Partyflock

Forumonderwerp · 998683
Waarschuw beheerder
Poll, geopend op woensdag 27 februari 2008, looptijd van 6520.6 dag.
Iedereen · Mannen · Vrouwen

hoe vaak was jij je auto?

8146%
iedere week
5531%
iedere maand
3922%
1 keer in het jaar :P

aangezien de lente weer zachtjes aan gaat beginnen , moet de auto er ook weer goed uitzien. ik probeer mijn auto 1 keer in de maand in de wax te zetten en heb daar ook het een en ander aan spullen voor. (meguiars)

zijn er nog meer mensen die de auto goed bijhouden met wax etc?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 22:58:
die klei.. of het poetsmiddel?

klei ;p

Je moet je er gewoon iets in verdiepen,zo leer je wat wat doet :9Ene middel maakt bv schoon terwijl het andere middel je lak voed dmv olieen enzo

Een auto goed detailen is een vak apart en kost ook minimaal 8uur voor alleen de buitenkant.
Waarschuw beheerder
en wat is nou de beste velgenreiniger die er is?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 23:08:
Je moet je er gewoon iets in verdiepen,zo leer je wat wat doet :9

sta ik ook wel voor open:)

en hoezo minimaal 8 uur?:), ik ben zelf meestal 2a2,5 uurtjes bezig met de buitenkant.. waar ik die andere 5 a 6 uur dan mee kwijt zal zijn... :| geen idee nog..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op donderdag 17 april 2008 om 23:16:

Verschilt per velg,voor het grovere werk gebruik ik all metal polish :9

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 23:24:
en hoezo minimaal 8 uur?, ik ben zelf meestal 2a2,5 uurtjes bezig met de buitenkant.. waar ik die andere 5 a 6 uur dan mee kwijt zal zijn... geen idee nog

Merk je wel als je het 5 stappenplan van meguiars gebruikt ;p bijhouden is dan idd een stuk minder.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 23:38:
all metal polish

Waar haal ik dat? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [SF] daphie op donderdag 17 april 2008 om 21:51:
Ik dank u hartelijk

Heb 1x m'n auto met dat spul gedaan en daarna flink in de poets gezet. Als een spiegeltje was tie

waar haal ik dat spul?

volgende maand wordt de mijne gepolijst :D

Waarschuw beheerder
wat is volgens jullie het nadeel van die bekende turtle wax?

me buurman was er wel over te spreken, maar heb er ook veel mensen over horen klagen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rexel op donderdag 17 april 2008 om 23:44:
Waar haal ik dat

http://www.lekocarhifi.nl/

Uitspraak van Judas :[ op donderdag 17 april 2008 om 23:58:
waar haal ik dat spul?

volgende maand wordt de mijne gepolijst

http://www.lekocarhifi.nl/ :lol:

waar laat je hem polijsten?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 01:39:
wat is volgens jullie het nadeel van die bekende turtle wax?

me buurman was er wel over te spreken, maar heb er ook veel mensen over horen klagen..

Werkt gewoon minder goed als andere merken,als je niks beters gewend ben dan werkt het idd wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 09:02:
waar laat je hem polijsten?

van der sloot in zundert.
Ze vroegen 5 tientjes voor mn hele voorkant icl bijtippen (ivm steenslag) maar ik denk dat ik gelijk de hele wagen laat doen :)

Waarschuw beheerder
ze knallen dus even snel met de machine eroverheen,bekijk hem na afloop goed in de zon,als je dit

[img width=724 height=486]http://hpbimg.extremeautoclean.nl/DSC_0677677.JPG[/img]

en dit

[img width=830 height=632]http://www.bert-polish.be/Swirls.JPG[/img]

ziet na afloop hebben ze geen goed werk geleverd.

Hier zie je het resultaat als je het werkje goed doet

[img width=700 height=467 cacheid=000f5626002b36784f85c9171a02387313]http://archive.meguiarsonline.com/gallery/data/500/2700_ClubLexus006.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
die onderste is niet goed lijkt me..

Waarschuw beheerder
2 voorbeeld stukjes wel ;p
Waarschuw beheerder

zorgen dat je je velgen regelmatig poetst, dan hoeft dat alleen maar met water.. ;) je hebt ook veel spul wat te agressief is.. maar mocht je velgenreiniger gebruiken, zou ik toch weer voor meguiars gaan.. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 april 2008 om 13:01:
en dit

ziet na afloop hebben ze geen goed werk geleverd.

waar zijn die 'streepjes' van dan..?
die zie ik op de wagens van mn pa en ma wel zitten..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Judas :[ op vrijdag 18 april 2008 om 15:54:

poetsstrepen... betekend dat je geen schone poetsdoek heb gebruikt... kan bijv.korreltjes zand opgezeten hebben
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Judas :[ op vrijdag 18 april 2008 om 15:54:
die zie ik op de wagens van mn pa en ma wel zitten..

wasstraat,verkeerd wassen,dagelijkse vuil.
Waarschuw beheerder

Een Autoweektest van een paar jaar geleden wees uit dat de velgenreiniger van het Kruidvat de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft.

Er is idd spul dat iets beter werkt, maar dat kost ook wat. Zo een fles van het Kruidvat koop je voor een appel en een ei, en het resultaat is volgens de Autoweek nagenoeg hetzelfde.

(maar ik heb dat niet nodig want de textielwasstraat maakt me velgen helemaal schoon)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 21:40:
bekijk een gemiddelde wasstraat auto eens in de zon,bovag is commercieel,als hun de wasstraat afraden gaat eht veel geld kosten.

Die Universiteit is niet commercieel;)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 april 2008 om 21:40:
Feit is gewoon dat een kr(w)asstraat kut is en je lak verpest.

Feit is ook dat het gros van de hand wassers (jij dus niet) hun lak veel harder aan het verpesten zijn. Feit is ook dat de textielwasstraat lang zo slecht niet is voor de lak.
Kijk maar eens in mn album, zo slecht zien mn auto's er niet uit...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is het niet zonde om zo'n hele behandeling te doen als je de auto dagelijks gebruikt?

kan je het een paar dagen later weer doen :\

en het "waxen" zelf..
is dat beter met de hand te doen, of met een poets machine?

ik doe nu meestal met de poets machine er met een zachte speciale machine doek 'erin wrijven', en de witte waas er met de hand af wrijven..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Early Ries op zaterdag 19 april 2008 om 14:59:
Feit is ook dat het gros van de hand wassers (jij dus niet) hun lak veel harder aan het verpesten zijn. Feit is ook dat de textielwasstraat lang zo slecht niet is voor de lak.
Kijk maar eens in mn album, zo slecht zien mn auto's er niet uit...

Bekijk je lak eens in de zon of onder een lamp,je zult pas overtuigd zijn nadat je auto eens goed onderhanden word genomen en je heb je kleur mee,op zilver zie je bijna niks.

Feit is dat een wasstraat dit veroordzaakt(links)

[img width=700 height=263]http://www.mirrorimagedetailing.co.uk/images/golfgti2.jpg[/img]

Zoals rechts zul je hem never nooit krijgen,ook al rij je hem een miljoen keer door de wasstraat,je auto word gewassen met andermans vuil (Y)
Zou bijna zeggen breng je auto maar eens zodat je overtuigd kan worden :lol:

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 april 2008 om 19:20:
is het niet zonde om zo'n hele behandeling te doen als je de auto dagelijks gebruikt?

kan je het een paar dagen later weer doen

behandeling doe je 1x per half jaar,daarna gewoon wassen

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 19 april 2008 om 19:20:
en het "waxen" zelf..
is dat beter met de hand te doen, of met een poets machine?

ik doe nu meestal met de poets machine er met een zachte speciale machine doek 'erin wrijven', en de witte waas er met de hand af wrijven

machine doet alles beter als met de hand,teminste als je hem goed gebruikt :P

Waarschuw beheerder
naja, ik zal eens die mequirs nxt techwash halen, om hem daarmee eens op te poetsen na het wassen,

deze wax die er nu opzit is echt bagger, (van de action :X)

Waarschuw beheerder
goldclasse doet het beter op donkere lakken ;p

Waarschuw beheerder
ook van maquiars??

Waarschuw beheerder
ja :9
Waarschuw beheerder
ik heb deze wax vorige week op mijn auto gedaan

http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/-chemical-guys-xxx-hardcore-paste-wax/prod_132.html

was flink uitpoetsen maar het resultaat was echt goed!

zal morgen eens een foto maken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thomasss op zondag 20 april 2008 om 03:19:
was flink uitpoetsen

dit komt 9 van de 10x dat het er te dik opgesmeerd word.Wax moet echt flinterdun,je moet net aan zien dat het erop zit.Dikker heeft geen nut
Waarschuw beheerder
heb verschillende diktes geprobeerd , maar was toch vrij zwaar uitpoetsen die wax
XXX hardcore :P

Waarschuw beheerder
z dun mogelijk moet je,zo dun dat je het bijna niet ziet.Alleen de laag die je lak raakt werkt,rest is overbodig
Waarschuw beheerder
ok bedankt voor de tip (Y)

[img width=1024 height=819 cacheid=00012ce000028af9c53d10361a02390a29]http://i25.tinypic.com/108cylf.jpg[/img]

zo kwam ie vanmiddag uit de garage na een weekje stilgestaan te hebben :)

Waarschuw beheerder
alleen met maquiars??

:|

maja,
ben bang dat ik me lak eraf poets zometeen:P, dus ik wacht weer even een tijdje met schoonmaken..

na de wasbeurt zag ik krassen die me nog nooit opgevallen waren..
zie elke keer meer.. maja, zal wel tussen de oren zitten omdat ik er steeds meer op ga letten, en hij is zwart dus je ziet ALLES (van dichtbij) maartoch:)

die krassen krijg ik er met me poetsdoekje niet in, dat zelfs de kleur beetje weg is,maar de kras is niet voelbaar.. maja, komt denk ik omdat ik dit topic nu meer zit te volgen dat ik er meer op ga letten dan toen ik heb voor 1e en 2e x waste, en vanaf meter afstand zie je die krasjes nauwlijks meer,

ik denk maar zo: autotje is 18 jaar oud.. orginele lak.. dus krasjes mogen er wel opzitten..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zolang je nog geen wit in die krasjes ziet kunnen ze eruit gepoets worden.
Waarschuw beheerder
ik zou zeggen , laat je auto polijsten door haasie :P

Waarschuw beheerder
Dat kan,kost wel wat,maar is ie wel weer als nieuw aan de buitenkant.Kan zelfs diepe krassen bewerken O:)

Waarschuw beheerder
ik zal vandaag of morgen weleens een foto maken van die krasjes,
dan mag haasie van mij een keer aan de slag:)

Waarschuw beheerder
valt altijd over te praten :9
Waarschuw beheerder
is wel een aanrader, op de site van meguairs staan dikke make overs daar kun je het verschil zien met een niet en wel gepolijste auto

Waarschuw beheerder
is het ook,helemaal als je auto gaat verkopen,waarde stijgt enorm.Alleen veel mensen schrikken van de prijs,250euro is niet veel voor een detailer
Waarschuw beheerder
250 voor de hele wagen te polijsten?

kheb vandaag van die mequirs klei & wax gehaald, ben benieuwd wat het gaat worden..

lmfd dat die 60 euro zichzelf terug gaat betalen in een blinkende krasloze zwarte lak :p

Waarschuw beheerder
krassen gaan er niet uit dmv klei of wax :lol: handmatig is het bijna niet te doen.

Uitspraak van Judas :[ op maandag 21 april 2008 om 17:33:
250 voor de hele wagen te polijsten

buitenkant ja,toch een uur of 9werk
Waarschuw beheerder
die klei was r toch voor om kleine krasjes eruit te halen? of ben ik nou gek? :P
Waarschuw beheerder
nee dat is om alle overgebleven vuil na het wassen eraf te halen meende ik

Waarschuw beheerder
idd,of harsen,vogelpoep restanten te verwijderen wat met wassen niet lukt.Om handmatig krassen te verwijderen moet je skratch-x hebben,maar dit is niet echt te doen met de hand.
Waarschuw beheerder
ah, oke.. thnx :)
dan ga ik binnenkort maar eens wassen & waxen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maak eens een foto van je lak dan.

Waarschuw beheerder
stil hier..
Waarschuw beheerder
beetje laat, maar alsnog..

Er zit idd wat roest onder de lak aan de rand van de motorkap. Die witte 'putjes' is dus steenslag.. :(

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62ce002b5257863f50a21a023ab054]http://i30.tinypic.com/2gxfo8g.jpg[/img]

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62d8002b52606fc9b0bb1a023ab054]http://i28.tinypic.com/b6ep83.jpg[/img]

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62de002b52823a64ef4e1a023ab054]http://i29.tinypic.com/2uigh2x.jpg[/img]

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62eb002b528ca4237a701a023ab054]http://i29.tinypic.com/o7prw7.jpg[/img]

hier een flinke kras op het achterscherm..

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62f1002b52ad4ba096171a023ab054]http://i28.tinypic.com/11k9kj9.jpg[/img]

nou heb ik wel zo`n lakstiftje, en een polijstmachine, dus ik dacht dat het wel mogelijk moet zijn om met een sateprikker oid die kras deels op te vullen en daarna te polijsten.. Maar verneuk ik hier de omringende lak er niet mee?

en als laatste: lak op de kofferbak, helaas wat swirls, maar die zie je eigelijk alleen als de zon erop schijnt (in gewoon licht oid zie ik ze niet)

[img width=1024 height=768 cacheid=000f62fa002b52b8bdc1ee381a023ab054]http://i32.tinypic.com/1z3qk9c.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
en wat is nou DE truc om je (zwarte) auto te wassen met dit warme weer, zonder dat je hele auto onder de kalk vlekken zit? :D
Waarschuw beheerder
Na het wassen de auto met stromend water afspoelen (slang vlak houden, en niet te veel druk, zodat je weinig kleine druppeltjes krijgt) en daarna met een water-magnet, zeem, of badlaken afdrogen.

Wassen / drogen / waxen / etc. doe je natuurlijk altijd in de schaduw en uit de wind. (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 mei 2008 om 19:03:
en wat is nou DE truc om je (zwarte) auto te wassen met dit warme weer, zonder dat je hele auto onder de kalk vlekken zit?

Snel de schaduw opzoeken.

Of snel droogfohnen en dan gauw de druppels weg zemen.
Waarschuw beheerder
en als je nu echt niet in de schaduw kan komen , gewoon een peer keer met je zeem doek over de witte druppels heen gaan zodat het weer een beetje nat word, je moet de druppels zo klein mogelijk maken.

of je kan ook een uber grote zeem doek halen die ik nu ook 1 heb waarmee
je met 1 keer erover heen halen meteen alle druppels eraf hebt , echt geweldig spul!

Waarschuw beheerder
of kalk-loos water gebruiken,osmose ofzo :9

maarja...gewoon je auto wassen bij de wascabines bij de wasstraat en met de hand afdrogen.Meestal is er wel ergens een kraan in de buurt waarmee je emmer kan vullen :9