Partyflock
 
­ Nederland

Haters

door , gepubliceerd op
Haters
24 november 2009
Ik wil vandaag mijn spreekbeurt houden over haters. Je herkent ze wel, mensen die je niets gunnen. Mensen die je achter je rug om afzeiken omdat je een bepaald ding goed doet. Mensen die het hebben over concurrentie en niet over samenwerkingen of vriendschappen en die alles zien als een wedstrijd. Mensen die je opzettelijk een slecht gevoel proberen te geven zonder enkele reden en vaak zelfs door liegen of dingen te verzinnen. Mensen die jaloers zijn op wat je doet en wat je bereikt hebt. Mensen die jou het liefst zien verhuizen naar een ver land of nog erger. Mensen die stiekem dingen over je posten op sociale netwerken.

Waarom moet het zo moeilijk zijn om iemand succesvol te zien worden of zijn? Ik begrijp dat je graag iets wil dat een talentvol persoon heeft en jij zelf niet hebt maar sommige mensen laten de arrogantie zo ver gaan dat je het gewoon merkt. Waarom heb ik dat soort personen in mijn omgeving? Stel je toch eens voor dat je iemand helpt of nog erger een compliment geeft over het gene wat hij of zij doet?

Maar nee, blijkbaar is dit echt te ingewikkeld voor die personen. Ze blijven haten en haten. Is haat wel het goeie woord, vraag ik me wel eens af. Tja, ik ben de laatste tijd toch van mening geworden dat haat wel het goeie woord is. Haters houden je klein, ze vergeten je nooit en blijven je altijd in de gaten houden puur om hun haatpeil op stand te houden. Het lijkt wel een sport. Ik denk de laatste tijd vaak na over haters en het frustreert me. Het wordt zelfs zo erg dat ik haters begin te haten. Betekent dat dat ik ook een hater aan het worden ben? Ik mag toch hopen van niet. De frustratie is zo groot dat ik er bijna wat van wil gaan zeggen. Ik heb het een keer geprobeerd maar blijkbaar is tegen haters zeggen dat ze niet moeten haten een van de meest grootste taboes die er is in haatland.

Dan noemen ze je opeens arrogant of uit de hoogte. Als ik zeg dat ik geen tijd heb, dan heb ik ook echt geen tijd. Ga niet zeggen dat ik je negeer en je alleen spreek als ik iets van je wil. Ik doe het zelf wel. Ik werk er hard voor en zonder haters was ik waarschijnlijk een stuk succesvoller dan nu. Fuck gast, bemoei je in godsnaam met je eigen zaken en val me niet lastig.
Praat niet slecht over me tegen andere mensen en ga er zelf voor werken dan bereik je misschien nog eens wat. Begrijp me niet verkeerd, een beetje jaloezie is gezond en kan je inspiratie en discipline geven maar laat het gewoon niet uit de hand lopen.

Dus ja, als je je nu aangesproken voelt, ga je schamen. Ga terug naar je haatgroep en richt je haat op jezelf en laat mij met rust. Hoe meer je bereikt, hoe meer haters. Het maakt de toekomst niet echt rooskleurig maar ondanks dat, blijf ik mijn hart volgen want fuck dat, ik gun de haters niet hun plezier. Vanaf nu af aan alleen nog maar mensen met een good vibe om me heen, mensen die eerlijk zijn en oprecht het beste met mij als persoon en artiest voor hebben. Ze zeggen wel eens je netwerk bepaalt je succes, I couldnt agree more, zolang je het juiste netwerk hebt! Bedankt voor het luisteren, zijn er nog vragen?

221 opmerkingen

studio warrior, je hebt geen vrienden, misschien dat t daarom lijkt alsof iedereen je haat ;)

nee grapje en leuk hoe je begint...
Ik wil vandaag mijn spreekbeurt houden over

:bier:
Waarom heb ik dat soort personen in mijn omgeving?

Misschien wordt het eens tijd om die personen 'uit je omgeving te halen' ;-) Zolang dit soort personen je nog raken heb je in ieder geval nog 'werk' te verrichten (aan jezelf wel te verstaan). Uiteindelijk kunnen die 'haters' zoals jij ze noemt er ook niks aan doen. Het enige wat je kan doen is jezelf ontwikkelen, misschien trek je nog wat 'haters' mee along the way.

Maar een mooi stukje, ben blij het te lezen. Success!
Nice stukkie! :) heel herkenbaar en goed geschreven ook :)
 
Uitspraak van Basti de Basti op woensdag 2 december 2009 om 11:08:
Misschien wordt het eens tijd om die personen 'uit je omgeving te halen' ;-) Zolang dit soort personen je nog raken heb je in ieder geval nog 'werk' te verrichten (aan jezelf wel te verstaan). Uiteindelijk kunnen die 'haters' zoals jij ze noemt er ook niks aan doen. Het enige wat je kan doen is jezelf ontwikkelen,

:yes:
Wel is het zo dat je zelf op een gegeven moment een punt van frustraties kunt ervaren. Want door andere mensen moet jij werk verrichten aan jezelf, dat is natuurlijk niet erg, want dat hoort bij het ontwikkelingen van je persoon etc. Maar op het moment dat het de spuigaten uitloopt word je er wel moedeloos van. Terwijl de negatieve personen ervoor hebben gezorgd dat jij dit punt bereikt hebt, niet jijzelf. Een moment van oneerlijkheid...
Zeg ik dit begrijpelijk? :)

Maar goed, het leven is natuurlijk ook niet eerlijk, net zoals sommige mensen.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 10:25:
REAL friends stab you in the front

Whaha :roflol: heb je een punt :flower: Echte vrienden moeten het kunnen zeggen als ze ergens een probleem mee hebben.. een recent voorbeeld voor mij was een vriend die aan het afglijden was met zijn XTC-gebruik... (lees: zware verslaving, school skippen en al zn afspraken niet nakomen) Ik heb hem gezegd waar het op stond, maar dat pikte hij niet. Nu ook geen contact meer mee :S

dit vind ik onterecht ik ben ook 15 en ik heb geen pf om te showee dat ik " mooi " ben nee maar omdat ik het leuk vind .
en ja die teksten zijn speciaal vanwege de banden met onze vriendinnen
je moet ook lochies nadenken voordat je wat zeg en zonder onze meningen der over te horen !

Er is niks mis mee als je op PF gaat zitten hoor (ik bedoel, alsof ik zo oud ben) maar ik denk dat er bedoelt wordt dat PF toch echt voor de feestgangers bedoeld is. Het is geen 2e soort Hyves en dat willen de meesten ook zo houden ;)
laatste aanpassing
Bij de eerste alinea was het erg subjectief geschreven, later werd er persoonlijkheid in gegooid. Dit viel mij heel erg op, erg mooi geschreven het doet wel iets met me (ik ben geen hater). Ik kan mij erg geod hierin vinden en inderdaad, je wordt besmet waar je mee omgaat.
Uitspraak van Strivo op woensdag 2 december 2009 om 09:40:
Beetje cliché verhaaltje, vind dat dit onderwerp de laatste tijd wel erg vaak wordt aangesneden. Het woord "hater" ben ik dan ook best wel zat, om nog maar te zwijgen over de 14-jarige-breezer-catchphrase; "haten is verlaten" (met of zonder bijbehorend foute emoticon). Je manier van schrijven vind ik ook niet echt heel boeiend, beetje plat eerlijk gezegd. Maar ja het is altijd goed om wat te lezen te hebben op deze site, en ik ben het wel met je eens dat het fijner is om mensen met een positieve mindset om je heen te hebben dan met een negatieve.

Inderdaad, haten is verlaten vind ik echt een foute uitspraak. Dit betekent namelijk dat je geen enkele vorm van kritiek tolereerd. Zonder die kritiek zouden er dus ook geen discussies zijn en werd de site 1 grote konte-kusserij! etc. Terwijl die mensen die het hardste roepen dat er niet gehaat mag worden, vaak als eerste roepen dat ze vrijheid van meningsuiting hebben. Dus mensen, gewoon lekker onderbouwen die mening, nix mis mee (Y)
Dat de haters inderdaad gruwelijk irritant zijn ben ik met je eens. Maar hier op pf worden mensen die hun mening goed willen onderbouwen vaak al bestempeld als hater, krijg je meteen weer reacties van: ja ga dan niet!! rot op met je gezeik! etc.

over de column an sich, ach het is een leuk verhaaltje :)
laatste aanpassing
 
1 woord heb ik hiervoor : Jaloezie

En dit maakt meer kapot bij mensen dan ze denken ;-)


Uitspraak van Sten1990 op woensdag 2 december 2009 om 11:39:
Er is niks mis mee als je op PF gaat zitten hoor (ik bedoel, alsof ik zo oud ben) maar ik denk dat er bedoelt wordt dat PF toch echt voor de feestgangers bedoeld is. Het is geen 2e soort Hyves en dat willen de meesten ook zo houden

Mee eens (Y)
 
Hoe meer haters, hoe beter.
 
waarom dat???
 
Uitspraak van Sten1990 op woensdag 2 december 2009 om 11:39:
Echte vrienden moeten het kunnen zeggen als ze ergens een probleem mee hebben..

Precies, dat zeg ik :)

Uitspraak van Sten1990 op woensdag 2 december 2009 om 11:39:
Ik heb hem gezegd waar het op stond, maar dat pikte hij niet. Nu ook geen contact meer mee

Goed dat je het gezegd hebt :flower: Misschien nu geen contact meer, maar misschien heb je een "zaadje" geplant, en komt ie er later op terug. Het was jouw probleem (want je zat er mee) en je hebt het bij hem neergelegd, dus ligt het probleem weer bij hem.
I couldnt agree more :respect:
 
Uitspraak van Sten1990 op woensdag 2 december 2009 om 11:39:
Echte vrienden moeten het kunnen zeggen als ze ergens een probleem mee hebben

En echte vrienden zouden zoiets juist op prijs moeten stellen...
Wel is het zo dat je zelf op een gegeven moment een punt van frustraties kunt ervaren. Want door andere mensen moet jij werk verrichten aan jezelf, dat is natuurlijk niet erg, want dat hoort bij het ontwikkelingen van je persoon etc. Maar op het moment dat het de spuigaten uitloopt word je er wel moedeloos van. Terwijl de negatieve personen ervoor hebben gezorgd dat jij dit punt bereikt hebt, niet jijzelf. Een moment van oneerlijkheid...

Tuurlijk is het niet leuk, maar het frustreren doe je toch echt zelf. Ik zie irritante mensen als een spiegel. Wat ik irritant vind kan jou bijvoorbeeld helemaal niks doen. Verder, als je veel last hebt van negatieve personen is het een idee om negativieteit geen aandacht te geven. Dit is overigens gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt wel.
 
Werkzaam bij SEKOIA
Uitspraak van Strivo op woensdag 2 december 2009 om 09:40:
Beetje cliché verhaaltje, vind dat dit onderwerp de laatste tijd wel erg vaak wordt aangesneden. Het woord "hater" ben ik dan ook best wel zat, om nog maar te zwijgen over de 14-jarige-breezer-catchphrase; "haten is verlaten" (met of zonder bijbehorend foute emoticon). Je manier van schrijven vind ik ook niet echt heel boeiend, beetje plat eerlijk gezegd. Maar ja het is altijd goed om wat te lezen te hebben op deze site, en ik ben het wel met je eens dat het fijner is om mensen met een positieve mindset om je heen te hebben dan met een negatieve.

true
 
:respect:
 
Zal mijn tijd een beetje gaan verdoen om haters te haten, zonde van mijn energie en tijd.

laatste aanpassing
Eens wat anders als column. Hou alleen niet van het woord haten.
ja één vraag..
ben je juist niet succesvol of ben je zelf een hater als jij zelf geen haters hebt

:vaag:
Ben ik de enigen die dit een k*t column vindt, of ben ik nu een hater? ;)
haters, die term doet me echt heel erg aan breezer sugababes profieletjes denken.
En je netwerk kies je zelf. Kben niet voorzien van 'haters' in mijn omgeving.
 
Artiest Saigon
hateng = verlateng :respect:
 
Nou, ik ga me der echt niet druk om maken... beetje vage collumn waarin het enige woord Haters is.


Het woord haters is typerend voor bepaalde groep mensen. Binnen mijn netwerk zeggen we dit nooit. Dit column heeft een hoog sugababes gehalte
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Dynamo GBBR
Artiest {SHOWLIST artist 60852, 62789}
Uitspraak van WTCvL op woensdag 2 december 2009 om 14:46:
WIJ ZIJN AJAX... WIJ ZIJN DE BESTE

Ik dacht dat de afgelopen 10 jaar 7 keer PSV kampioen is geweest dus dat laat ik maar even in het midden ;)

Over de column, goed geschreven ben het volledig met je eens, ik heb het zelf regelmatig ondervonden.
Fuck alle hatersss!!!
Doe lekker je ding, als je ergens veel tijd en moeite in steekt dan lukt het meestal wel, al duurd het bij een iets langer dan bij de ander.
Uitspraak van ..oO La Bengel Oo.. op woensdag 2 december 2009 om 00:45:
Ik haat het als ik na 2 alinea's al concentratieverlies ervaar

sorry dit had ik ook een beetje:$
maar je hebt wel gelijk die haters moeten een keer hun bek dicht houden met hun commentaar en al die bullshit,

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 14:53:
Doe lekker je ding,