Partyflock

Forumonderwerp · 1017533
Nieuws | 23 juni 2008 - Konami heeft vandaag officieel PES 2009 aangekondigd voor de PlayStation 3, Xbox 360, PC, PlayStation 2 en PlayStation Portable. Opmerkelijk is dat Konami lijkt te zijn afgestapt van de Pro Evolution Soccer, en de afkorting PES nu als officiële naam hanteert.

PES 2009 is de nieuwste telg in de Pro Evolution Soccer-reeks en zal op visueel gebied sterk verbeterd zijn. Tevens zullen spelers de mogelijkheid krijgen om de game aan te passen aan hun smaak. Verder zijn er nieuwe moves, verbeterde besturing en zal het online gedeelte een belangrijke rol gaan spelen.

Screenshots: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/screenshots/

bron: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/nieuws/21284/Eerste-beelden-en-informatie-van-PES-2009.html

Ik heb er weer zin in! PES :respect:
laatste aanpassing
net de demo gespeeld en ben niet helemaal tevreden..
vage rode kaart en soms doen spelers idd dingen die ik helemaal niet wil :S

k ga nog maar een pot leggen
Ik heb mijn mening over deze demo (!) al gesteld.
In één woord; wereldspel!!!!!!

Ik weet dat het eigenlijk wel heel vroeg is om zo'n oordeel er aan te hangen,
maar ik vind hem zo lekker spelen.
Echt lang geleden dat een voetbalspel zo lekker aanvoelde.....

Enige wat ik wel klote vind is de rechter analoog die nu een pass geeft.
Dit moet veranderd worden, of het moet hopelijk te editten zijn.

ik heb er zin an :yes:

Uitspraak van m i Q e op vrijdag 3 oktober 2008 om 19:47:
Ik heb mijn mening over deze demo (!) al gesteld.
In één woord; wereldspel!!!!!!

Moet wel eerlijk zeggen, de PES 3-4-5 serie was toch duidelijk de beste...
idd hij is wel een stuk langzamer zeg.. maar zal wel gewoon wennen zijn.. afstandschoten gaan ook nog niet echt lekker vind ik.

hmm speelt weer goed.. de baan die een bal aflegt tijdens een schot lijken ook wel wat mooier geworden..

verder die trucjes moeten wel te veranderen zijn bij system settings..

become a legend lijkt me ook lachen om te spelen!

Helaas de demo van PES 2009 kan me niet overtuigen.. :no:

Zit nu al het hele weekend Fifa 09 te spelen en vind het in alle opzichten gewoon een beter en veel completer spel als PES.

Zit nu al het hele weekend Fifa 09 te spelen en vind het in alle opzichten gewoon een beter en veel completer spel als PES

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 oktober 2008 om 15:08:
Zit nu al het hele weekend Fifa 09 te spelen en vind het in alle opzichten gewoon een beter en veel completer spel als PES

:gaap:

Zelf ook niet gedacht ooit nog eens op Fifa over te stappen, maar PES bied me echt te weinig vernieuwends dit jaar..
Moet wel eerlijk zeggen, de PES 3-4-5 serie was toch duidelijk de beste...

Helemaal mee eens. :jaja:

Ochja, schijnbaar is met 'diehard' PES-fans ook geen discussie te voeren als het woord Fifa of EA erin voorkomt.. :gaap:
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:34:
Ochja, schijnbaar is met 'diehard' PES-fans ook geen discussie te voeren..

ja ik vind dat eerlijk gezegd ook beetje kansloos... koop sinds pes2 al pes, maar ik moet zeggen dat deze demo me gewoon beetje tegenvalt. tis gewoon elk jaar een beetje hetzelfde en beetje vernieuwing kan geen kwaad vind ik.

fifa verandert wel en tot aan dit jaar niet goed genoeg om bij pes in de buurt te komen, maar dit jaar vind ik fifa dus wel erg positief veranderd. dat mag tog best gezegd worden of ben je dan meteen een loser of whatever?!

beetje kort door de bocht vind ik!!
laatste aanpassing
nee, maar 'ze' zeggen dat elk jaar weer lennart.

ik heb dit jaar nog geen fifa geprobeerd, maar de vorige edities zijn echt werkelijk waar om te janken hoe eenvoudig het is en ik denk dat het ook bedoelt is voor de kleine kinderen.
Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:43:
maar de vorige edities zijn echt werkelijk waar om te janken hoe eenvoudig het is en ik denk dat het ook bedoelt is voor de kleine kinderen.

we hebben het nu niet over de voorgaande edities maar om die van dit jaar en die van fifa is erg sterk verbeterd, want ik heb hem wel gespeeld
laatste aanpassing
Uitspraak van Lennart! op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:49:
we hebben het nu niet over de voorgaande edities maar om die van dit jaar en die van fifa is erg sterk verbeterd, want ik heb hem wel gespeeld

dat weet ik, maar
Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 7 oktober 2008 om 21:43:
'ze' zeggen dat elk jaar weer lennart.

dus vergeef ons onze wantrouwen ;)
eerst spelen, dan pas oordelen ;) :)
ik oordeel alleen nog over wat ik zelf heb ervaren en dat is zo diep triest dat ik niet kan geloven dat fifa pes heeft ingehaald.

heb het paar keer eerder geprobeerd omdat iemand dat zei en telkens voor niks gechecked

ik ga eerst wachten totdat pes uit is

Uitspraak van Mitchell b) op woensdag 8 oktober 2008 om 09:21:
is ook niet zo.

(Y)

Ingehaald is persoonlijk, feit is wel dat Fifa 09 de meest realistische voetbalgame is, ook qua gameplay ja.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 10:00:
Fifa 09 de meest realistische voetbalgame

5 jaar geleden was fifa ook realistisch en HEEL SLECHT
5 jaar geleden had pes niet eens echte namen en was het al een beter spel dan fifa.

dus kom nou niet lullen dat fifa met 1 spel gelijk beter is dan pes dit jaar.
er moet heel wat gebeuren dat fifa beter wilt worden als pes.
zeg maar een paar jaar betere spellen maken en EA dumpen

hoe goed of hun best blijven doen,FIFA zal nooit winnen van de gameplay van PES
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 10:00:
dat Fifa 09 de meest realistische voetbalgame is, ook qua gameplay ja.

lijkt mij zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 8 oktober 2008 om 12:51:
lijkt mij zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk

Op de PC misschien niet, maar op de console (PS3) zeker weten wel :yes:

Uitspraak van nergal op woensdag 8 oktober 2008 om 12:42:
dus kom nou niet lullen dat fifa met 1 spel gelijk beter is dan pes dit jaar.
er moet heel wat gebeuren dat fifa beter wilt worden als pes.
zeg maar een paar jaar betere spellen maken en EA dumpen

hoe goed of hun best blijven doen,FIFA zal nooit winnen van de gameplay van PES

Fifa 08 kwam al heel dichtbij, Fifa 09 is naar mijn mening de beste voetbalgame ooit.
En ik was ook ooit PES-fanaat...

Maar het kan uiteraard dat je PES fijner vind spelen, prima toch ?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 14:31:
Fifa 08 kwam al heel dichtbij,

hierdoor hecht ik aan jouw mening over 09 dus totaal geen waarde :lol:

en je had het over feiten dude :roflol:

Uitspraak van opie | optjenkere op woensdag 8 oktober 2008 om 14:49:
hierdoor hecht ik aan jouw mening over 09 dus totaal geen waarde

en je had het over feiten dude

Wat jij wil hoor, veel plezier met PES 2009.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 15:01:
Wat jij wil hoor, veel plezier met PES 2009.

thnx
Ik heb Fifa besteld :O
Speel al vanaf het begin (Snes, Playstation 1 en 2) Pro Evo..
Maar ben nu een beetje bezig met beide demo's en Pes kan me niet boeien..
Had iemand mij een paar weken geleden verteld dat ik aan de Fifa zou gaan, zou ik deze persoon gillend hebben uitgelachen..

De tijd zal het leren!

Uitspraak van opie | optjenkere op dinsdag 7 oktober 2008 om 22:05:
ik oordeel alleen nog over wat ik zelf heb ervaren en dat is zo diep triest dat ik niet kan geloven dat fifa pes heeft ingehaald.

Ik kon het ook niet geloven, want bij Fifa 08 was ik ook niet onder de indruk wat EA had afgeleverd..

Dit jaar toch Fifa beginnen te spelen omdat hun simpelweg als eerste de demo online hadden, en was eerlijk gezegd
gelijk verkocht. :$

Nu kan ik alleen maar heel erg blij zijn met m'n aankoop, want Ffa speelt gewoon heerlijk, ziet er schitterend uit en heeft gewoon erg veel speltype die erg leuk zijn om met vrienden online te spelen! (Y)

PES_2009 zal ik later dit jaar ook wel aan me game-collectie toevoegen, maar alleen als ik er niet de volle prijs voor hoef te betalen. ;)
laatste aanpassing
enige leuke aan fifa is het nl commentaar hehe respekt daarvoor
ga ff ergens anders fifa de hemel in prijzen...

t blijft gewoon een verschrikkelijk kut spel
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Uitspraak van :banana:Geizzel:banana: op donderdag 9 oktober 2008 om 10:17:
ga ff ergens anders fifa de hemel in prijzen...

t blijft gewoon een verschrikkelijk kut spel

Bron? , vind het echt een tof spel ...
vind fifa ook heel tof, en pes wat minder..
Vooral dit jaar vind ik fifa (Y)
pes is nog niet eens uit dus hoe kan je dat nou zeggen???

en het door jullie o zo bewierookte fifa 09 kan het kwa gameplay nog niet eens aan pes 08 tippen en daar gaat het tog uiteindelijk om tog..?

Uitspraak van :banana:Geizzel:banana: op donderdag 9 oktober 2008 om 17:54:
pes is nog niet eens uit dus hoe kan je dat nou zeggen???

Ik speel dadelijk ook al een week de PES demo, maargoed...
Pssst demo, daar basseer ik mijn mening op :)

Vind fifa lekkerder spelen, en er mooier uitzien..tsja gelukkig, meningen verschillen :yes:
laatste aanpassing
gelukkig wel ja.
maak dan een fifa topic en get the FUCK out
dit is de pes topic

als jullie je laten be invloeden door een demotje :S benne jullie gewoon dom bezig

MIJN MENING
Uitspraak van nergal op donderdag 9 oktober 2008 om 18:26:
als jullie je laten be invloeden door een demotje

Als de demo al niet goed is, verwacht ik niet dat de game die 2weken later uitkomt in 1 keer STUKKEN beter is.
Tuurlijk basseer ik het op de demo die ik speel!
ik w8 lekker pes af en dan zie ik wel wat ik koop!
koop pes wel :D

Uitspraak van :banana:Geizzel:banana: op donderdag 9 oktober 2008 om 19:16:
gezien je leeftijd weet je niet beter hoop ik voor je

jij hebt anders ook net de communie gedaan :vaag:
Uitspraak van :banana:Geizzel:banana: op donderdag 9 oktober 2008 om 19:16:
gezien je leeftijd weet je niet beter hoop ik voor je

Ja me leeftijd heeft hier alles mee te maken.
het blijft natuurlijk een mening,maar ik vind pro echt veel realistischer dan fifa....de manier van spelen,balgevoel...je hebt echt een gevoel alsof je met een echte bal speelt..en met fifa word t meer in banen geleid...als je op doel schiet gebeurt t vaak op dezelfde manier en je kan de bal niet precies plaatsen..
Controle van de bal is ook veel realistischer bij pro..Als je met pro een wedstrijd speelt,voelt het ook echt alsof je een wedstrijd speelt...en bij fifa heb ik dat niet...het is wel leuk,maar ook maar alleen omdat het heel mooi is,wat voor mij de enige plus punt is aan fifa..maar qua gameplay haalt ie t absoluut nog niet bij pro.

Uitspraak van niksnada op vrijdag 10 oktober 2008 om 09:26:
het blijft natuurlijk een mening,maar ik vind pro echt veel realistischer dan fifa....de manier van spelen,balgevoel...je hebt echt een gevoel alsof je met een echte bal speelt..en met fifa word t meer in banen geleid...als je op doel schiet gebeurt t vaak op dezelfde manier en je kan de bal niet precies plaatsen..
Controle van de bal is ook veel realistischer bij pro..Als je met pro een wedstrijd speelt,voelt het ook echt alsof je een wedstrijd speelt...en bij fifa heb ik dat niet...het is wel leuk,maar ook maar alleen omdat het heel mooi is,wat voor mij de enige plus punt is aan fifa..maar qua gameplay haalt ie t absoluut nog niet bij pro.

Grappig is dat ik exact zo dacht over Fifa een paar jaar geleden, maar vrijwel alles wat je noemt is gewoon niet meer van toepassing op Fifa 09.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 oktober 2008 om 14:31:
Fifa 08 kwam al heel dichtbij

jij vindt dat fifa 08 al in de buurt kwam :roflol: dat is nog precies wat trobby zegt :
Uitspraak van niksnada op vrijdag 10 oktober 2008 om 09:26:
en met fifa word t meer in banen geleid...als je op doel schiet gebeurt t vaak op dezelfde manier en je kan de bal niet precies plaatsen..
Controle van de bal is ook veel realistischer bij pro..Als je met pro een wedstrijd speelt,voelt het ook echt alsof je een wedstrijd speelt...en bij fifa heb ik dat niet...

Uitspraak van opie | optjenkere op vrijdag 10 oktober 2008 om 11:24:
jij vindt dat fifa 08 al in de buurt kwam dat is nog precies wat trobby zegt :

Hoi !

En wat trobby zegt is dus niet van toepassing op 09, misschien wil je het gewoon niet zien, dat kan ook natuurlijk...