Partyflock

Forumonderwerp · 1009041
Waarschuw beheerder
Wie o wie heeft hier ook tussen zitten twijfelen?? Mij lijkt WO dan weer wat meer lezen enz, maar HBO lijkt me dan weer te schools....

Waarschuw beheerder
WO (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 13:29:
WO

III
Waarschuw beheerder
donateur
hbo is veel meer praktijk gericht.. tis wat jij wil
na hbo kan je altijd nog uni doen

Waarschuw beheerder
Als je WO kan, WO doen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brinksie op vrijdag 2 mei 2008 om 13:42:
hbo is veel meer praktijk gericht.. tis wat jij wil
na hbo kan je altijd nog uni doen

Ja klopt het dat je na je bachelor op hbo een master op de uni kan volgen??
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 13:43:
Als je WO kan, WO doen

Sja WO lijkt me te veel studie sfeertje, terwijl het wel meer verdient en je er meer van leert miss, terwijl HBO lekker praktisch is maar je daarentegen zoveel verplicht naar school moet...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Brandariss op vrijdag 2 mei 2008 om 13:51:
terwijl HBO lekker praktisch is maar je daarentegen zoveel verplicht naar school moet...

:lol:
Waarschuw beheerder
Hbo is lame!
Wo is beter, maar goed verwacht niet dat het opeens een feest is om te studeren.
Waarschuw beheerder
Ja klopt het dat je na je bachelor op hbo een master op de uni kan volgen??

Dan moet je nog een bachelor-scriptie schrijven en een schakeljaar volgen. (N)

Waarschuw beheerder
Ligt er ook aan wat je wil worden als je groot bent :yes: ;)
Bij de functie die ik wou hebben ( en inmiddels heb ) paste een HBO-opleiding beter dan een WO-opleiding :yes:
Waarschuw beheerder
heb het zelfde probleem, zit nu al 3 jaar te twijfelen wat ik zal gaan doen :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ojajoh?:$ op vrijdag 2 mei 2008 om 15:40:
heb het zelfde probleem, zit nu al 3 jaar te twijfelen wat ik zal gaan doen

ikke 12 B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 15:06:
Bij de functie die ik wou hebben ( en inmiddels heb ) paste een HBO-opleiding beter dan een WO-opleiding

Wat voor functie heb je dang?

Waarschuw beheerder
Sja WO lijkt me te veel studie sfeertje, terwijl het wel meer verdient en je er meer van leert miss, terwijl HBO lekker praktisch is maar je daarentegen zoveel verplicht naar school moet...

Hangt ook maar af wat je gaat studeren :) Vrienden van me moeten maar 8 uur per week naar school voor hun HBO en anderen 20 en sommige moeten 10 uur voor WO per week en anderen 20 ;)

Welke richting wil je op ongeveer?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 15:42:
ikke 12

nice B)

bevalt nog steeds?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ronnai op vrijdag 2 mei 2008 om 14:23:
Dan moet je nog een bachelor-scriptie schrijven en een schakeljaar volgen.

Hoeft niet bij alle masters :no: .

Maare, ik zou je gewoon goed laten informeren etc. Ligt er natuurlijk ook aan welke richting je op wilt, sommige studies zijn er niet op HBO niveau en andere juist weer niet op WO niveau, en wat je zou willen doen na je studie.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ojajoh?:$ op vrijdag 2 mei 2008 om 15:40:
heb het zelfde probleem, zit nu al 3 jaar te twijfelen wat ik zal gaan doen

Whaha maar jij spoort gewoon niet Gino 8).
Waarschuw beheerder
HBO onderwijs is tegenwoordig veel beter afegsteld op de wensen van het bedrijfsleven, wat het voordeel heeft dat studenten, wanneer zij een functie gaan uitoefenen, beter voorbereid zijn...

WO is veel meer theoretisch en empirisch. Dit kan een nadeel zijn wanneer studenten daadwerkelijk in het werkveld terecht komen en erachter komen dat theorie en praktijk toch behoorlijk ver uit elkaar liggen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ojajoh?:$ op vrijdag 2 mei 2008 om 16:44:
bevalt nog steeds?

ja heb mezelf er maar bij neergelegd :lol:
Slim zijn is niets voor de dommen (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Blijft lastig, hangt echt af van de functie en richting die je op wil.

Bv. als je in een bouwbedrijf wil gaan werken, daar zitten ze echt niet te wachten op iemand die WO gedaan heeft. Die kan namelijk nog geen boomhut bouwen. Iemand met HBO wat veel practischer is zit daar veel beter op z'n plek.

En zo zal het ws met alle beroepstakken zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Induce op vrijdag 2 mei 2008 om 17:15:
HBO onderwijs is tegenwoordig veel beter afegsteld op de wensen van het bedrijfsleven, wat het voordeel heeft dat studenten, wanneer zij een functie gaan uitoefenen, beter voorbereid zijn...

Hbo is gewoon bezigheidstherapie :9
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Brandariss op vrijdag 2 mei 2008 om 13:23:
HBO lijkt me dan weer te schools....

is t ook wel n beetje ja. maar wel gaaf
WO lijkt mij te theoretisch :gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GEUX op vrijdag 2 mei 2008 om 18:20:
WO lijkt mij te theoretisch

Dat is per studie op elke uni anders.

Waarschuw beheerder
Wie o wie heeft hier ook tussen zitten twijfelen??

:nee: Ik was gewoon te lui om VWO af te maken.
Dat maakt keuzes heel makkelijk :lol:

HBO lijkt me dan weer te schools....

Bij ons was dat het niet :)
Heel veel project werk en weinig les uren.
Maar bij sommige opleidingen juist wel weer :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ronnai op vrijdag 2 mei 2008 om 18:32:
Dat is per studie op elke uni anders

joh... maar gemiddeld zal je op HBO meer praktijk hebben dan bij n vergelijkbare opleiding op WO-niveau
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GEUX op vrijdag 2 mei 2008 om 19:13:
joh... maar gemiddeld zal je op HBO meer praktijk hebben dan bij n vergelijkbare opleiding op WO-niveau

Dat dan weer wel natuurlijk.
Waarschuw beheerder
WO is(y), zelf weten wanneer je komt en niet constant van die schijt projecten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op vrijdag 2 mei 2008 om 20:39:
WO is, zelf weten wanneer je komt en niet constant van die schijt projecten

up vur deseng reactie

lekker schijt aan alles :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 17:08:
Whaha maar jij spoort gewoon niet Gino .

En bedankt 8)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 17:29:
ja heb mezelf er maar bij neergelegd
Slim zijn is niets voor de dommen

ik ga komend jaar nog 1 keer een poging wagen, heb wel het idee dat als ik hbo ga doen dat ik altijd blijf denken dat ik makkelijk beter had gekund :/

Waarschuw beheerder
HBO is een combinatie van theorie en praktijk, afgestemd op hedendaagse en toekomstige eisen van het bedrijfsleven. Na afronding kun veelal direct aan de slag (Y)

WO is weinig praktijk en veel theorie. WO is bijna een fulltime baan, je bent alleen maar aan het studeren. HBO is studeren én een gezond sociaal leven ernaast houden.

Doe lekker hbo (Y) (mag trouwens met een kleine letter, geldt ook voor wo)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 01:04:
WO is bijna een fulltime baan, je bent alleen maar aan het studeren.

Overdrijven is ook een vak :9

Waarschuw beheerder
HBO is een combinatie van theorie en praktijk, afgestemd op hedendaagse en toekomstige eisen van het bedrijfsleven. Na afronding kun veelal direct aan de slag

WO is weinig praktijk en veel theorie. WO is bijna een fulltime baan, je bent alleen maar aan het studeren. HBO is studeren én een gezond sociaal leven ernaast houden.

Doe lekker hbo (mag trouwens met een kleine letter, geldt ook voor wo)

Absoluut niet mee eens. De laatste verhalen die ik heb gehoord is dat het bedrijfsleven het WO niet aanraadt om meer aan te sluiten bij het bedrijfsleven omdat dat niet zou passen bij de hedendaagse dynamische arbeidsmarkt. Ze hebben daarom liever een WO-er dan een HBO-er. WO is meer een manier van denken ontwikkelen die je op allerlei terreinen kunt toepassen waaordoor je uiteindelijk meer inzetbaar bent en je altijd kunt overstappen naar andere functies mocht de huidige niet bevallen.

Zoals hierboven al werd genoemd, het ligt er helemaal aan wat je zelf wilt, maar als je dat niet weet dan zou ik WO doen als je WO kan doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 15:06:
Ligt er ook aan wat je wil worden als je groot bent

Dat zou ik ook wel eens willen weten ja, t enige wat ik weet is dat ik de wereld wil zien, heb ook het idee dat als ik nu al weet wat ik wil worden, ik dat na een jaartje of 4 leren alweer zat ben:lol: Maar in hoeverre is het mogelijk na je eerste jaar HBO of WO over te stappen op een andere opleiding die een beetje aansluit bij wat je het eerste jaar hebt geleerd?? Want volgens mij hebben véééél mensen na het eerste jaar al zin in een andere opleiding..

Uitspraak van Induce op vrijdag 2 mei 2008 om 17:15:

Idd, je kunt tenminste aan de slag dan, en ik heb t gevoel dat je na een WO opleiding alleen nog maar boekjes uit je hoofd kent..

Ligt aan de studie toch?? Over de studielast van de verschillende opleidingen breek ik me ook mn hoofd zeg! Doe liever deeltijd, helaas hebben ze de dingen die ik leuk vind alleen maar in voltijd...

Uitspraak van Ojajoh?:$ op vrijdag 2 mei 2008 om 21:48:
ik ga komend jaar nog 1 keer een poging wagen,

Heb je je al ingeschreven Gino??
Waarschuw beheerder
WO is bijna een fulltime baan, je bent alleen maar aan het studeren

:lol:
Waarschuw beheerder
HBO (Y) zit je teminste nog in projectgroepenn en doe je veel ervaring op, de Uni is vrijwel alleen maar lezen, lezen, lezen en nog es lezen, flinke pullen van 500 pagina's, je zit ook praktisch in je "eentje" op de Uni, je hebt dan ook geen "vaste" klas wat altijd wel zo relaxed is.

Waarschuw beheerder
doe wat je zelf wilt doen(y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van V-Man op zaterdag 3 mei 2008 om 14:26:
HBO zit je teminste nog in projectgroepenn en doe je veel ervaring op, de Uni is vrijwel alleen maar lezen, lezen, lezen en nog es lezen, flinke pullen van 500 pagina's, je zit ook praktisch in je "eentje" op de Uni, je hebt dan ook geen "vaste" klas wat altijd wel zo relaxed is.

Ervaring? Het is gewoon bezigheidstherapie waar je niks van leert :roflol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brandariss op zaterdag 3 mei 2008 om 12:29:
helaas hebben ze de dingen die ik leuk vind alleen maar in voltijd...

Wees blij! Anders krijg je je geen studiefinanciering he. ;)

Waarschuw beheerder
HBO zit je teminste nog in projectgroepenn en doe je veel ervaring op

Ook op de uni heb je projectgroepen hoor (y)

de Uni is vrijwel alleen maar lezen, lezen, lezen en nog es lezen, flinke pullen van 500 pagina's

500 pagina's is wel erg overdreven, maar je moet aardig wat lezen ja. Kennis komt niet aanwaaien ;)

je zit ook praktisch in je "eentje" op de Uni, je hebt dan ook geen "vaste" klas wat altijd wel zo relaxed is.

Je reinste onzin. Misschien in je eerste paar jaar, maar zodra de ongemotiveerde/ongedisciplineerde studenten afhaken blijft er uiteindelijk een kleine groep over die je steeds weer terug zult zien in het verloop van je studie :yes:.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 02:02:
reinste onzin. Misschien in je eerste paar jaar, maar zodra de ongemotiveerde/ongedisciplineerde studenten afhaken blijft er uiteindelijk een kleine groep over die je steeds weer terug zult zien in het verloop van je studie :yes:.

En anders? Is er wat mis mee dat je het vrijwel "in je eentje" moet doen dan? Je leert toch echt voor jezelf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 02:31:
Is er wat mis mee dat je het vrijwel "in je eentje" moet doen dan?

Nee, maar Veni Vidi Victor stelde het alsof het WO alleen maar individueel werken is. Daar reageerde ik op.

Waarschuw beheerder
maar HBO lijkt me dan weer te schools....

Valt wel mee hoor. Tegenwoordig werkt men met competentiegericht leren. DWZ dat je ook verantwoordelijk wordt gesteld voor je eigen leerweg en de vormgeving daarvan. Je bent zeg maar een onderwijsconsument die op grond van zijn eigen behoeften mbt het leren keuzes maakt in een heel breed aanbod.

Overigens denk ik dat iereen iig in de mens en maatschappij vakken beiden zou moeten doen. Eerst de bachelor halen op het HBO en vervolgens een master. Zo heb je de schakeling tussen theorie en praktijk. Veel van de universitair geschoolden die ik ken hebben goed doordachte plannen gestoeld op theoretische kaders maar die vaak jammerlijk mislukken omdat door de abstractie ervan er geen ruimte is voor de nuances van het werken met mensen. Anderzijds hebben HBO geschoolde vaak niet de vaardigheid om hun handelen theoretisch te verantwoorden en praktijken theoretisch te duiden en op grond daarvan methodische keuzes te maken.
Wil je echt een waardevol professional worden en je zodoende profileren dan kun je het beste beide doen. Mensen die een brug slaan tussen theorie en praktijk zijn zeldzaam.

Overigens: als je een Beta studie wil doen zou ik gewoon meteen WO volgen. Daar is geen onderscheid tussen theorie en praktijk. 1+1 blijft 2.

Waarschuw beheerder
plaatselijke universiteit, HBO is des (6)'s

Waarschuw beheerder
Mij lijkt WO dan weer wat meer lezen enz, maar HBO lijkt me dan weer te schools....

lezen is goed te doen, 1 blok de tijd voor het lezen van 2-3 boeken :) zelf alles indelen, niemand die zich met je bemoeit. HBO is inderdaad te schools, veel tijd kwijt en minder rendement... ik zou gek worden

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 02:31:
En anders? Is er wat mis mee dat je het vrijwel "in je eentje" moet doen dan? Je leert toch echt voor jezelf.

inderdaad, als je je tijd niet wilt investeren in je studie dan ben je zoiezo ongeschikt voor welk vakgebied dan ook

Waarschuw beheerder

dat is de bedoeling ja.. maar met beetje intelligentie ben je hooguit 2-3 dagen vol aan het studeren

bèta-studies op de technische universiteiten zoals technische natuurkunde/technische wiskunde is natuurlijk weer een heel ander verhaal;nog erger dan een fulltime baan
Waarschuw beheerder
ligt eraan wat je gaat doen?!

ik wil leraar geschiedenis worden, dus ik heb bewust voor 't hbo gekozen, omdat die mij echt opleidt tot leraar, universiteit is puur geschiedenis, hbo is gewoon praktijk gerichter

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mattallica op maandag 5 mei 2008 om 11:57:
geschiedenis

Schijnt één van de zwaardere wo/hbo studies te zijn, overigens wel een prachtige en interessante opleiding :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 17:35:
is goed te doen, 1 blok de tijd voor het lezen van 2-3 boeken

Op de uni :/ dat lijkt me wel erg weinig..

Waarschuw beheerder
HBO (Y) zit je teminste nog in projectgroepenn en doe je veel ervaring op, de Uni is vrijwel alleen maar lezen, lezen, lezen en nog es lezen, flinke pullen van 500 pagina's, je zit ook praktisch in je "eentje" op de Uni, je hebt dan ook geen "vaste" klas wat altijd wel zo relaxed is.

Onzin... hoewel ik natuurlijk geen ervaring heb met alle universitaire opleidingen. Doe zelf geneeskunde, wat een zeer theoretische studie is. Toch word ik -nu al- goed voorbereid op de praktijk, bijvoorbeeld waar het gaat om arts-patientcommunicatie.
En wat betreft het werken in groepen, alleen in mijn derde blok had ik geen echt vast groepje waarmee ik les had. Maar je leert genoeg mensen kennen en die zie je met colleges wel.

Als je een goede keuze wil maken is het belangrijk
- wat je toekomstperspectief is, wat voor baan wil je en wat voor opleiding heb je daarvoor nodig?
- wat past bij je? ben je meer praktijkgericht (projecten ed) of heb je er totaal geen moeite mee om flink te moeten blokken voor een tentamen?
Waarschuw beheerder
euhh ....museum
Waarschuw beheerder
doe universiteit...enige opleidingsvorm die nog een beetje serieus is in NL

het HBO is jaren geleden in de uitverkoop gegaan
Waarschuw beheerder
donateur
hbo (Y)
Waarschuw beheerder

Als je er zoveel voor moet doen zit je gewoon niet op het juiste niveau (Y)

Qua verplichte uren is het per studie verschillend. Bij geneeskunde zitten ze 8 uur per dag op school terwijl ik (rechten) maar 8 uurtjes per week college heb.

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 mei 2008 om 13:43:
Als je WO kan, WO doen

Mee eens. Een titel opent deuren, het is gewoon een bewijs dat je op een bepaald niveau kunt denken. Praktijkervaring krijg je vanzelf wel.

Waarschuw beheerder
Een titel heb je in 2 soorten, Bachelor en Master.

Meer niet. En eebn HBO-master is niet meer of minder waard dan een WO-master.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:14:
Een titel heb je in 2 soorten, Bachelor en Master.

Meer niet. En eebn HBO-master is niet meer of minder waard dan een WO-master.

Aan de titel kun je toch zien of je wo of hbo hebt gedaan (Y)

Waarschuw beheerder
Dan nog maakt het geen reet uit.

het verschil is de manier van leren. WO is onderzoeksgericht en theoretisch, wat in houdt dat je enorm veel ballast (nutteloze kennis in je latere loopbaan) zult op doen terwijl het HBO praktijkgericht is.

En met n HBO-bachelor kan je aan elke universiteit een master volgen en is het verschil dus ehmm, ja, NOPPES.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:32:
En met n HBO-bachelor kan je aan elke universiteit een master volgen en is het verschil dus ehmm, ja, NOPPES.

Een bachelor aan het hbo staat in theorie niet gelijk aan een bachelor aan de universiteit. Wil je een master volgen aan de universiteit met een hbo bachelor dan moet je bij de meeste studie een schakeljaar volgen waar dat met een wo bachelor niet hoeft. Met andere woorden is het lulkoek dat de titels op het hbo en het wo gelijk aan elkaar staan :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:43:
Een bachelor aan het hbo staat in theorie niet gelijk aan een bachelor aan de universiteit. Wil je een master volgen aan de universiteit met een hbo bachelor dan moet je bij de meeste studie een schakeljaar volgen waar dat met een wo bachelor niet hoeft. Met andere woorden is het lulkoek dat de titels op het hbo en het wo gelijk aan elkaar staan :yes:

Het gaat om het eindresultaat. HBO is gewoon makkelijker als je niet van onzin leren houdt, en dat schakeljaar is 1 extra kut jaar tegen 4 relaxte jaren ;)
Waarschuw beheerder
En met n HBO-bachelor kan je aan elke universiteit een master volgen

Dat kan lang niet altijd.

het verschil is de manier van leren. WO is onderzoeksgericht en theoretisch, wat in houdt dat je enorm veel ballast (nutteloze kennis in je latere loopbaan) zult op doen terwijl het HBO praktijkgericht is.

Dit is een hele andere discussie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 16:46:
Het gaat om het eindresultaat. HBO is gewoon makkelijker als je niet van onzin leren houdt, en dat schakeljaar is 1 extra kut jaar tegen 4 relaxte jaren

Dat is ook maar relatief. Geef mij maar lekker een stapel boeken, daar red ik mee wel mee. Moet er niet aan denken om hele dagen aanwezig te moeten zijn en met van die schijtprojecten bezig te zijn.
Ieder zijn ding hè :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shagwell op dinsdag 6 mei 2008 om 17:02:
Geef mij maar lekker een stapel boeken,

om te verbranden ja.

Enige waar ik mn studieboeken nog voor gebruik is als bodembedekking in de vogelkooi 8)

Waarschuw beheerder
Ik studeer rechten aan een universiteit en ik vind het juist super relaxt. Tuurlijk moet je veel lezen en zo, wat verwacht je dan, dat je het jaar doorkomt zonder iets te doen? :D

Ik ben niet van het samenwerken in groepsverband en ook niet van de projecten. Ik studeer graag individueel en lekker voor mezelf, thuis.

Het vele lezen etc. word ruimschoots gecompenseerd met de vrije tijd die ik heb :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 17:56:
wat verwacht je dan, dat je het jaar doorkomt zonder iets te doen?

Ja, ik heb VWO met 2 bijvakken gedaan, nooit blijven zitten, en met gemiddeld een 7.5 geslaagd terwijl ik in 6vwo hetzelfde huiswerkschrift had als in 2vwo en een gram white widow per dag rookte.

Dan moet de uni ook makkelijk zijn. En rechten is niks meer dan dom uit je hoofd knallen van wetten en regels. Pas in de bovenbouw van je studie zeg maar, gaat het om de toepassing en wordt het dus interessant.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 18:33:
Ja, ik heb VWO met 2 bijvakken gedaan, nooit blijven zitten, en met gemiddeld een 7.5 geslaagd terwijl ik in 6vwo hetzelfde huiswerkschrift had als in 2vwo en een gram white widow per dag rookte.

Dan moet de uni ook makkelijk zijn. En rechten is niks meer dan dom uit je hoofd knallen van wetten en regels. Pas in de bovenbouw van je studie zeg maar, gaat het om de toepassing en wordt het dus interessant.laatste aanpassing 6 mei 2008 18:33

Denk dat je je daar best in vergist. Heb (uiteraard) ook VWO gedaan en ben ook nooit blijven zitten, maar dat is wel hele andere koek als een universiteit. Tis niet te vergelijken.. En ik zou ook zeker maar niet zo luchtig doen over een rechtenstudie, want dat is toch ook wel even wat anders dat wat jij doet voorkomen. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee dat is het niet, mn beste maat van de middelbare studeert ook rechten en hij zegt tegen mij: joh ga dat ook doen stelt geen klote voor met jouw intellect en je komt aan een goede baan als je afgestudeerd bent en je krijgt nog eens 4 jaar stufi ook...

Nee.

En geloof mij, ik heb ECHT niks op de middelbare gedaan en het met glans gehaald :)

Waarschuw beheerder
Nouja kennelijk verschillen we dan van mening ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 18:40:
Denk dat je je daar best in vergist. Heb (uiteraard) ook VWO gedaan en ben ook nooit blijven zitten, maar dat is wel hele andere koek als een universiteit

Ben het volkomen met je eens. Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt als je denkt dat je je universiteit met twee vingers in je neus haalt omdat dat ook bij je vwo het geval was. Het middelbaar onderwijs is puur algemene kennis opdoen terwijl het wo veel verder gaat dan dat. Op een gegeven moment redt je het niet meer wanneer je alleen maar een boek uit je hoofd kent. Wat is jouw mening? En waar is dat op gebaseerd? En op welke vlakken schiet het boek dat jij uit je hoofd kent tekort? WO is een manier van denken die je niet uit boekjes kunt leren :yes:
Waarschuw beheerder
wat voor studies twijfel je tussen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 18:40:
Denk dat je je daar best in vergist. Heb (uiteraard) ook VWO gedaan en ben ook nooit blijven zitten, maar dat is wel hele andere koek als een universiteit.

Mee eens. Ik heb op vwo ook alleen maar uit mn neus zitten vreten maar ik moet nu toch echt wel wat doen. Ik zit geen hele dagen met mn neus in de boeken maar het gaat ook niet vanzelf. Niet dat dat moet natuurlijk, ik denk niet dat het verkeerd is dat je er een beetje moeite voor moet doen :)

Waarschuw beheerder
Shagwell en toMirror: ben 't volkomen met jullie eens.

Ik moet ook zeker m'n best doen om goede resultaten te halen. Dat vind ik ook niet erg, want ik vind mijn studie leuk en interessant.. Dat is bij sommigen ook wel anders :) Ik heb op mijn vwo ook werkelijk geen donder gedaan en ben met goede resultaten geslaagd. Maar het zegt absoluut niets! Want ik kan nu echt niet op m'n luie reet zitten. Ik moet een tempo aanhouden anders loop ik te ver achter met lezen, etc. Er komt veel meer op je af dan op middelbaar onderwijs..

Dat je slim bent op de basisschool zegt niet dat je het ook zo goed red op de middelbaar. Dat je goed bent op de middelbaar zegt ook niet dat je net zo'n kei bent op de universiteit..

Successen behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 17:13:
Geef mij maar lekker een stapel boeken,

om te verbranden ja.

Enige waar ik mn studieboeken nog voor gebruik is als bodembedekking in de vogelkooi 8)

Nou dan ben je duidelijk dus niet geschikt ervoor. ;)

Ik vind het juist heerlijk om lekker in de boeken te zitten, mits het interessante stof is natuurlijk. Ik zal nooit een of andere saaie schijtstudie als economie ofzo kiezen. Zulke studies doen geen enkele aansprak op de menselijke interesse als je het mij vraagt. Puur om later geld te gaan verdienen, verder niks...
Zoiets zal voor mij ook nooit werken. Ik moet iets hebben wat mij vanbinnen verrijkt. En als dat het geval is... wat is er dan in godsnaam op tegen om in de studieboeken te zitten? Je gaat dan toch juist datgene lezen waarover je graag alles wilt weten... iets waarin je graag bekwaam wil worden om later je toekomst ermee in te vullen? :)

Goed, verder ben ik ook wel eens lui en totaal ongemotiveerd, maar ach... de tijdsdruk is dan gewoon de schop onder je hol en je moet jezelf gewoon aan je doel blijven herinneren.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 17:56:
Ik ben niet van het samenwerken in groepsverband en ook niet van de projecten. Ik studeer graag individueel en lekker voor mezelf, thuis.

Het vele lezen etc. word ruimschoots gecompenseerd met de vrije tijd die ik heb :)

Here the same... :)

Maar ff wat anders:
ik wil ook volgend jaar (nou, 2009 dus) naar de universiteit (ik doe nu een hbo-studie via het NTI... maar te weinig zelfdescipline voor een zelfstudie zonder tijdsdruk en een leraar die je achter de broek aanzit :P) maar daarvoor zal ik dan zo'n toelating test moeten doen om aangenomen te worden. Heeft iemand ervaring met die toets? Hoe moeilijk is het? En moet erg veel leren voor die toelatingstest? Ik weet dat voor de studie ik op het oog heb ik geschiedenis moet gaan leren, engels en duits. En ik dacht nog een ander vak, maar dat weet ik even niet meer zeker. Ben er verder ook nog niet 100% uit wélke studie ik nou precies wil gaan doen, maar heb al wel een idee (meerdere eigenlijk). Ben benieuwd of er mensen zijn die die test hebben gedaan hier...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb 2 WO bachelors en 1 WO master gedaan, en ik heb eigenlijk nauwelijks boeken gekocht / gebruikt. Ik vind het allemaal wel interessant, maar kan niet geconcentreerd blijven op een boek meestal. Gewoon colleges volgen en een samenvatting van de slides maken en die leren werkte bij mij prima :)
Verder zou ik niet tegen het schoolse gedoe op een HBO kunnen. Op de universiteit vond ik het af en toe al te schools. Laat mij maar lekker zelf bepalen wat ik doe en wanneer ik dat doe. Maar goed, daar moet je dan wel de zelfdiscipline voor hebben
Waarschuw beheerder
Wie o wie heeft hier ook tussen zitten twijfelen?? Mij lijkt WO dan weer wat meer lezen enz, maar HBO lijkt me dan weer te schools....

Het voordeel van WO vind ik natuurlijk je papiertje. Maar het nadeel vind ik dat je als WO'er (vaak) geen stage hoeft te lopen tijdens je opleiding. Zo krijg je minder inzicht in waar je nou egt voor aan het leren bent.. en sowiso leer je van stage veel meer dan vanuit boeken:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
stage ownt, dan hoef je tenminste niet meer op zoek na n baan na je studie, als je n beetje geluk hebt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 13:06:
stage ownt, dan hoef je tenminste niet meer op zoek na n baan na je studie, als je n beetje geluk hebt...

inderdaad:) en vaak bieden ze je nog een "opleiding" binnen het bedrijf aan!
Waarschuw beheerder
donateur
Zelf wilde ik meer praktijk, dus gekozen voor HBO, vind het trouwens niet echt schools. WO is in sommige gebieden misschien juist wel goed (wiskunde, of rechten ofzo, heb je niet echt praktijk voor nodig).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 19:15:
Op een gegeven moment redt je het niet meer wanneer je alleen maar een boek uit je hoofd kent.

de literatuur is voor elke studie zorgvuldig samengesteld en geschreven door mensen die er heel veel verstand van hebben. Als je die boeken doorleerst en stilstaat bij belangrijke stukken zul je een hele hoop opsteken.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 mei 2008 om 19:15:
WO is een manier van denken die je niet uit boekjes kunt leren

WO-denken is een kwaliteit die je hebt of niet hebt, uiteindelijk komt de kennis voor een vakgebied toch echt wel uit de boekjes

Waarschuw beheerder
a, ik heb VWO met 2 bijvakken gedaan, nooit blijven zitten, en met gemiddeld een 7.5 geslaagd terwijl ik in 6vwo hetzelfde huiswerkschrift had als in 2vwo en een gram white widow per dag rookte.

VWO stelt niks voor in vergelijking met WO:no:

Uitspraak van -TVB- op woensdag 7 mei 2008 om 13:03:
Maar het nadeel vind ik dat je als WO'er (vaak) geen stage hoeft te lopen tijdens je opleiding.

Dat verschilt ook enorm per opleiding. Zoals ik al eerder zei, ik heb geen kennis over alle WO-opleidingen, maar die die ik wel ken hebben ook zeker stages. Dat geldt voor geneeskunde in ieder geval.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 15:16:
WO-denken is een kwaliteit die je hebt of niet hebt, uiteindelijk komt de kennis voor een vakgebied toch echt wel uit de boekjes

Precies. En natuurlijk leer je dingen die je in je uiteindelijke baan niet meer toepast en die je dus ´niet had hoeven leren´. Maar op het WO gaat het er ook om dat je het leuk vindt om bepaalde kennis te verwerven.
Daarnaast leer je op HBO ook dingen die niet van belang zijn in je latere baan. De meeste opleidingen bereiden je namelijk voor op een brede beroepskeuze en niet op 1 baan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 15:16:

Met alle respect, je bent 18 en je doet bedrijfseconomie. Haal eerst je master en dan praten we verder, ok? Op een gegeven moment ga je boven de boekjes die je uit je hoofd leert staan en kun je kritiek leveren op hele wetenschapsvelden. Maar dat komt allemaal nog bij jou.

Maar het nadeel vind ik dat je als WO'er (vaak) geen stage hoeft te lopen tijdens je opleiding.

Ja dat ligt wel aan je studie maar met de nieuwe bachelor-master structuur zit er toch wel vaak een verplichte stage in het master traject. Was bij mij in ieder geval wel het geval.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 01:20:
maar te weinig zelfdescipline voor een zelfstudie zonder tijdsdruk en een leraar die je achter de broek aanzit :P)

Weet je dan wel zeker dat je WO wilt doen? Dan is zelfdiscipline wel belangrijk namelijk... maar dat is mss ook afhankelijk van de opleiding. Weet iig wel dat ik flink op m'n bek ben gegaan door mijn gebrek aan discipline:$

Wat betreft die toelatingstoets: geen idee, sorry. Weet alleen wat van geneeskunde, die toets is erg zwaar en van de 300 mensen die de toets maken worden slechts de beste 30 uitgenodigd voor een gesprek. Maar nogmaals, dat kan per opleiding verschillen. Wellicht eens contact opnemen naar de uni van jouw keuze? Die kunnen je er vast meer over vertellen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 15:43:
Weet je dan wel zeker dat je WO wilt doen? Dan is zelfdiscipline wel belangrijk namelijk... maar dat is mss ook afhankelijk van de opleiding. Weet iig wel dat ik flink op m'n bek ben gegaan door mijn gebrek aan discipline:$

Nou je moet je voorstellen dat je een studie helemaal thuis volgt. je hebt nooit college's, enkel wat praktijkendagen een paar keer per jaar.. verder helemaal niks van een studieomgeving om je heen. Dus je krijgt in principe weinig studie-input. Dat mis ik dan nogal. Want hier in huis zijn allerlei verleidingen aanwezig en je wordt niet echt geconfronteerd met je studie. Da's een beetje het mindere aan. Werkt niet voor mij...

Ik denk dat als ik dan gewoon naar een uni ga dat wel goed zou komen... maarja, dat tijd zal het uitwijzen. Eerst maar eens zien dat ik aangenomen wordt en een besluit maken. Wie weet maak ik uiteindelijk alsnog het besluit iets compleet anders te doen. Het kan bij mij binnen een jaar tijd allemaal nogal eens veranderen.. o:)
Waarschuw beheerder
Je hebt altijd een bachelor en master stage voor zover ik weet. Alleen kan die stage ook aan de universiteit zelf zijn. Maar ook daar kan je meteen je baan van maken (is bij mij iig gebeurd)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mattallica op maandag 5 mei 2008 om 11:57:
dus ik heb bewust voor 't hbo gekozen, omdat die mij echt opleidt tot leraar, universiteit is puur geschiedenis, hbo is gewoon praktijk gerichter

Klopt, maar als je een master geschiedenis gaat doen, mag je lesgeven aan bovenbouw havo + vwo. Zoiets was het, hoe hoger je diploma, des te meer niveau je les mag geven

Het voordeel van WO vind ik natuurlijk je papiertje. Maar het nadeel vind ik dat je als WO'er (vaak) geen stage hoeft te lopen tijdens je opleiding. Zo krijg je minder inzicht in waar je nou egt voor aan het leren bent.. en sowiso leer je van stage veel meer dan vanuit boeken

Bij veel studies heb je zeker ook de mogelijkheid om stages te lopen. Je moet er (vaak) alleen zelf achteraan gaan. Het is zeker niet het geval dat een hoogleraar naar je toe komt lopen en zegt 'je kan ook een stage volgen etc.'

Ik ga overigens ook een WO studie doen

Waarschuw beheerder
B.L.O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 16:55:
Het kan bij mij binnen een jaar tijd allemaal nogal eens veranderen..

waarom niet je thuisstudie psychologie afronden en dan naar de uni?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 18:30:
waarom niet je thuisstudie psychologie afronden en dan naar de uni?

Nou sowieso niet m'n hele studie. Wilde eerste dan voor m'n propedeuse gaan, maar ik er zo weinig aan gedaan dat ik dat denk ik ook al niet meer ga redden voor het jaar om is... en verder wil op mezelf gaan wonen en dan ga ik gewoon lekker naar school. Een hoge school of uni dan.
Vind het toch gewoon beter om college's enzo te volgen.

Ik lees verder gewoon die boeken en blijf m'n huiswerkopdrachten wel maken. Vind het namelijk voor mezelf wel erg interessant allemaal. Maar dat papiertje laat ik maar gewoon zitten. Steeds dat stressige gevoel om te MOETEN leren om die propdeuse... die propedeuse komt nog wel, en anders doe ik gewoon een toelatingstest voor de uni en dan kom ik er misschien ook wel.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Moet binnekort echt gaan kiezen :/

Heb wel zoiets van als ik HBO ga doen dat ik altijd het gevoel blijf houden dat ik beter had gekund..

Heb al 3 HBO studies geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van HBO sowieso een beetje erg laag vind :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ojajoh?:$ op donderdag 8 mei 2008 om 09:28:
Heb wel zoiets van als ik HBO ga doen dat ik altijd het gevoel blijf houden dat ik beter had gekund..

Heb al 3 HBO studies geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van HBO sowieso een beetje erg laag vind

Je kan altijd na je HBO een master doen in de opleiding die je leuk vind. Dan heb je tenminste een papiertje die wat waard is en weet je wat voor werk je ongeveer wil gaan doen. Je kan ook na de HBO gaan werken en daar cursussen doen en doorgroeien. Lijkt me beter dat WO te gaan doen..

Waarschuw beheerder
Heb al 3 HBO studies geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van HBO sowieso een beetje erg laag vind :S

Dan kan je dus beter WO gaan doen, kijken of dat bij je past (lijkt mij).

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 16:55:
Dus je krijgt in principe weinig studie-input. Dat mis ik dan nogal. Want hier in huis zijn allerlei verleidingen aanwezig en je wordt niet echt geconfronteerd met je studie.

Dat kan ik me voorstellen. Maar dat houd je sowieso wel een beetje, op het WO heb je ook veel zelfstudie, dus dan zit je ook thuis met de verleidingen om iets anders te gaan doen dan studeren. Maar je hebt altijd de optie om in de universiteitsbibliotheek te gaan zitten natuurlijk:).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 20:55:
die propedeuse komt nog wel, en anders doe ik gewoon een toelatingstest voor de uni en dan kom ik er misschien ook wel.laatste aanpassing 7 mei 2008 20:58

Je kunt beter eerst een hbo-propedeuse proberen te halen. Als je het niveau aankan en je wilt meer kun je altijd nog (daarna) wo doen. Niet gelijk te hoog inzetten, als het te moeilijk is en je haakt af kost je alleen maar tijd en onnodig geld.

Heb al 3 HBO studies geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat ik het niveau van HBO sowieso een beetje erg laag vind

Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt? Dat is hetzelfde als mensen zeggen ik hád makkelijk gymnasium kunnen doen terwijl ze op het mbo zitten :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 13:06:
Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt? Dat is hetzelfde als mensen zeggen ik hád makkelijk gymnasium kunnen doen terwijl ze op het mbo zitten laatste aanpassing 8 mei 2008 13:07

daar heeft ie een punt! Ik zou dat dan ook doen.
Niet dat ik zo onwijs veel doe op het HBO, zit nu in 3de jaar en kan me maar een paar momenten herinneren dat ik "hard" gestudeerd heb:P
Maargoed ik doe nou ook weer niet de moeilijkste studie:)
Waarschuw beheerder
Plus dat ik wel een beetje achterstand heb (4 vakken) en als ik wat zou doen ik minder stress heb.. maargoed met hakken over de sloot en het maximale(papiertje) halen met minimale middelen.. te aantrekkelijk o:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik doe nu HBO en het bevalt me niet echt. Je werkt voornamelijk in projectgroepjes, waarbij er altijd wel 1 of 2 scheve mongooltjes zitten die niks van het studentenleven begrijpen en waar je toch mee moet samenwerken. Helaas is mijn opleiding er niet op de Universiteit anders had ik dat wel gedaan......als je genoeg zelfdiscipline hebt en liever zelfstandig werkt, raad ik je dat aan (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 14:40:
Ik doe nu HBO en het bevalt me niet echt. Je werkt voornamelijk in projectgroepjes, waarbij er altijd wel 1 of 2 scheve mongooltjes zitten die niks van het studentenleven begrijpen en waar je toch mee moet samenwerken.

klinkt bekend. is idd een nadeel. gewoon die kneuzen de groep uitkicken. Je zit denk ik in het 1ste jaar, dan werk je meestal in projectgroepjes. Meestal veranderd dat in het 2de/3de jaar wel!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van -TVB- op donderdag 8 mei 2008 om 14:58:
gewoon die kneuzen de groep uitkicken

Nah het zijn meer van die 'perfecte' studenten die alle regeltjes volgen etc. Gelukkig heb ik de helderdenkende achterban als steun, maar die serieuze pikkies, ik kan er niet mee werken :d

Uitspraak van -TVB- op donderdag 8 mei 2008 om 14:58:
Meestal veranderd dat in het 2de/3de jaar wel!

Klopt :) ik wil er ook geen drama van maken, maar als je de keuze hebt zou ik lekker naar de Universiteit gaan......

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:06:
die serieuze pikkies

vaak zijn dat wel de kartrekkers :yes: de categorie studenten die jij bedoelt zijn vaak van die '6jes studenten' die school meer zien als een sociale intstelling. Het zijn vaak dezelfde studenten die achterlopen of nog van alles moeten inhalen :yes: Nee hoor geef mij maar de
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:06:
'perfecte' studenten

Een gezonde dosis ambitie is nix mis mee :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben degene die altijd 6jes haalt, maar voorlopig wel alles voldoende. Met toch minimale inspanning. Daarnaast heb ik een heerlijk leven wat ik naar mijn eigen in in kan vullen...

Als ik die kutjes dan hoor praten dat ze een hele week aan het studeren zijn voor een nietszeggen vak om een 10 te kunnen halen, lach ik toch wel in mijn knuisje..

Je hebt gelijk met die kartrekkers, maar dat ben ik ook wel. Tot op het punt dat het een 5,5 is...

Je bent jong.........geniet er van!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:25:
Als ik die kutjes dan hoor praten dat ze een hele week aan het studeren zijn voor een nietszeggen vak om een 10 te kunnen halen, lach ik toch wel in mijn knuisje..

:jaja: :respect:

Work smart not hard! Mijn motto (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

zo zie ik het ook. Nu kan je nog lol maken en later zit je 5 dagen per week op je werk.. om dan al mn "vrije tijd" te besteden aan studie..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 15:18:
Een gezonde dosis ambitie is nix mis mee

is ook wel waar, maar als je ergens goed in bent kom je er ook wel je moet er lol in hebben, dan komt de ambitie zelf wel. Maar om nou 24/7 met mijn studie bezig te zijn :x

Waarschuw beheerder

Precies! (Y)

Waarschuw beheerder

En zij zullen in hun knuisje lachen wanneer zij een mooie baan vinden door hun instelling (y)

Ik heb een hekel aan nepstudenten zoals jij die studenten een slechte naam geven :yes:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:39:
En zij zullen in hun knuisje lachen wanneer zij een mooie baan vinden door hun instelling

Beetje naieve opmerking....met een beetje netwerken en een vlotte babbel kom je verder dan een kluizenaar met hetzelfde papiertje..

Ik heb een hekel aan nepstudenten zoals jij die studenten een slechte naam geven

Uhhhhh slechte naam.. verklaar je nader?

Waarschuw beheerder
Je hebt gelijk met die kartrekkers, maar dat ben ik ook wel.

Kartrekkers zijn studenten die studeren met de instelling 'waarom een 6 als ik een 10 kan krijgen?' studeren volgens de regels en altijd alles keurig op tijd af hebben/op orde hebben.

maar dat ben ik ook wel

Nee dus

En zij zullen in hun knuisje lachen wanneer zij een mooie baan vinden door hun instelling

Amen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:44:
met een beetje netwerken en een vlotte babbel kom je verder dan een kluizenaar met hetzelfde papiertje..

:roflol:

Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:44:
Uhhhhh slechte naam.. verklaar je nader?

Lees maar eens een willekeurig nieuwstopic die over studenten gaat. Veel mensen denken dat studenten alleen maar achter de bar hangen en net doen alsof ze studeren en dat schiet terecht in het verkeerde keelgat bij mensen die hard werken voor hun centen en uiteindelijk een deel van hun loon naar jouw opleiding zien vertrekken. En dat komt door kneusjes zoals jij :no:.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:50:
Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden

Zo is het maar net (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:45:
Kartrekkers zijn studenten die studeren met de instelling 'waarom een 6 als ik een 10 kan krijgen?' studeren volgens de regels en altijd alles keurig op tijd af hebben/op orde hebben.

Ik bedoel kartrekker in de zin van lijnen uitzetten, taken verdelen, plannen en het proces begeleiden totdat het op zn pootjes staat (y)

en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.

:/

Lees maar eens een willekeurig nieuwstopic die over studenten gaat. Veel mensen denken dat studenten alleen maar achter de bar hangen en net doen alsof ze studeren en dat schiet terecht in het verkeerde keelgat bij mensen die hard werken voor hun centen en uiteindelijk een deel van hun loon naar jouw opleiding zien vertrekken. En dat komt door kneusjes zoals jij .

Kneusjes? Verder gaat het nog met je?

Ik werk gewoon naast mijn studie en als deze afgelopen is ga ik fulltime aan het werk..

Wie denk je wel niet dat je bent gast :D pannekoek

Waarschuw beheerder
Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.

Goeie opmerking. Helemaal mee eens! (Y)

Maar

Je kunt jezelf (en het leven) als student en intelligente jongen ook té serieus gaan nemen. Een beetje genieten van je tijd als student moet ook kunnen toch? Je hoeft niet persé als een balletje te gaan leven hoor. ;)
Waarschuw beheerder
Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt?

Heel simpel, waarom 4 jaar met grote tegenzin een studie volgen waarvan ik weet dat ik er later toch niks mee ga doen.
Beetje tijd- en geldverspilling als je het mij vraagt :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:57:
Wie denk je wel niet dat je bent gast pannekoek

Echt he :D, de tyfus wat een droeftoeter :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:
Goeie opmerking. Helemaal mee eens!

Ik ben het er helemaal niet mee eens.. je kunt toch gericht gaan netwerken en zo ook iets vinden wat perfect bij je past...

Alsof je moet gaan slijmen bij je baas :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ojajoh?:$ op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:
Beetje tijd- en geldverspilling als je het mij vraagt

In een paar jaar tijd verschillende studies uitproberen en vervolgens nix afmaken is geen tijd en geldverspilling?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:19:
Ik ben het er helemaal niet mee eens.. je kunt toch gericht gaan netwerken en zo ook iets vinden wat perfect bij je past...

Alsof je moet gaan slijmen bij je baas :lol:

Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al. :dood: Maarja, ik heb dan ook absoluut geen baan op het oog waarbij dat soort dingen nodig zijn.

Ik zie helemaal niks in dat bedrijfsgedoe. Bah. Maarja, ieder z'n ding heur. :)

Verder komt bij dat netwerken zeker wel een hoop geslijm om de hoek kijken als je het mij vraagt. Wie niet conformeert en aan consessies komt in dat wereldje nergens.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:20:
n een paar jaar tijd verschillende studies uitproberen en vervolgens nix afmaken is geen tijd en geldverspilling?

Nou, dan weet je iig alvast wat je dingen NIET zijn. Ook leerzaam toch? Door vallen en opstaan leert men hoor.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:27:
Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al. Maarja, ik heb dan ook absoluut geen baan op het oog waarbij dat soort dingen nodig zijn.

Ik zie helemaal niks in dat bedrijfsgedoe. Bah. Maarja, ieder z'n ding heur.

Verder komt bij dat netwerken zeker wel een hoop geslijm om de hoek kijken als je het mij vraagt. Wie niet conformeert en aan consessies komt in dat wereldje nergens.

Ik heb ook een hekel aan slijmen, alsof dat bij netwerken alijd het geval is.. ik heb het over een win-win situatie....wederzijdse belangen...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:
Echt he , de tyfus wat een droeftoeter

Vreemd moraalridder gedrag inderdaad, excuses zou wel op zijn plaats zijn..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:27:
Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al.

Zou ik ook niet hebben als ik contactgestoord was

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:
hekel aan slijmen

win-win situatie....wederzijdse belangen...

(Y)

Idd ja, typisch zo'n gast die alleen op internet uit zijn woorden komt. :)

Waarschuw beheerder
Ik heb ook een hekel aan slijmen, alsof dat bij netwerken alijd het geval is.. ik heb het over een win-win situatie....wederzijdse belangen...

Ach ja, wat heb je er aan?:p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:35:
Ach ja, wat heb je er aan?

Laat ik het zo zeggen, communicatie is het sleutelwoord tot succes.
De kluizenaars onders ons blijven onder aan de ladder fungeren.

En dan boeit het allemaal geen moer meer of je nou een 5,5 of 9,8 op je eindlijstje heb staan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:38:

Welke ladder? Welk succes?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:35:
Ach ja, wat heb je er aan?

Precies wat ik zeg..een voor mij perfecte baan, bij iemand met wie ik ook nog eens een goeie verstandshouding heb..
Wat bij een standaard sollicitatie minder snel het geval is en je toch vaker je de Kaas van het brood zal laten eten..

Maar wat is volgens jou het nadeel van mijn aanpak?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kluizenaars

Slaven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:40:
Welke ladder? Welk succes?

Kom je nog wel eens achter.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:20:
In een paar jaar tijd verschillende studies uitproberen en vervolgens nix afmaken is geen tijd en geldverspilling?

ben nu anderhalf jaar kwijt geweest in plaats van 4 ;)

en tsja het is wel telkens mn eigen schuld geweest, telkens een maand van te voren overhaast gekozen..

zit er nu weer aan te komen trouwens :rot:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ojajoh?:$ op donderdag 8 mei 2008 om 18:09:
ben nu anderhalf jaar kwijt geweest in plaats van 4

en tsja het is wel telkens mn eigen schuld geweest, telkens een maand van te voren overhaast gekozen..

zit er nu weer aan te komen trouwens

doe een beroepskeuzetest dan, kijk wat eruit komt en kies daaruit een studie waar je gevoel het beste bij aansluit.

Heeft in ieder geval wel bij mij geholpen iig :yes:
Waarschuw beheerder
zit er nu weer aan te komen trouwens

Ja haha dat zal bij mij ook wel gebeuren, maar het duurt ook zolang voor die fucking infoboekjes er zijn!! En ik ben er ook nog helemaal niet uit of het wo of hbo wordt :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Mag niet he..... perfectie godverdomme!

Kost alleen maar geld dit..

Uitspraak van Brandariss op donderdag 8 mei 2008 om 18:16:
Ja haha dat zal bij mij ook wel gebeuren, maar het duurt ook zolang voor die fucking infoboekjes er zijn!! En ik ben er ook nog helemaal niet uit of het wo of hbo wordt

Zelfde geldt voor jou...maak maar snel de goeie keuze en je zult keihard je stinkende best moeten doen.....anders krijg je de wind van voren..besef dat goed..

Waarschuw beheerder
Ik werk gewoon naast mijn studie en als deze afgelopen is ga ik fulltime aan het werk..

En zo hoort het (y). Maar dat betekent niet dat dat betekent dat je minder hard mag studeren...

Wie denk je wel niet dat je bent gast pannekoek

Ik ben mezelf, iets wat jij nog helemaal niet kent blijkbaar omdat je liever een rol aanneemt om gemogen te worden. Word volwassen zou ik zeggen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:
Je kunt jezelf (en het leven) als student en intelligente jongen ook té serieus gaan nemen. Een beetje genieten van je tijd als student moet ook kunnen toch? Je hoeft niet persé als een balletje te gaan leven hoor

(y) Ben het er daar ook helemaal mee eens maar als ik hem hoor vertellen dat hij stiekem lacht om die mensen die wat van hun leven willen maken dan vind ik je gewoon diep triest. Het heet niet voor niets teamwerk en het team is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. Dus als er eentje denkt er met de pet naar te kunnen gooien dan benadeel je gewoon de rest van de groep (n).

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:
Echt he , de tyfus wat een droeftoeter

Goh, een vriend van nr 562241 of de echte persoon waarvan nr 562241 het fake profieltje is? :lol:

:roflol:

Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven ;) Ik hoop dat je jezelf in de toekomst wel nog in de spiegel kunt bekijken.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:
. Maar dat betekent niet dat dat betekent dat je minder hard mag studeren...

Wie bepaalt dat ?? :lol:
Je bent niet goed jij..

En minder hard studeren??
Ik ga alleen hard in op stof die me boeit en die ik nodig denk te hebben. Voor de rest is een 5,5 prima..

Ik ben mezelf, iets wat jij nog helemaal niet kent blijkbaar omdat je liever een rol aanneemt om gemogen te worden.

Hoe kan ik hier nou serieus op reageren :/
Hoe kun jij jezelf filosoof noemen :lol:

Goh, een vriend van nr 562241 of de echte persoon waarvan nr 562241 het fake profieltje is?

.. want iedereen moet het met jou eens zijn?

Gast. Je lijkt wel een kluizenaar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 18:48:
Wie bepaalt dat ??

Mag je zelf bepalen, maar het kan geen excuus zijn.

Ik ga alleen hard in op stof die me boeit en die ik nodig denk te hebben

En hoe weet jij nou wat je later nodig zult hebben in je baan? Eén van de doelen van een studie is je juist zoveel kennis op te laten doen zodat je later niet verrast zal worden met situaties in je werk en dat je kunt overstappen naar een andere functie/werk mocht het huidige niet bevallen. Als je alleen gericht gaat studeren op wat JIJ denkt dat handig zal zijn later dan kom je op den duur toch echt in de problemen lijkt me.

Gast. Je lijkt wel een kluizenaar!

Als een kluizenaar volgens jouw definitie een persoon is die wat van zijn studie heeft gemaakt, een goede baan heeft, naast de focus op zijn studie ook nog een sociaal leven heeft gehad en keihard heeft gewerkt dan mag je mij een kluizenaar noemen (y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:57:
maar het kan geen excuus zijn.

Waar heb ik een excuus voor nodig?

Kun je niet op zoek gaan naar uitkeringstrekkers en die een kogel geven?

En hoe weet jij nou wat je later nodig zult hebben in je baan? Eén van de doelen van een studie is je juist zoveel kennis op te laten doen zodat je later niet verrast zal worden met situaties in je werk en dat je kunt overstappen naar een andere functie/werk mocht het huidige niet bevallen. Als je alleen gericht gaat studeren op wat JIJ denkt dat handig zal zijn later dan kom je op den duur toch echt in de problemen lijkt me.

Ik weet prima wat ik wil......en ook prima wat ik niet nodig heb!

Als een kluizenaar volgens jouw definitie een persoon is die wat van zijn studie heeft gemaakt, een goede baan heeft, naast de focus op zijn studie ook nog een sociaal leven heeft gehad en keihard heeft gewerkt dan mag je mij een kluizenaar noemen

Issssss goed........kluizenaar.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:53:
Kom je nog wel eens achter.

Denk maar niet dat aan die hiërarchische onzin meedoe. :no:
Waarschuw beheerder
Mijn ervaring met alfa HBO-opleidingen is dat het tegenwoordig meer cursussen dan studies zijn. Je moet vooral leren "samenwerken" en "vaardigheden" onder de knie zien te krijgen. Verder word je bij veel opleidingen erg algemeen opgeleid: hierdoor gaat de stof eerder de breedte dan de diepte in, waardoor de waarde van een HBO-opleiding de laatste jaren aan inflatie onderhevig is.

Gelukkig ben ik er binnenkort van verlost: ik ga na de zomervakantie lekker rechten studeren aan de Radboud Universiteit Nijmegen :).

Waarschuw beheerder
donateur
En zo hoort het . Maar dat betekent niet dat dat betekent dat je minder hard mag studeren...

gast bepaal jij dat :D

Waarschuw beheerder
donateur
Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven Ik hoop dat je jezelf in de toekomst wel nog in de spiegel kunt bekijken.

:'( :'( :'(

Waarschuw beheerder
Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven Ik hoop dat je jezelf in de toekomst wel nog in de spiegel kunt bekijken.

:D (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:45:

mensen die meer genieten van hun studie dan leven dus:/
mooi niet weggelegt voor mij:)
Uitspraak van -TVB- op vrijdag 9 mei 2008 om 09:31:
mensen die meer genieten van hun studie dan leven dus
mooi niet weggelegt voor mij

idd... :jaja: kwil natuurlijk wel van me studentenleven genieten he b)
Waarschuw beheerder
Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt? Dat is hetzelfde als mensen zeggen ik hád makkelijk gymnasium kunnen doen terwijl ze op het mbo zitten

Ik heb nu 3 studies geprobeerd en het is het allemaal niet. 1 mbo studie ict afgerond en marketing gestudeerd enkel me P gehaald en toen toelating gedaan voor de kunstacedemie, en toegelaten, erg leuk en interessant maar werd knettergek van die mensen, kon me totaal niet vinden daar en kon me ook niet meer opbrengen om verdere energie in te steken, en dan kan je je jaar afmaken a 1600 eurie of stap halverwege uit en krijg je college geld terug. eneige wat je verliest is een jaar.

Ik ga nu alles op alles zetten op fysiotherapie, ik wil het heel graag, daarnaast wil ik me focussen op de sport en dan ben ik bezig met iets wat ik zelf graag doe, en dat is sport.

helaas heeft het voor mij 10 jaar geduurd om te weten wat ik wil doen.

Gelukkig voor mij kom ik ik er vrij vroeg bij,

Ik ken er zat die net klaar zijn met een doorsnee studie als commerciele economie of cummnunicatie management en dan totaal geen idee hebben wat ze nou willen gaan doen, en dan maar gaan werken en in die periode veranderd hun hele leven...samenwonen, huisje kopen...eindstand je wil graag iets anders doen maar je kan eigenlijk niet meer weg alles staat al vast.
En dat is heel jammer
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 9 mei 2008 om 11:15:
Ik ken er zat die net klaar zijn met een doorsnee studie als commerciele economie of cummnunicatie management en dan totaal geen idee hebben wat ze nou willen gaan doen, en dan maar gaan werken en in die periode veranderd hun hele leven...samenwonen, huisje kopen...eindstand je wil graag iets anders doen maar je kan eigenlijk niet meer weg alles staat al vast.
En dat is heel jammer

dat klinkt heel bekend.. beter doorleren en nog als een student leven dan het werkleven instromen en een burgerlul worden..
het enigste nadeel is dan wel weer.. als student heb je altijd geld tekort:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -TVB- op vrijdag 9 mei 2008 om 12:32:
dat klinkt heel bekend.. beter doorleren en nog als een student leven dan het werkleven instromen en een burgerlul worden..
het enigste nadeel is dan wel weer.. als student heb je altijd geld tekort:/

Idd. Ik ben van plan nog een hele tijd door te studeren. Maakt mij niet uit als ik rond m'n dertigste daar pas mee klaar ben.
En ja, weinig geld... ach daar zijn manieren voor. Ik zat de komende jaar als alles meezit wel goed. En daarbij kan ik prima met weinig geld leven. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn god, dat zelfs in zo'n topic al 'gereld' moet worden :|.

Waarschuw beheerder
donateur
Je papiertje zegt ook zo weinig he, meeste vacatures vragen om een hbo DENKNIVEAU niet specifieke opleidingen jwt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 13:14:
meeste vacatures vragen om een hbo DENKNIVEAU

Dus je moet beperkt zijn? :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op vrijdag 9 mei 2008 om 13:12:
Mijn god, dat zelfs in zo'n topic al 'gereld' moet worden .

Mjah ach, had jij iets anders verwacht dan? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op vrijdag 9 mei 2008 om 13:12:
Mijn god, dat zelfs in zo'n topic al 'gereld' moet worden :|.

Leuk toch :woop:

:9

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ronnai op vrijdag 9 mei 2008 om 13:27:
Dus je moet beperkt zijn?

:/ Ja man

Denk dat jij daar wel aan voldoet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 14:00:
Ja man

Denk dat jij daar wel aan voldoet.

Klopt, ik heb namelijk ook een paar jaartjes hbo gedaan ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Beperkte labiel figuur
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 14:39:
Beperkte labiel figuur

Ach gut, zo op de pik getrapt? :9
Het komt later vast nog wel goed met jou hoor, wees maar niet bang! (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Blijven hopen, ":/".
Je papiertje zegt ook zo weinig he,

zo papiertje zegt toch wel meer, dan as je een MBO-papiertje hebt..jaja:

hbo DENKNIVEAU

maar dat kun je alleen bewijzen als je zo papiertje hebt..:jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op vrijdag 9 mei 2008 om 15:20:
maar dat kun je alleen bewijzen als je zo papiertje hebt..

Nee hoor, dat kan je ook aantonen op basis van ervaring. Ik was op m'n 17e klaar met 't MBO en op m'n 20e had ik een HBO functie. Dat was dus sneller dan wanneer ik nog HBO er achteraan had gevolgd.
Nu nog steeds een HBO functie maar weer een treetje of 3 hoger. Gaat prima zo, krijg ook evenveel of in sommige gevallen meer betaald dan HBO'ers.

Waarschuw beheerder
donateur
zo papiertje zegt toch wel meer, dan as je een MBO-papiertje hebt..jaja:

ik bedoel meer welke kanten je op ken gaan met hbo als je het papiertje heb.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van TLN op vrijdag 9 mei 2008 om 15:27:
Nee hoor, dat kan je ook aantonen op basis van ervaring. Ik was op m'n 17e klaar met 't MBO en op m'n 20e had ik een HBO functie. Dat was dus sneller dan wanneer ik nog HBO er achteraan had gevolgd.
Nu nog steeds een HBO functie maar weer een treetje of 3 hoger. Gaat prima zo, krijg ook evenveel of in sommige gevallen meer betaald dan HBO'ers.

Handig idd als je dat wilt blijven doen, maar een diploma biedt toch meer mogelijkheden...of je nou gebikkeld hebt of als een alcoholist hebt geleefd..

Ik vind de stijfheid van sommigen jammer. Die ToMirror met zn fake profieltje...kluizenaar ()

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 mei 2008 om 15:55:
ToMirror met zn fake profieltje...

Waarschuw beheerder

Heb je dan ook nog bijscholing/cursusen gedaan? :-)

Als je nou op WO niveau begint en dan bevalt je niet, dan kun je toch altijd nog naar het HBO?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ze moet wel de kont van haar baas hebben gekust...want zonder maximale inspanning kom je er echt niet!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 mei 2008 om 15:55:
maar een diploma biedt toch meer mogelijkheden...of je nou gebikkeld hebt of als een alcoholist hebt geleefd..

Je komt alleen jezelf tegen op een gegeven moment als je omgeving meer van je verwacht wegens je vooropleiding.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 17:41:
Je komt alleen jezelf tegen op een gegeven moment als je omgeving meer van je verwacht wegens je vooropleiding.

Ik heb een prima niveau, genoeg werkervaring en al de nodige diploma's. Ook bezit ik de kennis die ik nodig heb binnen mijn vak... dus was is nou je punt? Dat het schandalig is dat ik mijn wetboek heb volgeschreven tijdens een tentamen Rechten?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En ervaring gaat nog altijd boven een diploma (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 mei 2008 om 17:44:
En ervaring gaat nog altijd boven een diploma

Het ligt er maar net aan waar je op uit bent.
Waarschuw beheerder

jah oke, maar toch een diploma geeft gewoon veel meer zekerheid...:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Brandariss op donderdag 8 mei 2008 om 18:16:
Ja haha dat zal bij mij ook wel gebeuren, maar het duurt ook zolang voor die fucking infoboekjes er zijn!! En ik ben er ook nog helemaal niet uit of het wo of hbo wordt

Die zijn er het hele jaar door wel hoor. En op internet staat ook heel veel informatie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -TVB- op vrijdag 9 mei 2008 om 09:31:
mensen die meer genieten van hun studie dan leven dus

Ik had anders haast elk weekend wel een feestje hoor... :cheer:
Had ook meer dan genoeg vrije tijd...werkte mijn opdrachten namelijk gewoon meteen af en in 1 haal door...soms zat ik er zo goed in dat ik zelfs nog een stuk vooruit ging werken...dan bespaar je juist tijd... B)
Er zitten er wel bij idd...maar velen doen de opdrachten gewoon sneller en beter in een korter tijdsbestek... ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wie o wie heeft hier ook tussen zitten twijfelen?

ik, ik zit nu op vwo maar ik heb voor hbo gekozen voor hierna
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rivkameteenv op vrijdag 9 mei 2008 om 17:36:
Heb je dan ook nog bijscholing/cursusen gedaan?

:no: Ben nu wel bezig met een opleiding maar dat had niet eens per se gehoeven.

Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 9 mei 2008 om 17:40:
Ze moet wel de kont van haar baas hebben gekust...want zonder maximale inspanning kom je er echt niet!!

Maximale inspanning en de kont van je baas kussen zijn 2 heel verschillende dingen 8). Daarbij heb ik meerdere werkgevers gehad, dus dat heeft er sowieso niks mee te maken.
Kwestie van hard werken om zoveel mogelijk (in de praktijk) bij te leren. En dan doorgroeien en zorgen dat je een (Y) C.V. hebt.

Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op zaterdag 10 mei 2008 om 10:11:
jah oke, maar toch een diploma geeft gewoon veel meer zekerheid...

In het begin zeker ja. Maar ik kan aantonen (m.b.v. ervaring, getuigschriften & referenties) dat ik al 4 jaar HBO functies naar volle tevredenheid vervul. Zijn nog maar weinig werkgevers die daar geen genoegen mee nemen. Werk genoeg ook in mijn branche, dat zal ook niet snel minder worden, dus dat helpt ook natuurlijk.

Toen ik klaar was met m'n MBO had ik werkelijk geen idee wat ik wilde, vandaar dat ik niet heb gekozen voor HBO als vervolg. En nu heb ik 't prima voor elkaar, ondanks dat ik toen die keus heb gemaakt, al zeg ik het zelf ;).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op maandag 12 mei 2008 om 00:35:
Kwestie van hard werken om zoveel mogelijk (in de praktijk) bij te leren. En dan doorgroeien en zorgen dat je een C.V. hebt.

dat is, vind ik, bijna het belangrijkste! Daarom pak ik ook elke cursus mee die ik via school of werk(Bijbaantje) kan doen.
Je CV is het eerste waar mensen je op beoordelen bij een sollicitatiegesprek:) Kleine dingen zoals en BHV cursus, EHBO, etc vinden ze alleen maar leuk en goed als je dat op je CV hebt staan!
Waarschuw beheerder
Nooit getwijfeld, HBO is gewoon niets voor mij :no:

Waarschuw beheerder
donateur
:)

ben onderaan (MBO) begonnen en ga volgend jaar HBO doen, vind het zelf allemaal prima :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TLN op maandag 12 mei 2008 om 00:35:
dat ik al 4 jaar HBO functies

Mensen neigen snel, vooral als het een administratieve functie betreft, hun baan snel op te hemelen naar 'hbo-niveau' als je een baan hebt waaruit je veel informatie moet opnemen, of veel kennis hebben vereist is, hoeft dat toch nog geen hbo-niveau te zijn.

Een baan met hbo-niveau is juist dat je, naast snelle informatieverwerking, ook moet kunnen analyseren, signalen en trends in je omgeving moet kunnen waarnemen (en vertalen naar beleid) en vooral grote hoeveelheden (verschillende) informatie moet kunnen interpreteren. En dat leer je niet op het mbo :no:

Ik ken ook lui die zeggen, ik doe pro-hbo. Wat de fuck is dat? :S zeg dan gewoon: ik doe mbo-4 :yes:

Al dat opgehemel en opgewaardeer van functies en opleidingen gaat alleen maar ten koste van het werkelijke niveau :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 mei 2008 om 11:55:
Al dat opgehemel en opgewaardeer van functies en opleidingen gaat alleen maar ten koste van het werkelijke niveau

kan wel ja.. maar tegenwoordig ligt het niveau van opleidingen "laag" als het gaat om administratieve functies. Het heeft te weinig aanzien, dus dan maar HBO want dan heb je status:S
beter gewoon doen waar je goed in bent:) Ookal zit ik er tog aan te denken om een WO-opleiding te gaan doen hierna...
Waarschuw beheerder
ik doe nu HBO omdat mijn opleiding er niet is op WO niveau. Maar qua intensiteit van de studie is het zeker een WO opleiding ;). Moet ook zeggen dat niet veel mensen bij mij op school Havo hebben gedaan.

Maar ik zou zeker kiezen voor WO, idd iets meer lezen, maar uiteindelijk willen veel meer bedrijven je hebben.

gr!

Waarschuw beheerder
Ik volg nu een hbo opleiding deeltijd, maar vind het gewoon niks. Het niveau is me toch iets te laag. Maarja, ik ga deze studie gewoon afmaken zoals het hoort en daarna naar de universiteit op Master niveau.
Waarschuw beheerder
En rechten is niks meer dan dom uit je hoofd knallen van wetten en regels. Pas in de bovenbouw van je studie zeg maar, gaat het om de toepassing en wordt het dus interessant

Je praat onzin.
Waarschuw beheerder
maar dat kun je alleen bewijzen als je zo papiertje hebt..

neehoor, heb je ook andere tests voor die binnen n uurtje kan

denkniveau is NIET het zelfde als n diploma
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Vlaco op woensdag 4 juni 2008 om 22:20:
Je praat onzin.

dat is de slagzin voor partyflock
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op donderdag 5 juni 2008 om 01:55:
dat is de slagzin voor partyflock

helaas wel:/
Waarschuw beheerder
Ik vind hbo prima, samenwerken met anderen.. vaardigheden onder de knie krijgen. Het is in ieder geval niet teveel theorie leren, en dat vind ik wel fijn. Qua werk valt het me ook 100% mee :yes:.
Een studie volgen aan een universiteit lijkt mij te hoog gegrepen, volgens mij moet je dan veel meer leren en stof tot je nemen. Niks voor mij :nee:.
Waarschuw beheerder
donateur
geen van beide :no: