Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 16:00:
De NAVO is nu op zn knieen. Geen enkele dreigementen richting Rusland
tijdje ff weg gebleven hier omdat ik ook eens info van andere bronnen ben gaan bekijken en ja daar zit zeker wat in maar jij (to mirror) veroordeeld mij omdat ik eerst afging op nu.nl en nu doe jij niet anders
maar anyway, de Navo is totaal niet op zijn knieen, integendeels zelfs en er om lachen kan ik al helemaal niet, valt me wel op dat je veel lol beleefd aan deze situatie, denk dat je niet doorheb hoe ernstig dit is, en als jij nou ook eens wat meer bronnen zo lezen dan had je kunnen weten dat de russen in geheim ook allang bezig zijn met een raketschild en die moet dus landen zoals Syrie and Iran beschermen, helaas is dat project mislukt voor die landen.
Sinds maart dit jaar zijn hebben de engelse RAF jachtvliegtuigen steeds regelmatiger moet uitrukken om boven de noord atlantische oceaan de russische "bear" bommenwerpers te onderscheppen en te volgen.
De russen zijn sinds de koude oorlog nog nooit zo actief geweest dan in dit jaar!
dat zelfde geldt ook trouwens voor de amerikanen boven de beringstraat bij alaska, daar zijn sinds maanden ook al regelmatig russische marine schepen en spionage vliegtuigen geschaduwd als in jaren tachtig regelmatig gebeurden.
Die andere Navo vloot bevind zich nu in de Perzische Golf, deels in havensteden. In afwachting van een mogelijk bevel tot een zeeblokkade van Iran wat een aanval van Israel mogelijk maakt op Iran zn kerninstallaties,heel snel en doeltreffend, de hele wereld gaat hen veroordelen, ook Usa en Europa, maar het probleem is wel uit de lucht ...voor een tyd.
Zelf geloof ik niet dat Rusland de confrontatie aandurft met de Navo, VS of andersom. Misschien dat het nog wel spannend gaat worden (kat en muis spel) zoals bijv in het verleden met de Cuba-crisis. Maar het risico is veel te groot voor de twee machten om daadwerkelijk iets uit te lokken.
Dat dit alles zich geografisch in de nabijheid van Iran afspeelt, duid er op naar mijn idee, dat Israel iets gaat ondernemen, binnen nu en een paar weken. Israel kan het gewoonweg niet toestaan dat Iran de mogelijkheid krijgt om nucleaire wapens te maken. Deze zullen dan zonder pardon tegen Israel worden gebruikt maar dit onderstaande bericht via debka maakt mij wel onrustig van wat er eventueel komen gaat want als de pleuris uitbreekt dan gaat het ook echt uitbreken ben ik van mening(met of zonder kernwapens) neem daarbij dat analisten voorspelen dat nog dit jaar Enorme crisis nabij is en dat de Beurzen zullen dalen dit jaar van 40 tot 80 procent..nee het gaat goed met de wereld!!!
Confrontatie NAVO-Rusland steeds dichterbij
26 Augustus 2008 | 17:57:19
Twee Amerikaanse marineschepen zijn met hulpgoederen op weg naar de door Rusland bezette Georgische havenstad Poti, een dag nadat het Russische leger aankondigde om alle inkomende transporten in Poti te inspecteren. Daarnaast zullen marineschepen van de NAVO en Rusland op korte afstand van elkaar gevechtsoefeningen houden.
Afgelopen zaterdag meerde het eerste Amerikaanse oorlogsschip met hulpgoederen nog af in Batumi, om een confrontatie met de Russische troepen in Poti en de Zwarte Zeevloot voor de Georgische kust te vermijden.
De vice-commandant van de Russische marine, kapitein Dygalo, kondigde aan dat de raketkruiser Moskva, teruggeroepen van haar reis naar Syrië, oefeningen gaat houden in de Zwarte Zee. Onder andere de geleide wapens van de Moskva zullen worden getest. Dit is duidelijk een reactie op het zenden van de Amerikaanse raket-destroyer USS McFaul, die 50 Tomahawk-kruisraketten aan boord heeft.
Generaal Nogovitsyn verklaarde gisteren dat de 9 NAVO-marineschepen in de Zwarte Zee (2 Amerikaanse, 4 Turkse en de rest Poolse en Spaanse) geen reden zijn tot zorg. Een confrontatie lijkt echter bijna niet meer te vermijden, of dit nu tussen de twee vijandelijke vlooteenheden zal gaan, of met de Russische troepen in Poti die mogelijk de lading van de Amerikaanse marineschepen zullen willen inspecteren. Deze twee schepen, de 'Dallas' en de USS Mount Whitney, worden morgen Poti verwacht.