Partyflock

Forumonderwerp · 1106406

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 13 november 2010, looptijd van 5531.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

De servicekosten per ticket zijn veel te hoog, waarom betalen we dit?

9683%
Eens: de kosten zijn veel te hoog en je komt er niet onder uit, dit moet anders!
1412%
Neutraal: het is misschien veel maar het boeit me niet
65%
Oneens: die kosten zijn nodig en ik vind het geen probleem om ze te betalen

Winden jullie je ook wel eens op over de hoge servicekosten die je per ticket betaalt, die nergens op gebaseerd lijken te zijn?

Ik heb het volgende gemaild naar onze vrienden van Paylogic:

Ik heb een vraag over Paylogic en de business waar jullie in zitten.
Namelijk: waar betaal ik die zogenaamde servicekosten voor? Ik meen dat jullie met jullie premies nog één van de goedkoopsten zijn van alle ticketboeren. Maar toch moet er een enorme omzet achter zitten door de hoeveelheden evenementen en bezoekers waarvoor jullie de kaarten cateren. Echte keus is er niet voor de consument; online kopen is vaak de enige mogelijkheid.
Jullie dienst bestaat uit het verzorgen van de website, het contact met de organisatoren, afhandelen van betalingen en bemannen van de helpdesk. Of zijn er meer taken die nuttig zijn voor de consument, die ik hier over het hoofd zie? Waar hebben wij zoal recht op als we een dienst afnemen bij Paylogic, naast het zelf mogen uitprinten van de te grote tickets (enkel de streepjescode zou voldoende zijn)?
Ik vraag me eerlijk af waar de prijs op gebaseerd is, want hoe ik me de situatie voorstel lijkt het me een bedrijfstak die er vooral op gericht is iedere cultuurliefhebber een poot uit te draaien. Er van uit gaande dat dit niet zo simpel ligt hoop ik op een verhelderende verklaring zodat ik mijn mening bij kan stellen. :-)

Dit geldt eigenlijk voor alle ticketdienstverleners, maar ik moet ergens beginnen dus waarom niet bij de nieuwste, modernste en nog meest sympathieke uit het stel? SeeTickets is wat mij betreft bijvoorbeeld een bedrijf dat nog meer op maffiaprijktijken gebaseerd lijkt te zijn.

Nu is het afwachten of en wat voor reactie ik terug krijg.

Hoe staan jullie hier in?
Waarschuw beheerder
drogredenen en schijtsmoesjes die hoge fee kosten, per kaart 3-4 euro is gewoon crimineel hoe modern die systeempjes of ''logistieke systemen'' dan mogen zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AWuitK op woensdag 1 december 2010 om 14:16:
Het is een illusie om te denken dat technische vooruitgang voor de consument kostenbesparende produkten/diensten oplevert.

Dit is nou al je derde of vierde post in dit topic waarin je een beetje interessant zit te lullen om te verhullen dat er eigenlijk vooral poep van je toetsenbord af komt. :nosmile:
Als ik even rondkijk in mijn kamer zie ik zo tien bewijzen dat technische vooruitgang wel voor kostenbesparing zorgt.
Weet je misschien nog van vroeger, dat je per minuut moest betalen voor 128 kb/s Internet?

Uitspraak van AWuitK op woensdag 1 december 2010 om 14:16:
Klaarblijkelijk is huidige vorm niet de vorm die kan bereiken wat jij wilt. Ipv te zeuren bij de aanbieder kan je ook kijken of er andere mogelijkheden zouden bestaan

Wat een bullshit dit, echt nergens op gebaseerd.
Uit zo'n slappe reactie van PayLogic kunnen we concluderen dat het momenteel nog niet mogelijk is om het allemaal goedkoper te maken?
Gedraag je je in de supermarkt ook zo!?
"Oh, zestig Euro voor een kilo gehakt. Nou ja, waarschijnlijk kan ik hieruit concluderen dat ze met de huidige vorm nog niet een vorm van gehakt kunnen bereiken die voor een lagere prijs in het schap ligt. Ach ja, nu is nu en morgen is de toekomst, laat ik maar gewoon zestig Euro betalen voor deze gehakt.' :no:

Wat ik me trouwens ook nog afvroeg...
Die servicekosten betalen we dus zonder precies te weten waarvoor.
Daarnaast is de toenemende verkoop via louche sites voor vaak tweemaal de originele prijs een steeds groter probleem.
Je zou toch zeggen dat ze voor die paar Euro extra bij elk kaartje wel een systeem moeten kunnen opzetten dat niet zo gevoelig is voor doorverkoop tegen belachelijke prijzen...?
In mijn ogen nog een extra bewijs dat het alleen draait om zakkenvullen en er met dat geld vrijwel niets gedaan wordt om echt een extra service te bieden aan de klant.
Ondertussen wel alweer verschillende tickets aangeschaft en braaf de servicekosten betaald trouwens, eerlijk = eerlijk. ;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op woensdag 1 december 2010 om 18:44:
Gedraag je je in de supermarkt ook zo!?
"Oh, zestig Euro voor een kilo gehakt. Nou ja, waarschijnlijk kan ik hieruit concluderen dat ze met de huidige vorm nog niet een vorm van gehakt kunnen bereiken die voor een lagere prijs in het schap ligt. Ach ja, nu is nu en morgen is de toekomst, laat ik maar gewoon zestig Euro betalen voor deze gehakt.' :no:

Schitterende vergelijking :) (y)
  → als beheerder
Waarschuw beheerder
+1-1
Het voeren van een discussie als dit is een prima zaak. Het houdt ons scherp en bij de les. We hoeven niet alles klakkeloos maar te accepteren "omdat het nu eenmaal zo is". Echter, een discussie als dit wordt op het scherpst van de snede gevoerd en daarbij worden nogal eens wat dingen uit het oog verloren, vandaar dat ik het hier nog even neer zet.

Heb respect voor ieders eigen mening! Dus niet als verweer op iemand aanvoeren dat ie achterlijk, debiel of weet ik wat is. Hou het verder netjes en conform het beleid.

Dank u! :respect:
Waarschuw beheerder
"Oh, zestig Euro voor een kilo gehakt. Nou ja, waarschijnlijk kan ik hieruit concluderen dat ze met de huidige vorm nog niet een vorm van gehakt kunnen bereiken die voor een lagere prijs in het schap ligt. Ach ja, nu is nu en morgen is de toekomst, laat ik maar gewoon zestig Euro betalen voor deze gehakt.'

Ik heb het niet over de prijs vh gehakt maar over de prijs van het leveren vh gehakt.....als de supermarkt aan mij eur 1 vraagt om gehakt à eur 60 te kunnen kopen en er zijn voor mij geen goedkopere alternatieven...tsja......dan maar geen gehakt?

Ik denk echt dat de technische vooruitgang vooral kostenbesparend en produktieverhogend voor de industrie is geweest. Niet voor de consument. Voor gemak en luxe moet gewoon betaald worden en verdiend wordt er goed door de industrie. En de industrie verdiend echt niet goed omdat het voor de consument goedkoper is geworden.

Ondertussen wel alweer verschillende tickets aangeschaft en braaf de servicekosten betaald trouwens, eerlijk = eerlijk.

Dat bedoel ik.

Wellicht is de naam servicekosten totaal verkeerd in deze. Uiteindelijk is het de website van de verkoper en maak ik gebruik van zijn diensten en tsja ik vind het normaal om daar voor te betalen.
Dat de verkoper/aanbieder van deze service/dienst heeeeeeel veeeeeeel geld verdiend dat is voor mij niet bepalend in mijn beslissing. Ik wil naar een goed feestje en daar heb ik dat kaartje voor nodig en als er geen goedkopere alternatieven nog zijn dan betaal ik gewoon want ik wil naar een goed feestje.

Op het moment dat je websiteontwikkelaar of webontwikkelaar deze trend ziet (de kopers vinden de servicekosten te hoog) dan is er de uitdaging voor de zelfstandige ondernemer/ontwikkelaar om op zoek te gaan naar voor de koper goedkopere wellicht gratis alternatieven.

Ik vind iig niet dat de kosten moeten verdwijnen in verkoopprijs. Hierdoor wordt het alleen maar ondoorzichtiger. Wellicht moet het kaartje verdwijnen of.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je zou toch zeggen dat ze voor die paar Euro extra bij elk kaartje wel een systeem moeten kunnen opzetten dat niet zo gevoelig is voor doorverkoop tegen belachelijke prijzen...?

We hebben t niet over de prijs vh produkt. We hebben het over de extra kosten naast de prijs vh produkt zoals dus extra servicekosten terwijl men gewoon een email krijgt en vervolgens het kaartje zelf moet uitprinten.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AWuitK op vrijdag 3 december 2010 om 18:27:
We hebben t niet over de prijs vh produkt. We hebben het over de extra kosten naast de prijs vh produkt zoals dus extra servicekosten terwijl men gewoon een email krijgt en vervolgens het kaartje zelf moet uitprinten.

Volgens mij heeft Kontra-Indication het daar ook over hoor, getuige zijn woorden:
paar Euro extra bij elk kaartje

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AWuitK op vrijdag 3 december 2010 om 18:27:

Oh ik lees em ; paar euro erbij en dan een systeem creëren om die zwarte doorverkoop handel met belachelijke prijzen tegen te gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AWuitK op vrijdag 3 december 2010 om 23:50:
Oh ik lees em ; paar euro erbij en dan een systeem creëren om die zwarte doorverkoop handel met belachelijke prijzen tegen te gaan.

Dat was niet wat ik bedoelde.
Van het geld dat we nu al aan servicekosten betalen, kunnen ze (lijkt mij ten minste) makkelijk een waterdicht systeem opzetten.
Waarschuw beheerder
Ookal haal je je kaartje bij de primera ofzo betaal je ook die extra kosten
Waarschuw beheerder
Ik betaal graag 3,50 servicekosten voor een ticket..
Alleen het feit dat je de deur niet uit hoeft, en alleen het kaartje maar hoeft te printen is dat mij al waard haha.. ;)

En je weet altijd dat je veilige tickets krijgt. Je kunt ook van iemand anders gaan kopen met het risico dat je straks met een dubbel verkocht ticket aan de deur staat, waardoor je niet binnenkomt. Ook de betrouwbaarheid en service van organisaties heeft zijn prijs.. :)

Bovendien, ticketservice bedrijven nemen veel werk over van organisaties. En een organisatie heeft voor een feest meer dan genoeg te regelen. Die zitten echt niet op de moeite te wachten die de verkoop nog met zich mee brengt. Als een organisatie zijn tickets in plaats van ingeschakelde ticketservice bedrijven zelf gaat verkopen, dan gaat de toegangsprijs ook een paar euro stijgen. Denk maar niet dat daar veel verschil in zit! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Flowers. op zaterdag 29 januari 2011 om 15:09:
Bovendien, ticketservice bedrijven nemen veel werk over van organisaties. En een organisatie heeft voor een feest meer dan genoeg te regelen. Die zitten echt niet op de moeite te wachten die de verkoop nog met zich mee brengt. Als een organisatie zijn tickets in plaats van ingeschakelde ticketservice bedrijven zelf gaat verkopen, dan gaat de toegangsprijs ook een paar euro stijgen. Denk maar niet dat daar veel verschil in zit!

Ja, de promoters outsourcen hun ticketsale aan ticketbedrijven, en wat dan nog? Is dan de fee gerechtvaardigd.
Ik betaal graag 3,50 servicekosten voor een ticket..
Alleen het feit dat je de deur niet uit hoeft, en alleen het kaartje maar hoeft te printen is dat mij al waard haha..

En je weet altijd dat je veilige tickets krijgt. Je kunt ook van iemand anders gaan kopen met het risico dat je straks met een dubbel verkocht ticket aan de deur staat, waardoor je niet binnenkomt.

Vroeger kreeg je een kaartje, flyertje etc, nu gewoon een zelf uitgeprint blaadje voor 3,50. Leg me uit, ondanks de investeringen van hun systeem, waarom zulke fee gevraagd moet worden bij zulke aantallen kaarten die verkocht worden?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gelache woar op maandag 31 januari 2011 om 20:57:
nu gewoon een zelf uitgeprint blaadje voor 3,50

paylogic hanteert een prijs per bestelling. Dus 3,50 per eticket kan gewoon bijna niet. IS standaard 2,95 per bestelling. Dus als je gewoon 4 kaartjes a 30 e per stuk haalt betaal je 120 euro voor de kaartjes plus 2,95 euro aan paylogic. Lijkt mij toch niet zo duur?`

waarom zulke fee gevraagd moet worden

de investeringen van hun systeem

Wat niet 1 investering is maar continu aan gewerkt wordt. En erg duur is.

50 man personeel.

En je weet altijd dat je veilige tickets krijgt.

de betrouwbaarheid en service van organisaties heeft zijn prijs

je de deur niet uit hoeft

Waarschuw beheerder
Bovendien, ticketservice bedrijven nemen veel werk over van organisaties. En een organisatie heeft voor een feest meer dan genoeg te regelen. Die zitten echt niet op de moeite te wachten die de verkoop nog met zich mee brengt. Als een organisatie zijn tickets in plaats van ingeschakelde ticketservice bedrijven zelf gaat verkopen, dan gaat de toegangsprijs ook een paar euro stijgen. Denk maar niet dat daar veel verschil in zit!

dit ook.
Waarschuw beheerder
Plus Paylogic laat geen klanten betalen, Dit doet een organisatie zelf. Zij kiezen ervoor om niet zelf de kosten voor paylogic te betalen maar om dit door te berekenen aan de klant. Dus zeuren kan... En mag.. Maar dan wel bij de organisatie van een event en niet bij Paylogic.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ** cheezz ** op dinsdag 1 februari 2011 om 12:09:
Plus Paylogic laat geen klanten betalen, Dit doet een organisatie zelf. Zij kiezen ervoor om niet zelf de kosten voor paylogic te betalen maar om dit door te berekenen aan de klant. Dus zeuren kan... En mag.. Maar dan wel bij de organisatie van een event en niet bij Paylogic.

Dat weten we pas naar aanleiding van Paylogic's reacties op mijn emailtjes betreffende dit onderwerp (hier ook gepost). Vervolgens heb ik ID&T gemaild met de vraag om uitleg, maar hier heb ik geen reactie op mogen ontvangen. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze deze motivaties liever voor zichzelf houden omdat het redelijkerwijs waarschijnlijk ook niet te verklaren is, buiten extra inkomsten om.

Wat we met name hier geleerd hebben is dat de kosten vaak niet alleen hoog zijn, maar ook sterk afwijkend. In de dance lijkt ID&T met haar Q-Dance en B2S op eenzame hoogtes prijzen te heffen van € 3,25 per kaartje, waar andere (vaak kleine) organisatoren genoegen kunnen nemen met slechts enkele euro's per bestelling in plaats van per kaartje. Dit wordt dan vervolgens middels onder andere Paylogic verkocht als "servicekosten", "betalingskosten" of "administratiekosten". Exclusief de kosten die je bij ze maakt voor betalen met iDEAL of creditcard.
Waarschuw beheerder
Ligt allemaal bij de organisatoren dus.

Ik ben wel benieuwd naar antwoord van id&t bijvoorbeeld. Ik zeg stalken die handel !

Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van ** cheezz ** op dinsdag 1 februari 2011 om 14:26:
Ligt allemaal bij de organisatoren dus.

Ik ben wel benieuwd naar antwoord van id&t bijvoorbeeld. Ik zeg stalken die handel !

Eens :)

Ik heb half november gemaild, dus ik ga er niet vanuit nog een uitgebreide verantwoording van ze te ontvangen. Al zou een kort berichtje ook al aardig zijn geweest.

Het zou misschien invloed hebben als meer mensen dit zouden ondersteunen, dus mijn tip is gewoon te mailen met hetzelfde of een soortgelijk bericht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van AWuitK op zondag 28 november 2010 om 11:10:
Mijn vraag of er ook een winstmarge zit op de verkoopprijs ve kaartje is nog niet beantwoord

Denk dat die vraag meer dan logisch is te beantwoorden.
Op een commercieel feest, draait het om de winst, want de feestganger betaalt toch wel.

Heb een keertje een vakantiebaantje gehad met kermisspellen, en als wij een dronken gast zagen, kwamen er gelijk eurotekentjes in onze ogen. En dat terwijl we alleen maar gebakken lucht verkochten, geld dat we binnenhaalden zeg!

Anyway, als feestganger moet je toegeven dat de prijzen op feesten belachelijk zijn. Niet alleen de servicekosten, maar ook een broodje frikandel, pizzapunt en niet te vergeten de alcoholische versnaperingen. Maar do we care? We zijn gewoon op zoek naar een gezellige tijd om even de dagelijkse sleur te vergeten. Daar betalen wij feestgangers graag 3,50 (in mijn ogen veel meer) voor..

Even een rekensommetje, uitgaven van een Mysterylandganger:

Ticket Mysteryland: 65 euro
Servicekosten: 3,25
6 × Mixdrankje a 7,50 = 45 euro
2 × flesje water van 5,- = 10 euro
Treinkaartje = 12,50
Broodje frikandel = 1,5 muntje = 3,75
Souvenirs/cd = 5 muntjes = 12,50
Totale schade: 164,50

Dusss... die 3,25 euro ben ik allang vergeten.
Als je een topic had gemaakt met dat we 5 euro betalen voor een petfles water....oke dan snapte ik je frustratie wel ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 13:09:

is meestal toch 2 strippen dus 8 muntjes

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 13:09:
Treinkaartje = 12,50

bijna onmogelijk :P
reken eerder 30 euro vervoer

En daarbij, over het hele jaar is dat een onnodig grote kostenpost aan toeslagen

Vroeger kreeg je een kaartje, flyertje etc, nu gewoon een zelf uitgeprint blaadje voor 3,50. Leg me uit, ondanks de investeringen van hun systeem, waarom zulke fee gevraagd moet worden bij zulke aantallen kaarten die verkocht worden?

ik denk dat het veel te wijten is aan gebrek aan concurrentie
in principe als ze 5 euro (of meer) zouden vragen zouden mensen het nog kopen, want er is geen alternatief voor hetzelfde kaartje. zoals iemand hierboven al zei:
Uitspraak van hardcoredraakje op vrijdag 28 januari 2011 om 13:34:
Ookal haal je je kaartje bij de primera ofzo betaal je ook die extra kosten

In feite heeft Paylogic een monopolie op de evenementen waarvoor ze kaarten aanbieden.

Als de kaarten via meerdere ticketkanalen (timoco, etc) zelfstandig verkocht wordt dan zou het mss kunnen zijn dat ze wel gaan concurreren onderling en dat die tarieven zakken. In dat geval kun je dus de dienstleveraar en zijn toeslag kiezen.

Misschien een goed idee voor een wetsvoorstel? o:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Boß¿ op dinsdag 15 maart 2011 om 23:12:
Uitspraak van IndianRose87 op dinsdag 15 maart 2011 om 13:09:

is meestal toch 2 strippen dus 8 muntjes

Uitspraak van IndianRose87 op dinsdag 15 maart 2011 om 13:09:
Treinkaartje = 12,50

bijna onmogelijk
reken eerder 30 euro vervoer

Ik doelde in dit voorbeeld op mezelf,
12,50 betaal ik voor een retourtje aangezien ik een kortingskaart heb (niet voor bejaarden hoor) ;)
Maarja, moet je nagaan dat sommigen veel meer geld kwijt zijn, tenzij ze hun flesje water steeds bijvullen bij de plee, ondanks dat daarbij staat: geen drinkwater

Door dit gezeik van sommigen over servicekosten, zul je straks zien dat in de toekomst de servicekosten "verdwijnen", maar de kaarten op mysterieuze wijze ineens 5, 6 euro duurder worden. Maarja dan hoor je er niemand over, want tja een feest kost nou eenmaal wat om te organiseren zeggen ze dan.
Je weet toch ook niet wat de winstmarge van zo een feest is? Als je alleen al wist wat ze verdienen aan het drank dat daar geserveert wordt. 7,50 voor 7up met een paar druppeltjes alcohol. Heb daar zelf achter de bar gestaan en heb een aardig beeld van hoe het er achter de bar aan toe gaat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 maart 2011 om 23:39:
Door dit gezeik van sommigen over servicekosten, zul je straks zien dat in de toekomst de servicekosten "verdwijnen", maar de kaarten op mysterieuze wijze ineens 5, 6 euro duurder worden.

Het gaat om transparantie. Er zijn ook niet voor niets Europese regels gekomen tegen de ondoorzichtige wijze waarop vliegmaatschappijen hun tickets aanbieden. Stunten met goedkope stoelprijzen maar er op het laatste moment luchthavenbelasting, creditcardkosten en incheckkosten bovenop tillen mag niet meer. ID&T doet hier iets vergelijkbaars. Daarom zou ik inderdaad tevreden zijn met een verhooge ticketprijs van € 3,50, zodat men van tevoren weet hoeveel ik moet afrekenen afgaande op de prijs die men op flyers en posters ziet.

Waarschuw beheerder
-1
Oke, nja er staat altijd wel bij: exclusief fee. Als je een fles cola afrekent, staat er voor het schap ook een prijs zonder statiegeld. Oke dat krijg je dan terug, maar als ik tickets voor een feest ga kopen, weet ik dat ik niet alleen op de ticketprijs moet rekenen.
Die 3,50 is juist transparant, dan weet je toch dat die 3,50 niet naar de kosten van het feest gaan, maar naar de tussenpersoon die de tickets aanbiedt en de service verleend zodat jij veilig en 100% echte tickets kunt kopen.
Als je het helemaal transparant zou willen hebben, zou je dus ook willen weten hoe de prijs van een ticket tot stand is gekomen neem ik aan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daar is in de rest van dit onderwerp al veel over gesproken, dus als je dat interessant vind zou je terug kunnen lezen.