Partyflock
 
Forumonderwerp · 1027996
Ik ben heel benieuwt naar jullie mening.

Wat vinden jullie de laptops die de draaitafels vervangen. Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.
Eigenlijk is het nog maar een kwestie van leuke nummertjes uitzoeken.
Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's, omdat het voor hun togh niks meer boeit, iedereen gooit togh wel zijn handen in de lucht. Het 'draaien' word steeds makkelijker. Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.
hmmm....
 
Artiest Hungry
Redje in tha house

Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt.


Dat bedoel ik dus. Dat soort onmuzikale paupers hoef ik dus niet te zien "optreden" voor mijn duur betaalde kaartje.
 
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:07:
Redje in tha house

:roflol:
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 10:41:
http://www.youtube.com/v/XEREBYSvfMY&hl=nl&­;fs=1laatste aanpassing 7 oktober 2008 10:44

haha, dat klinkt nergens naar. Maar die gast hoort het niet, die vertrouwt gewoon blind op de beatmatch S:
Artiest Tijmen
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:07:
Dat bedoel ik dus. Dat soort onmuzikale paupers hoef ik dus niet te zien "optreden" voor mijn duur betaalde kaartje.

Als t zelfde 'mixje' met vinyl was gemaakt wel?
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:50:
Als t zelfde 'mixje' met vinyl was gemaakt wel?

ja want dan heb je skills ;)
 
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 12:50:

Als t zelfde 'mixje' met vinyl was gemaakt wel?

ja want dan heb je skills


Precies. Gaat om het princiepe. Heb al eerder gezecht. Ik ga ook niet veel geld betalen voor een namaak schilderij omdat het er toch hetzelfde uit ziet...
Ik koop liever een mooie reproductie dan een slecht origineel.
 
Uitspraak van Tijmen op dinsdag 7 oktober 2008 om 13:27:
Ik koop liever een mooie reproductie dan een slecht origineel.

hahaha wat een dom antwoord zeg :roflol:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 14:10:
:roflol:

:roflol:
 
idd, dom antwoord. Kunst hoeft niet altijd in top staat te zijn.
 
het gaat om de originaliteit
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 08:52:
En een paar mp3-tjes in een programmatje laden kan iedere mongool.

Dat het makkelijker gaat wil nog niet zeggen dat het slechter is. En ik heb natuurlijk niet over een programma en een muis en klaar. Traktor i.c.m. bv een vestax vci-100 en er is in principe geen verschil meer met cd-spelers. Ook met cd-spelers kan je syncen en de nieuwere mengpanelen hebben vaak ook een bpm-meter aan boord. Maakt dat het makkelijker om te mixen? Ja, maar om een goede set neer te zetten heb je toch echt wel skills nodig. Met alleen beat-matchen ben je er niet en sommige mensen (zie gepost youtube filmpje) kunnen zelfs met software die van alle gemakken voorzien is niet uit de voeten. Tuurlijk, vinyl blijft gaver, maar ik vind dat het medium waar de muziek op staat niet uit moet maken om een goede set neer te zetten.

En de vergelijking met een echte en een neppe schilderij gaat niet op hier. Dat is hetzelfde als echt mixen en playbacken (mix afspelen). Al met al, ieder zijn ding :)
 
de kunst van 't djen gaat gewoon weg
 
Dan noemen we mensen die met vinyl draaien DJ en degene die met een laptop draaien een MJ (mp3 jockey) iedereen blij :)

Ik denk niet de kunst van 't djen weg gaat, maar dat kunst zich gaat verleggen op andere vlakken. In de meest pure vorm ben ik het met je eens, maar zodra iemand digitaal een betere set neer kan zetten dan ieman die alleen vinyl draait, hoor ik toch liever de digitale versie. De huidige muziekproducties is verre van puur. Toch luisteren we hier met zn allen naar. Alleen al de house-scene is denk ik toch wel voor 99% digitaal geproduceerd met digitale geluiden. Sommige mensen vinden dit om deze reden troep en anderen vinden het helemaal geweldig. Als we kijken naar de huidige generatie dan hoor je nog maar weinig mensen die nooit een house-nummertje mooi vinden. En ik denk dat de generatie na ons dit ook zal hebben met mp3-mixen. Het blijft muziek.
 
Artiest Roy Habets
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:46:
de kunst van 't djen gaat gewoon weg

Denk dat op deze manier juist het DJ'en en het live-aspect juist dichter bij elkaar komen te liggen. Mits de persoon in kwestie wel zijn creativiteit weet om te zetten waardoor het een extra'tje zal bieden aan de sets. Natuurlijk, met Traktor een set voorbereiden en op locatie laten strak lopen dmv iets als 'auto-sync', dat is geen kunst en daardoor zullen met name de traditionele dj's zich bedreigd voelen. Die mensen neem ik niet serieus. Maar als je echt tijd in je sets stopt en er iets unieks/apart/geefheteennaam van weet te maken, dan ben je wel goed bezig en kun je best met je laptopje voor publiek staan.

En nee, dan doel ik niet alleen op het maken van loops of gebruiken van effecten. Maar ook op het maken van combinaties die op een traditionele manier niet direct mogelijk waren, bijvoorbeeld. :)
tja, mogelijkheden genoeg vandaag de dag. Alles is in mijn ogen toegestaan, hoe het klinkt is wat uiteindelijk telt. :)

Maargoed, als iemand zich dj noemt maar geen 2 vinyls gelijk kan leggen.. (N)
laatste aanpassing
 
Ik verwacht van een DJ gewoon dat het een muziekant is met verstand van muziek. Niet een of andere entertainer die een maskertje opzet en een beetje door een mic gaat staan schreeuwen. Natuurlijk moet een dj ook kunnen entertainen maar muziek maken moet gepaard gaan met bepaalde skills (zie dj jean). En nogmaals, iedereen kan draaien met een laptop, dat deed ik ook toen ik 13 was.

Mits de persoon in kwestie wel zijn creativiteit weet om te zetten waardoor het een extra'tje zal bieden aan de sets. Natuurlijk, met Traktor een set voorbereiden en op locatie laten strak lopen dmv iets als 'auto-sync', dat is geen kunst en daardoor zullen met name de traditionele dj's zich bedreigd voelen. Die mensen neem ik niet serieus


Mooi gesproken.

maar zoals in de openings post staat

Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.
Eigenlijk is het nog maar een kwestie van leuke nummertjes uitzoeken.


:nee:
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:40:
Alleen al de house-scene is denk ik toch wel voor 99% digitaal geproduceerd met digitale geluiden

nu snijd je een ander vlak aan, tuurlijk is het digitaal geproduceerd (maar ik ga daar niet dieper op in want dan zijn we nog wel ff bezig :p)

Uitspraak van MAW op woensdag 8 oktober 2008 om 01:12:
Alles is in mijn ogen toegestaan, hoe het klinkt is wat uiteindelijk telt.

hier kan ik het niet met je eens zijn, als ik 5cd's neem met een mix van een of andere dj, en laat die leuk overlopen, vindt je het dan nog cool? het gaat immers om wat uit de speakers komt toch? ;)
 
het draait uiteindelijk toch alleen maar om wat er uit de speakers komt

als je als artiest nu heel relaxt met effecten bent (waar er maar weinig van zijn), waarom beatmixen als je je dan volledig op effecten kan storten en tot 4 platen tegelijk kan mixen, met alle toeters en bellen zodat de originele platen bijna niet meer te herkennen. Uiteraard leent de ene muziekstrijl hier meer voor dan de ander.

al die andere kunnen ook beatmixen met tractor... zijn er meer dan genoeg van, zoals ik zelf tractor ook het liefst gebruik. Waarom dan Traktor en geen Vinyl? platencollectie op peil houden is te moeilijk, zeker als je oude tracks wilt bijkopen (en dan niet per definitie die makkelijke klassiekers) en ja, dat heb ik jaren geprobeerd. Sinds Traktor draai ik eindelijk zoals ik t ook voor ogen heb.
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:24:
platencollectie op peil houden is te moeilijk, zeker als je oude tracks wilt bijkopen (en dan niet per definitie die makkelijke klassiekers)

dat is nog een verschil vinyl dj's zijn echte verzamelaars die vinden dat leuk :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:24:
tot 4 platen tegelijk kan mixen, met alle toeters en bellen zodat de originele platen bijna niet meer te herkennen

kunstmatig

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:24:
. Sinds Traktor draai ik eindelijk zoals ik t ook voor ogen heb.

kunstmatig
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 21:30:

ja heel leuk, en dan die 7000E per jaar voor iemand met een bijbaantje, en dan ook nog die platen die je nog steeds wil niet kunnen krijgen, omdat je ze voor 150E over moet laten komen vanuit een ander continent. Leuk als verzamelen je hobby is, maar daar kan je een dj nooit op afrekenen.

en over die kunstmatig shit. Dat is waar dj en live naar elkaar toe groeien. Ik zie dat als een derde soort artiest, zijn er erg weinig van zijn die dat acceptabel kunnen. Zijn ook maar weinig muziekstijlen waarmee dit kan. Ik denk niet dat ik er een van ben, daarom draai ik alleen via Traktor, zonder beatsync. Heb lang met vinyl gedraaid maar merkte dat op een gegeven moment je soort tegen een muur aanloopt met wat allemaal kan. Ik wil er meer uithalen dan de grenzen van vinyl toelaten, daarnaast duidelijker mn eigen ding er aan toevoegen.

verder is dat kunstmatig zo'n onzin in de 21e eeuw. Kijk naar wat voor diversiteit er ontstaat tussen de stijlen van verschillende dj's, zo kan het kaf van het koren gescheiden worden.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 oktober 2008 om 12:20:
maar daar kan je een dj nooit op afreken

nou een heel klein beetje wel, stel ik draai op een feest voor mensen die mij geboekt hebben omdat ik vet draai en dikke muziek laat horen met platen die ik door de jaren heen gespaard heb. dat zijn unieke setjes snap je, het is niet uniek meer tegenwoordig, alles is op mp3 te krijgen. ik vind de ouwe school dj het vetst die jou zijn dikke gespaarde (pijn en moeite) platen laat horen, en dat zou ook moeten uitmaken welke dj jij goed of slecht vind, niet alleen qua mixen en of beetje leuk doen naar het publiek


dat zit er tegenwoordig niet meer bij (N)
 
verzamelen hoord er gewoon bij ;)
 
het draait uiteindelijk toch alleen maar om wat er uit de speakers komt


:nee:

verzamelen hoord er gewoon bij


Deel van de hobby ja
 
Ik draai zelf met vinyl en zal dit ook altijd blijven doen. Misschien als ik ooit een andere stijl wil draaien dat ik dat met cd's doe omdat het anders gewoon te duur wordt, maar hoe dan ook blijf ik vinyl draaien en het verzamelen. Het is voor mij een hobby, ik hoef er niks mee te bereiken en van mij part draai ik nooit in een discotheek of wat dan ook (leuk meegenomen, maar zeker niet het doel).

Als mensen met een laptop in clubs draaien, is dat prima, zo lang ze dan maar iets met die laptop doen dat je niet met vinyl kan. Het moet anders zijn, niet gewoon makkelijker. Het moet zelfs zo anders zijn dat het appels met peren vergelijken is. Net zoals keyboards en echte piano's. Als je piano speelt op een keyboard ben je gewoon een nerd, maar als je het maximale uit een keyboard haalt ben je echt wel vet bezig. En ja de mensen die hun laptop gebruiken om gewoon nummertjes aan elkaar te mixen, leuk voor ze als ze daar plezier uit halen, maar ik neem het totaal niet serieus.

Laatst was ik alleen in een discotheek waar een 'dj' een laptop aan had en daar mee mixte, maar dan wel af en toe even met zn handen aan twee cd-spelers zat alsof ie echt iets deed. Toen nam ik em niet alleen niet meer serieus, maar wilde ik em eigenlijk wel een beetje slaan ;) Beledigend gewoon.
 
Viel me anders wel op.. dat op afgelopen Awakenings 4okt waar ik dus ben geweest (en daar draaien niet de minste techno dj's) wel bijna iedereen draaide op een laptop met bijhorende midi controllers,effecten etc:

Zie hier https://partyflock.nl/album/278580/4746972

check dat plaatje van Technasia met zn 2 djm800's aan elke zijde.. hoe vett!!!
of
Tony rohr & Alexi delano met hun traktor vs ableton setup!!!

Alleen Adam Beyer die draaide nog met cd's, rest allemaal met ableton of traktor!!
En ze draaiden/speelden allemaal de sterren van de hemel :RESPECT:
Ging dus behoorlijk loos!!!

Die shit is wel de toekomst!!!
laatste aanpassing
 
Maakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup en kan die vertellen wat hij er precies mee kan dat onmogelijk was met draaitafels of cd-spelers?

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, want de enige voordelen die ik nu weet is dat je je complete muziekcollectie altijd bij je hebt, dat je veel effecten kunt gebruiken en loopjes kunt maken. Maar dat zou voor mij echt niet reden genoeg zijn om over te stappen naar een laptop...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 oktober 2008 om 20:19:
Die shit is wel de toekomst!!!laatste aanpassing 9 oktober 2008 20:23

maar hun mogen het ook gewoon vind ik.. die gasten hebben in het verleden al bewezen dat echt alles kunnen met platen etc.

nu begint een startende dj vrijwel direct met traktor/cd etc die niet eens écht goed kunnen draaien met platen. En dat is een neppe generatie vind ik (en ja ik hoor 100% nog bij deze generatie ;-))
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:17:
Maakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup

:YES:

Heb in de loop van de tijd, alles al gehad!!!
Technics sl1210's, cdj's noem maar op..

Nu alles verkocht en over op traktor en ableton... ben nu btje aan t uitzoeken hoe alles werk maar vind t tot nu toe egt zwaar fijn werken!!

Ben nu alleen nog opzoek naar een goede midicontroller/mixer!!
Maar nu ik dit filmpje heb gezien van richie, ben ik misschien tog wel aan t overwegen om ook een Allen & Heath 92 of3,4D aan te schaffen :P
http://www.djscene.nl/news/newsflash/2008/oktober/richie_hawtin_geeft_korte_cursus_traktor_scratch

Wilt t wel btje professioneel aanpakken tuurlijk!! dus niet virtualdj met zon bcd of hercules controller..
Wil wel met the real deal beginnen tuurlijk :D
Alleen jahhh kost veel knaken :O
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:59:
Ben nu alleen nog opzoek naar een goede midicontroller/mixer!!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:59:
Allen & Heath 92 of3,4D

Xone 4d? :D Dat is zeker de duurste oplossing :D

Je hebt toch al een mixer?

M-Audio Evolution (Midi controller)
http://www.thomann.de/nl/evolution_uc33e_usbcontroller.htm

Kort Kaoss pad (sampler)
http://www.thomann.de/nl/korg_kaoss_pad_3.htm

Lijkt mij nog minstens zo relaxt voor on the road. Je hebt dezelfde mogelijkheden en je hoeft niet altijd dat joekel van een bakbeest mee te nemen (alleen midi controller en/of sampler) mixer (DJM) staat overal :)

Evt. kun je ook nog es een DJM800 aanschaffen voor thuis. Ben je nog steeds veel goedkoper uit dan de Xone en de djm vindt je overal :D
laatste aanpassing
Artiest Mikki
iedereen loopt te roepen dat alleen je alleen met vinyl een echte dj bent. en dat met een midi controller fake is ?

Maar wat is er nu zo moeilijk aan om 2 platen op een draaitafel te gooien en je pitch te bedienen. Dat kan ook iedere mongool leren.


Bijvoorbeld :
Iedereen rijdt nu toch ook met GPS navigatie, en leest de kaart niet meer ?

Vooruitgang heet zo iets.
 
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
helemaal mee eens.. 't gaat erom wat je laat horen. Al moet ik wel zeggen dat 't goed is om basis-begrippen van 't mixen onder de knie te hebben en dat het erom gaat wat je laat horen. Hoe je 't ook doet, zolang je met 'n gig maar geen mix-cd'tjes opzet.
 
Uitspraak van MIKKI op zondag 12 oktober 2008 om 17:03:
iedereen loopt te roepen dat alleen je alleen met vinyl een echte dj bent. en dat met een midi controller fake is ?

Djen met een controller is geen Djen, dus vandaar het ''fake'' is ;)
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:17:
aakt er hier iemand serieus gebruik van een laptop in zijn setup en kan die vertellen wat hij er precies mee kan dat onmogelijk was met draaitafels of cd-spelers?

:yes:

Ableton live + midicontroller

Het gaat er uiteindelijk om dat je weet hoe je je hardware (+ software in dit geval) moet gebruiken, geldt dus voor platenspelers, cd-spelers, laptops en controllers.

Heb gedraaid met vinyl en cd's, maar gezien ik meer produceer ben ik me gaan verdiepen in het softwarematig mixen en dit om te zetten naar een live-performance. In Ableton kun je t zo gek niet bedenken, loopen als een gek, losse vocals erin smijten, mash-ups real-time creëren, tig fx's gebruiken, maar ook live meespelen dmv een synth, etc. Oke de focus ligt minder/niet op het beat-matchen maar meer creatief bezig zijn met de mogelijkheden die software bieden.

Iemand die alleen press play drukt op zn laptop vind ik (N).
laatste aanpassing
 
kijk als je naar een live set toe werkt, is het alleen maar vet toch :)
maar als je digitaal je plaatjes strak legt voor een gig, vind ik dan weer dikke bullpoep, en wtf voor je gig? dus je maakt van te voren een tracklist ed? :vaag:
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 12 oktober 2008 om 20:33:
us je maakt van te voren een tracklist ed? :vaag:

:no:

Real-time mixen en zo dus inspelen op het publiek (Y)
 
als in beat synchronizer? :lol:
in de van dale staat :

disk·joc·key de; m,v -s iem die, bv. voor de radio of in een club, platen aankondigt en draait of mixt; dj, deejay.

Een dj is niets meer of minder dan iemand die plaatjes draait, of hij ze nu digitaal of analoog draait maakt niks uit.

Dus Fake is het niet. En wat nu als je beide combineert ?
laatste aanpassing
 
dus je hoeft niet eens te mixen :9 aankondigen is al genoeg :lol:
 
Mc Allen (H)
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 oktober 2008 om 15:27:
dus je hoeft niet eens te mixen :9 aankondigen is al genoeg :lol:

ok dan jongens, hier komt de laatste track van Masters of Ceremony,,, DIRT!!!
publiek : WOOOOEEEHOEOOEOOOEOEOOEOE
en dan gewoon het plaatjes aanzetten :) zo kan ik ook wel dj worden
wat een bullshit allemaal zeg. Tuurlijk, uit nostalgisch oogpunt is viyl wel mooi enzo, en is het wel 'zoals het hoort te zijn'Maar als jij je laptop een hele dikke set kan draaien, hoor ik je graag op een feest, boeit me niks. het gaat erom hoe het klinkt, en hoe het in mekaar zit, en of je originele dingen doet. Dan verover je mijn hart.

Net als lui die zeggen dan fruity loops kansloos is om tracks mee te maken. Als het vet klinkt. So What?

Het is niet de Keuken die het eten maakt, maar de kok (i)
 
true! :)
 
Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 14 oktober 2008 om 00:09:
laptop een hele dikke set kan draaien

het is dan geen draaien ;)


Uitspraak van Airmaxxx op dinsdag 14 oktober 2008 om 00:09:
Het is niet de Keuken die het eten maakt, maar de kok (i)

heb je gelijk in ja, maar een chef is kundiger als ie weet hoe hij zijn messen moet gebruikt, en niet de mandoline ;) dat zijn skills ;)
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
ik sta open voor andere dingen, ik geloof er niet in dat vinyl ook de toekomst blijft/is. Vind het altijd vet om nieuwe technieken te gebruiken in dj-land..het opent weer een nieuwe wereld voor je. Je hebt artiesten die creatief zijn met platen mixen en andere weer met softwarematige dingen, het gaat om de muziek tenslotte wat je overbrengt aan het publiek.
vind draaien met platen echt onwijs vet..
maar twijfel nu gewoon of ik al mijn tijd die ik heb nou in vinyldraaien moet steken of de overstap moet maken naar compleet digitaal

vind draaien zelf leuker als het compleet digitaal is eigenlijk :s
 
Heb me setup nu ook compleet digitaal, met traktor & ableton :D
Mis nu alleen nog wat enige control over alle functies en aangezien mij een nieuwe midi-mixer zoals een djm800 of een A&H me voorlopig nog iets te duur is.
Ga me denk ik een brc2000 aageschaffen voor wat fx-controlling and browsersearching(360deg en push rotary's), altijd wel handig!!
En een evolotution uc33 ben ik ook aan t overwegen, die lijkt me ook superfijn voor in ableton!!

En denk dat ik die ook gewoon weer bestel bij BAX-shop.. goede service en binnen 2dagen in huis :D
laatste aanpassing