Partyflock

Forumonderwerp · 1003202
70 volgers · 690884x bekeken
Betreft: forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan

Waarschuw beheerder
+33-3
Halloa,

Vroeg me af of mensen ervaringen hebben met dit goedje?

Brand los!
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 maart 2014 om 22:01:
Nu wil ik er weer x bij doen maar nu vroeg ik me af of iemand het ook wel eens andersom heeft geprobeerd door eerst de mdma te doen en daarna pas de 4-fluor te droppen en of dat beviel.

Testdummy aka technoasis was hier goed over te spreken geloof ik :)

Morgen hopelijk nog wat 4fmp kristallen naar het testcentrum brengen, wie weet volgende week een uitslag met percentage erbij! :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 24 maart 2014 om 12:48:
Iets anders gezegd; 100% zuivere 4-FMP.Hcl bevat 81% 4-FMP (en de rest .HCl om er een zoutvorm van te maken als het ware).
1000mg bevat derhalve 810mg (eh 807,7) werkzame stof. De laboratoria bij ons duiden, bij het geven van een uitslag hiervan, dit als 81% zuiver (afgerond) omdat het ja..nou eenmaal dat aan werkzame 'vrije base' bevat.

Van een andere zoutvorm, liggen de getallen wat anders, denk aan een sulfaatzout of eh citraatzout oid. Die zijn zwaarder en het max. percentage daarvan ligt daardoor lager (het zout gedeelte neemt meer gewicht van het totaal in, dus het aandeel 'vrije base' is kleiner).

Om maar weer even iets te herhalen, wellicht ter verduidelijking

IIs het een idee om hier een toppa van te make ? Om herhaling te voor komen en voortaan daar naar te verwijzen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 27 maart 2014 om 13:03:
Heb je tijdens- en na de ervaring nog gegeten? Dit zou enorm verschil moeten maken met je brakheid de volgende dag. Een paar flinke glazen yoghurt helpen bijvoorbeeld enorm voor je herstel.

Nee dat niet, pas nadat ik heb geslapen. Maar het was vooral omdat ik niet goed en kort sliep.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 2Crew-Blue op maandag 10 maart 2014 om 17:21:
Kun je dit onderbouwen? Heb je de EC50 waardes bekeken?

Moet eerlijk zeggen dat ik op (tientallen) reports en reacties hier af ben gegaan voor die bewering, i.c.m. met eigen 'gezond verstand'. Ik heb er inderdaad geen wetenschappelijke onderbouwing voor. Aangezien 4-FA een amfetamine-analoog is en de effecten redelijk dicht bij die van coke/speed en een klein beetje bij MDMA liggen en de typische 'serotonine-kater' (ten opzichte van b.v. MDMA of methylone) ook bij vrijwel iedereen afwezig blijft, lijkt me dit een beetje 1+1=2. Ik heb ook wel een aantal keer 4-FA gebruikt binnen 2 weken na elkaar, en in tegenstelling tot serotonine-slurpende drugs had ik totaal geen last van gewenning/het uitblijven van de effecten.
Mocht je overtuigende feiten en cijfers hebben die m'n verhaal onderuit halen, dan hoor ik die natuurlijk graag :) (hoewel ik het natuurlijk niet hoop :P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van [D]aan.. op zondag 9 maart 2014 om 21:36:
zal die halve erbij geen kwaad doen

Sowieso is het ergste kwaad dat iets teveel 4-FA doet volgens mij dat je wat te strak staat/flink in 'speedy' toestand kan raken. Nog nooit meegemaakt, gehoord of gelezen dat iemand door 100 mg of zelfs 200 mg teveel ofzo een bad trip kreeg, op de EHBO belandde of in andere ernstige situaties terecht kwam. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je maar onbeperkt 4-FA naar binnen moet werken/moet redosen maar zo'n halve route66 extra zal normaal gesproken niet direct enge/gevaarlijke effecten hebben. Zolang je je er goed van bewust bent dat het euforische effect van de eerste dosis nooit 100 % zal terugkeren bij een redose en dat meer gebruiken of herdoseren vooral energie zal opleveren....Het is vooral belangrijk denk ik om goed naar je lichaam te luisteren bij 4-FA (cliché, maar 100 % waar).
Uitspraak van [D]aan.. op woensdag 12 maart 2014 om 18:35:
Inderdaad vanwege ddos aanvallen en veiligheidsproblemen

Wtf zijn dat voor figuren eigenlijk die een RC-suplier doelbewust plat willen leggen? De Christelijke 'war on drugs' hackersvereniging ofzo, of heeft Ivo Opstelten 'DDOS'en voor Dummies' aangeschaft? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hoe vaak gebruiken jullie overigens 4-FA, ongeveer op jaarbasis bekeken? Om de maand, om de 2 maanden? Of frequenter dan dat of juist misschien minder? Eerlijk antwoord mag ;)
Waarschuw beheerder
+1-1
donateur
Uitspraak van actief op zondag 30 maart 2014 om 03:20:
Hoe vaak gebruiken jullie overigens 4-FA, ongeveer op jaarbasis bekeken?

Zeker meer dan 12x, eigenlijk iets te vaak dus sowieso..
Waarschuw beheerder
+1
Hoe vaak gebruiken jullie overigens 4-FA, ongeveer op jaarbasis bekeken? Om de maand, om de 2 maanden? Of frequenter dan dat of juist misschien minder? Eerlijk antwoord mag ;)

Ook bijna wel 1x in de maand.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+2
Hoe vaak gebruiken jullie overigens 4-FA, ongeveer op jaarbasis bekeken?

Nu 4x gedaan in +-5maanden.
Zal denk op jaarbasis ook wel rond de 10~12 gaan zitten.
Vind het ook nog steeds iets te veel ook aangezien ik nog vrij jong ben.
Maar behalve dat drink ik amper en besloten X nog zo min mogelijk te gebruiken. Speciaal houden voor de mooiste feestje :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 30 maart 2014 om 00:38:
Mocht je overtuigende feiten en cijfers hebben die m'n verhaal onderuit halen, dan hoor ik die natuurlijk graag :) (hoewel ik het natuurlijk niet hoop :P)

Niet zozeer onderuithalen, maar als je naar de waardes kijkt zie je dat het niet compleet harmless is. Het mag dan wel vele malen minder serotonine slurpen dan MDMA, het is verre van vergelijkbaar met bijv. speed..

http://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine#Pharmacology
Waarschuw beheerder
+2
Uitspraak van actief op zondag 30 maart 2014 om 00:57:
Wtf zijn dat voor figuren eigenlijk die een RC-suplier doelbewust plat willen leggen? De Christelijke 'war on drugs' hackersvereniging ofzo, of heeft Ivo Opstelten 'DDOS'en voor Dummies' aangeschaft? :/

Concurrenten denk ik. Een ddos aanval koop je al voor $10 per uur.
Waarschuw beheerder
+1
Sinds q-base (september) nu 5x gedaan, eerste 3x zonder x erna en andere 2 keren wel, vind met x samen hele fijne combi.
Heb zowel capsules als r66's op, vind alleen bij de capsules meer kippenvel gevoel, constante rillingen en die blijven bij r66 min of meer weg.( dosering van caps waren wel hoger als dje van r66 wat +-140mg moet zijn).
Verder top spul en lang niet zo'n dip als bij x, ook niet als ik het erbij neem, want neem dan maar 1x1/2.
Ben hooguit moe de volgende dag.

Zeker weten fan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RefIex op maandag 31 maart 2014 om 19:41:
Heb zowel capsules als r66's op, vind alleen bij de capsules meer kippenvel gevoel, constante rillingen en die blijven bij r66 min of meer weg.( dosering van caps waren wel hoger als dje van r66 wat +-140mg moet zijn).

Moet inderdaad beamen dat ik de capsule met 180 mg veel meer kippenvel had , veel energie ook

Met de route 66 had ik enkel 1 keer kippenvel , wel veel energie.

Misschien volgende keer 1 en een kwart route proberen
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van RefIex op maandag 31 maart 2014 om 19:41:

Uitspraak van Kevinvtr op maandag 31 maart 2014 om 20:26:
Moet inderdaad beamen dat ik de capsule met 180 mg veel meer kippenvel had , veel energie ook

Met de route 66 had ik enkel 1 keer kippenvel , wel veel energie.

Misschien volgende keer 1 en een kwart route proberen

Weet niet van welke vendor jullie 4fa kwam maar de route 66's zijn getest op 110 mg zuivere 4fa wat neerkomt op een dosering van 190 mg 4fa van SA/CM/Slimme Dokter. Dus vreemd dat dit niet hetzelfde effect oplevert als een capsule 4fa. Moet zelf zeggen dat ik iig niet altijd die tintelingen krijg van 4fa. Ene keer wel, andere keer weer niet dus misschien beetje iets te voorbarig om meteen de route 66's de schuld te geven. Nog hoger doseren lijkt me iig niet beter want 190 mg zou voor iedereen prima dosering moeten zijn (kan imo nog wel wat minder maar dat is mijn mening en die discussie is al te vaak gevoerd.)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MaikelvB op maandag 31 maart 2014 om 20:37:
SA/CM/Slimme Dokter

Ik hoorde hier onlangs dat alleen van SA bekend was dat die op 58% zuiverheid zou zitten
Waarschuw beheerder
+2
donateur
Uitspraak van 2Crew-Blue op zondag 30 maart 2014 om 20:30:
maar als je naar de waardes kijkt zie je dat het niet compleet harmless is

Ik weet niet of jij PeterGriffin beter kent dan ik (zal wel, ken 'm niet), maar mind you dat niet iedereen direct wat ziet als ie naar die 'waardes' kijkt welke je aanhaalt op de pagina. M'n zelf als voorbeeld; ik moet zelf ook even kijken hoe of wat als ik zo'n rijtje getallen voor me zie..

In die zin lijkt het niet heel logisch ff te zeggen "oh als je ff naar de waardes kijkt dan... "
besides, there is more to "schadelijkheid" dan IC en EC50 waardes. Lot's more.

Overigens is er vaak veel focus op serotonine, omdat we daar de nadelen na gebruik van voelen, als het 'op' is, en refereren naar de leegte en naar hoe anders dat was voor je met een serotoninereleaser (die mind you, óók gewoon dopamine en noradrenaline released, en hun heropname remmen) aan de slag ging.
De mogelijkheid van dopaminerg berokkende schade wordt echter vaak achterwege gelaten..terwijl daar ook wel aanwijzingen voor zijn. Niet iets om je ogen voor toe te houden iig.

Al met al, ligt het uiteraard een stuk complexer, dan het bekijken van een serie'tje getalletjes!

Desondanks, kan ik, ook deels, misschien so far wel vooral, gevoelsmatig, onderstrepend dat het zeker niet harmless is.

Nu ik dit afgelopen paar jaren toch stuk frequenter heb genomen dan bijv. MDMA, kan ik, na een lange periode voor mezelf iig wel vaststellen dat je er toch wel nadelen van kunt hebben op lange termijn. O.a qua geheugen, mood, affect etc..
Het duurt alleen wat langer dan bij MDMA, is zo'n m'n idee..

doe het nu dan ook minderen in frequentie :) (Y)
Tja, geniet met mate blijft de boodschap ;)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Recreant op maandag 31 maart 2014 om 21:02:
Ik hoorde hier onlangs dat alleen van SA bekend was dat die op 58% zuiverheid zou zitten

CM zou dezelfde supplier hebben als SA.

Op basis van de ervaringen kan wel gesteld worden dat slimme dokter gelijkwaardige kwaliteit levert
Waarschuw beheerder
+3
Vandaag kreeg een vriend bij het testcentrum op het entrepotdok te horen (van een oud mannetje die hij overigens heel geestig vond) dat de testen in het lab de afgelopen weken niet goed zijn gegaan. Iets met verkeerde waardes die zijn gehanteerd ofzo... Ik weet het fijne er ook niet van, maar volgens hem klopte de uitslag van 58% die we een tijdje terug hadden gekregen dus niet!

In ieder geval, we hebben 4fmp kristallen ingeleverd bij hem, en hij dacht dat de uitslag er donderdag al zou kunnen zijn. Dus die drop ik hier wel even! En dan gaan we binnenkort nog maar een keer het poeder van SA laten testen, en dan kijken wat volr uitslag eruit rolt :)
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van Recreant op maandag 31 maart 2014 om 21:02:

Uitspraak van James020 op vrijdag 21 februari 2014 om 13:55:
Zonet het testcentrum gesproken over mijn sample 4-FA va de slimme dokter. Je raad het nooit: precies 58% !!! Ziet er dus naar uit dat er nog meer vendors zijn met dezelfde inkoopstrategie... :)

CM/SA hebben dezelfde leverancier dus ook 58% dus aan de hand daarvan en de quote hierboven kan je vaststellen dat de 4fa van slimme dokter/SA/CM 58% zijn en dat een route 66 gelijk is aan 190 mg van die 4fa.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MaikelvB op maandag 31 maart 2014 om 21:32:
CM/SA hebben dezelfde leverancier

Bron? Of is dit gewoon een aanname?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carlaaaaaaaa op maandag 31 maart 2014 om 21:41:
Bron? Of is dit gewoon een aanname?

Tijdje geleden heeft iemand die erg overkwam als een medewerker van CM dit gezegd. Kan het zo niet terugvinden. Het is dus niet 100% zeker maar ik zal ff kijken of ik vrijdag tijd heb en ff naar tc gaan om 4fa van CM in te leveren die ik heb liggen. Maar naar mijn eigen ervaring (heb beide gehad) zit er geen sterke verschillen in de 4fa.
Waarschuw beheerder
Als iemand nog lege capsules zoekt, let me know. Heb een overschotje.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Saxoferrato op maandag 31 maart 2014 om 21:27:
maar volgens hem klopte de uitslag van 58% die we een tijdje terug hadden gekregen dus niet!

Ik zal eens kijken of ik van de week wat 4f in Haarlem bij het TC kan droppen, wellicht kunnen we wat waardes vergelijken t.z.t. als de waardes weer juist gehanteerd worden :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1-1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 31 maart 2014 om 21:15:
maar mind you dat niet iedereen direct wat ziet als ie naar die 'waardes' kijkt welke je aanhaalt op de pagina. M'n zelf als voorbeeld; ik moet zelf ook even kijken hoe of wat als ik zo'n rijtje getallen voor me zie..

Je hebt zeker gelijk, zou ik een korte toelichting geven?

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op maandag 31 maart 2014 om 21:15:
Overigens is er vaak veel focus op serotonine, omdat we daar de nadelen na gebruik van voelen, als het 'op' is, en refereren naar de leegte en naar hoe anders dat was voor je met een serotoninereleaser (die mind you, óók gewoon dopamine en noradrenaline released, en hun heropname remmen) aan de slag ging.
De mogelijkheid van dopaminerg berokkende schade wordt echter vaak achterwege gelaten..terwijl daar ook wel aanwijzingen voor zijn. Niet iets om je ogen voor toe te houden iig.

Klopt, maar er is een veel belangrijkere reden voor het kijken naar de serotonine "schade". Uit vele neurologische onderzoeken blijkt steeds meer dat het knoeien met de 5-HT(serotonine) receptoren veel meer schade toedoet dan dopamine, zo schijnt concentratie, korte termijngeheugen en de mogelijkheid tot 'leren' (het tot je nemen van nieuwe informatie) ernstig gehinderd te worden bij beschadiging van de serotonine receptoren..

Daarnaast is het zeker waar dat er nog een hele hoop factoren spelen, zo bind MDMA zich aan bepaalde eiwitten in de hersenen wat de aanmaak van zogeheten 'vrije radicalen' stimuleert. Kort door de bocht zijn vrije radicalen erg slecht voor je, en wil je de aanmaak zo ver mogelijk verminderen.

Buiten het hoofd speelt ook een hoop, het hart krijgt flinke klappen van drugsgebruik, en ook je bloeddruk en bloedvaten lijden er onder. Daarnaast zijn er nog veel meer bijwerkingen te bedenken die vaak drugsspecifiek zijn, denk aan blaasproblemen van ketamine, blauwe ledematen van mephedrone etc etc.

Goed, ik zal stoppen met het kapen van het topic :P
donateur
Uitspraak van 2Crew-Blue op dinsdag 1 april 2014 om 13:38:
maar er is een veel belangrijkere reden voor het kijken naar de serotonine "schade". Uit vele neurologische onderzoeken blijkt steeds meer dat het knoeien met de 5-HT(serotonine) receptore

Klopt enigszins, maar het gaat hier om schade aan serotonerge axonen, maar deels en wellicht vooral juist door dopamine release ter plaatse geïnduceerde schade, beide gelijk dus ;) Verhoogde dopamine release in/om/nabij die axonen zorgt namelijk voor vrije radicalen vorming die je zelf ook aanhaalt...en die berokkend dan de schade. Dus...hoewel de schade plaats kan vinden aan serotonerge axonen, is het dus erg kort door de bocht, zoals jij eerder even vluchtig aanhaalde, maar "ff te kijken naar de EC50 wat betreft serotonine", dat is echt tunnelvisie-redenatie.

Uit vele neurologische onderzoeken blijkt steeds meer dat het knoeien met de 5-HT(serotonine) receptoren

Wel benieuwd welke bronnen je hebt gebruikt, zou ze graag zelf even lezen, kijken of het strookt met wat ik er (niet heel recent overigens) over gelezen heb.

zo schijnt concentratie, korte termijngeheugen en de mogelijkheid tot 'leren' (het tot je nemen van nieuwe informatie) ernstig gehinderd te worden bij beschadiging van de serotonine receptoren..

Klopt, maar doet dus niks af aan de tot stand koming van die schade, het gaat volgens mij overigens meer om schade aan de axonen, dan aan de receptoren itself (wat kleine eiwitjes zijn), als je axonen beschadigen heb je echt gestoorde prikkeloverdragen en...die groeien ook niet zomaar aan. Receptoren zijn vervangbaar, en dat worden ze ook steeds gedaan. Maar er kan wel downregulatie plaatsvinden van de expressie van receptoren als zij als groep 'overprikkelt' raken, om zo het aantal mogelijk te prikkelen receptoren te verminderen, zodat er als geheel minder overmatige prikkeloverdracht is. (wat de basis is van de stimulatie op vele fronten van release en heropname remming van vele van door ons geliefde stoffen).
Overigens, de klachten die je aanhaalt, eerlijk zijnde, ervaar ik weer/nog steeds, dit terwijl ik zoals eerder aangehaald nauwelijks meer MDMA gebruik, maar wel wat te frequent 4FA. Des te meer onderstreept dat je het zeker niet als 'harmless' of heel erg verminderd schadelijk dient weg te strepen. Gevoelsmatig zijn de nadelen, zeker op langere termijn, er wel degelijk! Helaas.. maar daarom probeer ik de frequentie al terug te schroeven. Wat nu wel aardig lukt, maar nog verdere beperking wellicht nodig is als ik kijk naar mezelf. That is...dus een vrij eerlijke zelfreflectieve post.

'vrije radicalen' stimuleert. Kort door de bocht zijn vrije radicalen erg slecht voor je, en wil je de aanmaak zo ver mogelijk verminderen.

I know, vandaar dat ik ook een pakket aan free radical scavengers slik voor ik met een ervaring op stimulantia begin. De gebruikelijke goodies die velen op zich wel kennen..en ik wel vaker genoemd heb.
Maar goed, als aangehaald, ook juist door dopamine release worden die aangemaakt, dus met het er op wijzen dat de getallen voor serotonine gunstiger zijn bij 4FA, tov MDMA, maar daarbij je ogen sluiten voor wat er aan de dopamine kant gebeurd, doet dit wezenlijke deel van ontstaan van schade te kort.

het hart krijgt flinke klappen van drugsgebruik, en ook je bloeddruk en bloedvaten lijden er onder.

Ja..die dingen zijn een samen spel, want je hart is als het ware de spier die bloeddruk maakt, en je bloedvaten ondervinden door 'sheer stress' er de nadelen van ;) Maar ook dit is iets ingewikkelds..op zich.

Daarnaast zijn er nog veel meer bijwerkingen te bedenken die vaak drugsspecifiek zijn, denk aan blaasproblemen van ketamine, blauwe ledematen van mephedrone etc etc.

Die lijken op het eerste gezicht specifiek ja, maar ik denk dat als je er zuivere wetenschap op los laat, het nog wel tegen valt. De blaasproblemen hebben bij mijn weten o.a. met een verminderde afweer te maken (wat met witte bloedcel invloeden te maken heeft die ketamine heeft, maar heel erg diep ben ik daar niet in gedoken to be honest). en blauwe ledematen krijg je door slechte geknepe circulatie in je slagaders, dat is een effect van 'knijpen' van de vaten als reactie op een stof, en heeft bijvoorbeeld met noradrenaline (centraal "knijpende" stof in je circulatie) te maken. Die release is niet specifiek voor meph, maar kan bijv. wel meer uitgesproken zijn, waardoor er daar meer reuring over is geweest. Maar zoiets is bij een andere stof niet per definitie uitgesloten ofzo :)
Iets dat veel voorkomt bij een stof, maakt het nog niet specifiek voor die stof (sensitiviteit en specificiteit een keertje opzoeken anders).

Uitspraak van Saxoferrato op maandag 31 maart 2014 om 21:27:
dat de testen in het lab de afgelopen weken niet goed zijn gegaan. Iets met verkeerde waardes die zijn gehanteerd ofzo.

Oh dat kan wel ja..ze hebben wel vaker gedoe met 'verkeerde referentiewaarden' gehad, ook bij MDMA wel eens, long ago, waardoor de uitslagen onterecht laag uitkwamen. Wel nuttig dus om het op een later moment nog eens dezelfde sample in te sturen.. (heb ik toen ook eens gedaan met een MDMA sample waarvan ik al een uitslag wist, dat toonde toen aan dat er wat verkeerd was..)
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 1 april 2014 om 22:49:
Wel benieuwd welke bronnen je hebt gebruikt, zou ze graag zelf even lezen, kijken of het strookt met wat ik er (niet heel recent overigens) over gelezen heb.

Zal ze opzoeken, maar moet er wel bij zeggen dat dit onderzoeken zijn die niet nieuw zijn, misschien al tientallen jaren oud.

Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op dinsdag 1 april 2014 om 22:49:
That is...dus een vrij eerlijke zelfreflectieve post.

Je geeft het zelf al aan, haha. Maar het is zeker waar dat als we eerlijk naar ons eigen gebruik kijken en of het (enigszins) je functioneren beinvloed, we allemaal wel kunnen concluderen dat voorzichtigheid en gematigd gebruik op zijn plaats is. Om het maar even uit zijn context te trekken, een kapot gezopen lever is nog enigszins te redden, gesloopte axonen kan je naar zwaaien..
Waarschuw beheerder
ze hebben wel vaker gedoe met 'verkeerde referentiewaarden' gehad, ook bij MDMA wel eens, long ago, waardoor de uitslagen onterecht laag uitkwamen.

Die man zei idd ook dat hij dacht dat het te laag was, dat rond de 70 vaker voorkwam. Ik heb nog genoeg van die fmp liggen dus die breng ik zeker nog een keer weg! Maar eerst de kristallen :)
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van 2Crew-Blue op dinsdag 1 april 2014 om 23:26:
Om het maar even uit zijn context te trekken, een kapot gezopen lever is nog enigszins te redden, gesloopte axonen kan je naar zwaaien..

Een kapot gezopen lever moet wss vervangen worden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carlaaaaaaaa op woensdag 2 april 2014 om 00:25:

Ja, een lever vervangen kan wel, maar je hersenen vervangen wordt lastig..
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van 2Crew-Blue op woensdag 2 april 2014 om 09:13:

Alsof er geen hersencellen zijn gesneuveld als je zo overmatig hebt gezopen dat je lever moet worden vervangen :lol:
donateur
Uitspraak van Carlaaaaaaaa op woensdag 2 april 2014 om 00:25:

Wat alleen gedaan wordt bij mensen die niet meer actief drinken anders is het zonde van de toch al niet in overvloede aanwezige donororganen (lever in this case)

Uitspraak van Saxoferrato op woensdag 2 april 2014 om 09:49:
Alsof er geen hersencellen zijn gesneuveld als je zo overmatig hebt gezopen dat je lever moet worden vervangen :lol:

Haha truth! Ook daar krijgen mensen o.a. geheugenverlies van. Mechanisme zal wel anders zijn.
Waarschuw beheerder
Janken bij frequent gebruik en weinig slaap komt er dus een punt dat je geen energie meer krijgt van 4fa. Is dat nou een blijvend iets, of had het te maken met een slaapgebrek?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van 2Crew-Blue op woensdag 2 april 2014 om 09:13:

Een lever kan je idd vervangen, maar daarna zit je je leven lang aan hevige medicatie wat o.a. je imuunsysteem verlaagd. T is maar wat je liever hebt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Afgelopen vrijdag voor de 3e keer 4fa gebruikt. Beginnen met een hele gele route66 om half 2 (150mg). Sloeg na 20 min al lekker in, werd ontzettend vrolijk en energiek en knuffelig. Duurde een uurtje of 3 en toen merkte ik dat de euforie wat weggezakt was, maar al snel zakte de energie ook weg. Dit was de eerste keer dat ik 4fa gebruikte precies hetzelfde. Dus; heerlijk voelen voor 3 uurtjes, en dan heel snel 'eruit' komen. Dan wordt ik moe, dansen gaat wat minder makkelijk... is dit herkenbaar? Hoor altijd verhalen dat de energie zo lang doorwerkt, nou bij mij dus niet.

Heb vervolgens een kwartje 4fa (= dus ongeveer 35 a 40mg) bijgepakt rond 4 uur half 5, werkte eventjes wat, maar zakte na een uurtje ook weer weg, daarna nog een keer een kwartje genomen zo rond half 6 a 6 uur, werkte even wat. Toen het feestje om 7u stopte was ik er klaar mee. Had geen zin meer in dansen en praten enzo. Maar het maffe is, dat ik weer echt totaal niet kon slapen. Eenmaal thuis was ik onrustig en kon ik niet stil blijven zitten, voeten gingen automatisch dansen, ondanks dat ik me wel moe voelde? Toen ik tegen 11u ging proberen te slapen lukte dit voor geen meter.. (ondanks 9mg melatonine die ik had gepakt.. haha)

Ik vind het niet erg dat de euforie wegzakt maar vind het wel jammer dat de energie zo snel weg is. Ik wil dansen! Haha. Het kan geen tolerantie zijn want ik heb nog niet vaak 4fa gedaan, en andere drugs ook niet echt heel vaak.

Iemand die dit herkent of tips heeft?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mandareintje op woensdag 2 april 2014 om 20:15:
Iemand die dit herkent of tips heeft?

de nacht ervoor wel goed en genoeg geslapen? Was je er voor al moe?
Waarschuw beheerder
-1
Oke, ik ga even met een, mogelijk domme, vraag inhaken. Lange termijngeheugen. Hoe kijken de heren hier naar? Ik gebruik regelmatig (als in: te kort achter elkaar, te veel) maar heb nou niet echt het idee dat ik dommer ben geworden of iets dergelijks. Merk wel dat ik de eerste dagen na een weekend moeite heb met leren en dergelijke maar niet dat mijn algemene kennis is afgenomen of dat ik meer moeite krijg met lesstof an sich.
donateur
Uitspraak van Saxoferrato op dinsdag 1 april 2014 om 23:39:
at hij dacht dat het te laag was, dat rond de 70 vaker voorkwam

Ook een rare uitspraak op zich, gezien er pas net op percentage getest wordt..lijkt me niet echt logisch dat er dan al gesproken kan worden over wat er 'vaker voorkomt' , denk niet dat er nou al heel superveel mensen wat er van hebben ingeleverd to be honest.. Maar ja..'t zal wel.

Uitspraak van JSKI op woensdag 2 april 2014 om 20:21:
Lange termijngeheugen. Hoe kijken de heren hier naar? Ik gebruik regelmatig (als in: te kort achter elkaar, te veel) maar heb nou niet echt het idee dat ik dommer ben geworden of iets dergelijks. Merk wel dat ik de eerste dagen na een weekend moeite heb met leren en dergelijke maar niet dat mijn algemene kennis is afgenomen of dat ik meer moeite krijg met lesstof an sich.

Het is vooral je korte termijn geheugen dan ook die aangetast wordt door de div. stimulantia. Vergelijkbaar met dementie; herinneringen van vroeger zijn er wel, maar de vorming van nieuwe geheugen en kort of middellange termijn geheugen kan gestoord zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saxoferrato op dinsdag 1 april 2014 om 23:39:
Die

Als het echt zo is dat het eerder rond de 70% zit dan is dat wel logischer m.b.t de route 66's die 140-150 zouden moeten zijn. Laatste getest op 110 mg en 150×0,7= 105 mg zuiver. Nou zullen die route 66's ook wel een spreiding hebben dus kom je redelijk in de buurt. Helaas moet ik vrijdag werken dus kan zelf niet langs tc. Ff kijken of ik maat van me kan laten gaan want begin toch wel benieuwd te worden wat de werkelijke zuiverheid nou is (gaat over 4fa van CM).
donateur
Uitspraak van MaikelvB op woensdag 2 april 2014 om 22:14:
m.b.t de route 66's die 140-150 zouden moeten zijn

Bruto dan he, want als er eentje getest is op 110, dan zit er dus gewoon 110mg werkzame stof in. Het is relevanter daar naar te kijken dan naar hoeveel poeder er in is gegaan (dit zou zoals je het stelt wel idd 150 kunnen betreffen). Dat getal is eigenlijk alleen relevant als je het wil vergelijken met een te nemen hoeveelheid poeder (van een dergelijk percentage)

Uitspraak van MaikelvB op woensdag 2 april 2014 om 22:14:
Nou zullen die route 66's ook wel een spreiding hebben

Ja, meeste exemplaren wegen rond de 500mg, vond er echter ook eentje van 600mg tussen..dus als het gewicht al redelijk kan schelen, dan zal in de inhoud ook wel verschil zitten (een logisch principie natuurlijk). Overigens was het wel echt één hele extreme uitschieter, de rest was duidelijk minder afwijkend van elkaar. Die ene dus een groot uitgevallen foutje :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van !¤ Bad Sound Kills Good Music ¤! op woensdag 2 april 2014 om 22:17:
Bruto dan he, want als er eentje getest is op 110, dan zit er dus gewoon 110mg werkzame stof in. Het is relevanter daar naar te kijken dan naar hoeveel poeder er in is gegaan (dit zou zoals je het stelt wel idd 150 kunnen betreffen). Dat getal is eigenlijk alleen relevant als je het wil vergelijken met een te nemen hoeveelheid poeder (van een dergelijk percentage)

Is idd relevanter om naar die 110 mg te kijken maar destijds was het nog niet mogelijk om te testen dus daarom is het denk ik algemeen bekend dat er 140-150 mg in zit omdat dit toen meer zei dan 110 mg. Als het toen bekend was dat er 110 mg in zat hadden er veel denk ik anderhalf gepakt omdat je het toch snel vergelijkt met het poeder.
donateur
Uitspraak van MaikelvB op woensdag 2 april 2014 om 22:26:
maar destijds was het nog niet mogelijk om te testen dus daarom is het denk ik algemeen bekend dat er 140-150 mg in zit omdat dit toen meer zei dan 110 mg. Als het toen bekend was dat er 110 mg in zat hadden er veel denk ik anderhalf gepakt omdat je het toch snel vergelijkt met het poeder.

Dat klopt verder wel idd, goed beredeneerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carlaaaaaaaa op woensdag 2 april 2014 om 20:20:
de nacht ervoor wel goed en genoeg geslapen? Was je er voor al moe?

was wel iets moe, maar niet extreem ofzo. De eerste keer 4fa had ik precies hetzelfde. en toen was ik van te voren zelfs super energiek. wel alle keren de route66 gehad, misschien een keer 4fa uit een capsule proberen? Zou dat uitmaken? Weet niet wat er inmiddels bekend is over percentage van SA en uit de route66 namelijk, heb het topic ff niet zo gevolgd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mandareintje op woensdag 2 april 2014 om 22:56:
was wel iets moe, maar niet extreem ofzo. De eerste keer 4fa had ik precies hetzelfde. en toen was ik van te voren zelfs super energiek. wel alle keren de route66 gehad, misschien een keer 4fa uit een capsule proberen? Zou dat uitmaken? Weet niet wat er inmiddels bekend is over percentage van SA en uit de route66 namelijk, heb het topic ff niet zo gevolgd.

Ik heb precies het zelfde als jou gehad met mijn eerste keer 4f.( 8-03-14 supersized raw)

Om 00:00 hele route 66 genomen die voelde ik na een uurtje op komen (duurt altijd lang bij mij)

01:00 fkink veel energie, niet de behoeften om zelf tegen mensen te praten maar als andere een babbel komen maken lul ik terug als brugman.

02:00 tot 3:00 nog steeds energie voor 100 geen euforie oid ben nog wel steeds in voor een babbel.

3:30 ongeveer merkte ik dat de energie minder werdt en kreeg ik last van pijntjes in me benen en werden ze wat zwaar.

4:00 halve route bijgepakt, sloeg snel in en de energie kwam terug

6:00 einde feest en einde werking 4f.

Ik had persoonlijk verwacht dat ik aan 1 hele route 66 genoeg zou hebben voor de hele avond. Laatse keer dat ik drugs had gebruikt was op hardbass (X)
Thuis kon ik met heel veel moeite een beetje slapen. Volgende dag nog wat grote pupillen. Kon gewoon eten en drinken klein beetje hoofdpijn, niet hinderlijk.

De combi xtc f4, slaap je daar "het zelfde op" als dat je alleen X gebruikt? Als ik alleen X gebruik slaap ik altijd zonder problemen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Mandareintje op woensdag 2 april 2014 om 22:56:

Neem eens een dextro of redbull of iets anders waar veel suiker in zit als je energie/euforie afzakt. Bij mij en vele anderen werkt dit als een opkikker en krijg je de rush weer terug.
Verder neem ik altijd 4fmp van CM (zelfde 4fmp als SA) en die werkt prima bij mij. Op een capsule van 150mg kan ik zeker wel 5 uurtjes door, wel na wat suikers tussendoor genomen te hebben.