Partyflock

Forumonderwerp · 969224

Waarschuw beheerder
Waarom stemmen mensen hierop....

De grondslagen van de SP werden gelegd in 1964, toen twee CPN-activisten, de Rotterdamse pijpfitter Daan Monjé en de zakenman Nico Schrevel, het op de ideeën van de Chinese leider Mao Zedong georiënteerde Marxistisch-Leninistisch Centrum (MLC) oprichtten.

Maar wie was nu eigenlijk Mao Zedong....

Mao Zedong (of zoals in de toentertijd in Nederland en Vlaanderen gebruikelijke transliteratie: Mao Tse-tung of Mao Tse-toeng) was de leider van de Communistische Partij van China (CCP) vanaf 1935.

Mao leidde het land op dictatoriale wijze, met de Culturele Revolutie als dieptepunt. Tijdens Mao's bewind kwamen miljoenen mensen om het leven.

Bron Wikipedia...

Oordeel zelf
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 12:55:
Nee hoor, die boeren zijn vermoord of weggejaagd en hun bezittingen ingenomen, dus die vlieger gaat niet op.
Er zijn Europeanen daar met niets begonnen en hebben zichzelf ook door hard werken succesvol gemaakt.
Het ontbreekt aan 1 ding: mentaliteit...laatste aanpassing 4 september 2007 12:56

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 13:02:
Blanke boeren en hun gezinnen die daar al vele generaties wonen en voor velen werkgever zijn die letterlijk afgeslacht zijn met manchetes en jij keurt dat goed...

jou ontbreekt het ook aan 1 ding; Lege Bovenkamer Te Huur!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2007 om 13:57:
jou ontbreekt het ook aan 1 ding; Lege Bovenkamer Te Huur!

Ik zou dat bord voor je kop en die oogkleppen van je ook maar eens te koop aanbieden.
Je zou de ruimte op dat bord voor je kop ook kunnen verhuren aan adverteerders en dan langs de snelweg gaan staan...

:bye:

Jammer dat als mensen het inhoudelijk niet kunnen bolwerken, zo'n van weinig inspiratie en intelligentie getuigende opmerking het enige is dat ze kunnen opbrengen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 14:40:
Jammer dat als mensen het inhoudelijk niet kunnen bolwerken, zo'n van weinig inspiratie en intelligentie getuigende opmerking het enige is dat ze kunnen opbrengen...

Uitspraak van verwijderd op maandag 3 september 2007 om 15:28:
Kun jij niet eens gewoon je mond houden ipv je suffe commentaar de hele tijd.
Hoe meer je zegt, hoe meer ik het idee krijg dat je echt een volslagen wereldvreemde pannenkoek bent die geen idee heeft van wat er allemaal broeit en speelt in onze maatschappij...

O:) Tja, dat doen we allemaal weleens he?

Waarschuw beheerder
Stem toch Groenlinks.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 14:44:
Tja, dat doen we allemaal weleens he?

Je hebt helemaal gelijk.
Maar ik reageerde in dat geval op jouw loze opmerkingen terwijl er in dit geval gereageerd werd op een toch wel onderbouwd antwoord...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 14:53:
Maar ik reageerde in dat geval op jouw loze opmerkingen terwijl er in dit geval gereageerd werd op een toch wel onderbouwd antwoord...

Hahaha, omdat de vraag jou niet aanstaat is het niet meteen een loze opmerking.

Je hebt helemaal gelijk.

Weet ik. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Als je het puur feitelijk bekijk zie je overal ter wereld dat Europeanen behoorlijk ondernemend en organisatorisch onderlegd zijn, kijk naar landen als Australie, Nieuw Zeeland, Zuid-Afrika, Canada, de VS, etc.

Ik geloof niet in blanke superioriteit, maar ik geloof wel dat bepaalde rassen bepaalde raskenmerken hebben die verder gaan dan alleen uiterlijke verschillen.
Nu wil ik niet zeggen dat alles in Oost-europa goed geregeld is, maar het is toch wel duidelijk dat de prestatie-mentaliteit in landen die 'zwart' zijn betrekkelijk lager ligt dan in Europese of uit voormalig Europeanen bestaande landen als je het BNP of de economie van die landen vergelijkt.

Wat dat betreft ben ik ook meer van het 'easy going' zoals je in het Carabisch gebied ziet; Om 11 uur afspreken kan half 12 zijn, maar ook 12 uur, zoals je ook wel gekscherend in de Malibu-reclame ziet.
Maar juist deze raciale verschillen zorgen er ook weer voor dat de macht en rijkdom zo oneerlijk verdeeld zijn in de wereld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 15:10:
maar ik geloof wel dat bepaalde rassen bepaalde raskenmerken hebben die verder gaan dan alleen uiterlijke verschillen.

Simpelweg het verschil tussen de oude & nieuwe wereld.

Alsof "blanke" landen als Brazilië, Venezuela, Peru, Columbia etc. het allemaal zo goed doen.. :S

En als je kijkt naar landen als Japan, China, Idia, Maleïsië, Singapore etc. Allemaal ver ontwikkelde landen waar geen blanke aan te pas komt..
Maar juist deze raciale verschillen zorgen er ook weer voor dat de macht en rijkdom zo oneerlijk verdeeld zijn in de wereld.

Er bestaan geen raciale verschillen, wanneer je praat over raciale verschillen, generaliseer je op ras en ben je bezig met een vorm van racisme.

Er zijn mentaliteitsverschillen, die vaak hun oorsprong vinden in de juiste manier van leven in die gebieden. Dit kan te maken hebben met klimaat, weersomstandigheden of oogstperiodes.

Hoe kan het anders dat véél mensen van afrikaanse of arabische afkomst wél meekunnen in de westerse maatschappij waar ze in leven. En net als elk ander persoon in dat land de werkdruk en prestaties aankunnen.

Het zijn geen raciale verschillen, het zijn plaatselijke mentaliteitsverschillen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 15:38:
En als je kijkt naar landen als Japan, China, Idia, Maleïsië, Singapore etc. Allemaal ver ontwikkelde landen waar geen blanke aan te pas komt..

Als je terugleest had ik al aangegeven dat er inderdaad welvaart is in Aziatische landen, ondanks dat het daar erg warm is.
Dit als reactie op de opmerking dat het warme klimaat in Afrika de oorzaak is van de armoede...

Er bestaan geen raciale verschillen, wanneer je praat over raciale verschillen, generaliseer je op ras en ben je bezig met een vorm van racisme.

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het indelen van de mensheid.

Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven. Toch heeft racisme in het dagelijks taalgebruik een negatieve betekenis, aangezien het dagelijks taalgebruik uitgaat van de aanwezigheid van een kwalitatief waardeoordeel.

Volgens Wikipedia is racisme niet per definitie een negatief woord.
Als ik zeg dat gekleurde mensen beter kunnen dansen en sporten is dat ook racistisch, omdat je een (positieve) eigenschap toekent aan een bepaald ras.

Er zijn mentaliteitsverschillen

Op het moment dat jij zegt dat er mentaliteitsverschillen zijn, erken je dat er wel degelijk verschillen zijn die te maken hebben met iemands afkomst en maak je je 'schuldig' aan racisme... ;)

Het zijn geen raciale verschillen, het zijn plaatselijke mentaliteitsverschillen

De uiterlijke kenmerken die wij als ras hebben zijn het resultaat van vele duizenden jaren evolutie en natuurlijke selectie.
Door onszelf aan te passen aan de plaatselijke omstandigheden zijn er in de loop der tijd wel degelijk verschillen ontstaan in ras die zowel fysiek als mentaal zijn.

Hoe kan het anders dat véél mensen van afrikaanse of arabische afkomst wél meekunnen in de westerse maatschappij waar ze in leven. En net als elk ander persoon in dat land de werkdruk en prestaties aankunnen.

Natuurlijk zijn er mensen met een zeer diverse culturele of raciale achtergrond die zich hebben aangepast aan de Europese cultuur.
Maar dit wordt ook niet altijd gewaardeerd door 'hun' gemeenschap...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Alsof "blanke" landen als Brazilië, Venezuela, Peru, Columbia etc. het allemaal zo goed doen..

Zo blank zijn die landen niet...
In die landen is er ook vaak een grote kloof tussen arm en rijk.
Dan is ook het verschil merkbaar tussen de straatarme vaak zwarte, latino of Indiaanse bevolking en de overwegend blanke, rijke elite.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben in jouw ogen misschien een racist maar zo zie ik mezelf absoluut niet.
Ik geef alleen aan dat er wel degelijk raciale verschillen zijn bij mensen in tegenstelling tot wat jij net zei...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:31:
Op het moment dat jij zegt dat er mentaliteitsverschillen zijn, erken je dat er wel degelijk verschillen zijn die te maken hebben met iemands afkomst en maak je je 'schuldig' aan racisme...

Ik erken verschillen op geografische wijze, niet op demografische wijze..
Door onszelf aan te passen aan de plaatselijke omstandigheden zijn er in de loop der tijd wel degelijk verschillen ontstaan in ras die zowel fysiek als mentaal zijn.

Alweer zeg ik dat er idd door de verschillen in geografie en het daarbij behorende klimaat en leefomgeving verschillen zijn ontstaan, zowel fysiek als mentaal.

Alleen zoals jij het brengt is het alsof een Afrikaan nooit mee zou kunnen in de westerse maatschappij door zijn mentale instelling.

Dit probeerde ik juist te ontkrachten, de verschillen zijn wel raciaal maar belangrijker is om in te zien dat deze verschillen eerder geografisch bepaald zijn dan puur en alleen raciaal.
Als je terugleest had ik al aangegeven dat er inderdaad welvaart is in Aziatische landen, ondanks dat het daar erg warm is.

Erg warm is subjectief, in Azië bereikt het in weinig landen de 50+ grens in de middag, en koelt het bijna overal 's nachts af.

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Egypte in de zomer, waar het om 2 uur 's nachts nog steeds +/- 38 graden kan zijn.

Het afrikaanse droge weer klimaat vind je nergens anders op deze planeet. En ik ben de afrikaanse mentaliteit ook beter gaan begrijpen na mijn bezoek aan Caïro en zuidelijk Egypte (tegen de Sudanese grens)

Er komt gewoon op het heetst van de dag letterlijk niks uit je handen. De rustige lome maar vriendelijke levenstijl maakt het leven daar gewoon het dragelijkst.

En ik kan me goed indenken dat het in de rest van Afrika precies zo is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:45:
negers

hahaha, Freudiaanse vergissing ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:43:
Zo blank zijn die landen niet...
In die landen is er ook vaak een grote kloof tussen arm en rijk.
Dan is ook het verschil merkbaar tussen de straatarme vaak zwarte, latino of Indiaanse bevolking en de overwegend blanke, rijke elite.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben in jouw ogen misschien een racist maar zo zie ik mezelf absoluut niet.
Ik geef alleen aan dat er wel degelijk raciale verschillen zijn bij mensen in tegenstelling tot wat jij net zei...

80 tot 90 procent van de bevolking stamt toch écht af van Spanjaarden, Portugezen etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:46:
hahaha, Freudiaanse vergissing

:lol:(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:45:
Het afrikaanse droge weer klimaat vind je negers anders op deze planeet. En ik ben de afrikaanse mentaliteit ook beter gaan begrijpen na mijn bezoek aan Caïro en zuidelijk Egypte (tegen de Sudanese grens)

Ook in Egypte is er sprake van racisme.
Je hebt de zwarte Nubiers en de 'blanke' Arabieren.
De Arabieren zien de Nubiers als lui en minderwaardig volk en zij waren destijds de grootste slavenhandelaren.
Hetzelfde zie je nu gebeuren in Darfur

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 03:43:
Het CDA is opgericht georienteerd op het christendom en uit naam daarvan zijn veel meer mensen vermoord of indirect de dood in gejaagd.

Overigens heeft de partij allang afstand gedaan van het Maoisme.

sow, in de 1e reactie het topic compleet overbodig maken :D

enne idd, wat heeft de sp met mao te maken? niks...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:49:
De Arabieren zien de Nubiers als lui en minderwaardig volk en zij waren destijds de grootste slavenhandelaren.

Mijn punt gaat ook niet over racsime.. (N)

Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat ik ineens zie?
Dat we vreselijk ontopic bezig zijn...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:56:
Dat we vreselijk ontopic bezig zijn...

Ik hou van ontopic..

Lekker duidelijk, én overzichtelijk.. Heerlijk (L)

Waarschuw beheerder
donateur
NOT :LOL:

Waarschuw beheerder
FF scheidsrechteren ;)

Waarom stemmen mensen op de SP??

:D:D:D
Waarschuw beheerder
donateur

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 12:55:
Er zijn Europeanen daar met niets begonnen en hebben zichzelf ook door hard werken succesvol gemaakt.
Het ontbreekt aan 1 ding: mentaliteit...laatste aanpassing 4 september 2007 12:56

Oei oei!! :aai: dat noem jij een onderbouwing? Dat is een gebrek aan algemene kennis zoon....
Al het land in Afrika is afgepakt door de Engelsen in de koloniale tijd, zij roofden het van de daar toen levende stammen. Om daar te mogen blijven wonen moest men zoiets belachelijks als een; 'Hutjes-belasting' betalen. De belasting was dergelijk hoog dat zij niet meer op hun eigen manier en volgen eigen tradities konden leven en in dienst van de blanken kwamen. Dat nu toevallig het klimaat zo omgeslagen is dat zei wraak nemen keur ik niet goed. Neem dan een voorbeeld aan Mandela, die is meer dan 25 jaar vastgezet, en toen ie president was heeft hij niemand bestraft..Er is wel een 'waarheids-tribunaal' geweest, maar er is nooit met geweld opgetreden of op welke andere voor de blanken vernederende manier dan ook...

Enfin zoals je zei karma, helaas......
Waarschuw beheerder
donateur
Nu wil ik niet zeggen dat alles in Oost-europa goed geregeld is, maar het is toch wel duidelijk dat de prestatie-mentaliteit in landen die 'zwart' zijn betrekkelijk lager ligt dan in Europese of uit voormalig Europeanen bestaande landen als je het BNP of de economie van die landen vergelijkt.

hoe kortzichtig ben jij?

heb je de industriele-revolutie gevolgd, het koloniale tijdperk etc etc , dan weet je waarom de dingen nu zo zijn zoals ze zijn...Een deel van de wereld trekt een ander deel mee de 'ontwikkeling' in of men het wil of niet, ik vergelijk het met het kruisvaarders tijdperk en missionarissen....Wij roven hele landen leeg van hun natuurlijke schatten en hebben het hier allemaal zo mooi raar he?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 16:49:

Ga aub je geschiedenis-kennis oppoetsen, donkere mensen UIT Afrika hebben ook slaven gedreven en noemden die ook minder dan zichzelf, my God, hoe blind ben je? Degenen die de macht hebben bepalen min of meer wat de visie van de massa wordt over bepaalde zaken, het gebeurt over de hele wereld...blank/zwart/geel/bruin; geen verschil, allemaal even dom...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 17:39:
Waarom stemmen mensen op de SP

waarom stemmen mensen Uberhaupt??

Waarschuw beheerder
donateur
Gaat het een beetje knul? :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2007 om 17:41:
Dat is een gebrek aan algemene kennis zoon....

Als het bij mij ergens niet aan ontbreekt is het wel algemene kennis, pa

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2007 om 17:46:
Wij roven hele landen leeg van hun natuurlijke schatten en hebben het hier allemaal zo mooi raar he?

Aan de andere kant, 'wij' zijn het die op rooftocht gingen en door onze technologische voorsprong andere volken hebben beroofd.
Ver daarvoor hadden de Aziaten een technologische voorsprong en hebben 'ons' beroofd.
Met andere woorden, het is nemen of genomen worden in de wereld.
En 'toevallig' zijn 'wij' degene die die kans gegrepen hebben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2007 om 17:51:
waarom stemmen mensen Uberhaupt??

Als je niet wilt stemmen... Stem dan Idd. SP, heb je binnen de korste keren een dictator aan de macht en dan hoef je nooit meer te stemmen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 17:59:
Als je niet wilt stemmen... Stem dan Idd. SP, heb je binnen de korste keren een dictator aan de macht en dan hoef je nooit meer te stemmen.

:vaag:

Neem je jezelf of dit topic nog serieus? Of meen je dit echt..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 4 september 2007 om 17:46:
Een deel van de wereld trekt een ander deel mee de 'ontwikkeling' in of men het wil of niet

Er is over de hele wereld ontwikkeling geweest, van Europa, Amerika, Australie tot Azie...
Behalve 1 gebied wat ook wel het 'verloren continent' wordt genoemd.
een werelddeel waar geen enkele multinational wil investeren, waar al vele miljarden euro's in gepompt zijn zonder resultaat.
Waar we ondanks alle goede wil en moeite nog steeds geen centimeter verder zijn, integendeel het lijkt juist erger en erger te worden...

Juist... Afrika.

Mijn mening; Afrika dient gewoon met rust gelaten te worden, dan komt het helemaal goed met Afrika.
Mijn controversiele mening, die je in mijn optiek maar gewoon dient te respecteren, ook als die jou niet helemaal bevalt...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
houd het vuur erin ;) spelbreker :D:D

Ga in een D66 topic ouwelulle:D:D

Waarschuw beheerder
kut SP

Waarschuw beheerder
donateur
Spoeddebat over bloedig varkenstransport
DEN HAAG - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat na het Nederlandse varkenstransport dat vorige week donderdag in het Duitse Dortmund van de weg is gehaald. SP Kamerlid Van Velzen trommelde dinsdag met steun van PvdA, PVV, GroenLinks en de Partij voor de Dieren de minister van Landbouw op.

De Duitse politie kwam in actie na telefoontjes van automobilisten die hadden gezien hoe bloed uit de vrachtwagen de snelweg op liep. De truck, op weg naar een slachtbedrijf, bleek te vol geladen. De 127 varkens aan boord hadden ernstige beetwonden. Tegen de 34-jarige Nederlandse chauffeur werd proces-verbaal opgemaakt wegens dierenmishandeling en overlading. De varkens mochten na onderzoek door een dierenarts en overgeladen in meerdere trucks verder vervoerd worden.

De SP pleit voor strengere handhaving, afschrikwekkende straffen naar Scandinavisch voorbeeld. Volgens Van Velzen doet minister Verburg de zaak in Duitsland af als een incident. ,,Dit is een rode lijn. Het wordt tijd voor een restrictiever beleid.''

Dat is dan wel weer top van die SP
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 18:04:
Behalve 1 gebied wat ook wel het 'verloren continent' wordt genoemd

Kommeeh, alles maakt ontwikkeling door, dat is onontkoombaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 03:36:

Tsja, goeie vraag.
Waarschuw beheerder
schapenpartij zeg
Waarschuw beheerder
Volgens mij ziet TO iets over het hoofd;
Het gedachtegoed van mao-ze dong hoeft niet gelijk te staan aan zijn eigen uitvoering ervan. De oprichters van de SP warem misschien wat naief.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 4 september 2007 om 17:59:

En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op aangezien het momenteel de rechtse partijen zijn die op een controlfreak achtige wijze bezig zijn (gek genoeg).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Azul op vrijdag 7 september 2007 om 12:20:
En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op aangezien het momenteel de rechtse partijen zijn die op een controlfreak achtige wijze bezig zijn (gek genoeg).

en geen inspraak in hun partij dulden. neem een Wilders O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Azul op vrijdag 7 september 2007 om 12:20:

Het lijkt erop (geval Yildrim) dat als iemand te populair word in de ogen van de partij.. Dat hij of zij via de achterdeur er uit wordt gewerkt..

(bedreiging voor de grote leider??)
Waarschuw beheerder
@ hanz - Ja, of ID plicht en preventief fouilleren, komen allemaal uit rechtse hoek.

@ JT - Yildrim hield zich simpelweg niet aan regels als door de SP gehandhaafd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
We leven toch in een democratisch land.. Als iemand met voorkeurstemmen is gekozen heeft hij recht op die stoel... Daar heeft de Partij nix mee te maken.. Het gaat om de grondwet...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 17:24:
Democratie bestaat uit 3 bestandsdelen:
1. Initiatiefrecht. Elke deelnemer moet vrij zijn om een initiatief te kunnen nemen en een wetsvoorstel of wetswijziging in te dienen.

2. Recht op spreken. Elke deelnemer moet in gelijke mate de kans hebben de andere deelnemers te informeren en met hen van gedachte te wisselen over het voorstel dat ter tafel ligt.

EN LAST BUT NOT LEAST! (vooral de laatste regel)

3. Stemrecht. Elke deelnemer moet de gelegenheid hebben een stem over het voorstel te kunnen uitbrengen. Een overeengekomen meerderheid van de stemmen bepaalt of het voorstel al dan niet aangenomen wordt.

Waarschuw beheerder
Ben je soms vergeten dat Yildrim twee keer op zichzelf gestemd heeft?

P.S. ben weg, college
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fietsketting op donderdag 6 september 2007 om 23:02:
Kommeeh, alles maakt ontwikkeling door, dat is onontkoombaar.

Uiteraard maakt Afrika ontwikkeling door.
Ze hebben een mobiel netwerk, auto's en AK-47's ipv trommels, draagstoelen en speren.
Maar een ontwikkeling zoals die in Azie heeft plaatsgevonden zal er in Afrika nooit zijn, puur omdat de mentaliteit van de Afrikaan daar niet op ingesteld is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Azul op vrijdag 7 september 2007 om 12:50:
Ben je soms vergeten dat Yildrim twee keer op zichzelf gestemd heeft?

P.S. ben weg, college

Owkeej dat is waar, desalniettemin blijkt Düzgün Yildirim ook door andere leden gekozen te zijn... De raad van bestuur van de SP heeft Yildirim gevraagd om plaats te nemen op de lijst om verkiesbaar te zijn!?!? Wat is Yildirim geweest??? Lijstopvulling... Of is het Hypocrisie van de partij om te laten zien aan de buitenwereld hoe (quasi) democratisch ze wel niet zijn....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 augustus 2007 om 03:36:

Omdat jan marijnissen te vertrouwen is :)
Die partij weet waar die vor staat en niet zo'n meeloop breezerhoertjes achtige partij als die partij van Bos :o

SP en VVD moeten gewoon land regeren :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jaapieee op zaterdag 8 september 2007 om 13:09:
Omdat jan marijnissen te vertrouwen is

De ideale buurman.. B)
Waarschuw beheerder
Dat is een behoorlijk racistische opmerking.
Dus wat jou betreft mogen Spanjaarden gewoon alle Marokkanen die in Spanje wonen vermoorden als wraak voor wat de Moren in de middeleeuwen hebben gedaan...

Bah, wat een naar figuur ben jij zeg...
Blanke boeren en hun gezinnen die daar al vele generaties wonen en voor velen werkgever zijn die letterlijk afgeslacht zijn met manchetes en jij keurt dat goed...

Jij legt veel woorden die ik niet heb gezegd in mijn mond... En dan noem jij mij een naar figuur?

Heb ik gezegd dat ik het goedkeur? NEE! Wat ik doe is relativeren.

Ik zeg niet wat met de blanke boeren gebeurd is goed is. Maar wat ik zeg is dat de blanke boeren daar in de eerste plaats niks te zoeken hadden. Wat ik zeg is dat blanke boeren, voordat de afrikanen zich überhaupt konden ontwikkelen, alle grond hebben toe-geeigend. Als je een kraan laat stromen moet je niet verbaasd zijn als de emmer overloopt. Generaties lange opgekropte frustraties kwamen tot uiting.

En jij verwijt mij van racistische uitingen? Jij komt met de mentaliteit van de blanke boeren. Maar de realiteit is dat de blanke boeren IN HET BEGIN veel meer kans hadden om zichzelf en het stuk land te ontwikkelen. En ook al begonnen ze met niks, het lijkt mij dat ze de beste stukken land kregen. Dat heet vriendjes-politiek.

Maar wat gebeurt is, is gebeurt. Er kan niks meer aan gedaan worden. We moeten de verantwoordelijk nemen in plaats van iemand anders verwijten. Niet alles is zo zwart/wit zoals jij het ziet.

en wat betreft dat koekje van eigen deeg, Zimbabwe zit nu in een economische en humanitaire crisis, omdat men de boeren die voor inkomsten zorgden heeft vermoord en weggejaagd

Ik zit liever als 'gelijkwaardig individu' in een land met een economische crisis dan dat ik een tweederangs burger ben in een welvarend land. Die economische crisis heeft Europa ook meegemaakt. Jaren 20-30 vorige eeuw? En wat was de mentaliteit van de Blanke Europeanen? De mouwen opstropen en aan het werk? Innoveren? Niks van alles, we gaven liever iemand anders de schuld.

Wat zijn wij ook een hyopocriet volkje. Het lijkt wel of we niks fout kunnen doen, het is altijd de schuld van iemand anders.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spot op zaterdag 8 september 2007 om 17:24:
Jaren 20-30 vorige eeuw? En wat was de mentaliteit van de Blanke Europeanen? De mouwen opstropen en aan het werk? Innoveren? Niks van alles, we gaven liever iemand anders de schuld.

Slaat nergens op.... Europa heeft men ten opzichte van het continent Afrika altijd een "mouw opstroop" mentaliteit gehad.. Kijk alleen maar naar het einde van de 2e Wereldoorlog... Rotterdam was volledig gebombardeerd, maar de Rotterdammers hebben na de 2e wereldoorlog "hun mouwen opgestroopt" en de stad vervolgens volledig opgebouwd naar de stad met de grootste haven van de wereld.

Dat die mooie stad Rotterdam nu opgegeten, verkwanselt en verziekt word door mensen met niet dezelfde mentaliteit als "de echte Rotterdammer" vind ik een doodzonde.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:03:
Dat die mooie stad Rotterdam nu opgegeten, verkwanselt en verziekt word door mensen met niet dezelfde mentaliteit als "de echte Rotterdammer" vind ik een doodzonde.....

Hoe serieus kun je dit nemen van iemand uit een of ander dorpje in overijssel. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:14:
Hoe serieus kun je dit nemen van iemand uit een of ander dorpje in overijssel.

Ja als je me niet kent idd...

maar het kan zomaar zo zijn dat ik al 6 jaar (bijna een kwart van mijn leven.)in Rotterdam woon en werk... en
mijn vriendin een Rotterdamse is

maar ik ben trots op mijn afkomst en ga terug naar Overijssel wanneer ik maar kan.
laatste aanpassing