AMSTERDAM, vrijdag
Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen.
Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden.
ID&T organiseert in Nederland grote feesten als Sensation, Mystery Land en Innercity, die jaarlijks elk tienduizenden bezoekers trekken. De belangstelling laat dit jaar echter voor het eerst te wensen over, meldt eigenaar Duncan Stutterheim. De kaartverkoop voor Innercity, dat op 18 december in de Amsterdamse RAI gehouden wordt, valt erg tegen. Om de RAI alsnog vol te krijgen, geeft ID&T nu twee kaartjes voor de prijs van een en kopers die al een kaartje hebben, mogen gratis iemand meenemen.
De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. „In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro”, vertelt Stutterheim. „Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen.” Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. „Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg.”
Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen.
Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden.
ID&T organiseert in Nederland grote feesten als Sensation, Mystery Land en Innercity, die jaarlijks elk tienduizenden bezoekers trekken. De belangstelling laat dit jaar echter voor het eerst te wensen over, meldt eigenaar Duncan Stutterheim. De kaartverkoop voor Innercity, dat op 18 december in de Amsterdamse RAI gehouden wordt, valt erg tegen. Om de RAI alsnog vol te krijgen, geeft ID&T nu twee kaartjes voor de prijs van een en kopers die al een kaartje hebben, mogen gratis iemand meenemen.
De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. „In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro”, vertelt Stutterheim. „Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen.” Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. „Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg.”
Bron www.telegraaf.nl