Partyflock

Forumonderwerp · 1017533
Nieuws | 23 juni 2008 - Konami heeft vandaag officieel PES 2009 aangekondigd voor de PlayStation 3, Xbox 360, PC, PlayStation 2 en PlayStation Portable. Opmerkelijk is dat Konami lijkt te zijn afgestapt van de Pro Evolution Soccer, en de afkorting PES nu als officiële naam hanteert.

PES 2009 is de nieuwste telg in de Pro Evolution Soccer-reeks en zal op visueel gebied sterk verbeterd zijn. Tevens zullen spelers de mogelijkheid krijgen om de game aan te passen aan hun smaak. Verder zijn er nieuwe moves, verbeterde besturing en zal het online gedeelte een belangrijke rol gaan spelen.

Screenshots: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/screenshots/

bron: http://www.insidegamer.nl/xbox360/pes2009/nieuws/21284/Eerste-beelden-en-informatie-van-PES-2009.html

Ik heb er weer zin in! PES :respect:
laatste aanpassing

Demo verschijnt aanstaande donderdag op PS3 netwerk!
Heb het gelezen jah..... Beter :D
Hoop dat ze me overtuigen. (alhoewel, hoef niet overtuigt te worden, ik schaf m toch wel aan)
Beetje jammer dat ik 17 oktober vertrek naar Italië, de dag van de release.
Hopen dat ik m de 13e of 14e al ergens kan regelen. Is me vorig jaar ook gelukt :p
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 september 2008 om 12:31:
Klopt, ik speelde laatst Fifa 08 en die gameplay als je jaren PES gewent bent :x pff

Ik vind nu de gameplay van Fifa anders toch realistischer dan PES..
Ik heb eerder ook PES gespeeld maar vindt Fifa nu toch duidelijk beter!
Maarja ieder zijn eigen mening
laatste aanpassing
Uitspraak van Patrick Teeuwen op dinsdag 30 september 2008 om 23:55:

:roflol:
Uitspraak van Patrick Teeuwen op dinsdag 30 september 2008 om 23:55:

:rot:
ik heb vanmiddag fifa gekocht. sorry maar vind het echt een te traag ^&$#% spel, vol met vage fouten!
Uitspraak van S.mirinov op woensdag 1 oktober 2008 om 23:32:
ik heb vanmiddag fifa gekocht. sorry maar vind het echt een te traag ^&$#% spel, vol met vage fouten!

:roflol:

Eigeng schuld dikkeng bult
Artiest {SHOWLIST artist 124130, 84489}
Heb gisteren ook fifa 09 gespeeld en het is wel ff leuk totdat Pes 09 uitkomt ...

Gisteren was de demo van PES2009 voor de PC al uit hehe.
Uitspraak van Richard op donderdag 2 oktober 2008 om 09:23:
nee

Vandaag Demo Day :honger:

Jawel :yes:

vond hem (fifa) op de 360 best wel vet .. maar wacht even op de pes demo ..
Iemand de demo al ?
ja ben ook benieuwd... ben vandaag pas rond 11-en thuis dus een reviewtje is hier wel op zn plaats denk ik :)
de demo is downloadbaar 8)

**sinds gister trouwens al :/
laatste aanpassing
Uitspraak van opie | optjenkere op donderdag 2 oktober 2008 om 13:08:
**sinds gister trouwens al

Voor pc misschien ja, op PSN stond 'ie nog niet..
en voor 360 dan?!
voor de ps3 issie nog niet uit!
zit nu ff fifa te spelen en dat is echt traag...
hehehe ach ja!! ff kijken hoe dat is!

niet dat ik het ga kopen hoor. pes is helig

heb fifa 09 demo gedownload van de PSstore maar vond er niks aan:/
weet wanneer depes9 demo er op komt te staan?
ja ik w8 daar ook op!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 15:55:
weet wanneer depes9 demo er op komt te staan?

Zou toch echt vandaag moeten zijn. Op Live staat 'ie al..
Straks ff PSN checken
sorry maar vind het echt een te traag ^&$#% spel, vol met vage fouten!

Uitspraak van Lennart! op donderdag 2 oktober 2008 om 15:20:
zit nu ff fifa te spelen en dat is echt traag...

Tip: Je kan de wedstrijdsnelheid instellen ;) Ook bij de demo van Fifa. Ik vond hem ook te traag totdat ik de snelheid op Fast zette waardoor de speelsnelheid vergelijkbaar met PES werd.

Uitspraak van Richard op donderdag 2 oktober 2008 om 16:31:
Straks ff PSN checken

Je moet ff een uk account aanmaken, daar staat ie al vanaf 14.00 op PSN !

Het is minder snel geworden, en dribbelen is stukken moeilijker althans 1e indruk.
Heb maar 2 potjes kunnen spelen tot nu toe.
Reboundgoals zijn er nog niet uit vrees ik.

Graphisch zeer netjes !!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 17:28:
Je moet ff een uk account aanmaken, daar staat ie al vanaf 14.00 op PSN !

hij staat idd nog steeds niet op nl account maar op de andere wel
Uitspraak van Popeye op donderdag 2 oktober 2008 om 16:40:
Tip: Je kan de wedstrijdsnelheid instellen ;) Ook bij de demo van Fifa. Ik vond hem ook te traag totdat ik de snelheid op Fast zette waardoor de speelsnelheid vergelijkbaar met PES werd.

waar kan je dat doen dan?
kan het nergens vinden
:no:

Vind fifa toch leuker.

pff wat duurd dat downloaden toch lang op ps netwerk..

Wil speleng :honger:
Pes ga ik sowieso halen..

Maar Fifa stelde mij ook echt niet teleur.
Terwijl ik een doorgewinterd Fifa hater ben, omdat het zo waardeloos speelt.
Maar dit keer ben ik onder de indruk!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 oktober 2008 om 19:22:
pff wat duurd dat downloaden toch lang op ps netwerk..

hahahahaha, idd.... zit ook al te wachten :lol: :p

PES 2009 demo staat nu ook op Live zie ik toevallig. (Y)
laatste aanpassing
Nou speelt lekker.. Haperingen zijn gelukkig weg (ook in de herhalingen) gras ziet er ook stukje beter uit (kon ook niet anders) verder qua speelbaarheid weinig schokkende veranderingen heb ik het idee. Volgens mij staat de scheids wel ietsjes minder streng.

ja heb m ook gespeeld maar vind maar beetje gek, acties lopen wel lekker, maar geen tricks meer met rechter analog stick vind k beetje onhanding:S
voor de rest wel mooi spel, heb me twijfels eerlijk gezegt
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 oktober 2008 om 09:21:
acties lopen wel lekker, maar geen tricks meer met rechter analog stick vind k beetje onhanding

Die viel me ook al op, vond 't irritant :D Nu paste hij elke keer de bal :(
Misschien dat dat anders is bij de officiële versie..
Uitspraak van I-LLusion op donderdag 2 oktober 2008 om 21:07:
Terwijl ik een doorgewinterd Fifa hater ben, omdat het zo waardeloos speelt.
Maar dit keer ben ik onder de indruk

blijf sterk lotgenoot blijf sterk.
pes is de soccergame gewoon en we moeten dat zo houden.
ik zeg een ban op alle fifa delen
BECAUSE EA SUCKS:)

en de demo rulez
laatste aanpassing
:respect:
Uitspraak van Mark :facepalm: op maandag 23 juni 2008 om 13:56:
PES

:respect:

Uitspraak van nergal op vrijdag 3 oktober 2008 om 09:44:
pes is de soccergame gewoon

er is maar 1 soccergame B)

:D wat een footiegame B)

Is ook het enige spel wat ik ieder jaar Pre order om m zo snel mogelijk thuis te hebben (Y)

Dacht alleen dat trucjes nu met de R-analoog waren, maar bij mij tikt hij de bal dan weg?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 oktober 2008 om 10:13:
Dacht alleen dat trucjes nu met de R-analoog waren, maar bij mij tikt hij de bal dan weg?

ja klopt, zijn nu de linker pijltjes toetsen, ik vind maar wennen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 oktober 2008 om 11:17:
ja klopt, zijn nu de linker pijltjes toetsen, ik vind maar wennen

echt? :/
Jezus, dat is neuktup :S
Uitspraak van Popeye op donderdag 2 oktober 2008 om 16:40:
Tip: Je kan de wedstrijdsnelheid instellen Ook bij de demo van Fifa. Ik vond hem ook te traag totdat ik de snelheid op Fast zette waardoor de speelsnelheid vergelijkbaar met PES werd.

Uitspraak van Lennart! op donderdag 2 oktober 2008 om 18:47:
waar kan je dat doen dan?
kan het nergens vinden

Als je in de demo van Fifa een wedstrijd hebt gekozen en je bent in het menu voor de wedstrijd waar je de tactiek en opstelling kunt aanpassen moet je in hetzelfde menu naar spelinstellingen gaan. Dat menu staat standaard op "basic" met een beperkt aantal mogelijkheden. Als je op R1 of L1 drukt ga je naar het geavanceerde menu waar je meer opties hebt. Hier kun je de speelsnelheid instellen die standaard op "normaal" staat maar die je dus ook op snel kunt zetten zodat de speelsnelheid vergelijkbaar met die van PES wordt.

Mijn ervaring na het spelen van beide demo's is dat ik voor het eerst sinds jaren naar Fifa neig. En ja, ik schrik ook van mezelf nu ik het schrijf maar ik vind Fifa gewoon uitgebreider en mooier dan PES. Het is alsof beide spellen compleet zijn omgedraaid. Men roemde PES vroeger omdat PES veel uitgebreider en tactischer was terwijl FIFA meer voor casual spelers zou zijn. Het is nu omgedraaid naar mijn mening. PES speelt te makkelijk nu terwijl FIFA veel meer mogelijkheden biedt.

Ik vind ook dat FIFA het spel weer iets heeft weten te verbeteren ten opzichte van de vorige versie en dat PES compleet stil is gaan staan en misschien zelfs iets achteruit is gegaan. Dit terwijl Seabass (de maker van PES) al vroeg liet weten dat PES 2009 al heel lang in de ontwikkeling was en dat het spel veel beter dan PES 2008 zou gaan worden. Wat hebben ze al die tijd gedaan dan? Uit hun neus zitten vreten? Het spel heeft een ander menu gekregen en er is hier en daar wat getweaked. Dat is alles. De spelersmodellen zien er nog steeds minder uit als bij Fifa.

Waar ik me in de vorige PES aan stoorde was:
-De stotteringen in het spel. Deze schijnen nu verholpen te zijn want daar had ik geen last meer van.
-Voor elke overtreding leek je wel rood te krijgen. Dit is compleet omgeslagen naar de andere kant lijkt het wel. Ik heb de meest verschrikkelijke overtredingen gemaakt en hier slechts de gele kaart voor gekregen.
-De automatische acties van spelers. Soms raakte je geen knop aan en toch maakte een speler dan een achterlijke overtreding in het strafschopgebied waardoor de tegenpartij een gratis doelpunt kreeg. Dit zit er nog steeds in helaas en daar stoor ik me mateloos aan eerlijk gezegd.

Daarnaast heb ik gelezen dat FIFA de spelerssnelheid van sommige spelers heeft aangepast omdat die te snel zou zijn en uit mijn ervaringen met beide demo's heeft PES dit ook gedaan. Het leek wel alsof ik met de snelste spelers uit PES niet meer langs een verdediger heen kwam met mijn snelheid :S Erg kut.

Het wordt Fifa denk ik, maar ik wacht eerst nog even de reviews af en ik ga me volop inlezen over beide versies.
laatste aanpassing

Uitspraak van Richard op vrijdag 3 oktober 2008 om 11:19:
echt?
Jezus, dat is neuktup

Idd :/ speelt toch helemaal niet handig... Maar gelukkig kun je veel editen, misschien ook dit aanpassen :)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 oktober 2008 om 11:59:
Idd speelt toch helemaal niet handig... Maar gelukkig kun je veel editen, misschien ook dit aanpassen

idd dit zal vast wel aan te passen zijn toch

Uitspraak van Mitchell b) op vrijdag 3 oktober 2008 om 12:35:
idd dit zal vast wel aan te passen zijn toch

Neem aan van wel :)
Uitspraak van actief op donderdag 2 oktober 2008 om 23:36:
PES 2009 demo staat nu ook op Live zie ik toevallig.

vanmiddag ff checken :D
downloading...
Uitspraak van Popeye op vrijdag 3 oktober 2008 om 11:58:
Als je in de demo van Fifa een wedstrijd hebt gekozen en je bent in het menu voor de wedstrijd waar je de tactiek en opstelling kunt aanpassen moet je in hetzelfde menu naar spelinstellingen gaan. Dat menu staat standaard op "basic" met een beperkt aantal mogelijkheden. Als je op R1 of L1 drukt ga je naar het geavanceerde menu waar je meer opties hebt. Hier kun je de speelsnelheid instellen die standaard op "normaal" staat maar die je dus ook op snel kunt zetten zodat de speelsnelheid vergelijkbaar met die van PES wordt.

Mijn ervaring na het spelen van beide demo's is dat ik voor het eerst sinds jaren naar Fifa neig. En ja, ik schrik ook van mezelf nu ik het schrijf maar ik vind Fifa gewoon uitgebreider en mooier dan PES. Het is alsof beide spellen compleet zijn omgedraaid. Men roemde PES vroeger omdat PES veel uitgebreider en tactischer was terwijl FIFA meer voor casual spelers zou zijn. Het is nu omgedraaid naar mijn mening. PES speelt te makkelijk nu terwijl FIFA veel meer mogelijkheden biedt.

Ik vind ook dat FIFA het spel weer iets heeft weten te verbeteren ten opzichte van de vorige versie en dat PES compleet stil is gaan staan en misschien zelfs iets achteruit is gegaan. Dit terwijl Seabass (de maker van PES) al vroeg liet weten dat PES 2009 al heel lang in de ontwikkeling was en dat het spel veel beter dan PES 2008 zou gaan worden. Wat hebben ze al die tijd gedaan dan? Uit hun neus zitten vreten? Het spel heeft een ander menu gekregen en er is hier en daar wat getweaked. Dat is alles. De spelersmodellen zien er nog steeds minder uit als bij Fifa.

Waar ik me in de vorige PES aan stoorde was:
-De stotteringen in het spel. Deze schijnen nu verholpen te zijn want daar had ik geen last meer van.
-Voor elke overtreding leek je wel rood te krijgen. Dit is compleet omgeslagen naar de andere kant lijkt het wel. Ik heb de meest verschrikkelijke overtredingen gemaakt en hier slechts de gele kaart voor gekregen.
-De automatische acties van spelers. Soms raakte je geen knop aan en toch maakte een speler dan een achterlijke overtreding in het strafschopgebied waardoor de tegenpartij een gratis doelpunt kreeg. Dit zit er nog steeds in helaas en daar stoor ik me mateloos aan eerlijk gezegd.

Daarnaast heb ik gelezen dat FIFA de spelerssnelheid van sommige spelers heeft aangepast omdat die te snel zou zijn en uit mijn ervaringen met beide demo's heeft PES dit ook gedaan. Het leek wel alsof ik met de snelste spelers uit PES niet meer langs een verdediger heen kwam met mijn snelheid :S Erg kut.

Het wordt Fifa denk ik, maar ik wacht eerst nog even de reviews af en ik ga me volop inlezen over beide versies

kijk dit is goede info!
ik ben nu de pes demo aant downloaden en bene cht benieuwd. ik ben altijd hardcore pes liefhebber, maar ik vond fifa gister echt niet tegenvallen!

Uitspraak van Lennart! op vrijdag 3 oktober 2008 om 13:07:
ik ben altijd hardcore pes liefhebber, maar ik vond fifa gister echt niet tegenvallen!

:/
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 oktober 2008 om 13:14:
k ben altijd hardcore pes liefhebber, maar ik vond fifa gister echt niet tegenvallen!

oohh dus je kan een ander spel niet oke vinden!! :/
redelijk hersenloos he...