Ah, jouw waarheid is de enige, zoals altijd. Waarop gebaseerd? Ik baseer mijn bevindingen op proefondervindelijk vaststellen. En dat proefondervindelijk vaststellen van +/- 10 mensen heeft mij geleerd dat de meeste mensen 150mg een prima startdosis vinden. Onder die 10 mensen waren er 2 die nog nooit enige drugs gebruikt hadden. Lage of hoge dosis, niemand ondervond ernstige problemen.
Hoeveel ongelukken kunnen er gebeuren als je 100 mensen adviseert om met 100 mg te beginnen, en er komen er 99 tot de conclusie dat ze eigenlijk 150 mg nodig hebben om lekker te gaan? Hoeveel ongelukken kunnen er gebeuren als je 100 mensen adviseert om met 150 mg te beginnen, en er komt er 1 tot de conclusie dat zelfs 100 mg al aan de ruime kant was? Wanneer geef je nou waardevol advies, als 99 mensen achteraf zeggen 'je advies was wel aan de voorzichtige kant', of als 1 iemand het niet na kan vertellen (ja ja, worst case scenario, maar 99 mensen die 150 mg nodig hebben is net zo goed een overschatting)? Als het gaat om nieuwe stofjes proberen, is er maar één waarheid, en dat is dat je voorzichtig moet beginnen omdat je geen enkele garantie hebt wat de uitwerking zal zijn.
Waarom denk je dat Alexander Shulgin na 120 stofjes nog steeds elk nieuw stofje uit heeft getest met een dosis waarvan hij verwachtte dat hij er nauwelijks iets van zou voelen? Omdat je beter 121 keer kunt concluderen 'precies wat ik dacht, ik kan wel wat meer pakken', dan één keer tot de conclusie komen 'dit was de domste beslissing van mijn leven en ik mag in mijn handjes klappen als dit goed afloopt'. En wat jij doet is helemaal onverantwoord, omdat je mensen die je niet eens kent gaat adviseren bij iets wat potentieel de domste beslissing van hun leven kan worden. En daarbij ga je ook nog eens in discussie met iemand die zes jaar studie achter de rug heeft, puur gericht op het beoordelen van zulke zaken. Way to go!
Ik ben ook maar een gewone boerenlul.
Precies. En gaat een boerenlul aan de tandarts uitleggen hoe hij die vulling moet zetten? Gaat een boerenlul aan een ingenieur uitleggen dat er nog een extra heipaal nodig is? Gaat een boerenlul nog een extra tegeltje toevoegen aan het hitteschild van de spaceshuttle? Volgens mij niet. Waarom gaat boerenlul Technoasis dan wel aan een farmacoloog uitleggen waarom XX mg een veilige dosis is? Kort door de bocht komt het er gewoon op neer dat je het belangrijker vind om jouw mening bevestigd te zien, dan om mensen te helpen bij veilig drugsgebruik.