Partyflock
 
Forumonderwerp · 785639
Een vriend heeft een oproep gekregen van de douane dat hij wordt verdacht van het rijden op rode diesel.

Nou doet hij dat ook af en toe.

Maar wie weet hoe lang de rode diesel nog is te traceren in je tank?
En hoe hoog de bekeuring ongeveer zal zijn?
Rode diesel blijf je volgens mij een aantal jaren zien.
De boete is in ieder geval heel hoog
Als ze erbij vermelden dat het voor rode diesel is dan zullen die sporen niet uit te wissen zijn :)
inderdaad :p

lekker puhhhh..
eigen schuld..
kan die lekker ook meteen gaan verklaren waar die het vandaan haalt, anders is de boete NOG hoger!! :yes:
Zou mooi wezen:

Politie: wil je langskomen we denken dat je drugs in je zakken hebt...

Jij: o eerst ff weggooien en dan kom ik eraan :)
Whehe mooi genaait :P
Vroeger was het 10 gulden per liter tankinhoud :X
Dus het zal nu wel minimaal 10 euro x 50 (tankinhoud) = 500 euro :/
Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 15 juni 2005 om 13:16:
De boete is in ieder geval heel hoog


Denken we dan rond de € 500,-- ??
Of nog meer ???
Het schijnt dat rode diesel nog een aantal jaar te traceren is ook al heb je het niet meer gebruikt...
Moet je toch wel iets doms gedaan hebben willen ze daar achterkomen toch???
Uitspraak van mickey'D op woensdag 15 juni 2005 om 13:19:
kan die lekker ook meteen gaan verklaren waar die het vandaan haalt, anders is de boete NOG hoger!!


dat is wel te verklaren want hij heeft een boerderij, en bezit veel agregaten.
Uitspraak van Slager™ op woensdag 15 juni 2005 om 13:24:
Moet je toch wel iets doms gedaan hebben willen ze daar achterkomen toch???


ja, meer diesel oprijden/tanken in een maand dan je met een gemiddelde trekker in 3 maanden nog niet opmaakt..
ze zijn niet achterlijk hoor..
Uitspraak van -Catwoman- op woensdag 15 juni 2005 om 13:25:
dat is wel te verklaren want hij heeft een boerderij, en bezit veel agregaten.


dan istie lekker suf, want misschien krijgt ie het dan wel niet meer :/
Uitspraak van mickey'D op woensdag 15 juni 2005 om 13:27:
dan istie lekker suf, want misschien krijgt ie het dan wel niet meer :/


Kans bestaat ja, is vaker gebeurt...

Wie rode dieselolie tankt, begaat een economisch delict, omdat er geen belasting over wordt betaald. Naar ik heb begrepen, staat er een bekeuring op van rond de tien gulden per liter. Nu is het zo dat zelfs na het innemen van vijf volle tanks gewone diesel het nog mogelijk is om rode dieselresten te traceren. Wie dus slechts af en toe rode diesel tankt om zodoende de pakkans te verkleinen, loopt toch een behoorlijk risico. (IB)


Bron Autoweek (wel een oude reactie trouwens...)
laatste aanpassing
maar als ze al ongeveer weten hoe vaak hij rode diesel tankt dan kan het met een beetje pech ook nog zijn dat ze er nog effe een belasting heffing over heen gooien en dan wordt het echt duur.
 
Kortom: hij hangt :(
ze kunnen er makkelijk achterkomen.. alles staat in de boeken.. draaiuren van de agregaten enz..
t is voor hun redelijk uit te rekenen hoelang het al ongeveer gebeurt..
 
Gewoon 3 keer tanken met V-Power + een flesje brandstofsysteem in de tank...

Rode diesel is teringzooi, ik heb een garage in het Westland (agrarisch gebied) en je wil niet weten hoeveel brandstofpompen (TDI, SDI, HDI, CDI, etc.) naar de klote gaan van rode diesel
Tja het is ook zijn eigen domme schuld, maar we waren wel benieuwd naar de hoogte van de boete ongeveer.
Dan weet hij waar hij zich op voor kan bereiden.
:)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 14:05:
Gewoon 3 keer tanken met V-Power + een flesje brandstofsysteem in de tank


daar gaat zn voordeel ;)
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
ik weet niet hoe ze het traceren, maar je kan een pcv buis in de tank zetten, met gewone diesel, als ze dan een sample nemen treffen ze enkel en alleen gewone diesel aan ;)
Rode diesel is teringzooi, ik heb een garage in het Westland (agrarisch gebied) en je wil niet weten hoeveel brandstofpompen (TDI, SDI, HDI, CDI, etc.) naar de klote gaan van rode diesel


dat is echt bullshit t is precies dezelfde diesel alleen met kleurstof er in heb t namelijk jaren lang gejat en doorverkocht en die auto's rijden nog steeds en ook nog steeds op rooie diesel
 
Diesel uit de pomp wordt in kunstof tanks opgelagen, en gefilterd voordat het in de brandstoftank van je auto terecht komt.
Die tuinders hebben die rode diesel vaak nog in van die ouderwetse vaten met een handpomp en daar komt in de loop der jaren heel veel vuiligheid in, als dat in je brandstofpomp of pompverstuiver terecht komt ben je mooi de sjaak :yes:
laatste aanpassing
meestal zit er toch wel een diesel filter tussen
gewoon rode diesel tanken bij de pompO:)
al1 hopen dat je gene douane tegenkomt die je ff staande houd.
wel af en toe gewone diesel in je tank doen (Y)

ken der 1 die doet het al geruime tijd zo
scheeld je mooi een centje als je veel moet rijden voor je werk 8)en ene leuke km vergoeding krijgt B)

al is die wel een paar keer door het oog van de naald gekropen:/
je moet aan je tank aansluiting een lange slang maken waar een paar liter witte in gaat en dan de aansluiting van je echte tank op een anderre plaats maken dan is t bij de tank test gewoon wit terwijl je op rood rijd
30 tankbeurten ofzoiets, in ieder geval fucking lang.. Een vriend van mij heeft ooit gemeld bij de belastingdienst dat hij 1 keer per ongeluk rood heeft getankt, dus daar is een notitie van.. Hij tankt vrolijk iedere week rood nou :) heheh
 
gewoon een ander kleurtje bijgooien...

"ja sorry... ik rij op paarse diesel :P "
Uitspraak van Knuppel.. op woensdag 15 juni 2005 om 13:16:
De boete is in ieder geval heel hoog


yep, wordt gerekend als belastingfraude, in belgie toch...
 
Uitspraak van KALEUIL! op woensdag 15 juni 2005 om 18:47:
je moet aan je tank aansluiting een lange slang maken waar een paar liter witte in gaat en dan de aansluiting van je echte tank op een anderre plaats maken dan is t bij de tank test gewoon wit terwijl je op rood rijd


Hoe ga je dat uitleggen bij de APK?
Uitspraak van KALEUIL! op woensdag 15 juni 2005 om 18:47:
je moet aan je tank aansluiting een lange slang maken waar een paar liter witte in gaat en dan de aansluiting van je echte tank op een anderre plaats maken dan is t bij de tank test gewoon wit terwijl je op rood rijd


Douane controleert bijna altijd terhoogte van je brandstof filter vlakbij het motorblok. Dus niet uit je tank...
laatste aanpassing
tja ik ken wel een paar gasten die t zo hebben en die rijden er al tijden mee en die zijn er nog nooit mee gepakt
 
Uitspraak van KALEUIL! op woensdag 15 juni 2005 om 17:58:
Rode diesel is teringzooi, ik heb een garage in het Westland (agrarisch gebied) en je wil niet weten hoeveel brandstofpompen (TDI, SDI, HDI, CDI, etc.) naar de klote gaan van rode diesel

dat is echt bullshit t is precies dezelfde diesel alleen met kleurstof er in heb t namelijk jaren lang gejat en doorverkocht en die auto's rijden nog steeds en ook nog steeds op rooie diesel


Peccies kerel.. zo is het.. Levert geen enkel probleem op. Rode diesel rijden kan wat meer roken maar verder leverd het geen enkele schade op aan je auto.
ik werk ook in een garage en er gaan er zat wagens aan kapot aan rode diesel,(heb al veel van die dieselpompen vervangen) want in de diesel voor autos zitten weer andere dopes (= toevoegingen) en de kwaliteit is gewoon minder.
 
heb d'r nie zo veel verstand van.. maar ik deed eerst ook wel us op rode diesel rije.. af en toe.. beetje door elkaar..

deed ik de rooie helemaal leeg rije en had al een paar keer gewone getankt aangehouden door de doane en ze konden niks zien :no:

ma volgens mij kunnen ze ut ook wel aan de lucht filter zien ofzo?? ma daar hadden ze nie na gekeken.. :D
hoe komt het dat ze hem verdenken dan?


hou je ons op de hoogte van de boete??
 
ff langs de sloop nieuwe brandstof tank eronder hangen + de aanvoer slang naar je vuldop....douane controleerd meestal door een sampel te nemen uit je brandstof tank (via je vulopenening)
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 juni 2005 om 19:55:
Peccies kerel.. zo is het.. Levert geen enkel probleem op. Rode diesel rijden kan wat meer roken maar verder leverd het geen enkele schade op aan je auto.


Rode diesel zelf niet, maar meestal zijn de tanks waar het inzit vervuild.
Zoals ik al zei heb ik een garage en weet ik donders goed waarom er bij siommige mensen de brandsofpomp naar de klote gaat dus zeg nou niet dat het niet zo is...
 
als je veel rijdt is het het risico wel waard
 
Pompverstuiver TDI kost €1500,- en dan moet ie nog gemonteerd, afgesteld en ingeleerd worden :S
Dan mag je wel veel km's maken om dat rendabel te krijgen :yes:
 
maar als je het gewoon uit een zuivere tank haalt is er nix aan het handje
 
Een industriele dieseltank is nooit zo zuiver als de tank bij de plaatselijke tankstation, dus de kans dat de tank vervuilt is aanmerkelijk groter
Die pompverstuiver gaan zowiezo wel een keer kapot, en dat komt echt niet door de rode diesel, er is alleen maar de rode vloeistof aan toegevoegd, na keer of 15 tanken en nieuw brandstof filter monteren is ook wel verstandig, of je tank spoelen, relais eruit door verbinden, pomp erop en dan weer leeg pompen, maar goed der gaat wel wat tijd overeen wil je er niks meer van zien.
En die boeren bewaren het dan zeker vaak thuis, dat is al slecht hoor voor de diesel, voor benzine is het nog slechter.
 
hmzz rode diesel is goed hoor en meeste tanks die in weilanden staan met graafmachines worden dubbel gefilterd dus no problem en de straat veroorzaakt zelf dat je rode gaat rijden is niet normaal die hooge prijzen en dan ook nog de hooge belasting tarief volhouden is gewoon ziek en ze verkopen tegen woordig ook rode aan de pomp hoor en zit maar 10 eurocent verschil in
Artiest {SHOWLIST artist 56391, 2037}
als je echt goedkoper wilt rijden ,gooi er dan de helft zonnebloemolie in
rijdt ie perfect op en kost maar 55 ct de liter :D
 
Toch maar eens proberen dan.. 1 zonnebloemolie op 1 rooie diesel..
Kan ik jou bellen Paul als ik stil kom te staan ?? O:)
ik rij al 15000 km op half diesel half zonnebloemolie
geen probleem :D
 
Uitspraak van The Vizitor op dinsdag 21 juni 2005 om 20:53:
ik rij al 15000 km op half diesel half zonnebloemolie
geen probleem


wat zal die dan stinken zeg
dat valt nog wel mee met de lucht ik geloof dat je alleen heel lichtjes een soort van frituurlucht ruikt
 
meen je dat nou maar kan het geen kwaad dan want ik rij ook veel zal niet op zonebloem ollie gaan rijden maare is wel leuk om te weten ik rij meer dan een ton perjaar op diesel maar jah ik tank bij me pa rode dus betaal niks
 
met rood word je vroeg of laat wel gepakt en dan plukt de belastingdienst je kaal...