Poll, geopend op zaterdag 13 november 2010, looptijd van 5510.1 dag.
De servicekosten per ticket zijn veel te hoog, waarom betalen we dit?
| 96 | 83% | Eens: de kosten zijn veel te hoog en je komt er niet onder uit, dit moet anders! |
| 14 | 12% | Neutraal: het is misschien veel maar het boeit me niet |
| 6 | 5% | Oneens: die kosten zijn nodig en ik vind het geen probleem om ze te betalen |
Winden jullie je ook wel eens op over de hoge servicekosten die je per ticket betaalt, die nergens op gebaseerd lijken te zijn?
Ik heb het volgende gemaild naar onze vrienden van Paylogic:
Ik heb een vraag over Paylogic en de business waar jullie in zitten.
Namelijk: waar betaal ik die zogenaamde servicekosten voor? Ik meen dat jullie met jullie premies nog één van de goedkoopsten zijn van alle ticketboeren. Maar toch moet er een enorme omzet achter zitten door de hoeveelheden evenementen en bezoekers waarvoor jullie de kaarten cateren. Echte keus is er niet voor de consument; online kopen is vaak de enige mogelijkheid.
Jullie dienst bestaat uit het verzorgen van de website, het contact met de organisatoren, afhandelen van betalingen en bemannen van de helpdesk. Of zijn er meer taken die nuttig zijn voor de consument, die ik hier over het hoofd zie? Waar hebben wij zoal recht op als we een dienst afnemen bij Paylogic, naast het zelf mogen uitprinten van de te grote tickets (enkel de streepjescode zou voldoende zijn)?
Ik vraag me eerlijk af waar de prijs op gebaseerd is, want hoe ik me de situatie voorstel lijkt het me een bedrijfstak die er vooral op gericht is iedere cultuurliefhebber een poot uit te draaien. Er van uit gaande dat dit niet zo simpel ligt hoop ik op een verhelderende verklaring zodat ik mijn mening bij kan stellen.
Namelijk: waar betaal ik die zogenaamde servicekosten voor? Ik meen dat jullie met jullie premies nog één van de goedkoopsten zijn van alle ticketboeren. Maar toch moet er een enorme omzet achter zitten door de hoeveelheden evenementen en bezoekers waarvoor jullie de kaarten cateren. Echte keus is er niet voor de consument; online kopen is vaak de enige mogelijkheid.
Jullie dienst bestaat uit het verzorgen van de website, het contact met de organisatoren, afhandelen van betalingen en bemannen van de helpdesk. Of zijn er meer taken die nuttig zijn voor de consument, die ik hier over het hoofd zie? Waar hebben wij zoal recht op als we een dienst afnemen bij Paylogic, naast het zelf mogen uitprinten van de te grote tickets (enkel de streepjescode zou voldoende zijn)?
Ik vraag me eerlijk af waar de prijs op gebaseerd is, want hoe ik me de situatie voorstel lijkt het me een bedrijfstak die er vooral op gericht is iedere cultuurliefhebber een poot uit te draaien. Er van uit gaande dat dit niet zo simpel ligt hoop ik op een verhelderende verklaring zodat ik mijn mening bij kan stellen.
Dit geldt eigenlijk voor alle ticketdienstverleners, maar ik moet ergens beginnen dus waarom niet bij de nieuwste, modernste en nog meest sympathieke uit het stel? SeeTickets is wat mij betreft bijvoorbeeld een bedrijf dat nog meer op maffiaprijktijken gebaseerd lijkt te zijn.
Nu is het afwachten of en wat voor reactie ik terug krijg.
Hoe staan jullie hier in?


















