Partyflock

Forumonderwerp · 1007314

Waarschuw beheerder
Wat denk jij?

Hoe komt het toch dat psychiaters van nature zo vals en slecht zijn dat ze op zeer grote schaal leugens verkondigen, mensen chronisch ziek maken onder het mom van "beter maken", aan de meest verschrikkelijke lichamelijke en geestelijke folteringen onderwerpen en andere gruwelijkheden begaan?

Ik zie de psychiatrie als een ziekte van de samenleving. Een door gebrekige visie/onmacht gevoede reactie op maatschappelijke problemen uit het verleden die uiteindelijk een beloning vond die het tot hedendag in stand heeft gehouden.

Je kunt het vergelijken met de doping theorie in sport. Als je een berekening maakt dan zie je dat mensen die doping gebruiken altijd meer verdienen dan iemand die eerlijk speelt, ook als ze gepakt worden.

Een eerlijke winnaar verdient 1 miljoen dollar, en iemand die in dezelfde sport doping zou hebben gebruikt zou (inclusief inberekende kosten voor penalties) meer dan 8 miljoen dollar hebben verdiend.

Een eerlijke verliezer verdient 0.8 miljoen dollar in dezelfde sport terwijl een valsspeler in dat geval meer dan 4 miljoen zou hebben verdiend.

Wat nu als je deze theorie toepast op de psychiatrie? Zou je dan kunnen begrijpen wat men ertoe drijft om te blijven liegen en valse praktijken te bezigen op grote schaal als ze daarvoor veel en veel beter beloond worden?

Ik denk dat je daar eventueel ook een oplossing zal kunnen vinden voor het probleem.

Neem als voorbeeld nu het zeer succesvolle Soteria Experiment door professor psychiatrie Loren Mosher. Het Soteria onderzoek toonde aan dat het behandelen van jonge schizofrene mensen met buitensporige destructieve psychiatrische medicijnen een zeer grote fout is. De psychiatrische orde voelde zich beledigd. Prestige en geld wonnen. Waarheid en liefde verloren.

http://www.moshersoteria.com/

Stel nu dat je een concept ontwikkeld waarin innovatie zoals het Soteria project beter wordt beloond dan valsspelen? In dat geval zou het probleem zich vanzelf op moeten lossen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 13:39:
ik wel maar sommige mensen kunnen in die situatie niet zelf opzoeken dit soort dingen dus het is wel handig als de zorgverleners ook een handje erbij meehelpen

:no: ben ik het niet mee eens, ik zou mijn arts blind vertrouwen en ik weet dat vrijwel de meeste mensen dat doen.

Jij bent toch geen arts, dus dan zou jij het wel even beter weten als jouw arts via het internet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 13:47:
Je bent wel zo extreem bezig met de psychiatrie dat ik aan een bepaalde psychopathologie ga denken bij je. Dus misschien was het allemaal toch niet zo heel erg onterecht wat de psychiaters met je gedaan hebben?

Ik heb dat al uitgelegd ;) Ik zie het als een probleem.

En de wetenschap toont ons telkens hoeveel kwaad psychiaters doen maar er komt maar geen verandering in :'(
Waarschuw beheerder
Eyz ben net terug van een bijeenkomst van de geheime psychiater gilde.

We hebben nieuwe dodelijke anti-psychotica injecties moeten regelen want ene love010 en 21 andere forum gebruikers, waarvan wij vermoeden dat zij allen dezelfde gebruiker zijn, hebben ons ontmaskerd.
Ook is onze nieuwe uber satelliet met een laser met de kracht van 100.000 atoombommen volgende maand operationeel!
Volgende week beginnen we met het implanteren van chips in de hersenen van onze patienten zodat we ze vanuit de ruimte kunnen volgen en hun gedachten kunnen controleren met computers.
Op naar de volgende holocaust! psychiaters zijn de beste!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 11:35:
Wat denk jij?

Ik denk dat jij het onrechtvaardig vindt wat er gebeurt in de psychaitrie. Je houdt van eerlijkheid en dat zie jij niet terug bij de uitvoeringspraktijk van de psychiater.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 13:57:
k heb dat al uitgelegd ;) Ik zie het als een probleem.

En de wetenschap toont ons telkens hoeveel kwaad psychiaters doen maar er komt maar geen verandering in :'(

Het is toch niet langer jouw probleem meer? Waarom jezelf zo blijven focussen op dingen die je toch niet kunt veranderen? Zonde van je energie man. Wat gebeuren zal, zal gebeuren. De waarheid komt vanzelf nog wel eens aan het licht hoor.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 14:02:
Ik denk dat jij het onrechtvaardig vindt wat er gebeurt in de psychaitrie. Je houdt van eerlijkheid en dat zie jij niet terug bij de uitvoeringspraktijk van de psychiater.

:)

Dat klopt idd. maar ook het feit dat de wetenschap ons toont dat de psychiatrische praktijken zeer nadelige gevolgen hebben, mensen ziek maken ipv. beter etc. dat is natuurlijk ook een reden dat het mij interesseerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 14:11:
Het is toch niet langer jouw probleem meer? Waarom jezelf zo blijven focussen op dingen die je toch niet kunt veranderen? Zonde van je energie man. Wat gebeuren zal, zal gebeuren. De waarheid komt vanzelf nog wel eens aan het licht hoor.

Ok, maar ik leer er zelf ook veel door natuurlijk door het hier te bespreken. Door fouten te maken (theorieën proberen) en uit reacties.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 14:18:

Dat klopt idd. maar ook het feit dat de wetenschap ons toont dat de psychiatrische praktijken zeer nadelige gevolgen hebben, mensen ziek maken ipv. beter etc. dat is natuurlijk ook een reden dat het mij interesseerd.

Heb je een suggestie hoe het anders kan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 14:21:
Heb je een suggestie hoe het anders kan?

Jawel, ik kan denk ik wel tientalle concepten bedenken op basis waarvan mensen echt beter kunnen worden en mogelijk zelfs hun problemen kunnen aanwenden om succes te behalen, maar dat is niet aan mij. Er komt natuurlijk meer bij kijken dan een goed idee/concept alleen. Om het in de praktijk te kunnen brengen is ongelooflijk veel tijd (en geld) nodig en de gevestigde psychiatrie maakt het eigenlijk praktisch onmogelijk om met innovatieve concepten die conventionele behandelingsmethoden bedreigen, succesvol te worden.

Als voorbeeld kun je het Soteria Project nemen dat zeer en zeer succesvol is in de behandeling van schizofrenie zonder medicijnen. Het wordt door de gevestigde psychiatrie als het ware de kop in gedrukt.

http://www.moshersoteria.com/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 13:56:
ben ik het niet mee eens, ik zou mijn arts blind vertrouwen en ik weet dat vrijwel de meeste mensen dat doen.

Jij bent toch geen arts, dus dan zou jij het wel even beter weten als jouw arts via het internet?laatste aanpassing 20 april 2008 13:56

:nee: maar je wilt wel weten wat je inneemt, een arts kan vanalles zeggen en daar moet je ook altijd voor oppassen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 14:38:
maar je wilt wel weten wat je inneemt, een arts kan vanalles zeggen en daar moet je ook altijd voor oppassen

Ja dat klopt wel maar ik denk dat je het kunt vergelijken met het nemen van pillen: lekker makkelijk. Je vertrouwt een arts gewoon: lekker makkelijk.

En daarbij vind ik het in dit geval ook niet onverstandig om te doen, want dat vertrouwen zou er wel moeten kunnen bestaan. De wetenschap moet ons ervoor behoeden dat er fouten gemaakt worden en dat artsen dus verkeerde of slechte medicijnen voorschrijven.

In de psychiatrie is dat dus anders.... De wetenschap geeft telkens aan hoe slecht de medicijnen zijn en dat ze in sommige gevallen de problemen alleen maar erger en chronisch maken maar psychiaters blijven het gewoon voorschrijven en zelfs zonder te vertellen hoe gevaarlijk die medicijnen zijn....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Vent het is zondag! :dood:

Waarschuw beheerder
Waarom open je konstand van die typische topics. En maak je elke maand nieuw account aan?

Waarschuw beheerder
Hoe komt het toch dat psychiaters van nature zo vals en slecht zijn dat ze op zeer grote schaal leugens verkondigen, mensen chronisch ziek maken onder het mom van "beter maken", aan de meest verschrikkelijke lichamelijke en geestelijke folteringen onderwerpen en andere gruwelijkheden begaan?

Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 16:04:
Waarom open je konstand van die typische topics.

Idd, jeugdtrauma met een psychiater ofzo?
Mijn psychiater was de beste(Y):P
Waarschuw beheerder
Hoe komt het dat psychiaters zo vals en slecht (evil) zijn?

as jij mijn patiënt was, zou k wss ook vals en evil zijn,

Waarschuw beheerder
psychiaters zijn natuurlijk ook gewoon mensen, en als ze aardig doen tegen je dan wil dat niet zeggen dat ze niet tot gruwelijke wreedheden/folter praktijken in staat zijn. En niet alle psychiaters vinden genoegdoening in het martelen van mensen en ze hebben vrijwel zeker geen valse of slechte intenties. Ze doen het bijvoorbeeld voor een ideaal. Een betere samenleving etc, net zoals ze Joden vemoordden tijdens de holocaust.

Daarbij is het dus mijn 'mening' dat mensen voorliegen (voor hun eigen bestwil) om ze medicijnen te laten nemen vals en slecht is. Psychiaters zullen daar hoogstwaarschijnlijk een andere mening over hebben.

Ik denk dus dat het niet goed is als een arts/wetenschapper op basis van valse voorlichting en leugens mensen verleid tot het nemen van potentieel dodelijke en zeer gevaarlijke medicijnen, ook al zijn de gebruikers er vaak wel blij mee en voelen ze zich geholpen (ze weten niet beter).

Psychiaters zijn iig. over het algemeen geen eerlijke mensen. Of dat slecht is valt te betwisten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb jij niks anders te doen daar in die inrichting waar je zit? :rot:
Ga een plan schrijven over hoe je je psycholoog van je verhaal kan overtuigen of neem je voorgeschreven pillen in, zodat je ideeen en theorieen naar de achtegrond verdwijnen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Laris82 op maandag 21 april 2008 om 10:08:
Heb jij niks anders te doen daar in die inrichting waar je zit?
Ga een plan schrijven over hoe je je psycholoog van je verhaal kan overtuigen of neem je voorgeschreven pillen in, zodat je ideeen en theorieen naar de achtegrond verdwijnen!

Haha, jij bent ervan overtuigd dat dat goed is om te doen met mensen, of niet?

NSB'ers dachten ongeveer ook zo over mensen en het oplossen van maatschappelijke problemen ;)

Waarschuw beheerder
Wat denk jij?

Denk dat ze in dienst zijn van Sauron.

Waarschuw beheerder
NCRV Dokument: Uitbehandeld maar niet opgegeven
zo heet het programma en de aflevering. Kun je het opzoeken. (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 10:59:
Uitbehandeld maar niet opgegeven

Kun je een korte samenvatting geven (van wat jij eruit opgemaakt hebt) ?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:10:
Kun je een korte samenvatting geven (van wat jij eruit opgemaakt hebt) ?

nee, kijk zelf maar. Anders geef ik mijn gekleurde mening door. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:11:
nee, kijk zelf maar. Anders geef ik mijn gekleurde mening door.

Maakt niet uit, het gaat toch om jouw mening op basis van die video? ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:11:
nee, kijk zelf maar. Anders geef ik mijn gekleurde mening door.

Hmm, ziet er goed uit! (vooral dat stuk van "geen medicijnen en wegstoppen en platspuiten en mensen als mens behandelen")

=========================

In Uitbehandeld, maar niet opgegeven volgt filmmaker en Nipkowschijfwinnaar Rob Hof de psychiater Detlef Petry en zijn ?opgegeven? patiënten. Een patiënt, Jean-Marie, werkt op de grote vaart, raakt verslaafd aan drugs en eindigt in een psychose. Hij hoort stemmen en wordt agressief. Marian leeft al 20 jaar in haar eigen waanwereld. Ook zij hoort stemmen in haar hoofd en is zwaar depressief. Met 150 andere patiënten wonen Jean-Marie en Marian in psychiatrisch ziekenhuis Vijverdal in Maastricht. Allemaal zijn ze opgegeven door de reguliere psychiatrie. Groepsgesprekken, dagtherapieën en medicijnen hebben voor hen geen zin meer.

De Nederlands-Duitse psychiater Detlef Petry werkt op de langverblijf-afdeling van Vijverdal. Ook al zijn de psychiatrische patiënten uitbehandeld, dat betekent voor hem niet dat ze zijn opgegeven. Petry luistert naar hen en gaat mee in hun gekte. Hij neemt ze mee uit winkelen, viert Sinterklaas met ze en gaat met ze op zoek naar plekken die voor hen dierbaar zijn. Voor Petry staat niet de patiënt, maar de mens centraal. De deur van zijn kantoor staat altijd open. Hij probeert het gebruik van medicijnen te voorkomen. Niet de patiënten wegstoppen en platspuiten, maar op een gelijkwaardige manier met ze omgaan. Het is voor Petry de enige wijze waarop genezing mogelijk is.

Petry emigreerde dertig jaar geleden vol idealen naar Nederland. Als jonge psychiater en kind van de oorlog verzette hij zich tegen het optreden van de machthebbers en de geringe tolerantie in Duitsland. Voortdurend was hij bezig met de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog, ingegeven door zijn achtergrond. Zijn vader was als SS?er in Nederland direct betrokken bij oorlogshandelingen. Met zijn emigratie naar Nederland wilde Petry zijn eigen ?Wiedergut-machung? uitvoeren. Als Duitser, maar ook als psychiater.

Inmiddels is Detlef Petry de eminence grise van de Nederlandse psychiatrie. Op handen gedragen én omstreden door zijn uitgesproken ideeën en dagelijks gevecht tegen de verzakelijking. In een eerder gehouden debat naar aanleiding van de documentaire Het gelijk van mijn tante over het onvermogen van de hulpverlening reageerde hij geschokt omdat daarin pijnlijk duidelijk wordt hoe het niet moet, maar wel gaat in de praktijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:22:
Maakt niet uit, het gaat toch om jouw mening op basis van die video?

mijn mening is dat niet alle psychiaters per definitie leugenaars zijn, maar vlg mij was dat al bekend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:32:
mijn mening is dat niet alle psychiaters per definitie leugenaars zijn, maar vlg mij was dat al bekend.

Idd., maar heb je ook gezien dat deze psychiater moet vechten tegen de gevestigde psychiatrische orde??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:35:
dd., maar heb je ook gezien dat deze psychiater moet vechten tegen de gevestigde psychiatrische orde??

Heb jij gezien dat er niet zoiets bestaat als 1 waarheid binnen de psychiatrie, dat niet alle psychiaters per definitie slecht zijn en dat niet alle psychiaters alleen maar en altijd medicijnen voorschrijven?
Wat ik ook al eerder heb geschreven in je vele topics.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 11:52:
Heb jij gezien dat er niet zoiets bestaat als 1 waarheid binnen de psychiatrie, dat niet alle psychiaters per definitie slecht zijn en dat niet alle psychiaters alleen maar en altijd medicijnen voorschrijven?
Wat ik ook al eerder heb geschreven in je vele topics.....

Dat klopt ook wel. Niet alle stewardessen zijn super sexy ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 12:35:
Niet alle stewardessen zijn super sexy

:lol: precies

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 20 april 2008 om 12:01:
Hoe bedoel je dat precies?

wat heb je liever:

dat de gehele jou buurt is stinkend rijk is en heeft elk paar van zo'n tegen de ton aan euries bak

of

dat jij hebt ten minste een fiets of zelfs brommer en kan dus sneller erkens naar toe gaan of komen dan te kruipen

??

vandaar dus dat ik het niet zie wat zit bij jou jou vast te houden

op steeds hetzelfde: namenlijk zitten jammeren

van dit is kut bla bla en dat is kut blo blo

ja, ok het is allemaal wel kut maar kwam er niet

ooit een gedagte bij je op dat hoe gek dat ook voelt

maar handjes voetjes en lul zijn bij jou aanwezig en

daarmee kunnen dingen aangepast worden naar hoe jij het

vind leuker dat het zo is.

Vooral je lul onder controle te krijgen en beginnen met

hoofd denken en lul aan neuk zaken overlaten en je

leventje zou zo maar van die kittel golfjes aan lucky-luk

aka geluk gelukte gelukkigheid.

Maar das natuurlijk een keus:

want wat, wat maar gelukkig wil meerderheid egt niet zijn.

Meerderheid vind veel leuker te zitten kankeren en ziellig

jammeren over hoe gelukkig ze willen zijn maar dat niet

zijn, oh wat is het godverdomme tog erg allemaal....

Waarschuw beheerder
:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 april 2008 om 12:55:
precies

Maar vind je het niet logisch dat wanneer je aan een stewardess denkt dat je aan een sexy/mooi meisje denkt terwijl het ook mannen kunnen zijn etc?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 april 2008 om 18:46:
Maar vind je het niet logisch dat wanneer je aan een stewardess denkt dat je aan een sexy/mooi meisje denkt terwijl het ook mannen kunnen zijn etc?

Bij stewardess denk ik aan veel make-up, blond opgestoken haar en vervelende pakjes. en voor een mannelijke aan een homo. lekker vooroordeel bevestigend.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 april 2008 om 23:42:
Bij stewardess denk ik aan veel make-up, blond opgestoken haar en vervelende pakjes. en voor een mannelijke aan een homo. lekker vooroordeel bevestigend.

Ik denk bij een stewardess aan een super sexy meisje met natuurlijke schoonheid (geselecteerd op hun uitstraling dat past bij het imago van het bedrijf) in een mooi, sexy en net pak. Mannen idd. als homo of coole/nette gast die graag de hele dag omringt door schoonheden wil zijn.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de TO heeft zelf therapie nodig, hij heeft op pf alleen al 5 verschillende chars
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zie de psychiatrie als een ziekte van de samenleving

ik zie gekken als n ziekte, die geamputeerd moeten worden
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
t zijn sletjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 23 april 2008 om 05:00:
5 verschillende chars

Wat zijn dat, chars op pf?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 07:55:
Wat zijn dat, chars op pf?

net zoals mijn char(acter) sfx is, is jouw char love010 en tropicana en earth en yg2 etc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op woensdag 23 april 2008 om 08:05:
net zoals mijn char(acter) sfx is

Je bedoeld personages ;)

Character is engels voor letter/teken.

Maar ik weet niet wie je bedoeld met de namen die je noemt :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 09:07:
Character is engels voor letter/teken

nee n char is n persoon in n verhaal/spel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 april 2008 om 09:07:
Maar ik weet niet wie je bedoeld met de namen die je noemt

lol yea right

Waarschuw beheerder
Wat denk jij?

wat denk je nu zelf, als je heel de dag naar dat gezeik en gezeur van je patienten moet luisteren dan word je na een tijdje vanzelf zo ;)

Waarschuw beheerder
niet iedereen, in principe is iedereen van nature goed. Zou je iemand op de juiste wijze benaderen dan zou je mogelijk veel kunnen bereiken met iemand en kan je iemand mogelijk goed helpen als hij of zij dat zelf wil.

De kwaaddoende psychiaters, zijn de psychiaters die niet beter weten/kunnen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
:gaap:

Waarschuw beheerder
[img width=400 height=400 cacheid=000035cf000069b95e6aa9291a023a4189]https://static.partyflock.nl/images/light/smileys/yawn.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben laatst naar een antipsychiatrie tentoonstelling geweest bij Amsterdam Centraal. "psychiatrie, de industrie des doods" heette dat.
Word gesponserd door de scientology church..

Ik zou daar gaan solliciteren. Als je daar tenminste niet al bij bent aangesloten, want als ik al jouw forums lees, dan zeg je echt precies dezelfde dingen als die mensen daar.

Opvallend ook dat je (net als die mensen daar) echt alleen maar zwart/wit denkt en absoluut niet open staat voor meningen van anderen. Op alles heb je wel een antwoord.. Wel steeds hetzelfde antwoord trouwens, alleen net iets anders verpakt.

Kritisch zijn is prima. In de psychiatrie gebeuren genoeg dingen die niet kunnen... Maar gelukkig is het niet alleen maar slecht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van marleen op dinsdag 29 april 2008 om 08:11:
scientology church..

:roflol: