gabber is dood ? nu zijn het alleen van die clubkutte zoals jij zeker, jah dahaag
Gabber is dood
De gabbercultuur zoals die was is dood.
Hardcore feesten zijn er nog wel.
Is iets wat jij nooit kan en zal begrijpen.
Als jij het verleden heb meegemaakt snap je het wel.
Het verleden is weer het heden hoor. Maxjes, Aussie, Cavello's en de hele zooi worden weer gedragen. Er worden weer ID&T tshirts gedragen, de cd's van de "Happy" Hardcore uit mid jaren '90 zijn ook nog gewoon te koop op party's. Er wordt weer gehakt ipv alleen stampen, er worden vaak de oude goede platen gedraaid die ook uit het "verleden" stammen. Dus lul niet over het meemaken van het verleden, want de laatste jaren gaat het er weer net zo aan toe als halverwege de jaren '90.
De dj's van vroeger draaien nu ook nog gewoon. Alleen nu zijn er meer stijlen, omdat er iedere keer weer een nieuw geluidje uitgevonden wordt en er steeds meer dj's bijkomen die ook weer anders draaien dan anderen.
Het blijkt alleen dat jij niet weet wanneer er wat te doen is rondom de hardcorefeesten (gabber is zo'n dom woord), want dood is hardcore absoluut niet! Er worden nog genoeg grote en kleine feesten georganiseerd.
waarom zou de mainstream dan nu veranderen over 10 jaar?
clubkutten voor zover dat woord al ergens op moet slaan weet ik niet wat er mis mee is met clubkutten. Ze zien er tenminste wel verzorgd uit Gabber gaat toch meer om een gevoel...what the fuck maakt het dan weer uit hoe je erbij loopt.
lezen is een moeilijk vak ofniet? de cultuur is dood, nu heb je een mix van nostalgie en meelopers, de muziek zelf is drastisch anders en is niet te vergelijken met die van toen
Nee, ik denk dat wij gewoon van intelligentieniveau verschillen. Jij bungelt ergens onderaan en ik denk normaal.
Je bent zelf net 23, dus waarschijnlijk weet jij net als ik helemaal niet hoe het in '92 / '93 eraan toe ging. Dus heb jij al helemaal geen recht van spreken. Iedere muziekscene verandert in de loop der jaren, dus ook de hardcore. De cultuur is helemaal niet dood, alleen uitgebreider als 10/15 jaar geleden, meelopers heb je overal wel, de muziek is inderdaad veranderd, maar dat is omdat de hele wereld veranderd en niet hetzelfde blijft dus dan kun je je zelf ook wel bedenken dat de hardcore ook wel veranderd in de loop der jaren. Het is voor de dj's ook niet interessant om altijd maar hetzelfde te moeten produceren en die gaan dus ook nieuwe dingen bedenken.
Mag ik vragen welke plaat in de top40 staat van de hardcore? Je hebt het over commercie, dan ben ik wel eens benieuwd welke plaat er dan zo commercieel is op het moment?
@ Miechelle en Mini Raving (hoe toepasselijk ook)
lezen is een moeilijk vak ofniet? de cultuur is dood, nu heb je een mix van nostalgie en meelopers, de muziek zelf is drastisch anders en is niet te vergelijken met die van toen
commercie heeft de leidende hand
Nee, ik denk dat wij gewoon van intelligentieniveau verschillen. Jij bungelt ergens onderaan en ik denk normaal.
Je bent zelf net 23, dus waarschijnlijk weet jij net als ik helemaal niet hoe het in '92 / '93 eraan toe ging. Dus heb jij al helemaal geen recht van spreken. Iedere muziekscene verandert in de loop der jaren, dus ook de hardcore. De cultuur is helemaal niet dood, alleen uitgebreider als 10/15 jaar geleden, meelopers heb je overal wel, de muziek is inderdaad veranderd, maar dat is omdat de hele wereld veranderd en niet hetzelfde blijft dus dan kun je je zelf ook wel bedenken dat de hardcore ook wel veranderd in de loop der jaren. Het is voor de dj's ook niet interessant om altijd maar hetzelfde te moeten produceren en die gaan dus ook nieuwe dingen bedenken.
Mag ik vragen welke plaat in de top40 staat van de hardcore? Je hebt het over commercie, dan ben ik wel eens benieuwd welke plaat er dan zo commercieel is op het moment?
Toch lopen er nergens zoveel mongolen rond als op Gabber Party's.
Dit bewijst het maar weer eens
kom maar is een op goed feest
Je bent zelf net 23, dus waarschijnlijk weet jij net als ik helemaal niet hoe het in '92 / '93 eraan toe ging
masters of hardcore, hellraiser
Maar misschien ben jij dan niet 1 van die mongooltjes, maar Raving Mahine terreur in je eur is wel degelijk het bewijs. En let aub ff op je nederlandse taal joh.
Raving Mahine
terreur in je eur, is gewoon een andere muziek stijl!
stoere opmerking hej
das jou mening,
en wat bewijst dat?
oh, omdat ik al een hele tijd geen feest en feestjes meer opzoek omdat ik daar totaal geen zin heb, mag ik niet oordelen?
het zijn nou eenmaal feiten
Scheel?
Nee ik niet, jij??
wat je mongolen noemt, moet je is naar jezelf kijken.
jij ben ook al kk lang niet op die feesten geweest..
waar bemoeien jullie je allemaal mee?!
ga eerst eens een paar goede grote early feesten af en kleine,
en oordeel dan nog maar eens een keer.
Wat moet ik nou op zo'n feest???
En btw, de beelden zijn nou niet bepaald van een Early Gabberhouse feest.
Verder heb je wel gelijk dat er normaal volk loopt op Gabberpartys dat ben ik met je eens, mijn buurman gaat al eeuwen naar die party;s en vormd ook een voorbeeld van hoe het zou moeten wezen.
Maar daarintegen heb ik nog steeds gelijk, ik denk dat er naast Urban volk het Gabberhouse luisterende volk toch echt de 2e plaats haalt met het aantal bananen wat er tussen loopt.... sorry
terreur in je eur
een muziekstijl? haha het is een meeloopkreet
snotaap
zaterdag op een feest geweest en de laatste 3 uur is er alleenmaar gabberhouse gedraaid.. heerlijk iedereen ging los.
Tuinmannetje: aan jouw uiterlijk te zien ben jij nooit gabber geweest,
En wat hebben filosofen en historicussen hier nou weer mee te maken?! Een filosoof is iemand die de werkelijkheid niet onder ogen wilt zien en een historicus baseert zijn mening op bepaalde vondsten die gedaan worden.
Je bent zelf net 23, dus waarschijnlijk weet jij net als ik helemaal niet hoe het in '92 / '93 eraan toe ging. Dus heb jij al helemaal geen recht van spreken.
@ Chiara: geldt voor jou trouwens hetzelfde
Degene wat de muziek wel waarderen en proberen uit te leggen hoe zij het zien, irriteren zich gewoon aan die 2 sulletjes.
aan jouw uiterlijk te zien ben jij nooit gabber geweest
Wat moet ik nou op zo'n feest???
En btw, de beelden zijn nou niet bepaald van een Early Gabberhouse feest.
Verder heb je wel gelijk dat er normaal volk loopt op Gabberpartys dat ben ik met je eens, mijn buurman gaat al eeuwen naar die party;s en vormd ook een voorbeeld van hoe het zou moeten wezen.
Maar daarintegen heb ik nog steeds gelijk, ik denk dat er naast Urban volk het Gabberhouse luisterende volk toch echt de 2e plaats haalt met het aantal bananen wat er tussen loopt.... sorry laatste aanpassing 20 augustus 2008 09:40
Terreur aan je voordeur, krank im kopf, stoeptegel terreur, ga dood, ik schop u dood.
Waar zie ik ergens intelligentie? Het is meer een parodie geworden voor de stijl die ooit serieus is begonnen.
De feesten waar ik heen ging werd echt Hardcore gedraait, van Marilyn Manson tot Korn tot Breakcore tot Deatchant. Niks geen beperking!
Bedoel je CarpeDM? daar ging je goed los in ieder geval zag er toppie uit
hardcore of gabber zien als een manier van leven is net als een religie, zinloos en tussen je oren
Je begint in de aanval tegenover mij terwijl ik alleen reageer op een oppervlakkige mening als
daar ga je in de fout en dat maakt jou geen haar beter dan al die andere 'figuren'
snap je de link niet?
ik heb geen drugs nodig om de hele nacht los te kunnen gaan.
wel red bull.
ben jij echt 25..?
Ik ben in ieder geval wel blij voor je dat je er nu met een "normaal" kapsel bij loopt en "normale" kleren draagt nu de rest allemaal "in" is
Nee, dat vond ik gewoon een leuk getal om in mijn profiel te hebben staan
En ja IK VIND filosofen mensen die de werkelijkheid niet onder ogen (willen) zien.