10 volgers
Huh?? Hoor je wat je zegt 
GOED is volgens jou;
want dan krijgt je stofwisseling een boost.
en dan later zeg je weer
SLECHT volgens jou;
Dat was toch juist goed?? 1 dag heel veel eten?
Je kan wel het beste gewoon 1 'snoep' dag inlassen.
Zodat je bv. op zaterdag wel een patatje mag eten.
Anders hou je het de rest van je leven niet vol.
En ik ben iemand die al mijn hele leven vrijwel (niet helemaal dus!... lekker saai anders) elke dag hetzelfde eet voor ontbijt en lunch en ik ben altijd super slank geweest.
Ik kan het trouwens ook niet in je verhaal terug vinden hoor, dat je gevarieerd MOET eten om af te vallen??
In dat wat jij 'vet' heb gemaakt staat alleen dat je niet te weinig moet eten.
En dat verhaal dat je hierboven heb neergezet is trouwens heel goed voor iedereen die wilt afvallen!!
Ik wist dit allemaal al, maar er zijn genoeg mensen die dit niet weten.
Het belangrijkste is niet om een dieet te volgen als je wilt afvallen, maar dat je je hele leef- en eetgewoonte gaat veranderen.
Je kan anders wel afvallen door een dieet te volgen, maar als je na het dieet weer in je oude patroon valt ben je na een tijd weer terug bij af.
En ik moet je ook nog even hierin verbeteren:
het is niet; als je elke dag precies herzelfde eet (wie doet dat trouwens nou??)
het is; als je elke dag HEEL ERG WEINIG eet... en dan ineens een dag meer gaat eten dan normaal (en dan hebben we het over de slechte dingen)... dan pas gaat je lichaam alles opslaan.
GOED is volgens jou;
de hele week "weinig" te eten, en dan 1 dag heel veel
want dan krijgt je stofwisseling een boost.
en dan later zeg je weer
SLECHT volgens jou;
als je dan ineens een dag meer eet dan normaal, bijvoorbeeld omdat je een verjaardag heb ofzo
Dat was toch juist goed?? 1 dag heel veel eten?
Je kan wel het beste gewoon 1 'snoep' dag inlassen.
Zodat je bv. op zaterdag wel een patatje mag eten.
Anders hou je het de rest van je leven niet vol.
En ik ben iemand die al mijn hele leven vrijwel (niet helemaal dus!... lekker saai anders) elke dag hetzelfde eet voor ontbijt en lunch en ik ben altijd super slank geweest.
Ik kan het trouwens ook niet in je verhaal terug vinden hoor, dat je gevarieerd MOET eten om af te vallen??
In dat wat jij 'vet' heb gemaakt staat alleen dat je niet te weinig moet eten.
En dat verhaal dat je hierboven heb neergezet is trouwens heel goed voor iedereen die wilt afvallen!!
Ik wist dit allemaal al, maar er zijn genoeg mensen die dit niet weten.
Het belangrijkste is niet om een dieet te volgen als je wilt afvallen, maar dat je je hele leef- en eetgewoonte gaat veranderen.
Je kan anders wel afvallen door een dieet te volgen, maar als je na het dieet weer in je oude patroon valt ben je na een tijd weer terug bij af.
Als je elke dag precies hetzelfde eet went je stofwisseling eraan en past het zich aan, als je dan ineens een dag meer eet dan normaal, bijvoorbeeld omdat je een verjaardag heb ofzo, slaat je lichaam alles op.
En ik moet je ook nog even hierin verbeteren:
het is niet; als je elke dag precies herzelfde eet (wie doet dat trouwens nou??)
het is; als je elke dag HEEL ERG WEINIG eet... en dan ineens een dag meer gaat eten dan normaal (en dan hebben we het over de slechte dingen)... dan pas gaat je lichaam alles opslaan.
laatste aanpassing
Dat je alleen maar een speciale soep mag eten.
Nee hoor, kijk zelf maar:
http://www.ziekenhuisdieet.com/
Hier val je idd kilo`s van af maar na een aantal weken kun je het dieet niet meer luchten of zien..
laatste aanpassing
GOED is volgens jou;
Uitspraak van CHICKS RULE!op maandag 13 maart 2006 om 12:23:
de hele week "weinig" te eten, en dan 1 dag heel veel
want dan krijgt je stofwisseling een boost.
ja 1 dag meer brood ofzo eten en meer avondeten e.d... Ik heb t ook niet bedacht hoor, zag t op tv, vrouw deed aan bodybuilden en die vertelde dat
en dan later zeg je weer
SLECHT volgens jou;
Uitspraak van CHICKS RULE!op maandag 13 maart 2006 om 12:23:
als je dan ineens een dag meer eet dan normaal, bijvoorbeeld omdat je een verjaardag heb ofzo
Dat was toch juist goed?? 1 dag heel veel eten?
Op verjaardagen eet je meetsal chips, taart, hapjes, drank, dat is juist niet goed
Het was ook maar een voorbeeld, daar bedoel ik dus mee, als je gewend bent elke dag s ochtends 2 broodjes, tussendoortje, s middags 3 broodjes, tussendoortje en dan avondeten, dan went je stofwisseling eraan. Niks aan de hand, maar als je dan een collega heb die jarig is, en je eet er een x een stuk taart bij, dan zal dat eerder worden opgeslagen als vet. Als je dan s avonds weer gaat sporten is er natuurlijk niks aan de hand, maar je snapt t wel toch? Ook dit heb ik niet zelf bedacht, staat in het boekje van Sonja Bakker
Je kan wel het beste gewoon 1 'snoep' dag inlassen.
Zodat je bv. op zaterdag wel een patatje mag eten.
Anders hou je het de rest van je leven niet vol.
Ik kan het trouwens ook niet in je verhaal terug vinden hoor, dat je gevarieerd MOET eten om af te vallen??
nee dat is ook zo, het MOET niet, maar als je ervan uitgaat dat je stofwisseling zich aanpast aan je leefpatroon, is het logisch dat als je dus dat patroon probeert te breken door in verschillende hoeveelheden te eten, dat je stofwisseling dan omhoog gaat..
En ik moet je ook nog even hierin verbeteren:
het is niet; als je elke dag precies herzelfde eet (wie doet dat trouwens nou??)
het is; als je elke dag HEEL ERG WEINIG eet... en dan ineens een dag meer gaat eten dan normaal (en dan hebben we het over de slechte dingen)... dan pas gaat je lichaam alles opslaan.laatste aanpassing 13 maart 2006 12:52
ik had dat alleen vet gemaakt omdat jij zei dat je stofwisseling niet "lui" kan worden
laatste aanpassing
stofwisseling kan idd wel degelijk lui worden
Ik geloof best dat je stofwisseling 'lui' kan worden, maar ik denk dat dat dan komt als je veel te weinig eet, omdat je snel wilt afvallen, en dan een vreetkick krijgt en dan in ene weer heel veel gaat eten.
Dat werkt natuurlijk niet
Je moet inderdaad gewoon regelmatig iets eten (maar dan wel iets gezonds!) zodat je stofwisseling lekker moet blijven werken en dat je geen trek krijgt
Op verjaardagen eet je meetsal chips, taart, hapjes, drank, dat is juist niet goed
I know! Super slecht om dan wel in ene veel te gaan eten, maar ik probeer dat altijd wel een beetje in toom te houden. Al lukt het niet altijd
Weet je nog met die stomme astrologie workshop, toen we in de pauze allemaal aan die heerlijke koekjes gingen
Zulk vreten wij
laatste aanpassing
Weet je nog met die stomme astrologie workshop, toen we in de pauze allemaal aan die heerlijke koekjes gingen
Zulk vreten wij laatste aanpassing 13 maart 2006 14:17
Zow dat was idd echt niet goed nee!!! whahaha
Gelukkig waren we niet de enige
Het moet bij mij ook wel snel resultaat geven anders geef ik t al op..
Als je ziet binnen een week dat je al wat kwijt bent dan word ik daar inderdaad ook vrolijk van en zet ik door!
Maar is er binnen een week niks af dan ga ik alweer op zoek naar wat anders..
Als je op een goede manier wilt lijnen duurt het nu eenmaal wat langer!
moet voor de zomer minstens 20 kg vanaf!!!!
Dit is niet zomaar een paar kilo die je er met een crash dieetje wel afkrijgt.. Moet je echt wel op een verstandige manier doen hoor. Je kan ook een vet en suikervrij dieet doen, en dan heel veel sporten, dan gaat het er ook wel snel vanaf hoor! Maar je moet niet verwachten dat je binnen een maand klaar bent.. Stackers zijn rommel idd, bovendien wordt je er immuum voor als je ze langer gebruikt. Het is niet voor niets verboden, dat spul moet je echt niet maanden achter elkaar slikken.
Ik ben vandaag begonnen met het koeken dieet..
Zijn speciale koeken, met volkoren granen en weet ik veel wat..
Mag je er 4 van op een dag, plus 2x fruit en gewoon avondeten, en veel water natuurlijk!
Ben benieuwd of het een beetje werkt want moet voor de zomer minstens 20 kg vanaf!!!!
Ik hoop natuurlijk voor je dat het je gaat lukken...
Alleen weten de uitgeharde dieeters allemaal dat je niet even 20 kilo afvalt en al zeker niet met het idee "voor de zomer".
Voordat ik op vakantie ga dan, 
3 Augustus..
Gewoon zoveel mogelijk eraf, wat er af is is er maar weer af..
En hoe maakt me niet uit, als er maar veel af gaat, en dan na de vakantie, gaan we op een GEZONDE manier verder.
Ik ben ook zeker niet van plan om de komende jaren op deze manier (crash dieet) bezig te gaan, maar gewoon tijdelijk om veel af te vallen voor de zomer.
Kilo's zijn er letterlijk aangevlogen en schrok echt van hoeveel in zo'n korte tijd. Had er echt geen idee van!
3 Augustus..
Gewoon zoveel mogelijk eraf, wat er af is is er maar weer af..
En hoe maakt me niet uit, als er maar veel af gaat, en dan na de vakantie, gaan we op een GEZONDE manier verder.
Ik ben ook zeker niet van plan om de komende jaren op deze manier (crash dieet) bezig te gaan, maar gewoon tijdelijk om veel af te vallen voor de zomer.
Kilo's zijn er letterlijk aangevlogen en schrok echt van hoeveel in zo'n korte tijd. Had er echt geen idee van!
maar gewoon tijdelijk om veel af te vallen voor de zomer.
Je hebt ook nog die HCG kuur (Carolien Tensen heeft die gedaan, daar is het bekend van geworden), daar val je heel snel vanaf.
Je moet dan elke morgen met iets spuiten (in je been of buik geloof ik, kan je zelf) en dat remt de honger.. Je eet dan heel weinig, daarom val je er veel mee af.. Geloof dat die kuur 23 dagen duurt ofzo..
http://www.orthokliniek.nl/Folders/HCG_Kuur/hcg_kuur.html
donateur
Ik zou eigenlijk vandaag beginnen met het Sonja Bakker dieet, maar ik ben nog even lekker aan het aanklungelen.. Eerst mn lichaam laten wennen aan 3x sporten per week + het vele water.. Voel me nu ook niet helemaal op en top, en dan is mn motivatie al snel verder weg..
Over 2 weken ga ik écht beginnen.. De ingrediënten heb ik al in huis, vervang ze al voor andere dingen.. Ik heb één geluk bij mij thuis: Mn moeder is diabeet en daardoor eten we al heel mager, vanwege haar insuline-gehalte. Nou ja, een geluk bij een ongeluk dan
Ach, vanavond even alle agressie van de afgelopen dag (keidrukke dag) eruit gooien in de sportschool en dan vroeg naar bed, werkt volgens mij ook perfect
En zolang ik voor 23juli maar minimaal 10kg kwijt ben, vind ik het best.. Er is nu al 4 af, vanaf net voor de carnaval
Over 2 weken ga ik écht beginnen.. De ingrediënten heb ik al in huis, vervang ze al voor andere dingen.. Ik heb één geluk bij mij thuis: Mn moeder is diabeet en daardoor eten we al heel mager, vanwege haar insuline-gehalte. Nou ja, een geluk bij een ongeluk dan
Ach, vanavond even alle agressie van de afgelopen dag (keidrukke dag) eruit gooien in de sportschool en dan vroeg naar bed, werkt volgens mij ook perfect
En zolang ik voor 23juli maar minimaal 10kg kwijt ben, vind ik het best.. Er is nu al 4 af, vanaf net voor de carnaval
laatste aanpassing
HCG heb ik 2 jaar terug gedaan, kost veel en zodra je ermee stopt, dan komt t dubbel terug..
Is met stackers ook! Kheb altijd 48 kilo gewogen, nooit aanleg gehad om dik te worden... maar mijn ex vond dat er nog een paar kilo's af mochten, dus ik ging stackers slikken. Uiteindelijk hooguit 2 kilo kwijtgeraakt, dus weer gestopt met die stackers en toen begon de ellende pas.... ben daarna in een half jaar tijd 10 kilo aangekomen!!!
http://www.hetsouthbeachdieet.nl/
Ik heb het al eens in een ander topic gepost maar het helpt echt!
Ik ben al 12 kilo kwijt, ik ben elke keer weer verbaast dat er wat af is.
Dus nu denk ik dat de rest ook wel lukt. 
Ik heb het al eens in een ander topic gepost maar het helpt echt!
Ik ben al 12 kilo kwijt, ik ben elke keer weer verbaast dat er wat af is.
van de zomer 14 kg afgevallen, stacker 4, in combinatie met kalorielaag voedsel... vaak yoghurt en fruit, veel beweging....
ging prima... voelde me goed.... maargoed... helaas zit er nu weer bijna 20 kg aan..
tis dak zwanger ben want anders.... ik weet waar ik het voor doe nu.. maar zodra t ukje dr uit is... gaan we weer hard aan t lijnen!!

http://www.hetsouthbeachdieet.nl/
effe een goede link: http://www.southbeachdieet.nl/
Ik heb een sortgelijk boek, heel erg handig
Zal effe kijken hoe die heet, ik weet neit waar die ligt (zegt genoeg geloof ik
Ik wou deze maand beginnen met naar de sportschool gaan en dieeten alleen heb ik nu een zware financiele tegenvaller dus dit is al maand 3 dat ik het op moet schuiven
ging prima... voelde me goed.... maargoed... helaas zit er nu weer bijna 20 kg aan.. tis dak zwanger ben want anders.... ik weet waar ik het voor doe nu.. maar zodra t ukje dr uit is... gaan we weer hard aan t lijnen!!
Gefeliciteerd!!
Dat word wel weer lijnen inderdaad, maar je hebt er wat moois voor terug!
Dames, dames...
Géén dieet volgen! Dat werkt echt het beste en daar bereik je uiteindelijk het beste resultaat mee, ook een resultaat dat blijvend is.
Een vriend van mij wou 10 kilo afvallen, hier heeft hij uiteindelijk 2/3 jaar over gedaan voordat hij alles kwijt was. Nu zijn we weer een paar jaar verder en hij zit nog steeds op zijn perfecte gewicht.
Hiervoor had hij al allerlei dieten geprobeerd; Atkins, Southbeach, Sonja Bakker en nog wel een paar.
Met alle dieten boekte hij even succes, maar daarna leek het er wel 2x zo hard weer aan te komen!
Conclusie: gezond eten, weinig vet en snoep en veel bewegen!
En zeker niet té snel willen afvallen. Dat is slecht en ongezond en je boekt er echt maar even succes mee.
Géén dieet volgen! Dat werkt echt het beste en daar bereik je uiteindelijk het beste resultaat mee, ook een resultaat dat blijvend is.
Een vriend van mij wou 10 kilo afvallen, hier heeft hij uiteindelijk 2/3 jaar over gedaan voordat hij alles kwijt was. Nu zijn we weer een paar jaar verder en hij zit nog steeds op zijn perfecte gewicht.
Hiervoor had hij al allerlei dieten geprobeerd; Atkins, Southbeach, Sonja Bakker en nog wel een paar.
Met alle dieten boekte hij even succes, maar daarna leek het er wel 2x zo hard weer aan te komen!
Conclusie: gezond eten, weinig vet en snoep en veel bewegen!
En zeker niet té snel willen afvallen. Dat is slecht en ongezond en je boekt er echt maar even succes mee.
laatste aanpassing
Ja als je terug valt in je oude patroon wel ja, je moet je eet/levenstijl veranderen!!
Dat probeerde hij natuurlijk ook! Maar hij kon het toch niet laten, toen hij stopte met een dieet, toch af en toe iets te snoepen of te snacken en dat kwam dan dubbel zo hard weer aan!
Jij doet dat Sonja Bakker dieet he?
Hartstikke leuk voor je hoor, dat je al bent afgevallen, maar ik moet je echt waarschuwen. Je gewicht zal na het stoppen met het dieet echt weer toenemen, hoe hard je ook je best doet, en je zal toch weer meer gaan snoepen enzo.
Maar goed, je moet het natuurlijk allemaal zelf weten. Ik wens je er in iedergeval veel suc6 mee!
En zo op je profiel te zien hoef jij toch helemaal niet af te vallen??
Beste is gewoon er voor zorgen dat je minder caloriën binnen krijgt dan dat je verbrandt. Zou dus gewoon de benen uit me hol lopen. Ken je nog lekker eten ook
Juist! Jij begrijpt het
laatste aanpassing
Ik doe lekker helemaal geen dieet, ik eet wat ik wil maar doe dat met mate.
Als je trek heb in chips, eet dan zo'n kinderzakje.
Trek in chocolade, eet dan een halve reep pure chocolade.
Dat zijn dingen die best mogen naast een gezond dieet en goede lichaamsbeweging
Meid, doe het jezelf niet aan
Natuurlijk heeft het resultaat, maar je hebt altijd alle voedingsstoffen nodig en een tekort aan koolhydraten is echt funest voor je lichaam.
Als je trek heb in chips, eet dan zo'n kinderzakje.
Trek in chocolade, eet dan een halve reep pure chocolade.
Dat zijn dingen die best mogen naast een gezond dieet en goede lichaamsbeweging
ik met het atkins dieet en het helpt!!!
Meid, doe het jezelf niet aan
Natuurlijk heeft het resultaat, maar je hebt altijd alle voedingsstoffen nodig en een tekort aan koolhydraten is echt funest voor je lichaam.
Meid, doe het jezelf niet aan
Natuurlijk heeft het resultaat, maar je hebt altijd alle voedingsstoffen nodig en een tekort aan koolhydraten is echt funest voor je lichaam.
ik weet het,maar het helpt zo goed.Waar ik hiervoor bezig mee was (me vol vreten) is toch ook slecht.
ik weet het,maar het helpt zo goed.Waar ik hiervoor bezig mee was (me vol vreten) is toch ook slecht..dit is het eerste dieet dat ik vol kan houden en me niet slecht bij voel..
Tuurlijk werkt het goed!
maar er moet ook een moment komen dat je weer normaal zou moeten gaan eten en dan ga ej beetje bij beetje weer dezelfde kant op als nu alleen dan waarschijnlijk met een dikke schep (letterlijk) erbovenop...
En dan leg je de lat steeds hoger om definitief van je overtollige kilos af te komen.
Denk dat je best een dieet kan volgen, zolang je na je dieet maar oplet, en niet terugvalt in je oude patroon..
Als je met een dieet 20 kilo afvalt, en je stopt..
Dan moet je dat kinderzakje chips nemen, en gezond eten en bewegen.
Dan blijf je denk ik op gewicht, maar je moet er altijd op letten denk ik!!!
(ik wel in ieder geval)
Als je met een dieet 20 kilo afvalt, en je stopt..
Dan moet je dat kinderzakje chips nemen, en gezond eten en bewegen.
Dan blijf je denk ik op gewicht, maar je moet er altijd op letten denk ik!!!
(ik wel in ieder geval)
Ik ben ook aan het afvallen. En het eigenlijk allemaal zo simpel: verbrand meer dan dat je binnenkrijgt.
Een normale vrouw met gemiddelde beweging zou per dag ongeveer 2200 kcal. moeten binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Zou dus betekenen dat als je minder dan 2200 kcal. binnenkrijgt je zou moeten afvallen.
Ik geloof dat 1 kilo vet 7000 kcal. is dus je weet hoe lang je er ongeveer over doet om 1 kilo af te vallen.
Ook een suffe tip: de schijf van 5. gevarieerd eten. het is echt niet erg om elke dag met dezelde 2 cracottes met slankie smeerkaas te eten, alleen als je de rest van de dag niet veel anders eet dan die cracottes met smeerkaas heb je de volgende "groepen" al niet binnengekregen: groente&fruit, vlees en vet. Zuivel en graanproducten wel. M.a.w. eet gevarieerd.
Op dit moment ben ik bezig met het 40-punten dieet. Daarin neem je 40 punten (= 1000 kcal.) per dag. Is best weinig, maar omdat je de hele dag punten aan het tellen bent leer je heel erg goed waar nou echt heel veel kcal. in zitten! En ik mag dus ook gewoon friet eten, moet ik de rest van de dag gewoon rustig aan doen.
www.40punten.nl
Een normale vrouw met gemiddelde beweging zou per dag ongeveer 2200 kcal. moeten binnenkrijgen om op gewicht te blijven. Zou dus betekenen dat als je minder dan 2200 kcal. binnenkrijgt je zou moeten afvallen.
Ik geloof dat 1 kilo vet 7000 kcal. is dus je weet hoe lang je er ongeveer over doet om 1 kilo af te vallen.
Ook een suffe tip: de schijf van 5. gevarieerd eten. het is echt niet erg om elke dag met dezelde 2 cracottes met slankie smeerkaas te eten, alleen als je de rest van de dag niet veel anders eet dan die cracottes met smeerkaas heb je de volgende "groepen" al niet binnengekregen: groente&fruit, vlees en vet. Zuivel en graanproducten wel. M.a.w. eet gevarieerd.
Op dit moment ben ik bezig met het 40-punten dieet. Daarin neem je 40 punten (= 1000 kcal.) per dag. Is best weinig, maar omdat je de hele dag punten aan het tellen bent leer je heel erg goed waar nou echt heel veel kcal. in zitten! En ik mag dus ook gewoon friet eten, moet ik de rest van de dag gewoon rustig aan doen.
www.40punten.nl
Op dit moment ben ik bezig met het 40-punten dieet. Daarin neem je 40 punten (= 1000 kcal.) per dag. Is best weinig, maar omdat je de hele dag punten aan het tellen bent leer je heel erg goed waar nou echt heel veel kcal. in zitten! En ik mag dus ook gewoon friet eten, moet ik de rest van de dag gewoon rustig aan doen.
Heb ik ook gedaan, werkte best goed alleen werdt ik op een gegeven moment gek van dat tellen!
Ik tel geen kcal. meer maar omdat alle kcal in mn kop zitten gestampt kan ik wel de gehele dag inschatten wat ik wel of niet kan eten.
Ik begin pas weer met kcal. tellen als ik merk dat ik stukje bij beetje meer ga eten.















