Partyflock

Forumonderwerp · 1106406

Waarschuw beheerder
Poll, geopend op zaterdag 13 november 2010, looptijd van 5531.1 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

De servicekosten per ticket zijn veel te hoog, waarom betalen we dit?

9683%
Eens: de kosten zijn veel te hoog en je komt er niet onder uit, dit moet anders!
1412%
Neutraal: het is misschien veel maar het boeit me niet
65%
Oneens: die kosten zijn nodig en ik vind het geen probleem om ze te betalen

Winden jullie je ook wel eens op over de hoge servicekosten die je per ticket betaalt, die nergens op gebaseerd lijken te zijn?

Ik heb het volgende gemaild naar onze vrienden van Paylogic:

Ik heb een vraag over Paylogic en de business waar jullie in zitten.
Namelijk: waar betaal ik die zogenaamde servicekosten voor? Ik meen dat jullie met jullie premies nog één van de goedkoopsten zijn van alle ticketboeren. Maar toch moet er een enorme omzet achter zitten door de hoeveelheden evenementen en bezoekers waarvoor jullie de kaarten cateren. Echte keus is er niet voor de consument; online kopen is vaak de enige mogelijkheid.
Jullie dienst bestaat uit het verzorgen van de website, het contact met de organisatoren, afhandelen van betalingen en bemannen van de helpdesk. Of zijn er meer taken die nuttig zijn voor de consument, die ik hier over het hoofd zie? Waar hebben wij zoal recht op als we een dienst afnemen bij Paylogic, naast het zelf mogen uitprinten van de te grote tickets (enkel de streepjescode zou voldoende zijn)?
Ik vraag me eerlijk af waar de prijs op gebaseerd is, want hoe ik me de situatie voorstel lijkt het me een bedrijfstak die er vooral op gericht is iedere cultuurliefhebber een poot uit te draaien. Er van uit gaande dat dit niet zo simpel ligt hoop ik op een verhelderende verklaring zodat ik mijn mening bij kan stellen. :-)

Dit geldt eigenlijk voor alle ticketdienstverleners, maar ik moet ergens beginnen dus waarom niet bij de nieuwste, modernste en nog meest sympathieke uit het stel? SeeTickets is wat mij betreft bijvoorbeeld een bedrijf dat nog meer op maffiaprijktijken gebaseerd lijkt te zijn.

Nu is het afwachten of en wat voor reactie ik terug krijg.

Hoe staan jullie hier in?
Waarschuw beheerder
+1
Je kan wel zeggen dat het maar 3,50 is, maar er is ook nog zoiets als principe. Als het alleen maar gerekend wordt om de kas van een ticketsite te spekken vind ik 3,50 te veel.

Je zoekt zelf je feest uit, doet de betaling zelf, print zelf je kaartje uit...Dan mag je je best afvragen waar die fee voor nodig is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 13 november 2010 om 19:02:
Je kan wel zeggen dat het maar 3,50 is, maar er is ook nog zoiets als principe. Als het alleen maar gerekend wordt om de kas van een ticketsite te spekken vind ik 3,50 te veel.

Je zoekt zelf je feest uit, doet de betaling zelf, print zelf je kaartje uit...Dan mag je je best afvragen waar die fee voor nodig is.

Paylogic is toch geen liefdadigheidsorgranisatie dus waarom zouden ze geen 3,50 mogen vragen ? Stuur anders ook ff een brief dan hebben ze er 2 (Y)
laatste aanpassing
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 13 november 2010 om 19:02:
Dan mag je je best afvragen waar die fee voor nodig is.

Nogmaals, Paylogic is een dienstverlener, dat kost toch gewoon geld om gebruik te kunnen en mogen maken van hun dienstverlenende service?!
Het feit dat jij je kaartje kan printen, dat gemak van niet meer de deur uit hoeven voor het kopen van je kaartjes, daar betaal jij voor....:s
Waarschuw beheerder
Zo kan je wel over alles gaan zeiken....waarom niet gewoon die online-voorverkoop afschaffen als iedereen loopt te zeiken, gewoon weer lekker ouderwets met je slaapzakkie voor de deur van een platenzaak gaan liggen :respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 13 november 2010 om 19:06:
dat gemak van niet meer de deur uit hoeven voor het kopen van je kaartjes, daar betaal jij voor...

Wat een bullshit. Zij hoeven minder te doen en daarom moet ik MEER betalen? Dat slaat nergens op. Bovendien hebben ze een monopolie omdat je vaak niet eens meer bij de sigarenboer een kaartje kan halen. Als ze 10 euro fee vragen doen we het ook, je kan niet anders.

Laten we eerlijk zijn: Geen personeel, geen papier, geen distributie...Dat was er eerst allemaal wel en toen was de fee even hoog of zelfs lager...:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 13 november 2010 om 19:57:
Laten we eerlijk zijn: Geen personeel, geen papier, geen distributie...Dat was er eerst allemaal wel en toen was de fee even hoog of zelfs lager...:/

Maar merk jij er wat van of er nou personeel bezig mee is of niet?
Het eindresultaat is nog hetzelfde..
Waarschuw beheerder

Dienstverlening.....daar betaal je voor...hoe krom je het ook wilt lullen, dienstverlening it is....(Y) take it....

Waarschuw beheerder
-1
De banken vragen ook een fee voor elke transactie en die zijn ook echt niet misselijk!
Waarschuw beheerder
Zij hoeven minder te doen en daarom moet ik MEER betalen? Dat slaat nergens op. Bovendien hebben ze een monopolie omdat je vaak niet eens meer bij de sigarenboer een kaartje kan halen. Als ze 10 euro fee vragen doen we het ook, je kan niet anders.

Juist wel bij de sigarenboer, ik noem een primera....ook kan je gewoon op het postkantoor je kaarten halen, tenminste, daar haalde ik ze altijd (Y)

Waarschuw beheerder

Lekker boeiend, wat mevrouw onder jou zegt, resultaat is hetzelfde, dus ik zie
het punt niet. En voor de 100ste keer: goeie service (Y) waarvoor ik graag betaal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 20:00:
Maar merk jij er wat van of er nou personeel bezig mee is of niet?

Personeel printte het kaartje voor uit, deed de eventuele reserveringen etc. Nu komt er niemand aan te pas. Ze voeren 1 keer een feest in, en jij doet eigenlijk al het andere voor hun.

Uitspraak van DanM op zaterdag 13 november 2010 om 20:00:
Dienstverlening

Welke dienst wordt er dan verleend? Dat zij die site opzetten? Dat is de rollen omdraaien. Die site bestaat dankzij de kaartverkoop.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Too Many Daves op zaterdag 13 november 2010 om 20:10:
Welke dienst wordt er dan verleend? Dat zij die site opzetten? Dat is de rollen omdraaien. Die site bestaat dankzij de kaartverkoop.

Je koopt toch je kaartje via hun? hoe noem jij dan hetgeen hun doen? in mijn wereld heet dat dienstverlenen....jij wilt een kaartje vanuit je luie stoel aanschaffen, hun bieden die mogelijkheid...wat is daar zo moeilijk aan?! of wíl je het niet snappen?
Waarschuw beheerder
't is natuurlijk een hele mooie manier om centen te verdienen!

Waarschuw beheerder

De organisatie geeft de verkoop vd kaarten uit handen aan een bedrijf zoals paylogic.
Zij zetten dit op hun website zorgen voor de afwikkeling en betaling betalen de bank enz. Enz.

Nu Miss duidelijk, zij verlenen een dienst in opdracht van de organisatie van t feest.

Het is allemaal niet zo moeiljk hè :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 21:51:
zij verlenen een dienst in opdracht van de organisatie van t feest.

Joh, dat roep ik al een paar keer, misschien heeft ie alleen geleerd selectief te lezen ofzo :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 21:51:
Het is allemaal niet zo moeiljk hè

Dan worden ze toch betaald door de organisatie? Waarom moet ik daar aan mee betalen?

Waarschuw beheerder
Nou eh, tis niet de vraag waarom, tis de vraag of je het wel- of niet doet.
Dat is de markt, dit is gewoon HOE het gaat. Als men een huis heeft dat men
verhuurd willen hebben gaat men naar een verhuurbureau / makelaar, betaalt
de makelaar om de MAKELAAR zijn ding te kunnen doen (adverteren, administratie,
zorgen dat alles goed verloopt) en JIJ bent de ZOEKENDE die een woning (of kaartje)
nodig heeft, koopt dat kaartje en betaalt zgn. een soort fee. Gaat nergens anders.

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Waarschuw beheerder
+1
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 00:14:
Als men een huis heeft dat men
verhuurd willen hebben gaat men naar een verhuurbureau / makelaar, betaalt
de makelaar om de MAKELAAR zijn ding te kunnen doen (adverteren, administratie,
zorgen dat alles goed verloopt) en JIJ bent de ZOEKENDE die een woning (of kaartje)
nodig heeft, koopt dat kaartje en betaalt zgn. een soort fee.

Wat een bullshitvoorbeeld dit zeg. :/
Als ik een huis ga kopen, hoef ik echt niet te betalen voor de makelaar van de verkoper.

Als het kopen via Paylogic de enige optie is, dan is het ook onzin dat ze een dienst zouden verlenen.
Bij de supermarkt is afrekenen aan de kassa ook de enige optie, daar hoef ik toch ook niet extra voor te betalen?
De kosten daarvoor zitten verrekend in de prijs van alle producten.
Net op die manier zouden de organisatoren van een feest de kosten voor de ticketsite in de prijs van het ticket moeten verwerken.
Waarschuw beheerder
Majstro...serieus......ff in wat simpelere taal speciaal voor jou....:

Paylogic is een tussenpersoon, tussenpersonen kosten geld.....simpel...BAM...punt....end of discussion...
Het mooie van dit soort organisaties is dat de organisator ze ook betaald per kaartje...:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 14 november 2010 om 00:42:
Paylogic is een tussenpersoon, tussenpersonen kosten geld

Maar nogmaals, waarom kost DEZE tussenpersoon, die minder doet dan de vorige, MEER dan die vorige tussenpersoon...

Speciaal voor jou ff wat simpeler, want dit heb ik ook al 3 keer gezegd.
Waarschuw beheerder
-1
Doet dat er toe? je hoeft daar toch geen ticket te kopen?
Ik zou niet weten waarvoor je betaald, heb me daar nooit in verdiept, maar als je reeel bent zie je in dat het dienstverlening is, en dat kost nou eenmaal geld...je zal het nooit te wetenkomen....wet van vraag en aanbod?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 13 november 2010 om 20:05:
Lekker boeiend, wat mevrouw onder jou zegt, resultaat is hetzelfde, dus ik zie
het punt niet. En voor de 100ste keer: goeie service (Y) waarvoor ik graag betaal.

Personeel printte het kaartje voor uit, deed de eventuele reserveringen etc. Nu komt er niemand aan te pas. Ze voeren 1 keer een feest in, en jij doet eigenlijk al het andere voor hun.

Als jullie nou gewoon inzien dat ieder verschillend hierover denkt, dan kunnen jullie volgens mij veel beter je tijd en energie in belangrijker zaken steken want elkaar overtuigen van het eigen gelijk gaat volgens mij toch niet echt lukken.

Uitspraak van Too Many Daves op zondag 14 november 2010 om 00:09:
Dan worden ze toch betaald door de organisatie? Waarom moet ik daar aan mee betalen?

Of je ze nu direct betaald (als fee op de kaartprijs) of je betaald het door een prijs in de tickets, want ik ben nog NOOIT een organisatie of bedrijf tegen gekomen dat ze die kosten wel zelf betalen en dan maar genoegen nemen met minder winst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kontra-indication op zondag 14 november 2010 om 00:35:
Als ik een huis ga kopen, hoef ik echt niet te betalen voor de makelaar van de verkoper.

Dat staat er ook niet, :cry:.

Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 07:01:
Als jullie nou gewoon inzien dat ieder verschillend hierover denkt, dan kunnen jullie volgens mij veel beter je tijd en energie in belangrijker zaken steken want elkaar overtuigen van het eigen gelijk gaat volgens mij toch niet echt lukken.

De zeikerds hier, die janken over een fee van 2 euro op een bedrag van 40 euro, die niet snappen dat ze betalen
voor de verwerking van een ticket en dat de organisatie betaalt om de 'zaken' over te laten nemen door de ticket
organisatie, die moeten gewoon elders heengaan (Y).
Waarschuw beheerder
-1
donateur
2 euro is wel heul heul veel geld

Waarschuw beheerder
-1
Ja, weer een turkse pizza in de week minder :cry:.
Waarschuw beheerder
-1
donateur
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 07:01:

Nee inderdaad, maar net als dat het niet gaat lukken om organisaties als Pay-Logic uit te bannen want zowel de organisator van het feest als Paylogic hebben er voordeel aan. Daar gaat een handtekeningenactie, een huiliebrief of een velletje dierenstickers niet tegen helpen vrees ik :lol:
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 10:27:
Ja, weer een turkse pizza in de week minder

Waar haal jij die voor 2 euro? :o

Waarschuw beheerder
+1-1
Damsko, haarlem, maakt niet uit....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 13 november 2010 om 19:08:
lekker ouderwets met je slaapzakkie voor de deur van een platenzaak gaan liggen

vroegâh......
toen waren kaartjes in de voorverkoop altijd goedkoper als aan de deur, nu betaal je met de bijgekomen vvk-kosten vaak meer :rot:
de grote commerciele evenementen vermijden zou idd de oplossing, maar zolang het gros dat niet doet en die steeds maar blijven uitverkopen in de vvk zal er niks veranderen.
:flower:
Waarschuw beheerder
paylogic vraagt helemaal niet standaard 3,50 aan fee.
paylogic is juist de goedkoopste van het hele stel...

zij vragen bijna altijd per transactie een fee.. en dus niet per kaart zoals alle andere standaard doen..

wanneer een organisatie via paylogic de kaartverkoop doet gebeurt dat bijna altijd icm een mediapakket. Dat wil zeggen dat paylogic niet alleen het faciliteren van de kaartverkoop doet (online, bij alle primeras, telefonisch etc etc ) maar ook nog eens het feest promoot bij hun verschillende mediapartners.. (538, SBS6, SLAMFM, veronica etc ect) NAast die marketing diensten die ze leveren, faciliteren ze dan ook nog alle scanners, laptops etc etc die nodig zijn voor het binnenkomen van een party...

Verder doet paylogic dus alles gratis, het enige waar ze dus geld aan verdienen is aan de Fee per transactie, De organisatoren kunnen ook beslissen om dat zelf te betalen maar meestal draait de consument er voor op..

verder zijn ze altijd in ontwikkeling en komen vaak met vernieuwingen die gewoon geld kosten. Naast de +- 50 mensen die er ook niet gratis werken...

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van ** cheezz ** op zondag 14 november 2010 om 13:49:

zij vragen bijna altijd per transactie een fee.. en dus niet per kaart zoals alle andere standaard doen..

wanneer een organisatie via paylogic de kaartverkoop doet gebeurt dat bijna altijd icm een mediapakket. Dat wil zeggen dat paylogic niet alleen het faciliteren van de kaartverkoop doet (online, bij alle primeras, telefonisch etc etc ) maar ook nog eens het feest promoot bij hun verschillende mediapartners.. (538, SBS6, SLAMFM, veronica etc ect) NAast die marketing diensten die ze leveren, faciliteren ze dan ook nog alle scanners, laptops etc etc die nodig zijn voor het binnenkomen van een party...

Verder doet paylogic dus alles gratis, het enige waar ze dus geld aan verdienen is aan de Fee per transactie, De organisatoren kunnen ook beslissen om dat zelf te betalen maar meestal draait de consument er voor op..

verder zijn ze altijd in ontwikkeling en komen vaak met vernieuwingen die gewoon geld kosten. Naast de +- 50 mensen die er ook niet gratis werken...

Word.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zondag 14 november 2010 om 10:30:
Nee inderdaad, maar net als dat het niet gaat lukken om organisaties als Pay-Logic uit te bannen want zowel de organisator van het feest als Paylogic hebben er voordeel aan. Daar gaat een handtekeningenactie, een huiliebrief of een velletje dierenstickers niet tegen helpen vrees ik

:lol:
Dat mensen ook die moeite nemen voor 2 euro.... Haha pfff
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 november 2010 om 12:49:
Damsko, haarlem, maakt niet uit....

Hier ook hoor en lekker dat ze zijn (l)

Waarschuw beheerder

:respect: heldere uitleg !!!

Nou meneer de TO tevreden met dit antwoord :d en zoals je ziet ze doen voor die fee best wat werk en er werken 50 man dusss :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nou inderdaad :D Dus gewoon 3,50 zakgeld verhoging vragen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zondag 14 november 2010 om 17:24:
Dus gewoon 3,50 zakgeld verhoging vragen

Waarschuw beheerder

Dan heb ik zeker bij het verkeerde Paylogic besteld?

[img width=428 height=302]http://imgur.com/CPleq.png[/img]

en let op: de betalingskosten (bankkosten) zitten hier nog niét bij!

Dat Paylogic de scanners en promotie levert vind ik een zaak waar de oranisatie ze voor dient te betalen. Zoals genoemd zijn de entreetickets er ook niet flauw om. Het voorbeeld van de kassa in de supermarkt vond ik een mooie. Dat is ook een service, die je helaas nodig hebt om je boodschappen te kunnen doen: je hebt geen keuze. Daar betaal je dus voor met de marge op je boodschappen. Dat zouden dan ook nog "betalingskosten", "bespreekkosten" of "servicekosten" bij mogen komen zeker?

En dat ze investeringen doen is heel mooi, maar ik geloof niet dat dat € 3,50 per kaartje moet opleveren. Of sturen ze binnenkort eigen betaalsatellieten de ruimte in?

Uitspraak van DanM op zaterdag 13 november 2010 om 20:01:
Juist wel bij de sigarenboer, ik noem een primera....ook kan je gewoon op het postkantoor je kaarten halen, tenminste, daar haalde ik ze altijd (Y)

Op pagina 1 kan je lezen dat dat vaak niet meer het geval is. Daar zie ik niemand op reageren? Onwaarheden worden wel genoeg herhaald. Mooie bodem voor een discussie...

Overigens reageer ik niet meer op ~Curl~, verwijderd, verwijderd en DanM omdat deze trolls enkel bezig zijn elkaar op de schouder te kloppen met hun enorm geestige reacties. actief heeft jullie hier ook tervergeefs op proberen te wijzen, maar voor een moderator is er blijkbaar geen respect meer. Jullie mening was al lang en breed duidelijk, jullie reageren niet inhoudelijk op de reacties van anderen en menen elke keer weer dat de discussie "gesloten" is omdat jullie het wel even mooi hebben uitgelegd. Weet je wat? Beschouw het dan inderdaad maar als opgelost en laat de volwassenen eens een keertje praten. (y)

Waarschuw beheerder
+2
Ik ben naar aanleiding van Cheezz' opmerking nog eens verder gaan zoeken in mijn bestellingen en zie inderdaad dat de bijkomende kosten per bestelling enorm kunnen verschillen. Dat vind ik zelfs nog kwalijker, omdat je uiteindelijke aankoopbedrag daardoor ook nog eens onvoorspelbaar is. Waar gaan die kosten heen bij het ene evenement, waar ze bij het andere niet gevraagd worden?

Ook zie ik een rekenfout in de afrekening hierboven staan die er al jaren in staat. 2x € 3,50 = € 3,50? Ik heb ze hier in november 2009 op gewezen, zonder reactie terug. Dat had dus allang gefixt kunnen zijn.

Kaartjes Dream Village (klein festivalletje):

[img width=442 height=317 cacheid=001180b3002efc4db44bb5b11a02b7c778]http://imgur.com/eYz7d.png[/img]

Hier vallen de kosten dus mee...

Kaartjes Feestfabriek:

[img width=513 height=261 cacheid=001180b5002efc5146e379b41a02b7c778]http://imgur.com/ZLIPF.png[/img]

Hier betaal je dus € 5.55 per kaartje extra, bovenop de ticketprijs van € 60. Wat een verjaardagsfeestje.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 18:11:
En dat ze investeringen doen is heel mooi, maar ik geloof niet dat dat € 3,50 per kaartje moet opleveren. Of sturen ze binnenkort eigen betaalsatellieten de ruimte in?

Als je even naar jouw betaaloverzicht kijkt dan zie je onderop staan: Servicekosten (2 x € 3,50) € 3,50 Dus dat betekend dat ze maar 1x € 3,50 berekenen. En dat voor twee kaartjes betekend € 1,75 servicekosten per kaartje.

Overigens reageer ik niet meer op ~Curl~, :w, Doennnn en DanM omdat deze trolls enkel bezig zijn elkaar op de schouder te kloppen met hun enorm geestige reacties. :p Lassie :p heeft jullie hier ook tervergeefs op proberen te wijzen, maar voor een moderator is er blijkbaar geen respect meer. Jullie mening was al lang en breed duidelijk, jullie reageren niet inhoudelijk op de reacties van anderen en menen elke keer weer dat de discussie "gesloten" is omdat jullie het wel even mooi hebben uitgelegd. Weet je wat? Beschouw het dan inderdaad maar als opgelost en laat de volwassenen eens een keertje praten. (y)

Verder vind ik het prima op wie jij wel of niet reageert, moet je helemaal zelf weten, maar ik vind het een beetje onzinnig om dat hier zo neer te zetten aangezien je dan meer van dergelijke reacties uitlokt en mensen je dus hebben waar ze willen. Niet slim.

Dat Paylogic de scanners en promotie levert vind ik een zaak waar de oranisatie ze voor dient te betalen. Zoals genoemd zijn de entreetickets er ook niet flauw om. Het voorbeeld van de kassa in de supermarkt vond ik een mooie. Dat is ook een service, die je helaas nodig hebt om je boodschappen te kunnen doen: je hebt geen keuze. Daar betaal je dus voor met de marge op je boodschappen. Dat zouden dan ook nog "betalingskosten", "bespreekkosten" of "servicekosten" bij mogen komen zeker?

Ik leg het nog één keer uit: als een organisatie die extra kosten moet gaan betalen, dan verhogen ze de ticketprijs. Kijk maar naar wat er nu met de verhoogde BTW gaat gebeuren. Er is geen organisatie die zal zeggen: oké, dat betalen we wel, dan maar wat minder winst. Dus linksom of rechtsom, de consument betaald. En je kunt brieven schrijven, handtekeningen lijsten rond laten gaan, op je kop de horlepiep dansen op de A2 in de spits, je doet er helemaal niks aan. Je hebt de keuze: je gaat naar een feest, dan betaal je, of je gaat niet naar een feest en dan betaal je niet. Overigens, volgens mij betaal je de service kosten ook gewoon bij de voorverkoopadressen als Primera, Free Record Shop en alles. Dus ook DAT is geen oplossing.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 18:28:
Als je even naar jouw betaaloverzicht kijkt dan zie je onderop staan: Servicekosten (2 x € 3,50) € 3,50 Dus dat betekend dat ze maar 1x € 3,50 berekenen. En dat voor twee kaartjes betekend € 1,75 servicekosten per kaartje.

Ik heb het uitgezocht, en de vermenigvuldigingsfactor klopt wel; je betaalt daar wel per kaartje (hier dus € 1,75) maar het wordt er verkeerd uitgerekend weergegeven. Ik ben dus op het verkeerde been gebracht door die fout die er al jaren in zit en blijkbaar niet interessant genoeg is voor één van de 50 medewerkers om op te lossen.

Maar om de discussie vooral gaande te houden: laten we dan het voorbeeld van de Feestfabriek aannemen. Daar waren de betalingskosten helemaal idioot. € 11 op een bestelling van twee kaartjes, ruim 9 % van de ticketprijs? Dat zie je nergens terug op de flyer of op de PF pagina van het feest. Misleiding als je het mij vraagt. Daarom zou ik opheldering willen hebben, waar deze discussie over begonnen was.

Overigens, volgens mij betaal je de service kosten ook gewoon bij de voorverkoopadressen als Primera, Free Record Shop en alles. Dus ook DAT is geen oplossing.

Het gaat hier om keus en verschil tussen aanbieders: concurrentie. Dat is er nu in de meeste gevallen niet meer. Zoals ik al noemde geldt dat in ieder geval voor alle ID&T (B2S, Q-Dance) evenementen. Die werken exclusief samen met Paylogic. Het lijkt alsof ze dit zelf doen, maar het frame komt gewoon van Paylogic: voorbeeld.

Verder vind ik het prima op wie jij wel of niet reageert, moet je helemaal zelf weten, maar ik vind het een beetje onzinnig om dat hier zo neer te zetten aangezien je dan meer van dergelijke reacties uitlokt en mensen je dus hebben waar ze willen. Niet slim.

Don't feed the trolls is meestal een nuttige tip op the interwebs, maar op PF heeft dat geen effect. Als je ze negeert (ben een dag van huis geweest) gaan ze elkaar wel lopen opstoken. Ik zou graag zien dat het PF beleid hier meer op zou reageren, want op deze manier is dit forum niets meer dan een speeltuin voor dommerikken. Elke onderbouwde rationele reactie wordt hier weggeblazen door ten minste 5 trolls. Dat is zeer demotiverend voor mensen die hier wél komen voor een inhoudelijk gesprek.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 18:24:
Dat vind ik zelfs nog kwalijker, omdat je uiteindelijke aankoopbedrag daardoor ook nog eens onvoorspelbaar is.

Dat wordt inderdaad lastig rekenen met je spaarvarken, misschien een ouwe sok in grootmoeders kast met een 'appeltje voor de dorst' een idee?

Dus linksom of rechtsom, de consument betaald. En je kunt brieven schrijven, handtekeningen lijsten rond laten gaan, op je kop de horlepiep dansen op de A2 in de spits, je doet er helemaal niks aan. Je hebt de keuze: je gaat naar een feest, dan betaal je, of je gaat niet naar een feest en dan betaal je niet. Overigens, volgens mij betaal je de service kosten ook gewoon bij de voorverkoopadressen als Primera, Free Record Shop en alles. Dus ook DAT is geen oplossing.

Nou inderdaad :/ En als je je dan toch druk wilt maken over recht en onrecht hou je dan bezig met uitbuiting van kansarme kindertjes, dierenmishandeling of verwaarloosde ouderen in Roemenië

:rot:

:p Lassie :p heeft jullie hier ook tervergeefs op proberen te wijzen, maar voor een moderator is er blijkbaar geen respect meer

Volgens mij heeft hij alleen gezegd dat we elkaar niet moeten proberen te overtuigen en daar heeft hij gelijk in, da's onzinnig. Blijft mijn mening over jouw huilmomentje evengoed ongewijzigd hoor, heeft niets met respect of disrespect naar een moderator te maken, meer met een beetje medelijden met jou :')

Enniewee
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 18:24:
Hier betaal je dus € 5.55 per kaartje extra, bovenop de ticketprijs van € 60. Wat een verjaardagsfeestje

Volgend jaar zakdoekje leggen in de grote speeltuin (y)
Waarschuw beheerder
+3
Uitspraak van actief op zondag 14 november 2010 om 18:42:
Don't feed the trolls is meestal een nuttige tip op the interwebs, maar op PF heeft dat geen effect. Als je ze negeert (ben een dag van huis geweest) gaan ze elkaar wel lopen opstoken. Ik zou graag zien dat het PF beleid hier meer op zou reageren, want op deze manier is dit forum niets meer dan een speeltuin voor dommerikken. Elke onderbouwde rationele reactie wordt hier weggeblazen door ten minste 5 trolls. Dat is zeer demotiverend voor mensen die hier wél komen voor een inhoudelijk gesprek.

+1

Ik leg het nog één keer uit: als een organisatie die extra kosten moet gaan betalen, dan verhogen ze de ticketprijs. Kijk maar naar wat er nu met de verhoogde BTW gaat gebeuren. Er is geen organisatie die zal zeggen: oké, dat betalen we wel, dan maar wat minder winst. Dus linksom of rechtsom, de consument betaald.

Fijne uitleg etc etc, maar dit is helemaal niet waar de discussie om ging.
De vraag was waar we nou eigenlijk dat extra bedrag voor moeten betalen.
Dat het linksom of rechtsom uiteindelijk betaald moet worden snapt iedereen.

Vergelijk het met de verwijderingsbijdrage of de extra belastingen bij een vliegticket.
Het is erg vervelend als je pas bij de kassa erachter komt dat je meer moet betalen dan je dacht.
Daarnaast getuigt het van disrespect tegenover je klanten, een fatsoenlijk bedrijf hoeft geen zielige trucjes te gebruiken om goedkoper te lijken.

Verder vind ik het belachelijk dat de organisator en de ticketsite dit niet onderling regelen.
Voor ons als consument is er namelijk geen enkele mogelijkheid om bij een concurrent de kaarten te halen.
Voor één feest zijn namelijk maar bij één site de kaartjes te halen, er is dus geen keuze.
Als organisator en ticketsite het onderling regelen, kan er veel meer druk op een ticketsite gezet worden om de prijzen schappelijk te houden.
Een organisator heeft namelijk wel de optie om een andere ticketsite te benaderen of de kaartverkoop in eigen beheer te doen.

Dat het in veel gevallen maar om een klein bedrag gaat is echt een non-argument.
Het is principieel fout en je wordt als consument uitgemolken, daarom moet er iets aan gedaan worden.
Ik wil al die stoere huilie-huilie paupers van hierboven weleens meemaken in de supermarkt als hun kratje bier twee keer wordt aangeslagen of de korting van 3 Euro niet wordt verrekend...
Dan gaat het ook om een klein bedrag, maar je wordt gewoon misleid of je betaalt voor iets wat je niet krijgt.
Wij krijgen geen extra service van PayLogic of welke andere site dan ook, de organisator krijgt een service.
Daarom moet de organisator ervoor betalen; dat ze dat op de bezoekers doorrekenen is logisch en geen enkel probleem in mijn ogen.
Op die manier is ten minste van te voren duidelijk wat je kaartje gaat kosten.
laatste aanpassing