Partyflock
 
Forumonderwerp · 728931
 
Artiest V-licious
Ik ben wel eens benieuwd hoe bij jullie de heilige DJ Equipment staat gepositioneerd. Dus toon hier een foto van je equipment.

Ik zal maar aftrappen:

2x Reloop RP 4000 M3Ds
1x Reloop Effex.2 Mixer

Verder mooi meubeltje gemaakt voor het hele spul.
In de toekomst komt er nog een proffesionele eindversterker bij.
laatste aanpassing door een beheerder
Werkzaam bij Hard Beats
Artiest {SHOWLIST artist 61382, 62260}
Ja echt waardeloze site dat dj verkoop. Nl

Bax 4 tha win
 
Artiest {SHOWLIST artist 56342, 78981}
Big problem verdomme, record ik net voor het eerst met me nieuwe mixer een uur lang een set, alles goed ingesteld op zowel de mixer (digitaal via USB) na de computer, zowel Audacity loopt goed, Clipt die bij het luisteren enorm, versneld de track en bij de bass constand een enorme brom de hele mix door...
Het gaat om een DJM750, allemaal het zelfde als de 850 of de 900, digitaal opnemen dus.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Zo klinkt het nu :(

http://www21.zippyshare.com/v/73335664/file.html

en dit is helemaal erg:
http://www26.zippyshare.com/v/83282429/file.html
laatste aanpassing
 
Heb zelf een 800 en die heb ik via de record out op de mixer verbonden met de microfooningang op mn laptop. Ging eerst ook mis en heb toen het ingangsvolume op de laptop aangepast (naar iets van 30%)
Draai je toevallig veel in het rood? Vind het dan niet zo gek als het gaat kraken. En @Wauter, microfoon ingang is ook niet bedoeld daarvoor, je hebt een line-in nodig.
 
Artiest G-Member
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op maandag 11 november 2013 om 11:07:
En @Wauter, microfoon ingang is ook niet bedoeld daarvoor, je hebt een line-in nodig.


Niet altijd waar, bij veel nwe laptops kan je je mic ingang omschakelen naar line-in ;)
 
Uitspraak van [ Ran-Dee ] op maandag 11 november 2013 om 11:07:
microfoon ingang is ook niet bedoeld daarvoor

Het werkt ;)


Uitspraak van verwijderd op maandag 11 november 2013 om 17:38:
je mic ingang omschakelen naar line-in

Euh.. misschien is onbewust me dat wel gelukt :lol:
Artiest {SHOWLIST artist 78292, 21125}
Heeft iemand ervaring met deze handheld audiorecorder?

Tascam DR-05


Weet niet of deze wel echt geschikt is voor opnemen via de line in vanuit de mixer. Ik zie op een YT filmpje dat die line in snel overstuurt raakt. Op conrad.nl lees ik dat ook

"als je de LINE/MIC ingang met een lijn signaal voedt dan wordt deze heel snel overstuurd ook met de ingangsvolume regeling op minimaal. Het maximale piek ingangsniveau is -4 dBV (ergens tussen 500 en 750 mV)."
 
Uitspraak van djnickey.nl op vrijdag 15 november 2013 om 18:37:
Tascam DR-05


Klopt wat je zegt, beter ga je voor de Marantz PMD 620 MKII
Dank, die is niet meer te koop en was nogal prijzig.

Zie dat deze wel goed is voor opnemen

dit is dat apparaatje
http://www.bax-shop.nl/aanbiedingen/sony-pcm-m10-portable-audiorecorder/product-details.html

iemand ervaringen mee? is wel 200 euro, das wel een rip uit je lijf
laatste aanpassing
 
Uitspraak van djnickey.nl op vrijdag 15 november 2013 om 21:46:
is wel 200 euro, das wel een rip uit je lijf


Voor een beetje recorder is het een spotprijs....heb zelf de Edirol R-1
Al tijd niet meer leverbaar maar absoluut top apparaat
Ik heb nu zo;n Ikey plus, maar die valt af en toe uit, zeker geen aanrader, ook iets van 100 euro.
 
Die heb ik ook eens ff gehad........dat werd na paar weken enkeltje kliko....wat een baggerding was dat.
Vastlopen, uitvallen en de kwaliteit was naadje
uhuh

heb net die Sony maar besteld :)
 
Voor de mensen die het interessant vinden ;)
Ik ben bezig om 2 SL-1210's die echt rijp waren voor de sloop volledig te restaureren en modificeren.

Foto's staan al in mijn album, moet ze nog even voorzien van tekst en uitleg.
Leuk winter project al zeg ik het zelf.....niet goedkoop maarja....dan heb je ook wel wat :roflol:

https://partyflock.nl/album/25558/7630967:Restauratie_SL_1210_MKII
Artiest Truxal
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 december 2013 om 19:13:
Voor de mensen die het interessant vinden


Nice!
 
Voor de HAAARDstalers


Voor de Moombahs:
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 december 2013 om 14:23:
Voor de HAAARDstalers


Waarom zo godszenuwachtig doen met knoppen :/
Zie ik wel vaker....gasten die continue aan de treb/mid/bass zitten en werkelijk niks doen....ieder z'n ding hoor
maar ik sta altijd erg relaxed achter de decks
 
Haha ik weet het, zenuwlijer ofzo,. geen idee zit zo in de muziek en alles gebeurt gewoon vanzelf
 
Effectenbak al versleten?

Beetje is zeer leuk, maar veel gaat vervelen ;)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 december 2013 om 19:13:
Ik ben bezig om 2 SL-1210's die echt rijp waren voor de sloop volledig te restaureren en modificeren.


Erg cool man. Wat heb je allemaal vervangen? Waar heb je die ledset onder de platter vandaan?
 
Uitspraak van DJ Fred W op donderdag 12 december 2013 om 17:00:
Wat heb je allemaal vervangen? Waar heb je die ledset onder de platter vandaan?


Poeh......waar zal ik beginnen...
1 deck was echt heel slecht, zowel optisch als intern....hij was compleet dood toen ik em kreeg dus ben eerst maar eens gaan zorgen dat deze technisch in orde was voor ik verder ging. Na enig meetwerk bleek al snel dat de trafo stuk was, vermoeden dat deze eens op 110v is gezet en toen op 230v is aangesloten. Mainboard was al enig prutswerk aan verricht en alles zat onder de smeer,bier,limonade etc...

Dus van beide decks de trafo vervangen voor ringkerntrafo's (nog niet op de foto's te zien), deze zijn zijn stabieler, meer vermogen en hebben veel minder resonantie en elektromagnetisch veld. Beide decks hebben een extra schakeling gekregen op basis van een 7805 spanningsregelaar om de nieuwe target-light van led te voorzien. Pitchfaders zijn vervangen, toonarmen opnieuw bedraad met 99% zilver litze draad, decks zijn gepoedercoat in hoogglans wit RAL9010, chrome van de toonarmen waren niet erg mooi meer dus die zijn voorzien van wit krimpkous ;)
Nieuwe zilveren pitch schaalverdeling (van SL-1200) Overige leds zijn blauw geworden, zie je wel meer tegenwoordig maar dit staat gewoon erg mooi met wit.

Ledstrip heb ik van 1 of andere online ledshop, deze was eigenlijk voor buiten dus in siliconen gegoten, dit heb ik verwijderd en op maat gemaakt. Na testmontage onder de platter kwam ik erachter dat de platter aanliep aan de zijkant..
Had bijna de moed opgegeven tot ik erachter kwam dat de binnenzijde van de platter van rubber was.....hier een rand uitgefreesd en nu gaat het perfect. Voor deze leds is er wel een extra voeding in de tafel gekomen.

De 2e SL was technisch redelijk, toen ik em kocht hing er onder de tafel een contra rca plug uit........na het openmaken kwam ik er al snel achter dat ze een remote-start/fader-start hadden aangebracht. Ik vermoed dat dit deck bij een radiostation heeft gestaan o.i.d.
Helaas was dit ook prutswerk, na het demonteren en herstellen van deze mod wou de tafel niet meer stoppen met draaien......als je op stop drukte stopte hij wel maar bij loslaten van de knop begon de platter weer te draaien.....na hoop meetwerk en data-sheets te lezen kwam ik erachter dat ze een brug hadden gemaakt op de drive-ic.....deze verwijderd en ook deze is nu technisch 100%
Nog te doen:

Tone-arm assebly moet nog gespoten worden
Platters worden nog wit d.m.v. vinylsticker
onderbehuizingen nog spuiten
afstellen.......heel veel afstellen, maar daarvoor moet ik eerst de nieuwe naalden en elementen hebben
dit worden de Shure whitelable's

Al met al hoop werk, maar d.m.v. de foto's en bonnen e.d. kan ik in iedergeval zeggen dat alles op de juiste wijze is uitgevoerd en dat deze tafels straks beter zijn dan origineel fabriek af :lol:
 
Ikea:) Heb zelf mn gear er ook op staan. Is het wel hoog genoeg voor je? Heb hem zelf nog een cm of 5 hoger staan, kreeg anders wel last van mn rug.
idd en mid/hoog op oorhoogte is ook wel prettig ;-)
 
Heb mn KRK's op een standaard ernaast :)


Heb er zoiets van gemaakt :) Pootjes en plaat eronder (anders zakt ie door), en top plaat erop zodat ik mijn monitor en CDJ stands kan plaatsen.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 december 2013 om 19:13:
Al met al hoop werk, maar d.m.v. de foto's en bonnen e.d. kan ik in iedergeval zeggen dat alles op de juiste wijze is uitgevoerd en dat deze tafels straks beter zijn dan origineel fabriek af :lol:


Nice man, keep us posted!

Half januari oplevering van mn 1e koophuis. Zin in! Stuk ruimer dan voorheen. Ik ga de zolder omdopen tot dj/produceer ruimte incl. geluidsbehandeling dmv studioschuim.
Nou sorry, ik ben gewoon zeer tevreden over die winkel en wil alleen maar probeer te helpen. je kunt daar gewoon alles vragen en ze hebben altijd een goed antwoord.
 
Weet iemand of je echt speciale naalden nodig hebt om time-code te draaien??
Niet nodig, zolang het tijdcode signaal maar goed opgepikt kan worden.
Dus geen gare naalden die je anders ook niet zou gebruiken en calibreren die zooi, vooral op lokatie.
Nope niet nodig, marketing truc, want er zijn volgens mij wel speciale ortofone naalden voor time-code.
Draai al sinds ik Traktor heb met Banaantjes...
 
Ok, ik heb hagelnieuwe shure whitelabels dus dat moet goedkomen.
Wat is prijs/kwaliteit verhouding de beste keus qua hardware? zie de audio 8/10 maar die zijn knap aan de prijs.
4 decks
djm900 nexus 2x f1, 2x x1, 1x maschine en 2 cd2000s nexus

https://soundcloud.com/ong-bak-2/4decks-techno-set

Tracklist :

Egbert - Straktrekken
Egbert - Die Acide Plaat
Egbert - Tegno
Matador - Divas
Albert Pascaul - Vertigo
Christian Smith - Transition ( Pig & Dan remix )
Sam Paganini - Chocolate
Sam Paganini - Domino
Christian Smith - With Myself ( Julia Jeweil remix )
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 januari 2014 om 13:29:
Wat is prijs/kwaliteit verhouding de beste keus qua hardware? zie de audio 8/10 maar die zijn knap aan de prijs.


Volgens mij moet je eerst bepalen welke software je wilt gaan gebruiken. Want die Audio 8/10 horen bij Traktor... Weet zo ook niet of het met andere werkt. Daar zou je zelf even wat onderzoek naar moeten verrichten. Maar je hebt iig wel een mooi pakket met Traktor, maar daar betaal je uiteraard ook voor.
 
Uitspraak van Distrexx op maandag 13 januari 2014 om 19:49:
Volgens mij moet je eerst bepalen welke software je wilt gaan gebruiken. Want die Audio 8/10 horen bij Traktor... Weet zo ook niet of het met andere werkt. Daar zou je zelf even wat onderzoek naar moeten verrichten. Maar je hebt iig wel een mooi pakket met Traktor, maar daar betaal je uiteraard ook voor.


Wil zeker met traktor gaan werken, maar had al wel gezien dat er een scala aan hardware compatibel mee is
Iemand hoe je vinyl goed digitaal kan over zetten naar goede kwalitiet
Hoeveel kost een Traktor pakket (tijdcodevinyls/cd's, geluidskaart/interface, kabels en alle benodigde zooi) eigenlijk ongeveer?
Je hebt een Serato pakket voor minder dan 500 euro (SL3) of 666 euro (SL3).

Uitspraak van noxious op maandag 13 januari 2014 om 21:32:
Iemand hoe je vinyl goed digitaal kan over zetten naar goede kwalitiet

Samplen met Audacity of een soortgelijk wave edit programma zoals ook je ook een setje zou opnemen. Stel de gewenste opnamekwaliteit goed in.
Zorg dat je naalden en kabels (geluidskaart?) van behoorlijke kwaliteit zijn. Bedenk dat een phono-signaal versterkt dient te worden wanneer je via een line ingang opneemt.
Mengpaneel ertussen kan uitkomst bieden. Ook handig om pitch in het midden te houden en antiskating zo hoog mogelijk zodat de plaat minder gauw overslaat bij krassen.
Voorkom dat je geclipt geluid (vervormd) afspeelt en/of opneemt (hou headroom over), test eerst een paar keer. Achteraf netjes bijknippen en eventueel vervelende pops eruit filteren.
Kortom, doe het zelf :)
Uitspraak van DJ Fred W op maandag 13 januari 2014 om 22:20:
Hoeveel kost een Traktor pakket (tijdcodevinyls/cd's, geluidskaart/interface, kabels en alle benodigde zooi) eigenlijk ongeveer?
Je hebt een Serato pakket voor minder dan 500 euro (SL3) of 666 euro (SL3).

als je met 2 decks gaat draaien: 285 bij Bax
http://www.bax-shop.nl/tijdcode-pakket-compleet/native-instruments-traktor-scratch-a6-dj-softwarepakket/product-details.html

als je met 4 decks wilt gaan draaien: 479 bij Bax
http://www.bax-shop.nl/tijdcode-pakket-compleet/native-instruments-traktor-scratch-a10-dj-softwarepakket/product-details.html

snel maar ff bij Bax gekeken...wellicht bij Thomann, Tonecontrol of ergens anders een tientje of wat goedkoper.
Artiest Arson
Uitspraak van Bossche Bol op dinsdag 14 januari 2014 om 03:52:
als je met 2 decks gaat draaien: 285 bij Bax

valt me nog alleszins mee eigenlijk, had altijd het idee dat zoiets pleurisduur was.. :)
 
Hier een impressie van 1 van mijn decks, eindelijk klaar met revisie ;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 januari 2014 om 18:52:
impressie


Ik vond de foto's al meesterlijk, chapeau! Ik zou je bijna vragen hetzelfde bij mijn tafels te doen :)
 
Uitspraak van Truxal op donderdag 16 januari 2014 om 20:10:
Ik zou je bijna vragen hetzelfde bij mijn tafels te doen


Hahaha met jou ongeveer 30 anderen :roflol:
Ik doe aardig veel reparaties aan dj equipment en daar heb ik het al druk zat mee, moet er niet aan denken om nog eens zo'n project te beginnen.......hoewel, als de decks nog in goede staan zijn valt het wel mee.
Ik mijn geval ben ik echt een uitdaging aangegaan als je ziet hoe ze eruit zagen pffff......ben eerst dagen bezig geweest om alle defecten eruit te halen en onderdelen te speuren...met name nieuwe tone-arm bedrading was een complete ramp....maar heb nu wel puur zilver gevlochten bedrading :kwijl:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 januari 2014 om 20:52:
Hahaha met jou ongeveer 30 anderen


Zoiets vermoedde ik al. Het resultaat mag er wezen. Daarnaast heb ik hier twee Stanton STR8-150 (Super OEM-bakken) staan, waarbij ik mij afvraag of een dergelijke constructie bij de platter überhaupt mogelijk is (maar ik vrees het ergste..)
Uitspraak van noxious op maandag 13 januari 2014 om 21:32:
Iemand hoe je vinyl goed digitaal kan over zetten naar goede kwalitiet


ik gebruik zelf een pioneer djm 400 mengpaneel ervoor die neemt dan op een usb stick of harde schijf in wav op :yes:
gebruik hem alleen daarvoor draaien doe ik met de pioneer ddj t1

laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 januari 2014 om 18:52:
Hier een impressie

Cool G-Member! Qua draaitafel modificatie vind ik de lightsabre toonarm echt the bomb:
 
Uitspraak van DJ Fred W op zaterdag 18 januari 2014 om 16:56:
Qua draaitafel modificatie vind ik de lightsabre toonarm echt the bomb:


Heb ik nog aan zitten denken, maar dit vond ik net ff te.....
Ben allang blij dat ik ze weer functioneel heb :roflol:
Uitspraak van DJ Fred W op maandag 13 januari 2014 om 22:20:
Voorkom dat je geclipt geluid (vervormd) afspeelt en/of opneemt (hou headroom over), test eerst een paar keer. Achteraf netjes bijknippen en eventueel vervelende pops eruit filteren.
Kortom, doe het zelf :)


thnx heb vanmiddag even snel wat geprobeerd was nog net ff te zacht, nog even uitvogelen hoe ik het beste me in en output moet instellen maar gaat goed komen.
Ga morgen verder kijken hier naar
 
mensen......ik heb ruzie met mijn traktor scratch A6 time-code.
nu is het een 2e hands aankoop dus ik hoop dat het niet iets serieus is..

Enfin op mijne sl's krijg ik de calibratie niet voor elkaar, het is zeker geen ground probleem maar ik merk wel dat er een ruis in de tone signaal zit. Ik weet niet of dat normaal is dus misschien kan iemand dat voor mij verifiëren.
Ik ga er vanuit dat het audio signaal (die irritante hoge toon) zuiver moet zijn zonder een lage bij ruis.
Ik heb dit op beide vinyls (weet niet hoe oud ze zijn en hoe versleten)

Naald en element zijn splinternieuw net als de hele tafels eigenlijk, op normale platen heb ik op stille punten tussen tracks in zeg maar niks aan ruis.

Als iemand mij kan vertellen of dit wel of niet zo hoort te zijn dan weet ik of ik nwe vinyls moet aanschaffen