Partyflock

Forumonderwerp · 1007314

Waarschuw beheerder
Wat denk jij?

Hoe komt het toch dat psychiaters van nature zo vals en slecht zijn dat ze op zeer grote schaal leugens verkondigen, mensen chronisch ziek maken onder het mom van "beter maken", aan de meest verschrikkelijke lichamelijke en geestelijke folteringen onderwerpen en andere gruwelijkheden begaan?

Ik zie de psychiatrie als een ziekte van de samenleving. Een door gebrekige visie/onmacht gevoede reactie op maatschappelijke problemen uit het verleden die uiteindelijk een beloning vond die het tot hedendag in stand heeft gehouden.

Je kunt het vergelijken met de doping theorie in sport. Als je een berekening maakt dan zie je dat mensen die doping gebruiken altijd meer verdienen dan iemand die eerlijk speelt, ook als ze gepakt worden.

Een eerlijke winnaar verdient 1 miljoen dollar, en iemand die in dezelfde sport doping zou hebben gebruikt zou (inclusief inberekende kosten voor penalties) meer dan 8 miljoen dollar hebben verdiend.

Een eerlijke verliezer verdient 0.8 miljoen dollar in dezelfde sport terwijl een valsspeler in dat geval meer dan 4 miljoen zou hebben verdiend.

Wat nu als je deze theorie toepast op de psychiatrie? Zou je dan kunnen begrijpen wat men ertoe drijft om te blijven liegen en valse praktijken te bezigen op grote schaal als ze daarvoor veel en veel beter beloond worden?

Ik denk dat je daar eventueel ook een oplossing zal kunnen vinden voor het probleem.

Neem als voorbeeld nu het zeer succesvolle Soteria Experiment door professor psychiatrie Loren Mosher. Het Soteria onderzoek toonde aan dat het behandelen van jonge schizofrene mensen met buitensporige destructieve psychiatrische medicijnen een zeer grote fout is. De psychiatrische orde voelde zich beledigd. Prestige en geld wonnen. Waarheid en liefde verloren.

http://www.moshersoteria.com/

Stel nu dat je een concept ontwikkeld waarin innovatie zoals het Soteria project beter wordt beloond dan valsspelen? In dat geval zou het probleem zich vanzelf op moeten lossen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 3 mei 2008 om 12:25:
ik wist dat die opmerking zou komen

En nu heb je nog een glazen bol ook?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 3 mei 2008 om 11:01:
tyfus met je schijtgeloof

Je bent blijkbaar zo achterlijk om niet in te zien dat jij in dit topic de gene bent met een hardnekkig geloof ;)
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 12:41:
Je bent blijkbaar zo achterlijk om niet in te zien dat jij in dit topic de gene bent met een hardnekkig geloof

en waar zie jij tekenen van mijn geloof ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 12:37:
En nu heb je nog een glazen bol ook?!

ik ben geen heks o:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 3 mei 2008 om 12:54:
ik ben geen heks o:)

wat dan wel? De (6)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 3 mei 2008 om 12:53:
tekenen van mijn geloof

Je gelooft dat in dit topic mensen op basis van hun 'geloof' dat duidelijk niet spoort met hetgeen jij als waarheid verondersteld, negatieve dingen/onzin over de psychiatrie verkondigen. M.a.w. Jij gelooft dat de psychiatrie wel eerlijk is. De wetenschap stelt iets anders, dus in feite ben jij degene die in dit topic meediscuseerd op basis van zijn (of haar) geloof.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 13:06:
Je gelooft dat in dit topic mensen op basis van hun 'geloof' dat duidelijk niet spoort met hetgeen jij als waarheid verondersteld, negatieve dingen/onzin over de psychiatrie verkondigen. M.a.w. Jij gelooft dat de psychiatrie wel eerlijk is. De wetenschap stelt iets anders, dus in feite ben jij degene die in dit topic meediscuseerd op basis van zijn (of haar) geloof

joh... wat knap dat jij dat uit mijn relaas haalt. volgens mij maakte ik eerder een opmerking over de verbetenheid waarmee SEO/24/7 of wat voor naampje het beest ook mag dragen de discussie probeert te winnen en heb ik mij nog niet daadwerkelijk in de discussie gemengd aangaande pschyiatrie... dus voordat je wederom zulke voorbarige en aanmatigende conclusies gaat trekken zou ik de volgende keer iets harder nadenken en minder hard van de toren blazen. je lult namelijk peop!

toevoeging..

je laat hier wederom duidelijk zien dat je gewoon een sukkel bent die maar hysterisch wat dingen roept en dan hoopt dat mensen je maar gelijk geven omdat je als een kip zonder kop aan het rond rennen bent... triest... wederom net als al je andere geloofsbroeders op deze wereld laten jullie zien dat alleen jullie mening telt en dat hoe jullie de zaken zien de waarheid is... je bent echt een flapdrol.. vandaar, wederom ongezien de tyfus voor jou en je achterlijke, debiele schijfgeloof......

voor het geval het je nog niet duidelijk was,

ik mengde mij in deze discussie om jou aan te spreken op de manier waarop jij de discussie voert, niet om mijn mening te geven over de stelling hoe het komt dat psychiaters zo slecht en vals zijn. want wat jij aan het doen bent lijkt eigenlijk niet eens op een discussie, jij ziet het als een topic waarin jij net zolang met je voeten op de grond kan stampen en anderen mensen woorden in de mond leggen zodat wij misschien uiteindelijk allemaal jou gelijk geven... dat is op zich je goed recht, maar kom dan op zijn minst met meerdere argumenten en filmpjes ipv steeds met hezelfde te komen gelijk aan een cd met een dikke kras er op... je slaat namelijk over..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zaterdag 3 mei 2008 om 14:34:
jou aan te spreken op de manier waarop jij de discussie voert, niet om mijn mening te geven

Dat mag, maar je geeft dus zelf niet het goede voorbeeld. En wat maakt het eigenlijk uit. Het gaat niet om wat ik geloof, ik deel eigenlijk wel de mening/stelling van love010 in dit topic.

Het gaat hier toch om de waarheid, psychiatrie is gewoon een malafide organisatie. Als je eerlijk bent en kennis van zaken hebt, dan kun je dat niet ontkennen. Zo simpel is het gewoon.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 23:19:
Het gaat niet om wat ik geloof, ik deel eigenlijk wel de mening/stelling van love010 in dit topic.

Het gaat hier toch om de waarheid

de waarheid is dat jij en love010 één en dezelfde zijn. Sneu om net te doen alsof je een medestander bent. Hoog tijd voor een nieuwe opname :bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 00:10:

Ik weet niet hoe je daar bij komt... Maar al zou je paranoïde zijn, ik respecteer dat wel ;)

Waarom ben je overigens zo'n vervent voorstander van de psychiatrie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 23:19:
Het gaat hier toch om de waarheid, psychiatrie is gewoon een malafide organisatie. Als je eerlijk bent en kennis van zaken hebt, dan kun je dat niet ontkennen. Zo simpel is het gewoon

en waar baseer je dat op ? ik vind het namelijk nogal een flink conclusie die jij daar trekt.

Waarschuw beheerder
uit al die bronnen die love010 heeft aangehaald, uit nieuwsberichten etc.

Bekennen psychiaters even dat antidepressiva al die tijd een fopspeen is geweest. Voor de leek klinkt het misschien onschuldig, maar die 'artsen' hebben mensen dus al die tijd wel voorgelogen over 'stofjes' in de hersenen en dat de medicijnen het balans weer herstellen.

Die stofjes, daar bestaat geeneens bewijs voor, dat is een theorie.

Alleen daaruit kan ik al opmaken dat de psychiatrie een malafide organisatie is, jij niet?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 10:19:
Hoe komt het dat jij zo naïf bent?

Hoe komt het dat jij dingen voor mijn voeten gooit die nergens op gebasseerd zijn?

En daarbij heb je geen antwoord gegeven op mijn vraag. Nare ervaringen gehad zeker?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 00:10:
Hoog tijd voor een nieuwe opname

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op zondag 4 mei 2008 om 09:45:
Hoe komt het dat jij dingen voor mijn voeten gooit die nergens op gebasseerd zijn?

En daarbij heb je geen antwoord gegeven op mijn vraag. Nare ervaringen gehad zeker?

Waarom kun je niet gewoon een discussie voeren over de vele gruwelijkheden die psychiaters hedendag in Nederland begaan zonder dat mensen vragen: "zelf zeker nare ervaring gehad dat je nu boos bent op de psychiatrie"

Kun je niet bedenken dat er ook gewoon goede mensen bestaan, mensen die voor anderen opkomen etc.?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 11:01:
Hoog tijd voor een nieuwe opname

Succes ermee! Als je het fijn vindt, so be it :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 11:41:
Waarom kun je niet gewoon een discussie voeren over de vele gruwelijkheden die psychiaters hedendag in Nederland begaan

jij voert geen discussie maar een monoloog
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meiosis op zondag 4 mei 2008 om 12:49:

Amen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zondag 4 mei 2008 om 12:49:

Jij deelt geen mening die je onderbouwt met feiten, maar valt anderen aan op hun inbreng in de discussie zonder zelf kennis van zaken te hebben....

Vertel maar eens waarom je dan vind dat de daden van psychiaters zo goed zijn... En het bewijs dat de pillen mensen niet ziek maken etc.

Niet door te zeggen: jij bent fout, dus psychiaters moeten wel goed zijn. :gaap:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 11:41:
Waarom kun je niet gewoon een discussie voeren over de vele gruwelijkheden die psychiaters hedendag in Nederland begaan zonder dat mensen vragen: "zelf zeker nare ervaring gehad dat je nu boos bent op de psychiatrie"

Kun je niet bedenken dat er ook gewoon goede mensen bestaan, mensen die voor anderen opkomen etc.?laatste aanpassing 4 mei 2008 11:41

Nou brand los, wat voor "gruwelijkheden" hebben ze allemaal begaan in Nederland? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op zondag 4 mei 2008 om 20:04:
Nou brand los, wat voor "gruwelijkheden" hebben ze allemaal begaan in Nederland?

Hebben begaan? Dat wil je niet weten, te gruwelijk gewoon.

Maar wat ze nu nog steeds doen? Zie de topics van love010 en anderen op dit forum. Wat ik o.a. tegen ben gekomen:

- onder dwang elektroshock
... medicatie resistente mensen, zitten ze al jaren af en aan in een isoleercel en dan raken ze zeer en zeer depressief. Komt de psychiater met elektroshock onder dwang. Wordt je afgevoerd, vast gebonden en onder narcose gebracht. Wordt je wakker kun je twee weken niet meer lopen en niets meer herinneren. Te afschuwelijk gewoon.

- onder dwang injecteren van potentiëel dodelijke, soms lichaamsverkrampende (pijnlijke) medicijnen
... schizofrenie patiënten etc. die niet willen meewerken (lees: vrijwillig pillen slikken en geloven dat je ziek bent). Komt de psychiater met dwangmedicatie, komen ze de cel binnen, nemen je in de houtgreep op de grond of op een matras en injecteren het spul in je. Vervolgens wordt je helemaal naar, het is ongelooflijk eng vooral de eerste keer maar je kunt eigenlijk niets meer doen of denken. Dan begint ook nog eens een zeer heftige spierverkramping. De psychiater noteerd het als onschuldige "stijve spieren" zodat niemand het opvalt wat de patiënt voor gruwelijkheden ervaart.

- mensen voorliegen
... er zijn denk ik wel honderden voorbeelden, maar neem nu een depressie. Dat zou veroorzaakt worden door een hersenstoornis (ziekte), waarbij verschillende stofjes in de hersenen voor een biochemisch onbalans zorgen. Klinklare onzin, het is alleen maar een theorie waarvoor ze nog steeds geen bewijs hebben kunnen vinden na al die jaren en miljarden kostende onderzoeken. Ra ra wat betekend dat zeer waarschijnlijk: het bestaat niet. Dus wat doen zij eigenlijk wanneer zij jou antidepressiva geven en zeggen dat dat medicijn een hersenziekte geneest? Idd: liegen. En wat doen ze nu ze de leugen niet meer kunnen ophouden met beloftes: we zijn er bijna, het bewijs is bijna gevonden!.... idd. terugkrabbelen: antidepressiva was een fopspeen.

En dan bijvoorbeeld antipsychotica. Dat is nog veel erger. Zo enorm schadelijk voor mensen. Ouderen die het nemen sterven wel 1.6 tot 1.7 keer zo snel. Het gebruik bij kinderen is onverantwoord want de risico's zijn nooit uitvoerig getest. En wat doet dat medicijn dan met je? Je gelooft je oren niet: het maakt je extra gevoelig voor een psychose. Het brengt letterlijk letsel toe in je hersenen die ervoor zorgt dat dopamine receptoren in je hersenen geblokeerd worden waardoor je extra gevoelig wordt voor een psychoe. Ze zijn wel geblokeerd, maar wat nu als je die medicatie wegneemt: idd: een zeer grote kans op een heftige terugval. M.a.w. die troep maakt je chronisch ziek.

- meerdere maanden opsluiten in een isoleercel
... stel je voor, je zit even enkele maanden in een isoleercel terwijl je niets misdaan hebt. Je denkt: ik zit onrechtmatig gevangen GVD. Laat mij vrij, maar de psychiater ziet die instelling als zeer gevaarlijk en dus moet jij in de isoleercel blijven tot je opgeeft, en gaat meewerken. Gebeurt dat niet? Geef je niet op? Dan kan het in Nederland voorkomen dat je 6 maanden achtereen in zo'n donkere grauwe cel gevangen zit.

Waarom in de wereld doen psychiaters die kwade dingen? Ik kan je daar geen antwoord op geven, maar dat maakt het niet minder waar.

Wellicht kun jij daar een antwoord op geven, want dit is echt. Dit gebeurt in Nederland, vandaag de dag en met niet-criminele en lieve/goede mensen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geleerd om veel geld te verdienen!!! hoe meer afspraken hoe meer centjes ze krijgen!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 mei 2008 om 18:25:
jij bent fout, dus psychiaters moeten wel goed zijn

je bent niet bepaald snugger.... zoals ik eerder al zei ik heb mij nog niet in de discussie over psychiatrie gemengd. dus leg me aub geen woorden in de mond...

en ik vind dat je in je reply van 20:20 toch behoorlijk de nadruk legt op de negatieve kanten, over mensen die lovend zijn over de psychiatrie hoor ik je niet... jij leidt aan tunnelvisie...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Meiosis op zondag 4 mei 2008 om 21:35:
en ik vind dat je in je reply van 20:20 toch behoorlijk de nadruk legt op de negatieve kanten, over mensen die lovend zijn over de psychiatrie hoor ik je niet... jij leidt aan tunnelvisie...

Nee nee, dit gaat om feiten.

Ja, er zijn veel mensen die blij zijn met de psychiatrie dat is een feit. Maar vind jij het ok dat wanneer een drugsdealer je verteld: dit is speed en het is in werkelijkheid heroïne en je bent er super blij en gelukkig mee en dan wordt je opeens verslaafd... ai...

Wat ik noemde zijn iig. feiten, dat er ook goede dingen gebeuren is eigenlijk niet relevant vind ik. Hitler deed ook niet alleen maar kwaad.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 mei 2008 om 10:19:
Hoe komt het dat jij zo naïf bent?

Hoe komt het dat jij niet wil vertellen hoe jij aan dit standpunt komt?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op zondag 4 mei 2008 om 23:06:
hoe jij aan dit standpunt komt

Je ziet de feiten die genoemd worden toch? Of geloof je die niet?
Waarschuw beheerder
donateur
Het is alleen als door de Goebbels tactieken dat ik deze hele hetze hier op PF al helemaal niet serieus neem.

Ik weet eigenlijk wel haast zeker dat er een persoon achter zit .

Ik zou me best kunnen mengen in de diskussie en het jeukt me ook in de handen om te doen maar ik weet nu al dat het nutteloos is .

Ik bedoel het lijkt wel haast een schizofrene psychoot , meerdere personen die achtervolgd worden door demonische psychiaters , maar dan all in one head :)

(nee ik ben niet naïef , dat ben jij)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van IndiGo Donderjager op maandag 5 mei 2008 om 09:20:
Ik bedoel het lijkt wel haast een schizofrene psychoot

Waarom probeer je niet eens de feiten onder ogen te zien ;)

Ik bedoel: wat maakt jou het nou uit wie of wat iets zegt? Het gaat er toch om wat er gezegd wordt, of heb ik dat mis?

Natuurlijk kun je met sommigen geen discussie voeren, maar ik geloof dat ik en anderen (love010 etc.) zeker wel open staan voor referenties of meningen van anderen. Alleen, vaak is die mening "jij dit en jij dat, dus ik hoef het allemaal niet te geloven"...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 10:35:
Natuurlijk kun je met sommigen geen discussie voeren, maar ik geloof dat ik en anderen (love010 etc.) zeker wel open staan voor referenties of meningen van anderen. Alleen, vaak is die mening "jij dit en jij dat, dus ik hoef het allemaal niet te geloven"...

omdat jij mij wat "feiten" geeft hoef ik het nog niet voor waarheid aan te nemen. het zou handig zijn als je wat bronnen er bij vermeld om maar iets te noemen dan kunnen wij je feiten ook nagaan, ik neem namelijk niet klakkeloos iets van je aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 09:18:

het is aan jezelf of je feiten gelooft of niet,
enderbij vind dit idd ook meer een monoloog worden over hoe goed sientology is en psyh slecht,

ooh wacht,

die ene psych van de sientology is wel goed ;)

:/
Waarschuw beheerder
Ga gewoon allemaal lekker aan de pillen :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 10:35:
ik en anderen (love010 etc.)

:roflol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 09:18:

Dus jij leest je zogenaamde feiten en bent meteen om? Bullshit.

Als 1 of 2 mensen onderzoek doen, is 't niet meteen 'n feit, nitwit. En Scientology is ook niet alles.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op maandag 5 mei 2008 om 19:08:
Scientology

Uitspraak van Ellen~~ op maandag 5 mei 2008 om 14:37:
scientology

Euhm, dit topic gaat niet over scientology. Weer zo'n opmerking waarmee je de feiten kan afdoen als onzin. Zal wel scientology onzin zijn.

Ik snap dat niet, waarom wil het nou niet in je botte kop dat de door mij als feiten verkondigde daden van psychiaters echt zijn. Kom dan met bewijs dat het niet zo is, dan kan ik er iig. niet omheen en is het klaar.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 mei 2008 om 19:30:
waarom wil het nou niet in je botte kop dat de door mij als feiten verkondigde daden van psychiaters echt zijn.

(F) Zullen we naar 'n groepsessie gaan met z'n tweeën? Denk dat 't jou wel goed doet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
PartyFlock sessie ;)
Waarschuw beheerder
Waar maak je je eigenlijk druk om? Er zijn zat mensen die wel geholpen zijn door Psychiaters en voelen zich daar goed bij. Sommige mensen voelen zich goed als ze naar de kerk gaan. Iedereen heeft toch een andere manier om geholpen te worden

Waarschuw beheerder
Precies, grappig dat je de kerk erbij haalt, want samen met de geneesmiddelenindustrie is dat wel zo'n beetje de grootste verzameling uitvreters en tuig :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Blondjee074 op dinsdag 6 mei 2008 om 17:33:
Waar maak je je eigenlijk druk om? Er zijn zat mensen die wel geholpen zijn door Psychiaters en voelen zich daar goed bij. Sommige mensen voelen zich goed als ze naar de kerk gaan. Iedereen heeft toch een andere manier om geholpen te worden

:gaap:

Ook Hitler was harstikke goed voor heel veel mensen. Sommige mensen vonden zijn beleid minder prettig en sommigen vonden het juist erg prettig. Wil dat zeggen dat hij een minder kwade man was? :no: denk ik dus niet.

Het maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit om eerlijk te zijn. Ik hoef die troep niet maar ik respecteer het wel als je die spullen wel graag gebruikt en er in gelooft.

Maar ik blijf erbij: mensen worden voorgelogen. De meeste mensen hebben geen idee hoe gevaarlijk die pillen eigenlijk zijn. Een psychiater, hun arts die ze vertrouwen, geeft het aan ze dus het zal wel goed zijn maar psychiaters zijn wel de laatste op aarde die je kan vertrouwen als je kijkt naar de geschiedenis. Ze hebben een historie van list en bedrog. Dat moet je niet vergeten, anders maken we telkens dezelfde fouten opnieuw.

Neem nu antipsychotica. Wist jij dat je daardoor extra gevoelig wordt voor een psychose? Of geloof je dat gewoon niet?

Stop je met die pillen: BAM -> een zeer heftige psychose en weer terug naar pillen.

Het is echt zo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nu doe je alsof ze altijd medicijnen voorschrijven. Ben je nu zo dom, of gedraag je je zo? Psychiaters zyn BEVOEGD om pillen voor te schrijven. Als het NOODZAKELIJK is. Psychiaters zullen proberen dat zo MIN mogelijk te doen.

En trouwens, volgens mij staat op de bijsluiter van ALLE medicijnen, wat er in zit, wat 't doet en dat je 't beter niet kunt gebruiken voor lange tijd. Mensen zyn d'r zelf bij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
24/7

Ik ga serieus de discussie niet met je aan, puur omdat dit geen discussie is die je nu met andere mensen aan het voeren bent. Je bent een soort van sekteleider die een offensief is begonnen tegen de geestelijk gezondheidszorg in Nederland, op basis van feiten? die je volgens mij zelf aanhaalt (en misschien wel niet) en met argumenten komtdie kant noch wal slaan.

Bovendien probeer je op een vrij aparte manier jouw mening aan ons alllemaal op te dringen waarbij je praat alsof je bezeten bent or something(serieus zo kom je over) :rot:

Jij zult vervelende ervaringen hebben of "feiten" overnemen van jan met de pet, maar ik ken genoeg mensen die positieve ervaringen er mee hebben.
En zo zul je dat met alles hebben

Tot zover mijn enige bijdrage hieraan. Je kunt er op in gaan, maar ik reageer hier niet op ;)
En uiteraard ieder zijn/haar mening, maar ik vind dat je erg ver doorslaat

:bye:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kiets op woensdag 7 mei 2008 om 01:15:
Nu doe je alsof ze altijd medicijnen voorschrijven. Ben je nu zo dom, of gedraag je je zo? Psychiaters zyn BEVOEGD om pillen voor te schrijven. Als het NOODZAKELIJK is. Psychiaters zullen proberen dat zo MIN mogelijk te doen.

Hoe kom je daar bij? Referenties please ;)

Ik weet uit betrouwbare bronnen dat het anders is. Om te beginnen: alle schizofrenie patiënten zouden hun leven lang antipsychotica moeten ontvangen... En waarom denk je anders dat 50% van alle ziektekosten opgaat aan psychiatrische pillen... dus niet omdat psychiaters zo weinig voorschrijven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op woensdag 7 mei 2008 om 06:10:
Ik ga serieus de discussie niet met je aan, puur omdat dit geen discussie is die je nu met andere mensen aan het voeren bent.

Duh! Zolang jij en gelijkgestemden de discussie niet aangaan en mij (en anderen in dit topic) blijven aanvallen op "de wijze waarop ze discussie voeren" is er ook geen discussie he?

Kom dan eens met een tegenwoord: laat eens zien waarom de door mij genoemde feiten helemaal geen feiten zijn.

Laat het eens rusten wat jij van mij vindt. Richt je eens op het onderwerp van de discussie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op woensdag 7 mei 2008 om 06:10:
Jij zult vervelende ervaringen hebben of "feiten" overnemen van jan met de pet, maar ik ken genoeg mensen die positieve ervaringen er mee hebben.
En zo zul je dat met alles hebben

Ja, zoals eerder gezegd: Hitler was ook niet slecht voor iedereen maar dat maakt hem nog niet tot een minder kwade man denk ik.
Waarschuw beheerder
Hmmm prettige discussie...
Ik ben dus fout omdat ik jaren in de psychiatrie heb gewerkt??
Omdat ik wel degelijk heb gezien dat mensen opknappen door behandeling en ja ook door medicijnen...
Ja ik heb ook gezien dat mensen in de isoleer zijn gezet maar niet omdat ze hun medicijnen niet innamen , maar omdat ze medebewoners van kant wilde maken of verpleegkundigen ( maar ja dat is natuurlijk helemaal niet kwaad bedoeld TOCH??)

Ook vind ik het wel heel kort door de bocht om te vertellen dat we geen neurotransmitters zouden hebben in onze hersenen... hoe kan het toch dat heel veel van deze forumbezoekers wel in de weekenden vreselijk uit hun dak gaan op de XTC??? Dat komt natuurlijk niet doordat het iets doet met je serotonine spiegel, maar omdat het in de pil zit??

Aan elke wetenschap zitten haken en ogen zo ook aan de psychiatrie... Ook niet iedere kankerpatient word op dezelfde manier behandeld en ook als ze wel op dezelfde manier worden behandeld hoeft de uitkomst niet hetzelfde te zijn... Zoveel mensen zoveel therapieen..

Trouwens als Antipsychotica voorgeschreven word is dat inderdaad meestal voor de rest van het leven... niet omdat de medische wereld daarop zit te wachten, maar omdat de clienten zelf niet meer zouden kunnen leven met de stemmen, stemmingswisselingen, suicidepogingen enz enz enz... Ja ik heb wel degelijk meegemaakt dat de medicatie werd afgebouwd... ja ik heb ook regelmatig gezien dat mensen dan diep ongelukkig werden door de terugkomst van de problemen... Ja ik heb ook mensen gezien die niet meer verder wilde met de medicijnen omdat de stemmen hem wel in een goede mood hielden.....

Kortom Ik vind je heel kort door de bocht schieten en misschien dat een stage in de Psychiatrie je blik een beetje zou kunnen verbreden!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spangen op woensdag 7 mei 2008 om 08:27:
Hmmm prettige discussie...
Ik ben dus fout omdat ik jaren in de psychiatrie heb gewerkt??

:no: weet ik niet, en wat is "fout". Hitler en aanhang vond zichzelf ook niet fout.

Omdat ik wel degelijk heb gezien dat mensen opknappen door behandeling en ja ook door medicijnen...

Het is maar hoe je het bekijkt he ;) Oogkleppenvisie komt veel voor in de psychiatrie. Kijken naar het hier en nu terwijl psychische problemen juist ook te maken hebben met het verleden en de toekomst.

Tuurlijk, antipsychotica blokkeert dopamine receptoren waardoor in theorie de negatieve symptomen van een psychose zullen afnemen: wat jij dus ziet als "een verbetering" maar wat doen je hersenen tegen die verminking/blokkade? Die maken de dopamine receptoren extra gevoelig zodat je eigenlijk de rest van je leven medicijnen moet gebruiken want anders is er een zeer grote kans dat je een 10 x zo erge psychose krijgt (stemmen etc.) dan je ooit hebt gehad.

Dus ja, is hij of zij dan echt beter geworden? Jij denkt van wel, want je kijkt alleen maar naar de buitenkant. In werkelijkheid maak je hem of haar chronisch ziek. De oorzaak van de oorspronkeleijke problemen zijn niet verholpen. De oorzaak kan zo veel zijn: te weinig liefde, onvolledige voeding/tekorten, familiare/sociale problemen noem maar op.

Ja ik heb ook gezien dat mensen in de isoleer zijn gezet maar niet omdat ze hun medicijnen niet innamen , maar omdat ze medebewoners van kant wilde maken of verpleegkundigen ( maar ja dat is natuurlijk helemaal niet kwaad bedoeld TOCH??)

Dat kan wel voorkomen, en als er bewijs is dat iemand dat wil doen: terecht om hem of haar in een isoleercel te stoppen. Dat gebeurt ook in gevangenissen voor zware criminelen. Maar je bent niet eerlijk of je werkt in ongewone gesloten inrichting want over het algemeen wordt de isoleercel als straf en repressie middel ingezet. Dus mensen die niet meewerken: gevaar want kunnen door hun ziekte mogelijk wel eens een moord begaan. Er is helemaal geen bewijs maar zolang geen pillen geslikt worden moet die persoon in de isoleercel.

Of een jongen die wil roken maar niet mag en stennis schopt. Hup de isoleercel in voor een halve of hele dag. Blijft hij boos: hup enkele weken net zolang hij zich niet meer verzet. Dat gebeurt echt hoor, en niet in 1 inrichting maar in vrijwel alle gesloten psychiatrische inrichtingen. Wees daar nu gewoon eens eerlijk over of zeg dat je het niet weet.

Ook vind ik het wel heel kort door de bocht om te vertellen dat we geen neurotransmitters zouden hebben in onze hersenen... hoe kan het toch dat heel veel van deze forumbezoekers wel in de weekenden vreselijk uit hun dak gaan op de XTC??? Dat komt natuurlijk niet doordat het iets doet met je serotonine spiegel, maar omdat het in de pil zit??

Ik kan mij niet herinneren dat dat gezegd is, maar de pillen doen zeker wel wat in de hersenen ja. En dat is dus niet zo gezond.

Maar er is dus geen enkel bewijs dat een biochemisch onbalans de oorzaak is voor een depressie. Dat is een leugen.

Ik ben geen expert ofzo, maar vele hoogleraren, psychiaters en experts die zeggen dit en ik geloof hun. Wat is hun motief ten opzichte van hen die zeggen dat het wel zo is? De een wil eerlijk zijn (zeggen ze zelf) de ander is overtuigd van zijn gelijk om de een of andere (voor mij) onverklaarbare reden.

De wetenschap is er iig. wat duidelijker in: er is geen bewijs.

Trouwens als Antipsychotica voorgeschreven word is dat inderdaad meestal voor de rest van het leven... niet omdat de medische wereld daarop zit te wachten, maar omdat de clienten zelf niet meer zouden kunnen leven met de stemmen, stemmingswisselingen, suicidepogingen enz enz enz...

Kan ik mij voorstellen: maar stel je eens voor. Als jij dat zou hebben: stemmen etc. en je arts verteld jou: dit gaat nooit meer weg. Zou jij dan pillen willen voor de rest van je leven als je merkt dat die pillen de negatieve effecten onderdrukken? Ik wel denk ik, maar gelukkig ken ik de realiteit. Je kan heel goed herstellen van die problemen, psychosen etc. Het lijkt zo ongelooflijk erg, maar tijd heelt alle wonden zeggen ze wel eens. Relaxed, het gaat over.

Er zijn menselijke therapiën die 90% slagingskans hebben. Dat is echt wel even veel hoger dan 30% van pillen ALS mensen de pillen blijven slikken. Kun je nagaan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 08:11:
Duh! Zolang jij en gelijkgestemden de discussie niet aangaan en mij (en anderen in dit topic) blijven aanvallen op "de wijze waarop ze discussie voeren" is er ook geen discussie he?

Kom dan eens met een tegenwoord: laat eens zien waarom de door mij genoemde feiten helemaal geen feiten zijn.

Laat het eens rusten wat jij van mij vindt. Richt je eens op het onderwerp van de discussie.laatste aanpassing 7 mei 2008 08:14

En ik geloof dat er ook wat scheelt aan je interpretatievermogen :bier:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bloemsel op woensdag 7 mei 2008 om 10:39:
En ik geloof dat er ook wat scheelt aan je interpretatievermogen

huhuh, dat bewijs je maar weer met je reactie ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals ik al zei :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 09:50:
Dus ja, is hij of zij dan echt beter geworden? Jij denkt van wel, want je kijkt alleen maar naar de buitenkant. In werkelijkheid maak je hem of haar chronisch ziek. De oorzaak van de oorspronkeleijke problemen zijn niet verholpen. De oorzaak kan zo veel zijn: te weinig liefde, onvolledige voeding/tekorten, familiare/sociale problemen noem maar op.

Inderdaad de oorspronkelijke problemen zijn dan nog niet opgelost, maar ik dnek dat jij ook wel weet dat sommige problemen uit het verleden niet meer zijn op te lossen misschien zelfs nieteens te vergeten of / en vergeven....
Help je dan diegene door de overlast die hij/zij op dat moment ervaart doordat de stemmen hem / haar vertellen zich te beschadigen/doden of leg je je daarbij neer??

Ik denk dat het redelijk vaak een bewuste keuze is van de client die niet meer tegen dit gedrag/gevoel kan!! Oke ook meerdere keren opgelegd door de huidige norm van "Normaal gedrag"

Maar je bent niet eerlijk of je werkt in ongewone gesloten inrichting want over het algemeen wordt de isoleercel als straf en repressie middel ingezet. Dus mensen die niet meewerken: gevaar want kunnen door hun ziekte mogelijk wel eens een moord begaan. Er is helemaal geen bewijs maar zolang geen pillen geslikt worden moet die persoon in de isoleercel.

Juist om dit soort gevallen tegen te gaan is er al jaren geleden een middelen en maatregelen afspraak gemaakt... Je kan niet iemand zomaar in de isoleer plaatsen of zomaar in spanbanden vastleggen...daar moet een duidelijke reden voor zijn die dan ook moet worden gestaafd....

Er zijn menselijke therapiën die 90% slagingskans hebben

God zij dank wel... en ik denk dat 75% van alle mensen in de zorg daar ook zeker de voorkeur naar laat uitgaan....