(permanent verbannen)
laatste aanpassing
Als je goede service, kwaliteit en een objectief advies wil kun je beter naar www.profile.nl
banden zijn het enige contact tussen jou en je auto dus laat je niet zomaar de eerste de beste aanbieding aansmeren...
en wat nou als je goede merkbanden voor minder kan kopen op die site?
Bij een goede bandenzaak kijken ze de remmen en velgen meestal nog even na, balanceren ze met onzichtbaar lood, vullen ze met stikstof en krijg je objectief advies...
Banden zijn niet zomaar banden, is hetzelfde als met schoenen, je koopt toch ook Nikes en geen sneakers van de markt?
Waarom zou je dan wel goedkope zooi onder je auto gooien?
Goedkopere banden stuk minder veilig
AMSTERDAM - Zogeheten budgetbanden voor de auto zijn een stuk onveiliger dan merkbanden. Dat concludeert het tijdschrift Autovisie na een test met drie merken goedkope banden.
De remweg is in alle testsituaties langer dan met de als referentieband gebruikte Continental-banden. Autovisie testte als budgetbanden de merken GT Radial, Nankang en Interstate. De test bestond uit drie verschillende remproeven en een uitwijkproef, alle uitgevoerd op het testterrein van de Rijksdienst voor Wegverkeer in Lelystad.
Op alle testonderdelen scoorden de budgetbanden aanzienlijk lager dan de merkband. Zo had de testauto met de Continental-banden vanaf 50 km/u op een glad wegdek 27,54 meter nodig om tot stilstand te komen. Dezelfde auto met de Indonesische GT Radial-banden stond ruim 6,5 meter verder pas stil.
Bij een remproef vanuit 100 km/u tot stilstand op vochtig asfalt presteerden de Continentals met een remweg van 39,77 meter ook het best. De Chinese Nankang-banden hadden voor diezelfde proef meer dan een wagenlengte extra (4,78 meter) nodig. Bij de remproef op ongelijk wegdek (deels glad, deels gewoon asfalt) vanaf 70 km/u liepen de verschillen op tot 5,12 meter. Weer was de laagste score voor de Nankangs en de beste voor de Continentals.
Het prijsverschil tussen een setje Continentals (400 euro) en de goedkoopste banden, de GT Radials, bedraagt bijna 200 euro.
Bron: Autovisie
Nou jongen, veel plezier met je foe jong hai met ketjap
Inderdaad, voor mij enkel Dunlop.
Uitspraak van - Magnix - op dinsdag 9 mei 2006 om 14:26:
maar ben alsnog tevreden over me bandjes....ook al zijn ze wat minder veilig. scheelt me hoop centen (
Ja, je kan mooi lullen, ondertussen rij je op je foe jong hai banden en heb je 5 meter meer remweg bij een noodstop
Voor mij zeker niet! Heb in 1 jaar tijd 3 lekke banden gehad. Dunlop SP Sport 2000. En absoluut geen grip in de regen.
vertel?!?waar kan je die toyo's zo goedkoop krijgen?
wat kost bijv een 195/45/14? T1-R
ben wel benieuwd
Uitspraak van Dr.Bob op dinsdag 9 mei 2006 om 20:11:
Die nieuwe band van Toyo is wel een stuk beter dan de oude of niet?
...slechter zelfs..de wang is te zacht
Ik weet niet wat ze in die maat moeten kosten, maar ik heb vorige week 2 stuks T1-S (dus wel het oude type) gekocht in de maar 205/40/17, snelheidscodering W, voor 82,50 per stuk incl balanceren en montage. Als je ziet dat ze op autobandenmarkt al 100 euro per stuk kosten (T1-R) ex montage, dan kun je wel stellen dat dat niet duur is.
Vaak doen bandenfabrikanten de oude voorraad tegen dumpprijzen weg en dan zijn de oude types veel goedkoper dan de nieuwe.
Voor jou lijkt het allemaal gewoon zwart rubber maar technisch gezien zit er net zoveel verschil tussen als een DVD- en een videospeler