Wie o wie heeft hier ook tussen zitten twijfelen?? Mij lijkt WO dan weer wat meer lezen enz, maar HBO lijkt me dan weer te schools....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:39:En zij zullen in hun knuisje lachen wanneer zij een mooie baan vinden door hun instelling
Beetje naieve opmerking....met een beetje netwerken en een vlotte babbel kom je verder dan een kluizenaar met hetzelfde papiertje..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:39:Ik heb een hekel aan nepstudenten zoals jij die studenten een slechte naam geven
Uhhhhh slechte naam.. verklaar je nader?
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:25:Je hebt gelijk met die kartrekkers, maar dat ben ik ook wel.
Kartrekkers zijn studenten die studeren met de instelling 'waarom een 6 als ik een 10 kan krijgen?' studeren volgens de regels en altijd alles keurig op tijd af hebben/op orde hebben.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:25:maar dat ben ik ook wel
Nee dus
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:39:En zij zullen in hun knuisje lachen wanneer zij een mooie baan vinden door hun instelling
Amen
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:44:met een beetje netwerken en een vlotte babbel kom je verder dan een kluizenaar met hetzelfde papiertje..
Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:44:Uhhhhh slechte naam.. verklaar je nader?
Lees maar eens een willekeurig nieuwstopic die over studenten gaat. Veel mensen denken dat studenten alleen maar achter de bar hangen en net doen alsof ze studeren en dat schiet terecht in het verkeerde keelgat bij mensen die hard werken voor hun centen en uiteindelijk een deel van hun loon naar jouw opleiding zien vertrekken. En dat komt door kneusjes zoals jij
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:50:Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden
Zo is het maar net
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:45:Kartrekkers zijn studenten die studeren met de instelling 'waarom een 6 als ik een 10 kan krijgen?' studeren volgens de regels en altijd alles keurig op tijd af hebben/op orde hebben.
Ik bedoel kartrekker in de zin van lijnen uitzetten, taken verdelen, plannen en het proces begeleiden totdat het op zn pootjes staat
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:50:en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:50:Lees maar eens een willekeurig nieuwstopic die over studenten gaat. Veel mensen denken dat studenten alleen maar achter de bar hangen en net doen alsof ze studeren en dat schiet terecht in het verkeerde keelgat bij mensen die hard werken voor hun centen en uiteindelijk een deel van hun loon naar jouw opleiding zien vertrekken. En dat komt door kneusjes zoals jij .
Kneusjes? Verder gaat het nog met je?
Ik werk gewoon naast mijn studie en als deze afgelopen is ga ik fulltime aan het werk..
Wie denk je wel niet dat je bent gast
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:50:Ben jij er zo één? Hahahaha, nee geef mij maar een baan waar ik op mijn waarde en intelligentie wordt geschat en niet eentje waar ik constant expres om de grapjes van de baas moet lachen en zijn kont moet likken om mijn baan te behouden.
Goeie opmerking. Helemaal mee eens!
Maar
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 15:25:Je bent jong.........geniet er van!
Je kunt jezelf (en het leven) als student en intelligente jongen ook té serieus gaan nemen. Een beetje genieten van je tijd als student moet ook kunnen toch? Je hoeft niet persé als een balletje te gaan leven hoor.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 13:06:Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt?
Heel simpel, waarom 4 jaar met grote tegenzin een studie volgen waarvan ik weet dat ik er later toch niks mee ga doen.
Beetje tijd- en geldverspilling als je het mij vraagt
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:57:Wie denk je wel niet dat je bent gast pannekoek
Echt he
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:Goeie opmerking. Helemaal mee eens!
Ik ben het er helemaal niet mee eens.. je kunt toch gericht gaan netwerken en zo ook iets vinden wat perfect bij je past...
Alsof je moet gaan slijmen bij je baas
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:19:Ik ben het er helemaal niet mee eens.. je kunt toch gericht gaan netwerken en zo ook iets vinden wat perfect bij je past...
Alsof je moet gaan slijmen bij je baas
Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al.
Ik zie helemaal niks in dat bedrijfsgedoe. Bah. Maarja, ieder z'n ding heur.
Verder komt bij dat netwerken zeker wel een hoop geslijm om de hoek kijken als je het mij vraagt. Wie niet conformeert en aan consessies komt in dat wereldje nergens.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:20:n een paar jaar tijd verschillende studies uitproberen en vervolgens nix afmaken is geen tijd en geldverspilling?
Nou, dan weet je iig alvast wat je dingen NIET zijn. Ook leerzaam toch? Door vallen en opstaan leert men hoor.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:27:Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al. Maarja, ik heb dan ook absoluut geen baan op het oog waarbij dat soort dingen nodig zijn.
Ik zie helemaal niks in dat bedrijfsgedoe. Bah. Maarja, ieder z'n ding heur.
Verder komt bij dat netwerken zeker wel een hoop geslijm om de hoek kijken als je het mij vraagt. Wie niet conformeert en aan consessies komt in dat wereldje nergens.
Ik heb ook een hekel aan slijmen, alsof dat bij netwerken alijd het geval is.. ik heb het over een win-win situatie....wederzijdse belangen...
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:Echt he , de tyfus wat een droeftoeter
Vreemd moraalridder gedrag inderdaad, excuses zou wel op zijn plaats zijn..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:27:Ik heb zelf helemaal niks met dat genetwerk. Het woord alleen al.
Zou ik ook niet hebben als ik contactgestoord was
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:hekel aan slijmen
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:win-win situatie....wederzijdse belangen...
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:Vreemd moraalridder gedrag inderdaad, excuses zou wel op zijn plaats zijn..
Idd ja, typisch zo'n gast die alleen op internet uit zijn woorden komt.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:Ik heb ook een hekel aan slijmen, alsof dat bij netwerken alijd het geval is.. ik heb het over een win-win situatie....wederzijdse belangen...
Ach ja, wat heb je er aan?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:35:Ach ja, wat heb je er aan?
Laat ik het zo zeggen, communicatie is het sleutelwoord tot succes.
De kluizenaars onders ons blijven onder aan de ladder fungeren.
En dan boeit het allemaal geen moer meer of je nou een 5,5 of 9,8 op je eindlijstje heb staan.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:38:Laat ik het zo zeggen, communicatie is het sleutelwoord tot succes.
Welke ladder? Welk succes?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:35:Ach ja, wat heb je er aan?
Precies wat ik zeg..een voor mij perfecte baan, bij iemand met wie ik ook nog eens een goeie verstandshouding heb..
Wat bij een standaard sollicitatie minder snel het geval is en je toch vaker je de Kaas van het brood zal laten eten..
Maar wat is volgens jou het nadeel van mijn aanpak?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:40:Welke ladder? Welk succes?
Kom je nog wel eens achter.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:20:In een paar jaar tijd verschillende studies uitproberen en vervolgens nix afmaken is geen tijd en geldverspilling?
ben nu anderhalf jaar kwijt geweest in plaats van 4
en tsja het is wel telkens mn eigen schuld geweest, telkens een maand van te voren overhaast gekozen..
zit er nu weer aan te komen trouwens
ben nu anderhalf jaar kwijt geweest in plaats van 4
en tsja het is wel telkens mn eigen schuld geweest, telkens een maand van te voren overhaast gekozen..
zit er nu weer aan te komen trouwens
doe een beroepskeuzetest dan, kijk wat eruit komt en kies daaruit een studie waar je gevoel het beste bij aansluit.
Heeft in ieder geval wel bij mij geholpen iig
Mag niet he..... perfectie godverdomme!
Kost alleen maar geld dit..
Uitspraak van Brandariss op donderdag 8 mei 2008 om 18:16:Ja haha dat zal bij mij ook wel gebeuren, maar het duurt ook zolang voor die fucking infoboekjes er zijn!! En ik ben er ook nog helemaal niet uit of het wo of hbo wordt
Zelfde geldt voor jou...maak maar snel de goeie keuze en je zult keihard je stinkende best moeten doen.....anders krijg je de wind van voren..besef dat goed..
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:57:Ik werk gewoon naast mijn studie en als deze afgelopen is ga ik fulltime aan het werk..
En zo hoort het
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 16:57:Wie denk je wel niet dat je bent gast pannekoek
Ik ben mezelf, iets wat jij nog helemaal niet kent blijkbaar omdat je liever een rol aanneemt om gemogen te worden. Word volwassen zou ik zeggen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:11:Je kunt jezelf (en het leven) als student en intelligente jongen ook té serieus gaan nemen. Een beetje genieten van je tijd als student moet ook kunnen toch? Je hoeft niet persé als een balletje te gaan leven hoor
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:18:Echt he , de tyfus wat een droeftoeter
Goh, een vriend van nr 562241 of de echte persoon waarvan nr 562241 het fake profieltje is?
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 17:32:Vreemd moraalridder gedrag inderdaad, excuses zou wel op zijn plaats zijn..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:38:Laat ik het zo zeggen, communicatie is het sleutelwoord tot succes.
Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:. Maar dat betekent niet dat dat betekent dat je minder hard mag studeren...
Wie bepaalt dat ??
Je bent niet goed jij..
En minder hard studeren??
Ik ga alleen hard in op stof die me boeit en die ik nodig denk te hebben. Voor de rest is een 5,5 prima..
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:Ik ben mezelf, iets wat jij nog helemaal niet kent blijkbaar omdat je liever een rol aanneemt om gemogen te worden.
Hoe kan ik hier nou serieus op reageren
Hoe kun jij jezelf filosoof noemen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:Goh, een vriend van nr 562241 of de echte persoon waarvan nr 562241 het fake profieltje is?
.. want iedereen moet het met jou eens zijn?
Gast. Je lijkt wel een kluizenaar!
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 18:48:Wie bepaalt dat ??
Mag je zelf bepalen, maar het kan geen excuus zijn.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 18:48:Ik ga alleen hard in op stof die me boeit en die ik nodig denk te hebben
En hoe weet jij nou wat je later nodig zult hebben in je baan? Eén van de doelen van een studie is je juist zoveel kennis op te laten doen zodat je later niet verrast zal worden met situaties in je werk en dat je kunt overstappen naar een andere functie/werk mocht het huidige niet bevallen. Als je alleen gericht gaat studeren op wat JIJ denkt dat handig zal zijn later dan kom je op den duur toch echt in de problemen lijkt me.
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 8 mei 2008 om 18:48:Gast. Je lijkt wel een kluizenaar!
Als een kluizenaar volgens jouw definitie een persoon is die wat van zijn studie heeft gemaakt, een goede baan heeft, naast de focus op zijn studie ook nog een sociaal leven heeft gehad en keihard heeft gewerkt dan mag je mij een kluizenaar noemen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:57:maar het kan geen excuus zijn.
Waar heb ik een excuus voor nodig?
Kun je niet op zoek gaan naar uitkeringstrekkers en die een kogel geven?
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:57:En hoe weet jij nou wat je later nodig zult hebben in je baan? Eén van de doelen van een studie is je juist zoveel kennis op te laten doen zodat je later niet verrast zal worden met situaties in je werk en dat je kunt overstappen naar een andere functie/werk mocht het huidige niet bevallen. Als je alleen gericht gaat studeren op wat JIJ denkt dat handig zal zijn later dan kom je op den duur toch echt in de problemen lijkt me.
Ik weet prima wat ik wil......en ook prima wat ik niet nodig heb!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:57:Als een kluizenaar volgens jouw definitie een persoon is die wat van zijn studie heeft gemaakt, een goede baan heeft, naast de focus op zijn studie ook nog een sociaal leven heeft gehad en keihard heeft gewerkt dan mag je mij een kluizenaar noemen
Issssss goed........kluizenaar.....
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 17:53:Kom je nog wel eens achter.
Denk maar niet dat aan die hiërarchische onzin meedoe.
Mijn ervaring met alfa HBO-opleidingen is dat het tegenwoordig meer cursussen dan studies zijn. Je moet vooral leren "samenwerken" en "vaardigheden" onder de knie zien te krijgen. Verder word je bij veel opleidingen erg algemeen opgeleid: hierdoor gaat de stof eerder de breedte dan de diepte in, waardoor de waarde van een HBO-opleiding de laatste jaren aan inflatie onderhevig is.
Gelukkig ben ik er binnenkort van verlost: ik ga na de zomervakantie lekker rechten studeren aan de Radboud Universiteit Nijmegen
.
Gelukkig ben ik er binnenkort van verlost: ik ga na de zomervakantie lekker rechten studeren aan de Radboud Universiteit Nijmegen
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:En zo hoort het . Maar dat betekent niet dat dat betekent dat je minder hard mag studeren...
gast bepaal jij dat
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven Ik hoop dat je jezelf in de toekomst wel nog in de spiegel kunt bekijken.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 18:42:Zo he, naast een verkeerde studiehouding ook nog eens een elitaire houding ten opzichte van andere studenten? Dit begint toch echt naar een balletje te ruiken. Succes met je leven Ik hoop dat je jezelf in de toekomst wel nog in de spiegel kunt bekijken.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 16:45:Kartrekkers zijn studenten die studeren met de instelling 'waarom een 6 als ik een 10 kan krijgen?' studeren volgens de regels en altijd alles keurig op tijd af hebben/op orde hebben.
mensen die meer genieten van hun studie dan leven dus
mooi niet weggelegt voor mij
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 mei 2008 om 13:06:Als het niveau te laag is WAAROM heb je dan de gekozen studies niet afgemaakt? Dat is hetzelfde als mensen zeggen ik hád makkelijk gymnasium kunnen doen terwijl ze op het mbo zitten
Ik heb nu 3 studies geprobeerd en het is het allemaal niet. 1 mbo studie ict afgerond en marketing gestudeerd enkel me P gehaald en toen toelating gedaan voor de kunstacedemie, en toegelaten, erg leuk en interessant maar werd knettergek van die mensen, kon me totaal niet vinden daar en kon me ook niet meer opbrengen om verdere energie in te steken, en dan kan je je jaar afmaken a 1600 eurie of stap halverwege uit en krijg je college geld terug. eneige wat je verliest is een jaar.
Ik ga nu alles op alles zetten op fysiotherapie, ik wil het heel graag, daarnaast wil ik me focussen op de sport en dan ben ik bezig met iets wat ik zelf graag doe, en dat is sport.
helaas heeft het voor mij 10 jaar geduurd om te weten wat ik wil doen.
Gelukkig voor mij kom ik ik er vrij vroeg bij,
Ik ken er zat die net klaar zijn met een doorsnee studie als commerciele economie of cummnunicatie management en dan totaal geen idee hebben wat ze nou willen gaan doen, en dan maar gaan werken en in die periode veranderd hun hele leven...samenwonen, huisje kopen...eindstand je wil graag iets anders doen maar je kan eigenlijk niet meer weg alles staat al vast.
En dat is heel jammer
Uitspraak van Wizard Sleeve op vrijdag 9 mei 2008 om 11:15:Ik ken er zat die net klaar zijn met een doorsnee studie als commerciele economie of cummnunicatie management en dan totaal geen idee hebben wat ze nou willen gaan doen, en dan maar gaan werken en in die periode veranderd hun hele leven...samenwonen, huisje kopen...eindstand je wil graag iets anders doen maar je kan eigenlijk niet meer weg alles staat al vast.
En dat is heel jammer
dat klinkt heel bekend.. beter doorleren en nog als een student leven dan het werkleven instromen en een burgerlul worden..
het enigste nadeel is dan wel weer.. als student heb je altijd geld tekort
dat klinkt heel bekend.. beter doorleren en nog als een student leven dan het werkleven instromen en een burgerlul worden..
het enigste nadeel is dan wel weer.. als student heb je altijd geld tekort
Idd. Ik ben van plan nog een hele tijd door te studeren. Maakt mij niet uit als ik rond m'n dertigste daar pas mee klaar ben.
En ja, weinig geld... ach daar zijn manieren voor. Ik zat de komende jaar als alles meezit wel goed. En daarbij kan ik prima met weinig geld leven.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 13:14:Je papiertje zegt ook zo weinig he,
zo papiertje zegt toch wel meer, dan as je een MBO-papiertje hebt..jaja:
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 mei 2008 om 13:14:hbo DENKNIVEAU
maar dat kun je alleen bewijzen als je zo papiertje hebt..
laatste aanpassing
maar dat kun je alleen bewijzen als je zo papiertje hebt..
Nee hoor, dat kan je ook aantonen op basis van ervaring. Ik was op m'n 17e klaar met 't MBO en op m'n 20e had ik een HBO functie. Dat was dus sneller dan wanneer ik nog HBO er achteraan had gevolgd.
Nu nog steeds een HBO functie maar weer een treetje of 3 hoger. Gaat prima zo, krijg ook evenveel of in sommige gevallen meer betaald dan HBO'ers.