Partyflock

Forumonderwerp · 998683
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 27 februari 2008, looptijd van 6520.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

hoe vaak was jij je auto?

8146%
iedere week
5531%
iedere maand
3922%
1 keer in het jaar :P

aangezien de lente weer zachtjes aan gaat beginnen , moet de auto er ook weer goed uitzien. ik probeer mijn auto 1 keer in de maand in de wax te zetten en heb daar ook het een en ander aan spullen voor. (meguiars)

zijn er nog meer mensen die de auto goed bijhouden met wax etc?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op woensdag 27 februari 2008 om 00:28:
Je hebt gestemd, jouw keuze was: "iedere week"

Ik was hem het liefst zo vaak mogelijk! Het is dat het nu zo vroeg donker is als ik uit mijn werk kom, maar ik denk dat ik hem van de zomer zéker 2 keer per week was :jaja:
als er maar een beetje zand op zit dan krijg ik alweer een poets dwang neurose haha,
en aangezien het hier altijd keihard waait en het zand van het land alle kanten op stuift zit ie zo weer onder :/
Waarschuw beheerder
dat klinkt bekend :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Xander-van-gent op vrijdag 7 maart 2008 om 19:26:
Met dubbele roterende schijven

dubbele? gewoon 1 pad

Uitspraak van Tess///M5 op vrijdag 7 maart 2008 om 19:36:
stuift zit ie zo weer onder

dat blijf je houden,hoe gladder je lak is,hoe schoner je auto is :9
Waarschuw beheerder
zo gisteren een hoop spullen vanuit engeland besteld , het poets seizoen kan beginnen B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op donderdag 10 april 2008 om 21:52:
het poets seizoen kan beginnen

Damn, had m'n auto 2 weken geleden al uitgebreid gepoetst... was ik dus mooi te vroeg :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je kan beter in de winter poetsen als de zomer :9
Waarschuw beheerder
nu moet ie blinken B)
Waarschuw beheerder
vandaag gewassen en een nieuw waxlaagje erop
velgen gedaan
leer 'ingevet'

is ie weer netjes :-P

alleen jammer dat ie zwart is.. je ziet er alles op :/

en over een maandje naar de schadeherstel voor een polijstbeurtje aan de voorkant *steeenslaaaaaaggg* :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op maandag 3 maart 2008 om 12:06:
en is er nog gepoetst in het weekend?

jah hier,

alleen jammer dat het ging waaien, zit nu weer een zandlaagje overheen.

mijne is idd ook zwart, zeker een nadeel dat je er alles op ziet

Waarschuw beheerder
en toch maar eens een goeie was techniek ontdekken, omdat de 'water druppels' erop blijft zien als hij op gedroogd is..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
afdrogen doet wonderen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 19:23:
en toch maar eens een goeie was techniek ontdekken, omdat de 'water druppels' erop blijft zien als hij op gedroogd is..

Of gewoon goeie poets kopen (Y)

Waarschuw beheerder
dan alsnog,in kraanwater zit kalk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 19:49:

regendruppels ook?

Waarschuw beheerder
nee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 19:49:

afdrogen dus? :)

Waarschuw beheerder
met de watermagneet van mequairs,werkt geweldig :9

Waarschuw beheerder
oke(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 19:29:
afdrogen doet wonderen

:roflol: idd
Waarschuw beheerder
Minimaal 1 x in de maand in de textielwasstraat.

En met lekker weer wanneer het me uitkomt en zin heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op zondag 13 april 2008 om 14:46:
Minimaal 1 x in de maand in de textielwasstraat.

zal je lak er goed uitzien :Rot:
Waarschuw beheerder
Ff een vraagje voor de boeners en polijsters tussen jullie. Ik heb m'n auto laten spuiten , maar op de motorkap zit een rits zakkers die door de blanke lak zijn gekomen. Met welk middel polijst is dit het beste weg? Ik kan niet terug naar de spuiter , want die heb ik de huid zo vol gescholden vanwege het slechte spuitwerk, dat ik daar niet meer langs hoef te gaan.

Waarschuw beheerder
je moet het wedsanden,dus met waterproof schuurpapier korrel 3000-2000 glad maken en dan polijsten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 april 2008 om 21:49:
je moet het wedsanden,dus met waterproof schuurpapier korrel 3000-2000 glad maken en dan polijsten.

Heb die oplossing ook wel eens gehoord, maar hoe zit het met de blanke lak dan!? :| Beschadig je die niet zodanig dat je iedere week kan gaan staan waxen?

Waarschuw beheerder
je haalt een laagje ervanaf,als je te ver schuurt dan is je blanke lak weg en word het lelijk.Die druipers zijn toch je blanke lak?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 april 2008 om 19:23:

dat had ik ook :/

wagen helemaal gewaxt, fftjes in een regenbuitje gestaan, en overal van die 'druppels' erop die je er zo af kan vegen :s..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 april 2008 om 18:38:
zal je lak er goed uitzien :Rot:

mijn ouders zeggen ook dat dat hun lak niet beschadigd :roflol: swirls all over the place

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op zondag 13 april 2008 om 23:08:
mijn ouders zeggen ook dat dat hun lak niet beschadigd swirls all over the place

idd :lol: totdat de auto eens goed gedaan is,dan merken ze het verschil wel :9
Waarschuw beheerder
Hoe reinigen jullie autoleder???

Toen ik me lederenzetels erin ging zetten had ik eerst n nat doekje met groene zeep eroverheen gehaald.
Vervolgens had ik van dat W5 lederspul gebruikt om het n btje te voeden.

Wat voor spul gebruiken jullie?

Waarschuw beheerder
mequairs,eerst cleanen net zo lang totdat er geen vuil mee vanaf komt,en daarna voeden en dat 6uur in laten trekken bij een lekkere warme temp
Waarschuw beheerder
wij hadden nog 'lederzeep' liggen voor de zadels van de paarden enzo..

kheb dat spul gebruikt en t scheelt echt een hoop :)
we hebben ook nog van die olie, maar dat is me te vettig..
Waarschuw beheerder
Me zetels komen uit n sloop bmw die n tijdje had stil gestaan, aardenstof, boutjes etc wat er op had gelegen.

Maar ik kon niet super goed met warmsopje met groene zeep de vuil tussen de leder uithalen met een handdoekje (die huidplooien die wat dieper liggen).

Zou ik dan agressiever spul moeten gebruiken?
Of heb meguiars ook schoonmaakgoedje?

Edit.

Ik zie Gold Class leather aloe cleaner, Gold class leather aloe conditioner.
En Gold Class cleaner&lotion.

Welke gebruik jij?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
apc van mequiars als het wat erger is,wereldspul :D

maar je moet tussen de naden?zacht borsteltje ofzo
Waarschuw beheerder
Nee niet tussen de naden.

Uhm ken t ff niet uitleggen.

Ik ga ff kijken naar die APC spul.

Edit.

Ken t niet echt vinden.. is t niet dat spul van detailer in die 4liter jerrycan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja,hier kan je het ook per liter kopen,moet je even mailen

http://www.lekocarhifi.nl/
Waarschuw beheerder
Ken nog steeds geen APC spul vinden niet op leko en niet op meguairs.nl

:s zal wel iets mis zijn met mijn zoek methode.

Waarschuw beheerder
All Purpose Cleaner € 22,50 (BTW)

Beschikbaarheid: Uit voorraad leverbaar!

D-10101
All Purpose Cleaner is ideaal voor het reinigen van het interieur van uw auto.
De actieve formule verwijderd vuil en geeft het te reinigen oppervlak weer een stralend uiterlijk. Geschikt voor tapijt, vinyl, stof en leer.

Wordt geleverd als 1 gallon jerrycan met geconcentreerde vloeistof. Voor gebruik dient u deze te verdunnen tot de juiste/gewenste verhouding.

Voor matig vuil oppervlak 10:1
Voor zeer vuil oppervlak 4:1

Afhankelijk van gewenste toepassing is elke andere mengverhouding daar tussen mogelijk.

Werkflacons waar je de gebruiksklare cleaner in kan bewaren zijn apart leverbaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 april 2008 om 18:38:
zal je lak er goed uitzien

Ow ja joh:rot::rot:

Er zijn mensen die er ook vertand van hebben en er anders over denken:

"Volgens de Technische Universiteit München is het verstandiger niet zelf te wassen, want in een spons blijven vaak zanddeeltjes hangen en dat veroorzaakt krassen. In een wasstraat wordt zoveel water gebruikt, dat alle vuil er vanaf spoelt zonder krassen. Dat water wordt vervolgens gezuiverd en hergebruikt, dus ook voor het milieu is het beter niet met de emmer en spons te wassen."

http://www.bovag.nl/BOVAG/Documenten/WAS%20Hand%20of%20machinaal%20wassen.pdf

Nu zullen er ook lui zijn die de spons wel goed uitspoelen, maar 9 van de 10 zullen dit niet doen. Maar wel voor een vermogen aan van die Megulairs of hoe die shit dan ook heet hebben staan:rot:

Zo slecht is de wasstraat dus niet. En ow jah, de textielwasstraat is "een stuk beter" voor je lak vergeleken met de normale wasstraat.
Ben dus wel degelijk zuinig op de lak, betaal een godsvermogen voor die textielwasstraat (wasbeurt a 13,50 euro per keer), dat uiteindelijk het best is voor de wagen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Frisko in den D=co op maandag 14 april 2008 om 13:04:
Nee niet tussen de naden.

Uhm ken t ff niet uitleggen.

ja ik snap wel wat je bedoelt, ik heb dat ook, dat je lichte kleur leer hebt en zijn de ´kreukels´ die in het leer zitten donkerder, maar dat krijg je er bijna niet meer uit, zou je echt iets moeten hebben wat het een beetje oplost ofzo,

ik heb al met allemaal leder spul zitten poetsen maar het helpt niet echt.
Waarschuw beheerder
ik word er helemaal para van! Er moet toch een een of ander middeltje voor zijn..

Ik heb net mn auto weer in de sop gezet, afgespoten en afgezeemt. En NOG zitten er hier en daar druppels op van kalk oid.
hoe krijg ik die er in GODSNAAM AF?! als het nou een lichte auto was boeid het niet zo veel, dan valt t niet op, maar zo lijkt t net of je snel snel je auto wast..

dus helpt het als je van die speciale autowas gebruikt? (en welke dan?)
en ik moet wax hebben om de glans terug te krijgen en hele lichte krasjes weg te werken.. iemand enig idee waar ik die kan halen..?
Waarschuw beheerder
als je nog druppels hebt gewoon een keer met de zeem erover heen gaan, meguairs zijn goede poets spullen maarja dat kost ook wat

Waarschuw beheerder
ik heb het probleem juist ook als ik de auto droog, dat er dan nog kalk druppels opzitten, voornamelijk op het dak,

ik word er beetje schijtziek van, want elke dag zit er een zandlaag overheen omdat de straat tijd geleden verbouwd is geweest, ik blijf niet wassen:S:/

ik stel voor, keer poets curses bij Thomasss o:)

wat poetsen betreft:
zo heeft hij er 1 dag bij gestaan.. (toen ging het waaien en zat hij weer onder het zand:

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/37255325.jpg[/img]

&

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/37313819.jpg[/img]

ik had hem toen gewoon gewassen, met water slang. zonder shampoo,
en bij een soort 'rommel' winkeltje stond een autoglans spuitfles van een vaag duits merk.. voor 65 cent. dat er toen op gespoten en met een doek uitgevreven.

--
net even naar parkeer plaats gelopen om toch eens te kijken hoe hij er nu bij staat (politie is veel aant bekeuren hier tegenwoordig).. en ondaks dat er zand enzo opzit glanst hij nogsteeds in de zon en zie ik de straatstenen nog.. dus nog geen tijd om te wassen:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
na het wassen in de zelfwasstraat rij ik ff door de fohn machine en daarna snel met een zeem alle druppels afzemen.

klaar is ik.
Waarschuw beheerder
Als je het echt goed wil doen:

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=1174

Toegegeven, het is duur spul, maar het resultaat is er wel naar...
Waarschuw beheerder
Iemand bekend met een speciale klei waarmee je allerlei vuil en oneffenheden uit je lak haalt??

Weet iemand de naam daarvan toevallig?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pato 85 op donderdag 17 april 2008 om 21:14:
Als je het echt goed wil doen:

http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=1174

Toegegeven, het is duur spul, maar het resultaat is er wel naar...

zekers te weten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op dinsdag 15 april 2008 om 12:51:
Ow ja joh

Er zijn mensen die er ook vertand van hebben en er anders over denken:

"Volgens de Technische Universiteit München is het verstandiger niet zelf te wassen, want in een spons blijven vaak zanddeeltjes hangen en dat veroorzaakt krassen. In een wasstraat wordt zoveel water gebruikt, dat alle vuil er vanaf spoelt zonder krassen. Dat water wordt vervolgens gezuiverd en hergebruikt, dus ook voor het milieu is het beter niet met de emmer en spons te wassen."

http://www.bovag.nl/BOVAG/Documenten/WAS%20Hand%20of%20machinaal%20wassen.pdf

Nu zullen er ook lui zijn die de spons wel goed uitspoelen, maar 9 van de 10 zullen dit niet doen. Maar wel voor een vermogen aan van die Megulairs of hoe die shit dan ook heet hebben staan

Zo slecht is de wasstraat dus niet. En ow jah, de textielwasstraat is "een stuk beter" voor je lak vergeleken met de normale wasstraat.
Ben dus wel degelijk zuinig op de lak, betaal een godsvermogen voor die textielwasstraat (wasbeurt a 13,50 euro per keer), dat uiteindelijk het best is voor de wagen

:lol: bekijk een gemiddelde wasstraat auto eens in de zon,bovag is commercieel,als hun de wasstraat afraden gaat eht veel geld kosten.

Feit is gewoon dat een kr(w)asstraat kut is en je lak verpest.

Uitspraak van [SF] daphie op donderdag 17 april 2008 om 21:22:
Iemand bekend met een speciale klei waarmee je allerlei vuil en oneffenheden uit je lak haalt??

Weet iemand de naam daarvan toevallig

quick detailer clay van meguiars ;p geweldig spul
[img width=500 height=332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPBXHUDJ.jpg[/img]

[img width=500 height=332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP3MERKD.jpg[/img]
[img width=500 height=332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WG8KZXJW.jpg[/img]
[img width=500 height=332]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6XQGBKG6.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 21:40:
quick detailer clay van meguiars ;P geweldig spul

Ik dank u hartelijk :D

Heb 1x m'n auto met dat spul gedaan en daarna flink in de poets gezet. Als een spiegeltje was tie :lief:

Waarschuw beheerder
is idd geweldig spul B)