Partyflock

Forumonderwerp · 1003202
72 volgers · 706050x bekeken
Betreft: forumonderwerp: 4fmp Legaal ? en wat vinden julie ervan

Waarschuw beheerder
+33-3
Halloa,

Vroeg me af of mensen ervaringen hebben met dit goedje?

Brand los!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 17:12:
Met ongeveer 160 mg hebben de meeste mensen die ik ken, inclusief mijzelf, de leukste ervaring en halen zo het meeste uit een avond.

+ 1

Waarschuw beheerder
+8
Uitspraak van Kontra-indication op vrijdag 3 mei 2013 om 17:27:
zes jaar studie

Wat wil je hiermee zeggen? Denk je dat je de enige hier bent? :lol:

Ik ben met je eens dat je beter laag kunt beginnen met dosering, maar je toonzetting hier in dit topic gaat echt te ver en is ook niet gepast.

Je doet betweterig en je betrekt daarbij het feit dat je 6 jaar farmacie gestudeerd hebt, terwijl dat op geen enigerlei wijze extra waarde aan je reactie geeft, simpelweg omdat jij net zo weinig weet wat de risico's op de lange termijn van 4-FMP zijn en veilige doseringen. Er is namelijk geen enkel uitgebreid waardevol onderzoek naar gedaan omdat het een stofje is wat nog niet lang genoeg op de markt is. Daarmee is het dus ook op dit moment strikt gezien zinloos om iets te zeggen over risico's op de lange termijn of over daarbij behorende veilige doseringen.

Jij pint je vast op een veilige dosering van 100mg zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, dus waarom zou 50mg dan niet een nog veiligere dosering zijn? Wat mij betreft is je post hierboven dan ook een waarde van nihil.

Liefde!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+5-5
Uitspraak van Nachtdier op vrijdag 3 mei 2013 om 18:00:
Alsof een farmacoloog weet wat een bepaalde dosis 4-FA precies met een persoon doet. Dat blijft giswerk. Er is nauwelijks wetenschappelijk onderbouwde kennis over dit middel voorhanden.

Je hebt volledig gelijk dat een farmacoloog niet voor een willekeurig persoon kan voorspellen hoe die zal reageren op een bepaalde dosis van welk middel dan ook. Natuurlijk kan een farmacoloog met wat achtergrondinfo over het stofje wel beter dan gemiddeld inschatten wat de potentiële gevaren kunnen zijn. Maar daar gaat het in deze discussie niet zozeer over. Wat elke farmacoloog zal beamen (en de meeste artsen en andere mensen die zich bezighouden met medicijnen toedienen): Bij twijfel begin je altijd met een lage dosering. Als je iemand een injectie geeft en het is te veel, heb je een probleem. Als je met iets te weinig begint, kun je dit opmerken en corrigeren. Dit gegeven lijkt mij simpel genoeg voor iedereen om te begrijpen. Wat eenmaal in je bloed zit, komt er niet zomaar meer uit.

Uitspraak van ? op vrijdag 3 mei 2013 om 18:15:
Hoe je het ook went of keert het zal niet snel voor twee mensen exact hetzelfde zijn.

Precies. En daarom zeg ik: Niemand kan voorspellen of persoon X iemand is die meer of minder dan gemiddeld nodig heeft. Daarom zou niemand persoon X moeten adviseren om meer dan gemiddeld te nemen.

Uitspraak van Technoasis op vrijdag 3 mei 2013 om 20:59:
Ach gut. Meneer Kontra speelt op de man als hij niet kan winnen met z'n paternalistisch gelul Valt me dat even van je tegen.

Op de man spelen is zeker niet chique, maar wat jij doet is precies hetzelfde. In plaats van op mijn argumentatie in te gaan, beschuldig je mij van 'paternalisitsch gelul'. Dat is net zo goed op de man spelen, maar bij jou ontbreken daarnaast zinnige argumenten.

Maar je opleiding is in deze totaal niet opportuun

Een farmacoloog is opgeleid om de positieve en negatieve uitwerking van drugs op het menselijk welzijn in te schatten en te voorspellen. Het lijkt mij dat mijn opleiding daarmee zo'n beetje de meest relevante opleiding ter wereld is om zulke zaken te beoordelen. Met daarbij de kanttekening dat mijn oordeel natuurlijk ook bepaald wordt door persoonlijke ervaringen. Maar dat betekent in de praktijk dat een volledig objectieve farmacoloog een nog veel lagere begindosering zou adviseren dan dat ik hier doe.

Natuurlijk is laag beginnen beter, maar om dan maar iedereen weg te zetten als een mongool maakt het er allemaal niet leuker op.

Het blijft vreemd dat je hier zegt 'natuurlijk is laag beginnen beter'. Terwijl jouw reactie op een voorgestelde begindosering vaak bestaat uit 'ik zeg: te weinig' of iets in die trant. Dus in de praktijk kom je niet met een goed onderbouwd verhaal, en breng je het 'laag beginnen is beter' al helemaal niet over. Misschien vergis ik me, maar dat je het hier nu zo mooi zegt komt op mij vooral over alsof je wilt doen alsof je eigenlijk heel genuanceerd in deze discussie staat.

je hebt totaal geen cijfers of zelf onderzoek gedaan naar 4FA

Jij ook niet, dus wat dat aangaat zijn we gelijk. Overigens zou je die '10 vrienden' van jou kunnen bestempelen als heel basaal onderzoek. In dat geval gaat het bij mij om 20-25 vrienden en misschien nog 40-50 mensen hier op PF. Waar er ook tussen zitten die 190 mg als begindosis pakken, maar ook die nog nooit boven de 100 mg zijn gegaan. Daarnaast weet ik door mijn opleiding wel precies op welke receptoren 4-FA aangrijpt, waar die zich in je lichaam bevinden, hoe lang het duurt voordat 4-FA weer uit je lichaam is, welke genetische verschillen er tussen mensen kunnen zijn waardoor het logisch is dat sommigen van 60 mg net zoveel voelen als anderen van 200 mg. Misschien een rijtje dat op jou of anderen overkomt als 'even wat interessante termen strooien om geleerd over te komen'. Maar het is juist door het samenspel van al dat soort kennis dat je een goede voorspelling kunt maken over het risico voor net die ene persoon die met 150 mg begint die dat absoluut niet moet doen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 08:21:
Wat wil je hiermee zeggen? Denk je dat je de enige hier bent?

Uit de context quoten, lekker makkelijk. Er zijn maar een paar studies die 6 jaar duren trouwens, dus wat dat betreft denk ik niet dat er hier veel zijn die ook een studie van 6 jaar hebben gevolgd. Wat helemaal niet betekent dat ik slimmer of beter ben dan iemand anders.

Ik ben met je eens dat je beter laag kunt beginnen met dosering, maar je toonzetting hier in dit topic gaat echt te ver en is ook niet gepast.

Jammer van de toonzetting dan. Maar pas nu ik het op deze toon heb neergezet, zie ik ineens mensen toegeven 'ja, je kunt inderdaad beter laag beginnen'. Het gaat hier wel om mensen die voor hun gezondheid vertrouwen op advies dat ze van ons krijgen. Omdat het mijn beroep is om die risico's (in een andere setting) te minimaliseren, trek ik het me waarschijnlijk wat persoonlijker aan dan nodig. Maar kijk zelf eens kritisch naar hoe mensen eerder in dit topic (afgelopen drie maanden) reageerden, en hoe er nu ineens toch een of twee zijn die zeggen 'natuurlijk kun je beter voorzichtig beginnen'. Waarom is dat nu 'natuurlijk', maar toen ze de kans hadden om iemand advies te geven over wat 'natuurlijk het beste is' houden ze toch stug vol aan hogere doseringen?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 mei 2013 om 17:12:
Naar mijn inzien kun je bij een dosis onder de 150 mg het risico lopen om een wat mindere leuke ervaring te hebben dan als je er boven gaat zitten.

Voor zover je dat een risico kunt noemen, want zo zou ik het niet benoemen: Je begint met 100 mg en pakt na 60 tot 90 minuten 50-60 mg erbij. Probleem opgelost, geen enkel risico, alleen maar winnaars. Andersom is de oplossing een stuk ingewikkelder, met 150-160 mg beginnen en dan uitkomen op 50-60 mg minder. En dan hebben we het alleen over de eerste keer dat iemand gebruikt, want elke keer daarna kan diegene gewoon beginnen met de dosis die de eerste keer prettig zijn werk deed. :)

Je doet betweterig en je betrekt daarbij het feit dat je 6 jaar farmacie gestudeerd hebt, terwijl dat op geen enigerlei wijze extra waarde aan je reactie geeft, simpelweg omdat jij net zo weinig weet wat de risico's op de lange termijn van 4-FMP zijn en veilige doseringen.

Deze discussie ging niet over de risico's op de lange termijn, dus dat is niet relevant. Wat exact een veilige dosis is hoef ik niet te weten, het spreekt voor zich dat een dosis van 100 mg ALTIJD veiliger is dan een dosis van 150 mg. Of je het nou hebt over paracetamol, kristalsuiker, 4-FA of MDMA. Een lagere dosis is altijd minder gevaarlijk dan een hoge.

Jij pint je vast op een veilige dosering van 100mg zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, dus waarom zou 50mg dan niet een nog veiligere dosering zijn?

50 mg is ook een nog veiligere dosis. Alleen mensen vragen hier om een dosis waarmee ze een bepaalde mate van effect behalen. Eerder adviseerde ik mensen meestal op met 60-80 mg te beginnen, maar uit ervaring bleek dat dat voor zoveel mensen te laag was, dat ik mijn mening bij heb gesteld naar 100 mg. Verder is je redenering nogal simplistisch, want feitelijk onderbouw je gewoon mijn argument alleen doe je het voorkomen alsof je het ontkracht. Als je met jouw redenering mijn argument ontkracht, ontkracht je het argument om voor 150 mg te kiezen drie keer zo hard. :)

Wat mij betreft is je post hierboven dan ook een waarde van nihil.

Het interesseert me vrij weinig. Het feit dat ik wel of geen gelijk heb, is totaal onafhankelijk van het wel of niet gelijk krijgen van jou of wie dan ook.

Een maand of langer geleden was er in dit topic iemand die op advies van mensen hier met 160 mg was begonnen, en 24 uur later nog steeds last had van bepaalde na-effecten. Als diegene naar ander advies had geluisterd, was dat wellicht nooit gebeurd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
+4
Nu we toch aan het azijnzeiken zijn het volgende. Ik ben het in principe met je eens maar toch maak je hier een verkeerde, althans niet volledig juiste redenering:
Uitspraak van Kontra-indication op zaterdag 4 mei 2013 om 14:32:
Voor zover je dat een risico kunt noemen, want zo zou ik het niet benoemen: Je begint met 100 mg en pakt na 60 tot 90 minuten 50-60 mg erbij. Probleem opgelost, geen enkel risico, alleen maar winnaars.

Je stelt hier dat er geen enkel risico kleeft aan het bijpakken. Dat is natuurlijk niet juist.

Maar pas nu ik het op deze toon heb neergezet, zie ik ineens mensen toegeven 'ja, je kunt inderdaad beter laag beginnen'

Dit standpunt deelde ik voorheen ook en dat komt echt niet door jouw post. Ik was voorheen niet actief op dit forum dus ik neem aan dat je niet op mij doelt.

Ik denk dat iedereen met je eens is dat het veiliger is, of het het gewenste effect oplevert is natuurlijk een ander verhaal. Dat verschilt tenslotte van persoon tot persoon.

Verder is je redenering nogal simplistisch

Ben ik met je eens en dat was precies de bedoeling. Ik probeer daarmee aan te geven hoe lastig het is om hier een eenduidig antwoord op te geven, omdat het feitelijk gezien gissen is door het ontbreken van data uit betrouwbaar onderzoek.
Waarschuw beheerder
+2
Precies. En daarom zeg ik: Niemand kan voorspellen of persoon X iemand is die meer of minder dan gemiddeld nodig heeft. Daarom zou niemand persoon X moeten adviseren om meer dan gemiddeld te nemen.

Yep, een beetje onderaan beginnen en elke keer wat meer pakken tot je voor jezelf die sweet spot hebt :p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
+4-6
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 4 mei 2013 om 15:15:
Je stelt hier dat er geen enkel risico kleeft aan het bijpakken. Dat is natuurlijk niet juist.

Goed punt, dat klopt helemaal. In verhouding met in één keer 150-160 mg pakken, zou ik zeggen dat eerst 100 mg en pas ruime tijd later 50-60 mg erbij wel duidelijk minder risico oplevert. Maar zelfs dat is niet 100% waterdicht.

Dit standpunt deelde ik voorheen ook en dat komt echt niet door jouw post. Ik was voorheen niet actief op dit forum dus ik neem aan dat je niet op mij doelt.

In principe doelde ik met die opmerking niet op jou nee, hoewel het natuurlijk altijd mogelijk is dat je onder een andere naam wel al actief was hier. Maar daar ging ik niet van uit. :)

Ben ik met je eens en dat was precies de bedoeling. Ik probeer daarmee aan te geven hoe lastig het is om hier een eenduidig antwoord op te geven, omdat het feitelijk gezien gissen is door het ontbreken van data uit betrouwbaar onderzoek.

Akkoord. Het blijft een (min of meer educated) guess.

Uitspraak van ? op zaterdag 4 mei 2013 om 15:33:
Yep, een beetje onderaan beginnen en elke keer wat meer pakken tot je voor jezelf die sweet spot hebt :p

Kijk, en als iedereen ter wereld het zo zou benaderen en het zo overbracht op nieuwelingen, dan zouden er een boel minder spookverhalen in de rondte gaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat mensen die er anders over denken direct verantwoordelijk zijn voor al die negatieve publiciteit. Maar het is net als autorijden: Als iedereen zich goed aan de regels zou houden en oplet waar hij of zij mee bezig is, dan zouden er bijna geen ongelukken gebeuren. Met als keerzijde dat je soms wat langer onderweg bent voor je op je bestemming bent. :)
Waarschuw beheerder
-2
Vanmiddag weer genieten. Lekker zonnetje, techno'en. Buisje van 5ml 4fmp en 5ml 5apb. Weet niet wat de zuiverheid van de vloeistof is. Maar ben van plan om eerst 1.25ml van beiden te nemen en later misschien nog 2.5ml van beiden.
Of raden mensen een andere manier van hoeveelheden aan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JSKI op zondag 5 mei 2013 om 11:06:
Vanmiddag weer genieten. Lekker zonnetje, techno'en. Buisje van 5ml 4fmp en 5ml 5apb. Weet niet wat de zuiverheid van de vloeistof is. Maar ben van plan om eerst 1.25ml van beiden te nemen en later misschien nog 2.5ml van beiden.
Of raden mensen een andere manier van hoeveelheden aan?

Gewoon beide flesjes in één keer achterover en later op de dag nog een paar nintendo's.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Nachtdier op zondag 5 mei 2013 om 12:26:
Gewoon beide flesjes in één keer achterover en later op de dag nog een paar nintendo's.

wanne gek :vaag:

Waarschuw beheerder
+2
2e keer 4fmp. Betere ervaring dan de 1e keer. Superspul.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van JSKI op zondag 5 mei 2013 om 11:06:
Vanmiddag weer genieten.

Lijkt wel alsof je niet anders doet. ^^
Waarschuw beheerder
+1-1
Uiteindelijk ruim driekwart van beide buisjes op. En een halfje 2cb. Wajoooo ik ben wel raar.
Heb mn ma net voetbalrel filmpjes laten zien met uitleg waarom het gebeurt enz :vaag:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JSKI op maandag 6 mei 2013 om 00:27:
Uiteindelijk ruim driekwart van beide buisjes op. En een halfje 2cb. Wajoooo ik ben wel raar.
Heb mn ma net voetbalrel filmpjes laten zien met uitleg waarom het gebeurt enz :vaag:

:') hahaha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op zondag 5 mei 2013 om 16:32:
Lijkt wel alsof je niet anders doet. ^^

Laatste 2 weken wel erg vaak raak ja :lol: Komt onder andere omdat een maatje 10 dagen alleen thuis is en veel feestjes vlak na elkaar in de vakantie.
Nu is het wel weer ff mooi geweest 8-)
Waarschuw beheerder
Zaterdag maar weer eens proberen! Iets hogere dosis gemaakt misschien is het effect nu wat meer aanwezig! Ben benieuwd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van chaantje11 op maandag 6 mei 2013 om 13:45:
Zaterdag maar weer eens proberen! Iets hogere dosis gemaakt misschien is het effect nu wat meer aanwezig! Ben benieuwd!

welke dosis hou je nu aan dan?
Waarschuw beheerder
Ehm vorige keer had ik 100 mg en voelde hier weinig tot niks van nu 1 cap gemaakt met 125 mg!
Waarschuw beheerder
Is er hier misschien iemand die wel eens iets in Eindhoven laat testen? Ik heb een capsule 4 fmp, om een keer te proberen. Wil hem alleen wel laten testen, maar het is me niet helemaal duidelijk of je het terugkrijgt van het lab? Op de site van unity staat van niet, op de site van novadic kan ik wel info vinden maar niet of je het terugkrijgt nadat het is opgestuurd?
Als dit niet het geval is heb ik nl een probleem haha, heb er maar een :p
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van chaantje11 op maandag 6 mei 2013 om 20:57:
Ehm vorige keer had ik 100 mg en voelde hier weinig tot niks van nu 1 cap gemaakt met 125 mg!

Strak plan! Het kan even duren voor je die 'sweet spot' gevonden hebt maar het is de moeite waard :p Succes ermee!

Uitspraak van Yoni! op dinsdag 7 mei 2013 om 16:25:
Is er hier misschien iemand die wel eens iets in Eindhoven laat testen? Ik heb een capsule 4 fmp, om een keer te proberen. Wil hem alleen wel laten testen, maar het is me niet helemaal duidelijk of je het terugkrijgt van het lab? Op de site van unity staat van niet, op de site van novadic kan ik wel info vinden maar niet of je het terugkrijgt nadat het is opgestuurd?
Als dit niet het geval is heb ik nl een probleem haha, heb er maar een

Neen helaas, je krijgt niks terug.
Waarschuw beheerder
Oke thanks, voortaan altijd eentje extra kopen dus.
Waarschuw beheerder
donateur
simpelweg omdat jij net zo weinig weet wat de risico's op de lange termijn van 4-FMP zijn en veilige doseringen

Doet niets af aan het feit dat de suggestie die Kontra doet over doseringen mijns insziens veiliger en verantwoorder is dan sommige andere suggesties hier. Niet dat iedereen een mongool is, maar ik vind het vrij onverantwoord om op basis van een eigen ervaring te roepen dat 180mg een prima startdosis is.

Overigens lijkt me dit hele verhaal deels aan kwaliteitsverschillen te wijten, maar misschien ook wel aan de verwachtingen die mensen hebben van de drug zelf. Naar mijn mening is 4-FMP niet bedoeld om hard mee te gaan, net als dat met MDMA in principe ook niet helemaal de bedoeling is. Dat er mensen zijn die hier dan wel de voorkeur aan geven ten opzichte van subtielere stimulatie of relaxed spacen, dat is een ander verhaal.

Daarnaast is het vrij simpel, 4 jaar geleden was er gewoon niemand binnen dit topic of andere topics op diverse drugsfora die doseringen boven de 150mg aanraadde. En vanuit die gedachte blijf ikzelf iig mensen adviseren.

Waarschuw beheerder
+4
Uitspraak van Yoni! op dinsdag 7 mei 2013 om 17:01:
Oke thanks, voortaan altijd eentje extra kopen dus.

nee, voortaan gewoon een sample vragen. Zeggen dat je het eerst wil testen. Is natuurlijk geen garantie dat je daarna goed spul krijgt hij kan het nog versnijden maar dat zie je dan vaak wel aan de structuur. Als de persoon die je iets wilt verkopen goed spul levert, geeft die je zonder problemen een sample mee (meestal haha) is mijn ervaring.

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 7 mei 2013 om 23:06:
Doet niets af aan het feit dat de suggestie die Kontra doet over doseringen mijns insziens veiliger en verantwoorder is dan sommige andere suggesties hier.

Toen ik voor het eerst 4fmp heb geprobeerd was het uberhaupt nog niet echt bekend een vriend (chemicus) had het gemaakt. Ik heb toen naar mijn mening een slechte voorlichting gekregen, ook online was er nog niet veel info over beschikbaar. Ik heb die eerste keer veels te veel gepakt omdat ik ook niet wist wat ik moest verwachten (happy eraf = bij pakken) en me een te hoge dosering werd aanbevolen. Ik had voor twee personen bij, maar die maat ging niet mee, dus alles opgemaakt (nog nooit zo lomp gezweet als toen).

Persoonlijk denk ik ook door die avond mijn magie van mdma o.a. wat verloren heb. De dosering was echt veels te hoog. Vanaf dat moment ben ik ook heel anders drugs gaan gebruiken en sta ik volledig achter Kontra (ook al kan die het in deze case misschien niet geheel onderbouwen met onderzoeken, het is gewoon common sense.) Raad iedereen een lage dosering aan, bij pakken kan altijd nog, leg uit hoe lang het maximaal kan duren voordat iets inslaat en je dus geduldig moet zijn. Neem genoegen met het gevoel, ook al is het niet wat je wilde. Er is altijd een volgende keer. Een feestje is altijd leuk ook zonder dope! Genoeg vrienden om je heen toch?

Btw leuk dat dit forum toch lekker active blijft, leuk om altijd te volgen. En jongens niet te veel bitchen op elkaar ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 7 mei 2013 om 23:06:
Overigens lijkt me dit hele verhaal deels aan kwaliteitsverschillen te wijten, maar misschien ook wel aan de verwachtingen die mensen hebben van de drug zelf.

Vind ik ook een stevig punt. Het aller eerste spul wat ik had lijkt mij sterker als wat ik nu heb.
Waarschuw beheerder
Vanavond weer eens 150mg droppen....en uiteraard nintendo mee om kwartjes na 3 uur te happen :D

Tot nu toe goddelijke combi...dus hopelijk vandaag weer!

Als het me nog lukt zal ik eens proberen een liveverslag te geven haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van gerrit2 op woensdag 8 mei 2013 om 05:29:
Vind ik ook een stevig punt. Het aller eerste spul wat ik had lijkt mij sterker als wat ik nu heb.

Ik heb mijn huidige 4-FMP inmiddels al een jaar of 2 liggen denk ik. Ben ook zeer benieuwd wat ik krijg als ik nu nieuwe bestel.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 mei 2013 om 00:24:
(happy eraf = bij pakken)

Daar leent 4-FMP zich sowieso minder goed voor dan bijvoorbeeld MDMA, vind ik.

het is gewoon common sense.

+1

leg uit hoe lang het maximaal kan duren voordat iets inslaat en je dus geduldig moet zijn

Vooral dit is een belangrijke. Dit is een fout die veel onervaren mensen maken, denk ik. Iets dat bij een stof als 5-/6-APB bijvoorbeeld best wel meermaals gezegd mag worden, aangezien dat 2 uur duurt voor het piekt.
Waarschuw beheerder
donateur
Als je die flux neemt van 5ml is het dan verstandig om na een aantal uren , 4-5 ofzo, bij te pakken met nog een dosis van 5ml of kan ik beter nog 70-80mg 4fmp poeder bij pakken, of heeft beide opties geen zin en krijg je dan alleen het speedy effect?
De 3e optie is er een halve mk bij te gooien. Maar ik heb het niet zo op de na verschijnselen van x/mdma. En je krijgt er altijd zo'n rotkop van.
Waarschuw beheerder
nee, voortaan gewoon een sample vragen. Zeggen dat je het eerst wil testen. Is natuurlijk geen garantie dat je daarna goed spul krijgt hij kan het nog versnijden maar dat zie je dan vaak wel aan de structuur. Als de persoon die je iets wilt verkopen goed spul levert, geeft die je zonder problemen een sample mee (meestal haha) is mijn ervaring.

Hmm oke, thanks! Ik had een heel lief vriendje die alles voor me fixte.. Maar nu niet meer. Dus ik voel me een beetje verloren nu ik het zelf moet regelen haha, ben niet bepaald bekend in die 'wereld' dus dat is lastig. Vraag me nu alleen af wat ik met die ene capsule zal doen? Het komt van de vriend van een meisje dat ik ken, en waarmee ik regelmatig op feestjes ben, niet geheel onbekend dus. Zij heeft ze al gehad..
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Yoni! op woensdag 8 mei 2013 om 17:46:
Vraag me nu alleen af wat ik met die ene capsule zal doen?

Eigenlijk kun je beter zorgen dat je poeder koopt. Dan kun je vervolgens zelf capsules maken met de door jou gewenste dosis. Dat betekent natuurlijk wel dat je capsules en een weegschaal aan moet schaffen. Capsules zijn online voor weinig te krijgen, een weegschaal kost je iets meer dan twee tientjes. Een eenmalige investering die je uiteraard ook voor andere stofjes kunt gebruiken. Vooral erg handig voor stofjes waar de dosering wat nauwer komt kijken. Weet niet meer zeker of je ook wel eens tript, maar voor 2C'tjes is een weegschaal ook bijzonder handig.
Waarschuw beheerder
Half 12 ik en maat 150mg gedropt. ....ben weer benieuwd!
Waarschuw beheerder
Haha...nee man...heerlijke piek gehad en na 3 uur kwartjes nintendo erbij...was weer goddelijk! ....helaas dus geen liveverslag haha
Waarschuw beheerder
+4-1
Uitspraak van PoolcafeTheChurch op donderdag 9 mei 2013 om 09:06:
helaas dus geen liveverslag

Gelukkig ook geen autopsierapport dus. ;)

Uitspraak van d a v i d o f f :[ op woensdag 8 mei 2013 om 14:47:
Iets dat bij een stof als 5-/6-APB bijvoorbeeld best wel meermaals gezegd mag worden, aangezien dat 2 uur duurt voor het piekt.

Misschien nog wel een beter voorbeeld: PMA en PMMA. In principe zijn deze stoffen vooral gevaarlijk door de combinatie van langzaam opkomen en kleine therapeutische breedte (= het verschil tussen een effectieve en een schadelijke dosis is klein). Als je vooraf weet dat het P(M)MA is en dat het dus wel twee uur kan duren voordat je piekt, dan zouden er waarschijnlijk veel minder ongelukken mee gebeuren.
Waarschuw beheerder
Gisteren 4fa genomen van drsmart. Zaterdag besteld, dinsdag in huis. Had bommetje gemaakt van 166 mg. Begon na ongeveer 45 minuten te werken en werkte echt goed. Kakte bij het inslaan beetje in, kreeg beetje t gevoel alsof ik mdma op had, zo'n soort inkakken. Maar na kwartiertje was dat weg en volop energie en tintelingen. Had na 2u twee puntjes pep bijgenomen en dit beviel echt goed. De euforie bleef langer en had alleen maar meer energie, was echt geweldig. Al met al ben ik wel te spreken over de kwaliteit van de 4fa de eerste twee uur. Daarna kan ik niet echt oordelen omdat ik nog twee puntjes pep had bijgenomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vanavond voor de eerste keer 4fa, heb er zin in en ben erg benieuwd :d net met de groep 4 capsules gemaakt van 125 mg, is het verstandig om 4fa bij te pakken of xtc?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Experiment op donderdag 9 mei 2013 om 19:14:
is het verstandig om 4fa bij te pakken of xtc?

Is maar net wat je wil. Wil je flink wat energie met minder euforie en love gevoel, zou je evt kunnen bijpakken met 4fa en vice versa. Maar weet niet of je het op een feest gebruikt en hoelang het duurt maar ik kan vaak makkelijk 5u doen met een dosis 4fa, pak dan wel altijd 160mg.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van MaikelvB op donderdag 9 mei 2013 om 19:44:
Is maar net wat je wil. Wil je flink wat energie met minder euforie en love gevoel, zou je evt kunnen bijpakken met 4fa en vice versa. Maar weet niet of je het op een feest gebruikt en hoelang het duurt maar ik kan vaak makkelijk 5u doen met een dosis 4fa, pak dan wel altijd 160mg.

oke bedankt, we zijn op een thuis setting en zijn van plan tot een uurtje of 3 te trippen, we denken eraan om t+4:00 nog een capsules 4fa van 75 mg bij te nemen of nasaal 50.
Is dit een juiste redosering

Live trip report voor belangstellenden: http://drugsforum.info/drugs/4-fa-fluor-amfethamine-live-report-t7093.html
Waarschuw beheerder
Nasaal = auw. In een thuissetting zou ik met x bijpakken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kontra-indication op donderdag 9 mei 2013 om 09:30:
Misschien nog wel een beter voorbeeld: PMA en PMMA. In principe zijn deze stoffen vooral gevaarlijk door de combinatie van langzaam opkomen en kleine therapeutische breedte (= het verschil tussen een effectieve en een schadelijke dosis is klein). Als je vooraf weet dat het P(M)MA is en dat het dus wel twee uur kan duren voordat je piekt, dan zouden er waarschijnlijk veel minder ongelukken mee gebeuren.

Dit is idd een beter voorbeeld. 5-/6-APB overdosering is prima te handelen, je gaat gewoon even iets harder dan de bedoeling was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Saxoferrato op donderdag 9 mei 2013 om 20:45:
Nasaal = auw. In een thuissetting zou ik met x bijpakken :)

Haha, inderdaad, het snuiven van dit goedje zou ik ten alle tijden vermijden, tenzij je van pijn houd en 2 weken later nog een nasty drip wilt hebben uit de neus:P. Wel oppassen met x dat je veel minder pakt dan dat je normaal zou pakken met x. Het geeft de x naar mijn idee een flinke schop onder de kont als men x bijpakt, ikzelf, deel de dosering die ik normaal van x zou nemen door de helft. Bijpakken kan altijd nog, eenmaal te veel is het, het ritje uitzitten tot je weer uit mag stappen aan het eind van de rit:P;).
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Q-kele-Q op vrijdag 10 mei 2013 om 00:59:
Wel oppassen met x dat je veel minder pakt dan dat je normaal zou pakken met x.

Daarover zijn de meningen verdeelt :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Digitalism op woensdag 8 mei 2013 om 17:50:
Eigenlijk kun je beter zorgen dat je poeder koopt. Dan kun je vervolgens zelf capsules maken met de door jou gewenste dosis. Dat betekent natuurlijk wel dat je capsules en een weegschaal aan moet schaffen. Capsules zijn online voor weinig te krijgen, een weegschaal kost je iets meer dan twee tientjes. Een eenmalige investering die je uiteraard ook voor andere stofjes kunt gebruiken. Vooral erg handig voor stofjes waar de dosering wat nauwer komt kijken. Weet niet meer zeker of je ook wel eens tript, maar voor 2C'tjes is een weegschaal ook bijzonder handig.

Thanks! Ja, dat was ik idd die ook wel eens tripte haha, toevallig vorige week nog 2cb. Had toen voor het eerst pilvorm, wat me eigenlijk ook wel beviel. Maar voor de rest is een weegschaaltje idd handig, heb me er laatst al een beetje op zitten oriënteren. Ik voel me alleen echt zo'n junkie for some reason, snap wel dat dat nergens op slaat maar mijn geweten spreekt af en toe te erg 8) Maar goed, toch maar eens overwegen. Of ik moet gewoon een nieuw vriendje zoeken die weer alles voor me regelt haha, was toch wel handig..:P Iig, bedankt voor de tip, voel me nog enigzins verloren in drugsland omdat ik me er eerst niet echt mee bezig hield, het is pas een jaar geleden dat ik wat anders pakte dan x. Dus moet goed opletten ook, volgens mij ben ik vrij makkelijk op te lichten nu, uit pure onwetendheid :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Experiment op donderdag 9 mei 2013 om 20:42:
we denken eraan om t+4:00 nog een capsules 4fa van 75 mg bij te nemen of nasaal 50.
Is dit een juiste redosering

Redose kan prima.
Als je net zoals ik bent wil je natuurlijk zelf vernemen of snuiven inderdaad zo pijnlijk is als wat ze zeggen.
Een beetje kerel/vrouw kan wel een beetje pijn in de neus verdragen toch?.

Ik kan je vertellen dat ik het 1x heb geprobeerd en toen besloten heb dat nooit maar dan ook nooit weer te doen :P.

Hoe dan ook have fun!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van mister-extreme op vrijdag 10 mei 2013 om 14:41:
Ik kan je vertellen dat ik het 1x heb geprobeerd en toen besloten heb dat nooit maar dan ook nooit weer te doen

Dan moet je het eens doen met 2fa, 10x zo erg :lol:
Waarschuw beheerder
Is de lengte van de werking van 4-FA te vergelijken met gewone pep? Heb t nog nooit eerder gebruikt, maar stel dat ik op T0:00 140mg pak en dan op T4:00 uur nog 30mg er bij, kan ik dan rond T8:00 al slapen of...?
Waarschuw beheerder
-2
Uitspraak van vS op vrijdag 10 mei 2013 om 16:33:
Heb t nog nooit eerder gebruikt, maar stel dat ik op T0:00 140mg pak en dan op T4:00 uur nog 30mg er bij, kan ik dan rond T8:00 al slapen of...?

Ik denk niet dat je dan 8 uur na inname (en 4 uur na je redosie) al kunt slapen, maar niet iedereen heeft evenveel last van slapeloosheid. Als het heel belangrijk is dat je kunt slapen, zou ik de redose achterwege laten en evt. een beetje XTC nemen (kwartje of halfje). Als het niet zoveel uitmaakt of je echt goed uitgerust bent de volgende dag, kun je kijken hoe het loopt met die redose en weet je het voor de volgende keer. :)
Waarschuw beheerder
Wat zijn jullie ervaring met 2c-b en 4fa? Wil dit gaan proberen maar lees overal veel verschil in doseringen.
Waarschuw beheerder
15mg 2cb met 100/110 mg 4f vind ik zelf ideaal. maar de hoeveelheid verschilt natuurlijk per persoon
Waarschuw beheerder
Uitspraak van infected op maandag 13 mei 2013 om 17:17:
15mg 2cb met 100/110 mg 4f

Dit kan ik beamen!
Als je echt hard wil trippen kun je 2C-B richting de 20mg+ nemen.
Mijn ervaringen zijn het meest positief rond de 15-16mg 2C-B.
Waarschuw beheerder
Oke thanks, zat ik zelf ook ongeveer aan te denken.