Partyflock

Forumonderwerp · 1023631

Waarschuw beheerder
Russische tanks trekken Tschinvali binnen
Uitgegeven: 8 augustus 2008 14:15
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2008 14:24

MOSKOU - Een colonne Russische tanks is vrijdag de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali binnengetrokken.

Dit heeft het Russische persbureau RIA vrijdag gemeld op gezag van een Russische militaire bron.

Bombardement

Volgens de hoge Georgische functionaris Kacha Lamaia hebben Russische gevechtsvliegtuigen vrijdag de Georgische luchtmachtbasis Vaziani vlakbij de hoofdstad Tbilisi aangevallen en gebombardeerd.

,,Niemand is gewond geraakt, maar een aantal gebouwen is vernietigd'', aldus Lamaia. ,,Zij hebben ons de oorlog verklaard.'' De luchtmachtbasis ligt op zo'n 25 kilometer van de hoofdstad.

Eerder waarschuwde de Georgische Nationale Veiligheidsraad dat Rusland en Georgië in staat van oorlog zouden verkeren als berichten over de aanwezigheid van Russische troepen in Georgie zouden kloppen.

bron : nu.nl
nou mogen alle linkse bomenknuffelaars weer even roepen dat dit allemaal de schuld van amerika is

Waarschuw beheerder
ouwe boef jouw vorige post zit zo vol met onwaarheden dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met het weerleggen van jouw stellingen. Zoals je zelf al zegt baseer jij je mening op een interview met een Amerikaanse minister wat is afgenomen op een Amerikaanse zender. Als je zelf niet inziet dat dit niet de manier is om een conflict te bekijken dan weet ik het ook niet meer. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Als jij je mening vormt naar aanleiding van bronnen van maar 1 kant dan kun je het hele conflict niet overzien en zal je al snel worden geindoctrineerd, want de waarheid is het eerste slachtoffer in een tijd van oorlog (bekende quote, niet van mij).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 20:50:
Als je zelf niet inziet dat dit niet de manier is om een conflict te bekijken dan weet ik het ook niet meer

nou er wordt hier echt vanuit 2 kanten bekeken :roflol:
het staat een paginas vol met maar vanuit 1 kant bekeken :

De kant anti amerika man, houdt toch op..je wel gelijk wat dat betreft en ik probeer ook
vanuit 2 kanten te zien maar dat gebeurd hier niet echt of wel!!!!

Zoals je zelf al zegt baseer jij je mening op een interview met een Amerikaanse minister wat is afgenomen op een Amerikaanse zender.

dit zinnetje zegt al genoeg weer :gaap:
klopt ja vanuit een amerikaanse zender want in rusland laten ze niks zien, daar wordt
alles gescensuurd of was je dat ff vergeten.

en er is op dit moment maar 1 kant die volop liegt en dat is rusland met wat ze aan het doen zijn punt uit.

je zet wel net een link neer over terugtrekking maar als je dan beetje vent ben
zet je die andere linken er ook bij over hoe rusland daar op de grond te keer gaat.

staan er een stuk of 6 over hoe het daar is nu en wat een ramp zich aan het voltrekken is maar dat is niet zo intressant zeker vanuit 2 kanten bekijken gesproken!!!

Als je zelf niet inziet dat dit niet de manier is om een conflict te bekijken dan weet ik het ook niet meer

vooral doorgaan met bekijken vanuit 1 kant en vergeet gewoon voor het gemak maar ff wat de russen doen daar, over schijnheiligheid gesproken.

ben weg hier, succes ermee (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:04:
vooral doorgaan met bekijken vanuit 1 kant en vergeet gewoon voor het gemak maar ff wat de russen doen daar, over schijnheiligheid gesproken.

En jij vergeet even voor het gemaakt wat Georgiers daar doen. Dorpen plat gooien. Heb jij het niet gezien op WESTERSE media dat veel Zuid Ossetiers blij waren met komst van Russen. Dat Ossetiers en Abgaziers ook al lange tijd af willen van Georgiers?

Zeg nu totaal niks antie Amerikaans.

Georgiers hebben het uitgelokt. Russen hebben alleen gebruik gemaakt van de situatie.
klopt ja vanuit een amerikaanse zender want in rusland laten ze niks zien, daar wordt
alles gescensuurd of was je dat ff vergeten.

Cencuur is daar niet veel erger dan in VS. En ik kijk Russische en Amerikaanse zenders.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:10:
En jij vergeet even voor het gemaakt wat Georgiers daar doen. Dorpen plat gooien. Heb jij het niet gezien op WESTERSE media dat veel Zuid Ossetiers blij waren met komst van Russen

o is dat zo!!!
nou jongen dit willen ze laten geloven, geregiseerd door rusland.

als je ook eens verder kijkt dat lees en hoor je dat russische militairen daar
een groot aandeel in hebben, dacht dat jij zoveel wist..blijkbaar niet dus.

russen stelen massaal kleding,tanks van de georgiers zodat het lijkt dat ze georgiers zijn, ze hebben zelfs wapens in handen en lopen er ook mee die amerikaanse zijn want dus ook aangeeft dat de georgiers bewapend zijn door de amerikanen ja maanden geleden.

Georgiers hebben het uitgelokt. Russen hebben alleen gebruik gemaakt van de situatie.

het is precies andersom en de russen hebben gewoon gebruik gemaakt van de fout en of hoogmoed van georgie

en vergeet jij niet te vermelden dat toen die oorlog Abgaziers dat rebellen duizenden Georgiers uitgemoord hebben via steun uit rusland dmv geld, wapens en militaire steun en tot op de dag van vandaag die beschermd worden door rusland.
Dat zijn de feiten die bekend zijn maar daar hoor ik hier niets over!!!!!!!!!!!!

dat veel Zuid Ossetiers blij waren met komst van Russen. Dat Ossetiers en Abgaziers ook al lange tijd af willen van Georgiers?

ja gek he hahaha die russen hebben paspoorten staan uitdelen of het snoepjes waren man allemaal rekenkunde van putin die uitblinkt in het vertrappen van mensenrechten en waardigheid.

kan zo nog wel ff doorgaan als je wil met wat die russen gedaan hebben want blijkbaar weet je dus helemaal niks van dit conflict en bewijst maar weer eens hoe je hier tegen aankijkt.

of je weet het echt niet of je verdraaid alles maarja daar zijn ze goed in.
dit is echt het laaste wat ik er over zeg maar ik moest je even corriceren.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:40:
o is dat zo!!!
nou jongen dit willen ze laten geloven, geregiseerd door rusland.

als je ook eens verder kijkt dat lees en hoor je dat russische militairen daar
een groot aandeel in hebben, dacht dat jij zoveel wist..blijkbaar niet dus.

russen stelen massaal kleding,tanks van de georgiers zodat het lijkt dat ze georgiers zijn, ze hebben zelfs wapens in handen en lopen er ook mee die amerikaanse zijn want dus ook aangeeft dat de georgiers bewapend zijn door de amerikanen ja maanden geleden.

Maar in het 9/11 fabeltje geloof je wel. Nou ja. Ik weet genoeg. Blijf jij maar in je eigen waan leven :bye:

Of jij moet overtuigende bewijzen hebben. Dat Russen dat ALLEMAAL verzonnen hebben. En dat zelfs meest kritische mensen in de WESTERSE media zeggen dat GEORGIERS vermoedelijk genocide aan het plegen waren in Zuid Ossetie ongelijk hebben en ingetrapt zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:40:
an zo nog wel ff doorgaan als je wil met wat die russen gedaan hebben want blijkbaar weet je dus helemaal niks van dit conflict en bewijst maar weer eens hoe je hier tegen aankijkt.

Vertel maar in EIGEN woorden. Wat daar allemaal precies aan de hand is?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Iemand koffie hier?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 17 augustus 2008 om 21:55:
Iemand koffie hier?

Neee slaap ik zo slecht van :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:46:
Maar in het 9/11 fabeltje geloof je wel. Nou ja. Ik weet genoeg. Blijf jij maar in je eigen waan leven

kijk en weer een antwoord die inhoudelijk kant nog waal raakt.

:lol:

oja vergat nog dat rusland tussen 1940 en 1950 zo,n 10 procent van de bevolking
in de baltische staten had uitgemoord omdat ze dat beter uit kwam.

ze houden blijkbaar de traditie in handen gezien het heden.

ga alsjeblieft weg met je domme gelul en antwoorden over 911.
je bent een zielig mannetje gozer en als het te moeijlijk wordt voor je dan kom je
met die antwoorden :aai:

wat val jij door de mand kneus :bye:
jammer voor jou dat ik in dat alles gelijk heb en wat de hele wereld weet behalve jij

kan wel ff uitprinten voor je dan heb je gelijk alles en vergeet je niet meer
wat voor neofastische moordland rusland is!!!

DE GORE SPELLETJES VAN STALIN WORDEN NOG STEEDS GESPEELD.

Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 19:08:
maar ik dank god op me blote knieen dat ik niet zo,n leven en gedachten als jou en je andere vriendjes hier heb, denk namelijk positief en ik zie de realiteit nog wel hoor.

lees dit nog maar eens want het is echt op jou van toepassing :yes:

dat is bij jullie ver te zoeken, alles in jullie gedachten wat betref amerika is slecht,
alles is een insite job, media moet je niet meer geloven, bronnen moet je zoeken volgens jullie, elke dag weer als er maar iets in het forum is waar enigzins amerika gerelateerd is komen jullie als strontvliegen op een drol af

samen met alle je gehersenspoelde vriendjes totale onzin verspreiden zolang het maar tegen amerika is, hele stukken tekst worden er neer gekwakt..gehaald vanaf een niet geloofwaardig site..voor jullie wel uiteraard want dat clubje waar je in zit of beter gezegd sekte slaat helemaal nergens meer op

zelfs sites en bronnen die niet geloofwaardig zijn aangaande amerika(iedereen weet dat allang) komen sommige van jullie mee aanzetten, zo vaak zelfs dat het eigenlijk zielig is en je medelijden krijgt want jullie kunnen er ook niets meer aan doen, gaat ook niet meer goed komen maar ach he..dat weten jullie en realiseren jullie in dit stadium niet meer en ergens maar goed ook eigenlijk!!

:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 21:58:
kijk en weer een antwoord die inhoudelijk kant nog waal raakt.

oja vergat nog dat rusland tussen 1940 en 1950 zo,n 10 procent van de bevolking
in de baltische staten had uitgemoord omdat ze dat beter uit kwam.

ze houden blijkbaar de traditie in handen gezien het heden.

ga alsjeblieft weg met je domme gelul en antwoorden over 911.
je bent een zielig mannetje gozer en als het te moeijlijk wordt voor je dan kom je
met die antwoorden

wat val jij door de mand kneus
jammer voor jou dat ik in dat alles gelijk heb en wat de hele wereld weet behalve jij

kan wel ff uitprinten voor je dan heb je gelijk alles en vergeet je niet meer
wat voor neofastische moordland rusland is!!!

DE GORE SPELLETJES VAN STALIN WORDEN NOG STEEDS GESPEELD.

1. Je verward Sovjet Unie en Rusland
2. Stalin was GEORGIER.
3. Domme gelul van jou is nog dommer dan gelul over 9/11. Daar voor gebruiken mensen nog iets wat op FEITEN lijkt. Jij lult slap.
4. Print het maar lekker uit. Kom maar. Ik kan niet wachten.

Je gedraagd je nu erger dan mensen die je haat. Jij hebt ongelovelijke hekel niet alleen aan Rusland en politiek ervan. Maar aan Russen zelf. Wat jou eigenlijk niks meer en minder maakt dat een gore rascist.
Dus pleas probeer aub niet zo wijs over te komen. Want je bent gewoon gefrustreerd en dom.
:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 22:04:
1. Je verward Sovjet Unie en Rusland

feit blijft dat er niks is veranderd

Domme gelul van jou is nog dommer dan gelul over 9/11. Daar voor gebruiken mensen nog iets wat op FEITEN lijkt. Jij lult slap.

wat lul je nou man, jij en vriendjes hebben het altijd over een insite job gek!!

Je gedraagd je nu erger dan mensen die je haat. Jij hebt ongelovelijke hekel niet alleen aan Rusland en politiek ervan. Maar aan Russen zelf. Wat jou eigenlijk niks meer en minder maakt dat een gore rascist.
Dus pleas probeer aub niet zo wijs over te komen. Want je bent gewoon gefrustreerd en dom.

oja, ik zeg en vertel gewoon hoe het zit en ja ik heb een hekel aan de politiek en de uitvoering ervan, gelukkig wel moet er niet aan denken dat ik me daar in kan vinden, blijkbaar heb jij daar niet zoveel moeite mee.

wijs overkomen hahaha, ik ga inhoudelijk ergens op in, maar ga je post in alle forums maar eens terug lees, 9 van de 10 antwoorden bestaan uit :

alleen maar eenzijdige domme en lompe opmerkingen over amerika en popi proberen te doen

maar jij mag zeggen dat je mijn een gore rascist vindt hoor, kan jij ook niks aan doen dat je redelijk veel tekortkoming heb op veel vlakken en dat moeite heb met je sociale
cappiciteiten maar als je een echt held ben dan kom je me dat persoonlijk even zeggen in Gorinchem, woon ik namelijk..heb ik geen moeite mee.

probeer nu eens inhoudelijk ergens op in tegaan ipv als eerst pers te worden
want vooralsnog kom jij nu over als een gefrustreert mannetje en dom.

je wilde toch weten wat allemaal de aanleiding voor dit conflict is en dan
som ik dingen op en dan wordt je geeriteerd en ga je pers worden en allerlei dinge roepen en zeggen, zegt op dit moment meer over jou dan over mij.

maar mensen worden altijd kwaad als de waarheid gezegt wordt en waarom mag ik deze zaken niet zeggen wat rusland en of sovhet unie vroeger pleegde een nu nog!!!!!

maar nogmaals kom het gewoon ff pers zeggen, je weet de weg en anders moet je echt
gauw je muil gaan houwen want ook ik pik zeker niet alles van jou en dan heb je echt een probleem, dan heb je aan die zak over je kop niet genoeg.

:looser:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nog steeds geen bronnen van de Russen die alles in scene hebben gezet.
En dat ze daar genocide aan het plegen zijn

Waarschuw beheerder
ook nog niet echt terugtrekkingen

Waarschuw beheerder
The Caucasian war was actually launched by Georgia on August 7 in an attempt to crush the separatist movement of South Ossetia. While there was provocation on both sides, this was an act of bloody madness. It was like England launching a war against Scotland for wanting to leave the UK. I'm not saying Russia did not have an interest in supporting a breakaway - it had been handing out Russian passports to Ossetians - or that Putin wasn't playing politics in the region. But that did not justify an all-out military attack by Georgia. The west - by which, essentially, we mean America - massively miscalculated in Georgia, supplying military hardware and expertise to Saakashvili without ensuring he would behave responsibly. The Georgian leader thought he could force the Americans to intervene militarily in support of his attempt to crush Ossetian nationalism. It did not, of course. Not even Mr Bush is stupid enough to launch a land war in the Caucasus. There is no evidence that the Russians plan to annex South Ossetia, still less to invade Georgia with a view to forcing it into the Russian federation. The Russian military have been in no hurry to withdraw, but the evidence is clear that they are now preparing to do so. They don't have the will or the means to occupy a country such as Georgia anyway.

bron

Mensen kijken teveel naar het nieuws
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 19 augustus 2008 om 20:13:
Mensen kijken teveel naar het nieuwslaatste aanpassing 19 augustus 2008 20:14

ja
Waarschuw beheerder
Mensen kijken teveel naar het "nieuws"

Waarschuw beheerder
occupy a country such as Georgia anyway.

In Chechnay hebben Iwans al gezeik genoeg ja.
Waarschuw beheerder
nee joh....alles in orde daar

alles rustig, een integere, ervaren, wijze man als president, die volledig door de tsjetsenen zelf is verkozen...

aan grozny is niet te zien dat er ooit oorlog is geweest...

;););)

Waarschuw beheerder
rare gevoel van humah

Waarschuw beheerder
McCain in peiling boven Obama
Uitgegeven: 20 augustus 2008 13:21
Laatst gewijzigd: 20 augustus 2008 13:27

WASHINGTON - De Republikeinse presidentskandidaat John McCain heeft een verrassende voorsprong genomen op zijn Democratische tegenstrever Barack Obama.

Dat blijkt een opiniepeiling van het Amerikaanse onderzoeksinstituut Zogby in opdracht van het Britse persbureau Reuters.

McCain krijgt in de laatste peiling de steun van 46 procent van de ondervraagden tegen 41 procent voor Obama. In juli had Obama in de Zogby-enquête nog een voorsprong van 7 procentpunten.

Ook in andere peilingen stond de senator uit Illinois de afgelopen maanden boven McCain.

Bron: nu.nl

Soms lijkt het wel alsof alles samenkomt. McCain die heeft gezegd dat hij Pro-raketschild i9s en zich niets aantrekt van Rusland. Musharraf die gaat aftreden waardoor er de mogelijkheid is dat er een nieuwe president komt die wel weet hoe hij met de kernwapens van het land moet omgaan (sarcasme), een ex-kgb agent die Rusland bestuurt, een fundamentalistische christen aan het roer bij Amerika, Sarkozy die zichzelf vergelijkt met Kennedy:

"George Bush loopt op zijn laatste benen. Tony Blair is er niet meer en Angela Merkel is het nu ook weer niet. Dan blijft er maar één man over van de grote wereldleiders: ik."

Ik hou mijn hart vast voor wat er komen gaat mbt tot dit conflict.

Waarschuw beheerder
ik probeer ook

Niet proberen maar DOEN!!

En anders stil blijve (Y)

Waarschuw beheerder
ik probeer ook

Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 20:34:
Ik basseer het op het feit dat de minister van defensie van amerika,en diezelfde adviseur die kritiek heeft op Putin, Navo en minister van defensie van polen gezamelijk dit vanavond uit monde van Gates op CNN om 19 uur vanavond dat hebben uitgelegt

:lol:

Lees/kijk ook eens iets anders, bijvoorbeeld de asian times en niet alleen westerse corporat media.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En ze gaan nog niet naar huis, nog lang nog lang nog niet. Want mama is niet thuis.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 augustus 2008 om 18:37:
Lees/kijk ook eens iets anders, bijvoorbeeld de asian times en niet alleen westerse corporat media

ik haal meestal gewoon de feiten uit cnn de rest niet. weet jij trouwes nog wat nlse niews sites niet de telegraaf dan

Waarschuw beheerder
En? Zijn ze al weg?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 17 augustus 2008 om 19:55:
Eurocentrisme ten top. Dus alles wat wij in Europa hebben is het beste en we moeten de hele wereld maar herschapen naar het beeld van het huidige Westen? Weet je wel wat je zegt? Er leiden meerdere wegen naar Rome en als andere landen een ander pad willen behandelen dan hebben zij het recht daartoe. Wie zijn wij om te zeggen dat wij de besten zijn en dat al het andere slecht is? De welvaart die wij genieten heeft ook hele nadelige effecten maar die vergeet je even voor het gemak. Dat Cuba gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg voor iedereen en geen zwervers heeft vindt jij blijkbaar "achterlijk" omdat zij het volgens het communistische systeem hebben opgezet en niet vanuit een democratie?
Ik zeg niet dat de 1 beter is dan de ander, maar ik wil wel benadrukken dat beide systemen hun voor- en nadelen hebben.

Al dat idealistische gelul. Al sinds de mens recht is gaan lopen(of hoe de mens dan ook tot stand is gekomen) gaan dingen zoals ze gaan.

Meningen kunnen en mogen geuit worden dat zal verder mn anus oxideren, maar je hebt hier 2 kanten aan het verhaal. Waar 2 partijen zijn, zijn er ook 2 schuld.

Ik woon in een land wat word gezien als "Westers". Dus ik sluit mij aan bij de kant waar ik te maken mee heb. Een mens heeft ook de eigenschap om beter te worden kosten wat het kost. Als laatste heeft de mens ook nog eens de eigenschap om mee te onderhandelen, als dus ons westerse denkwijze beter is dan het niet westerse, en de mensen aldaar dit ook vinden, kiezen ze nu eenmaal voor het beste idee. China is in de loop der tijd ook een kant gaan kiezen waarvan hun denken wat bij hun past ? Iedereen kiest een kant. En waar er kanten worden gekozen en de mens wilt meer zoals dat gebruikelijk is bij een mens kunnen daar inderdaad oorlogen van komen!

Zo lang als wij leven en zullen leven zal dit niet veranderen.

Of vinden jullie je over ontwikkeld en dit beeld niet meer past bij deze tijd ? Wees nou eens eerlijk, een vent is en blijft een vent, en toevallig bestaat regeringen nu eenmaal meer uit mannen, en die mannen willen eenmaal meer macht, iedereen tegenwoordig is bezig met verbeteringen en al deze factoren zorgen ervoor dat dergelijke situaties nu eenmaal aanblijven houden.

Maar goed, thats me :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 augustus 2008 om 00:21:
Ik woon in een land wat word gezien als "Westers". Dus ik sluit mij aan bij de kant waar ik te maken mee heb. Een mens heeft ook de eigenschap om beter te worden kosten wat het kost.

Die eigenschap behouden. Is iets anders dan die eigenschap op dringen.
Als je het vind dat het beste voor jou en jou omgeving is. Is het jou goede recht. Maar je moet gaan aanwijzen aan anderen. En zeggen dat het op jou manier moet.
Niet dat jij het doet, altans zo blijkt het uit wat je geschreven hebt, maar regeringen in veel Westerse landen doen het wel.

Waarschuw beheerder
Medvedev erkent onafhankelijkheid Georgische regio's
Uitgegeven: 26 augustus 2008 11:57
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2008 16:02

MOSKOU - De Russische president Dmitri Medvedev heeft dinsdag gezegd dat Rusland de onafhankelijkheid van de afvallige Georgische regio's Zuid-Ossetië en Abchazië erkent. Hij zei dat na een beraad met de nationale veiligheidsraad.

Rusland erkent Georgische regio's

De twee regio's vroegen Rusland hun onafhankelijkheid te bevestigen. Het Russische parlement stemde daarmee in, waardoor het laatste woord bij Medvedev terecht kwam.

Het besluit van Medvedev zet de verhoudingen tussen de westerse wereld en Rusland op scherp.

Annexatie

Volgens de Georgische regering betekent de Russische erkenning in feite annexatie van deze gebieden.

EU

Volgens de Europese Commissie heeft de eenzijdige erkenning van Rusland "geen juridische gevolgen". Brussel gaat uit van de huidige grenzen van Georgië, herhaalde een woordvoerder van de Europese Commissie dinsdag.

Eerder gaven de ministers van Buitenlandse Zaken van de 27 EU-landen politieke steun aan Georgië, waar het Russische leger eerder deze maand tijdelijk binnenviel.

NAVO

"Dit is een directe schending van de talrijke resoluties van de VN-Veiligheidsraad met betrekking tot de territoriale integriteit van Georgië die Rusland zelf heeft goedgekeurd", aldus de secretaris-generaal van de NAVO, Jaap de Hoop Scheffer, in een verklaring.

Bewijs

Russische onderzoekers maakten eerder op dag bekend bewijs te hebben dat Georgische troepen zich schuldig hebben gemaakt aan genocide tijdens de gevechten in de afvallige regio Zuid-Ossetië.

"Het is volledig bewezen dat tussen 7 en 12 augustus Georgische troepen het territorium van de niet-erkende republiek zijn binnengevallen met het doel de Ossetische etnische groep volledig te vernietigen", aldus het hoofd van de Russische onderzoekscommissie Aleksandr Bastrikin.

Clusterbommen

Georgië kaatste dinsdag de bal meteen terug door te stellen dat Rusland clusterbommen heeft ingezet tegen burgers. Dat zei de Georgische afgevaardigde op de VN-conferentie over ontwapening. "Een groot aantal niet-ontplofte bommen liggen er nog. Daardoor vallen dagelijks gewonden", aldus de ambassadeur.

Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch claimde eerder ook bewijs te hebben voor het gebruik van clusterbommen. Een clusterbom valt normaliter uit elkaar in meerdere bommetjes zodra de bom op de grond komt. Veel clusterbommen ontploffen echter niet en blijven liggen.

(c) ANP

:roflol: Nu is de zet aan het Westen. Slechte onderhandelingspositie met de NAVO nu terwijl het Westen wel graag olie en gas van Rusland wil hebben en Rusland heeft nu mooi een nieuwe bufferzone erbij voor het geval Israel en Turkije van onderen willen aanvallen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 augustus 2008 om 16:56:
mooi een nieuwe bufferzone

Wat.. gebied ten grote van NoordHolland en Utrecht? Nou wat een buffer zone. :/

Waarschuw beheerder
'Rusland moest Zuid-Ossetië en Abchazië erkennen'
Uitgegeven: 27 augustus 2008 07:14
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2008 07:18

LONDEN - Rusland had geen andere optie dan de erkenning van de Georgische regio's Zuid-Ossetië en Abchazië als onafhankelijke staten. Dit schrijft president Dmitri Medvedev woensdag in een opiniestuk in de Financial Times.

"Ondanks Russische waarschuwingen stonden westerse landen te trappelen om de illegale onafhankelijkheidsverklaring van Kosovo te erkennen", aldus het staatshoofd.

"Wij hebben altijd gezegd dat het daarna onmogelijk zou zijn om tegen de Abchaziërs en de Ossetiërs (en tientallen andere groepen wereldwijd) te zeggen dat niet goed voor hen is wat goed is voor de Kosovo-Albanezen. In de internationale betrekkingen kun je niet een regel hebben voor sommigen en een andere regel voor anderen."

Weerwil

De etnisch Albanese meerderheid in de Servische provincie Kosovo riep in februari eenzijdig haar onafhankelijkheid uit, in weerwil van een bindende VN-resolutie.

Westerse landen gingen desondanks over tot erkenning. Servië en Rusland hekelden een schending van het volkenrecht en de territoriale integriteit van Servië. Het Westen gebruikt nu dezelfde argumenten tegen Moskou voor wat betreft de erkenning van Zuid-Ossetië en Abchazië.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 09:24:
Westerse landen

Stuk of 40 landen (minimaal)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 09:24:
Servië en Rusland

zijn er maar 2....

Waarschuw beheerder
En je wilt er mee zeggen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 09:40:
En je wilt er mee zeggen?

dat je schurken Staten niet serieus moet nemen ;)
Alhoewel servie zich steeds beter profileerd (y)

Waarschuw beheerder
Het is allemaal de schuld van Amerika!

Waarschuw beheerder
NAVO vraagt Rusland erkenning ongedaan te maken
Uitgegeven: 27 augustus 2008 14:21
Laatst gewijzigd: 27 augustus 2008 15:08

BRUSSEL - De NAVO vraagt Rusland de erkenning van twee Georgische regio's als zelfstandig land ongedaan te maken. De NAVO stelt dat woensdag in een verklaring, na een vergadering van de ambassadeurs van 26 NAVO-landen in Brussel.

Het militaire bondgenootschap zegt dat de Russische inval in Georgië een schending is van VN-resoluties en OVSE-principes. "De Russische acties roepen twijfel op over de inzet voor vrede en stabiliteit in de Kaukasus", aldus de NAVO. "Herstel, veiligheid en stabiliteit van Georgië zijn belangrijk voor het bondgenootschap."

Georgië kreeg dit voorjaar de toezegging van de NAVO dat het bij deze organisatie mag aansluiten.

Diplomaten

Georgië heeft woensdag zijn diplomaten uit Moskou teruggeroepen als protest tegen het Russische besluit de onafhankelijkheid te erkennen van de Georgische provincies Abchazië en Zuid-Ossetië. Dat heeft de regering in Tbilisi bekendgemaakt.

"We hebben besloten alle diplomaten uit de Georgische ambassade in Moskou terug te roepen, op twee na", aldus minister Ekaterine Tkesjasjvili van Buitenlandse Zaken.

Georgië had in juli al zijn ambassadeur uit Moskou teruggeroepen uit protest tegen het feit dat Russische gevechtsvliegtuigen het luchtruim hadden geschonden.

:lol: De NAVO is nu op zn knieen. Geen enkele dreigementen richting Rusland.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oekraïne: Rusland bedreiging voor Europa

KIEV - De Russische erkenning van de onafhankelijkheid van de afvallige Georgische regio's Abchazië en Zuid-Ossetië bedreigt de vrede en stabiliteit in Europa. Dat heeft de Oekraïense president Viktor Joesjtsjenko woensdag gezegd.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken David Miliband, die woensdag een bezoek bracht aan Oekraïne, riep de regering van het land op terughoudend te zijn. Oekraïne zou Rusland geen enkel excuus moeten geven om in te grijpen, „omdat de Russen een dergelijk voorwendsel hebben gebruikt in Georgië”.

In het oosten van Oekraïne en op het schiereiland de Krim wonen veel etnische Russen, die Moskou een warm hart toedragen. De pogingen van de Georgische regering om het gezag in de Moskougezinde regio's Abchazië en Zuid-Ossetië te herstellen, waren voor Rusland de aanleiding buurland Georgië binnen te vallen.

Bron: telegraaf.nl

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 18:09:
telegraaf

is kut

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 16:00:
De NAVO is nu op zn knieen. Geen enkele dreigementen richting Rusland

tijdje ff weg gebleven hier omdat ik ook eens info van andere bronnen ben gaan bekijken en ja daar zit zeker wat in maar jij (to mirror) veroordeeld mij omdat ik eerst afging op nu.nl en nu doe jij niet anders :S

maar anyway, de Navo is totaal niet op zijn knieen, integendeels zelfs en er om lachen kan ik al helemaal niet, valt me wel op dat je veel lol beleefd aan deze situatie, denk dat je niet doorheb hoe ernstig dit is, en als jij nou ook eens wat meer bronnen zo lezen dan had je kunnen weten dat de russen in geheim ook allang bezig zijn met een raketschild en die moet dus landen zoals Syrie and Iran beschermen, helaas is dat project mislukt voor die landen.
Sinds maart dit jaar zijn hebben de engelse RAF jachtvliegtuigen steeds regelmatiger moet uitrukken om boven de noord atlantische oceaan de russische "bear" bommenwerpers te onderscheppen en te volgen.
De russen zijn sinds de koude oorlog nog nooit zo actief geweest dan in dit jaar!
dat zelfde geldt ook trouwens voor de amerikanen boven de beringstraat bij alaska, daar zijn sinds maanden ook al regelmatig russische marine schepen en spionage vliegtuigen geschaduwd als in jaren tachtig regelmatig gebeurden.

Die andere Navo vloot bevind zich nu in de Perzische Golf, deels in havensteden. In afwachting van een mogelijk bevel tot een zeeblokkade van Iran wat een aanval van Israel mogelijk maakt op Iran zn kerninstallaties,heel snel en doeltreffend, de hele wereld gaat hen veroordelen, ook Usa en Europa, maar het probleem is wel uit de lucht ...voor een tyd.

Zelf geloof ik niet dat Rusland de confrontatie aandurft met de Navo, VS of andersom. Misschien dat het nog wel spannend gaat worden (kat en muis spel) zoals bijv in het verleden met de Cuba-crisis. Maar het risico is veel te groot voor de twee machten om daadwerkelijk iets uit te lokken.
Dat dit alles zich geografisch in de nabijheid van Iran afspeelt, duid er op naar mijn idee, dat Israel iets gaat ondernemen, binnen nu en een paar weken. Israel kan het gewoonweg niet toestaan dat Iran de mogelijkheid krijgt om nucleaire wapens te maken. Deze zullen dan zonder pardon tegen Israel worden gebruikt maar dit onderstaande bericht via debka maakt mij wel onrustig van wat er eventueel komen gaat want als de pleuris uitbreekt dan gaat het ook echt uitbreken ben ik van mening(met of zonder kernwapens) neem daarbij dat analisten voorspelen dat nog dit jaar Enorme crisis nabij is en dat de Beurzen zullen dalen dit jaar van 40 tot 80 procent..nee het gaat goed met de wereld!!! :no:

Confrontatie NAVO-Rusland steeds dichterbij
26 Augustus 2008 | 17:57:19

Twee Amerikaanse marineschepen zijn met hulpgoederen op weg naar de door Rusland bezette Georgische havenstad Poti, een dag nadat het Russische leger aankondigde om alle inkomende transporten in Poti te inspecteren. Daarnaast zullen marineschepen van de NAVO en Rusland op korte afstand van elkaar gevechtsoefeningen houden.

Afgelopen zaterdag meerde het eerste Amerikaanse oorlogsschip met hulpgoederen nog af in Batumi, om een confrontatie met de Russische troepen in Poti en de Zwarte Zeevloot voor de Georgische kust te vermijden.

De vice-commandant van de Russische marine, kapitein Dygalo, kondigde aan dat de raketkruiser Moskva, teruggeroepen van haar reis naar Syrië, oefeningen gaat houden in de Zwarte Zee. Onder andere de geleide wapens van de Moskva zullen worden getest. Dit is duidelijk een reactie op het zenden van de Amerikaanse raket-destroyer USS McFaul, die 50 Tomahawk-kruisraketten aan boord heeft.

Generaal Nogovitsyn verklaarde gisteren dat de 9 NAVO-marineschepen in de Zwarte Zee (2 Amerikaanse, 4 Turkse en de rest Poolse en Spaanse) geen reden zijn tot zorg. Een confrontatie lijkt echter bijna niet meer te vermijden, of dit nu tussen de twee vijandelijke vlooteenheden zal gaan, of met de Russische troepen in Poti die mogelijk de lading van de Amerikaanse marineschepen zullen willen inspecteren. Deze twee schepen, de 'Dallas' en de USS Mount Whitney, worden morgen Poti verwacht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 18:43:
tijdje ff weg gebleven hier omdat ik ook eens info van andere bronnen ben gaan bekijken en ja daar zit zeker wat in maar jij (to mirror) veroordeeld mij omdat ik eerst afging op nu.nl en nu doe jij niet anders

Nee, nu moet je mijn woorden niet gaan verdraaien. Ik veroordeelde je vanwege het feit dat jij je mening verkondigde aan de hand van Westerse media. Ik heb er geen problemen mee als je dat soort berichten gaat quote, zolang je je maar beseft dat het maar 1 kant van het verhaal is en om echt een mening te hebben over dit conflict zul je toch echt bronnen moeten lezen van beide kanten.

valt me wel op dat je veel lol beleefd aan deze situatie, denk dat je niet doorheb hoe ernstig dit is

Als dat zo was dan zou ik niet zoveel tijd en energie in dit topic steken, nietwaar? Lachen/humor is een manier om om te gaan met verdriet. Ik ben mij volledig bewust van alle gevolgen die dit conflict met zich mee zal dragen mocht het tot een uitbarsting komen.

helaas is dat project mislukt voor die landen.

Ik zou je bronnen nog eens lezen als ik jou was. Rusland heeft een raketschild maar in tegenstelling tot het Amerikaanse raketschild wordt dit voor defensieve doeleinden gebruikt omdat het Russische raketschild binnen de Russische grens staat opgesteld en niet eens heel Rusland dekt.

In afwachting van een mogelijk bevel tot een zeeblokkade van Iran wat een aanval van Israel mogelijk maakt op Iran zn kerninstallaties,heel snel en doeltreffend, de hele wereld gaat hen veroordelen, ook Usa en Europa, maar het probleem is wel uit de lucht ...voor een tyd.

Pak nu eens de kaart erbij van Europa en het Midden-Oosten en kijk eens waar Georgie zich bevindt op de kaart en hoe strategisch het is gelegen mbt tot dit conflict. Ik denk dat Israel dit al langer van plan was en dat Rusland op de hoogte was van die plannen. Als Israel dan Iran zou aanvallen dan zou Rusland wel genoodzaakt zijn om Israel aan te vallen aangezien Rusland zich al duidelijk heeft uitgesproken tegen sancties tegen Iran omdat het helemaal niet duidelijk is of Iran kernwapens heeft en/of maakt (Irak all over again). Dan moet Rusland dus eerst door Georgie heen walsen om Israel te kunnen bereiken, waardoor de bondgenoten van israel weer tijd genoeg hebben om israel te versterken etc. daarnaast zou Rusland nu een tegenaaval van Israel op Georgisch grondgebied kunnen uitvechten ipv op hun eigen grondgebied. Dat is wat ik erover denk.

In ieder geval als Israel nu Iran zou aanvallen dan is het :bye: met Israel....

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 19:12:
Ik zou je bronnen nog eens lezen als ik jou was. Rusland heeft een raketschild maar in tegenstelling tot het Amerikaanse raketschild wordt dit voor defensieve doeleinden gebruikt omdat het Russische raketschild binnen de Russische grens staat opgesteld en niet eens heel Rusland dekt.

Jajaja Amerika gebruikt een schild voor offensieve doeleinden :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 27 augustus 2008 om 19:19:
Jajaja Amerika gebruikt een schild voor offensieve doeleinden

Effective missile defenses are also necessary to allow American military forces to operate overseas without being deterred by the threat of missile attack from a regional adversary.

Bron: http://www.johnmccain.com/informing/issues/054184f4-6b51-40dd-8964-54fcf66a1e68.htm

Dat vind ik offensief ja......

Waarschuw beheerder
en rusland doet het natuurlijk alleen uit vreedzame overwegingen
zowel rusland als de vs is maar op 1 ding uit en dat is macht
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat een discussies hier :lol:

Waarschuw beheerder
maybe is deze link wel intressant:
kreeg hem net via iemand, dus ga het zo eens lezen

http://www.globalanalysis.net/news/162_u.s._military_to_bush_we_will_not_allow_a_war

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 19:28:
Dat vind ik offensief ja......

Verdediging is de beste aanval? :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 27 augustus 2008 om 20:54:
Verdediging is de beste aanval?

Je gooit een verdedigingssysteem vlak naast de grens van een "potentiele tegenstander" zodat de aanvalscapaciteiten en verdedigingscapaciteiten van het desbetreffende land aan banden wordt gelegd. En dat terwijl ze niet eens oorlog met elkaar hebben en op papier zelfs bondgenoten 🇻🇳. Dat is volgens mij een pure aanval.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 21:02:
Je gooit een verdedigingssysteem vlak naast de grens van een "potentiele tegenstander" zodat de aanvalscapaciteiten en verdedigingscapaciteiten van het desbetreffende land aan banden wordt gelegd. En dat terwijl ze niet eens oorlog met elkaar hebben en op papier zelfs bondgenoten 🇻🇳. Dat is volgens mij een pure aanval.

Tja volgens jou. Helaas niet volgens mij. Een goalkeeper op een schip is ook geen aanvalswapen. Het is een verdedigingswapen. De vliegtuigjes waarmee Amerika wellicht gaat bombarderen, DAT zijn aanvalswapens. Een raketschild (of iets dergelijks) die vervolgens raketten neerhaalt die gericht zijn op die vliegtuigjes is GEEN aanvalswapen. Een raketschild neerzetten al helemaal niet. Weet je wat een aanvalswapen is? Een Russische atoomonderzeeer met kernkoppen aan boord.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 13:17:
schurken Staten

Rusland is een schurken staat? :vaag:
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 27 augustus 2008 om 20:54:
Verdediging is de beste aanval?

Nee. Als Duitsland langs Nederlandse grens in gaat graven. Wat betekend dat?

Zo als je weet. Trekt een krijger met zwaar en SCHILD ten strijd ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 augustus 2008 om 21:46:
Nee. Als Duitsland langs Nederlandse grens in gaat graven. Wat betekend dat?

Dat we ze van het strand hebben verjaagd :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 27 augustus 2008 om 21:51:
Dat we ze van het strand hebben verjaagd

Leukste thuis zeker? :gaap: