Partyflock
 
Forumonderwerp · 728931
45 volgers · 1039952x bekeken
 
Artiest V-licious
Waarschuw beheerder
+8
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Ik gebruik 't zelf. Hoewel ik het de laatste tijd niet zo intensief gebruik, maar dit probleem kom me niet bekend voor.

Heb je toevallig al ASIO drivers geinstalleerd?

Wil ook nog wel eens helpen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Distrexx op zondag 22 september 2013 om 14:57:
Heb je toevallig al ASIO drivers geinstalleerd?


nee, ik heb er alleen NI-software op staan...
we gebruiken trouwens de originele geluidskaart NI-Audio 10
je bedoeld asio4all?

*edit*
dit probleem is opgelost (y)
vanaf draaitafel (phono-signaal) naar input op geluidskaart, op geluidskaart dat kanaal als "phono" selecteren.
Vervolgens komt er geen phono-signaal uit, maar een line-signaal.
erg onlogisch natuurlijk...ook vreemd dat daarover niks in de handleiding staat. :s

Volgende probleem:
hoe kan ik instellingen opslaan?
als nu screensaver is aangesprongen of zet het programma opnieuw aan, moet ik alles weer handmatig instellen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bossche Bol op zondag 22 september 2013 om 15:04:
asio4all


Jep wil nog wel eens helpen ivm latency.

Uitspraak van Bossche Bol op zondag 22 september 2013 om 15:04:
vanaf draaitafel (phono-signaal) naar input op geluidskaart, op geluidskaart dat kanaal als "phono" selecteren.
Vervolgens komt er geen phono-signaal uit, maar een line-signaal.


Input Channel moet toch gewoon op "Timecode vinyl" staan? Niet op phone of op "CD / Line in" anders krijg je idd een vervormd signaal.

Uitspraak van Bossche Bol op zondag 22 september 2013 om 15:04:
hoe kan ik instellingen opslaan?
als nu screensaver is aangesprongen of zet het programma opnieuw aan, moet ik alles weer handmatig instellen.


Bij mij slaat ie alles automatisch op als je op close drukt bij preferences... Wederom vaag probleem :P

Legale versie?
Artiest Arson
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op vrijdag 20 september 2013 om 16:41:
DVD's branden lukt wel gewoon met beide branders (heb een interne en een externe brander) De CD's die ik niet kan branden, kan ik op een andere laptop wel branden. Dus brander en CD's zijn zeker goed. Ik vermoed een software fout ergens, maar ik kan het niet vinden.


Uitspraak van djnickey.nl op vrijdag 20 september 2013 om 21:39:
dit heb ik al gedaan allemaal

1: meest recente Windows updates geïnstalleerd
2: Met verschillende merken cd's getest op verschillende snelheden
3: gezocht naar nieuwste driver updates (zijn er niet)
4: sfc /scannow gedaan in de prompt > geen integriteitsschendingen gevonden
5: Itunes er helemaal afgehaald en opnieuw opgezet
6: Terug naar Windows herstelpunt van 6 september.
7: Branders gedeinstalleerd en weer geïnstalleerd.
8: Met windows logboek viewer gekeken, zie daar ook geen rare meldingen na een mislukte branding.


Je kan eens alle zooi die met cd/dvd branden te maken heeft eraf gooien, incl drivers enzo.
Dan rebooten en de boel (incl register) opschonen met ccleaner.
Dan opnieuw drivers en brandsoftware installeren.
Of, eerst alleen eens ccleaner runnen en opnieuw opstarten. Kan nooit kwaad.

Of misschien zijn die nieuwste windows updates of drivers toch niet je-van-het.
Je zou indien mogelijk eens een versie lager kunnen gaan zitten.


Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 augustus 2013 om 11:38:
De xdj-r1 heb ik terug gebracht......hoe enthousiast ik in het begin was zo teleurgesteld ben ik nu.....dat ding had nooit op de markt gebracht mogen worden. Wat een hoop kinderziektes zitten hierin zeg......heb 2 maand gewacht en 2 firmwares verder en nog was het drama.
Voor degene die deze willen aanschaffen kijk dan eerst ff op het Pioneer forum, de R1 word daar ongeveer uitgekotst....zo jammer, had een top dingetje kunnen zijn. degene die op dat forum zitten worden nu door Pioneer gebruikt als test piloten.


Sprak iemand van een lokale muziekzaak, die had er al flink wat verkocht, maar nog 0,0 klachten gehad. Toch was ie wel benieuwd naar die problemen en hij zou er eens nader induiken. Ik zag dat Pioneer inmiddels al op firmware versie 1.07 zit. O.a. de issues met de sync, loops en quantize zouden gefixt moeten zijn nu.
Maar goed, ik wacht toch nog heel eventjes, totdat de reviews nog wat positiever zijn ;)
Waarschuw beheerder
+3
Zal mijn kamer ook eens spammen aangezien ie nu sinds kort klaar is ^__^

[albumelement=83703562]

[albumelement=83703560]

[albumelement=83703556]

[albumelement=83703554]

[albumelement=83703558]

U ziet:

DJ setup:
1 x Synq SMX 3
2 x Synq XTRM 1 + Banana elementen
2 x Pioneer CDJ 800
2 x Citronic ST6.5 Monitoren
1 x Reloop RH 3500 Limited White
Traktor Scratch Duo
Traktor X1
Nano Patch +

Home "studio":
AKAI LPK25 MIDI Keyboard
Lexicon Alpha USB Audio Interface
2 x KRK RP 5 G2 + 2 x Mopads
Nano Patch +

Ongeveer 1800 vinyls
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 78292, 21125}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ars0n op zondag 22 september 2013 om 21:38:
Je kan eens alle zooi die met cd/dvd branden te maken heeft eraf gooien, incl drivers enzo.
Dan rebooten en de boel (incl register) opschonen met ccleaner.
Dan opnieuw drivers en brandsoftware installeren.
Of, eerst alleen eens ccleaner runnen en opnieuw opstarten. Kan nooit kwaad.

Of misschien zijn die nieuwste windows updates of drivers toch niet je-van-het.
Je zou indien mogelijk eens een versie lager kunnen gaan zitten.


Dank voor de tip, CC cleaner had ik al geprobeerd, incl registers. Brandproggies erafhalen ook al gedaan. Alleen windows mediaplayer kan je er niet afgooien (wel uitschakelen, gedaan) en verkenner ook niet. Daar gaan branden ook niet mee. DVD branden is geen probleem, maar een diezelfde bestanden (in dit geval pic) op een CD gaat niet.
Waarschuw beheerder
Eindelijk een fatsoenlijk beeldscherm :)

[img width=1024 height=768 cacheid=0015e5b60031f98e52bc6b1f1a02dd9972]http://farm4.staticflickr.com/3773/9903605853_fabe388534_b.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Weet iemand hier een oplossing voor..?

Ik ben resident in een club, en daar hebben we 2x cdj2000 + djm800 staan. Nu draai ik tijdens deze avonden voornamelijk vanaf usb.
Heb altijd sticks gebruikt van TDK (usb 2.0 - 8gb) en dit gaf nooit problemen. Aangezien ik de hele avond altijd draai, leek het mij dus handiger om een nieuwe stick aan te schaffen.. Uiteindelijk de 32gb corsais stealth survivor gehaald.
http://www.alternate.nl/html/product/1018927

Stick klaar gemaakt op dezelfde manier die ik altijd doe via rekordbox, en een paar keer ging het goed, zonder problemen..
Maar na een tijdje, lijkt het wel of de verbinding tussen de 2000's en mn nieuwe stick verbreekt...

Cd spelers staan gelinkt, en van het een op het andere moment valt de muziek uit, herkend mn stick niet meer en de play/cue knoppen blijven een tijdje donker.
Na 5-10 seconden gaan die weer oplichten en kan ik weer verder.. maar het resulteert dus wel in een stil moment.
Heb vanalles geprobeerd, stick opnieuw geformatteerd (quick format en normale), cd spelers aan en uit.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, heb nu uit nood mijn oude sticks erweer bij gepakt.. zeer hinderlijk allemaal...
De cdj's zijn een van de eerste series die uitkwamen, kan het zijn dat die usb 3.0 niet aankunnen.. teveel data die verzonden wordt ofzo?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ' Timm || E-Raizer op dinsdag 24 september 2013 om 14:30:
Weet iemand hier een oplossing voor..?


Van wat ik uit de beschrijving van Alternate opmaak, zijn de Corsair sticks 3.0. Het schijnt dat de 2000-kasten een FAT32-indeling van de sticks eisen om goed te kunnen werken (bron. Vanuit Win7 is een FAT32-indeling niet (gemakkelijk) meer te verkrijgen. Ondersteunende software kan uitkomst bieden.

Tegelijkertijd is alle informatie die ik daarover kan vinden gedateerd (halverwege 2012), en ik kan me niet voorstellen dat er inmiddels geen update vrij is gegeven die een NFTS-indeling ook ondersteunt, danwel dat je oude sticks (TDK) wel een FAT32-indeling hadden. Je zou, voor de aardigheid, kunnen onderzoeken of de 2000-kasten ook met vergelijkbare sticks (3.0) problemen hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Truxal op dinsdag 24 september 2013 om 14:49:
Vanuit Win7 is een FAT32-indeling niet (gemakkelijk) meer te verkrijgen.


Onzin, ik kan mijn (net nieuwe) Philips USB3.0 nog gewoon met FAT32 formatteren..

Uitspraak van ' Timm || E-Raizer op dinsdag 24 september 2013 om 14:30:
De cdj's zijn een van de eerste series die uitkwamen, kan het zijn dat die usb 3.0 niet aankunnen.. teveel data die verzonden wordt ofzo?


Teveel data verzenden kan helemaal niet. De USB's geven zoveel af als de ontvanger aan kan. USB3.0 is backwards compatible met USB2.0 dus zou niet voor problemen moeten zorgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op dinsdag 24 september 2013 om 15:07:
Onzin, ik kan mijn (net nieuwe) Philips USB3.0 nog gewoon met FAT32 formatteren..


Hmm, vreemd. Mij lukt dat niet (althans; niet zonder aanvullende software). Maar goed, één en ander is pas van belang als blijkt dat de 2000-kasten een NTFS-indeling niet ondersteunen, hetgeen ik mij nauwelijks kan voorstellen.
Waarschuw beheerder
Mijn 3.0 stick is ook fat32 (windows xp).
Heb het enkel op de 2000s gehad, op de nexus serie werkt hij wel gewoon goed. Durf het ook niet echt aan om met een andere gig mn stick te testen op de 2000s
 
Artiest G-Member
Waarschuw beheerder
Kan wel eens wezen dat de stick gewoon niet compatible is ....heb hetzelfde euvel gehad met 32gb sticks.
probeer es de partitie eraf te halen en er even een 8gb partitie op te zetten.
Best kans dat de cdj's gewoon niet lekker met zo'n grote partitie overweg kunnen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Truxal op dinsdag 24 september 2013 om 16:50:
Maar goed, één en ander is pas van belang als blijkt dat de 2000-kasten een NTFS-indeling niet ondersteunen, hetgeen ik mij nauwelijks kan voorstellen.


Staat op de Pioneer website bij de 'normale' 2000 iig dat ze geen NTFS ondersteunen..
Verder staat er dat de hoeveelheid geheugen niet uit zou moeten maken...
Artiest {SHOWLIST artist 18514, 18515}
Waarschuw beheerder
http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool.shtml
 
Waarschuw beheerder
Heb dit ook gehad met mn 900's Uiteindelijk nieuwe stick gekocht (gewoon USB 2) maar wel gelet op de leessnelheid. Hier zit een behoorlijke variatie in en met de stick die ik nu heb, heb ik geen problemen meer.
Waarschuw beheerder
Probeer eens voordat je begint te draaien de software up te daten van de cdjs? En heb voor de zekerheid een cd in een van de cdjs zodat je direct een nummer kan instarten mocht 't utivallen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De software is up to date, dus daar ligt het niet aan.
En heb altijd mn cd map + mn oude sticks bij de hand.
Maar toch is het zwaar irritant als de muziek een keer wegvalt.
Waarschuw beheerder
Ik heb nieuwe draaitafels nodig, wat is aan te raden als beste nu Technics gestorven is?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Distrexx op zondag 22 september 2013 om 16:19:
Legale versie?


:yes:
Traktor werkt nu goed...nu alleen nog leren kennen.

Uitspraak van b) Mr Lunatick op zaterdag 28 september 2013 om 09:04:
Sync Xtrm 1


(y)
omschakelbaar van phono/line kan soms wel fijn zijn
Waarschuw beheerder
en nieuw? :D
 
Waarschuw beheerder
Als je nu nog echt nieuwe SL's vindt, dan zullen die redelijk onbetaalbaar zijn aangezien ze al even niet meer gemaakt worden. Even zoeken en je kan best een goeie set gebruikte vinden. Heb zelf ook set staan, geen idee hoe oud, maar geen kras of andere wanklank aan te vinden :)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 20178, 5021}
Artiest {SHOWLIST artist 61382, 62260}
Waarschuw beheerder
Hey een dj topic, niiiice
Waarschuw beheerder
Bedankt voor je reactie wauter. Ja had dat ook even gemist dat die niet meer gemaakt werden. Zonde, misschien wel een katalysator geweest voor het overstappen van veel dj's naar cd en mp3.


Uitspraak van DJ Fred W op zondag 22 september 2013 om 01:05:
Opnameapparaatje


Iemand die toevallig al in bezit? En wat vind je ervan?
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van Distrexx op maandag 23 september 2013 om 16:52:
Zal mijn kamer ook eens spammen

[img width=1024 height=768 cacheid=0015e5a80031faf41f4e35e91a02ddc1df]https://album.partyflock.nl/83703560_2043677086.jpg[/img]


Wat voor stands gebruik jij voor je CDJ's? Ik ben al een tijdje aan het kijken naar aardige stands (wat mij betreft DIY), en vind die van jou wel aardig :)
Waarschuw beheerder
Oeh zo even echt geen idee meer waar ik die vandaan heb gehaald. Heb ooit op een dagje zitten googlen voor CDJ stands en monitor stands.
Zal van het weekend even kijken of ik de doos nog gevonden kan krijgen op zolder. Kan je er wellicht even naar googlen.
Waarschuw beheerder
donateur
Helaas kan ik geen audio cd´s meer branden. Het lukt me wel om MP3tjes op een cd te branden. Die CD´s worden prima afgespeeld in mijn CDJ1000 MK3 spelers. Weet iemand wat precies het verschil is tussen een audio CD en een CD met mp3?
Waarschuw beheerder
Audio cd is over het algemeen 80 minuten muziek, en data 800 mb als k me niet vergis,
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Arbi op vrijdag 4 oktober 2013 om 17:23:
Audio cd is over het algemeen 80 minuten muziek, en data 800 mb als k me niet vergis,


Ja dat verschil wist ik wel :) het gaat me eigenlijk erom of er nog kwaliteitsverschil in zit of andere nadelen van Mp3. Weet dat de CDJ800 spelers geen mp3 afspelen bijvoorbeeld.
Waarschuw beheerder
Volgens mij maakt t niks uit,
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op vrijdag 4 oktober 2013 om 18:23:
alleen de mk2 geloof ik


Klopt als een bus
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van djnickey.nl op vrijdag 4 oktober 2013 om 18:17:
het gaat me eigenlijk erom of er nog kwaliteitsverschil in zit of andere nadelen van Mp3


Het grote verschil is dat audio cd's lossless bestanden zijn.....dus ongecomprimeerd.
Mp3 is hoe hoog de bitrate ook altijd gecomprimeerd is en dus qua kwaliteit altijd minder zal zijn, hoewel op 320kb is dit echt niet hoorbaar.
Daarom is dat nu wel zo'n beetje de standaard als media formaat op feestjes.
Voordeel is natuurlijk dat een lossless track rond de 50mb kan liggen en mp3 op 320 zo rond de 15mb ;)
Waarschuw beheerder
Tenzij je weer die mp3's als audio CD gaat wegbranden ;)
Dan zit je uiteindelijk met dezelfde compressie.
Enige verschil is in die gevallen dat audiotracks zonder decompressie afgespeeld kunnen worden en die mp3's met, maar gezien de technieken van tegenwoordig levert dat geen hoorbaar performance- en kwaliteitsverschil op.

320kbps klinkt doorgaans dikke prima, mits een fatsoenlijke codec gebruikt is, maar dat is tegenwoordig bijna altijd wel zo.
Maar wat G-Member zegt, er zit altijd een factor compressie overheen waardoor er toch iets kwaliteitsverlies is.
Waarschuw beheerder
donateur
Dank voor de uitleg, dan ga ik die mp3's gewoon lekker audio wegbranden op mijn werklaptop :)
Artiest {SHOWLIST artist 42053, 28199}
Waarschuw beheerder
Als de potmeter van de phone level kaduuk is (DJM-600), welke moet je dan bestellen? Booth/balance potmeter? Bedankt!
laatste aanpassing
 
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trauma op zaterdag 12 oktober 2013 om 22:12:
welke moet je dan bestellen? Booth/balance potmeter? Bedankt!


Neen.....deze
http://www.thomann.de/nl/pioneer_djm600_phones_level_poti.htm
Waarschuw beheerder
da's nie duur! meteen ff paar nieuwe knoppen bij besteld.
Waarschuw beheerder
-1
Damn hoe slecht haha
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trauma op zondag 13 oktober 2013 om 00:10:
meteen ff paar nieuwe knoppen bij besteld.


doet ie het nog? :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op zaterdag 2 november 2013 om 15:02:
heb je nu helemaal een profiel aangemaakt om ons dat te melden ? :roflol:


nou niet bepaald, me account had ik al 10 jaar niet meer gebruikt en heb hem nu weer opnieuw aangemaakt en was gewoon even aan het rond kijken en ik dacht laat ik het er bij zetten ;-)
ben nu vooral aan het uitvogelen wat je allemaal met de Maschine Studio kunt doen.
Artiest Nobody
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dance @ G op zaterdag 2 november 2013 om 15:02:
heb je nu helemaal een profiel aangemaakt om ons dat te melden


Uitspraak van Soni©Nox op zaterdag 2 november 2013 om 16:20:
nou niet bepaald, me account had ik al 10 jaar niet meer gebruikt en heb hem nu weer opnieuw aangemaakt en was gewoon even aan het rond kijken en ik dacht laat ik het er bij zetten ;-)
ben nu vooral aan het uitvogelen wat je allemaal met de Maschine Studio kunt doen.


Wel apart dat je nu in 3 verschillende forums heb gereageerd en bij alle drie die site vermeld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soni©Nox op zaterdag 2 november 2013 om 16:20:
ik dacht laat ik het er bij zetten


Het valt natuurlijk wel op als je er 'natuurlijk' bijzet...