Partyflock
 
Forumonderwerp · 724826
­ Nederland
AMSTERDAM, vrijdag
Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen.
Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden.
ID&T organiseert in Nederland grote feesten als Sensation, Mystery Land en Innercity, die jaarlijks elk tienduizenden bezoekers trekken. De belangstelling laat dit jaar echter voor het eerst te wensen over, meldt eigenaar Duncan Stutterheim. De kaartverkoop voor Innercity, dat op 18 december in de Amsterdamse RAI gehouden wordt, valt erg tegen. Om de RAI alsnog vol te krijgen, geeft ID&T nu twee kaartjes voor de prijs van een en kopers die al een kaartje hebben, mogen gratis iemand meenemen.
De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. „In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro”, vertelt Stutterheim. „Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen.” Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. „Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg.”


Bron www.telegraaf.nl
(heerlijk 2 gratis kaartjes gewoon op id-t.com en mag ik dus ook nog 2 extra man mee nemen beters kan niet B))
Ben benieuwd of al die zogenaamde gabbertjes met hun meeloopgedrag, die altijd om t hardste brullen dat ID&T uitzuigers zijn en ze de scenen verkracht hebben...niet gewoon massaal met zn allen alsnog naar TD gaan. ben dan een vent en blijf thuis.
==================================================­===============
Denk dat vele dat al hadden gedaan, vandaar dat de verkoop zo slecht was.


Wij moesten daarvoor wel toestemming hebben van de gemeente Utrecht en de Jaarbeurs om de capaciteit te vergroten. bron: id-t

kaarten verkoop bleek waarschijlijk dus niet zo slecht te lopen!!

Denk dat het eerder een reactie is op de prijzenverlaging. Waarom wel innercity meteen verlagen en niet op thunderdome.
 
Breaking nieuws!!!

Id-t denkt erover om ook honden en katten op kaart mee te laten komen!
The Fugitive << rekensommetje: 45000 x 10 muntjes á 2 euro = 900.000 euro.


yea right ...

- Catering van ID&T feesten wordt verzorgt door Mise en Place events (http://www.miseenplace.nl/) die bepalen de prijzen.
-niet alle 45.000 man koopt gemiddeld 10 muntjes.
-de inkoop is ongeveer de helft van de omzet.
-personeel , huur van mobiele tappen en standjes , huur van koelkasten , kleding , plastic glazen noem maar op.

Conclusie van het bovenstaande : van die zogenaamde 900.000 euries blijft er ongeveer 300.000 euro over. En van die 300.000, betaald Mise & Place een deel aan ID&T om op hun evenement te mogen staan.



ps. om verder iedere kortzichtige PF'er ff uit de droom te helpen over gigantische entree-winsten.

lasers? wordt uitbesteed aan LaserImage
podium en geluid? wordt uitbesteed aan StagePro
productie? wordt uitbesteed aan Q-Productions
security? wordt uitbesteed aan WorldWideSecurity
opnames? wordt uitbesteed aan CineVideoGroep
licht? wordt uitbesteed

en dan hebben we t nog niet gehad over zaalhuur, decorbouw, dj's, EHBO, brandweer, peletonnetje ME/politie, dranghekken, flyers, posters, tv/radio commercials.

Dit alles vormt wel een behoorlijke kostenpost wat doorberekend moet worden in het kaartje.

Bovendien vragen populaire djs tegenwoordig prijzen naar het aantal bezoekers, en aangezien ID&T geen feestje voor 100 man organiseert betaald ID&T dus altijd de hoofdprijs.

Ik kan alleen maar bewondering uitspreken voor Duncan vanwege deze actie. TOP!
 
Laat id-t maar lekker doorgaan zo:yes:
Nu nog midtown records graag:)
@ Pizara: en, wat doe jij bij ID&T? Je weet wel heel precies waar ze alles aan hebben uitbesteed!

;p

Maar ff serieus, uiteraard moeten ze al die dingen betalen en dat zijn ook grote kostenposten. En ik geloof ook niet dat ze de meeste winst maken op de kaartjes (hoewel bij een uitverkocht feest dat ook nog wel zal meevallen).
Ik denk dat ze het echt moeten hebben van de enorme winstmarges op drank, eten en merchandising.

Daarom geven ze nu die kaarten weg. Superslim, dan komt er toch nog een groot gedeelte vd omzet in hun schoot terecht!
laatste aanpassing
precies...kaartje 10% goedkoper, drank, vreten, play 25% omhoog

en reken maar dat er een hoop zeikerds zijn:P
shity wat un rekensommen

WE GAAN FEESTEN

boeiend verder ;-)
jaja lekker goedkopen thunderdome en ook naar IC :D :bounce:
 
prijzenoorlog!!!
altijd goed voor de consument
Jaaaaaaaaa vroeger tijden komen terug..... 25 GULDEN voor een kaartje!!!!!!!!!!!!! :-p
Jaaaaaaaaa vroeger tijden komen terug..... 25 GULDEN voor een kaartje!!!!!!!!!!!!! :P


ja misschien 25 euro als we geluk hebben :P
Werkzaam bij JP dance events
Artiest {SHOWLIST artist 40343, 66932}
naar aanleiding van de 2-op-1-kaartje acties van ID$T:

Nu kan iedereen meteen zien dat ID$T minimaal het dubbele vraagt van de eigenlijke kostprijs! ;)
Wie gaat er naar Innercity en heeft er al twee kaartjes gekocht. Ik ga naar Thunderdome en had al twee kaartjes gekocht. Misschien kunnen we ruilen, dan hebben we zeg maar twee feesten voor de prijs van een.

Ben benieuwd trouwens of de feesten echt goedkoper gaan worden, zo ja, of dan ook de drank e.d. goedkoper wordt. Maar ja we zullen zien he.

Btw. Mindcontroller was ook gratis als je in je aussie kwam, niemand die daarover zeikte......
 
-niet alle 45.000 man koopt gemiddeld 10 muntjes.

:frusty: daarom praat ik ook over een "gemiddelde"
ken je dat woord niet? hier, ik heb het ff voor je opgezocht: "ge·mid·deld (bn.)
1 middelmatig, het midden houdend tussen twee uitersten
2 die maat, waarde, grootte hebbend die men krijgt door het totaal te delen door"

en met die uitleg van jou komt het er op neer dat idt normaal gesproken op een feest niet eens zoveel winst maakt. dus dan zouden ze aankomende innercity gewoon keihard verlies moeten gaan maken (helft minder opbrengst uit kaartverkoop), nou, dan hadden ze innercity echt wel afgelast, het blijft een commercieel bedrijf en die beslissen alles vanuit financieel oogpunt.

geloof me, ik ben blij met deze actie en ga dit jaar weer naar innercity, maar mensen moeten dit niet als een soort 'gift' zien ofzo.
Artiest Yzco
Vind het al een hele stap van id&t dat het ze duidelijk is geworden dat het feesten gewoon te duur is. en nu met de aktie van ic (niet dat ik heen ga) is toch mooi een korting van 50% ! voor de mensen die gaan schijnt dat toch alweer bijna 25euor. een bedrijf als id&t kan niet zomaar van de ene op de andere dag de prijzen met tientallen euros omlaag gooien, maar ze doen wel al een stap in de richting en dat vind ik al heel wat. nu nog even afwachten wat er gaat veranderen na 1 januari. maar bij deze respect voor duncan... die blijkbaar toch stiekem af en toe luisterd naar de geluiden op pf ;)

pssst duncan... shockers :)
ID&T heeft besloten om ook de prijs van de aankomende hardcore party Thunderdome op vier december te halveren. Daarmee lijkt de aanval op concurrent UDC definitief geopend. Op dezelfde dag organiseert deze namelijk de eerste wintereditie van Dance Valley. Thunderdome is de oudste telg in de ID&T-stal en bracht de organisatie de eerste roem en rijkdom. Vorige week kondigde ID&T al aan ook de prijs van Innercity 2004 te halveren en vanaf volgend jaar alle evenementen minimaal tien procent goedkoper te maken. Toen sprak Brian Bout van UDC nog van een paniekreactie. Donderdagmiddag was hij niet bereikbaar voor commentaar.

Was dance een aantal jaar geleden nog de redding van menig poppodium, op dit moment zit de klad er behoorlijk in bij vooral de grote dancefeesten. De laatste edities van Q-dance in de HMH verkochten niet uit. De prijshalvering van de komende ID&T evenementen Innercity en Thunderdome zijn ingegeven door de slechte kaartverkoop, erkent Stutterheim. Hij zegt tot de conclusie te zijn gekomen dat zijn evenementen te duur zijn. Ook UDC gaf eerder tegenover 3VOOR12 toe dat 2004 een duidelijke stagnatie kent in het festival- en feestbezoek.

ID&T is over het algemeen duurder dan UDC. Ter vergelijking: UDC biedt op vier december voor 47,50 in totaal acht podia met bijna 70 acts, ID&T’s Thunderdome kostte voor de halvering 45,25 en heeft twintig dj’s op twee podia staan. Beide evenementen hebben binnen het genre aansprekende namen. Een halvering van de prijs is op grond van die cijfers niet eens zo heel gek. Veel feestbezoekers klagen op forums echter ook regelmatig over de grootschaligheid van sommige evenementen. Of acht podia beter is dan twee, is volgens die bezoekers in ieder geval twijfelachtig.

Maar twijfelachtig of niet, de bezoeker is voorlopig wel de lachende derde, denkt 3VOOR12’s eigen dancegoeroe en dj Lady Aida: “We gaan goede tijden tegemoet! 2005 wordt een topjaar voor de feestganger. Ik hoop echt dat het net zo erg wordt als bij de supermarkten.”

Of dat ook voor de lange termijn geldt, is allerminst zeker. In het algemeen is een prijzenoorlog uiteindelijk slecht voor de consument wanneer er één overwinnaar uit de strijd komt. Die kan dan de prijzen weer verhogen en doet dat ook bijna altijd. De praktijk leert dat nieuwe concurrenten in dat geval niet weer meteen terugkeren in de markt. Elke markt kent namelijk instapdrempels die nieuwe spelers moeten overwinnen. Maar er hoeft niet altijd een winnaar uit de bus te komen. Zo voeren bijvoorbeeld de brillenwinkels al jaren een keiharde concurrentiestrijd, zonder elkaar uit de markt te drukken. Als ID&T en UDC elkaar op een vergelijkbare manier blijven beconcurreren, blijft de kijker - ook bij feesten en concerten - de winnaar.

De iets kleinere dance organisatoren van Awakenings en Extrema waren niet bereikbaar voor commentaar.


Bron: 3 voor 12
tja dat krijg je als je half gave feesten wil geven dan wil niemand meer komen..........voor een goed feest wil ik nog steeds wel de normale prijs betalen...Maar niet voor de half gave line up van thunderdome!
dit zal overigens eerder een actie zijn om als marktleider de concurrentie er deels uit te drukken, dan om de bezoeker te gemoed te komen. ;)
Hoezo niet bereikbaar voor commentaar...

Thursday 25 November 2004
Dance en haar prijzenoorlog, Marcel reageert

Onlangs ontstond er een paniekaanval aan het adres van dance-evenement Innercity. Het zoveelste event dat niet slaagt wegens een overkill in de markt en de te hoge prijzen, volgens Duncan Stutterheim (directeur ID&T). Is dan nu eindelijk het moment aangebroken dat een van de marktleiders de prijzenoorlog verklaart en dat dadelijk dance ‘te koop is’ voor een prikje?!? Moeten we niet eens een persbericht schrijven over de gang van zaken bij sommige artiesten met sterstatus die astronomische gages vragen voor optredens? En over de vraag wie deze bedragen heeft gecreëerd? Wie is er nou gek? Degene die de prijs vraagt of wie deze prijs wil betalen? Of nog gekker: wie biedt het meeste en betaalt uiteindelijk absurde prijzen voor artiesten, waardoor de entreeprijzen wel omhoog móeten?

Extrema heeft altijd aan haar filosofie vastgehouden en gezegd: “Voor deze prijs, graag of niet!” Maar zelfs voor ons gaat tegenwoordig die vlieger soms niet meer op. Bedragen rijzen de pan uit en wanneer je vervolgens andere artiesten programmeert, artiesten die het nog wél snappen, merk je dat ook zíj al betoverd zijn door de gladde commerciële managementbureaus en alsnog met onredelijke eisen komen. Gelukkig zijn de entreeprijzen bij Extrema niet astronomisch hoog te noemen. Neem bijvoorbeeld ons nieuwjaarsevenement NYE dat met een sterke artiestenprogrammering voor 37 euro absoluut redelijk te noemen is. Conclusie: lagere prijzen? Prima, maar daar hoeven wíj dus niet aan mee te werken. Overigens vraag ik me ten zeerste af of de artiesten dan ook hun hoge prijzen zullen bijstellen. Of laten ze de dance-industrie gewoon langzaam wegrotten..?

Voor bezoekers wordt het inderdaad steeds moeilijker om zich de toegangsprijs te kunnen veroorloven. Zeker in economisch minder goede tijden zoals nu. ‘n Andere reden dat een feest zo duur is, is het feit dat de productie niet gek genoeg kan. Mindkilling lightshows; ‘t liefst tien lasers en alles uitgevoerd door professionals uit de film- en theaterwereld. Erg duur, maar wél af. Korte termijnvisie dus. Iedereen moet er toch aan meedoen, want de bezoeker raakt verwend en zit bijna de lampjes te tellen in het plafond, voordat hij de zaal binnenloopt. Vroeger (ghaha, hoor mij praten!) ging het om harmonie, de dj stond in een hoek, leuke deco, mooi uitgedost publiek en een goede vibe… ja, ja, dat kon je toen krijgen voor maar liefst 35 gulden! Maar die tijd is helaas allang voorbij.

‘t Laatste dat ik toch nog kwijt wil, is dat Extrema als een van de eerste met succes werken met een eigen E-tickingssysteem. Al ruim 30% wordt verkocht via onze website en dit gaat prima. Ook dit is een manier van kostendrukking.

Ik kan nog wel uren doorgaan à la ‘waarom zus en waarom zo’… Misschien is het een idee om eens ’ n open discussie te voeren in de media met Duncan (ID&T), Brian (UDC) en mijzelf. Barend en van Dorp, jongens?

Groeten,

Marcel Mingers,
Directeur Extrema



Bron: www.extrema.nl
laatste aanpassing
Goeie actie, prijzen oorlogje kan nooit kwaad:D
Extrema houdt dus ook zijn poot stijf...tja, die zijn al goedkoper dan id&t........
Tering wat ouwehoeren de mensen hier ongelooflijk dom zeg.
Er worden bij IC gewoon de helft minder kaarten verkocht.
Bij Thunderdome zal dit anders zijn omdat de kaartverkoop gewoon goed liep dus ze zullen naar een grotere zaal gaan. Dit zegt ID-T trouwens ook zelf.

Dan de mensen die zeuren over dat Duncan arrogant is. Tuurlijk is hij arrogant hij is amsterdammer en de wereld ligt aan ze voeten. Joden zijn nou eenmaal arrogant en terrecht ook.

Dan dat slappe gelul dat hij nog meer geld verdient door de catering is ook bullshit want de catering word gewoon uitbesteed aan andere bedrijven.

Verder kan je voor Duncan alleen maar respect opbrengen dat hij deze stap zet en niet alleen voor evenement waar de kaartverkoop niet van liep (Innercity), maar ook voor een evenement waar de kaartverkoop wel voor liep(Thunderdome).laatste aanpassing: 24 november 2004 22:55


Helemaal met je eens ouwe :jaja:
 
Jezus wat een zeikerds zeg. Worden de prijzen verlaagd, is t NOG niet goed.

Ben blij dat je in Nederland het voorrecht hebt elke week een ruime keuze te hebben tussen allerhande feestjes.

Je HOEFT het ook niet te betalen, dan ga je gewoon niet. Niets aan de hand, feestjesgenoeg.
ID&T hier lopen afschilderen als uitzuigers...90% verdwijnt in hun eigen zak...come on zeg. Blaat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.

En dat gezeik dat een kaartje 5 jaar terug 65 gulden kostte en nu 50 euro...

5 jaar terug kostte een brood ook een gulden, nu een euro.

Zelfs de tandpasta is duurder geworden. Inflatie heet zoiets.

Ik kan ook wel gaan lopen zeiken dat t me allemaal te duur is. Beetje zonde van mn energie, als ik t niet kan betalen ga ik gewoon niet.

Allemaal verwende nestjes...als je je druk moet maken omdat je niet meer kunt vreten of buiten in een kartonnen doods moet slapen dan heb je recht van spreken. Ben blij DAT je uit kan gaan en als een groot feest als IC te duur is ga je ergens anders heen. Sim-pel. En nu krijg je ook nog eens de mogelijkheid veel goedkoper naar binnen te kunnen, is t og niet goed. Krijg je dat gezever weer.

Altijd iets om over te zeiken.

Wat een heerlijke partyspirit zeg!

Blerg als al die zeiksnorren nu eens lekker thuis zouden blijven zat dr heel wat meer sfeer op een feestje. Daar zou ik met liefde 60 euro voor dokken!laatste aanpassing: 20 november 2004 14:10
:respect: :D
En dat gezeik dat een kaartje 5 jaar terug 65 gulden kostte en nu 50 euro...

Inflatie heet zoiets


Mooie inflatie heb jij ;) in 5 jaar tijd 45% inflatie.
65 gulden = 30 Euro, met inflatieberekening hooguit 35 Euro, maar dat is wel in het extreemste geval.

Tis gewoon allemaal totale onzin, en in de duurste maand van het jaar wordt het de organisatoren fataal :D
Zat er aan te komen
 
Te triest voor woorden dat ze pas nu de prijzen naar beneden gooien omdat de kaart verkoop slecht gaat. Ik ga nooit meer naar een feest van ID$T. :dood:
laatste aanpassing
Wat betreft Extrema en hun on-line E-ticketservice..... zij vragen daar ook € 3,- fee :/
Hoezo kostendekkend? Ja voor henzelf, niet voor t publiek!

NYE
Datum: 31 december 2004
Locatie: Klokgebouw Strijp-S / Eindhoven
Prijs: € 37 + fee € 3
 
id&t=geldzuigers
mensen toch, meen niet dat je een buitenkansje hebt nu :no:
uiteindelijk betaal je het 2de kaartje toch terug,

al verhogen ze het drinken met maar 10 eurocent...
of op andere prijzen iets erop duwen.
Te triest voor woorden dat ze pas nu de prijzen naar beneden gooien omdat de kaart verkoop slecht gaat.


Ja wat verwacht je dan? Dat ze dat zomaar doen omdat ze jou zo lief vinden?

Ik ga nooit meer naar een feest van ID$T


Ik help het je onthouden als ik je nog eens zie rondspringen op sensation ofzo hahaha
laatste aanpassing
 
Tja en toch blijf ik erbij dat het ze alleen maar gaat, om het feit dat er dan meer gedronken word..

Want waarom kan je anders niet 1 kaartje kopen voor 27,50.. :s
goeie vraag Basje.........de reden lijkt me ook duidelijk
Heb het topic nu al een hele tijd gevolgd en volgens mij wordt het tijd voor duidelijkheid. De informatie komt allemaal uit de eerste hand, van een hele goede kijk in de keuken van ID&T en andere organisaties.....

Als standaard wordt bij dit soort evenementen een bruto winstmarge van ca. 30% gehanteerd op de totale begroting(dus inclusief inkomsten uit kaartverkoop en catering).

De catering is in handen van ID&T zelf. Daarvoor wordt een afkoopsom aan de verhuurder, in dit geval de RAI, betaald. Na aftrek van alle kosten(personeel, materiaal, inkoop goederen, etc) resteert op dit soort evenementen een winstmarge van ca. 50%. Gemiddeld wordt door de bezoekers voor ca. 26 euro aan bonnen gekocht, dus in het geval van een vol Innercity is er ca. 1.040.000 cateringomzet, dat leidt tot ca. 520.000 euro winst op de catering! Zie hier de verklaring waarom UDC dus al jaren lang kaarten weg geeft als het niet uitverkocht is of nog raakt, en ID&T nu dus ook hetzelfde doet.

Nu deze actie is ingezet, doen ze er natuurlijk alles aan om de kosten net zo veel omlaag te krijgen en geef ze eens ongelijk; ze hoeven het natuurlijk niet voor een goed doel te doen! Maar om het nu meteen als een soort van heldendaad te bestempelen gaat echt te ver. Als ze de prijzen echt zo belachelijk hadden gevonden, was de actie natuurlijk al veel eerder ingezet. De actie is geboren uit pure nood om Innercity 'in leven te houden' en bovendien nog steeds een goede winst te maken. De prijsverlaging van volgend jaar valt ook wel mee en wordt net als dit jaar voor de volle 100% op alle toeleveranciers, waaronder ook de DJ's, verhaald. Met andere woorden: ID&T wordt er geen haar slechter van........
Op zich een hele goede beredenering frankyB

Maar een bruto winst marge van 30% op de totale begroting en 50% horecagelegenheden

:no: uh uh
Het kost ook een hoop geld voor de extra ruimte en beveiliging, maar dat weegt niet op tegen de omzet die de catering extra heeft, als die van ID&T zelf is (weet ik niet)
catering is uitbesteedt. Maar ze beuren er wel een x percentage van. Verder natuurlijk de merchandising op innercity zelf dat levert ook geld op.
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA beter juist allen prijzen omlaag ook van de drank en drugs dan krijgen we weer echte strake feesten hahahahahahahahahahaha
Jij hebt goeie ideeën hard style xxl!!
Dan word het nog eens uit je dak gaan...
Maar ook veel leipo's die teveel nemen en dan aan de kant liggen en niks meer mee krijgen van t feest...:jaja:
- Za 27 Aug.:
Mystery Land, Floriade Terrein Hoofddorp. Prijs € 52,5

- Za 19 Nov.:
Convertible, PTA Cruiseterminal. Prijs € 42,-

- Za 17 Dec.:
Innercity, Amsterdam RAI. Prijs € 45


Lekker goedkoop... :X
Het scheelt een klein stukje, maar wat vooral blijkt te werken is de gedachte die mensen hebben. Nu denken ze van "ow, ze hebben de prijzen omlaag gedaan. Dan is het weer een betere prijs/kwaliteits verhouding." Terwijl het nog steeds veel te dure feesten zijn voor wat je er voor terug krijgt ;)

vind ik tenminste
 
id-t zuigt
Dat er meer gedronken wordt interesseert ID&T echt in mindere mate, omdat de catering inderdaad uitbesteed wordt.

Of je nou 1 kaartje voor 27,50 koopt of met z'n 2-en op 1 kaartje gaat maakt trouwens toch geen f*ck uit? Tenzij je alleen naar feesten gaat, maar die mensen zijn op 1 hand te tellen. 2 mensen halen meer mensen over om mee te gaan enz. enz. daarom dus waarschijnlijk op deze manier.

En ID&T wil die hal natuurlijk gewoon vol hebben omdat anders hun naam wordt verbonden met een mislukt feest.
id-t zuigt


Zegt iemand die voor UDC werkt, lekker objectief kan je dan zijn.
de prijzen zijn dus nog steeds niet omlaag gegaan he...


sterker nog... ze worden duurder... kijk alleen al naar de consumptie muntjes enzo...
eerste feesie had ik 3 consumptie bonnen voor 10 gulden, nu heb ik er 3 voor ongeveer €6.60 gaat hard met die drankjes en je geld zo:/
 
ik vind het niet meer als normaal de prijzen verlagen!!
en denk us aan de enige reden(want het is niet meer dan dat)
....HIJ KRIJGT ZIJN KAARTJES NIET VERKOCHT!!!!!!!!!!!
dus wat moet ie dan...hij heeft toch geen keuz!!!!!

zolang wij allemaal maar braaf hoge entree betalen,dan zal men dat ook altijd vragen(tja geef hem us ongelijk)
ik ben toen toch ook niet gestopt met bier drinken
aangezien het duurder geworden is...

mensen accepteren gewoon teveel(maar wel klagen)
stel dat alle rokers in nederland een week niet zouden
roken...moet je us kijken hoe snel de prijzen zakken...
neee maar dan kan het in ene wel!!!!! nou als het dan kan,
dan kan het nu toch ook...gegroet
kijk alleen al naar de consumptie muntjes enzo


Ze moeten iets doen om nog even veel winst te blijven maken ;)

Achja.. zolang iedereen gelooft dat de prijzen gedaald zijn, heeft dat persbericht ook zijn werk gedaan. Terwijl je die 5,- (hun 10% verlaging) toch weer uitgeeft aan de duurdere consumpties. ;)
laten ze die consupmties voor drank maar eens verlagen ipv de toegangsprijzen :jaja: ben me altijd een geld kwijt aan :bier: