Partyflock

Forumonderwerp · 1023631

Waarschuw beheerder
Russische tanks trekken Tschinvali binnen
Uitgegeven: 8 augustus 2008 14:15
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2008 14:24

MOSKOU - Een colonne Russische tanks is vrijdag de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali binnengetrokken.

Dit heeft het Russische persbureau RIA vrijdag gemeld op gezag van een Russische militaire bron.

Bombardement

Volgens de hoge Georgische functionaris Kacha Lamaia hebben Russische gevechtsvliegtuigen vrijdag de Georgische luchtmachtbasis Vaziani vlakbij de hoofdstad Tbilisi aangevallen en gebombardeerd.

,,Niemand is gewond geraakt, maar een aantal gebouwen is vernietigd'', aldus Lamaia. ,,Zij hebben ons de oorlog verklaard.'' De luchtmachtbasis ligt op zo'n 25 kilometer van de hoofdstad.

Eerder waarschuwde de Georgische Nationale Veiligheidsraad dat Rusland en Georgië in staat van oorlog zouden verkeren als berichten over de aanwezigheid van Russische troepen in Georgie zouden kloppen.

bron : nu.nl
nou mogen alle linkse bomenknuffelaars weer even roepen dat dit allemaal de schuld van amerika is

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 16:47:
Valt mee hoor, de VS moet alleen weg uit Afhanistan en Irak wanneer de situatie weer rustig is,

juist :D
en dan zijn ze weg en dan roepen ze weer om hulp :D

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 16:47:
iets met je eigen troep opruimen te maken..

ik snap dat wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mike E op vrijdag 8 augustus 2008 om 16:42:
Nee het is de schuld van militairen die zo debiel zijn dat ze zich voor het karretje van een nog grotere debiel laten spannen.

:loser: zonder militairen zeker geen oorlog...

wel eens van een burgeroorlog gehoord?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 16:28:
mooi

"Ich bin der Hass"
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 17:07:

Neuh! Maar burgers die ook de wapens oppakken zijn net zo achterlijk. :lol:

Waarschuw beheerder
Laten we Georgie steunen en de Europese Unie als 1 grootmacht tegen Rusland opzetten.

(H)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 14:34:
nou mogen alle linkse bomenknuffelaars weer even roepen dat dit allemaal de schuld van amerika is

Wat heeft links er nou mee te maken? De soviet-unie bestaat al jaren niet meer. Rusland is een rechts populistisch/nationalistisch land geworden onder Putin & Co. Net als amerika dat al jaren is. :loser:

Slechte zaak dit, rusland ziet een terugkeer als wereldmacht wel zitten. Ik niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Meer info over de oliepijpleiding:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4344561662369702384&ei=l26cSJ_SMZSgiALunrzDDw

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op vrijdag 8 augustus 2008 om 17:56:
Slechte zaak dit, rusland ziet een terugkeer als wereldmacht wel zitten. Ik niet.

Ik zie het eigenlijks wel zitten, om eerlijk te zijn. . .

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op vrijdag 8 augustus 2008 om 17:56:
Rusland is een rechts populistisch/nationalistisch land geworden onder Putin & Co. Net als amerika dat al jaren is.

Slechte zaak dit, rusland ziet een terugkeer als wereldmacht wel zitten. Ik niet.laatste aanpassing 8 augustus 2008 17:57

:lol: dat bedoel ik nou met die linkse krakersbende.. alles wat ze tegenstaat is rechts
Waarschuw beheerder
Kriegshetzer!

:rot:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 18:18:
dat bedoel ik nou met die linkse krakersbende.. alles wat ze tegenstaat is rechts

Met deze praatjes noem ik je eerder een clown.

Waarschuw beheerder
Als Europa nou eens stopt met onderling te bekvechten misschien hadden wij ook nog wat te vertellen in deze zaak...

Zucht...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Olde Skoele op vrijdag 8 augustus 2008 om 18:38:
Met deze praatjes noem ik je eerder een clown.

Omdat het 9 van de 10 keer waar is, en je daar niet tegen kan, bedoel je?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 8 augustus 2008 om 18:50:
Omdat het 9 van de 10 keer waar is, en je daar niet tegen kan, bedoel je?

Wat een praatjes heb je weer vandaag. :gaap:
Waarschuw beheerder
Iedereen, die geen voordeel behaalt uit een oorlog, is uit empathie tegen oorlog.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Huh pixxure verbannen? de rechtvaardiging daarvoor ontgaat me.

Waarschuw beheerder
Het was wachten op een escalatie vanwege het voornemen om een raketschild te plaatsen vlak naast Rusland. Denk dat Rusland elk akkefietje zal aangrijpen om zijn macht te tonen en om misschien zelfs weer een buffer te creeren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 20:17:
Denk dat Rusland elk akkefietje zal aangrijpen om zijn macht te tonen en om misschien zelfs weer een buffer te creeren.

hoop het wel, want dit gehuppel ( van veel landen ) achter Amerika aan vind ik maar niks..
Hoop nog eerder dat china zich wat tegen Amerika begint te verzetten ( of tenminste laten zien dat Amerika niet de enigste is, wat ze wel denken )

Waarschuw beheerder
donateur
china heeft de economische atoombom he...mega veel us dollars...als ze dat in de markt gooien is het zwaaien naar de waarde van de dollar oftewel olie zal te duur worden met alle gevolgen van dien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dat bedoel ik nou met die linkse krakersbende.. alles wat ze tegenstaat is rechts

Nee hoor, kijk eens naar de populariteit van poetin tegenwoordig, en hoe dat bereikt is? Jij vind het leuk om lekker tegen links aan te schoppen, dat is iets heel anders dan een mening te vormen met onderbouwende tekst. Tel daarbij op dat krakers over het algemeen anarchistisch zijn aangelegd, tegen elke vorm van staat en dat kan haast niet verder weg staan van bijvoorbeeld communisme of meer gematigde linkse partijen.

Moeilijk allemaal he? :loser:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op vrijdag 8 augustus 2008 om 20:57:
Nee hoor, kijk eens naar de populariteit van poetin tegenwoordig, en hoe dat bereikt is? Jij vind het leuk om lekker tegen links aan te schoppen, dat is iets heel anders dan een mening te vormen met onderbouwende tekst. Tel daarbij op dat krakers over het algemeen anarchistisch zijn aangelegd, tegen elke vorm van staat en dat kan haast niet verder weg staan van bijvoorbeeld communisme of meer gematigde linkse partijen.

Nou het overgrote deel van de kraakbeweging neigt behoorlijk naar links...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 14:34:
OSKOU - Een colonne Russische tanks is vrijdag de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali binnengetrokken.

Rodina gaat er weer voor... :honger:
:lol: dat bedoel ik nou met die linkse krakersbende.. alles wat ze tegenstaat is rechts

en alles wat rechtsen tegenstaat is links...

en ik bén rechts, kan je nagaan... 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op vrijdag 8 augustus 2008 om 20:57:
Moeilijk allemaal he?

Je moet ff wachten, meneer is op vakantie. :lol:
Waarschuw beheerder
:D oorlog yeah!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SLEVIN op vrijdag 8 augustus 2008 om 21:08:
oorlog yeah!!!

Wat belet je om naar Afganistan te gaan. Beetje kanonnenvlees kunnen ze daar nog wel gebruiken. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op vrijdag 8 augustus 2008 om 16:15:
Hey, misschien een land waar de Amerikanen wel als helden worden onthaald

Bij gebrek aan geschiedenis lessen kom jij met deze snuggere opmerking.

Voor jouw is een baan als wasknijper monteur te hoog gegrepen, leer je geschiedenis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 17:07:

waarmee een aardappelschilmesje en een geslepen glas?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op vrijdag 8 augustus 2008 om 20:45:
china heeft de economische atoombom he...mega veel us dollars...als ze dat in de markt gooien is het zwaaien naar de waarde van de dollar oftewel olie zal te duur worden met alle gevolgen van dien

En toch zou je eerder denken dat Amerika hem aan het knijpen is.
Tenminste het lijkt me niet dat ze bush zo ver hebben laten gaan dat die een begrotingstekort achter laat van +400 miljard ( en dan is nog niet eens alles erbij geteld ) zonder dat er een goede reden voor is.
En ze zitten eerder in het midden-oosten om de olie dan om er democratie te brengen, en aangezien ze ieder land als terroristen benoemen dat het wel ziet zitten om de euro te gaan gebruiken inplaats van de dollar als olieprijs. .
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 22:31:
aangezien ze ieder land als terroristen benoemen dat het wel ziet zitten om de euro te gaan gebruiken inplaats van de dollar als olieprijs

{argument 'id' ontbreekt}

{argument 'id' ontbreekt}

[img width=712 height=515 cacheid=0000baf3002c085ada08f3b01a024d8186]http://media.fukung.net/images/3337/Euro%20v%20USA%20Thongs.jpg[/img]

B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 21:00:
Nou het overgrote deel van de kraakbeweging neigt behoorlijk naar links...

Anarchistisch links ja, dat is echt heel wat anders dan bijvoorbeeld de communisten of groen links. ;)

Trouwens, commies verkopen toch alleen maar krantjes.
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.nu.nl/news/1693033/20/%27Georgi%EB_verklaart_Rusland_de_oorlog%27.html

Gaat lekker...
Waarschuw beheerder
In deze oorlog tegen de Russen heeft Georgie Bush hard nodig denk ik :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
mja.. olie/gas pijpleiding loopt vlakbij zuid-ossetië, dus de amerikanen komen wel..
eu wordt trouwens wel de grootste afnemer van die meuk, maar daarvan hoef je op militair gebied nou niet echt veel te verwachten :')

Uitspraak van Olde Skoele op vrijdag 8 augustus 2008 om 20:06:
Huh pixxure verbannen? de rechtvaardiging daarvoor ontgaat me.

juh.. wtf?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 15:39:
En Rusland heeft al jaren die onvrede gevoed, door Russische paspoorten uit te delen alsof het plakjes worst waren.

true...
en nu het argument gebruiken dat het om russische staatsburgers gaat ;)
het is allemaal zo makkelijk he...
achterlijke is nog dat in die hele provincie ca 70k mensen wonen, waarvan het meeste al op de vlucht is..
gaat sws niet om die mensen of die provincie maar om Rusland's status

grote kans dat het nu overslaat naar andere gebieden in die regio...
maar we lezen morgen wel wat de status is...
Waarschuw beheerder
EIndelijk weer eens een ruwe oorlog op tv, want die russen tonen wel de beelden en gevechten. Niet zoals het nu in afghanistan en irak gaat dat is te clean te geregiseerd.
Waarschuw beheerder
donateur
gewoon keiharde aanval (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 21:00:
Nou het overgrote deel van de kraakbeweging ...

... is gewoon een stelletje losers.
Waarschuw beheerder
http://news.yahoo.com/s/ap/georgia_south_ossetia

:s
Waarschuw beheerder
Ik ben een Georgier en op dit moment in Georgie op vakantie(nouja vakantie)... Ik woon in Nederland.

Ik ben nu bij mijn neef thuis op zijn computer en de situatie in Tbilisi is heel erg gespannen. De Russen bombarderen verschillende territoria in Georgie. 10 gevechtsvliegtuigen zijn door Georgiers neergehaald. Als de VS hulp biedt aan Georgie, kan dit nog wel is een 3de Wereld Oorlog worden, vooral tussen de VS & Rusland...

Als je interesse hebt, reageer dan op mijn post...
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1435, 2296}
Artiest Foltergeist
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 augustus 2008 om 22:03:
Bij gebrek aan geschiedenis lessen kom jij met deze snuggere opmerking.

Voor jouw is een baan als wasknijper monteur te hoog gegrepen, leer je geschiedenis.

Mag jij me vertellen waar ze de laatste 50 jaar als helden zijn onthaald? :)

Geschiedenis afgesloten met een 9 op het vwo, voor jouw informatie ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Giorgi op zaterdag 9 augustus 2008 om 14:18:
de VS hulp biedt aan Georgie, kan dit nog wel is een 3de Wereld Oorlog worden, vooral tussen de VS & Rusland...

amerika zal nooit openlijk de strijd aangaan.. eerder delta force undercover sturen en clandestien te werk gaan ,.

Waarschuw beheerder
Is Georgie nu een Navo land of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Foltergeist op zaterdag 9 augustus 2008 om 16:07:
Mag jij me vertellen waar ze de laatste 50 jaar als helden zijn onthaald?

Geschiedenis afgesloten met een 9 op het vwo, voor jouw informatie

Waar haal jij vandaan dat we het over de laatste 50 jaar hebben ?
Waarschuw beheerder
America heeft Irak
China heeft Tibet
Rusland heeft Georgie

wat hebben deze landen gemeen?
ze spelen risk voor volwassenen

terwijl we china en rusland veroordelen
want wij horen natuurlijk bij amerika
en je vrienden veroodeel je als politus natuurlijk niet

Rusland blaast alles daar openlijk op, en zegt gewoon ja en?
america doet het stiekem, en ontkent dat het is gebeurt of dat het taliban of whatever was
en china zegt gewoon dat het van hun is... en dat de "protestanten" geweld gebruiken

en in europa doen we aan vingers wijzen
maar kunnen toch niks doen omdat we verdeelt zijn
en te erg onderling bek vechten om echt wat te kunnen ondermenen

gewoon risk voor volwassenen met een hoop propaganda
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 augustus 2008 om 16:55:
Waar haal jij vandaan dat we het over de laatste 50 jaar hebben ?

Nergens uiteraard, maar het is wel een feit dat de Amerikanen met de bijbehorende macht als wereldleider na de Tweede Wereldoorlog natuurlijk weinig conflicten nog hebben kunnen oplossen, en de conflicten die ze zijn aangedaan was alleen maar uit eigenbelang. En als je heel onpartijdig kijkt was de Tweede Wereldoorlog dat natuurlijk ook, al konden we de Amerikanen toen op dat moment wel gebruiken om het nazi-regime omver te gooien en de Marshal-hulp om de Europese landen weer op te bouwen :)

Waar het na de Tweede Wereldoorlog nog ging om de Rode vijand, is na de Koude Oorlog ongeveer het gehele Midden-Oosten in een kwaad daglicht gezet :)

Uitspraak van RTD op zaterdag 9 augustus 2008 om 17:26:
gewoon risk voor volwassenen met een hoop propaganda

(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 augustus 2008 om 16:34:
Is Georgie nu een Navo land of niet?

nee, anders zouden we binnenkort in oorlog zijn met rusland. And you don't want that..