Partyflock

Forumonderwerp · 969224

Waarschuw beheerder
Waarom stemmen mensen hierop....

De grondslagen van de SP werden gelegd in 1964, toen twee CPN-activisten, de Rotterdamse pijpfitter Daan Monjé en de zakenman Nico Schrevel, het op de ideeën van de Chinese leider Mao Zedong georiënteerde Marxistisch-Leninistisch Centrum (MLC) oprichtten.

Maar wie was nu eigenlijk Mao Zedong....

Mao Zedong (of zoals in de toentertijd in Nederland en Vlaanderen gebruikelijke transliteratie: Mao Tse-tung of Mao Tse-toeng) was de leider van de Communistische Partij van China (CCP) vanaf 1935.

Mao leidde het land op dictatoriale wijze, met de Culturele Revolutie als dieptepunt. Tijdens Mao's bewind kwamen miljoenen mensen om het leven.

Bron Wikipedia...

Oordeel zelf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Spot op zaterdag 8 september 2007 om 17:24:
Maar wat ik zeg is dat de blanke boeren daar in de eerste plaats niks te zoeken hadden.

Dus eigenlijk hebben Afrikanen hier ook niks te zoeken? :/

Wat ik zeg is dat blanke boeren, voordat de afrikanen zich überhaupt konden ontwikkelen, alle grond hebben toe-geeigend. Als je een kraan laat stromen moet je niet verbaasd zijn als de emmer overloopt. Generaties lange opgekropte frustraties kwamen tot uiting.

De Engelsen hebben dit ook gedaan in India en toch heeft men in India door een juiste mentaliteit te tonen een van de snelst groeiende economieen.
Het is klinklare onzin om kolonisatie de schuld te geven van armoede.
Een goed voorbeeld is Suriname, waar de vanuit India afkomstige Hindoestaanse bevolking die mentaliteit toont en door de Creoolse bevolking gekscherend Koelies (werk-ezel) worden genoemd.
Niet geheel toevallig is het juist de Hindoestaanse bevolking die in Suriname de grootste welvaart hebben.

Jij komt met de mentaliteit van de blanke boeren.

Wat mij gewoon opvalt is dat waar dan ook ter wereld west-Europeanen neerstrijken er geld verdiend wordt.
Australie, Nieuw Zeeland, Noord-Amerika, Zuid-Afrika, etc.
Het zijn geen feiten maar ik geloof gewoon niet in toevalligheden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:03:
Slaat nergens op.... Europa heeft men ten opzichte van het continent Afrika altijd een "mouw opstroop" mentaliteit gehad.. Kijk alleen maar naar het einde van de 2e Wereldoorlog... Rotterdam was volledig gebombardeerd, maar de Rotterdammers hebben na de 2e wereldoorlog "hun mouwen opgestroopt" en de stad vervolgens volledig opgebouwd naar de stad met de grootste haven van de wereld.

Nou, ik denk dat de Marshall-hulp het allemaal zo soepel heeft kunnen laten verlopen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 17:09:
Dus eigenlijk hebben Afrikanen hier ook niks te zoeken?

Hmz, ik snap wat je probeert te doen, maar het is niet echt logisch. Rijke boeren die een heel land komen toe-eigenen, of Afrikanen die in een klein flatje wonen en voor onze economie werken. Appels en peren jongen, jij kijkt naar het ras, ik kijk naar de manier waarop met mensen wordt omgegaan.

De Engelsen hebben dit ook gedaan in India en toch heeft men in India door een juiste mentaliteit te tonen een van de snelst groeiende economieen.
Het is klinklare onzin om kolonisatie de schuld te geven van armoede.
Een goed voorbeeld is Suriname, waar de vanuit India afkomstige Hindoestaanse bevolking die mentaliteit toont en door de Creoolse bevolking gekscherend Koelies (werk-ezel) worden genoemd.
Niet geheel toevallig is het juist de Hindoestaanse bevolking die in Suriname de grootste welvaart hebben.

Ten eerste: koelie is een Nederlands woord (Van dale: koe·lie (de ~ (m.), ~s)
1 gehuurde arbeider, sjouwer [vooral in de tropen]
2 loonslaaf)
Dit woord komt uit Oost-Indië.

Jij noemt India, een vruchtbaar land. Dit land was voor de Britten al ontwikkeld. Dus weer ga je voorbij mijn punt. Afrikanen waren niet zo ver ontwikkeld. Het waren voornamelijk jager/verzamelaars. Zoek het anders maar even op als je niet weet wat een jager/verzamelaar is.

Ook waren er veel meer Neger-slaven dan Indische-slaven. Je moet eens proberen voor te stellen wat de impact voor die, primitieve, beschaving was. Alle sterke mannen, mannen met (volgens jouw woorden) 'de juiste mentaliteit' werden op boten gedropt en naar verre landen verscheept.
Daarbij komt nog de generaties lange denkbeelden van de blanke overheerser die de Afrikanen als dieren zagen. Dat is niet echt bevordelijk voor het zelfvertrouwen van de mensen. Ook werden afrikanen lange tijd geweerd voor officiële functies.

Dit was vrijwel niet het geval in Azië. In Indië bleven de machthebbers van een gebied de macht houden.

Wat mij gewoon opvalt is dat waar dan ook ter wereld west-Europeanen neerstrijken er geld verdiend wordt.
Australie, Nieuw Zeeland, Noord-Amerika, Zuid-Afrika, etc.
Het zijn geen feiten maar ik geloof gewoon niet in toevalligheden.

En dit ging bij al jouw voorbeelden ten koste van de oorspronkelijke bevolking. En dat zijn wel feiten.

Het is klinklare onzin om kolonisatie de schuld te geven van armoede

Nee, kolonisatie is niet de enige schuldige, maar wel de grootste oorzaak.

Waarschuw beheerder
sp (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Spot op dinsdag 18 september 2007 om 13:29:
Nee, kolonisatie is niet de enige schuldige, maar wel de grootste oorzaak.

kolonisatie is niet per definitie een slecht ding, ik denk dat bijvoorbeeld voormalig Nederlands Indië beter af was geweest wanneer ze niet onafhankelijk waren geworden in de jaren '50.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Er zijn zeker wel wat punten van de SP waar ik volledig achter staat.
Sociaal is zeker wel een goede stap voor een volk.
Het is alleen jammer dat de SP iets te communistisch is.
Dat is voor mij al reden genoeg om NIET op ze te stemmen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op dinsdag 18 september 2007 om 13:29:
Nou, ik denk dat de Marshall-hulp het allemaal zo soepel heeft kunnen laten verlopen.

heeft wel meegeholpen... Tot op de dag van vandaag moeten wij de Amerikanen daar voor danken....

De hulp bestond tussen 1948 en 1952 concreet uit geld, goederen, grondstoffen en levensmiddelen voor een totaalwaarde van 12,4 miljard dollar vanuit de Verenigde Staten.

De opbouw is echter nog altijd gerealiseerd door de Rotterdammers zelf....

[img width=369 height=508]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Marshall_Plan_poster.JPG[/img]
laatste aanpassing