SFX Entertainment maakt vandaag bekend dat het overeenstemming tot overname heeft bereikt met Monumental Productions B.V., organisator van Awakenings.
Opgericht in 1997 door Rocco Veenboer, begon Awakenings als indoor event in de Gashouder in Amsterdam. Het eerste outdoor Awakenings Festival werd georganiseerd in Spaarnwoude Park in 2001. In 2013 organiseerde Awakenings acht events voor 100.000 bezoekers. Awake Fest groeide in 2014 uit tot een tweedaags event met meer dan 60.000 bezoekers.
Robert Sillerman, CEO van SFX: 'Rocco en zijn team hebben Awakenings uitgebouwd tot het sterkste techno-merk in Amsterdam en misschien zelfs wel heel Europa. We kijken ernaar uit om de Awakenings-ervaring te delen met nieuwe bezoekers en fans over de gehele wereld.'
Rocco Veenboer: 'Ik ben enthousiast om onderdeel te worden van de SFX-familie en kan niet wachten op Awakenings naar nieuwe plekken en publiek over de hele wereld te brengen. De kracht van SFX is haar wereldwijde mogelijkheden waardoor wij ons merk kunnen uitbreiden naar de UK, Australie en andere plaatsen.'
Bron
SFX neemt Awakenings definitief over
gepubliceerd door Karian, op
15 september 2014
Organisaties | SFX Awakenings ⊂ Monumental |
43 opmerkingen
Uitspraak van Breakerdamn op maandag 15 september 2014 om 18:08:udc overnamen dance valley en beatlovers
is de volgende ????
?
Rocco blijft nog 5 jaar directeur..........
Viel me laatst al op dat er (voor mijn gevoel) opeens een Awakenings in het buitenland werd georganiseerd. Nou zit ik totaal niet in die hoek maar zijn er al vaker Awake's in het buitenland gehouden?
Awakenings is dit jaar al te vinden in landen als UK en Austalië tijdens bijvoorbeeld Stereosonic festival!
Ik vraag me toch echt af... wat als dit fout gaat alles onder 1 organisatie...
Zullen ze vast iets voor verzonnen hebben. ID&T heeft ook allemaal aparte BV's, elk concept heeft een BV. Stel dat het dak van de Arena instort tijdens Sensation laten ze die BV ervoor opdraaien en gaan ze met de rest verder. (dit is letterlijk zo verteld tijdens een presentatie door Duncan zelf).
Het viel me wel op dan toen de eerste geruchten van overname waren verschenen er opeens veel meer edities bekend gemaakt werden dan normaal.
Denk dat monopolievorming hier niet zo'n probleem is. Defqon en Decibel waren al nooit echte concurrenten van elkaar. Was beide al duur zat, product gewoon goed en het grote merendeel van de consumenten kan beide makkelijk meepakken. Awakenings Festival en Defqon waren wel op dezelfde dag, maar die hebben niet echt last van elkaar. Ik ben een van dat kleine deel dat beiden wel had mee willen pakken, maar beide festivals gingen toch wel uitverkocht.
Stevige concurrentie zorgt normaal voor dat de prijs laag blijft (of lager wordt) of het product/dienst steeds beter. De prijs steeg voor het SFX tijdperk ook al wel (inflatie en gevalletje vraag en aanbod) en de producties waren altijd al top van praktisch alles onder de SFX paraplu. En als de prijs nu opeens drastisch gaat stijgen, dan haak ik af, zoals ik inmiddels ook voor Mysteryland afgehaakt ben. Ik denk dus niet dat er zoveel voor Awakenings gangers gaat veranderen, zoals het (vooralsnog) ook nog niet is gebeurd voor Q-Dance of ID&T bezoekers.
Het grootste gevaar van deze markt nu is dat nieuwe toetreders en kleinere organisaties geen schijn van kans meer hebben en helemaal kapot gemaakt kunnen worden door SFX. En teveel macht is natuurlijk nooit goed, kijk maar naar Putin.
Denk dat monopolievorming hier niet zo'n probleem is. Defqon en Decibel waren al nooit echte concurrenten van elkaar. Was beide al duur zat, product gewoon goed en het grote merendeel van de consumenten kan beide makkelijk meepakken. Awakenings Festival en Defqon waren wel op dezelfde dag, maar die hebben niet echt last van elkaar. Ik ben een van dat kleine deel dat beiden wel had mee willen pakken, maar beide festivals gingen toch wel uitverkocht.
Stevige concurrentie zorgt normaal voor dat de prijs laag blijft (of lager wordt) of het product/dienst steeds beter. De prijs steeg voor het SFX tijdperk ook al wel (inflatie en gevalletje vraag en aanbod) en de producties waren altijd al top van praktisch alles onder de SFX paraplu. En als de prijs nu opeens drastisch gaat stijgen, dan haak ik af, zoals ik inmiddels ook voor Mysteryland afgehaakt ben. Ik denk dus niet dat er zoveel voor Awakenings gangers gaat veranderen, zoals het (vooralsnog) ook nog niet is gebeurd voor Q-Dance of ID&T bezoekers.
Het grootste gevaar van deze markt nu is dat nieuwe toetreders en kleinere organisaties geen schijn van kans meer hebben en helemaal kapot gemaakt kunnen worden door SFX. En teveel macht is natuurlijk nooit goed, kijk maar naar Putin.
laatste aanpassing
Het grootste gevaar van deze markt nu is dat nieuwe toetreders en kleinere organisaties geen schijn van kans meer hebben en helemaal kapot gemaakt kunnen worden door SFX. En teveel macht is natuurlijk nooit goed, kijk maar naar Putin.
pcies macht, voordeel dat uitgebuit kan worden in eigen belang . We moeten het maar afwachten en gelukkig zijn er genoeg kleinere, creatieve promoters die opkomen, maar teveel macht corrumpeert vaak. Uiteindelijk bepalen zij voor een steeds groter deel alles van A tot Z.
Er is weinig meer over wat ze nog niet opgekocht hebben.. Q, ID&T B2S en nu Monumental. Alle grote spelers zijn al in handen van SFX
Ja de grootste wel maar ik vind Alda ook wel een goede kanshebber. Denk dat je die ook niet uit moet vlakken met een Hardwell en een Armin die heel de wereld over gaan en ze zijn partner van ID&T tijdens AMF.
Art of Dance lijkt mij haast meest waarschijnlijke, hebben ze ook gelijk de grootste speler binnen de hardcore te pakken en Masters of Hardcore is zelfs al een heel internationaal merk. Verder kunnen ze met Bass Events en XXlerator de hardere markt helemaal domineren. En Ticketscript om dezelfde reden dat ze Paylogic hebben gekocht: Enorm veel data van enorm veel mensen die ooit een ticket hebben gekocht.
Ja de grootste wel maar ik vind Alda ook wel een goede kanshebber. Denk dat je die ook niet uit moet vlakken met een Hardwell en een Armin die heel de wereld over gaan en ze zijn partner van ID&T tijdens AMF.
Het zou best kunnen dat SFX op Alda aast.
Mijns inziens niet zo'n slimme zet, omdat Alda (buiten de middelgrote feesten in het Amsterdamse Bos) geen concepten heeft.
Hardwell's feest en de dingen van Armin hangen echt aan de artiesten.
Als Hardwell of Armin morgen besluiten om er mee te kappen, of om over te stappen naar Pietje Puk, dan is er van Alda niet zo heel veel meer over.
Terwijl Awakenings en Sensation concepten zijn die niet aan vaste namen gebonden zijn.
Zo kijk ik er tegenaan. Maar ja: Ik moet nog steeds hard en lang werken voor mijn geld en die baas van SFX niet, dus hij zal er waarschijnlijk wel meer kaas van gegeten hebben.
Hardere stijlen zijn (nog) te klein.
Daar is op dit moment niet het grote geld in te verdienen.
Dus ik denk dat SFX met Q en B2S wel voldoende in bezit heeft.
Conceptueel zijn die andere partijen en events (Art of Dance, XXlerator) ook niet zo bijzonder onderscheidend (waarmee ik niets wil afdoen aan de muziek en sfeer)
"Omdat ik dat weet" is ten eerste niet een echt sterk argument.
Ten tweede zit jouw informatie-verstrekker ernaast.
Ten derde: bij geen enkele overname wordt alleen naar de winst gekeken.
Elk bedrijf is weer anders: Je kijkt naar eigen vermogen, winst en toekomstverwachtingen.
Als je een kroeg wilt kopen, kijk je toch ook naar inboedel, goodwill en omzet- en winstcijfers?
Dus ook bij een overname van een dance-organisatie kijk je daar naar.
Sensation en Tommorowland bijvoorbeeld hebben enorme hallen vol met materiaal. Veel meer dan bijvoorbeeld Awakenings.
In de winst komt dit niet naar voren (als het inmiddels is afgeschreven), maar het bepaalt wel mede de waarde van een bedrijf.
Bij de aankoop van ID&T en Q-dance gold er (voor de Amerikaanse wet) een verplichting om de cijfers openbaar te maken.
Daaruit bleek dat ID&T in de jaren 2009 en 2011 ongeveer 2,1 miljoen winst maakte en in 2010 iets meer dan 4 miljoen.
En dat is inclusief Q-dance!
Dus bij lange na niet de 18 miljoen per jaar die jij noemt.
Ook bij Made en Donnie Disco (Amerikaanse overnames) was de winst niet giga, maar het overname-bedrag wel.
Uit economische kringen kwam vooral naar boven dat SFX nogal flink betaalde voor wat we in Nederland 'goodwill" noemen.
Bij ID&T bedroeg dit meer dan 80 miljoen Dollar.
De door jou genoemde 'winstvermenigvuldiger' maakt maar een relatief klein deel uit van de koopprijs.
Ergo: Je weet (nog) niet wat Rocco voor winst heeft gemaakt.
Misschien heeft hij wel een miljoen aan onroerend en roerend goed meeverkocht.
En is de goodwill wel op 10 miljoen ingezet.
Dan zou je de volgende berekening krijgen:
11 + 3 = 14 miljoen die Rocco gekregen
14 minus 1 miljoen vastgoed minus 10 miljoen goodwill = 3 miljoen
3 miljoen gedeeld door 6 = 500.000 winst per jaar.
Ik denk dat deze berekening meer in de buurt van de waarheid zit.
Maar over een tijdje is het gewoon te lezen op internet, want ook deze cijfers zullen openbaar gemaakt moeten worden.
Sorry voor het lange verhaal
Ten tweede zit jouw informatie-verstrekker ernaast.
Ten derde: bij geen enkele overname wordt alleen naar de winst gekeken.
Elk bedrijf is weer anders: Je kijkt naar eigen vermogen, winst en toekomstverwachtingen.
Als je een kroeg wilt kopen, kijk je toch ook naar inboedel, goodwill en omzet- en winstcijfers?
Dus ook bij een overname van een dance-organisatie kijk je daar naar.
Sensation en Tommorowland bijvoorbeeld hebben enorme hallen vol met materiaal. Veel meer dan bijvoorbeeld Awakenings.
In de winst komt dit niet naar voren (als het inmiddels is afgeschreven), maar het bepaalt wel mede de waarde van een bedrijf.
Bij de aankoop van ID&T en Q-dance gold er (voor de Amerikaanse wet) een verplichting om de cijfers openbaar te maken.
Daaruit bleek dat ID&T in de jaren 2009 en 2011 ongeveer 2,1 miljoen winst maakte en in 2010 iets meer dan 4 miljoen.
En dat is inclusief Q-dance!
Dus bij lange na niet de 18 miljoen per jaar die jij noemt.
Ook bij Made en Donnie Disco (Amerikaanse overnames) was de winst niet giga, maar het overname-bedrag wel.
Uit economische kringen kwam vooral naar boven dat SFX nogal flink betaalde voor wat we in Nederland 'goodwill" noemen.
Bij ID&T bedroeg dit meer dan 80 miljoen Dollar.
De door jou genoemde 'winstvermenigvuldiger' maakt maar een relatief klein deel uit van de koopprijs.
Ergo: Je weet (nog) niet wat Rocco voor winst heeft gemaakt.
Misschien heeft hij wel een miljoen aan onroerend en roerend goed meeverkocht.
En is de goodwill wel op 10 miljoen ingezet.
Dan zou je de volgende berekening krijgen:
11 + 3 = 14 miljoen die Rocco gekregen
14 minus 1 miljoen vastgoed minus 10 miljoen goodwill = 3 miljoen
3 miljoen gedeeld door 6 = 500.000 winst per jaar.
Ik denk dat deze berekening meer in de buurt van de waarheid zit.
Maar over een tijdje is het gewoon te lezen op internet, want ook deze cijfers zullen openbaar gemaakt moeten worden.
Sorry voor het lange verhaal
laatste aanpassing
"Omdat ik dat weet" is ten eerste niet een echt sterk argument.
Ten tweede zit jouw informatie-verstrekker ernaast.
Ten derde: bij geen enkele overname wordt alleen naar de winst gekeken.
Elk bedrijf is weer anders: Je kijkt naar eigen vermogen, winst en toekomstverwachtingen.
Als je een kroeg wilt kopen, kijk je toch ook naar inboedel, goodwill en omzet- en winstcijfers?
Dus ook bij een overname van een dance-organisatie kijk je daar naar.
Sensation en Tommorowland bijvoorbeeld hebben enorme hallen vol met materiaal. Veel meer dan bijvoorbeeld Awakenings.
In de winst komt dit niet naar voren (als het inmiddels is afgeschreven), maar het bepaalt wel mede de waarde van een bedrijf.
Bij de aankoop van ID&T en Q-dance gold er (voor de Amerikaanse wet) een verplichting om de cijfers openbaar te maken.
Daaruit bleek dat ID&T in de jaren 2009 en 2011 ongeveer 2,1 miljoen winst maakte en in 2010 iets meer dan 4 miljoen.
En dat is inclusief Q-dance!
Dus bij lange na niet de 18 miljoen per jaar die jij noemt.
Ook bij Made en Donnie Disco (Amerikaanse overnames) was de winst niet giga, maar het overname-bedrag wel.
Uit economische kringen kwam vooral naar boven dat SFX nogal flink betaalde voor wat we in Nederland 'goodwill" noemen.
Bij ID&T bedroeg dit meer dan 80 miljoen Dollar.
De door jou genoemde 'winstvermenigvuldiger' maakt maar een relatief klein deel uit van de koopprijs.
Ergo: Je weet (nog) niet wat Rocco voor winst heeft gemaakt.
Misschien heeft hij wel een miljoen aan onroerend en roerend goed meeverkocht.
En is de goodwill wel op 10 miljoen ingezet.
Dan zou je de volgende berekening krijgen:
11 + 3 = 14 miljoen die Rocco gekregen
14 minus 1 miljoen vastgoed minus 10 miljoen goodwill = 3 miljoen
3 miljoen gedeeld door 6 = 500.000 winst per jaar.
Ik denk dat deze berekening meer in de buurt van de waarheid zit.
Maar over een tijdje is het gewoon te lezen op internet, want ook deze cijfers zullen openbaar gemaakt moeten worden.
Sorry voor het lange verhaal
Interessant.
Valt me vaak op dat je goed onderbouwde verhalen hebt. Werk je zelf in de dancescene?
Valt me vaak op dat je goed onderbouwde verhalen hebt. Werk je zelf in de dancescene?
Ik werk in een gelieerde business.
Laten we het daar maar op houden
En daardoor ligt het in mijn interesse-sfeer, en heb ik er net wat meer inside kennis over.
Maar de meeste info die ik geef, komt uit publieke bronnen.
Daarnaast een beetje goed nadenken en iets verder kijken dan je neus lang is.
Dan kom je al een heel eind.
Ik ben niet zo vanuit emotie maar wat roepen, of iets wat je van "de buurman van de chauffeur van de neef van..." gehoord hebt, na-papegaaien.
Ik ben niet zo vanuit emotie maar wat roepen, of iets wat je van "de buurman van de chauffeur van de neef van..." gehoord hebt, na-papegaaien.
Goeie eigenschap
Blijf vooral doorgaan met posten, ik vind je posts vaak flink wat toevoegen
laatste aanpassing
Maar wat is jouw rol in de dansscene, want ook jij bent niet van het "zomaar wat roepen" ?
Ik doe HBO communicatie met als richting music, multimedia & entertainment management. Ik zit nu in het 2e jaar. Voor de rest vooral gezond verstand gebruiken. Met de dancescene heb ik nog niet heel veel ervaring behalve als bezoeker maar het is wel de kant die me heel erg interesseert en waar ik later maar wat graag mijn geld mee zou willen verdienen.
Heel zorgvuldig je stages kiezen.
Want de ervaring leert dat mensen die goed presteren in hun stage, vaak bij dat betreffende bedrijf terug keren na hun studie.
Of op projectbasis al tijdens hun studie ingeschakeld worden.
Die heb ik vaker gehoord, ga ik zeker doen