minder fijn en kom je daar en tegen bijna nergens tegen behalve bij DJ's thuis of in een locatie waar ze besparen op de apparatuur.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 20:23:
wij gebuiken er 4

ja maar lukt dat ook met draaitafels? :p
Waarschuw beheerder
Ik vind de mogelijkheden van een midicontroller met software toch wel erg gaaf, check de link maar eens.

http://www.native-instruments.com/index.php?id=hawtintips7&L=1

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 10us op donderdag 11 september 2008 om 22:57:
Ik vind de mogelijkheden van een midicontroller met software toch wel erg gaaf, check de link maar eens.

nee ik vind het niet kunnen (N) een live act oké
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 21:44:
ja maar lukt dat ook met draaitafels?

in m'n platen-tijd stonden er 3 (en dat lukte). Naar mijn weten had een mengpaneel ook maar 3 phono ingangen ;)
en 3 volle tracks door elkaar kan nog wel maar doe je minder snel dan met 4 cdspelers : (2 loopjes, een acapella en een track bijv.)

Waarschuw beheerder
Als je die laptop op zo een manier gebruikt dat het echt iets toevoegd dan zou ik het nog wel vet vinden, maar mensen die een laptop gebruiken omdat het makkelijker is en goedkoper zijn echt een beetje gay :P

Uitspraak van The Addict! op woensdag 10 september 2008 om 18:56:
vinyl blijft vet

Precies, geen cd's, geen laptops, geen mp3'tjes, voor mij gewoon lekker vinyl :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 12 september 2008 om 14:28:
vinyl

:respect:
ze zeggen allemaal dat cd's makkelijker te leren is enzo... maar laat mij maar kloten met vinyl.
Misschien ooit 1 cd spelertje erbij voor zooi die niet op plaat is uitgebracht, maar voorlopig toch niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kings :bounce: op vrijdag 12 september 2008 om 20:41:
ze zeggen allemaal dat cd's makkelijker te leren is enzo... maar laat mij maar kloten met vinyl.
Misschien ooit 1 cd spelertje erbij voor zooi die niet op plaat is uitgebracht,

precies :jaja:

hou ut gewoon lkkr bij de vinyltjes !!

Waarschuw beheerder
mijn laptopkast is ook gemaakt van een soortement vinyl baksel.
ik zal binnekort eens kijken of er al harde schijven van vinyl te krijgen zijn!
veel echter!!! :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 15:06:
mijn laptopkast is ook gemaakt van een soortement vinyl baksel.
ik zal binnekort eens kijken of er al harde schijven van vinyl te krijgen zijn!
veel echter!!!

jij snapt het dus niet:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 17:52:
jij snapt het dus niet

Quantise
Geboortedatum: 6 november 1985
Leeftijd: 22
:lol:
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!! en het ging mij dan ook aan mijn hart toen bekent werd gemaakt dat de cd er aan kwam begin jaren 80!
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 11 september 2008 om 14:36:
Als er op een feest iemand met een laptop draaid, maar wel vette muziek, ga ik toch boos aan de kant staan kijken omdat ie met een laptop speelt.
Vind ik stoer.

:D

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 19:53:
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!! en het ging mij dan ook aan mijn hart toen bekent werd gemaakt dat de cd er aan kwam begin jaren 80!

Weet je wel wat een laptop is dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik neem mijn mixen nog steeds op op een cassettebandje!!! fuck iedereen!!!!

8)

Waarschuw beheerder
Wie heeft het over "syncen". ABLETON _0_
Waarschuw beheerder
ehh... met ableton sync je de boel continu

mijn voorkeur zou gaan naar time-code cd's.. Met cdj's kan je veel meer dan met tt's

Als je timecode cd's gebruikt kun je niets meer dan met timecode vinyls. De sampler (waar je ws op doelt) kun je niet gebruiken.

Ik gebruik timecode vinyl omdat een cd map niets voor mij is. Tevens draai ik liever met platenspelers.
De cdj's van pioneer zijn echt relaxt, maar het is gewoon niet zo direct en tastbaar als een plaatje met een naald erop (Y)

Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.

haha, jij denkt dat iedereen maarzo een goeie set kan neerzetten wanneer je geen plaatjes meer gelijk hoeft te zetten? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 15 september 2008 om 20:05:
Weet je wel wat een laptop is dan?laatste aanpassing 15 september 2008 20:10

een apparaat waar ik jou prima mee om je oren kan slaan!!! :[

Waarschuw beheerder
Quantise

dus?
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!!

zegt meer over jou dan over mij :roflol:

:bye:
Waarschuw beheerder
Quantise

Aha, ben jij er zo een :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 21:41:
een apparaat waar ik jou prima mee om je oren kan slaan!!!

jammer dat je die niet hebt in je gekraakte hol

[img width=640 height=480 cacheid=000ff594002c7da2afba05da1a025434e2]https://album.partyflock.nl/34518577.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 15 september 2008 om 21:08:
Als je timecode cd's gebruikt kun je niets meer dan met timecode vinyls. De sampler (waar je ws op doelt) kun je niet gebruiken

hot-cue's en loopjes.. zijn die niet meer bruikbaar dan? da's gek..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 13:45:
jammer dat je die niet hebt in je gekraakte hol

:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 13:59:
hot-cue's en loopjes.. zijn die niet meer bruikbaar dan? da's gek..

het is idd niet mogelijk een hot cue te zetten en de sampler te gebruiken :(

Waarschuw beheerder
dan is 't wel heel erg beperkt om met zo'n programma te gaan werken en zou ik liever echt vinyl pakken dan time-code vinyl. En uiteraard liever echte cd'tjes dan time-code cd's. Je laptop kan crashen en je mist bij cd's de extra's die op de cdspeler zitten t.o.v. draaitafels. Die dingen zitten er niet voor niks op.
Waarschuw beheerder
How, het geaat nu ff mis. ff ter verduidelijking:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 15:06:
je mist bij cd's de extra's die op de cdspeler zitten t.o.v. draaitafels

Niet helemaal waar. Wanneer je timecoded vinyls gebruikt krijg je softwarematig de mogelijkheid tot samplen (loopen) en het zetten van hot-cue's.

Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 15:04:
het is idd niet mogelijk een hot cue te zetten en de sampler te gebruiken

Van je cd-deck dus!!! Je kan wel softwarematig samplen en loopen. Maar dat kan dus ook met een gewoon deck :)
Dus eigenlijk betaal je voor features op je cd deck die je ten eerste niet nodig hebt en ten tweede niet kan gebruiken. Dus timecode systeem kun je beter met gewone decks doen. Enige reden dat ik cd decks zou aanraden icm bijvoorbeeld Serato is wanneer je cd decks veeeeel fijner vindt dan gewone decks.

Maargoed, dat is bij mij niet 't geval :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 15:06:
Je laptop kan crashen

klopt! Maargoed, ga dan voor Serato of Traktor. Dan heb je minimale kans op system crash of andere problemen.

Voor mij werkt het ieg prima! Draaien met een laptop geeft mij de mogelijkheid al m'n muziek overal mee naartoe te nemen en gewoon door de lijsten te scrollen alsof ik thuis ben. (ik zou niet willen draaien uit een cd map, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 17:37:
Voor mij werkt het ieg prima! Draaien met een laptop geeft mij de mogelijkheid al m'n muziek overal mee naartoe te nemen en gewoon door de lijsten te scrollen alsof ik thuis ben.

Voor mij ook. Draai nu paar maandjes met een laptop en midicontroller. Bevalt erg goed

Toch gebruik tijdens optredens wekelijks een timecode-setup (laptop, KDJ-500, 2 keer cdj1000 en djm800). Niet zozeer omdat ik t prettiger vind (hotque's, loops enz heb je idd nog steeds je midi-controller voor nodig). Meer om te voldoen aan 'het beeld' mensen van dj's hebben.

Heb wel altijd een cd of plaat klaarstaan voor mocht m'n systeem crashen (is nog nooit gebeurt). CDJ1000's blijven wel hangen, of vallen midden in een track uit (is me al vaker gebeurt). En naalden slaan over(!).

Maargoed, ieder zijn / haar ding.

Persoonlijk draai ik nog maar zelden met vinyl of cd's. Vind het wel fijn om de vaardigheid van het handmatig beatmatchen te behouden, maar mis het plezier van de extra mogelijkheden die een computer geeft. Vooral het terugvinden van muziek gaat op je computer een stuk sneller en makkelijker dan in je platentas of cd-map.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het is wel de toekomst, voor velen liefhebbers "helaas". Mij maakt 't niet uit als 't maar vet klinkt. Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt. Niet dat ik zeg dat jullie dat doen ;) maar het wordt wel makkelijker.

En CDJ1000's en technics sl1210 kunnen idd gaar zijn.

Ik heb in mijn rider ook DJM800 en 3x CDJ1000 mk3 (liefste 4) staan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:42:
maar het wordt wel makkelijker.

daar val ik dan een beetje over

Waarschuw beheerder
ja maar dat is dus precies als met de overstap van vinyl naar cd's geweest.. met vinyl had je meer overzicht in je koffer want je wist precies wat er op welke plaat stond en waar etc. met het verloop van de groeven. Met cd's was dat wennen maar kon je met de hardware meer dan met zo'n platenspelert. Zo is het met de overstap naar de laptop en midi-controller in principe ook. Je bent het visuele even kwijt, het is een andere manier van je tracks zoeken maar als je het eenmaal onder de knie hebt wil je waarschijnlijk niet meer anders. En andere dingen zijn mogelijk, zoals je eigen effecten inladen tijdens je set die je toewijst aan 'n knop op je midi-controller. Ik ben bijvoorbeeld beperkt tot wat een DJM800 met CDJ1000's te bieden heeft. Thuis heb ik er ook nog een EFX1000 bij maar ook die is "beperkt".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:51:
daar val ik dan een beetje over

vind niet dat dat de reden moet zijn idd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was ist jetzt der DJ software? Ich habe winamp, aber das is scheise!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PM] Günther op woensdag 17 september 2008 om 10:30:

traktor/ableton live
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 11 september 2008 om 14:36:
Vind ik stoer.

:roflol:

Voor mij ook vinyl :)
Waarschuw beheerder

Kan aan mij liggen, maar dat is toch alleen maar om mee af te spelen, maar denk inderdaad dat Traktor toch wel de DJ software is en even afwachten wat de nieuwe Serato Itch software gaat doen, moet je alleen wel een vestax VCI-300 hebben.
Waarschuw beheerder

Snap niet dat mensen hierop ingaan :lol:
Waarschuw beheerder
zou 't niet te serieus nemen idd :D

Waarschuw beheerder
alweer dat filmpje :p
Waarschuw beheerder
Traktor DJ / Virtual DJ of dat soort applicaties zijn inderdaad makkelijker, gebruik Ableton en maak edits en gebruik effecten... dan kan het zeker leuk zijn :)

Waarschuw beheerder
het lijkt tegenwoordig wel of alles om effecten draait, en niet meer coole dingen met puur 2a3 platen :(

Waarschuw beheerder
Scratchen/ Beat jugglen gaat tegenwoordig ook heel makkelijk door herhaaldelijk op je play knop van je cd speler te drukken (vraag maar aan partyraisor).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 12:03:
Scratchen/ Beat jugglen gaat tegenwoordig ook heel makkelijk door herhaaldelijk op je play knop van je cd speler te drukken (vraag maar aan partyraisor).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 11:37:
alweer dat filmpje

en alweer die Hawtin die er een beetje gaaf in loopt te doen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 23 september 2008 om 12:29:
beetje mongool loopt te doen

Waarschuw beheerder
als artiesten met laptop draaien,
welk programma gebruiken ze dan iig?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 oktober 2008 om 19:05:
als artiesten met laptop draaien,
welk programma gebruiken ze dan iig?

ableton live en of traktor

Waarschuw beheerder
mmm, ok
van die 2 heb ik wel vaker gehoord, traktor wel is geprobeerd
want ik zoek iig ene programma waarmee je je nummers zegmaar op verschillende lines kan zetten,
en dan zegmaar in mixen , maar niet als optredens bedoel ik
Waarschuw beheerder
dat zou in ableton kunnen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 5 oktober 2008 om 20:21:
dat zou in ableton kunnen

dat ga ik dan ff proberen :) want vind altijd wel vet om gewoon voor thuis wat leuks in elkaar te gooien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 11:40:
het lijkt tegenwoordig wel of alles om effecten draait, en niet meer coole dingen met puur 2a3 platen

klopt ja :(

Artiest {SHOWLIST artist 139692, 27893}
Waarschuw beheerder
Krijgen we dan binnenkort de primeur van de afstandsbediening-dj, die vanaf de dansvloer met een
simpele druk op de knop zijn volgende nummer laat inmixen. Kan hij/zij misschien beter thuis blijven.
Ik denk niet dat de PL-J (playlistjockey) echt nodig is, ze noemen allemaal dezelfde redenen;
je hoeft niet te sleuren met grote platenkoffers, en het mixen gaat makkelijker..
tja, da's hetzelfde als je thuis op de bank met een zak chips fifa soccer speelt,
maar wel tegen al je vrienden zegt dat je op voetbal zit (maar eigenlijk niet wil zweten, tegen een bal wil schoppen, het gras wil ruiken of getackeld wil worden)

wat ik ook opmerkelijk vind is dat velen al spreken over een vervanging/opvolger,
dat er leuke nieuwe snufjes op de markt komen, leuk, ik wordt er niet warm/kouder van,
maar veel mannetjes zijn net eksters, moeten alles wat glimpt, licht geeft, nieuwe features heeft,
hebben hebben hebben.

Uiteindelijk gaat het om de passie! Die platen draaien die jou in je 'core' raken,
we dwalen af dat we het alleen nog over de 'vorm' hebben ipv de 'inhoud'.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 15:37:
Uiteindelijk gaat het om de passie! Die platen draaien die jou in je 'core' raken,

klopt, met platen draaien lijkt mij ook echt vet om te doen :)
ik vind het ook beter dan dat ze CD's gebruiken tijdens optredens.
Maar kijk, ik wil voor thuis gewoon wel is een mixje in elkaar gooien en niet echt professioneel ofzo, dan vind ik laptop's of CD's een goede oplossing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 16:54:
Maar kijk, ik wil voor thuis gewoon wel is een mixje in elkaar gooien en niet echt professioneel ofzo, dan vind ik laptop's of CD's een goede oplossing

dan vindt ik het helemaal leuk om met draaitafels te klote :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 15:37:
Ik denk niet dat de PL-J (playlistjockey) echt nodig is, ze noemen allemaal dezelfde redenen;
je hoeft niet te sleuren met grote platenkoffers, en het mixen gaat makkelijker..
tja, da's hetzelfde als je thuis op de bank met een zak chips fifa soccer speelt,
maar wel tegen al je vrienden zegt dat je op voetbal zit (maar eigenlijk niet wil zweten, tegen een bal wil schoppen, het gras wil ruiken of getackeld wil worden)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 16:57:
dan vindt ik het helemaal leuk om met draaitafels te klote :d

mij lijkt dat ook leuker, maarja, me portemonnee vind dat denk minder leuk :(

Waarschuw beheerder
Als DJ zijnde ben je verantwoordelijk voor een stuk entertainment en als het publiek uit zn dak gaat omdat je een geweldige set neerzet, dan maakt het geen ruk uit of het met platen, cd's of laptop is gedaan. Het gaat uiteindelijk om de passie voor muziek en die hoor je terug in je set, no matter what je ook gebruikt om te mixen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat is jouw mening. Voor mij is een Dj een Artiest. En een paar mp3-tjes in een programmatje laden kan iedere mongool.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:42:
Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt.

Zal wel een hele goeie dj zijn dan als ie na jaren nog niet een plaat gelijk kan zetten, haha!

Waarschuw beheerder
Redje in tha house

Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt.

Dat bedoel ik dus. Dat soort onmuzikale paupers hoef ik dus niet te zien "optreden" voor mijn duur betaalde kaartje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:07:
Redje in tha house

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 10:41:
http://www.youtube.com/v/XEREBYSvfMY&hl=nl&­;fs=1laatste aanpassing 7 oktober 2008 10:44

haha, dat klinkt nergens naar. Maar die gast hoort het niet, die vertrouwt gewoon blind op de beatmatch S:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:07:
Dat bedoel ik dus. Dat soort onmuzikale paupers hoef ik dus niet te zien "optreden" voor mijn duur betaalde kaartje.

Als t zelfde 'mixje' met vinyl was gemaakt wel?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:50:

ja want dan heb je skills ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:50:

ja want dan heb je skills

Precies. Gaat om het princiepe. Heb al eerder gezecht. Ik ga ook niet veel geld betalen voor een namaak schilderij omdat het er toch hetzelfde uit ziet...
Waarschuw beheerder
Ik koop liever een mooie reproductie dan een slecht origineel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 13:27:
Ik koop liever een mooie reproductie dan een slecht origineel.

hahaha wat een dom antwoord zeg :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 14:10:

Waarschuw beheerder
idd, dom antwoord. Kunst hoeft niet altijd in top staat te zijn.

Waarschuw beheerder
het gaat om de originaliteit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 08:52:
En een paar mp3-tjes in een programmatje laden kan iedere mongool.

Dat het makkelijker gaat wil nog niet zeggen dat het slechter is. En ik heb natuurlijk niet over een programma en een muis en klaar. Traktor i.c.m. bv een vestax vci-100 en er is in principe geen verschil meer met cd-spelers. Ook met cd-spelers kan je syncen en de nieuwere mengpanelen hebben vaak ook een bpm-meter aan boord. Maakt dat het makkelijker om te mixen? Ja, maar om een goede set neer te zetten heb je toch echt wel skills nodig. Met alleen beat-matchen ben je er niet en sommige mensen (zie gepost youtube filmpje) kunnen zelfs met software die van alle gemakken voorzien is niet uit de voeten. Tuurlijk, vinyl blijft gaver, maar ik vind dat het medium waar de muziek op staat niet uit moet maken om een goede set neer te zetten.

En de vergelijking met een echte en een neppe schilderij gaat niet op hier. Dat is hetzelfde als echt mixen en playbacken (mix afspelen). Al met al, ieder zijn ding :)

Waarschuw beheerder
de kunst van 't djen gaat gewoon weg

Waarschuw beheerder
Dan noemen we mensen die met vinyl draaien DJ en degene die met een laptop draaien een MJ (mp3 jockey) iedereen blij :)

Ik denk niet de kunst van 't djen weg gaat, maar dat kunst zich gaat verleggen op andere vlakken. In de meest pure vorm ben ik het met je eens, maar zodra iemand digitaal een betere set neer kan zetten dan ieman die alleen vinyl draait, hoor ik toch liever de digitale versie. De huidige muziekproducties is verre van puur. Toch luisteren we hier met zn allen naar. Alleen al de house-scene is denk ik toch wel voor 99% digitaal geproduceerd met digitale geluiden. Sommige mensen vinden dit om deze reden troep en anderen vinden het helemaal geweldig. Als we kijken naar de huidige generatie dan hoor je nog maar weinig mensen die nooit een house-nummertje mooi vinden. En ik denk dat de generatie na ons dit ook zal hebben met mp3-mixen. Het blijft muziek.

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:46:
de kunst van 't djen gaat gewoon weg

Denk dat op deze manier juist het DJ'en en het live-aspect juist dichter bij elkaar komen te liggen. Mits de persoon in kwestie wel zijn creativiteit weet om te zetten waardoor het een extra'tje zal bieden aan de sets. Natuurlijk, met Traktor een set voorbereiden en op locatie laten strak lopen dmv iets als 'auto-sync', dat is geen kunst en daardoor zullen met name de traditionele dj's zich bedreigd voelen. Die mensen neem ik niet serieus. Maar als je echt tijd in je sets stopt en er iets unieks/apart/geefheteennaam van weet te maken, dan ben je wel goed bezig en kun je best met je laptopje voor publiek staan.

En nee, dan doel ik niet alleen op het maken van loops of gebruiken van effecten. Maar ook op het maken van combinaties die op een traditionele manier niet direct mogelijk waren, bijvoorbeeld. :)
Waarschuw beheerder
tja, mogelijkheden genoeg vandaag de dag. Alles is in mijn ogen toegestaan, hoe het klinkt is wat uiteindelijk telt. :)

Maargoed, als iemand zich dj noemt maar geen 2 vinyls gelijk kan leggen.. (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik verwacht van een DJ gewoon dat het een muziekant is met verstand van muziek. Niet een of andere entertainer die een maskertje opzet en een beetje door een mic gaat staan schreeuwen. Natuurlijk moet een dj ook kunnen entertainen maar muziek maken moet gepaard gaan met bepaalde skills (zie dj jean). En nogmaals, iedereen kan draaien met een laptop, dat deed ik ook toen ik 13 was.

Mits de persoon in kwestie wel zijn creativiteit weet om te zetten waardoor het een extra'tje zal bieden aan de sets. Natuurlijk, met Traktor een set voorbereiden en op locatie laten strak lopen dmv iets als 'auto-sync', dat is geen kunst en daardoor zullen met name de traditionele dj's zich bedreigd voelen. Die mensen neem ik niet serieus

Mooi gesproken.

maar zoals in de openings post staat

Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.

:nee:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:40:
Alleen al de house-scene is denk ik toch wel voor 99% digitaal geproduceerd met digitale geluiden

nu snijd je een ander vlak aan, tuurlijk is het digitaal geproduceerd (maar ik ga daar niet dieper op in want dan zijn we nog wel ff bezig :p)

Uitspraak van MAW op woensdag 8 oktober 2008 om 01:12:
Alles is in mijn ogen toegestaan, hoe het klinkt is wat uiteindelijk telt.

hier kan ik het niet met je eens zijn, als ik 5cd's neem met een mix van een of andere dj, en laat die leuk overlopen, vindt je het dan nog cool? het gaat immers om wat uit de speakers komt toch? ;)

Waarschuw beheerder
het draait uiteindelijk toch alleen maar om wat er uit de speakers komt

als je als artiest nu heel relaxt met effecten bent (waar er maar weinig van zijn), waarom beatmixen als je je dan volledig op effecten kan storten en tot 4 platen tegelijk kan mixen, met alle toeters en bellen zodat de originele platen bijna niet meer te herkennen. Uiteraard leent de ene muziekstrijl hier meer voor dan de ander.

al die andere kunnen ook beatmixen met tractor... zijn er meer dan genoeg van, zoals ik zelf tractor ook het liefst gebruik. Waarom dan Traktor en geen Vinyl? platencollectie op peil houden is te moeilijk, zeker als je oude tracks wilt bijkopen (en dan niet per definitie die makkelijke klassiekers) en ja, dat heb ik jaren geprobeerd. Sinds Traktor draai ik eindelijk zoals ik t ook voor ogen heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:24:
platencollectie op peil houden is te moeilijk, zeker als je oude tracks wilt bijkopen (en dan niet per definitie die makkelijke klassiekers)

dat is nog een verschil vinyl dj's zijn echte verzamelaars die vinden dat leuk :)

Waarschuw beheerder
tot 4 platen tegelijk kan mixen, met alle toeters en bellen zodat de originele platen bijna niet meer te herkennen

kunstmatig

. Sinds Traktor draai ik eindelijk zoals ik t ook voor ogen heb.

kunstmatig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:30:

ja heel leuk, en dan die 7000E per jaar voor iemand met een bijbaantje, en dan ook nog die platen die je nog steeds wil niet kunnen krijgen, omdat je ze voor 150E over moet laten komen vanuit een ander continent. Leuk als verzamelen je hobby is, maar daar kan je een dj nooit op afrekenen.

en over die kunstmatig shit. Dat is waar dj en live naar elkaar toe groeien. Ik zie dat als een derde soort artiest, zijn er erg weinig van zijn die dat acceptabel kunnen. Zijn ook maar weinig muziekstijlen waarmee dit kan. Ik denk niet dat ik er een van ben, daarom draai ik alleen via Traktor, zonder beatsync. Heb lang met vinyl gedraaid maar merkte dat op een gegeven moment je soort tegen een muur aanloopt met wat allemaal kan. Ik wil er meer uithalen dan de grenzen van vinyl toelaten, daarnaast duidelijker mn eigen ding er aan toevoegen.

verder is dat kunstmatig zo'n onzin in de 21e eeuw. Kijk naar wat voor diversiteit er ontstaat tussen de stijlen van verschillende dj's, zo kan het kaf van het koren gescheiden worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 oktober 2008 om 12:20:
maar daar kan je een dj nooit op afreken

nou een heel klein beetje wel, stel ik draai op een feest voor mensen die mij geboekt hebben omdat ik vet draai en dikke muziek laat horen met platen die ik door de jaren heen gespaard heb. dat zijn unieke setjes snap je, het is niet uniek meer tegenwoordig, alles is op mp3 te krijgen. ik vind de ouwe school dj het vetst die jou zijn dikke gespaarde (pijn en moeite) platen laat horen, en dat zou ook moeten uitmaken welke dj jij goed of slecht vind, niet alleen qua mixen en of beetje leuk doen naar het publiek

dat zit er tegenwoordig niet meer bij (N)

Waarschuw beheerder
verzamelen hoord er gewoon bij ;)

Waarschuw beheerder
het draait uiteindelijk toch alleen maar om wat er uit de speakers komt

:nee:

verzamelen hoord er gewoon bij

Deel van de hobby ja

Waarschuw beheerder
Ik draai zelf met vinyl en zal dit ook altijd blijven doen. Misschien als ik ooit een andere stijl wil draaien dat ik dat met cd's doe omdat het anders gewoon te duur wordt, maar hoe dan ook blijf ik vinyl draaien en het verzamelen. Het is voor mij een hobby, ik hoef er niks mee te bereiken en van mij part draai ik nooit in een discotheek of wat dan ook (leuk meegenomen, maar zeker niet het doel).

Als mensen met een laptop in clubs draaien, is dat prima, zo lang ze dan maar iets met die laptop doen dat je niet met vinyl kan. Het moet anders zijn, niet gewoon makkelijker. Het moet zelfs zo anders zijn dat het appels met peren vergelijken is. Net zoals keyboards en echte piano's. Als je piano speelt op een keyboard ben je gewoon een nerd, maar als je het maximale uit een keyboard haalt ben je echt wel vet bezig. En ja de mensen die hun laptop gebruiken om gewoon nummertjes aan elkaar te mixen, leuk voor ze als ze daar plezier uit halen, maar ik neem het totaal niet serieus.

Laatst was ik alleen in een discotheek waar een 'dj' een laptop aan had en daar mee mixte, maar dan wel af en toe even met zn handen aan twee cd-spelers zat alsof ie echt iets deed. Toen nam ik em niet alleen niet meer serieus, maar wilde ik em eigenlijk wel een beetje slaan ;) Beledigend gewoon.

Waarschuw beheerder
Viel me anders wel op.. dat op afgelopen Awakenings 4okt waar ik dus ben geweest (en daar draaien niet de minste techno dj's) wel bijna iedereen draaide op een laptop met bijhorende midi controllers,effecten etc:

Zie hier https://partyflock.nl/album/278580/4746972

check dat plaatje van Technasia met zn 2 djm800's aan elke zijde.. hoe vett!!!
of
Tony rohr & Alexi delano met hun traktor vs ableton setup!!!

Alleen Adam Beyer die draaide nog met cd's, rest allemaal met ableton of traktor!!
En ze draaiden/speelden allemaal de sterren van de hemel :RESPECT:
Ging dus behoorlijk loos!!!

Die shit is wel de toekomst!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup en kan die vertellen wat hij er precies mee kan dat onmogelijk was met draaitafels of cd-spelers?

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, want de enige voordelen die ik nu weet is dat je je complete muziekcollectie altijd bij je hebt, dat je veel effecten kunt gebruiken en loopjes kunt maken. Maar dat zou voor mij echt niet reden genoeg zijn om over te stappen naar een laptop...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 oktober 2008 om 20:19:
Die shit is wel de toekomst!!!laatste aanpassing 9 oktober 2008 20:23

maar hun mogen het ook gewoon vind ik.. die gasten hebben in het verleden al bewezen dat echt alles kunnen met platen etc.

nu begint een startende dj vrijwel direct met traktor/cd etc die niet eens écht goed kunnen draaien met platen. En dat is een neppe generatie vind ik (en ja ik hoor 100% nog bij deze generatie ;-))

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:17:
Maakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup

:YES:

Heb in de loop van de tijd, alles al gehad!!!
Technics sl1210's, cdj's noem maar op..

Nu alles verkocht en over op traktor en ableton... ben nu btje aan t uitzoeken hoe alles werk maar vind t tot nu toe egt zwaar fijn werken!!

Ben nu alleen nog opzoek naar een goede midicontroller/mixer!!
Maar nu ik dit filmpje heb gezien van richie, ben ik misschien tog wel aan t overwegen om ook een Allen & Heath 92 of3,4D aan te schaffen :P
http://www.djscene.nl/news/newsflash/2008/oktober/richie_hawtin_geeft_korte_cursus_traktor_scratch

Wilt t wel btje professioneel aanpakken tuurlijk!! dus niet virtualdj met zon bcd of hercules controller..
Wil wel met the real deal beginnen tuurlijk :D
Alleen jahhh kost veel knaken :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:59:
Ben nu alleen nog opzoek naar een goede midicontroller/mixer!!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:59:
Allen & Heath 92 of3,4D

Xone 4d? :D Dat is zeker de duurste oplossing :D

Je hebt toch al een mixer?

M-Audio Evolution (Midi controller)
http://www.thomann.de/nl/evolution_uc33e_usbcontroller.htm

Kort Kaoss pad (sampler)
http://www.thomann.de/nl/korg_kaoss_pad_3.htm

Lijkt mij nog minstens zo relaxt voor on the road. Je hebt dezelfde mogelijkheden en je hoeft niet altijd dat joekel van een bakbeest mee te nemen (alleen midi controller en/of sampler) mixer (DJM) staat overal :)

Evt. kun je ook nog es een DJM800 aanschaffen voor thuis. Ben je nog steeds veel goedkoper uit dan de Xone en de djm vindt je overal :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1866, 112694}
Waarschuw beheerder
iedereen loopt te roepen dat alleen je alleen met vinyl een echte dj bent. en dat met een midi controller fake is ?

Maar wat is er nu zo moeilijk aan om 2 platen op een draaitafel te gooien en je pitch te bedienen. Dat kan ook iedere mongool leren.

Bijvoorbeld :
Iedereen rijdt nu toch ook met GPS navigatie, en leest de kaart niet meer ?

Vooruitgang heet zo iets.

Waarschuw beheerder
helemaal mee eens.. 't gaat erom wat je laat horen. Al moet ik wel zeggen dat 't goed is om basis-begrippen van 't mixen onder de knie te hebben en dat het erom gaat wat je laat horen. Hoe je 't ook doet, zolang je met 'n gig maar geen mix-cd'tjes opzet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MIKKI op zondag 12 oktober 2008 om 17:03:
iedereen loopt te roepen dat alleen je alleen met vinyl een echte dj bent. en dat met een midi controller fake is ?

Djen met een controller is geen Djen, dus vandaar het ''fake'' is ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:17:
aakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup en kan die vertellen wat hij er precies mee kan dat onmogelijk was met draaitafels of cd-spelers?

:yes:

Ableton live + midicontroller

Het gaat er uiteindelijk om dat je weet hoe je je hardware (+ software in dit geval) moet gebruiken, geldt dus voor platenspelers, cd-spelers, laptops en controllers.

Heb gedraaid met vinyl en cd's, maar gezien ik meer produceer ben ik me gaan verdiepen in het softwarematig mixen en dit om te zetten naar een live-performance. In Ableton kun je t zo gek niet bedenken, loopen als een gek, losse vocals erin smijten, mash-ups real-time creëren, tig fx's gebruiken, maar ook live meespelen dmv een synth, etc. Oke de focus ligt minder/niet op het beat-matchen maar meer creatief bezig zijn met de mogelijkheden die software bieden.

Iemand die alleen press play drukt op zn laptop vind ik (N).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kijk als je naar een live set toe werkt, is het alleen maar vet toch :)
maar als je digitaal je plaatjes strak legt voor een gig, vind ik dan weer dikke bullpoep, en wtf voor je gig? dus je maakt van te voren een tracklist ed? :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 oktober 2008 om 20:33:
us je maakt van te voren een tracklist ed? :vaag:

:no:

Real-time mixen en zo dus inspelen op het publiek (Y)

Waarschuw beheerder
als in beat synchronizer? :lol:
Waarschuw beheerder
in de van dale staat :

disk·joc·key de; m,v -s iem die, bv. voor de radio of in een club, platen aankondigt en draait of mixt; dj, deejay.

Een dj is niets meer of minder dan iemand die plaatjes draait, of hij ze nu digitaal of analoog draait maakt niks uit.

Dus Fake is het niet. En wat nu als je beide combineert ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dus je hoeft niet eens te mixen :9 aankondigen is al genoeg :lol:

Waarschuw beheerder
Mc Allen (H)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 oktober 2008 om 15:27:
dus je hoeft niet eens te mixen :9 aankondigen is al genoeg :lol:

ok dan jongens, hier komt de laatste track van Masters of Ceremony,,, DIRT!!!
publiek : WOOOOEEEHOEOOEOOOEOEOOEOE
en dan gewoon het plaatjes aanzetten :) zo kan ik ook wel dj worden
Waarschuw beheerder
wat een bullshit allemaal zeg. Tuurlijk, uit nostalgisch oogpunt is viyl wel mooi enzo, en is het wel 'zoals het hoort te zijn'Maar als jij je laptop een hele dikke set kan draaien, hoor ik je graag op een feest, boeit me niks. het gaat erom hoe het klinkt, en hoe het in mekaar zit, en of je originele dingen doet. Dan verover je mijn hart.

Net als lui die zeggen dan fruity loops kansloos is om tracks mee te maken. Als het vet klinkt. So What?

Het is niet de Keuken die het eten maakt, maar de kok (i)

Waarschuw beheerder
true! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 14 oktober 2008 om 00:09:
laptop een hele dikke set kan draaien

het is dan geen draaien ;)

Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 14 oktober 2008 om 00:09:
Het is niet de Keuken die het eten maakt, maar de kok (i)

heb je gelijk in ja, maar een chef is kundiger als ie weet hoe hij zijn messen moet gebruikt, en niet de mandoline ;) dat zijn skills ;)
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
ik sta open voor andere dingen, ik geloof er niet in dat vinyl ook de toekomst blijft/is. Vind het altijd vet om nieuwe technieken te gebruiken in dj-land..het opent weer een nieuwe wereld voor je. Je hebt artiesten die creatief zijn met platen mixen en andere weer met softwarematige dingen, het gaat om de muziek tenslotte wat je overbrengt aan het publiek.
Waarschuw beheerder
vind draaien met platen echt onwijs vet..
maar twijfel nu gewoon of ik al mijn tijd die ik heb nou in vinyldraaien moet steken of de overstap moet maken naar compleet digitaal

vind draaien zelf leuker als het compleet digitaal is eigenlijk :s

Waarschuw beheerder
Heb me setup nu ook compleet digitaal, met traktor & ableton :D
Mis nu alleen nog wat enige control over alle functies en aangezien mij een nieuwe midi-mixer zoals een djm800 of een A&H me voorlopig nog iets te duur is.
Ga me denk ik een brc2000 aageschaffen voor wat fx-controlling and browsersearching(360deg en push rotary's), altijd wel handig!!
En een evolotution uc33 ben ik ook aan t overwegen, die lijkt me ook superfijn voor in ableton!!

En denk dat ik die ook gewoon weer bestel bij BAX-shop.. goede service en binnen 2dagen in huis :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op woensdag 15 oktober 2008 om 16:12:
combineer jij traktor met ableton?

nee dat dan weer niet, gebruik ze wel ieder apart..

heb zojuist toevallig een uc33e midicontroller op de kop getikt voor 125eurie op marktplaats, strakkies even ophalen... Ben benieuwd :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 oktober 2008 om 15:58:
Ga me denk ik een brc2000 aageschaffen voor wat fx-controlling and browsersearching(360deg en push rotary's), altijd wel handig!!
En een evolotution uc33 ben ik ook aan t overwegen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 oktober 2008 om 17:49:
heb zojuist toevallig een uc33e midicontroller op de kop getikt

ik zou ook voor die m-audio gaan (uc33e)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kreeg net een mail van NI dat er 1 Nov een opvolger zal uitkomen van Traktor namelijk Traktor Pro. Promotie film net gezien en ziet er zeer goed uit!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 oktober 2008 om 19:21:
In Ableton kun je t zo gek niet bedenken, loopen als een gek, losse vocals erin smijten, mash-ups real-time creëren, tig fx's gebruiken, maar ook live meespelen dmv een synth, etc. Oke de focus ligt minder/niet op het beat-matchen maar meer creatief bezig zijn met de mogelijkheden die software bieden.

Op zo een manier is een laptop wel weer vet ja :)

Uitspraak van not the real J.Morrison (marc) op woensdag 15 oktober 2008 om 10:15:
maar twijfel nu gewoon of ik al mijn tijd die ik heb nou in vinyldraaien moet steken of de overstap moet maken naar compleet digitaal

Als iedereen dat gaat doen, dan verdwijnt vinyl idd :p Gewoon vinyl blijven draaien/kopen, zolang er vraag naar is blijft het gewoon in de handel.
Waarschuw beheerder
ja ik twijfel echt, als ik zo aan het kutten ben met traktor 3, vind ik het zoveel toffer om te doen dan platen :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van not the real J.Morrison (marc) op vrijdag 17 oktober 2008 om 14:54:
vind ik het zoveel toffer om te doen dan platen

ik hoor van verschillende mensen die traktor gebruiken bepaalde voordelen opnoemen, bijvoorbeeld: je plaat nooit vervangen maar dat zijn juist die dingen die het 'm doen voor mij, ook die kraakjes ook het zoeken en verzamelen van muziek (l)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
traktor wereld is nieuwe verslaving ;)
die kraakjes van de plaat, zoeken naar platen etc....die tijd heb ik al wel gehad. de kick van nieuwe mediums en technieken zijn vele malen interessanter voor mij.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op vrijdag 17 oktober 2008 om 00:07:
ik zou ook voor die m-audio gaan (uc33e)

So i did!!!
Voor 125eurie op marktplaats gekocht :D
Kwestie van usb inpluggen en al je funties in traktor of ableton aan je knopjes toewijzen, werkt superhandig..
Kan nu tenminste fatsoenlijke effecten gebruiken, beter als die van de behringer tenminste :P

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/52956109.jpg[/img]

Mijn gear door de jaren heen :)

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/26461335.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/49082303.jpg[/img]

Nu tog maar digitaal gegaan :P

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/52956204.jpg[/img]

Mijn mixer moet er zoiezo nog keer uit, zal ook wel weer een pioneer of A&H worden..
Al heb ik me vinyltjes nog wel gehouden, misschien als ik geld en tijd overheb nog een keer scratch uitproberen 8)

Maar voorlopig red ik me hier wel ff mee :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 oktober 2008 om 17:53:
Maar voorlopig red ik me hier wel ff mee

wanneer staat het weer tekoop? :x

;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 oktober 2008 om 17:53:
voorlopig

:p

Waarschuw beheerder
Als ik genoeg heb voor een 3/4D :LOL:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 17 oktober 2008 om 15:16:
dat zijn juist die dingen die het 'm doen voor mij, ook die kraakjes

kraakjes mis ik hier als kiespijn :D
Waarschuw beheerder
Hallo iedereen ik ben van plan om een midi controller aan te schaffen. Maar nu twijfel ik tussen de A&H Xone:1D en de Faderfox DX2. Ik draai zelf met Traktor Scratch, 2x technics en een djm-600. Kan iemand mij helpen bij het maken van deze keuze, voor en tegens? Iemand misschien ervaringen met beide apparaten etc...

Alvast bedankt (Y)
Waarschuw beheerder
ik heb hier nog een bcd2000 voor een zacht prijsje;
[img width=1000 height=748 cacheid=000217dd002cb9984af853ea1a0259f8e9]http://www.prosound.cl/6057/images/BCD2000_big.jpg[/img]
50 euri's
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimbom020 op maandag 20 oktober 2008 om 12:43:
Hallo iedereen ik ben van plan om een midi controller aan te schaffen. Maar nu twijfel ik tussen de A&H Xone:1D en de Faderfox DX2. Ik draai zelf met Traktor Scratch, 2x technics en een djm-600. Kan iemand mij helpen bij het maken van deze keuze, voor en tegens? Iemand misschien ervaringen met beide apparaten etc...

Alvast bedankt

ik twijfelde ook, maar zou nu voor een 1d gaan..
ziet er degelijker uit, groter.. en dat jogwheelgebeuren lijkt me ook wel handig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimbom020 op maandag 20 oktober 2008 om 12:43:
Maar nu twijfel ik tussen de A&H Xone:1D en de Faderfox DX2

Die faderfox zou ik zoiezo niet nemen!
Maar ligt eraan waarvoor je je midicontroller wilt gebruiken??

Ik zou voor een uc33e gaan, wat een superfijn dingetje is dat!!
En je heb 2x zoveel faders en rotary's om je bijv je effecte mee aan te sturen..
Alleen om te browsen is zon jogwheel dan wel weer handig!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik wil het gaan gebruiken voor fx, loops, cue dat soort dingen. Waarom raad jij de faderfox sowieso niet aan?
Waarschuw beheerder
niks mis met een laptop draaien

maar voor mij nooit meer 1 met vista

die gek van een laptop start zo in eens zonder enige aankondiging op nieuw op:(

En dat precies in me intro van de set voor een vol cafe:(

gelukkig was de plaat die ik wou spelen gewoon vanaf de cd speler en kon ik het redelijk op pakken maar het was niet wat ik wou:(
Waarschuw beheerder
Apple (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sakamaka op zaterdag 25 oktober 2008 om 08:52:
Apple

hehe idd.
De zwakste schakel hier is windows grumpfhh
Waarschuw beheerder
haha mooi plaatje :)

normaal gebruikt hij er 2. 1 draait ie traktor en 1 ableton en hij gebruikt de xone 92 + 2 x 1d (= hetzelfde) als mixer voor traktor en midi controller voor ableton
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Gaap...
Waarschuw beheerder
maar dit is ook de editie met gaiser, pierce, hearthrob & magda ;)
Waarschuw beheerder
Heeft er iemand ervaring met DJ-controllers zoals de MK2 van Hercules?
Ik ben al een poosje bezig met Traktor en aangezien CDspelers en een mixer voor mij nog te duur zijn zoek ik naar een goedkopere oplossing. Is de MK2 goed om mee te beginnen? of zijn er betere controllers?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Harmonic Frequency op maandag 27 oktober 2008 om 13:21:
Heeft er iemand ervaring met DJ-controllers zoals de MK2 van Hercules?

Ik gebruik de Kontrol Pro DJ. Erg degelijk gebouwd. ZGeen interne geluidskaart.
http://www.kontrolprodj.com/

Ook de vestax vci100 werkt erg prettig. De Behringer BCD3000 die ik een een tijdje gebruikt heb raad ik je af! Erg plastic, JOG-wheels lopen aan en erg belabberde geluidskwaliteit uit de interne geluidskaart.
Waarschuw beheerder
Heb net Traktor Scratch geupdate naar Pro, en het ziet er allemaal zeer netjes uit en werkt als een trein tot nu toe (Y)
Waarschuw beheerder
zag trouwens laatst een erg goeie laptop voor weinig geld!

http://www.azerty.nl/1-156-90623/travelmate-5730-842g16mn.html

2260 MHz op 1066 FSB met 3MB L2 cache geheugen :kwijl: (snelste cpu die ik ooit in een betaalbare laptop gezien heb)
2GB DDR2 SDRAM (max 4)
160GB HD op 5400 RPM
4 USB 2.0 poorten
let wel firewire lovers: GEEN firewire!

Maar voor 620 euro echt een top apparaat dus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb een soort gelijke laptop :) die L2 is goed vooral voor jou doeleinden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimbom020 op vrijdag 31 oktober 2008 om 18:04:
Heb net Traktor Scratch geupdate naar Pro, en het ziet er allemaal zeer netjes uit en werkt als een trein tot nu toe

niet naar traktor pro scratch? dat je 4 decks kan gebruiken? :)
Waarschuw beheerder
jawel naar traktor scratch pro en wil binnenkort de Xone:1D erbij halen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 november 2008 om 14:48:
ik heb een soort gelijke laptop

niet op 1066 FSB denk ik ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 5 november 2008 om 15:28:
niet op 1066 FSB denk ik

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 november 2008 om 14:48:
soort gelijke

;p
Waarschuw beheerder
geweldig
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
straks weer wat in elkaar gooien denk ik :)
net nummertjes geselecteerd,
verwacht niet iets echt goeds hoor :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 18:54:
verwacht niet iets echt goeds hoor

Oke, ik verwacht iets slechts dan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 5 november 2008 om 19:01:
Oke, ik verwacht iets slechts dan

is goed
het is niet zoals redje hoor
tis gewoon alleen met de computer gedaan,
gewoon gebeatchmatch wel enzo,
als ik geld heb wil ik wel draaitafels, maar heb eerst nog andere dingen aan me hoofd :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 november 2008 om 19:12:
als ik geld heb wil ik wel draaitafels

Goed bezig ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 5 november 2008 om 19:16:
Goed bezig ;)

ja, maar tis zo duur,
ben pas 17 , en zit elke dag op school
en heb ook andere dingen nog te kopen :P

missch als ik vast ga werken over een jaartje of 8
dan koop ik ze wel :)
Waarschuw beheerder
Hoeft ook niet gelijk Technics toch..

Ik begon op een setje gare Numarks, en daarna Reloop tafeltjes, was al hele vooruitgang
en super betaalbaar..

Nu dan Technics, maarja wel aantal jaartjes verder weer natuurlijk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 5 november 2008 om 19:27:
Nu dan Technics, maarja wel aantal jaartjes verder weer natuurlijk

maar ik ben iemand die gelijk het beste wilt :P
snapje?
Waarschuw beheerder
Ja ik wil ook het liefst een dikke Lexus, maarja dat zit er ook ff niet in ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op woensdag 5 november 2008 om 20:13:
Ja ik wil ook het liefst een dikke Lexus, maarja dat zit er ook ff niet in ;)

:P
nee, maar ik ga wel keer voor sparen

Waarschuw beheerder
Wat vinden jullie de laptops die de draaitafels vervangen. Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.

ik vind het best wel fake :[

Als je er nu een complete live set op maakt met bijv abelton okey, das dan wel weer vet

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/54357358.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/54357394.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/54357419.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/54357468.jpg[/img]

Vind die nieuwe traktor pro maar niks :NO:
Hou t mooi bij Traktor 3 & Ableton :RESPECT:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ableton met een Korg Zero8, dat is zoooo kneiter dik. Alleen eerst even de jackpot winnen voordat ik dat ding kan kopen.

Maar Techindo, waarom gebruik je Traktor en Ableton? Als je Traktor zou gebruiken en dat zou aansturen met bv CD-spelers of iets dergelijks begrijp ik het wel, omdat je dan nog leuk kan beatmatchen. Maar volgens mij gebruik je Traktor nu op een zelfde manier als dat je ableton kan gebruiken toch?

Ik heb nog nooit met Traktor gedraait, ben nieuwsgierig naar of dat extra mogelijkheden geeft...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buis op donderdag 6 november 2008 om 16:11:
Als je Traktor zou gebruiken en dat zou aansturen met bv CD-spelers

Dat had ik dus eerst ook, met 2cdj400's... maar dat werkt voor geen meter :NO:
Alleen had ik me draaitafels misschien beter kunnen houden, want ben ook wel nieuwsgierig naar traktor scratch!!

Gebruik traktor en ableton alle 2, net waar ik maar zin in heb :P
Alleen die uc33 controller is egt zo superfijn, wat een multifunctioneel ding is da :RESPECT:

Magoed eerst sparen idd voor een nieuwe mixert.. djm700/800 of xone3/4d :P
Waarschuw beheerder
met laptop saai
het is veel leuker om voor al die dingen te sparen
dan koop je een mengpaneel dan een mooi versterkertje enz enz

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 16:37:
Alleen had ik me draaitafels misschien beter kunnen houden, want ben ook wel nieuwsgierig naar traktor scratch!!

haha ik vind je echt een gewelige gozer :d

Waarschuw beheerder
Tjaaa zo probeer je nog eens wat uit :LOL:
Waarschuw beheerder
wat een geneuzel hier. Hoe jonger ze zijn hoe minder flexibel qua medium :lol: terwijl je zou verwachten dat een jong iemand graag met de nieuwe techniek draait waar ze mee opgroeien.

Ik heb jarenlang platen gekocht en draaitafels gehad en als je eenmaal kan beatmatchen dan heb je dit ook wel na een paar jaar gezien. Wat een gelul dat alleen goeie DJ's kunnen beatmatchen. Een goeie DJ weet op de juiste momenten de juiste tracks door de speakers te blazen en dan maakt het geen reet uit van welk medium dit komt. Als je dit niet kan inzien dan zal je ook nooit een goeie DJ worden.

Met programma's als Traktor kun je dingen doen die je met vinyl never zou kunnen doen. En ja, je kan beat syncen. So What? is dit het enige waar het om draait? keep on dreaming. Omdat je nu 4 loops gelijk kan laten lopen kan je veel creatiever met het proces bezig zijn en juist dingen doen die andere DJ's niet doen. En als dit een impact heeft op het publiek dan maakt dat je een goeie DJ en kan je jezelf onderscheiden. Importeren van muziek? geen probleem. Zat goeie sites (Beatport enzo) te vinden waar je tegen een redelijk bedrag de nieuwste tracks kan downloaden.

Accepteer nou eens dat het om de muziek gaat.

En voor iedereen die loopt te blerren dat het draaien met bv Traktor zo makkelijk is, die daag ik uit hier een orginele mix te posten gemaakt in Traktor waar je echt laat horen hoe simpel het is en dat het kinderspel is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op zaterdag 8 november 2008 om 21:36:
Omdat je nu 4 loops gelijk kan laten lopen kan je veel creatiever met het proces bezig zijn en juist dingen doen die andere DJ's niet

KAN ja! helemaal mee eens. Alleen kan ik nog geen voorbeelden noemen van zulke dj's ;)

Voor Hawtin werkt het bijvoorbeeld ook niet echt in z'n voordeel allemaal. Sets zijn uiteindelijk een stuk minder dan voorheen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zat goeie sites (Beatport enzo) te vinden waar je tegen een redelijk bedrag de nieuwste tracks kan downloaden.

is al weer duurder dan een plaatje bij deejay.de :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op zondag 9 november 2008 om 03:51:
KAN ja! helemaal mee eens. Alleen kan ik nog geen voorbeelden noemen van zulke dj's

Volgens vele vinyl profeten hier moet iedereen dit met 2 vingers in de neus kunnen :-). Maarre ff serie; Chris Liebing doet het toch aardig met Traktor en samen met Speedy J linken ze 8 decks aan elkaar. Klinkt toch aardig.

Overigens is draaien met platen ook gewoon leuk om te doen maar ik word een beetje moe van mensen die denken dat alles met een computer zo makkelijk gaat. Hetzelfde als de mensen die denken dat je heel makkelijk met een pc een Top 40 hitje kan maken. Als dat zo was dan zou toch iedereen dat gaan doen?!?

Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op zondag 9 november 2008 om 12:35:
is al weer duurder dan een plaatje bij deejay.de

Maar stukken goedkoper als een plak vinyl waar je voor de voor en achterkant betaald en waarschijnlijk maar 1 track van draait. Dan hebben we het nog niet over een hernia die je ervan overhoudt, maar dat terzijde :lol:

En face it. Het hele verhaal van distributiekanalen voor muziek is zooooo achterhaald. Ik denk dat de vinyl DJ's moeten accepteren dat er straks steeds minder vinyl in de winkel ligt omdat het voor artiesten gewoon te duur is om platen te releasen. Wil je wel met draaitafels blijven werken dan zal je moeten investeren in timecode oplossingen i.s.m. een laptop.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op zondag 9 november 2008 om 15:26:
vinyl waar je voor de voor en achterkant betaald en waarschijnlijk maar 1 track van draait.

zo vaak is dat ook weer niet. maar je mp3tje is na aankoop geen drol meer waard ;)
Waarschuw beheerder
ik zag trouwens pas geleden ovr (james ruskin en regis) nou die shit was echt heel vet, hun deden gewoon alles, traktor(geloof ik) vinyl en live shizzle :kwijl:
Waarschuw beheerder
Speedy J

Speedy J

how idd, je hebt gelijk! Speedy J heeft me wel verrast met een ableton (en/of traktor?) set van de zomer. Was echt dik!

Wil je wel met draaitafels blijven werken dan zal je moeten investeren in timecode oplossingen i.s.m. een laptop

Dat is prima gelukt hoor ;)
Alleen tracks syncen doe ik nog altijd handmatig. mixen als de tracks auto. gelijk liggen vind ik toch minder leuk ook
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op zondag 9 november 2008 om 17:31:
Alleen tracks syncen doe ik nog altijd handmatig. mixen als de tracks auto. gelijk liggen vind ik toch minder leuk ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op zondag 9 november 2008 om 17:31:

Dat mag toch, als jij de prioriteit bij beatmatchen legt en dit leuk vindt, vooral blijven doen. Maar er zijn nu ook dj's die verder gaan omdat ze daar niet meer op hoeven te letten. Het één sluit het ander niet uit imo

Check hier de pro's. Deel van een instructie dvd van NI. Erg cool om te zien.

laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
haha hoor wat liebing in het begin zegt, dát is juist de kunst en dat laat ie traktor doen :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja misschien technisch een kunst, artestiek niet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 9 november 2008 om 22:45:
ja misschien technisch een kunst, artestiek niet.

ja dat bedoel ik ;) dus eigenlijk kunnen ze het niet zegt ie :lol:
Waarschuw beheerder
Leuk filmpje!!!

Snap het wel (mits iemand het doet om een goede reden)
Een goede argument uit dat filmpje: tijdgebrek door het continu alles sync te moeten laten lopen en daardoor "nergens" aan toe komen. Zoieso creeer je meer tijd en dus mogelijkheden (groot voordeel)

Maar het bijkomend nadeel is dat je heel veel amateurs krijgt die naast het syncen niet meer (of misschien zelfs minder) doen dan ik. Met andere woorden, het kunnen gelijk leggen van platen was altijd een mooi "filter". Je moest tijd en moeite investeren om te kunnen draaien. Daardoor had elke DJ wel een minimale wils/daadkracht. Dat merk je ook gelijk als je iemand spreekt die ook draait. Je weet dat ook hij het allemaal heeft moeten leren. En dat verdwijnt nu wel.

Iedereen "draait"

nogmaals: leuk filmpje! Paap (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Met programma's als Traktor kun je dingen doen die je met vinyl never zou kunnen doen. En ja, je kan beat syncen. So What? is dit het enige waar het om draait? keep on dreaming. Omdat je nu 4 loops gelijk kan laten lopen kan je veel creatiever met het proces bezig zijn en juist dingen doen die andere DJ's niet doen. En als dit een impact heeft op het publiek dan maakt dat je een goeie DJ en kan je jezelf onderscheiden. Importeren van muziek? geen probleem. Zat goeie sites (Beatport enzo) te vinden waar je tegen een redelijk bedrag de nieuwste tracks kan downloaden.

Een DJ is toch iemand die plaatjes draait? niet iemand die van alles door elkaar gooit en zo zo ong een nieuwe track maakt?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Verze op maandag 10 november 2008 om 15:36:
Een DJ is toch iemand die plaatjes draait? niet iemand die van alles door elkaar gooit en zo zo ong een nieuwe track maakt?

ja dat is zeker zo :) vandaar ik het ook niet helemaal snap :p want plaatjes draaien doe je door te beatmatchen, keymatchen ed. en kan je het allemaal (het complete plaatje dus) dan ben je DJ ;)
Waarschuw beheerder
een dj is tegenwoordig wel meer dan plaatjes draaien alleen :)

Uitspraak van MAW op zondag 9 november 2008 om 23:51:
Maar het bijkomend nadeel is dat je heel veel amateurs krijgt die naast het syncen niet meer (of misschien zelfs minder) doen dan ik. Met andere woorden, het kunnen gelijk leggen van platen was altijd een mooi "filter". Je moest tijd en moeite investeren om te kunnen draaien. Daardoor had elke DJ wel een minimale wils/daadkracht. Dat merk je ook gelijk als je iemand spreekt die ook draait. Je weet dat ook hij het allemaal heeft moeten leren. En dat verdwijnt nu wel.

ik denk dat 1 ding nog steeds belangrijk is en zal blijven...creativiteit in het geheel mixen. optimaal gebruik maken van apparatuur en mogelijkheden.
Ben het met je eens dat de "filter" inderdaad verdwijnt maar ik lig er niet wakker van eerlijk gezegd :P Als dj moet je ook openstaan voor nieuwe dingen, wie gelooft er in dat vinyl de toekomst is? Denk dat de meeste "beginnelingen" dit vooral helemaal geweldig vinden en dat kan ik ook wel begrijpen :) Maar het "nieuwe digitale medium" imiteert bestaande geaccepteerde mediums en dat is de fase waarin de meeste nog wel in zitten. Op een gegeven moment gaat men beoordelen op zijn eigen merites van het nieuwe digitale dj-en waarna het medium gevestigd is en door iedereen goed wordt begrepen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op maandag 10 november 2008 om 16:09:
creativiteit in het geheel mixen.

precies, en als je dat kan combineren met alle skills die bij het djen horen, dán ben je kundig in je vak ;)
Waarschuw beheerder

dat vindt ik juist dus veel leuker :).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op zondag 9 november 2008 om 21:21:
haha hoor wat liebing in het begin zegt, dát is juist de kunst en dat laat ie traktor doen

Dat is duidelijk een misvatting van je. De kunst is niet 2 of meer platen te beatmatchen maar ervoor te zorgen dat je de dansvloer vol laat staan en de mensen uit hun dak laat gaan door de juiste tracks te draaien. Beatmatchen is daar wel een onderdeel van maar iedereen kan het leren.

Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op zondag 9 november 2008 om 22:59:
ja dat bedoel ik dus eigenlijk kunnen ze het niet zegt ie

Volgens mij moet je eens beter luisteren. Hij verteld dat het steeds moeilijker werd omdat Speedy J live dingen aan het doen was met 303's en andere apparaten en het steeds moeilijker werd om daar creatief iets met vinyl tegenover te zetten omdat hij alleen bezig was de boel in sync te laten lopen zonder tijd voor de creative kant te hebben.

Uitspraak van MAW op zondag 9 november 2008 om 23:51:

maar dat ligt niet aan het medium wat er wordt gebruikt maar aan degene die zich op zo'n manier DJ durft te noemen. Ik denk dat veel vinyl DJ's zich nu ook bedreigd voelen omdat zij jaren vinyl hebben aangeschaft en jaren hebben moeten oefenen op beatmatchen terwijl de buurjongen net 3 maanden bezig is met dance en al 10GB aan muziek in hun illegale Traktor hebben staan. Tsja das minder ja, maar ligt wederom niet aan het medium.

Nooit Carl Cox gehoord met 3 of 4 draaitafels zeker? ;-)

Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op maandag 10 november 2008 om 16:17:
precies, en als je dat kan combineren met alle skills die bij het djen horen, dán ben je kundig in je vak

Je bent kundig in je vak als de mensen tegen je zeggen dat ze het te gekke muziek vonden, en niet omdat jij zo goed een backspin kan maken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op maandag 10 november 2008 om 20:58:
omdat hij alleen bezig was de boel in sync te laten lopen zonder tijd voor de creative kant te hebben.

maar dude dát is toch juist de kunst? ;)
Waarschuw beheerder
donateur

Traktor Scratch heeft geen Sync. (van pro weet ik het dan weer niet)
Met timecode vinyl draaien is net zo lastig als met gewoon vinyl, dus als je niet met alleen platen kan draaien, kan je het ook niet met timecode.

I love my Traktor Scratch & Akai MPD24 :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op maandag 10 november 2008 om 21:04:
maar dude dát is toch juist de kunst?

maar dude als je dat denkt dan zal je never een goeie DJ worden ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op maandag 10 november 2008 om 21:08:
maar dude als je dat denkt dan zal je never een goeie DJ worden

hahaha hoor je zelf wel wat je zegt? 8)
Waarschuw beheerder
Het ding is dat ze wel alles handmatig kunnen sync-en, maar door de tijd die dat vraagt wordt het een belemmering voor je creativiteit.
Ik denk dat het nou juist daar om gaat bij het DJ-en/Live-acten (what ever), muziek is tenslotte een uiting van creativiteit, en dus is alles geoorloofd om een zo groot mogelijke vrijheid te creeeren waardoor je die creativiteit kunt uiten. Als iets je dus belemmert, en daar is een oplossing voor... dan heet dat vooruitgang.

En mensen die niet kunnen beatmatchen kunnen naar mijn idee een net zo'n goede DJ worden als iemand die het wel kan... het gaat om wat je met de muziek doet, en of je dat nou met een plaat, cd of WAV doet haalt volgens mij geen donder uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buis op dinsdag 11 november 2008 om 16:29:
En mensen die niet kunnen beatmatchen kunnen naar mijn idee een net zo'n goede DJ worden als iemand die het wel kan

:lol: omfg
Waarschuw beheerder
j&s music, stap is van dat beeld af dat een dj alleen plaatjes hoort te draaien ;)
Waarschuw beheerder
Het 'draaien' word steeds makkelijker. Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.

Maar is het eigenlijk niet altijd al zo geweest dat er veel dj's geboekt worden vanwege de producties die ze maken, terwijl "onbekende" dj's die eigenlijk veel beter draaien niet eens een kans krijgen?...

Uiteindelijk gaat het erom wat er uit de luidsprekers knalt, en met de technieken van tegenwoordig hoor je dus als bezoeker steeds minder fouten. Mooi meegenomen toch?

Goede producers worden toch wel geboekt. Ik heb liever dat ze dan op een makkelijke manier goed draaien dan dat ze op een moeilijke manier bagger draaien.

Waarom is het tegenwoordig alleen nog maar "goed" als een dj's heel ingewikkeld aan het draaien is, het liefst met vinyl?
Als ze goede producties maken hebben ze hun naam toch al waargemaakt lijkt mij.... Snap best dat je dan met de tijd mee wilt gaan....
Waarschuw beheerder
persoonlijk vind ik een dj het vetst als hij puur alleen met platen draait en daarmee een dikke set draait..

zelf zit ik te twijfelen om me technics de deur uit te doen en door te gaan met een digitaal pakket met bijv. een xone 3d.. puur omdat ik het leuker vind
Waarschuw beheerder
tja, zonder decks voel ik me toch enigszins gehandicapt :D

maar voor de laptop geldt hetzelfde, die kan ik ook echt niet missen. Sterker nog, ik moet een nieuwe hebben want m'n huidige kan het allemaal niet zo goed meer aan (het arme beesje) :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op dinsdag 11 november 2008 om 14:59:
hahaha hoor je zelf wel wat je zegt?

want? ben je zo goed dan? Pleur ff een set neer en laat mij dat ff beoordelen dan :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op woensdag 12 november 2008 om 21:57:
want? ben je zo goed dan? Pleur ff een set neer en laat mij dat ff beoordelen dan

:lol: krijg je dat soort dingen (N)

jij zegt dat alles áppeltje éitje is :frusty:

het gaat erom dat jij de beginselen van het draaien onkenT
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 november 2008 om 22:07:
beginselen

een van de ;) anders krijg ik dat weer over me heen :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op woensdag 12 november 2008 om 21:57:
ben je zo goed dan? Pleur ff een set neer en laat mij dat ff beoordelen dan

Pleur jij ff een track online dan, gezien je forum pic zal je daar ook wat mee doen ook?
Zal ik het wel ff beoordelen 8)

Waarschuw beheerder
8)
Waarschuw beheerder
dikkie heeft toch wel een punt... als je alleen maar met syncen bezig bent en niet veel met het mengpaneel etc doet..dan wordt je never een goede dj?
of lees ik het nu ff verkeerd? :)
Waarschuw beheerder

Wie ontkent nu eigenlijk de beginselen van het draaien? Sinds de allereerst aan elkaar gedraaide plaatjes heeft DJ-en alles te maken met technologisch vooruitgang. Dus hoe zo is het beginsel van het DJ-en beatmatchen? Waar komt die veronderstelling vandaan?? Dan zouden DJ's die hun pitch schuif gebruiken ook de beginselen verkwisten. Dat hadden ze ten tijde van de eerste DJ-sets namelijk nog niet!

De kortzichtigheid van veel mensen ten opzichtte van nieuwe technieken en draaimethoden zegt meer iets over hun eigen DJ talent dan dat het iets zegt over anderen. Misschien dat ze bang zijn dat ze de technologische ontwikkeling en mogelijkheden niet bij kunnen houden en daardoor degraderen tot saaie beatmatchende DJ's die verder niets kunnen?

Tuurlijk is het gaaf dat een Jeff Mills 80 platen in 60 minuten kan draaien, maar als ik eerlijk ben heb die sets altijd maar chaotisch en foutenfestivals gevonden. (Ik weet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot, maar hou de discussie op de laptops okay? ;-)) Dan heb ik liever iemand die op een laptop hetzelfde doet, maar ondertussen wel de opbouw en piekmomenten in zijn/haar set kan vormgeven zonder dat er 3 baslijnen naast elkaar lopen.

En dan nog, als je geen verstand hebt van muziek/beatmatchen wordt het met ableton of Traktor ook nooit iets. Je moet platen nog altijd handmatig "warpen" of "syncen"... De computer zal dit NOOIT volledig kunnen overnemen omdat die kijkt naar pieken en dalen in het muziekbestand. Het verschil met oldschool DJ-en is dat je het nu van te voren doet waardoor je meer tijd hebt voor andere dingen tijdens het draaien.

Dit is een eindeloze discussie tussen de zogenoemde puristen met oogkleppen op, en mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Ik wil zo'n purist wel is aan het werk zien met Ableton en een Korg Zero8 of een Xone3D... denk niet dat ie er uit komt. Dus wat is nu moeilijker? Simpel beatmatchen, of een overvloed aan effecten en mogelijkheden op een goede manier in je set toepassen?

Zo dat was mijn pleidooi! ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buis op donderdag 13 november 2008 om 09:07:
Wie ontkent nu eigenlijk de beginselen van het draaien? Sinds de allereerst aan elkaar gedraaide plaatjes heeft DJ-en alles te maken met technologisch vooruitgang. Dus hoe zo is het beginsel van het DJ-en beatmatchen? Waar komt die veronderstelling vandaan?? Dan zouden DJ's die hun pitch schuif gebruiken ook de beginselen verkwisten. Dat hadden ze ten tijde van de eerste DJ-sets namelijk nog niet!

De kortzichtigheid van veel mensen ten opzichtte van nieuwe technieken en draaimethoden zegt meer iets over hun eigen DJ talent dan dat het iets zegt over anderen. Misschien dat ze bang zijn dat ze de technologische ontwikkeling en mogelijkheden niet bij kunnen houden en daardoor degraderen tot saaie beatmatchende DJ's die verder niets kunnen?

Tuurlijk is het gaaf dat een Jeff Mills 80 platen in 60 minuten kan draaien, maar als ik eerlijk ben heb die sets altijd maar chaotisch en foutenfestivals gevonden. (Ik weet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot, maar hou de discussie op de laptops okay? ) Dan heb ik liever iemand die op een laptop hetzelfde doet, maar ondertussen wel de opbouw en piekmomenten in zijn/haar set kan vormgeven zonder dat er 3 baslijnen naast elkaar lopen.

En dan nog, als je geen verstand hebt van muziek/beatmatchen wordt het met ableton of Traktor ook nooit iets. Je moet platen nog altijd handmatig "warpen" of "syncen"... De computer zal dit NOOIT volledig kunnen overnemen omdat die kijkt naar pieken en dalen in het muziekbestand. Het verschil met oldschool DJ-en is dat je het nu van te voren doet waardoor je meer tijd hebt voor andere dingen tijdens het draaien.

Dit is een eindeloze discussie tussen de zogenoemde puristen met oogkleppen op, en mensen die verder kijken dan hun neus lang is. Ik wil zo'n purist wel is aan het werk zien met Ableton en een Korg Zero8 of een Xone3D... denk niet dat ie er uit komt. Dus wat is nu moeilijker? Simpel beatmatchen, of een overvloed aan effecten en mogelijkheden op een goede manier in je set toepassen?

Zo dat was mijn pleidooi!

En zo is dat en niet anders. Helemaal mee eens;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

AMEN!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op donderdag 13 november 2008 om 00:31:
dikkie heeft toch wel een punt... als je alleen maar met syncen bezig bent en niet veel met het mengpaneel etc doet..dan wordt je never een goede dj?
of lees ik het nu ff verkeerd?

beatmatchen kan je na een tijdje wel snel hoor ;)

edit: en nog iets, áls je dat allemaal kan dan ben je een goeie dj
de lat wordt steeds lager ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dus hoe zo is het beginsel van het DJ-en beatmatchen?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 november 2008 om 22:13:
een van de anders krijg ik dat weer over me heen

en nog krijg ik het over me heen, wat een volk hier :lol:

kijk ik ben dan wel een purist, maar zeker niet met oogkleppen op ;) digitaal aan je muziek komen vind ik best, maar laat djen gewoon djen zijn, en niet wat anders ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vaak genoeg noemen ze 't "live" :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 13 november 2008 om 13:58:
vaak genoeg noemen ze 't "live"

Dat wordt pas een intressante discussie :p
Daar irriteer ik me dus echt aan, iedere chap die met een laptop aan het DJ-en is wordt tegenwoordig live genoemd. Het mixen van platen van andere heeft niets met "live" te maken. Dat is gewoon DJ-en met een latop. Het wordt pas live als je je eigen nummers aan het spelen bent, evt dmv van samples maar het liefst met (virtuele)instrumenten. Booka Shade, Trentemoller, Junkie XL dat zijn echte live-acts.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buis op donderdag 13 november 2008 om 14:08:
Het wordt pas live als je je eigen nummers aan het spelen bent, evt dmv van samples maar het liefst met (virtuele)instrumenten

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Buis op donderdag 13 november 2008 om 14:08:
Dat wordt pas een intressante discussie

oh, ben het helemaal met je eens hoor :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jimbom020 op donderdag 13 november 2008 om 13:12:

De purist in mij zegt: een overvloed aan effecten schaadt heel vaak de productie zoals die bedoeld was. Echt slaapverwekkend hoe sommigen overtuigd zijn dat je met effecten een plaat beter maakt (koop dan gewoon betere platen/of jat gewoon betere mp3's). Ik moet toegeven dat er met een Ableton veel mogelijk is, maar om het met andere nieuwe programma's uit te roepen als 'de toekomst' en vooral dus de vinyldraaiers als passé te ontkronen, is de kiem van het heen en weer geschreeuw.

Waarmee je ook draait/klikt, je weet zelf wel of je je genoeg inzet om jezelf een disc-jockey/laptop-jockey te mogen noemen. Het is inderdaad een nadeel dat heel veel gasten nu deze hobby een beetje lauw oppakken, gewoon om te kunnen zeggen dat ze 'draaien'. Ik wil heel duidelijk zeggen dat er vast heel wat gedreven boys&girls zijn die zich vanachter de laptop heel dik presenteren, veel tijd en moeite steken in het zoeken van tracks, mogelijkheden etc, en die mij als bezoeker van feestjes kunnen verrassen met een dikke set! Dus niet alles over 1 kam :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 november 2008 om 15:27:
Dus niet alles over 1 kam

Dood doener, maar wel altijd waar ;-)
Waarschuw beheerder
Waarmee je ook draait/klikt, je weet zelf wel of je je genoeg inzet om jezelf een disc-jockey/laptop-jockey te mogen noemen.

mooi gezegd.
Het is inderdaad een nadeel dat heel veel gasten nu deze hobby een beetje lauw oppakken, gewoon om te kunnen zeggen dat ze 'draaien'.

tja, muziek is m'n hobby. Draaien is de manier waarop ik die hobby vaak beoefen. Heb ook het gevoel dat veel mensen idd draaien om te draaien. Dat snap ik niet helemaal, je hebt toch geen decks nodig om cool te zijn? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 13 november 2008 om 16:35:
tja, muziek is m'n hobby. Draaien is de manier waarop ik die hobby vaak beoefen. Heb ook het gevoel dat veel mensen idd draaien om te draaien. Dat snap ik niet helemaal, je hebt toch geen decks nodig om cool te zijn?

idd, ik wist echt niemand anders die gear had behalfe ikzelf :p en nu een stuk op 6 :p
Waarschuw beheerder
krijg je dat soort dingen

Huh?!? ten eerste zet ik er een smilie achter en ten tweede reageer ik op

Uitspraak van Adriaaaaaaaantjeee op dinsdag 11 november 2008 om 14:59:
hahaha hoor je zelf wel wat je zegt?

waar hij impliceert dat ik niet weet waar ik over praat en hij zich waarschijnlijk al een goeie dj vindt.

kan je me even uitleggen waar ik dat doe. Ik zeg alleen dat ik beatmatchen een kunstje vindt dat met oefening na een tijd moet lukken. Voor mij telt de muziek

Uitspraak van Procell op woensdag 12 november 2008 om 22:15:
leur jij ff een track online dan, gezien je forum pic zal je daar ook wat mee doen ook?
Zal ik het wel ff beoordelen

OK omdat ik een 909 als pic heb ben ik producer?!?

Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 november 2008 om 13:15:
beatmatchen kan je na een tijdje wel snel hoor

volgens mij zeggen we best wel dezelfde dingen ;-)
Waarschuw beheerder

Tuurlijk is het gaaf dat een Jeff Mills 80 platen in 60 minuten kan draaien, maar als ik eerlijk ben heb die sets altijd maar chaotisch en foutenfestivals gevonden. (Ik weet dat ik hiermee mensen voor het hoofd stoot, maar hou de discussie op de laptops okay? ) Dan heb ik liever iemand die op een laptop hetzelfde doet, maar ondertussen wel de opbouw en piekmomenten in zijn/haar set kan vormgeven zonder dat er 3 baslijnen naast elkaar lopen.

Zo dat was mijn pleidooi!

ik denk dat je het erg goed verwoord hebt. Jammer is alleen dat de vinyl draaiers de mensen met laptops nogal afdoen als niksnutten die niet kunnen draaien en alles door de computer laten doen. Niets is minder waar. Tijd zal het leren. Zoals eerder gezegd, ik denk dat er straks steeds minder vinyl uit gaat komen omdat de revolutie met computers in dj land behoorlijk snel gaat en de alternatieven op vinyl eindelijk volwassen begint te worden. Neemt niet weg dat ik het erg zonde zou vinden als vinyl zou verdwijnen. Het heeft toch een niet te evenaren charme en zelf draai ik thuis nog vaak een plaatje (geen dance overigens).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op zaterdag 15 november 2008 om 14:34:
waar hij impliceert dat ik niet weet waar ik over praat en hij zich waarschijnlijk al een goeie dj vindt.

ik was dat ;)

maar dat doe ik helemaal niet, ik leg uit wat ik een goeie dj vind, en de dingen die daar bij komen kijken ;)
Waarschuw beheerder
Draaien met laptop (y)

Vinyl en CD's (n)
Waarschuw beheerder
sorry heb net mn eten op 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gold op vrijdag 21 november 2008 om 16:23:
Vinyl en CD's (N)

Velpse Vlegel (N)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 83443, 61150}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op zaterdag 15 november 2008 om 14:43:
Tijd zal het leren. Zoals eerder gezegd, ik denk dat er straks steeds minder vinyl uit gaat komen omdat de revolutie met computers in dj land behoorlijk snel gaat en de alternatieven op vinyl eindelijk volwassen begint te worden

Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Ik denk dat de Vinyl zelfs weer een opkomst zal krijgen.

Al een behoorlijke tijd bestaat er een computer revolutie, niemand kan zonder computer, maar ook dat zwakt weer beetje bij beetje af.
We willen terug naar vroeger, Retro!

Daarom denk ik dat de vinyl weer terug kom, maar nu even OT:
Iedereen moet gevoel hebben voor muziek, begin dan met Vinyl, probeer dat gevoel te krijgen en ga daarna pas over op digitaal!
Muziek zit in je, en er zit een mega verschil in mensen die een laptop weten te gebruiken en mensen die met een laptop muziek kunnen maken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Westbaas op dinsdag 16 december 2008 om 18:54:
Al een behoorlijke tijd bestaat er een computer revolutie, niemand kan zonder computer, maar ook dat zwakt weer beetje bij beetje af.
We willen terug naar vroeger, Retro!

ja dat denk ik dus ook, alleen zijn sommige nog in ontkenningsfase 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 december 2008 om 21:50:
ontkenningsfase

en welke mensen zijn niet in de ontkenningsfase? dj's die zweren bij vinyl en het digitale tijdperk negeren? :p

Waarschuw beheerder
scherp :p

ik denk niet dat het negeren is, ik denk dat vewerpen het juiste woord is :p
Waarschuw beheerder
het digitale tijdperk verwerpen? :p

ik denk dat je met ontkenningsfase in elk geval wel goed zit :p

Waarschuw beheerder
haha nee nee jij moet weten dat ik kijk naar traktor toch, maar dan wel met time-code vinyl ;) of dat serato wat jij heb.
maar echt puur draaien met een laptop vind ik gewoon lame weetje, cd's heb ik het ook niet zo nauw mee :p
Waarschuw beheerder
tjees, dat eerste filmpje ook. die pitch handig hoor :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iedereen moet gevoel hebben voor muziek, begin dan met Vinyl, probeer dat gevoel te krijgen en ga daarna pas over op digitaal!

wat een onzin. Voor iemand die anno 2008 begint met DJen en geen platen heeft is het een omweg (terug naar af) om eerst TTs te kopen en het daar op te leren, en als je het daarop kunt overschakelen op digitaal mixen (CD/laptop). Als je je rijbewijs wilt gaan halen ga je toch ook niet eerst leren om paard+wagen te besturen om een bepaald nostalgisch gevoel te krijgen?

Uitspraak van Daniele Temperilli op woensdag 17 december 2008 om 03:23:
DJ's anno 2009:

wat een gepriegel op de vierkante cm :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2008 om 13:24:
Als je je rijbewijs wilt gaan halen ga je toch ook niet eerst leren om paard+wagen te besturen om een bepaald nostalgisch gevoel te krijgen?

hahaha ik heb die vaker voorbij horen komen, maar dat is geen vergelijking ;)

en er zit een mega verschil in mensen die een laptop weten te gebruiken en mensen die met een laptop muziek kunnen maken!

dit vind ik een betere :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2008 om 13:30:
hahaha ik heb die vaker voorbij horen komen, maar dat is geen vergelijking

jawel hoor, waarom zou je het eerst op een verouderde manier moeten leren om daarna over te schakelen naar de moderne manier?
Waarschuw beheerder
wat een onzin. Voor iemand die anno 2008 begint met DJen en geen platen heeft is het een omweg (terug naar af) om eerst TTs te kopen en het daar op te leren, en als je het daarop kunt overschakelen op digitaal mixen (CD/laptop). Als je je rijbewijs wilt gaan halen ga je toch ook niet eerst leren om paard+wagen te besturen om een bepaald nostalgisch gevoel te krijgen?

ik heb ook tt's gekocht om eerst te leren draaien met platen voordat ik helemaal digitaal ga
maar nu vind ik met platen draaien zo vet, nu hoef ik niet meer helemaal digitaal :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2008 om 13:34:
awel hoor, waarom zou je het eerst op een verouderde manier moeten leren om daarna over te schakelen naar de moderne manier?

misschien had je beter het voorbeeld kunnen pakken van automaat of schakelen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van not the real J.Morrison (marc) op woensdag 17 december 2008 om 13:48:
ik heb ook tt's gekocht om eerst te leren draaien met platen voordat ik helemaal digitaal ga
maar nu vind ik met platen draaien zo vet, nu hoef ik niet meer helemaal digitaal

keep it oldschool (y)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2008 om 13:53:
misschien had je beter het voorbeeld kunnen pakken van automaat of schakelen

ja kan ook idd :p
Waarom zou iemand die van plan is met een automaat te gaan rijden, het eerst moeten leren met een handbak? :lol:
Double-clutchen...wat een drama was dat zeg :s

Waarschuw beheerder
nou die mogen niet rijden in een auto met een handschakelbak ;) dat is ook niet voor niets :lol:

Waarschuw beheerder
Dus mensen die digitaal willen gaan mixen mogen niet eens met vinyl draaien? ;p
jouw redenering hè Quantise :lol:

Waarschuw beheerder
nee zeker niet haha, maar het geeft aan dat ze minder capabel zijn ;)
Waarschuw beheerder
ben zelf ook met begonnen met vinyl 5 jaar geleden ongeveer en sinds 2 maanden overgestapt op cd's.
het heeft allebei zijn voordelen en nadelen en daar ga ik niet over discuseren;)
maar als je een discotheek inloopt en een "dj" draait een hele dikke set en je gaat even tussen het feestende publiek uit en je gaat even de booth in gluren,wordt jouw avond dan minder als ie op een laptop/cdj/technics(net wat je niet aanstaat) staat te draaien?
mij niet hoor,als hij of zij er een vette avond van maakt en de muziek is goed en mixtechnisch in orde hoor je mij niet klagen!
het gaat toch om de muziek en hoe en of het mixtechnisch in orde is?
of zie ik het fout?:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 december 2008 om 13:58:
Waarom zou iemand die van plan is met een automaat te gaan rijden, het eerst moeten leren met een handbak?

blij dat je dat zegt, dat is nl (voor mij) nou net het hele punt.

dat HOEFT ook niet, maar noem jezelf dan geen coureur ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat een onzin. Voor iemand die anno 2008 begint met DJen en geen platen heeft is het een omweg (terug naar af) om eerst TTs te kopen en het daar op te leren, en als je het daarop kunt overschakelen op digitaal mixen (CD/laptop).

Tuurlijk niet, je hebt programma's dat je (zo goed als) je nummers gelijk kan laten lopen, en dan alleen een schuifje open schuiven en het klink!
Wat is daar bijzonder aan? juist, Helemaal niets!

Je moet het willen, zweten zal je er voor, en niet zoals andere simpele mixje's maken met bv Virtual DJ (Sommige vinden het een kut programma, maar het werkt perfect als het om beatmatchen ga!)

Als je je rijbewijs wilt gaan halen ga je toch ook niet eerst leren om paard+wagen te besturen om een bepaald nostalgisch gevoel te krijgen?

Nee dat niet, want dat verschil is TE groot.
Wat is beter?
Een Super Nintendo of een Nintendo Wii ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Westbaas op donderdag 18 december 2008 om 21:21:
Je moet het willen, zweten zal je er voor, en niet zoals andere simpele mixje's maken met bv Virtual DJ (Sommige vinden het een kut programma, maar het werkt perfect als het om beatmatchen ga!)

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Westbaas op donderdag 18 december 2008 om 21:21:
Wat is beter?
Een Super Nintendo of een Nintendo Wii ?

zonder super nintendo bestond er geen nintendo wii :)
dus de wii is beter omdat het een verbetering is van de nintendo/snes/n64 ;)
Waarschuw beheerder
als goede dj moet je gewoon fatsoenlijk kunnen beatmatchen.. als je dat niet kunt zul je met een laptop ook niet fatsoenlijk kunnen mixen ;)

owja en om echt succesvol te worden, is 75% imago ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny Bee op donderdag 18 december 2008 om 22:37:
owja en om echt succesvol te worden, is 75% imago

:no: wel belangrijk maar niet voor 75% :lol:
Waarschuw beheerder
oke beetje overdreven ja.. 50% dan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny Bee op donderdag 18 december 2008 om 22:37:
als goede dj moet je gewoon fatsoenlijk kunnen beatmatchen.. als je dat niet kunt zul je met een laptop ook niet fatsoenlijk kunnen mixen

oh er zijn vast wel genoeg lui die niet kunnen beatmatchen maar wel prima mixen. je hebt alle tijd he :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op vrijdag 19 december 2008 om 00:28:
oh er zijn vast wel genoeg lui die niet kunnen beatmatchen maar wel prima mixen.

dat hoord bij mixen :)
Waarschuw beheerder
aan de ene kant mensen die achter zo een laptopje staan en een goeie mix maken kan ik toch niet helemaal serieus nemen als ze zich dj noemen(A)
dj betekent toch disk jockey?:D
Waarschuw beheerder
ik vind dat ze maar lap-jockey moeten worden genoemd in de toekomst!to jonathan m. niet zo scherp zijn romd dit tijdstip!:P
Waarschuw beheerder
Uit ervaring kan ik zeggen dat het sync-en op de computer niet goed werkt, meestal na de eerste break "grijpt" hij al mis, dus de Dj-automatisering gaat niet op :-) en een goeie Dj is volgens mij eentje die juist zijn set goed neerzet, pieken, rustmomenten en de sfeer van het publiek goed inschat. En hoe lager de technische drempel, des te meer mensen die zelf gaan draaien, des te groter de concurentie, des te beter de dj's !! Is en blijft de harde natuurwet, de strijd tussen vraag en aanbod, dus laat maar komen alle beginnende amateurs !!! Angst voor nieuwe ontwikkelingen is nooit goed trouwens !!!! Groetjes Wim
Waarschuw beheerder
ja, half holland draait.

komt de kwaliteit wel ten goede idd :D
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 51893}
Waarschuw beheerder
Mensen die het geweldig vinden om een dj zijn mail te zien checken op en feest moeten gewoon thuisblijven!
Dat is mijn visie, koop zelf een laptop, druk op synchronize ram ff met je muis op die faders en walla! je kan mixen.. is dat niet geweldig!!??!?!!?

Prutsers zijn het dan! en onteknningsfase? totaal niet!!! Ik ben fan van Vinyl en van Cd's, al moet ik zeggen dat ik het betreur dat er master tempo is uitgevonden op de cdj's.

ik zeg het nog een keer! een dj die met 2 draaitafels en een non fx mixer het publiek in hogere sferen krijgt verdient veel meer respect in mijn ogen! en mag zichzelf een echte dj noemen.
Achter een notebook je mail checken, en op synchronize drukken is lame! en heeft totaal niets te maken met dj-en!

DJ waar staat dat woord ookal weer voor? goedzo! disc, en geen beelscherm met accu en een synchronize button!

mensen die op notebook draaien en de rest afkraken hebben geen skills of uberhaupt de kennis om met echte tafels te draaien
waarom draai je anders met synchronize. Dit is geen innovatie of met de tijd me gaan ;) maar ontkennen dat je zelf niet kan draaien op de echte "wheels of steel"
(mensen die time-coded vinyl draaien hoeven zich niet aangesproken te voelen! dat is weer het echte werk!)

dit is geen mening! maar een feit!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 23 december 2008 om 16:00:
mensen die op notebook draaien en de rest afkraken hebben geen skills of uberhaupt de kennis om met echte tafels te draaien
waarom draai je anders met synchronize. Dit is geen innovatie of met de tijd me gaan maar ontkennen dat je zelf niet kan draaien op de echte "wheels of steel"
(mensen die time-coded vinyl draaien hoeven zich niet aangesproken te voelen! dat is weer het echte werk!)

Volgens mij kraken notebook-dj's 'de rest' ook helemaal niet af hoor, 95% van dat afkraken is juist gericht op digitale dj's...

Bij sommige dj's is het vast zo dat ze met vinyl of cd's geen raad weten, maar er zijn er nog genoeg die ondanks hun kwaliteiten met vinyl/cd zijn overgestapt op de laptop. Dat heeft dus niks te maken met het ontbreken van de 'originele dj-kwaliteiten'.
Waarschuw beheerder
en zo heeft elk verhaal zijn keer zijde;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hi-hat Clap op dinsdag 23 december 2008 om 16:00:

Wat zijn volgens jou de voordelen van time-code ten opzichte van een midi-controller?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op woensdag 24 december 2008 om 18:41:
Wat zijn volgens jou de voordelen van time-code ten opzichte van een midi-controller?

het analoge gevoel van vinyl, en de voordelen van digitaal aan je muziek komen :)

que-en, pitchen, aansturen en afremmen allemaal lekker handmatig ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik denk dat het meer voor beginners is :S
Waarschuw beheerder
ik denk dat er ook nog onderscheid is in een ableton live artiest en een virtual dj artiest... heb met laptop dj's helemaal geen problemen mee, zodra men maar creatief aan het werk is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op woensdag 24 december 2008 om 18:41:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 december 2008 om 18:44:
het analoge gevoel van vinyl, en de voordelen van digitaal aan je muziek komen

idd! alles wat je op je hd hebt staan kun je erop gooien en toch lekker plaatjes draaien (Y)
Waarschuw beheerder
het analoge gevoel van vinyl, en de voordelen van digitaal aan je muziek komen

het drukken op een knop van een controller voelt toch behoorlijk analoog aan hoor :-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op woensdag 24 december 2008 om 22:36:
het drukken op een knop van een controller voelt toch behoorlijk analoog aan hoor

hmm je vind jezelf echt grappig he?:/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 december 2008 om 23:39:
hmm je vind jezelf echt grappig he?

zeg ik iets dat niet waar is dan?!? Ik snap best wat je bedoelt maar een menselijke interface is altijd analoog. Kijk als je nou een laptop met een interface verbind met je hersenschors en een 1 stuurt naar je laptop om een track te starten dan ben je digitaal bezig.

maar het was inderdaad als grapje bedoelt :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 08:39:
zeg ik iets dat niet waar is dan?!? Ik snap best wat je bedoelt maar een menselijke interface is altijd analoog. Kijk als je nou een laptop met een interface verbind met je hersenschors en een 1 stuurt naar je laptop om een track te starten dan ben je digitaal bezig.

maar het was inderdaad als grapje bedoelt

kijk eeeuuh dikkert, je doet zo cool enzo met je loze antwoorden, waarom geef je nou niet eens een keer een ''echt'' antwoord, waar ik over na kan denken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 14:55:
je doet zo cool enzo met je loze antwoorden

Hé kom op zeg en staat toch duidelijk dat het als grapje bedoelt was

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 14:55:
waarom geef je nou niet eens een keer een ''echt'' antwoord, waar ik over na kan denken?

Nou vooruit dan maar

het analoge gevoel van vinyl

Dit slaat als een tang op een varken. Het analoge gevoel van vinyl. Come on please. Als je het hebt over analoog geluid hebt kan ik daar in mee gaan maar analoog gevoel ?!?

Denk hier maar eens over na dan. Je maakt jezelf belachelijk zo.
Waarschuw beheerder
the battle of the wijsneus is zojuist begonnen:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 16:49:
Dit slaat als een tang op een varken. Het analoge gevoel van vinyl. Come on please. Als je het hebt over analoog geluid hebt kan ik daar in mee gaan maar analoog gevoel ?!?

sure.... met het analoog gevoel bedoel ik het aansturen, pitchen, quen, afremmen ed ;) en als je dat een prgramma laat doen, dan doe je dat digitaal ;) nu jij snappe?

Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 16:49:
Je maakt jezelf belachelijk zo

Waarschuw beheerder
Ik snap best wat je bedoelt

volgens mij had ik dit al een aantal berichten geleden geschreven.

Waarschuw beheerder
nou dan :/

:frusty:

Waarschuw beheerder
een menselijke interface is altijd analoog

maar je stuurt een digitaal iets aan, om taken van je over te nemen
Waarschuw beheerder
daarom zei ik ook dat het indrukken van een knop ook "analoog" is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 17:43:
maar je stuurt een digitaal iets aan, om taken van je over te nemen

dat maakt het nog niet digitaal (de aansturing dan).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 17:46:
(de aansturing dan).

wel wat je ermee wil bereiken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 17:47:
wel wat je ermee wil bereiken.

dat is toch niet relevant wat betreft de aansturing? Met vinyl wil je ook bereiken dat er geluid uit de speakers komen. Dit wil je ook met een laptop.

Vergelijk het met de pitch control. Op een controller werkt die precies hetzelfde (qua sturing en interface) als een pitch control op een draaitafel. Dat je bij de draaitafel een plaat sneller of langzamer laat draaien of op een laptop de wave of mp3 sneller of langzamer laat lopen is voor de aansturing vanuit de mens gezien hetzelfde. Alleen technisch op de achtergrond gebeuren er andere dingen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 17:53:
. Dat je bij de draaitafel een plaat sneller of langzamer laat draaien

dit doe je handmatig, door te luisteren hoeveel je moet pitchen, en dan daadwerkelijk pitchen. niet met je muis op synchronize klikken, je hoeft niet meer te luisteren, inschatten proberen, en doen! de skills (dj jean :lol:p) zijn er gewoon niet meer :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 17:57:
dit doe je handmatig, door te luisteren hoeveel je moet pitchen, en dan daadwerkelijk pitchen. niet met je muis op synchronize klikken, je hoeft niet meer te luisteren, inschatten proberen, en doen! de skills (dj jean p) zijn er gewoon niet meer

maar met bv. Traktor kan je best zonder de sync werken hoor. Gewoon de pitch control en de pitch bend gebruiken op je controller.

Daarnaast is de sync button makkelijk voor mensen die het beat matchen wel gezien hebben en tijd in meer creativere zaken willen steken zoals het mee laten lopen van diverse loops.

Check maar eens hoe Speedy J en Chris Liebing werken. Die hebben gewoon geen tijd om te beat matchen met 8 decks.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:03:
Check maar eens hoe Speedy J en Chris Liebing werken. Die hebben gewoon geen tijd om te beat matchen met 8 decks.

ja ik ken het, alleen vind ik het misleiden van je publiek, je doet iets wat je eigenlijk niet kan :p vet klinkt het zeker daar zal je me niet over horen.

Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:03:
makkelijk

makkelijk makkelijk makkelijk, alles wordt makkeijker gemaakt, echt kundig is het niet meer he :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 18:09:
ja ik ken het, alleen vind ik het misleiden van je publiek

Sow dan dit is het statement van het jaar "Speedy J en Chris Liebing misleiden hun publiek" (volgens Quantise dan)

je doet iets wat je eigenlijk niet kan

Is beatmatchen zo heilig dan? Beetje tunnel visie van je Quantise

vet klinkt het zeker daar zal je me niet over horen

Sorry hoor maar DAAR gaat het om, de muziek. Het gaat niet om de skills. Voor jou misschien maar niet voor 99% van de partygangers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:15:
Is beatmatchen zo heilig dan? Beetje tunnel visie van je Quantise

ook ja, het gaan om meerdere zaken tegelijk doen, als je dat niet kan, kan je niet djen, en als je dat maskeerd door een programma te gebruiken ben je gewoon niet goed bezig.

oke nu kom je met het verhaal, dat die dj's vroeger ook gewoon met TT's draaide, en dat klopt heb je gelijk in, maar ze worden gewoon te lui, willen al die dingen niet meer tegelijk doen, of ze kunnen het gewoon niet meer.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 18:24:
ook ja, het gaan om meerdere zaken tegelijk doen, als je dat niet kan, kan je niet djen, en als je dat maskeerd door een programma te gebruiken ben je gewoon niet goed bezig.

en als dat meerdere dingen doen betekend je bezig te houden met 4 loops die bij elkaar moeten kunnen passen om een mooie opbouw in je set te krijgen ben je dan ook misschien wel een beetje creatief bezig in plaats van de technische kant, namelijk beatmatchen. Want hoe je het ook wend of keert, beatmatchen is een technisch verhaal en heeft 0 met creativiteit te maken.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 18:24:
oke nu kom je met het verhaal, dat die dj's vroeger ook gewoon met TT's draaide, en dat klopt heb je gelijk in, maar ze worden gewoon te lui, willen al die dingen niet meer tegelijk doen, of ze kunnen het gewoon niet meer.

Probeer nou eens te begrijpen dat de meeste dj's alles uit een draaitafel kunnen halen en tegen beperkingen aanlopen. Met programma's als Traktor zijn ze juist niet lui geworden maar volop nieuwe mogelijkheden aan het verkennen die met draaitafels niet denkbaar waren

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:28:
beatmatchen is een technisch verhaal en heeft 0 met creativiteit te maken.

klopt en de kunst is dat te combineren ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 december 2008 om 18:31:
klopt en de kunst is dat te combineren

ik denk niet dat we het eens kunnen worden :-).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:28:
beatmatchen is een technisch verhaal en heeft 0 met creativiteit te maken.

klopt. maargoed, iemand die geen plaatje gelijk kan leggen blijft een amateur :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 18:36:
ik denk niet dat we het eens kunnen worden

hey dikkie ik daag je uit gezien je forum plaatje, aangezien je dat plaatje heb neem ik aan dat je een 909 heb staan? Ik daag je uit wie de dikste live-tweak neerzet 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op donderdag 25 december 2008 om 21:23:
hey dikkie ik daag je uit gezien je forum plaatje, aangezien je dat plaatje heb neem ik aan dat je een 909 heb staan? Ik daag je uit wie de dikste live-tweak neerzet

lekker relevant in deze discussie. Grow up dude.
Waarschuw beheerder
en nee ik heb geen 909 meer. Deze avatar heb ik al een aantal jaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op donderdag 25 december 2008 om 22:55:
lekker relevant in deze discussie. Grow up dude.

nou ik kan me ook nog wel wat herinneren dikkie :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Procell op donderdag 25 december 2008 om 21:23:
hey dikkie ik daag je uit gezien je forum plaatje

"procell" vs. "fat guy" battle :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op donderdag 25 december 2008 om 23:17:
"procell" vs. "fat guy" battle

:lol:
Waarschuw beheerder
mag ik een stem uitbrengen? 1-0 voor dikkie... 8)

dikkie is ruimdenkend en staat open voor nieuwe technieken..daar kan ik me goed in mee vinden
Quantise is een die-hard oldschool dude :P ook niks mis mee trouwens maar ooit zal hij ook wel de fun inzien bij het digitaal mixen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op vrijdag 26 december 2008 om 00:47:
Quantise is een die-hard oldschool dude ook niks mis mee trouwens

Ik ben het er wel mee eens dat een dj in essentie moet kunnen beat matchen, maar dat geldt bv. ook voor het snappen wat een vierkwartsmaat is of in welke toonsoort een plaat gemaakt is. Snap je dit niet dan ben je in mijn ogen niet kundig genoeg. Waar ik wel moeite mee heb is dat laptop dj's (of welke naam je ze ook geeft) afgedaan worden als mensen die niet snappen hoe het werkt en alles door de computer laten doen. Dat is gewoon erg kort door de bocht. Soms ga ik nog wel eens naar een oldschoolfeest (red. me maat DJ Rob organiseerd nog wel eens een feest) en als ik dan luister naar de overgangen van de vinyl dj's....
Ze pakken allemaal dezelfde breaks, draaien allemaal dezelfde hitjes. Doen dezelfde trucken met de toonregeling..... Nou sorry hoor, als je het dan hebt over lui worden dan is dat daar wel aan de gang.

Verder ben ik inderdaad niet vies van nieuwe techniek. Komt misschien door mijn automatiserings achtergrond :-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op vrijdag 26 december 2008 om 10:31:
Ik ben het er wel mee eens dat een dj in essentie moet kunnen beat matchen

Verder ben ik inderdaad niet vies van nieuwe techniek

het lijkt erop dat wij het in elk geval eens zijn ;)

Waarschuw beheerder
Ik ben het er wel mee eens dat een dj in essentie moet kunnen beat matchen, maar dat geldt bv. ook voor het snappen wat een vierkwartsmaat is of in welke toonsoort een plaat gemaakt is. Snap je dit niet dan ben je in mijn ogen niet kundig genoeg

dit is mijn punt ;)

Ze pakken allemaal dezelfde breaks, draaien allemaal dezelfde hitjes. Doen dezelfde trucken met de toonregeling..... Nou sorry hoor, als je het dan hebt over lui worden dan is dat daar wel aan de gang.

hoor ik ook heel veel (N) maar eerlijk is eerlijk op techno feesten halen ze vaak wel alles uit de kast hoor (de goeie techno feesten dan:p)

Verder ben ik inderdaad niet vies van nieuwe techniek

ik ook niet, alleen moet je somimmige dingen ook kunnen laten voor wat het is :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 december 2008 om 16:46:
hoor ik ook heel veel maar eerlijk is eerlijk op techno feesten halen ze vaak wel alles uit de kast hoor (de goeie techno feesten dan)

omdat daar vaak ook laptops staan ;-)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 december 2008 om 16:46:
ik ook niet, alleen moet je somimmige dingen ook kunnen laten voor wat het is

sure, dan hadden we nu niet van house kunnen genieten. Ik bedoel de pioniers van de house deden ook allemaal dingen met instrumenten die daarvoor nooit gedaan waren en eigenlijk "not done" waren. Maar creativiteit stond bij hun voorop. Alleen op die manier kan je iets creëren en ik ben ze er dankbaar om :-)

En Quantise je moet me toch eens uitleggen. Je nickname is ook puur een functie die te vergelijken is met de sync. Toen de eerste seqencers de quantise functie hadden liepen er voornamelijk drummers te klagen dat zo'n functie de hele feel van een drumpartij weg zou nemen en dat de computer al het werk zou gaan doen. Als je quantise zou gebruiken zou dit aantonen dat je niet in de maat kon drummen en het gevoel er niet voor had en de computer het werk op zou laten knappen. Ik denk dat het in de dance de meest gebruikte functie is omdat iedereen er maling aan had om een sequence zo retestrak mogelijk te laten klinken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op vrijdag 26 december 2008 om 16:57:
Je nickname is ook puur een functie die te vergelijken is met de sync.

klopt maar dat Quantizen doe ik dan ;)

Uitspraak van -Dikkie- op vrijdag 26 december 2008 om 16:57:
omdat daar vaak ook laptops staan

ze zitten er ook bij ja :yes:
Waarschuw beheerder
ik vindt dj's die met vinyl draaien toch echt meer DJ
maar je moet ook een goede set weten neer te zetten
dat ontbreekt toch vaak ook bij vinyl dj's
dus als je op een feest de juiste set weet neer te zetten
maak het voor het publiek tegenwoordig geen ruk meer uit hoe je t doet
het publiek bestaat steeds weer uit nieuwe generaties, en die groeien mee met deze modernisering.
ik denk dat vinyl dadelijk zal uitsterven, jammer? ja denk voor de oudere generaties wel!
Waarschuw beheerder
hmmm eigenlijk wel bizar als je nadenkt dat een dj (vaak) eigenlijk de credit op zich neemt voor de platen die hij draait, terwijl hij (ik ieg) zelf nooit een goede plaat gemaakt heeft.

Alleen dat is nu zo'n beetje "Geaccepteerd". maar nu gaan dj's zeiken op lui die hetzelfde doen alleen geen vinyls gebruiken :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op zaterdag 27 december 2008 om 20:41:
maar nu gaan dj's zeiken op lui die hetzelfde doen alleen geen vinyls gebruiken

verklaar u nader :d

ik heb alleen een probleem met het automatiseren van je skills
Artiest {SHOWLIST artist 58601, 55869}
Waarschuw beheerder
http://nl.youtube.com/watch?v=J1H9W_iLff0

Ik vind het wel wat hebben!

Waarschuw beheerder
Als je je laptop draait zie je niks meer 8)
Waarschuw beheerder
Letterlijk zegt Hawtin:

"If you use the time that the computer saves you to do something else, that's why I'm using this"

En dat is mijn punt :lol:

Hawtin ziet er trouwens wel anders uit dan die keer dat ik hem in 1991 sprak in Parkzicht :roflol:

[img width=683 height=450]https://album.partyflock.nl/957508.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op zondag 28 december 2008 om 13:35:
"­If you use the time that the computer saves you to do something else, that's why I'm using this"­

En dat is mijn punt

hij is er niet beter op geworden ;) niet echt een goed voorbeeld :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 december 2008 om 16:09:
hij is er niet beter op geworden

die ouwe Plus-8 shit is ook niet te verbeteren :lol:

Waarschuw beheerder
Richie is wel één van de meest vooruitstrevende artiesten wat betreft de digitale revolutie. Altijd al geweest ook, volgens mij. :)

Dus of z'n Plus8- of m_nus-materiaal beter is, dat heeft niets met de manier van performen te maken.
Waarschuw beheerder
Letterlijk zegt Hawtin:

"If you use the time that the computer saves you to do something else, that's why I'm using this"

En dat is mijn punt :lol:

if you use the time.... WTF?!

hij verkracht z'n eigen sets nu hij die extra tijd "Gebruikt" :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Teveel mogelijkheden zijn ook niet goed idd..

Waarschuw beheerder
If you use the time that the computer saves you to do something else, that's why I'm using this"

je mail checken bijvoorbeeld (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 december 2008 om 20:59:
je mail checken bijvoorbeeld

altijd handig :lol:

Waarschuw beheerder
donateur

Tim Exile achter zijn laptop _O_
Waarschuw beheerder
Ean Golden demo. Heeft vast de skills niet :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 december 2008 om 12:10:
Tim Exile achter zijn laptop _O_

_O_

Merk tijdens optredens dat mensen vooral nieuwsgierig zijn en zelden sceptisch reageren.

Heb vrijdag voor Secret Cinema gedraaid, draait al enige tijd met laptop en vestax vci100
Dinsdag voor Michel de Hey gedraaid, is ook overgestapt op time-code.

Was toch wel blij dat ik ook 'normaal' kan draaien, aangezien er in de dj boot geen ruimte was voor 2 laptops tegelijk. Tijdens het ombouwen toch maar teruggevallen op cd's.

Waarschuw beheerder
Time-code vind ik wel vet :yes: maar de laptop moet niet je skills overnemen :no:
Waarschuw beheerder
ook met time-code kun je de sync-functie gebruiken ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op maandag 29 december 2008 om 14:39:
Heb vrijdag voor Secret Cinema gedraaid, draait al enige tijd met laptop en vestax vci100

ja??? :S
voor z'n live performance gebruikt ie fruity loops met een grijze (ik meen novation) controller
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vestax vci100

how, het lijkt er wel op ja :D

[img width=410 height=331]http://www.vestax.com/v/info/newsevent/imgdata/2008053016074520080528113429DJ_denmark.jpg[/img]
welke software gebruikte hij dan? traktor?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dinsdag voor Michel de Hey gedraaid, is ook overgestapt op time-code.

Michel draaide als één van de eerste in Nederland met Final Scratch (paar jaar terug al)

Uitspraak van MAW op maandag 29 december 2008 om 15:53:

Weet niet welke controller dit is van Vestax, maar de VCI-300 werkt alleen op Serato volgens mij

Hmmm, volgens mij is dit een special van de VCI-100 inderdaad.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 29 december 2008 om 15:49:
voor z'n live performance gebruikt ie fruity loops met een grijze (ik meen novation) controller

zou heel goed kunnen.

Uitspraak van MAW op maandag 29 december 2008 om 15:53:

Deckadance.

Uitspraak van -Dikkie- op maandag 29 december 2008 om 20:10:
Michel draaide als één van de eerst in Nederland met Final Scratch (paar jaar terug al)

Heb de afgelopen 2 jaar een paar keer op de zelfde avond als hij mogen draaien, maar dit was de eerste keer dat ik m met time-code heb gezien. Hij gebruikt overigens 2 cdj1000's, 1 djm800 en 1 xone: 2d.

Uitspraak van -Dikkie- op maandag 29 december 2008 om 20:10:
Weet niet welke controller dit is van Vestax, maar de VCI-300 werkt alleen op Serato volgens mij

Dit is de VCI100. Deze wordt volgens mij geleverd in combinatie met traktor. Maar t is gewoon een usb midi-contoller. Dus ook bruikbaar in combinatie met andere software.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tijmen op maandag 29 december 2008 om 20:35:

zou heel goed kunnen.

Afgelopen zomer op een feestje hiero wel ;)
[img width=600 height=400]https://album.partyflock.nl/42726816.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Heb de afgelopen 2 jaar een paar keer op de zelfde avond als hij mogen draaien, maar dit was de eerste keer dat ik m met time-code heb gezien

Hij was ook beta tester toen voor Final Scratch. Tussen het vinyl draaide hij dan ook met timecode

Dit is de VCI100. Deze wordt volgens mij geleverd in combinatie met traktor. Maar t is gewoon een usb midi-contoller. Dus ook bruikbaar in combinatie met andere software.

is dan een speciale Deckadance versie. Check de graphics van de jogdials
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op maandag 29 december 2008 om 22:52:
s dan een speciale Deckadance versie. Check de graphics van de jogdials

Net als de numark total control kun je bij de vestax verschillende hardware skins krijgen matchend bij je software.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 december 2008 om 22:51:
[img width=600 height=450]https://album.partyflock.nl/42726816.jpg[/img]

Uitspraak van MAW op maandag 29 december 2008 om 15:49:
ik meen novation

deze dus:
[img width=595 height=397]http://www.htfr.com/watermark/index.php?catno=MR194890[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Welke soundcards heeft hij er eigenlijk onder staan?
Waarschuw beheerder
Volgens mij zijn die van Edirol, maar ik kan het fout hebben.
Doe mij die steuntjes onder de laptops maar, die kan ik wel gebruiken :9.
Iemand een idee waar die te halen zijn?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
griffin elevator, kosten dacht ik iets van 40 euro

http://www.atstore.nl/product/13712/cat/58/0/
Waarschuw beheerder
kun je trouwens ook bij een applestore halen in je stad :) daar hebben ze die altijd zeker

Waarschuw beheerder
Makkelijk toch? Kan ik ook us iets.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 30 december 2008 om 14:36:
wel duur vind ik, zou dan eerder voor millenium gaan:

wat een lelijk ding, die passen wel mooi bij dell laptops :P

wil deze wel voor me laptop
[img width=500 height=506]http://www.crunchgear.com/wp-content/uploads/2007/12/mstand_back_white500.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Of je knutselt zelf een stand in elkaar :)

Mijn schizzle!
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/57657647.jpg[/img]

[img width=640 height=480 cacheid=00104490002d11aade9dd8561a0267726b]https://album.partyflock.nl/57657841.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/57657921.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/57658007.jpg[/img]

Ableton live 7 & Evolution uc33e :RESPECT:

En jahhhh ik heb ook ooit Technics en CDJ's gehad, maar hou t voorlopig mooi digitaal!

Nu nog ff doorsparen voor een macbookje en een nieuwe mixert en dan 21feb mijn eerste gig :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ziet er nice uit!maar met cdj's was het nog mooier geweest natuurlijk;) succes met je eerste gig iig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op dinsdag 30 december 2008 om 16:56:
wil deze wel voor me laptop

Gebaseerd op de vorige iMac qua vormgeving. Mooi ding, net zoals die Griffin. :)
Denk dat die Griffin sowieso op locatie wel handig, als je al zo'n ding zelf moet meeslepen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 30 december 2008 om 14:36:
http://www.thomann.de/nl/millenium_laptopstand.htm

geen idee alleen of die in nl te krijgen is (vast wel) :p

dat is eigenlijk precies wat ik zoek, en zo te zien kan je em ook aardig uit elkaar halen zodat ie wat makkelijker is on the road :).

ga ik in het nieuwe jaar toch even achter denk ik :9
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op dinsdag 30 december 2008 om 10:12:
Welke soundcards heeft hij er eigenlijk onder staan?

RME Multiface is dat. Topdingen, ik heb er zelf ook een (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op woensdag 31 december 2008 om 02:54:
RME Multiface is dat. Topdingen, ik heb er zelf ook een

ok, dan gebruikt hij de Hammerfall waarschijnlijk?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Dikkie- op woensdag 31 december 2008 om 08:59:
ok, dan gebruikt hij de Hammerfall waarschijnlijk?

om te syncen bedoel je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 31 december 2008 om 17:15:
om te syncen bedoel je?

denk ook z'n outputs

duur geintje trouwens 2 x die kaart met pcmcia interface
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 31 december 2008 om 17:15:
om te syncen bedoel je?

Nee, RME Hammerfall Multiface, da's oude versie.

Uitspraak van -Dikkie- op woensdag 31 december 2008 om 17:16:
duur geintje trouwens 2 x die kaart met pcmcia interface

Klopt, maar die zijn wel super stabiel en hebben hele lage latency. Bovendien gebruikt hij ze ook in z'n studio, dus die zijn het geld wel waard.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op dinsdag 30 december 2008 om 12:26:
griffin elevator

vandaag binnengekregen!!
kun je gewoon bestellen bij dixons, komen ze m de volgende dag gratis bezorgen :D

wel hendig dingske!!!
Waarschuw beheerder
moet ook nog achter zo'n ding aan :9
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 januari 2009 om 19:21:
griffin elevator

wel vet ja, die lui maken nog meer leuk spul zo te zien:

http://www.pbcentral.com/columns/hildreth_moore/tls.shtml
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heyz

Ik gebruik zelf idd ook Traktor + de bcd 3000. Zelf gebruik ik nooit de sync om de tracks gelijk te zetten, maar alleen om snel dezelfde pitch te kunnen pakken. Gebruik je de sync met auto play dan loopt ie zowiezo niet lekker of hij prikt hem nie in waar jij wil. tracks gelijk gewoon met de jogwheels of cue/play-en.

Zeker met een live set waar ik toch alleen maar loops van 4 maten gebruik is het snel en effectief werken, zeker met een 2e comp, een hardware synth en een gitaar om je nek.....

Tis maar waar je het voor gebruikt...

En niet iedereen heeft 875,- euries per cd speler liggen, laat staan nog een goede mixer en fx module dr bij...

Maar goed, tis leuk speelgoed en idd, iedereen kan leren draaien, en het is altijd al zo geweest dat de muziekkeuze van een dj hem maakt of kraakt....

Ik ga toch voor de live! sets...
Waarschuw beheerder
Wie heeft ervaring met de Hercules RMX, heb hem net gekocht, en ben erg benieuwd :-)
Gr. Wim

Artiest {SHOWLIST artist 25737, 129028, 147750, 41266}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van WenE op donderdag 15 januari 2009 om 14:45:
Wie heeft ervaring met de Hercules RMX, heb hem net gekocht, en ben erg benieuwd :-)
Gr. Wim

hahahahaha XD

ableton live en korg padkontrol doe ik mn ding mee :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 maart 2009 om 17:12:
ableton live en korg padkontrol doe ik mn ding mee

hahahahahhaha XD :S

Waarschuw beheerder
8)

Waarschuw beheerder
update van mijn digitale booth!

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/62580534.jpg[/img]

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/62580604.jpg[/img]

faderfox micomodul lv2 erbij, for use in ableton uiteraard :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 maart 2009 om 13:04:
faderfox micomodul lv2

werkt dat een beetje chill? die uc33 lijkt me ook wel wat :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 maart 2009 om 17:57:
faderfox micomodul lv2

werkt dat een beetje chill?

Zekers die endless druk rotarys zijn erg hendig om door je tracks/scene's/slots in ableton te scrollen... joystickers is fijn voor de filterfx... en die buttons kun je mooi als launchbuttons gebruiken..
Want dat miste ik nog wel op de uc33, die gebruik voornamelijk voor t mixwerk ;)

Samen zijn ze de perfecte combinatie voor in ableton en in traktor trouwens ook!! eigenlijk geen muis meer voor nodig :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind het, in tegenstelling tot velen anderen, echt kneitervet om met software gestuurde apparatuur te draaien/spelen. Je kan met al die mogelijkheden je set zoveel meer diepgang geven. Maar je kan het ook verkrachten. En het is nou juist de kunst om, uit die overkill aan mogelijkheden, datgene toe te passen wat echt een toegevoegde waarde geeft aan een set (iets wat hawtin misschien nog niet helemaal onder de knie heeft). Vinyl sets daarentegen zijn bij het gros van de dj's kaal en enkel gericht op mixen/beatmatchen, al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Vind wel dat het gebruik van een digitale set-up hoort bij een live performance. Het is niet de bedoeling om achter dat ding enkel wat plaatjes aan elkaar te mixen. Je gebruikt het juist om tracks live te remixen en het dj-en naar een hoger niveau te tillen. Het Vinyl tijdperk verdwijnt langzaam maar zeker uit het zicht. Dit is het antwoord!

Zat net die filmpjes van Watergate Club in Berlijn te kijken. Je kan zeggen wat je wil, maar die gasten (met name Ean Golden) zijn de apparatuur echt meester. Is toch vet uitdagend om op die apparatuur het onderste uit de kan te halen?

Traktor in Action at Watergate Club, Berlin
http://www.youtube.com/watch?v=51eov1Ddr7I

Ean Golden live in Berlin with Traktor. In dit filmpje speelt hij op magnifieke wijze een acapella door een track. Het klinkt gewoon vet strak. Dat zijn nou dingen die iets toevoegen.
http://www.youtube.com/watch?v=uzjiOdzzv0I

En bovendien, niks mail checken, het ziet er gewoon tof uit om die lui bezig te zien:yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
niet als je het vergelijkt wat je met deze skills kan :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja hij haalt het uiterste uit 2 turntable's en een mengpaneel. Niet te vergelijken met digitaal draaien natuurlijk. Maar zoals hij met 2 tt's en een mixer het uiterste eruit haalt, kan dat ook digitaal. Weliswaar veel minder abrupt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op zondag 22 maart 2009 om 18:41:
En het is nou juist de kunst om, uit die overkill aan mogelijkheden, datgene toe te passen wat echt een toegevoegde waarde geeft aan een set (iets wat hawtin misschien nog niet helemaal onder de knie heeft).

haha bij hawtin komt er niet echt "meer" uit idd.
Speedy J daarintegen :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op zondag 22 maart 2009 om 21:55:
Ja hij haalt het uiterste uit 2 turntable's en een mengpaneel.

nee is het ook niet, maar het is wel DJen ;)
en

digitaal draaien

is niet écht DJen

Niet te vergelijken

dus draaien met laptop? NEE

timecode vinyl is wel vet, de voordelen van digitaal en de voordelen van het analoge gevoel :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 maart 2009 om 22:13:
nee is het ook niet, maar het is wel DJen

Ja ok dat is redelijk subjectief dan. Wat mij betreft haalt ie wel redelijk het maximale eruit. Wat kan ie nog meer doen? Scratchen, beatjuggelen en effecten van zijn mengpaneel maar dan houdt het tog wel een beetje op. Voor zover ik me kan herinneren heb ik alleen op DMC World Championship ziekere skills gezien. Maar dat is geen draaien.
is niet écht DJen

Dat vind jij. Ik vind van wel, op voorwaarde dat het live performance is. Maar die discussie is al uitgebreid gevoerd en gaat toch nergens heen.
dus draaien met laptop? NEE

Wat mij betreft wel
timecode vinyl is wel vet, de voordelen van digitaal en de voordelen van het analoge gevoel

Zijn we het tog nog ergens (gedeeltelijk) over eens;) Je hebt idd de voordelen van digitaal terwijl je vinyl blijft gebruiken. Maar ik zie het analoge gevoel niet perse als een voordeel. Het heeft zijn charmes, dat zeker. Maar weegt niet op tegen de voordelen van digitale decks.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op zondag 22 maart 2009 om 22:29:
Wat mij betreft haalt ie wel redelijk het maximale eruit

ja man dave kan er wat van:d

Dat vind jij.

Djen vind ik echt met 2(3,4,5,6,,,,) decks en een mixer, daar staat het woord Dj voor. draaien op een laptop is in die zin Djen dat je muziek mixed of laat mixen:p maar het werkwoord djen komt er voor mij niet in voor :) een dikke live act met controllers enzo dat vind ik vet, maar echt mixen dmv software dat vind ik echt bullshit.

Maar ik zie het analoge gevoel niet perse als een voordeel. Het heeft zijn charmes, dat zeker.

misschien wat meer suplesse omdat je echt alles handmatig doet, want ik betaal ook als ik naar een feest ga, en de dj mag best wel een beetje werken, en moeite doen voor z'n set, en niet de makkelijkste weg kiezen. je ben toch artiest :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 maart 2009 om 23:00:
Djen vind ik echt met 2(3,4,5,6,,,,) decks en een mixer, daar staat het woord Dj voor. draaien op een laptop is in die zin Djen dat je muziek mixed of laat mixen maar het werkwoord djen komt er voor mij niet in voor een dikke live act met controllers enzo dat vind ik vet, maar echt mixen dmv software dat vind ik echt bullshit.

Ja dan zeggen we toch bijna hetzelfde. Ik zeg net nog dat ik het alleen DJ-en vindt
op voorwaarde dat het live performance is

Maar voor livesets wordt toch ook gewoon die ableton/traktor (achtige) software gebruikt? Dan worden er ook gewoon tracks gemixed toch? Met als voornaamste verschil dat de artiest zijn eigen shizzl ter gehore brengt en live (virtuele)instrumenten bespeelt.

Maar wat bijvoorbeeld Speedy J en Chris Liebing doen valt voor mij ook zeker weten onder DJ-en. Volgensmij draaien die ook spul van andere artiesten, maar wel ook door live te sampelen en dergelijke. Ik vat het als DJ-en op zolang er maar bepaalde grenzen verlegd worden en er ook daadwerkelijk onderscheidt wordt gemaakt met het 'reguliere' draaien. Is dat niet zo dan ben ik het met je eens en dan is het digitaal draaien gewoon 'de makkelijkste weg kiezen'. Maar ik ben dat nog niet tegen gekomen. Die grote dj's begrijpen dat toch zelf ook wel dat ze daar niet mee aan kunnen komen. Ze doen het nou juist vanwege het vernieuwende aspect.

misschien wat meer suplesse omdat je echt alles handmatig doet

Wat maakt het uit? Ik doe het net zo graag op een CDJ. Liever eigenlijk, omdat ik daar de hot cue's en loopfuncties heb.
want ik betaal ook als ik naar een feest ga, en de dj mag best wel een beetje werken, en moeite doen voor z'n set, en niet de makkelijkste weg kiezen. je ben toch artiest

Iemand die op CDJ draait werkt niet, doet geen moeite en kiest per definitie de makkelijkste weg? Man wat een kortzichtigheid. Haal die oogkleppen van je harses. Wat is dat toch met het blijven ophemelen van vinyl. Ik weet iig van mezelf dat als ik minstens 3 cdj's tot mijn beschikking heb, dat ik dmv vooraf op sd-card opgeslagen cuepoints en hot loops mijn set veel meer diepgang kan geven. Dan compenseer je tog het feit dat je geen vinyl draait? Bij vinyl is de aandacht puur en alleen gericht op het beatmixen. Waarin een mix uiteraard wel een bepaalde mate van diepgang moet/kan hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op zondag 22 maart 2009 om 23:35:
Maar voor livesets wordt toch ook gewoon die ableton/traktor (achtige) software gebruikt? Dan worden er ook gewoon tracks gemixed toch? Met als voornaamste verschil dat de artiest zijn eigen shizzl ter gehore brengt en live (virtuele)instrumenten bespeelt

ja precies :) dat vind ik gewoon vet! maar ik doel echt op mp3tjes kopen op beatport what ever, en dat mixen. niet meer dan wat je met een set decks ook kan

Iemand die op CDJ draait werkt niet

ik heb het puur over draaien met een laptop ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 maart 2009 om 23:40:
ja precies dat vind ik gewoon vet! maar ik doel echt op mp3tjes kopen op beatport what ever, en dat mixen. niet meer dan wat je met een set decks ook kan

Als het puur en alleen het mixen is en er wordt verder niks toegevoegd dan zie ik dat ook niet als DJ-en. Wie doet dat dan?

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 maart 2009 om 23:40:
ik heb het puur over draaien met een laptop

Oh oke. Ik had zo de indruk dat die 'digi-bash' instelling ook voor de cdj'tjes opging. Is immers ook digitaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op zondag 22 maart 2009 om 23:57:
Wie doet dat dan?

pffft feestje in de poema tijdje geleden, ik hoorde echt alleen maar platen die die overmixte meer niet, zal vast vaker gedaan worden.

Is immers ook digitaal.

maar daar werk je iig nog met decks, en doe je het toch nog enigsinds handmatig.

een timecode setup is ook digitaal, maar zou ik wel erg vet vinden om te hebben :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
'digi-bash' instelling

begrijp me niet verkeerd, ik heb niet zo veel tegen digitaal op het geluid dus na, maar het gaat mij om te opties die het je makkelijker maken, wat van djen geen djen meer maakt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 00:12:
begrijp me niet verkeerd, ik heb niet zo veel tegen digitaal op het geluid dus na, maar het gaat mij om te opties die het je makkelijker maken, wat van djen geen djen meer maakt

Het gaat mij nou juist om de opties die het dj-en naar een hoger niveau (kunnen) tillen. Het is dus maar net hoe je het bekijkt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wimba op maandag 23 maart 2009 om 13:38:
hoger niveau (kunnen) tillen

welke opties zijn dat dan?
Waarschuw beheerder
het medium digitaal wordt denk nog niet helemaal goed begrepen door quantise ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op maandag 23 maart 2009 om 14:06:
het medium digitaal wordt denk nog niet helemaal goed begrepen door quantise

wel hoor ben alleen benieuwd welke opties hij vet vind ;)
Waarschuw beheerder
ik denk ook eerder het idee van onbegrensdheid, met de techniek van tegenwoordig kun je met digitaal dj-en dieper ingaan op mixen/loopen/samples/vocals/effecten. Live-act en dj-en komen daarin samen dat een nieuw soort "medium" wordt.
Het zijn geen kant en klare brokken (en ook steeds niet het zelfde proces van mixen), je kunt de muziek meer naar je eigen vorm ontwikkelen.
Daarin zit juist de uitdaging en diepgang in :)

Ik denk dat jij pure laptop dj's altijd zo "oppervlakkig" ziet...en dat heb ik soms ook hoor ;) niet iedereen benut het creatief maar dat ontwikkelt zich nog.

Beste laptop dj is toch wel Surgeon! :) wat hij doet in ableton en hoe nuttig hij het gebruikt alhoewel ik hem al ff niet meer heb gehoord 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op maandag 23 maart 2009 om 16:22:
Beste laptop dj is toch wel Surgeon!

:kwijl: als OVR met james ruskin in de helling een tijdje geleden, heel vet, maar hij mixed niet zomaar, basslines, snares, hihats, vocals, effecten, dat vind ik meer een live set dan djen, het is wel mixen, maar op een heel andere mannier dan DJen :)

Waarschuw beheerder
brittish murder boys :respect:

Waarschuw beheerder
die zijn niet meer:(

Waarschuw beheerder
Noooooooooooooooooo! :(

Waarschuw beheerder
ja man tijdje geleden al :(

regis was een half uur voor een gig verward wegelopen het bos in ergens, en liet pas na 2weken wat van zich horen, dat ie dus wilde stoppen met BMB :|

nu is er james ruskin en regis als OVR
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar wat bijvoorbeeld Speedy J en Chris Liebing doen valt voor mij ook zeker weten onder DJ-en. Volgensmij draaien die ook spul van andere artiesten, maar wel ook door live te sampelen en dergelijke

ze draaien in principe gewoon tracks maar trekken die redelijk uit elkaar ja :D

Waarschuw beheerder
Ik ben heel benieuwt naar jullie mening.

Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's, omdat het voor hun togh niks meer boeit, iedereen gooit togh wel zijn handen in de lucht. Het 'draaien' word steeds makkelijker. Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.
hmmm....

fucking onzin is dit. De grote djs gebruiken enkel de timecode van traktor om zoveel mogelijk korte loopjes van allerlei platen tot een nieuw geheel te fabriceren. (M_nus bijvoorbeeld). Daarnaast kun je met je traktor ook gewoon timecode-vinyl aanschaffen, dan is het in principe hetzelfde als gewoon met vinyl. Daarnaast biedt traktor een uitgebreide mogelijk heid om op een midicontroller ableton te gooien, waardoor je een effectenbasis hebt waar je eng van wordt. Beatmixen is voor grote dj's sowieso geen probleem, en iedereen die een jaartje draait kan strak draaien, het gaat juist om hoe je verschillende plaatjes in elkaar kan gooien en dat je daaruit je creativiteit laat blijken.
Waarschuw beheerder
haha

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 17:28:
Beatmixen is voor grote dj's sowieso geen probleem, en iedereen die een jaartje draait kan strak draaien, het gaat juist om hoe je verschillende plaatjes in elkaar kan gooien en dat je daaruit je creativiteit laat blijken.

Hawtin lukt dat alleen nog niet echt :lol:
Die voegde VEEL meer toe aan z'n set toen hij nog gewoon beatmatchte.
Hij kan beter een keer kijken hoe Jochem Paap (Speedy J) het doet :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beste laptop dj is toch wel Surgeon!

zoieso nog nooit zien optreden. Wel gewenst :jaja:

Hoorde ook dat Speedy J samen met iemand een "deckloze plaatjesdraaiact" heeft? Is dat met Chris Liebing?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zit trouwens net voor het eerst met Traktor Pro te pielen, maar wel errug cool hoor dat stapelen van effecten. Ziet er trouwens weer een stuk professioneler uit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 23 maart 2009 om 20:23:
Hoorde ook dat Speedy J samen met iemand een "deckloze plaatjesdraaiact" heeft? Is dat met Chris Liebing?

:YES: collabs 3000!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 16:28:
als OVR met james ruskin in de helling een tijdje geleden, heel vet, maar hij mixed niet zomaar, basslines, snares, hihats, vocals, effecten, dat vind ik meer een live set dan djen, het is wel mixen, maar op een heel andere mannier dan DJen

dat is regis sorry :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 23 maart 2009 om 20:04:
Hawtin lukt dat alleen nog niet echt
Die voegde VEEL meer toe aan z'n set toen hij nog gewoon beatmatchte.
Hij kan beter een keer kijken hoe Jochem Paap (Speedy J) het doet

niet helemaal mee eens. Al moet ik zeggen dat ik de "oude" hawtin meer kon op prijs stelde, maar dat komt ook door de stijl. Ben wel uitgeminimald. En trouwens, vroeger, toen traktor nog gewoon final scratch heette, was het meer een toevoeging en dus beter
Waarschuw beheerder
toen traktor nog gewoon final scratch heette legde hij z'n plaatjes nog manual gelijk. Niet dat dat beter is, maar toen had hij minder tijd om z'n set op een andere manier te verkloten :p

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 maart 2009 om 13:13:
Ben wel uitgeminimald

hier heb je er nog 1 :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 24 maart 2009 om 22:43:
hier heb je er nog 1

hier ook 8)

te veel cheap ass dudes die hetzelfde doen (N) dat rateltje omg die kan ik echt niet meer aanhoren

Waarschuw beheerder
ben gestopt ermee wat dacht je daarvan;)

maar ook op feestjes, de hele tijd die zelfde sound (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op dinsdag 24 maart 2009 om 23:50:
volgensmij zoeken jullie niet goed genoeg

ik zoek voldoende, maar vind zo weinig. Iedereen dezelfde sound, of durf jij te beweren dat je verschil hoort tussen Polder en Kabale und Liebe, om maar iets te noemen.

Er zijn uitzonderingen hoor, dat sowieso, John Gaiser is geniaal, net als Ilario alicante. Maar de hoofdmoot klinkt allemaal gelijk. Dat moet ook, want minimal is mainstream geworden, commercieel, iedereen moet het leuk vinden, dj's en live-acts verliezen hun identiteit daardoor. Je moet echt goed zoeken voor differentiatie, en als die er is, zoals Johannes Heil bijvoorbeeld, worden ze nooit geboekt!

schijt minimal. Geef mij maar roffelende techno, ben klaar met het geploink en geklik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 11:11:
schijt minimal. Geef mij maar roffelende techno, ben klaar met het geploink en geklik

of funky rol techno (H)

Waarschuw beheerder
die track staat bij mij nog in de kast op .. jawel :) vinyl ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jonathan Mendiola op dinsdag 24 maart 2009 om 23:50:
volgensmij zoeken jullie niet goed genoeg

volgens mij kom jij nooit op een feest of wel? het alles accepterende publiek heeft plaatsgemaakt voor "you gotta be hip-schooiersjaaltjes"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op woensdag 25 maart 2009 om 11:28:
volgens mij kom jij nooit op een feest of wel? het alles accepterende publiek heeft plaatsgemaakt voor "you gotta be hip-schooiersjaaltjes"

ja, en allemaal dezelfde DC schoentjes, of Air Force One, met van die kekke niet bij elkaar passende kleurtjes... Oh zo leuk! Echt, ik loop er warm voor. En dan een vestje met stoute figuurtjes er op en een goedkope zonnebril, en een vaal grijze wortelpijpbroek, of cobaltblauw, als het maar lelijk is. Allemaal zo individueel exoressief, zo apart... Zo apart ja, zeker als iedereen het heeft.

het doet me denken aan Innercity - publiek; gouden cowboyhoed, beenwarmers, netpanty's enz. Echt jammerlijk.. Maar ja, dit vergaat ook wel weer, en de echte techno, de vernieuwende techno overleefd, in ieder geval, overleefd bij de mensen die komen voor de muziek en niet om er bij te horen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 maart 2009 om 13:53:
welke opties zijn dat dan?

ik denk ook eerder het idee van onbegrensdheid, met de techniek van tegenwoordig kun je met digitaal dj-en dieper ingaan op mixen/loopen/samples/vocals/effecten. Live-act en dj-en komen daarin samen dat een nieuw soort "medium" wordt.
Het zijn geen kant en klare brokken (en ook steeds niet het zelfde proces van mixen), je kunt de muziek meer naar je eigen vorm ontwikkelen.
Daarin zit juist de uitdaging en diepgang in

Ik had het niet beter kunnen verwoorden:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 11:17:
of funky rol techno

:D

Zeker :D

maar die is wel redelijk out-dated nu, want als je hoort wat Umek nu produceert (N)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:45:
maar die is wel redelijk out-dated nu

:no: tijdloos ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:45:
wat Umek nu produceert

crap idd

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:48:
tijdloos

vooral die lekkere break :lief:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:48:
crap idd

ja, snap niet waarom dat zo is gekomen :S

Waarschuw beheerder
hij doet me een beetje denken aan dat nummer wat op world service van dave clarke staat:p ff opzoeken zo :p

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:52:
ja, snap niet waarom dat zo is gekomen

andere interesse? 20jaar hetzelfde doen lijkt mij ook niet leuk;)
Artiest {SHOWLIST artist 77375, 66834, 69534, 111682}
Waarschuw beheerder
Heb inmiddels 2200 effecten in me Virtual DJ geladen, waarvan de meeste niet direct herproduceerbaar zijn met de "Standaard" DJ Equipment,

Mix voornamelijk setjes van een uur, gebruik hier voor alleen Vinyl Rips, met een ruime keuze in Hardcore, Speedcore, Hardstyle en Tekno.
Vanaf 1995 vrijwel alles digitaal op me DUMP Drives.

Iedere maand in elke stijl indien mogelijk een mix met alle nieuwe Vinyls.
Uploaden bij HARDFM Ftp
Uploaden bij Soundbase.ru

Door de effecten creeeer je iets wat iemand niet 1 2 3 na doet, timing is en blijft een kunst, je break tellen en er hem op het juiste moment er in gooien is iets anders dan je SYNC knop gebruiken. Als je timing zuigt, zullen ze samen voor geen 1ne meter klinken, komt dus toch iets meer bijkijken.

Tuurlijk is het allerbelangrijkste van de DJ hier totaal weggevallen, namelijk het gehoor om de beat op het juiste moment te syncen, hiervoor heb je inderdaad geweldige mooie amplitude weergaven.

Vaak hebben ze niet een directe output op koptelefoon, hierdoor is het dus weer wat lastiger te bepalen of het inmiddels goed klinkt samen.
Kunst is dan echt als je platen gewoon, erg goed klinkend voor 2 minuten gelijk lopen, waarin je met de faders de basslines kunt laten omspringen, een beat grid effectje toepassen om een eigen qlimax te creeeren in een bepaald nummer.

Maar er kan duidelijk nog veel meer, krijg zelf goede reacties op de mixen maar ben het met je eens dat de kunst van het draaien hiermee totaal niet te vergelijken is. Maar lees wel, dat het ook niet voor iedereen direct is weggelegd, en dat de 1 een vele malen brutere mix in elkaar kan zetten als een ander.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 maart 2009 om 13:04:
update van mijn digitale booth!

Ziet er bruutjes uit :) :bounce:

Waarschuw beheerder
het wordt al snel te veel ;)

effecten effecten effecten, effecten is niet echt, doe nou eens ''echt'' werkt daar in die booth

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:57:
andere interesse? 20jaar hetzelfde doen lijkt mij ook niet leuk

ok, maar dan hoef je nog geen trance te gaan maken :rot: en het dan techno noemen en hopen dat het niemand opvalt :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 12:24:
Maar ja, dit vergaat ook wel weer, en de echte techno, de vernieuwende techno overleefd

ja, duurt alleen wel even. Bij de club ben ik hem een jaartje of 5-6 geleden ook genokt en daar overheerst de bananenhouse nog steeds :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 maart 2009 om 11:11:

Minimal is inderdaad kut. Maar je hebt nu wel een soort rustigere techno van rond de 130 BPM waar weer die lekkere drive in zit. Eerst moest ik hier ook niks van hebben, maar opeens pakte het me en nu ben ik er helemaal aan verslaafd. Die rol techno is ook heerlijk hoor en dat zal ik altijd blijven draaien. Maar voor de verandering vind ik de 'nieuwe techno' ook heerlijk en ga me daar nu echt in verdiepen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NW_DJW op woensdag 25 maart 2009 om 13:09:
je break tellen en er hem op het juiste moment er in gooien is iets anders dan je SYNC knop gebruiken. Als je timing zuigt, zullen ze samen voor geen 1ne meter klinken, komt dus toch iets meer bijkijken.

Nog een keer op de sync knop klikken? :p
Waarschuw beheerder
cds en vinyl ja,laptop neeeee
Waarschuw beheerder
Uitspraak van screw u 2 op zaterdag 28 maart 2009 om 17:48:
cds en vinyl ja,laptop neeeee

klinkt als een typisch gevalletje die een paar jaar geleden zou zeggen: vinyl ja, cd neeeee :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op zondag 29 maart 2009 om 14:20:
klinkt als een typisch gevalletje die een paar jaar geleden zou zeggen: vinyl ja, cd neeeee

haha idd die trekken wel bij
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 maart 2009 om 16:48:
Maar je hebt nu wel een soort rustigere techno van rond de 130 BPM waar weer die lekkere drive in zit.

En of :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 maart 2009 om 16:44:
haha idd die trekken wel bij

ondertussen zit ie zelf te kijken naar een laptopje ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 maart 2009 om 16:48:
Minimal is inderdaad kut. Maar je hebt nu wel een soort rustigere techno van rond de 130 BPM waar weer die lekkere drive in zit. Eerst moest ik hier ook niks van hebben, maar opeens pakte het me en nu ben ik er helemaal aan verslaafd. Die rol techno is ook heerlijk hoor en dat zal ik altijd blijven draaien. Maar voor de verandering vind ik de 'nieuwe techno' ook heerlijk en ga me daar nu echt in verdiepen

100% mee eens! het hoeft van mij niet snel, maar ik mis drive in dat minimale. En alles en iedereen klinkt hetzelfde. 1 pot nat.

Uitspraak van MAW op zondag 29 maart 2009 om 14:20:
klinkt als een typisch gevalletje die een paar jaar geleden zou zeggen: vinyl ja, cd neeeee

vinyl ja, laptop (als toevoeging) ja, laptop + timecode vinyl zeker JA, cd NEEEEEEEEEEEEEEE
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
minidisk dan? :p
Waarschuw beheerder
is toch geen dj'en meer als je met een laptop aan de bak gaat?:S dan kan iedereen ineens achter de draaitafels gaan staan? is geen kunst meer dan toch?