naja,
regelmatig de auto aan het poetsen en wassen

,
vriendje van me broerdje was met zijn scooter langs me zei scherm gegaan, resultaat: krassen, laten polijsten bij een schade bedrijf.. nu hij toch bezig was deed hij me hele scherm even voor de mini krasjes, zag er echt top uit!,
naarja, nu zat ik met 1 schoon scherm en de rest van me auto met een laagje zand (wegwerkzaamheden) en even mooi gewassen..
het valt mij op dat de 'wax/poets glans' het langste blijft zitten op me deuren en bij me achter raam..op me motorkap is het altijd als 1e weg lijkt wel (zie ik met het afspoelen, dat het water blijft liggen ipv dat het snel vloeiend wegstroomd)
na het poetsen/waxen voelt het heel glad aan, na paar dagen tot een week later is het gladde gevoel alweer weg..
is dit normaal na een week of moet ik toch eens voor ander poetsmiddel kijken??(de lak blijft wel heel mooi van kleur, maar het Super glans effect is minder..)
hier een foto na het poetsen:
die glans op de motorkap bedoel ik,
is het normaal dat het er na een week al flink minder is, en eigelijk weer opnieuw moet.. of is dit een kwestie van een ander merk gaan gebruiken?
edit, de wax die ik nu gebruik (en op de foto aanwezig is) is 'valma beauty wax' van de Cartal