Partyflock

Forumonderwerp · 998683
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 27 februari 2008, looptijd van 6520.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

hoe vaak was jij je auto?

8146%
iedere week
5531%
iedere maand
3922%
1 keer in het jaar :P

aangezien de lente weer zachtjes aan gaat beginnen , moet de auto er ook weer goed uitzien. ik probeer mijn auto 1 keer in de maand in de wax te zetten en heb daar ook het een en ander aan spullen voor. (meguiars)

zijn er nog meer mensen die de auto goed bijhouden met wax etc?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 juni 2008 om 03:19:
dan zit die doek steeds onder het zwart..
is dat vuil? of lak?

hoe lang houd jij de machine op dezelfde plek? heb niet zoveel verstand van polijsten ,maar als je langer dan 5-6 seconden op 1 plek houd word je lak te warm

Waarschuw beheerder
is geen polijsten,

gewoon een gamma machine met een ronde schijf met een zachte doek,

ik smeer mijn lak meestal met die machine in, met wax.. en de witte laag haal ik weg met een poetsdoek,

gaat een stuk sneller als volledig met de hand.
Waarschuw beheerder
oh zo , dan lijkt mij dat je de auto nog niet helemaal goed gewassen hebt en dat daardoor je "doek" vuil word
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op dinsdag 24 juni 2008 om 21:20:
oh zo , dan lijkt mij dat je de auto nog niet helemaal goed gewassen hebt

hihi 8)

ik had het toen ik mijn auto net had ook steeds, maar dat was gewoon van dat -soort- verf wat de garage er nog even mooi op heeft gedaan om alle krasjes etc beter weg te werken, die beginnen nu weer meer tevoorschijn te komen....

en als dat het niet is heb je gewoon niet je best gedaan met wassen! :9
Waarschuw beheerder
[quote element=message id=38046412]{element is niet toegankelijk}meguairs cockpitspray gebruik ik ervoor..
maandje geleden heel mn dash gedaan, maar kheb de indruk dat het 'glimmende' er nu al oké maar blijft het daar wel mooi van, krijg je niet dat je zo'n vet laagje krijgt ofzo iets?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Judas :[ op zaterdag 21 juni 2008 om 11:53:
meguairs cockpitspray gebruik ik ervoor..
maandje geleden heel mn dash gedaan, maar kheb de indruk dat het 'glimmende' er nu al weer afgaat

oke, maar heb je niet dat er een vettig laagje op komt of dat het aan je broek zit als je uitstapt (als je het op je deur smeert dus) of trekt het er goed in?
dan kan ik dat inderdaad wel eens gaan halen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tess///M5 op dinsdag 24 juni 2008 om 22:06:
en als dat het niet is heb je gewoon niet je best gedaan met wassen!

je krijgt toch nooit alles 100% weg , mijn uitpoets doek krijgt meestal ook wel wat zwarte vegen na een poetsbeurtje
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op woensdag 27 februari 2008 om 00:28:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "iedere week"

moet wel om m een beetje mooi te houden:yes:
Waarschuw beheerder
dat zwarte van de doek zijn gewoon nog de mini deeltjes die in je lak zitten lees boomhars en industrieel vervuiling.

Daarvoor hebben ze ook een Clay Kit van onderanderen Meguairs.... die klei haal je gewoon over je lak om de mini spul weg te halen.
Natuurlijk wel beginnen met het kleien nadat je de auto grondig heb gewassen!!!!!!!

Waarschuw beheerder
dan word het glad ipv dat je allemaal hele kleine bobbeltjes ziet.. (zoals bij bijna elke auto), dat heb ik voornamelijk op de onderkant van me deuren

Waarschuw beheerder
teer,word met klei ook wel wat lastiger,maar is wel te doen :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tess///M5 op dinsdag 24 juni 2008 om 22:08:
oke, maar heb je niet dat er een vettig laagje op komt of dat het aan je broek zit als je uitstapt (als je het op je deur smeert dus) of trekt het er goed in?
dan kan ik dat inderdaad wel eens gaan halen!

Haal eens apc van meguiars :9 dit maakt je dashboard schoon ipv rotzooi erop te spuiten.

Waarschuw beheerder
naja,

regelmatig de auto aan het poetsen en wassen:),

vriendje van me broerdje was met zijn scooter langs me zei scherm gegaan, resultaat: krassen, laten polijsten bij een schade bedrijf.. nu hij toch bezig was deed hij me hele scherm even voor de mini krasjes, zag er echt top uit!,

naarja, nu zat ik met 1 schoon scherm en de rest van me auto met een laagje zand (wegwerkzaamheden) en even mooi gewassen..

het valt mij op dat de 'wax/poets glans' het langste blijft zitten op me deuren en bij me achter raam..op me motorkap is het altijd als 1e weg lijkt wel (zie ik met het afspoelen, dat het water blijft liggen ipv dat het snel vloeiend wegstroomd)
na het poetsen/waxen voelt het heel glad aan, na paar dagen tot een week later is het gladde gevoel alweer weg..

is dit normaal na een week of moet ik toch eens voor ander poetsmiddel kijken??(de lak blijft wel heel mooi van kleur, maar het Super glans effect is minder..)

hier een foto na het poetsen:
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/43697841.jpg[/img]

die glans op de motorkap bedoel ik,

is het normaal dat het er na een week al flink minder is, en eigelijk weer opnieuw moet.. of is dit een kwestie van een ander merk gaan gebruiken?

edit, de wax die ik nu gebruik (en op de foto aanwezig is) is 'valma beauty wax' van de Cartal
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mijn wax blijft er nu al een goede 2 maanden opzitten en heeft nog een dikke glans

Waarschuw beheerder
is dat vloeibaar of vaste wax?
Waarschuw beheerder
http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/chemical-guys-xxx-hardcore-paste-wax/prod_132.html

vaste wax

Waarschuw beheerder
makkelijk aan te brengen staat er, lijkt me toch wat moeilijker aangezien het 'vast' is, en niet vloeibaar:),
ligt dus aan mijn poets middel, ga ik 1x een duur merk proberen (vloeibaar) en als dat niet helpt en na een week eraf is, ga ik kijken voor deze vaste wax:)
Waarschuw beheerder
valt wel mee, er hoeft geen dikke laag op en als je er een applicator pad bij besteld en een uitpoetsdoek is het vrij makkelijk

Waarschuw beheerder
vaste wax is juist makkelijker aanbrengen,ff deppen met een pad en je kan een flinterdun laagje aanbrengen :D
Waarschuw beheerder
gister met 'snelwax' oid over mn auto gegaan, maar ipv dat het een mooie glans geeft zit er een doffe laag op :s

wordt weer wassen en weer maar met meguairs erover..

Waarschuw beheerder
donateur
Mijne ook weer eens flink in de was gezet :)

[img width=618 height=464]http://home.wanadoo.nl/vaneskunst/DSC00902.JPG[/img]
Waarschuw beheerder
Mooie resultaten en die motorkap van tummy is om te smullen op de foto :P

En indd wax moet je maar een filterdun laagje van gebruiken...
Bestaat er eigenlijk nog iets om die wax mee af te sluiten of is dat vaste wax oa chemical guys echt het laatste stap van het proces???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op zaterdag 5 juli 2008 om 21:02:
tummy is om te smullen op de foto :P

Thnx,

is 'beauty wax' van Valma.. gekocht bij de Cartal..

na 3 dagen automaxx toch maar eens bij de meguiars tent wezen kijken.. kreeg 1 dag voor auto maxx paar flinke bedrijfs+prive rekeningen dus had niet zo heel veel te besteden:) meguiars had geen kortingen dus kan later hier ook altijd nog wat van die duurdere wax halen

ik heb wel de shampoo van meguiars gehaald, (omdat blijkbaar IEDEREEN op automaxx meguiars geil was) en als 'test' de Turtle wax ICE gekocht, niet in spuitbus maar in een normale fles, die is wat aggresiever..

kosten me 15 eu:) voor een setje, Morgen toch maar eens even proberen of dat echt zo wonder spul is.. hoor er veel goeie dingen van, maar ook veel mensen gehoord die er geen Fan van zijn:)

mocht ik nog niet tevreden zijn.. ga ik toch eens voor meguiars kijken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
importeren uit engeland ;) heb ik ook gedaan met mijn spullen
Waarschuw beheerder
Moest je nog invoerrechten betalen? moest je betalen met paypal(creditcard)?

En wat is het adres waar jij het besteld??

Want als elk flesje wel 2,50E goedkoper is & de verzendkoste is niet zo hoog dan zie ik het ook wel zitten om in een keer wat meer te halen.

Grtjs
Waarschuw beheerder
je moet invoerrechten betalen ja en ik heb met een credit card betaalt

op www.cleanyourcar.co.uk heb ik het spul besteld

je moet wel wat meer als 2 producten kopen anders heeft het geen zin :P

ik had toen iets voor 135 euro in 1 keer besteld. misschien dat er mensen zijn die met je mee willen bestellen dat scheelt weer in de totaal prijs :)

Waarschuw beheerder
echt een k8t weer, is het droog wil ik gaan waxen, 10 min later gaat het regenen, dan weer droog, dan weer regen.. naja, K8t weer

Waarschuw beheerder
naja, me auto voor het eerst in de Ice wax gezet, dit is het resultaat, vond het toch niet slecht.. had het slechter verwacht:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/44944553.jpg[/img]

en een Close up.. voor het spiegel effect:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/44944652.jpg[/img]

had met 10 a 15 minuten me hele auto gedaan,met een paar druppeltjes ice waxx, het spul werkt heel snel kwa tijd die je bezig bent.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kga vandaag ook nog eens beginnen.. :)

eerst proberen die kleine krasjes weg te krijgen :)
Waarschuw beheerder
dat 'sratch X' van meguairs is echt TOPspul
krasjes die niet helemaal door de lak zijn heb ik bijna helemaal wegggekregen.
Zelfs mijn zijschermen die onder de steenslag zitten zijn een stuk bekomen. Alleen mn motorkap en voorbumper zijn onbegonnen werk -.-
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Judas :[ op dinsdag 15 juli 2008 om 11:37:
dat 'sratch X' van meguairs is echt TOPspul

oh das gaaf zeg! ik ben ook wel benieuwd naar een foto ja,
had je nog meer dingen van Meguairs gebruikt of alleen dat???
Waarschuw beheerder
de wax en interieurreiniger :)

foto komt nog :p
laatste aanpassing

Artiest Dr.Bob
Waarschuw beheerder
Afgelopen weekend met Autoglym gepoetst,
maar moet toch zeggen dat ik Meguairs fijner vind!
Het ruikt niet zo lekker
en je kunt er niet mee over de rubbers poetsen (N)

De glans verschild niet veel van elkaar
al lijkt het alsof ik met Meguairs toch een net een iets diepere glas kan krijgen.
Waarschuw beheerder
ik heb nu mooi spul voor rubbers , de mijne waren wat "verbleekt" en nu zien ze er weer als nieuw uit :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op zondag 20 juli 2008 om 15:44:
ik heb nu mooi spul voor rubbers , de mijne waren wat "verbleekt" en nu zien ze er weer als nieuw uit :)

idd, die van mij waren ook grijs geworden,
maar heb mijn dak/raam lijsten weer mooi gekregen:), en de achter spoiler met cockpit spray en wax:), is weer mooi zwart nu al een lange tijd,

Waarschuw beheerder
sinds kort weer allemaal 'circels' in mijn lak..:) omdat ik het de laatste tijd met de hand doe:),

hoe is dit weer weg te krijgen?

even weer met de machine poetse?(toen ik het nog met de machine deed, had ik dit probleem niet)

of is er een ander handig middeltje voor?:)

naja, meld het me maar even..
en op Thomasss zijn tip ga ik ook even kijken voor vaste waxx.. maar eerst die kringen eruit.. grrr
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat techwaxx erop gespoten en is nu al stukken minder:)
Artiest Razer
Waarschuw beheerder
mijn nieuwe aanwinst
[img width=640 height=480 cacheid=000fc416002c1c77181c75901a024ce777]http://img501.imageshack.us/img501/8919/foto0096iu9.jpg[/img]
Artiest {SHOWLIST artist 52411, 1657}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 juli 2008 om 08:07:
Het ruikt niet zo lekker

dat is wat je gewend bent :lol: (gaat het over)

en je kunt er niet mee over de rubbers poetsen

Moet je Rubbercare voor gebruiken gaat beter (y)

De glans verschild niet veel van elkaar
al lijkt het alsof ik met Meguairs toch een net een iets diepere glas kan krijgen.

Het is wat je wil zien he haha

Uitspraak van Razer.NL op dinsdag 5 augustus 2008 om 22:52:
mijn nieuwe aanwinst

Goed bezig 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The-Beast op woensdag 6 augustus 2008 om 00:21:
Moet je Rubbercare voor gebruiken gaat beter (Y)

Ik bedoel ook niet dat ik mijn rubbers ermee poets,
maar met inwaxen raak je wel eens wat rubbers,
dat kun je met die meuk echt goed zien.
(stap 2 van MG heeft dat oiok,
maar die gebruik ik dan ook nooit)

Voor mij geen Autoglym meer.
heb het heel opjectief geprobeerd
(vooral ook omdat het goedkoper is)
maar ik vind het niet wat.
Ik blijf trouw aan MG 8)

Wel heb ik een nieuwe zeem van Innotec.
Wat een ding...! :respect:
Daar kan die veel te dure water magneet van MG nog wat van leren...
wat een tyfes ding is dat (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 augustus 2008 om 19:54:
Ik bedoel ook niet dat ik mijn rubbers ermee poets,
maar met inwaxen raak je wel eens wat rubbers,
dat kun je met die meuk echt goed zien.
(stap 2 van MG heeft dat oiok,
maar die gebruik ik dan ook nooit)

durf stappen te makenhe :lol:

Voor mij geen Autoglym meer.
heb het heel opjectief geprobeerd
(vooral ook omdat het goedkoper is)
maar ik vind het niet wat.
Ik blijf trouw aan MG

:x

Wel heb ik een nieuwe zeem van Innotec.
Wat een ding...!
Daar kan die veel te dure water magneet van MG nog wat van leren...
wat een tyfes ding is dat

Net weer een nieuwe AG zeem gescoord helemaal goed had tijdje terug ook die Watermagnet gekocht was mijn zeem vergeten maar idd dat ding is echt ruk :looser:
Waarschuw beheerder
ik heb deze:

http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/huge-38-x-28-microfibre-drying-towel/prod_154.html

1 keer eroverheen en alles is meteen droog , echt relax! en de hele auto kun je doen zonder uit te wringen ofzo.
Waarschuw beheerder
donateur
meguiars , vooral die zeem is heerlijk:D geeneen x uitwringen en heel me auto droog

doe trouwens echt alles met meguiars:D shampoo(MTX) is ook echt verse shit:D dan eff poetsen :d blinkie blinkie:d

Waarschuw beheerder
net die nxt techwax gehaald, in een fles zonder spuit.. zag op me civic (parelmoer) geen verschil eigelijk..
kreeg met uitwrijven alleen allemaal hele kleine spikkeltjes erop.

Waarschuw beheerder
donateur
Gebruik alleen maar 1Z :) 'Geleend' in de periode dat ik nog in een poetsbedrijf werkzaam was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 november 2008 om 16:52:
net die nxt techwax gehaald, in een fles zonder spuit..

is dat in die paarse verpakking? , dat je die wetlook krijgt? dat is ook meer voor donkere auto's dacht ik...
ik had daar zo'n proefmonster van gehad en had mijn motorkap en zijkanten voor daarmee gedaan en de rest van de auto met de normale wax die bij dat pakket zat met die klei enzo

ik dacht dus ook dat ik bijna geen verschil zag, totdat ik bij een vriend was die in een flat woonde en ik van boven op mijn auto keek :| woooow toen zag je het goed! je zag echt zo'n soort wetlook door die nxt techwax en zeker wel verschil met de gewone wax.

Maar die ga ik pas kopen als de rest op is B)

Waarschuw beheerder
idd, ik zag het verschil ook later pas. auto voelt nogsteeds vet/glad aan:) dus tot nu toe is het goed:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tess///M5 op zaterdag 8 november 2008 om 11:11:
is dat in die paarse verpakking? , dat je die wetlook krijgt? dat is ook meer voor donkere auto's dacht ik...
ik had daar zo'n proefmonster van gehad en had mijn motorkap en zijkanten voor daarmee gedaan en de rest van de auto met de normale wax die bij dat pakket zat met die klei enzo

ik dacht dus ook dat ik bijna geen verschil zag, totdat ik bij een vriend was die in een flat woonde en ik van boven op mijn auto keek woooow toen zag je het goed! je zag echt zo'n soort wetlook door die nxt techwax en zeker wel verschil met de gewone wax.

Maar die ga ik pas kopen als de rest op is

Over welke wax hebben we het nu ?
ik gebruik momenteel turtle wax bevalt me wel goed maar een echte wet look is nog mooier :D

Wat kost het om heel je auto te laten cleanen van binnen en buiten (ook keer polijsten voor de hele oppervlakkerige krasjes te verwijderen)