Partyflock

Forumonderwerp · 1017533
Nieuws | 23 juni 2008 - Konami heeft vandaag officieel PES 2009 aangekondigd voor de PlayStation 3, Xbox 360, PC, PlayStation 2 en PlayStation Portable. Opmerkelijk is dat Konami lijkt te zijn afgestapt van de Pro Evolution Soccer, en de afkorting PES nu als officiële naam hanteert.

PES 2009 is de nieuwste telg in de Pro Evolution Soccer-reeks en zal op visueel gebied sterk verbeterd zijn. Tevens zullen spelers de mogelijkheid krijgen om de game aan te passen aan hun smaak. Verder zijn er nieuwe moves, verbeterde besturing en zal het online gedeelte een belangrijke rol gaan spelen.

Screenshots: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/screenshots/

bron: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/nieuws/21284/Eerste-beelden-en-informatie-van-PES-2009.html

Ik heb er weer zin in! PES :respect:
laatste aanpassing
09 heb ik niet gezien. het gaat mij er gewoon om dat het al zo lang wordt gezegd. jij zei net ook weer:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 11:18:
Grappig is dat ik exact zo dacht over Fifa een paar jaar geleden

dus toen werd het al minder? :roflol:

Ik snap je niet helemaal, maar goed. :P

Mij gaat het erom dat Fifa altijd wordt afgekraakt om dingen die er al een paar edities helemaal niet meer in zitten.

Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie speelt, al ben ik van mening dat iedere footygame-fan ook Fifa een eerlijke kans moet geven en zich niet zo moet blind staren op herkauwde argumenten vanuit het ‘’PES-kamp’’.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 11:49:
die er al een paar edities helemaal niet meer in zitten.

in fifa 08 zitten die dingen dus WEL

Uitspraak van opie | optjenkere op vrijdag 10 oktober 2008 om 11:52:
in fifa 08 zitten die dingen dus WEL

Als je alle controller opties (passen, schieten, lobpass, steekpass e.d.) op Assisted laat staan wel ja.

Maar die zet je natuurlijk op Manual of Semi.

Bij Assisted helpt de CPU je nml. met richting en kracht, en zal het vaak voorkomen dat je een pass naar een bepaalde speler wilt sturen, maar de CPU beslist dat ie beter naar een speler daar vlakbij kan gaan.

Standaard staat alles op Assisted volgens mij, denk dat de makers dit hebben gedaan om nieuwkomers aan het spel te laten wennen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 11:49:
Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie speelt, al ben ik van mening dat iedere footygame-fan ook Fifa een eerlijke kans moet geven en zich niet zo moet blind staren op herkauwde argumenten vanuit het ‘’PES-kamp’’.

eens!
sommige lui hier beginnen al te janken als je alleen het woord fifa al typt.. :S
ik ga waarschijnlijk ook weer gewoon voor PES, maar om je nou zo te gedragen is wel echt dom natuurlijk

Idd, ik vind PES fijner, maar zoals ik al een keer ergens had gelezen, Fifa en PES zijn allebei op hun manier goed en het is vooral nu bij deze versies een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik vond de fifa demo niet fijn spelen en voor mij wordt het weer PES.
Weet ook niet wat veel mensen die jaren PES hebben gespeeld in Fifa zien nu, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan kloppen wat ze zeggen.

Conclusie allebei goed, kwestie van smaak.
laatste aanpassing
Uitspraak van niksnada op vrijdag 10 oktober 2008 om 09:26:
het blijft natuurlijk een mening,maar ik vind pro echt veel realistischer dan fifa....de manier van spelen,balgevoel...je hebt echt een gevoel alsof je met een echte bal speelt..en met fifa word t meer in banen geleid...als je op doel schiet gebeurt t vaak op dezelfde manier en je kan de bal niet precies plaatsen..
Controle van de bal is ook veel realistischer bij pro..Als je met pro een wedstrijd speelt,voelt het ook echt alsof je een wedstrijd speelt...en bij fifa heb ik dat niet...het is wel leuk,maar ook maar alleen omdat het heel mooi is,wat voor mij de enige plus punt is aan fifa..maar qua gameplay haalt ie t absoluut nog niet bij pro.

Ik speelde 3 weken geleden voor het eerst Fifa 2009. En ik vond het juist veel realistischer dan PES.
Fifa 2008 heb ik 1x geprobeerd en dat vond ik ook om te janken.

Zoals hier al vaker is aangehaald. Pes en Fifa hebben met elkaar gewisseld.
Wil je fijne acties maken en lekker scoren (Arcade) dan haal je PES.
Wil je zo realistisch mogelijk voetballen (Sim) dan haal je Fifa.
laatste aanpassing

Uitspraak van I-LLusion op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:46:
Ik speelde 3 weken geleden voor het eerst Fifa 2009. En ik vond het juist veel realistischer dan PES.

Alleen vind ik persoonlijk dat het realisme het spel er niet leuker op maakt, iets wat ik bij pes nog nooit heb gehad.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 oktober 2008 om 13:30:
kwestie van smaak

smaak en wetenschap gabber

slechte games zoals fifa blijft erg lang hangen.
pes heeft in al die jaren 1 uitglijder gemaakt en dat is 2008.
fifa heeft misschien net 1 goeie en wordt dan meteen de hemel in geprezen:S

Uitspraak van nergal op vrijdag 10 oktober 2008 om 15:19:
fifa heeft misschien net 1 goeie en wordt dan meteen de hemel in geprezen

Tsja, als ik een spelletje speel dan hangt mijn plezier van dat moment niet af van de vorige edities van die game...

Uitspraak van nergal op vrijdag 10 oktober 2008 om 15:19:
fifa heeft misschien net 1 goeie en wordt dan meteen de hemel in geprezen

True is ook wel zo. Het zal vast wel wat credits verdienen, echter kan het mij niet bekoren.

Voor mij is het weer PES sinds ISS pro 98.

mensen die fifa spelen zijn of super jong of bakken niks van pes :P

als pes je niks vernieuwends bied heb je dan wel de become a legend optie gezien ?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 oktober 2008 om 09:13:
mensen die fifa spelen zijn of super jong of bakken niks van pes

als pes je niks vernieuwends bied heb je dan wel de become a legend optie gezien ?

Dat laatste is dus in principe gewoon een kopie van Fifa?

En wat betreft dat eerste, ik heb jaren achter elkaar PES gespeeld, maar heb het idee dat de game gewoon stilstaat in zij ontwikkeling. Dat vind ik jammer als PES fan, maar zo ga ik toch ook naar de Fifa serie kijken. Die hebben daarentegen goede verbeteringen gemaakt, dus dit jaar wordt het Fifa voor mij.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 oktober 2008 om 09:55:
Dat laatste is dus in principe gewoon een kopie van Fifa?

Nope, fifa heeft dat gekopieerd van konami, become a legend zat al in vorige versie van winning eleven, de japanse versie van pes.

Maar Fifa 08 had het ook al he... Alleen niet in seizoen-vorm meen ik.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 oktober 2008 om 09:55:
En wat betreft dat eerste, ik heb jaren achter elkaar PES gespeeld, maar heb het idee dat de game gewoon stilstaat in zij ontwikkeling. Dat vind ik jammer als PES fan, maar zo ga ik toch ook naar de Fifa serie kijken. Die hebben daarentegen goede verbeteringen gemaakt, dus dit jaar wordt het Fifa voor mij.

Zo is het bij mij dus ook precies gegaan..
Heb PES binnen voor de Xbox.
Wat een spel man!!! Wel bijna hetzelfde als 2008 maar ik vind het nog altijd beter als Fifa.

Alleen die trucjes doen bij PES :dood:

Pes till i die maar voor de liefhebbers van fifa en pes is een een goede site waar je online leagues kan spelen en nog veel meer erg leuk als je het mij vraagt ben er zelf al lid van jaren www.completegamingnetwork.com come on people register

Pro tot de dood, kan niet wachten!

Uitspraak van StevieW op woensdag 15 oktober 2008 om 08:21:
Heb PES binnen voor de Xbox.
Wat een spel man!!! Wel bijna hetzelfde als 2008 maar ik vind het nog altijd beter als Fifa.

Me 2! Enne stukken beter dan de Demo!
Nog niet alles zeker niet, maar hij speelt behoorlijk! En die Champions Leaque modus :D Kickass!!

nog echte fanatiekelingen hier?ben klaar voor een uitdaging :D heb al gewonnen van de 50.000 pond winnaar pes 2008 toernooi en nummer 1 van de pes ranglist :p
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 oktober 2008 om 10:01:
En die Champions Leaque modus

Gelukkig zonder Evert ten Apel :lol:
Binnen op de PS3! bij de Dixons, 60,- €. Ik ga weer los! =)
?? ik was net bij de dixons en daar lag ie niet!! zo maar langs de free record of bart shit
dan ben ik de komende tijd weer ff zoet
laatste aanpassing

gister besteld bij bol.com, status verzonden B)
nou ik heb hem binnen hoor..net gekocht in de free recordshop!

Morgen maar even aanschaffen, vandaag geen tijd voor gehad :)
heb em vandaag gespeeld .. die gameplay hebben ze zwaar verneukt:S
jammer had er wel meer van verwacht(N)
nou ik vind het veeel chiller spelen dan de demo..
k heb al een paar legendarische potten gespeeld tegen een vriend! :D

gameplay is echt niet al te veel veranderd..
nieuwe pes speelt erg lekker, online is de lag ook zo goed als verdwenen al moet ie online af en toe wel wat langer laden wat gaat irriteren. Maar ik ga er iig weer menig uurtje aan besteden (ps3)

heb hem sinds gister hij is lache

alleen het schieten is ff wennen
gisteren gekocht de PC versie (dank je bart smit:LOL: )

become a legend is top zeker dat je met je man online kan gaan ermee
+lag met nerwork is ook verdwenen.
goal schieten is een stukje moeilijker geworden vindt ik teminste.
voor de rest een echte 100% PES spel met een combo van de 2008 uiterlijk en de pes 6 deel

mensen zullen deze lang spelen
Zo, na de demo dacht ik ach ik wacht wel tot de prijsverlaging en k heb pes 08 nog, maar met die reacties hier begint het toch te kriebelen. Misschien toch maar aanschaffen als ik ook far cry 2 koop next week.
Uitspraak van Problem Child op vrijdag 17 oktober 2008 om 11:20:
Zo, na de demo dacht ik ach ik wacht wel tot de prijsverlaging en k heb pes 08 nog, maar met die reacties hier begint het toch te kriebelen. Misschien toch maar aanschaffen als ik ook far cry 2 koop next week.

gewoon doen!
Uitspraak van Da Pief <techno pechno> op vrijdag 17 oktober 2008 om 12:44:
gisteren demo gespeeld.
het lijkt wat langzamer te zijn
maar speelt zoals pes 5, de beste versie ooi

echt spel gaat naar mijn mening sneller!
Artiest Ricos
Uitspraak van I-LLusion op vrijdag 10 oktober 2008 om 14:46:
Wil je fijne acties maken en lekker scoren (Arcade) dan haal je PES.

Ben ik het totaal niet mee eens, ja misschien wel als je als regular gaat spelen.
PES2009 is veel lastiger dan 2008, nu is het bijna niet meer mogelijk om met een normale team ( dus een team zonder 11 ster spelers ) een mannetje voorbij te spelen. Je moet het nou meer met passes en snelheid doen.

Dit is zeker de moeilijkste versie sinds International Superstar soccer pro ;) , haha dat was mn eerste.
Uitspraak van DJ Ricos op vrijdag 17 oktober 2008 om 14:57:
Dit is zeker de moeilijkste versie sinds International Superstar soccer pro ;) , haha dat was mn eerste.

alleen maar positief tog!! tenminste beetje lastig om te scoren..
ik blijf die rebound alleen zo irritant vinden..das echt he enige waar de computer mee kan scoren ong!!
Uitspraak van :banana:Geizzel:banana: op vrijdag 17 oktober 2008 om 15:05:
de cpu meer gele kaarten krijgt

cpu wint nooit van me met kaarten :LOL:
Uitspraak van Lennart! op vrijdag 17 oktober 2008 om 15:08:
alleen maar positief tog!! t

haha uiteraard!!!!
ik kan geen draai meer maken om de bal en dan iemand voorbij spelen met het rechter joystickje ... :S weet iemand of je dat kan instellen ? heb al bij controls gekeken maar kan niks vinden over die joystickjes alleen driehoekje rondje vierkantje xje en l1 l2 r1 en r2 :S
ik vindt het een stuk rustiger spelen
soms speel ik nog 6 online met een maat van me
maar na een dag 2009 gespeelt te hebben.
is pes6 een chaotische ophol geslagen konijnen met xtc in hun flikker op het veld.
vindt pes nu echt veel beter geworden vanwege meer teamwork vereist om te scoren
en je moet meer tactiek gebruiken om zo vertekomen tot scoren.
een hele dikke +punt voor mij
heb pes nog niet gespeeld, maar fifa 09 wel ..

wat een kut spel blijft dat zeg :roflol: gvd wat een nep adviezen weer hier

ziet er wel mooi uit, maar wat speelt het kinderachtig.
Uitspraak van opie | optjenkere op zaterdag 18 oktober 2008 om 13:59:
kinderachtig.

verkeerde woord vindt ik
vroeger was FIFA ookal veel op arcade gericht
denk dat nu niet veel verandert is.
pes daarin tegen was toen al meer op realistisch voetbal gericht
ondanks ze nooit altijd de licenty's hadden
kinderachtig / kinderlijk /eenvoudig ... pfff kies een woord man, maakt mij het uit

vette game!
10x beter dan pes 2008
iemand ook problemen met online spelen?
laatste aanpassing

Uitspraak van Kloek! op maandag 20 oktober 2008 om 20:00:
iemand ook problemen met online spelen?

Nee 8)

Iemand idee waar je de data update al kan downloaden voor de PS3?