30 tankbeurten ofzoiets, in ieder geval fucking lang.. Een vriend van mij heeft ooit gemeld bij de belastingdienst dat hij 1 keer per ongeluk rood heeft getankt, dus daar is een notitie van.. Hij tankt vrolijk iedere week rood nou
heheh
je moet aan je tank aansluiting een lange slang maken waar een paar liter witte in gaat en dan de aansluiting van je echte tank op een anderre plaats maken dan is t bij de tank test gewoon wit terwijl je op rood rijd
Hoe ga je dat uitleggen bij de APK?
je moet aan je tank aansluiting een lange slang maken waar een paar liter witte in gaat en dan de aansluiting van je echte tank op een anderre plaats maken dan is t bij de tank test gewoon wit terwijl je op rood rijd
Douane controleert bijna altijd terhoogte van je brandstof filter vlakbij het motorblok. Dus niet uit je tank...
laatste aanpassing
Rode diesel is teringzooi, ik heb een garage in het Westland (agrarisch gebied) en je wil niet weten hoeveel brandstofpompen (TDI, SDI, HDI, CDI, etc.) naar de klote gaan van rode diesel
dat is echt bullshit t is precies dezelfde diesel alleen met kleurstof er in heb t namelijk jaren lang gejat en doorverkocht en die auto's rijden nog steeds en ook nog steeds op rooie diesel
Peccies kerel.. zo is het.. Levert geen enkel probleem op. Rode diesel rijden kan wat meer roken maar verder leverd het geen enkele schade op aan je auto.
heb d'r nie zo veel verstand van.. maar ik deed eerst ook wel us op rode diesel rije.. af en toe.. beetje door elkaar..
deed ik de rooie helemaal leeg rije en had al een paar keer gewone getankt aangehouden door de doane en ze konden niks zien
ma volgens mij kunnen ze ut ook wel aan de lucht filter zien ofzo?? ma daar hadden ze nie na gekeken..
deed ik de rooie helemaal leeg rije en had al een paar keer gewone getankt aangehouden door de doane en ze konden niks zien
ma volgens mij kunnen ze ut ook wel aan de lucht filter zien ofzo?? ma daar hadden ze nie na gekeken..
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 18 juni 2005 om 19:55:Peccies kerel.. zo is het.. Levert geen enkel probleem op. Rode diesel rijden kan wat meer roken maar verder leverd het geen enkele schade op aan je auto.
Rode diesel zelf niet, maar meestal zijn de tanks waar het inzit vervuild.
Zoals ik al zei heb ik een garage en weet ik donders goed waarom er bij siommige mensen de brandsofpomp naar de klote gaat dus zeg nou niet dat het niet zo is...
Die pompverstuiver gaan zowiezo wel een keer kapot, en dat komt echt niet door de rode diesel, er is alleen maar de rode vloeistof aan toegevoegd, na keer of 15 tanken en nieuw brandstof filter monteren is ook wel verstandig, of je tank spoelen, relais eruit door verbinden, pomp erop en dan weer leeg pompen, maar goed der gaat wel wat tijd overeen wil je er niks meer van zien.
En die boeren bewaren het dan zeker vaak thuis, dat is al slecht hoor voor de diesel, voor benzine is het nog slechter.
En die boeren bewaren het dan zeker vaak thuis, dat is al slecht hoor voor de diesel, voor benzine is het nog slechter.
hmzz rode diesel is goed hoor en meeste tanks die in weilanden staan met graafmachines worden dubbel gefilterd dus no problem en de straat veroorzaakt zelf dat je rode gaat rijden is niet normaal die hooge prijzen en dan ook nog de hooge belasting tarief volhouden is gewoon ziek en ze verkopen tegen woordig ook rode aan de pomp hoor en zit maar 10 eurocent verschil in
Uitspraak van The Vizitor op dinsdag 21 juni 2005 om 20:53:ik rij al 15000 km op half diesel half zonnebloemolie
geen probleem
wat zal die dan stinken zeg
Uitspraak van The Vizitor op dinsdag 21 juni 2005 om 20:53:ik rij al 15000 km op half diesel half zonnebloemolie
geen probleem
Ik rij er ongeveer 60 liter diesel per week doorheen en ik zie mezelf nog niet zo snel 30 flessen zonnebloemolie halen bij de super
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 23:20:met rood word je vroeg of laat wel gepakt en dan plukt de belastingdienst je kaal...
je weet nie eens waar je over lult kerel
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 juni 2005 om 23:22:Die boerkes hier rijden ook met rood en denken slim te zijn, maar binnen 10 jaar worden ze bijna allemaal gepakt en mogen dan flink lappen.
Maar goed, ik weet niet waar ik over praat, jij wel.
weet wel waar ik het over heb yups weet iemand die is gepakt nou gut gut 350 euro boete en hij rijd per week 2 keer 80 liter diesel en was in 8 jaar nog nooit gepakt
laatste aanpassing
eigenlijk is rijden op zonnebloem olie net zo illegaal als het rijden op rode diesel omdat je der ook geen belasting over betaalt.
de staat is zelf ook een groote dief van zijn burgers maar helaas valt daar ook niks aan te doen en jullie hier allemaal heilige boontjes uithangen ? en beetje staat in bescherming nemen op een enkele uitzondering na dan
eigenlijk is rijden op zonnebloem olie net zo illegaal als het rijden op rode diesel omdat je der ook geen belasting over betaalt.
Is er dan een wet die zegt dat je voor elk type brandstof belasting moet betalen?? Ik heb niet zo heel veel verstand van wetgevingen maar ik zou het wel flauw vinden als je niet op slaolie zou mogen rijden als dat gewoon zou kunnen, tenzij het vet schadelijk is voor het milieu, gezondheid, et cetera..
ik geloof wel dat die er is. als bouw je er een installatie in zodat je auto op lucht loopt, het blijft illegaal omdat het niet officieel geregistreerd staat als brandstof.
ik kan ook wel eens een keer de aktueel opzoeken waar een test in staat met zonnebloemolie in een volkswagen transporter, want ik bewaar die dingen altijd.
ik kan ook wel eens een keer de aktueel opzoeken waar een test in staat met zonnebloemolie in een volkswagen transporter, want ik bewaar die dingen altijd.
ik kan ook wel eens een keer de aktueel opzoeken waar een test in staat met zonnebloemolie in een volkswagen transporter, want ik bewaar die dingen altijd.
ik ben echt wel nieuwschierig naar dat idee van zonnebloem olie welke nadelen er aan zitten en of dat schade aan de motor kan toe brengen maar is er dan nog een verschil als je er zonnebloem olie of sla olie in gooit?
ik heb de aktueel nog niet gevonden, ik moet er namelijk 200+ doorspitten, maar ik vond wel iets anders op het i-net:
Milieuvriendelijk autorijden kan! Wie plantaardige olie als brandstof gebruikt, benut geen fossiele bronnen en levert daardoor geen bijdrage aan vergroting van het broeikaseffect. En het mooie is dat een dieselmotor best wil draaien op slaolie. Zelfs afgewerkte frituurolie blijkt tot de mogelijkheden te behoren.
Een kleine club van enthousiastelingen brengt het al in de praktijk: rijden op plantaardige olie. Sommigen doen het omdat het goedkoper is dan rijden op benzine of diesel van de pomp, maar de meesten omdat ze met het milieu begaan zijn.
Of rijden op plantaardige olie echt schoon is, is trouwens nog de vraag: de uitstoot van roetdeeltjes is laag; van zure zwavelverbindingen is meestal geen sprake; maar er komen meer stikstofoxiden uit de uitlaat dan bij 'fossiele' diesel en dat zijn wel notoire milieuvervuilers.
Op grotere schaal is er wel een duidelijk milieuvoordeel te behalen met het rijden op plantaardige olie en van biobrandstoffen in het algemeen. De netto uitstoot van het broeikasgas CO2, verantwoordelijk voor de opwarming van de aardbol, is namelijk minimaal. De olie is immers gemaakt door planten die CO2 als fotosynthese-bouwsteen uit de atmosfeer halen. Wat er bij verbranding aan CO2 wordt uitgestoten, is dus eerder bij de groei van de planten opgenomen. Netto is er geen sprake van emissie. Bij het verbranden van diesel uit olie breng je CO2 in de atmosfeer die miljoenen jaren in de aardkost lag opgesloten, en dat vergroot het broeikaseffect.
Beeld: www.elsbett.com
Of rijden op biobrandstof echt een CO2-neutrale activiteit is hangt trouwens wel af van de energie die het kost om de olie uit de plant en in de tank te krijgen. Als er gewone fossiele brandstoffen zijn gebruikt om de akkers te bewerken, de planten te oogsten, de olie te winnen, te zuiveren en te vervoeren, dan is de CO2-balans niet meer in evenwicht.
Naast slaolie (plantaardige olie uit oliehoudende zaden) zijn er nog meer soorten biobrandstoffen, zoals
- Veresterde plantaardige olie uit oliehoudende zaden (ook wel biodiesel genoemd);
- Alcohol (methanol/ethanol), via vergisting verkregen uit bijvoorbeeld houtachtige biomassa;
- Biogas, ontstaan door vergaande vergisting en gezuiverd tot aardgaskwaliteit;
- Synthetische diesel, bijvoorbeeld via vergassing van biomassa gevolgd door zogenaamde Fischer-Tropsch synthese in een chemische fabriek.
Rijden op slaolie is dus goed voor het milieu en goed voor je geweten. Maar is het ook goed voor de motor? Slecht hoeft het in ieder geval niet te zijn, zo blijkt op de Duitse website Fahren mit Salatöl. Op deze virtuele ontmoetingsplaats van slaolie-liefhebbers (in Duitsland zijn er zo'n 5000) kun je informatie vinden over auto's die geschikt zijn voor de natuurlijke brandstof en wat je eventueel moet ombouwen om de prestatie te optimaliseren.
In de praktijk blijkt het bijmengen van kleine hoeveelheden plantaardige olie uit bijvoorbeeld koolzaad, lijnzaad, soja, maïs, zonnebloemen of pinda's (arachideolie) meestal geen probleem. Maar het wordt anders als je uitsluitend op plantaardige olie wilt rijden.
De motor zelf kan de plantaardige olie meestal nog wel aan. Een diesel draait als gevolg van zelfontbranding in een warme, zuurstofrijke omgeving onder hoge druk. Voor praktisch iedere vloeibare brandstof (van methanol tot asfalt-teer) is een dieselmotor beschikbaar, omdat iedere brandstof de neiging heeft spontaan te ontbranden in aanwezigheid van zuurstof bij voldoende druk en/of warmte. Rudolf Diesel gebruikte bij de ontwikkeling van zijn motor aan het eind van de negentiende eeuw al plantaardige brandstof (arachideolie, volgens de overlevering).
In de praktijk van de slaolie-rijders zijn niet zozeer de verbrandingseigenschappen als wel de fysische eigenschappen van de brandstof van belang. Met name de viscositeit (stroperigheid) van de plantaardige olie kan tot problemen leiden in het traject van tank tot verbrandingsruimte. Een brandstofpomp zorgt voor het transport en perst de brandstof door een verstuiver heen zodat de vloeistof als nevel de motor ingaat. Belangrijk is dat de brandstof de pomp kan smeren en koelen. En uiteraard moet het materiaal voldoende vloeibaar (visceus) zijn om via de verstuiver verneveld te worden.
In principe is voor elke viscositeit wel een verstuiver te ontwerpen en eventueel is de viscositeit te verbeteren door verwarming. Er zijn zelfs dieselmotoren voor dikke, stroperige stookolie, zoals laagtoeren scheepsdiesels. Maar de meeste dieselmotoren zijn ontworpen voor de relatief dunne diesel die je bij de pomp haalt. De relatief hoge viscositeit van plantaardige oliën kan dan een probleem zijn. Voor veel motoren zijn daarvoor inmiddels wel oplossingen uitgedokterd. Zo is de vloeibaarheid te verbeteren door het inbouwen van een apparaat dat de brandstof verwarmt. Dat is met name in de winter van belang. En als de inspuitpomp de dikkere vloeistof wel kan verstouwen is het mogelijk de verstuiver iets grover uit te voeren. Er is zelfs een Belg die zijn auto zodanig heeft aangepast dat hij op afgewerkt frituurvet kan rondrijden.
Wie geen zin heeft in aanpassingen van motor en brandstoflijn, kan via toevoegingen aan de olie toch een 'planta'-rijder worden, althans gedeeltelijk. Door 15-25% kerosine (petroleum, lampolie) of 10-15% terpentine aan plantaardige olie toe te voegen wordt de vloeibaarheid beter en kan het mengsel probleemloos aan iedere dieselmotor gevoerd worden. Hoeveel verdunnning erbij moet, hangt af van type en uitvoering van de motor. Op de Duitse 'rijden op slaolie'-site is te vinden welke motoren het beste overweg kunnen met dikkere brandstof.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=105651
Milieuvriendelijk autorijden kan! Wie plantaardige olie als brandstof gebruikt, benut geen fossiele bronnen en levert daardoor geen bijdrage aan vergroting van het broeikaseffect. En het mooie is dat een dieselmotor best wil draaien op slaolie. Zelfs afgewerkte frituurolie blijkt tot de mogelijkheden te behoren.
Een kleine club van enthousiastelingen brengt het al in de praktijk: rijden op plantaardige olie. Sommigen doen het omdat het goedkoper is dan rijden op benzine of diesel van de pomp, maar de meesten omdat ze met het milieu begaan zijn.
Of rijden op plantaardige olie echt schoon is, is trouwens nog de vraag: de uitstoot van roetdeeltjes is laag; van zure zwavelverbindingen is meestal geen sprake; maar er komen meer stikstofoxiden uit de uitlaat dan bij 'fossiele' diesel en dat zijn wel notoire milieuvervuilers.
Op grotere schaal is er wel een duidelijk milieuvoordeel te behalen met het rijden op plantaardige olie en van biobrandstoffen in het algemeen. De netto uitstoot van het broeikasgas CO2, verantwoordelijk voor de opwarming van de aardbol, is namelijk minimaal. De olie is immers gemaakt door planten die CO2 als fotosynthese-bouwsteen uit de atmosfeer halen. Wat er bij verbranding aan CO2 wordt uitgestoten, is dus eerder bij de groei van de planten opgenomen. Netto is er geen sprake van emissie. Bij het verbranden van diesel uit olie breng je CO2 in de atmosfeer die miljoenen jaren in de aardkost lag opgesloten, en dat vergroot het broeikaseffect.
Beeld: www.elsbett.com
Of rijden op biobrandstof echt een CO2-neutrale activiteit is hangt trouwens wel af van de energie die het kost om de olie uit de plant en in de tank te krijgen. Als er gewone fossiele brandstoffen zijn gebruikt om de akkers te bewerken, de planten te oogsten, de olie te winnen, te zuiveren en te vervoeren, dan is de CO2-balans niet meer in evenwicht.
Naast slaolie (plantaardige olie uit oliehoudende zaden) zijn er nog meer soorten biobrandstoffen, zoals
- Veresterde plantaardige olie uit oliehoudende zaden (ook wel biodiesel genoemd);
- Alcohol (methanol/ethanol), via vergisting verkregen uit bijvoorbeeld houtachtige biomassa;
- Biogas, ontstaan door vergaande vergisting en gezuiverd tot aardgaskwaliteit;
- Synthetische diesel, bijvoorbeeld via vergassing van biomassa gevolgd door zogenaamde Fischer-Tropsch synthese in een chemische fabriek.
Rijden op slaolie is dus goed voor het milieu en goed voor je geweten. Maar is het ook goed voor de motor? Slecht hoeft het in ieder geval niet te zijn, zo blijkt op de Duitse website Fahren mit Salatöl. Op deze virtuele ontmoetingsplaats van slaolie-liefhebbers (in Duitsland zijn er zo'n 5000) kun je informatie vinden over auto's die geschikt zijn voor de natuurlijke brandstof en wat je eventueel moet ombouwen om de prestatie te optimaliseren.
In de praktijk blijkt het bijmengen van kleine hoeveelheden plantaardige olie uit bijvoorbeeld koolzaad, lijnzaad, soja, maïs, zonnebloemen of pinda's (arachideolie) meestal geen probleem. Maar het wordt anders als je uitsluitend op plantaardige olie wilt rijden.
De motor zelf kan de plantaardige olie meestal nog wel aan. Een diesel draait als gevolg van zelfontbranding in een warme, zuurstofrijke omgeving onder hoge druk. Voor praktisch iedere vloeibare brandstof (van methanol tot asfalt-teer) is een dieselmotor beschikbaar, omdat iedere brandstof de neiging heeft spontaan te ontbranden in aanwezigheid van zuurstof bij voldoende druk en/of warmte. Rudolf Diesel gebruikte bij de ontwikkeling van zijn motor aan het eind van de negentiende eeuw al plantaardige brandstof (arachideolie, volgens de overlevering).
In de praktijk van de slaolie-rijders zijn niet zozeer de verbrandingseigenschappen als wel de fysische eigenschappen van de brandstof van belang. Met name de viscositeit (stroperigheid) van de plantaardige olie kan tot problemen leiden in het traject van tank tot verbrandingsruimte. Een brandstofpomp zorgt voor het transport en perst de brandstof door een verstuiver heen zodat de vloeistof als nevel de motor ingaat. Belangrijk is dat de brandstof de pomp kan smeren en koelen. En uiteraard moet het materiaal voldoende vloeibaar (visceus) zijn om via de verstuiver verneveld te worden.
In principe is voor elke viscositeit wel een verstuiver te ontwerpen en eventueel is de viscositeit te verbeteren door verwarming. Er zijn zelfs dieselmotoren voor dikke, stroperige stookolie, zoals laagtoeren scheepsdiesels. Maar de meeste dieselmotoren zijn ontworpen voor de relatief dunne diesel die je bij de pomp haalt. De relatief hoge viscositeit van plantaardige oliën kan dan een probleem zijn. Voor veel motoren zijn daarvoor inmiddels wel oplossingen uitgedokterd. Zo is de vloeibaarheid te verbeteren door het inbouwen van een apparaat dat de brandstof verwarmt. Dat is met name in de winter van belang. En als de inspuitpomp de dikkere vloeistof wel kan verstouwen is het mogelijk de verstuiver iets grover uit te voeren. Er is zelfs een Belg die zijn auto zodanig heeft aangepast dat hij op afgewerkt frituurvet kan rondrijden.
Wie geen zin heeft in aanpassingen van motor en brandstoflijn, kan via toevoegingen aan de olie toch een 'planta'-rijder worden, althans gedeeltelijk. Door 15-25% kerosine (petroleum, lampolie) of 10-15% terpentine aan plantaardige olie toe te voegen wordt de vloeibaarheid beter en kan het mengsel probleemloos aan iedere dieselmotor gevoerd worden. Hoeveel verdunnning erbij moet, hangt af van type en uitvoering van de motor. Op de Duitse 'rijden op slaolie'-site is te vinden welke motoren het beste overweg kunnen met dikkere brandstof.
http://www.kennislink.nl/web/show?id=105651
en hier nog een:
moet tog echt wel zeggen aan jou heb je nog eens wat
ik heb de aktueel helaas niet gevonden, maar er stond zo ongeveer in wat hierboven ook staat.
en het schijnt dat je op verschillende soorten olie kan rijden, lijnzaadolie, zonnebloemolie, slaolie.
hoeveel het verschilt van elkaar weet ik niet. ik zou me er inderdaad maar is goed in verdiepen, want als je je motor sloopt door zonnebloemolie kan dat een hele dure grap worden en had je net zo goed op diesel kunnen rijden.
ik ben wel erg off-topic eigenlijk
on-topic:
op mijn werk hebben we ook rooie diesel voor de heftruck
en het schijnt dat je op verschillende soorten olie kan rijden, lijnzaadolie, zonnebloemolie, slaolie.
hoeveel het verschilt van elkaar weet ik niet. ik zou me er inderdaad maar is goed in verdiepen, want als je je motor sloopt door zonnebloemolie kan dat een hele dure grap worden en had je net zo goed op diesel kunnen rijden.
ik ben wel erg off-topic eigenlijk
on-topic:
op mijn werk hebben we ook rooie diesel voor de heftruck
Rode diesel is op den duur eigenlijk ook best schadelijk 
Wel raar op zich met de machines die we gebruiken voor te werken (loaders, wackerstampers e.d.) moeten we rode diesel gebruiken, ook al sta je zonder bij een tankstation dat geen rode diesel heeft, dan moeten we gewoon wachten tot er iemand komt met rode diesel.

Wel raar op zich met de machines die we gebruiken voor te werken (loaders, wackerstampers e.d.) moeten we rode diesel gebruiken, ook al sta je zonder bij een tankstation dat geen rode diesel heeft, dan moeten we gewoon wachten tot er iemand komt met rode diesel.


















