Partyflock

Forumonderwerp · 1027996
1 volger · 6516x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik ben heel benieuwt naar jullie mening.

Wat vinden jullie de laptops die de draaitafels vervangen. Hierbij is het beatmixen niet meer nodig en kun je met een eenvoudige 'SYNC' de boel gelijk laten lopen. Het bekende Traktor Scratch wordt hierbij gebruikt.
Eigenlijk is het nog maar een kwestie van leuke nummertjes uitzoeken.
Dit word vooral gedaan door de grotere DJ's, omdat het voor hun togh niks meer boeit, iedereen gooit togh wel zijn handen in de lucht. Het 'draaien' word steeds makkelijker. Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.
hmmm....

Waarschuw beheerder
mijn laptopkast is ook gemaakt van een soortement vinyl baksel.
ik zal binnekort eens kijken of er al harde schijven van vinyl te krijgen zijn!
veel echter!!! :lol:

Artiest {SHOWLIST artist 51895, 49404}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 15:06:
mijn laptopkast is ook gemaakt van een soortement vinyl baksel.
ik zal binnekort eens kijken of er al harde schijven van vinyl te krijgen zijn!
veel echter!!!

jij snapt het dus niet:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 17:52:
jij snapt het dus niet

Quantise
Geboortedatum: 6 november 1985
Leeftijd: 22
:lol:
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!! en het ging mij dan ook aan mijn hart toen bekent werd gemaakt dat de cd er aan kwam begin jaren 80!
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest Jack 2 Jack
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 11 september 2008 om 14:36:
Als er op een feest iemand met een laptop draaid, maar wel vette muziek, ga ik toch boos aan de kant staan kijken omdat ie met een laptop speelt.
Vind ik stoer.

:D

Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 19:53:
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!! en het ging mij dan ook aan mijn hart toen bekent werd gemaakt dat de cd er aan kwam begin jaren 80!

Weet je wel wat een laptop is dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ik neem mijn mixen nog steeds op op een cassettebandje!!! fuck iedereen!!!!

8)

Waarschuw beheerder
Wie heeft het over "syncen". ABLETON _0_
Waarschuw beheerder
ehh... met ableton sync je de boel continu

Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 september 2008 om 16:35:
mijn voorkeur zou gaan naar time-code cd's.. Met cdj's kan je veel meer dan met tt's

Als je timecode cd's gebruikt kun je niets meer dan met timecode vinyls. De sampler (waar je ws op doelt) kun je niet gebruiken.

Ik gebruik timecode vinyl omdat een cd map niets voor mij is. Tevens draai ik liever met platenspelers.
De cdj's van pioneer zijn echt relaxt, maar het is gewoon niet zo direct en tastbaar als een plaatje met een naald erop (Y)

Uitspraak van Unkown11 op dinsdag 9 september 2008 om 16:41:
Dalijk kan elke mongool achter de draaitafels gaan staan.

haha, jij denkt dat iedereen maarzo een goeie set kan neerzetten wanneer je geen plaatjes meer gelijk hoeft te zetten? :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 15 september 2008 om 20:05:
Weet je wel wat een laptop is dan?laatste aanpassing 15 september 2008 20:10

een apparaat waar ik jou prima mee om je oren kan slaan!!! :[

Waarschuw beheerder
Quantise

dus?
man ik koop al vanaf 1972 vinyl!!

zegt meer over jou dan over mij :roflol:

:bye:
Waarschuw beheerder
Quantise

Aha, ben jij er zo een :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 september 2008 om 21:41:
een apparaat waar ik jou prima mee om je oren kan slaan!!!

jammer dat je die niet hebt in je gekraakte hol

[img width=640 height=480 cacheid=000ff594002c7da2afba05da1a025434e2]https://album.partyflock.nl/34518577.jpg[/img]
laatste aanpassing

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op maandag 15 september 2008 om 21:08:
Als je timecode cd's gebruikt kun je niets meer dan met timecode vinyls. De sampler (waar je ws op doelt) kun je niet gebruiken

hot-cue's en loopjes.. zijn die niet meer bruikbaar dan? da's gek..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 13:45:
jammer dat je die niet hebt in je gekraakte hol

:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 13:59:
hot-cue's en loopjes.. zijn die niet meer bruikbaar dan? da's gek..

het is idd niet mogelijk een hot cue te zetten en de sampler te gebruiken :(

Waarschuw beheerder
dan is 't wel heel erg beperkt om met zo'n programma te gaan werken en zou ik liever echt vinyl pakken dan time-code vinyl. En uiteraard liever echte cd'tjes dan time-code cd's. Je laptop kan crashen en je mist bij cd's de extra's die op de cdspeler zitten t.o.v. draaitafels. Die dingen zitten er niet voor niks op.
Waarschuw beheerder
How, het geaat nu ff mis. ff ter verduidelijking:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 15:06:
je mist bij cd's de extra's die op de cdspeler zitten t.o.v. draaitafels

Niet helemaal waar. Wanneer je timecoded vinyls gebruikt krijg je softwarematig de mogelijkheid tot samplen (loopen) en het zetten van hot-cue's.

Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 15:04:
het is idd niet mogelijk een hot cue te zetten en de sampler te gebruiken

Van je cd-deck dus!!! Je kan wel softwarematig samplen en loopen. Maar dat kan dus ook met een gewoon deck :)
Dus eigenlijk betaal je voor features op je cd deck die je ten eerste niet nodig hebt en ten tweede niet kan gebruiken. Dus timecode systeem kun je beter met gewone decks doen. Enige reden dat ik cd decks zou aanraden icm bijvoorbeeld Serato is wanneer je cd decks veeeeel fijner vindt dan gewone decks.

Maargoed, dat is bij mij niet 't geval :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 15:06:
Je laptop kan crashen

klopt! Maargoed, ga dan voor Serato of Traktor. Dan heb je minimale kans op system crash of andere problemen.

Voor mij werkt het ieg prima! Draaien met een laptop geeft mij de mogelijkheid al m'n muziek overal mee naartoe te nemen en gewoon door de lijsten te scrollen alsof ik thuis ben. (ik zou niet willen draaien uit een cd map, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
Artiest Tijmen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 16 september 2008 om 17:37:
Voor mij werkt het ieg prima! Draaien met een laptop geeft mij de mogelijkheid al m'n muziek overal mee naartoe te nemen en gewoon door de lijsten te scrollen alsof ik thuis ben.

Voor mij ook. Draai nu paar maandjes met een laptop en midicontroller. Bevalt erg goed

Toch gebruik tijdens optredens wekelijks een timecode-setup (laptop, KDJ-500, 2 keer cdj1000 en djm800). Niet zozeer omdat ik t prettiger vind (hotque's, loops enz heb je idd nog steeds je midi-controller voor nodig). Meer om te voldoen aan 'het beeld' mensen van dj's hebben.

Heb wel altijd een cd of plaat klaarstaan voor mocht m'n systeem crashen (is nog nooit gebeurt). CDJ1000's blijven wel hangen, of vallen midden in een track uit (is me al vaker gebeurt). En naalden slaan over(!).

Maargoed, ieder zijn / haar ding.

Persoonlijk draai ik nog maar zelden met vinyl of cd's. Vind het wel fijn om de vaardigheid van het handmatig beatmatchen te behouden, maar mis het plezier van de extra mogelijkheden die een computer geeft. Vooral het terugvinden van muziek gaat op je computer een stuk sneller en makkelijker dan in je platentas of cd-map.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
het is wel de toekomst, voor velen liefhebbers "helaas". Mij maakt 't niet uit als 't maar vet klinkt. Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt. Niet dat ik zeg dat jullie dat doen ;) maar het wordt wel makkelijker.

En CDJ1000's en technics sl1210 kunnen idd gaar zijn.

Ik heb in mijn rider ook DJM800 en 3x CDJ1000 mk3 (liefste 4) staan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:42:
maar het wordt wel makkelijker.

daar val ik dan een beetje over

Waarschuw beheerder
ja maar dat is dus precies als met de overstap van vinyl naar cd's geweest.. met vinyl had je meer overzicht in je koffer want je wist precies wat er op welke plaat stond en waar etc. met het verloop van de groeven. Met cd's was dat wennen maar kon je met de hardware meer dan met zo'n platenspelert. Zo is het met de overstap naar de laptop en midi-controller in principe ook. Je bent het visuele even kwijt, het is een andere manier van je tracks zoeken maar als je het eenmaal onder de knie hebt wil je waarschijnlijk niet meer anders. En andere dingen zijn mogelijk, zoals je eigen effecten inladen tijdens je set die je toewijst aan 'n knop op je midi-controller. Ik ben bijvoorbeeld beperkt tot wat een DJM800 met CDJ1000's te bieden heeft. Thuis heb ik er ook nog een EFX1000 bij maar ook die is "beperkt".
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:51:
daar val ik dan een beetje over

vind niet dat dat de reden moet zijn idd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Was ist jetzt der DJ software? Ich habe winamp, aber das is scheise!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PM] Günther op woensdag 17 september 2008 om 10:30:

traktor/ableton live
Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op donderdag 11 september 2008 om 14:36:
Als er op een feest iemand met een laptop draaid, maar wel vette muziek, ga ik toch boos aan de kant staan kijken omdat ie met een laptop speelt.
Vind ik stoer.

:roflol:

Voor mij ook vinyl :)
Waarschuw beheerder

Kan aan mij liggen, maar dat is toch alleen maar om mee af te spelen, maar denk inderdaad dat Traktor toch wel de DJ software is en even afwachten wat de nieuwe Serato Itch software gaat doen, moet je alleen wel een vestax VCI-300 hebben.
Werkzaam bij UF Events
Artiest {SHOWLIST artist 34781, 75120, 39433}
Waarschuw beheerder

Snap niet dat mensen hierop ingaan :lol:
Waarschuw beheerder
zou 't niet te serieus nemen idd :D

Waarschuw beheerder
alweer dat filmpje :p
Waarschuw beheerder
Traktor DJ / Virtual DJ of dat soort applicaties zijn inderdaad makkelijker, gebruik Ableton en maak edits en gebruik effecten... dan kan het zeker leuk zijn :)

Waarschuw beheerder
het lijkt tegenwoordig wel of alles om effecten draait, en niet meer coole dingen met puur 2a3 platen :(

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Scratchen/ Beat jugglen gaat tegenwoordig ook heel makkelijk door herhaaldelijk op je play knop van je cd speler te drukken (vraag maar aan partyraisor).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 12:03:
Scratchen/ Beat jugglen gaat tegenwoordig ook heel makkelijk door herhaaldelijk op je play knop van je cd speler te drukken (vraag maar aan partyraisor).

:roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 11:37:
alweer dat filmpje

en alweer die Hawtin die er een beetje gaaf in loopt te doen :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van MAW op dinsdag 23 september 2008 om 12:29:
beetje mongool loopt te doen

Waarschuw beheerder
als artiesten met laptop draaien,
welk programma gebruiken ze dan iig?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 oktober 2008 om 19:05:
als artiesten met laptop draaien,
welk programma gebruiken ze dan iig?

ableton live en of traktor

Waarschuw beheerder
mmm, ok
van die 2 heb ik wel vaker gehoord, traktor wel is geprobeerd
want ik zoek iig ene programma waarmee je je nummers zegmaar op verschillende lines kan zetten,
en dan zegmaar in mixen , maar niet als optredens bedoel ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van UNTITLED. op zondag 5 oktober 2008 om 20:21:
dat zou in ableton kunnen

dat ga ik dan ff proberen :) want vind altijd wel vet om gewoon voor thuis wat leuks in elkaar te gooien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 september 2008 om 11:40:
het lijkt tegenwoordig wel of alles om effecten draait, en niet meer coole dingen met puur 2a3 platen

klopt ja :(

Artiest {SHOWLIST artist 139692, 27893}
Waarschuw beheerder
Krijgen we dan binnenkort de primeur van de afstandsbediening-dj, die vanaf de dansvloer met een
simpele druk op de knop zijn volgende nummer laat inmixen. Kan hij/zij misschien beter thuis blijven.
Ik denk niet dat de PL-J (playlistjockey) echt nodig is, ze noemen allemaal dezelfde redenen;
je hoeft niet te sleuren met grote platenkoffers, en het mixen gaat makkelijker..
tja, da's hetzelfde als je thuis op de bank met een zak chips fifa soccer speelt,
maar wel tegen al je vrienden zegt dat je op voetbal zit (maar eigenlijk niet wil zweten, tegen een bal wil schoppen, het gras wil ruiken of getackeld wil worden)

wat ik ook opmerkelijk vind is dat velen al spreken over een vervanging/opvolger,
dat er leuke nieuwe snufjes op de markt komen, leuk, ik wordt er niet warm/kouder van,
maar veel mannetjes zijn net eksters, moeten alles wat glimpt, licht geeft, nieuwe features heeft,
hebben hebben hebben.

Uiteindelijk gaat het om de passie! Die platen draaien die jou in je 'core' raken,
we dwalen af dat we het alleen nog over de 'vorm' hebben ipv de 'inhoud'.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 15:37:
Uiteindelijk gaat het om de passie! Die platen draaien die jou in je 'core' raken,

klopt, met platen draaien lijkt mij ook echt vet om te doen :)
ik vind het ook beter dan dat ze CD's gebruiken tijdens optredens.
Maar kijk, ik wil voor thuis gewoon wel is een mixje in elkaar gooien en niet echt professioneel ofzo, dan vind ik laptop's of CD's een goede oplossing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 16:54:
Maar kijk, ik wil voor thuis gewoon wel is een mixje in elkaar gooien en niet echt professioneel ofzo, dan vind ik laptop's of CD's een goede oplossing

dan vindt ik het helemaal leuk om met draaitafels te klote :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 15:37:
Ik denk niet dat de PL-J (playlistjockey) echt nodig is, ze noemen allemaal dezelfde redenen;
je hoeft niet te sleuren met grote platenkoffers, en het mixen gaat makkelijker..
tja, da's hetzelfde als je thuis op de bank met een zak chips fifa soccer speelt,
maar wel tegen al je vrienden zegt dat je op voetbal zit (maar eigenlijk niet wil zweten, tegen een bal wil schoppen, het gras wil ruiken of getackeld wil worden)

:respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 oktober 2008 om 16:57:
dan vindt ik het helemaal leuk om met draaitafels te klote :d

mij lijkt dat ook leuker, maarja, me portemonnee vind dat denk minder leuk :(

Waarschuw beheerder
Als DJ zijnde ben je verantwoordelijk voor een stuk entertainment en als het publiek uit zn dak gaat omdat je een geweldige set neerzet, dan maakt het geen ruk uit of het met platen, cd's of laptop is gedaan. Het gaat uiteindelijk om de passie voor muziek en die hoor je terug in je set, no matter what je ook gebruikt om te mixen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat is jouw mening. Voor mij is een Dj een Artiest. En een paar mp3-tjes in een programmatje laden kan iedere mongool.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 september 2008 om 20:42:
Een vriend van me heeft jarenlang met vinyl gedraaid en kon ze op een of andere manier niet gelijk krijgen. Nu draait hij met traktor vanaf 'n apple met een midi-controller en zijn goede platenkeuze (die hij altijd al had) komt volledig tot zijn recht omdat 't nu ook strak overloopt.

Zal wel een hele goeie dj zijn dan als ie na jaren nog niet een plaat gelijk kan zetten, haha!