Partyflock

Forumonderwerp · 962762
2059x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe denken jullie over emigreren? Of een jaar(of langer) naar het buitenland gaan.

Waarom zou je het doen?
Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden. Of misschien moet je er een tijdje tussen uit om te ondervinden dat Nederland toch niet zo slecht is? :rot:

Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen. En voor de ervaring natuurlijk, persoonlijk en werk ervaring.

Ben wel benieuwd hoe flockers hier tegenover staan. En er zullen natuurlijk ook genoeg flockers zijn die die stap gezet hebben.

:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
weet nog een plekkie voor je achter de raam in Budapest lekker cultureel doen he en je ziet veel verschillende mensen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:20:
Hoe denken jullie over emigreren?

Doen! Het feit dat je in Nederland bent geboren wil toch niet zeggen dat je hier ook moet sterven...? :/

Er zijn zoveel mooie plekjes op deze aardkloot, en vele malen beter dan Nederland :)

puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen

Je wil dus zuipen en neuken zonder dat iemand aan je kop loopt te zeuren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op woensdag 25 juli 2007 om 13:24:
Doen! Het feit dat je in Nederland bent geboren wil toch niet zeggen dat je hier ook moet sterven...?

Whehe idd dat wil ik zeker niet :D

Er zijn zoveel mooie plekjes op deze aardkloot, en vele malen beter dan Nederland

Dat snap ik :9

Je wil dus zuipen en neuken zonder dat iemand aan je kop loopt te zeuren

Nee vuile sloer :roflol:

Waarschuw beheerder
Ik zit er ook al heel lang over na te denken.
Momenteel heb ik 2 keuzes, Amerika & Australie.

In Australie ben ik van een baan verzekerd via via.. maar ik ben nog even niet uitgespeeld hier om de stap te zetten.
Misschien over een jaartje (y)
Waarschuw beheerder
ik wil hier absoluut weg uit dit land :yes:

wil prob. via me werk naar de US te gaan.
of een ander aantrekkelijk land.
moet natuurlijk wel werk hebben.
en dan betaletn zij een jaar lang je huur 8)
Waarschuw beheerder
donateur

Wil ik heel graag, maar dan wel als ik klaar ben met werken en m'n eventuele kids volwassen zijn B) (vriendje en ik willen graag als we ergens in de 60 zijn naar Indonesië vertrekken)

Of een jaar(of langer) naar het buitenland gaan

Wil ik ook nog steeds heel graag! Nog steeds naar Curaçao.. Gelukkig heb ik een vriend die dat ook ziet zitten en die daar makkelijk aan werk kan komen dus de kans is behoorlijk aanwezig dat dat ook gaat gebeuren!

Nederland toch niet zo slecht

Het grote voordeel van Nederland is hoe alles geregeld is (ziektekosten ook al denk je dat je je scheel betaalt, verzekeringen, ww, WAO enz) maar verder..ik zie 't ook niet :$ Behalve dat hier de mensen wonen waar ik van hou maar goed, dat is logisch en dat komt niet door NL op zich 8)

Ben wel benieuwd hoe flockers hier tegenover staan.

Erg positief dus! Heb weinig met Nederland als land..zou 't niet erg vinden het land te verlaten, het moeilijkst zou ik vinden de mensen achter laten om me heen maar dat is 't ook wel denk ik..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:25:
Ik zit er ook al heel lang over na te denken.
Momenteel heb ik 2 keuzes, Amerika & Australie.

Ik zou voor Australie gaan 8)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:25:
maar ik ben nog even niet uitgespeeld hier om de stap te zetten.
Misschien over een jaartje

Ik moet toch eerst mn opleiding afmaken voordat ik hier weg kan. Maar ik zit er echt serieus over na te denken dat als ik daar klaar mee ben ik echt gelijk weg ben!
Waarschuw beheerder
Als je de mogelijkheid hebt, zeker doen! Je kan altijd terugkomen nar Nederland.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:27:
Ik zou voor Australie gaan

:jaja: maar daar ben ik nog nooit geweest, dus hard to tell.
Amerika heeft mijn hart al een beetje gestolen... alleen zijn zaken daar zo slecht geregeld (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 13:26:
Wil ik heel graag, maar dan wel als ik klaar ben met werken en m'n eventuele kids volwassen zijn (vriendje en ik willen graag als we ergens in de 60 zijn naar Indonesië vertrekken)

Haha mooi nieuw vakantie adresje voor mij ;) Maar nee dat is voor mij echt te laat!

Wil ik ook nog steeds heel graag! Nog steeds naar Curaçao.. Gelukkig heb ik een vriend die dat ook ziet zitten en die daar makkelijk aan werk kan komen dus de kans is behoorlijk aanwezig dat dat ook gaat gebeuren!

Juist Curaçao. Tis dat ik mn opleiding heb maar anders had ik in okt gewoon gebleven :lol:

Het grote voordeel van Nederland is hoe alles geregeld is (ziektekosten ook al denk je dat je je scheel betaalt, verzekeringen, ww, WAO enz) maar verder..ik zie 't ook niet Behalve dat hier de mensen wonen waar ik van hou maar goed, dat is logisch en dat komt niet door NL op zich

Idd het enige wat me een beetje zou tegen houden is gewoon mn familie maarja mijn geluk gaat voor en ik leef voor mezelf.
Vraag me idd af hoe het in het buitenland geregeld is met ziekenfonds etc.

Erg positief dus! Heb weinig met Nederland als land..zou 't niet erg vinden het land te verlaten, het moeilijkst zou ik vinden de mensen achter laten om me heen maar dat is 't ook wel denk ik..

Ik ook niet. Schijtland :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uiteindelijk is (wordt) het over al hetzelfde.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:27:
Ik zou voor Australie gaan

Vanwege de piemels down under 8) :lief:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Laris82 op woensdag 25 juli 2007 om 13:29:
Als je de mogelijkheid hebt, zeker doen! Je kan altijd terugkomen nar Nederland.

Nu heb ik de mogelijkheid! Dat is het gewoon heb het met mn moeder er over gehad en die zegt ook nu kan je gaan.
Je bent nog jong en ik kan altijd terug naar huis als het me niet bevalt en dan heb ik iig nog een bed waar ik kan slapen.
Als je een eigen huis hebt is de stap veel moeilijker om te maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:31:

Wat een onzin. :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op woensdag 25 juli 2007 om 13:31:
Vanwege de piemels down under

:jaja: :X
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:29:
maar daar ben ik nog nooit geweest, dus hard to tell.
Amerika heeft mijn hart al een beetje gestolen... alleen zijn zaken daar zo slecht geregeld

De mannen daar zijn geil en hebben grote lullen (L)

Amerika trekt mij totaal niet :nee:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:31:

depressief????hehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:32:
De mannen daar zijn geil en hebben grote lullen

Oke, dat neem ik zeker mee in mijn overweging ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn ouders willen als mijn vader met pensioen is, voorgoed naar curacou vertrekken, en ik stem hiermee in.
Ookal blijf ik dan nog eventjes in Nederland, en wil dan niet langer erna ook weg uit Nederland...
Alleen emigreren is veel aantrekkelijker als je met pensioen bent..
Ik zou zelf naar amerika willen verhuizen.. Maar dan moet je wel ervan houden om elke keer je huis opnieuw op te zetten.
En niet alle dingen zijn in amerika zo geregeld als hier (jammer genoeg)..

Alleen maakt niet uit naar welk land je gaat, het stappen zoals je hier gewend bent is toch 1ding wat je moet missen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op woensdag 25 juli 2007 om 13:33:
Maar dan moet je wel ervan houden om elke keer je huis opnieuw op te zetten.

want ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:36:
want ?

Bepaalde plekken van Amerika, heeft elke zomer een hurricane seizoen;) en dat kan nog wel eens mis gaan :X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:30:
Haha mooi nieuw vakantie adresje voor mij Maar nee dat is voor mij echt te laat!

Mja ik wil graag m'n kids hier opvoeden ooit (eerst maar es zien of ik ooit kids krijg, maar toch) en 't is gewoon beter geregeld qua opvoeding, school, artsen en zwangerschap etc.

Juist Curaçao. Tis dat ik mn opleiding heb maar anders had ik in okt gewoon gebleven

Als m'n vriendin niet had afgehaakt had ik er verdomme heel 2006 gezeten :/ Pff..ben er nog niet overheen 8) Maar ja, misschien was 't zo bedoelt, want dan was ik nu nog vrijgezel of ging ik met een antiliaan met gouden tand :lol:
Baal er eerlijk gezegd nog steeds van dat het op zo'n late termijn werd gecancelled dat ik niet meer in m'n eentje kon gaan ivm huisje enz. Maar wie weet, we willen heel graag samen gaan nu m'n vriend en ik..over een jaartje of 3 als ie klaar is met z'n studie een jaar ons huis verhuren en dan daarheen (Y) Sowieso over 1,5 jaar ofzo er weer heen op vakantie met m'n ouders B)

Idd het enige wat me een beetje zou tegen houden is gewoon mn familie maarja mijn geluk gaat voor en ik leef voor mezelf.
Vraag me idd af hoe het in het buitenland geregeld is met ziekenfonds etc.

True..vind ik dus ook..het is klote ze achter te laten maar dat zijn de keuzes die je maakt :)
En ziekenfonds etc. is in de meeste landen (vooral Amerika en tropische eilanden en shit) echt beroerd geregeld. Daar betaal je gewoon zelf de kosten, dus kom je een x in het ziekenhuis en moet je 3 weken blijven dan sta je dik in de schulden :S Of je moet je verzekeren particulier a €500,- per maand ofzo :/
Toen ik naar Curaçao zou gaan was natuurlijk alles eigenlijk al geregeld en uitgezocht, als je voor een jaar gaat ben je met een reisverzekering verzekerd vanuit NL :)

Amerika trekt mij totaal niet

Daar heb ik dus ook niks mee :no:
Waarschuw beheerder
e mannen daar zijn geil en hebben grote lullen

groeten uit de rimboe niks voor jou?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 25 juli 2007 om 13:33:
depressief????hehe

:D Nee ik ben gelukkig hier.

Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden

Dan zou ik zeker gaan. Wat houd je dan nog tegen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:43:

Inderdaad..... :)

Je weet waar je moet zijn hè. Ik regel je welkomspik :)
Waarschuw beheerder
Hoe denken jullie over emigreren? Of een jaar(of langer) naar het buitenland gaan.

heb ik ook gedaan (y)

is een mooie ervaring zeker als je het hier even gehad hebt :yes:

en idd...je bent zo weer terug :D
Artiest {SHOWLIST artist 70761, 101065, 92153}
Waarschuw beheerder
Ik wil het al heel lang... maar neem de stap telkens niet 8)

Wil het liefst een half jaartje/ of jaartje ergens heen.. australie lijkt me super !!
en als ik dan terug ben ga ik mijn woonruimte in A'dam regelen (L)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Chrisje op woensdag 25 juli 2007 om 13:31:
Vanwege de piemels down under

ejjj chris je komt nog langs he :lol: :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van wsx op woensdag 25 juli 2007 om 13:33:
hey poesch check deze link eens gaat over australie. inclusief posts van mensen die er nu zitten.

https://vip.partyflock.nl/topic/858257:Australie_voor_1jaar

Thnx! Ik ga het even lezen.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:33:
Oke, dat neem ik zeker mee in mijn overweging

Moet je doen 8)

Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op woensdag 25 juli 2007 om 13:33:
Alleen maakt niet uit naar welk land je gaat, het stappen zoals je hier gewend bent is toch 1ding wat je moet missen..

Dat moet je dan maar voor lief nemen denk ik 8)

Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 13:39:
Mja ik wil graag m'n kids hier opvoeden ooit (eerst maar es zien of ik ooit kids krijg, maar toch) en 't is gewoon beter geregeld qua opvoeding, school, artsen en zwangerschap etc.

Ja ok maar ik denk nog lang niet na over kinderen ;)

True..vind ik dus ook..het is klote ze achter te laten maar dat zijn de keuzes die je maakt

Ja idd en vooral zit ik met mn moeder dan is ze helemaal alleen. Dat vind ik zo kut.

En ziekenfonds etc. is in de meeste landen (vooral Amerika en tropische eilanden en shit) echt beroerd geregeld. Daar betaal je gewoon zelf de kosten, dus kom je een x in het ziekenhuis en moet je 3 weken blijven dan sta je dik in de schulden Of je moet je verzekeren particulier a €500,- per maand ofzo
Toen ik naar Curaçao zou gaan was natuurlijk alles eigenlijk al geregeld en uitgezocht, als je voor een jaar gaat ben je met een reisverzekering verzekerd vanuit NL

Whehe nou mooi ik heb een doorlopende reisverzekering :lol:

Uitspraak van vanalles op woensdag 25 juli 2007 om 13:40:
groeten uit de rimboe niks voor jou?

Whaha stik.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 13:43:

Mn opleiding.
Uitspraak van Chrisje op woensdag 25 juli 2007 om 13:48:
Inderdaad.....

Je weet waar je moet zijn hè. Ik regel je welkomspik

Whahaha ja dat weet ik :D Ik kom zeker een x richting Australie :9

Uitspraak van **Queen** op woensdag 25 juli 2007 om 13:52:
heb ik ook gedaan

is een mooie ervaring zeker als je het hier even gehad hebt

en idd...je bent zo weer terug

Ja ik ben zooo klaar met Nederland en de mensen hier :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GieK op woensdag 25 juli 2007 om 13:54:
Ik wil het al heel lang... maar neem de stap telkens niet

Waarom niet? :o
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:57:
Ja ok maar ik denk nog lang niet na over kinderen

Ik hoef ze ook nog niet, maar denk er al wel over na :9 En langer dan 6 jaar zal dat niet op zich laten wachten als 't er van komt..dus dat is vrij snel :yes: Vandaar beetje jammer om over 2 jaar te emigreren en dan 2 jaar later weer terug te komen B) Dan is 't geen emigreren meer he O:) Dus vandaar; eerst een jaartje buitenland!

Ja idd en vooral zit ik met mn moeder dan is ze helemaal alleen. Dat vind ik zo kut.

Ik snap dat heel goed hoor, maar andere andere kant, als jij het huis uitgaat zit ze ook alleen al ben je dan niet zó ver weg :) Maar wat dat betreft heeft ze je zus ook nog :yes:

Whehe nou mooi ik heb een doorlopende reisverzekering

Ik dus ook B)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 14:03:
Ik hoef ze ook nog niet, maar denk er al wel over na En langer dan 6 jaar zal dat niet op zich laten wachten als 't er van komt..dus dat is vrij snel Vandaar beetje jammer om over 2 jaar te emigreren en dan 2 jaar later weer terug te komen Dan is 't geen emigreren meer he Dus vandaar; eerst een jaartje buitenland!

Nou zolang ik nog geen kerel heb denk ik er niet over na :roflol:

Ik snap dat heel goed hoor, maar andere andere kant, als jij het huis uitgaat zit ze ook alleen al ben je dan niet zó ver weg Maar wat dat betreft heeft ze je zus ook nog

Ja dat is ook zo :jaja: maar toch 8)

Ik dus ook

Altijd handig :jaja:

Waarschuw beheerder
Jaartje rondreis door het Oeral-gebergte doet een mens goed (y).

Of keihard bikkelen in Syberië.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:58:
Waarom niet?

Ja heel stom... half jaar geleden had ik zelfs een sollicitatie voor in Mallorca.. (maar dat was ook veel te hard werken.. elke dag 9 uur ofzo)... maar toen dacht ik 'verliefd' te zijn :lol: dus toen heb ik het maar niet doorgezet

:roflol: hoe dom?
maar nou kan het voorlopig niet.. begin in sept met een acteeropleiding die 8 maanden duurt (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:06:
Nou zolang ik nog geen kerel heb denk ik er niet over na

Snap ik, maar als over 6 (ok ok, uiterlijk 8 ) jaar de eerste er nog niet is gaat 't ook niet meer gebeuren. Dat is mijn mening, ook als ik geen kerel had gehad :9

Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:06:
Ja dat is ook zo maar toch

Is niet leuk, I know 8) Zat al over mams in toen ik van 't platteland naar A'dam verhuisde. Maar ze vermaakt zich prima zonder mij (das toch best een tegenvaller hahaha) :D

Waarschuw beheerder
Emigreren naar mijn Droomwereld! B)
Waarschuw beheerder
2 keer een half jaar weggeweest, was zeker een ervaring (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van GieK op woensdag 25 juli 2007 om 14:07:
Ja heel stom... half jaar geleden had ik zelfs een sollicitatie voor in Mallorca.. (maar dat was ook veel te hard werken.. elke dag 9 uur ofzo)... maar toen dacht ik 'verliefd' te zijn dus toen heb ik het maar niet doorgezet

Nerd :D

Uitspraak van GieK op woensdag 25 juli 2007 om 14:07:
hoe dom?
maar nou kan het voorlopig niet.. begin in sept met een acteeropleiding die 8 maanden duurt

Ja echt dom ;p Ik zou voor mn eigen geluk gaan whaha maargoed lekker makkelijk lullen als het je overkomt overkomt het je.
Ik moet 7 maanden 8)
Waarschuw beheerder
Ja ik ben zooo klaar met Nederland en de mensen hier

gewoon weggaan (y)

is heel raar, maar als je dan weer terugbent, weet je e.e.a weer te waarderen :yes:

Waarschuw beheerder
Och ja, die gedachte heb ik zo vaak gehad.. :P

Maar je moet jezelf dan wel afvragen of het niet gewoon een vluchtgedachte is om weg te rennen voor je shit hier. Want als dat het is, is het weggaan slechts een tijdelijke oplossing. Je neemt het dan toch sowieso mee naar de plek waar je heen gaat denk ik.

Aan de andere kant hoeft vluchten ook weer niet zo heel erg te zijn misschien. Ook dat kan namelijk goed zijn om even tot rust te komen in jezelf.

Maar als dat het niet is, is het denk ik best wel een goede, levensverrijkende stap hoor. :jaja: Mij lijkt het iig wel eens lekker om even een tijdje helemaal weg uit dat hele fucking spinneweb van hier te stappen en los van alles even in een totaal andere wereld te verkeren voor een tijdje. Daardoor wordt je even niet meer beïnvloed door de gang van zaken hier waardoor je veel meer tot jezelf kunt komen. Lijkt me best verhelderend ja.

Als ik het geld ervoor heb en m'n P heb gehaald met m'n opleiding dan ga ik dat denk ik ook doen. Ff lekker een tijdje naar azaië of Zuid-Amerika ofzo. (L)

Sommige stappen in het leven moet je gewoon nemen. Slechter zul je er iig zeker niet op worden!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van **Queen** op woensdag 25 juli 2007 om 14:21:
gewoon weggaan

Ja ik doe het ook gewoon nu het nog kan.

Uitspraak van **Queen** op woensdag 25 juli 2007 om 14:21:
is heel raar, maar als je dan weer terugbent, weet je e.e.a weer te waarderen

Ja met dat idee zit ik ook in mn hoofd. Gewoon er tussen uit en als je terug komt zal je het een stuk fijner vinden ook omdat het geen sleur meer is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:22:
Maar je moet jezelf dan wel afvragen of het niet gewoon een vluchtgedachte is om weg te rennen voor je shit hier. Want als dat het is, is het weggaan slechts een tijdelijke oplossing. Je neemt het dan toch sowieso mee naar de plek waar je heen gaat denk ik.

Dat heb ik totaal niet want ik heb geen problemen hier in Nederland. Het is puur de sleur en dat ik het wel gezien heb hier. En ik wil gewoon meer van de wereld zien dan alleen Nederland, ik wil weten hoe ik me ga ontwikkelen in een ander land.

Maar als dat het niet is, is het denk ik best wel een goede, levensverrijkende stap hoor. Mij lijkt het iig wel eens lekker om even een tijdje helemaal weg uit dat hele fucking spinneweb van hier te stappen en los van alles even in een totaal andere wereld te verkeren voor een tijdje. Daardoor wordt je even niet meer beïnvloed door de gang van zaken hier waardoor je veel meer tot jezelf kunt komen. Lijkt me best verhelderend ja.

Juist dat bedoel ik.

Sommige stappen in het leven moet je gewoon nemen. Slechter zul je er iig zeker niet op worden!

:jaja: en nu het nog kan moet je het gewoon doen.

Waarschuw beheerder
Ik ben gek op reizen en zou graag voor langere tijd naar het buitenland willen, maar echt emigreren? :no: misschien voor hooguit 2 jaar.
Maar als je twijfelt, kan je natuurlijk ook eerst eens een paar maanden/jaar gaan reizen of ergens gaan werken ofzo. Als het je dan nog bevalt, kan je altijd nog voorgoed vertrekken, met in je achterhoofd dat je altijd terug kan komen!

Maar wel ergens heen gaan waar je nog kan flocken he :devil: :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:28:
Ik ben gek op reizen en zou graag voor langere tijd naar het buitenland willen, maar echt emigreren? misschien voor hooguit 2 jaar.
Maar als je twijfelt, kan je natuurlijk ook eerst eens een paar maanden/jaar gaan reizen of ergens gaan werken ofzo. Als het je dan nog bevalt, kan je altijd nog voorgoed vertrekken, met in je achterhoofd dat je altijd terug kan komen!

Ja precies eerst even proberen :jaja:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:28:
Maar wel ergens heen gaan waar je nog kan flocken he

Whahaha nou als ik een jaar naar een mooi eiland ga dan ga ik echt niet meer flock hoor dan is het zodra ik vrij ben naar het strand (L)

Dat lijkt me echt heerlijk na je weer lekker nog ff op het strand chillen tot de zon ondergaat :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:25:
Dat heb ik totaal niet want ik heb geen problemen hier in Nederland. Het is puur de sleur en dat ik het wel gezien heb hier. En ik wil gewoon meer van de wereld zien dan alleen Nederland, ik wil weten hoe ik me ga ontwikkelen in een ander land.

Ja ik heb precies hetzeflde :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:30:
Whahaha nou als ik een jaar naar een mooi eiland ga dan ga ik echt niet meer flock hoor dan is het zodra ik vrij ben naar het strand

Op Curaçao kan je prima flocken, kan me herinneren jou ook nog een PB te hebben gestuurd toen 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Chrisje op woensdag 25 juli 2007 om 13:32:
Wat een onzin.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het niet moet gaan zien als een groot avontuur (lees vakantie) Ook in het buitenland zal je (hard) moeten werken en zal het niet zoveel verschillen als in Nederland.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als je het wil, is het het beste om te gaan als je nog geen vent hebt, geen vaste baan, een huis etc.

Ik heb achteraf SPIJT dat ik niet een paar maanden ben gaan reizen na mijn afstuderen. Ik heb nu een huis met mijn vriend, een vaste baan en volgend jaar gaan we waarschijnlijk trouwen en ja, dan komen de kindjes ook wel, dus nu zou ik het niet meer (kunnen) doen, althans, niet voor een paar maanden.

Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:30:
Dat lijkt me echt heerlijk na je weer lekker nog ff op het strand chillen tot de zon ondergaat

roseetje erbij, hoppa ;p

Waarschuw beheerder
Ga ik in mee Rujar! Daarom mensen: EMIGREREN NAAR JE DROOMWERELD! En af en toe gewoon wakker worden om de realiteit onder ogen te zien!
Waarschuw beheerder
zal best wel een jaartje naar het buitenland willen, als ik daar gewoon het zelfde werk kan doen als hier :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:33:
Ja ik heb precies hetzeflde

We zitten op 1 lijn ;) :lijn: :lol:

Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 14:34:
Op Curaçao kan je prima flocken, kan me herinneren jou ook nog een PB te hebben gestuurd toen

Ja i know. Vriendinnetje van me heeft er 2 maanden gezeten. Maar ik heb dan echt wel wat beters te doen dan te gaan flocken :roflol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:34:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het niet moet gaan zien als een groot avontuur (lees vakantie) Ook in het buitenland zal je (hard) moeten werken en zal het niet zoveel verschillen als in Nederland.

Ja tuurlijk. Je moet niet denken dat het daar lang leven de lol is want ergens op vakantie gaan en ergens wonen zit een HEEEEEEEEEL groot verschil tussen. Als je met de instelling er heen gaat dat het allemaal leuk en aardig is zonder dat je er wat hoeft te doen ga je hard op je bek en zal je wel weer snel thuis zijn 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
flikker dan een endje op...

hier naartoe :D :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:38:
Ja i know. Vriendinnetje van me heeft er 2 maanden gezeten. Maar ik heb dan echt wel wat beters te doen dan te gaan flocken

Nou geloof me, je gaat 't nog missen ook 8) Maar ik heb geloof ik es een x 's ochtends om 9 uur zitten flocken toen ik niks beters te doen had :X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:37:
Als je het wil, is het het beste om te gaan als je nog geen vent hebt, geen vaste baan, een huis etc.

Of als je iig nog niet de baan hebt die je heel graag wilt.

Ik heb achteraf SPIJT dat ik niet een paar maanden ben gaan reizen na mijn afstuderen. Ik heb nu een huis met mijn vriend, een vaste baan en volgend jaar gaan we waarschijnlijk trouwen en ja, dan komen de kindjes ook wel, dus nu zou ik het niet meer (kunnen) doen, althans, niet voor een paar maanden.

Ja idd en ik wil geen spijt hebben dat ik het niet gedaan heb. Ik heb nu nog geen huis en vriend en dat soort onzin dus ik wil gewoon gaan voor dat ik me echt ga settelen.

roseetje erbij, hoppa

Whaha idd.. lekker half in het water zitten en kijken hoe de zon onder gaat :9

Uitspraak van ^VonDutch® op woensdag 25 juli 2007 om 14:37:
zal best wel een jaartje naar het buitenland willen, als ik daar gewoon het zelfde werk kan doen als hier

En dat is?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 14:38:
flikker dan een endje op...

hier naartoe

Whaha je wilt me B)

Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 14:39:
Nou geloof me, je gaat 't nog missen ook Maar ik heb geloof ik es een x 's ochtends om 9 uur zitten flocken toen ik niks beters te doen had

Omg :roflol:
Nee ik ga dat echt niet missen. Maarja flocken onder werktijd ;p Al ligt iedereen dan op 1 oor in Nederland 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ..*Snoebeltje*.. op woensdag 25 juli 2007 om 13:39:
Bepaalde plekken van Amerika, heeft elke zomer een hurricane seizoen en dat kan nog wel eens mis gaan

Vind het wel meevallen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:41:
Whaha je wilt me

ben ik zo doorzichtbaar :$

Waarschuw beheerder
Vergeet trouwens mijn 3e keuze, Dubai :lief:
Zou zo graag terugwillen, voor langere tijd..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 14:43:
ben ik zo doorzichtbaar

Ja idd.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:45:
Vergeet trouwens mijn 3e keuze, Dubai

Dat lijkt me idd ook geweldig :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:40:
Ik heb nu nog geen huis en vriend en dat soort onzin

:roflol:

Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:41:
Nee ik ga dat echt niet missen. Maarja flocken onder werktijd Al ligt iedereen dan op 1 oor in Nederland

Ik de eerste 2 weken ook niet, maar denk als ik ergens een jaar of langer zit dat ik dan flock echt wel weer opzoek, want internet zou ik dan sowieso willen :yes:

Waarschuw beheerder

Dat snap ik dus echt niet. Zolang je geen kinderen hebt om rekening mee te houden ben je zo vrij als wat en kun je makkelijk weg. Hup onbetaald verlof opnemen of ontslag, huis verhuren en gaan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:45:
Vergeet trouwens mijn 3e keuze, Dubai

lekker weertje daar, vooral snachts :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TLN op woensdag 25 juli 2007 om 14:47:
Ik de eerste 2 weken ook niet, maar denk als ik ergens een jaar of langer zit dat ik dan flock echt wel weer opzoek, want internet zou ik dan sowieso willen

Ja natuurlijk maar echt niet vaak. Zal zeker wel mn laptop mee nemen om te msnen met mn moer en vriendjes en vriendinnetjes die ik heb achter gelaten 8)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:48:
Dat snap ik dus echt niet. Zolang je geen kinderen hebt om rekening mee te houden ben je zo vrij als wat en kun je makkelijk weg. Hup onbetaald verlof opnemen of ontslag, huis verhuren en gaan!

Zeg nou zelf dat je dat minder snel zou doen als dat je nog thuis woont geen relatie hebt en geen boeiende baan hebt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:46:
Dat lijkt me idd ook geweldig

:jaja: Dubai is echt heel leuk.. *zucht*

Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 14:48:
lekker weertje daar, vooral snachts

Hartje zomer is het niet te harden daar inderdaad, maar dat heb ik er wel voor over hoor (y)
Beter dan dat zeikweer hier.. lig nu weer thuis te blaffen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:50:
Zeg nou zelf dat je dat minder snel zou doen als dat je nog thuis woont geen relatie hebt en geen boeiende baan hebt.

Ja minder snel, maar als jer SPIJT met hoofdletters hebt dan is de keuze toch snel gemaakt en anders zal het met die spijt ook wel meevallen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:53:
Hartje zomer is het niet te harden daar inderdaad, maar dat heb ik er wel voor over hoor

lijkt me wel erg, ieder nacht rond de 32 graden :| hier is het niet zo snachts in de zomer, dus tenminste koelt het al na zo'n warme dag..

Beter dan dat zeikweer hier.. lig nu weer thuis te blaffen

das wel kut idd, daar kan je niet ziek worden :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Dubai is echt heel leuk.. *zucht*

Ik geloof je gelijk..

Hartje zomer is het niet te harden daar inderdaad, maar dat heb ik er wel voor over hoor
Beter dan dat zeikweer hier.. lig nu weer thuis te blaffen

Nou idd wat een pauper zomer :/ ik ben al weken verkouden en stik de moord snachts :looser:

Curaçao is helemaal ideaal met regen seizoen enz een goeie bui en het is weer zonnig :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 14:57:
Ja minder snel, maar als jer SPIJT met hoofdletters hebt dan is de keuze toch snel gemaakt en anders zal het met die spijt ook wel meevallen.

Ja ach kan mij het verrotten. Dat serieuse leventje met huisje boompje beestje stel ik voorlopig nog ff uit :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 14:57:
lijkt me wel erg, ieder nacht rond de 32 graden hier is het niet zo snachts in de zomer, dus tenminste koelt het al na zo'n warme dag..

Lang leve de airco (y)

Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 14:57:
das wel kut idd, daar kan je niet ziek worden

Precies B)

Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 14:58:
Nou idd wat een pauper zomer ik ben al weken verkouden en stik de moord snachts

Fijn he (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 15:03:
Lang leve de airco

:yes: idd, en maar binnen blijven :yes:

goed ik ga pitten, truste (k) poes en cee XX

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 15:05:
idd, en maar binnen blijven

goed ik ga pitten, truste poes en cee XX

Nite nite (k)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 15:03:
Fijn he

Enig :rot:

Uitspraak van Cataclysm op woensdag 25 juli 2007 om 15:05:
goed ik ga pitten, truste poes en cee XX

Slaap lekker kutkind (K)

Waarschuw beheerder
Mijn ouders wilden vroeger altijd naar Canada verhuizen..

Lijkt mij iig ook best een mooi land!

Maar dan moet ik al die leuke feestjes hier missen :cry:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 15:31:
Maar dan moet ik al die leuke feestjes hier missen

:|

Ben je gek :d Die feestjes heb ik ook allemaal al gezien. Het enige feest waar ik voor terug zou komen is Extrema :9
Waarschuw beheerder
De beste feesten zijn in het buitenland (Y)

Waarschuw beheerder
Graag zou ik naar Miami willen emigreren, een goede vriend van me heeft die stap al gemaakt en een ander denkt eraan ook naar Miami te verhuizen. Dat maakt de stap al gemakkelijker als je je vrienden mee kan nemen.

Maar aangezien ik niet met alleen mijn reistas daar aan wil komen ben ik hier nog even bezig met een leuk budget bij elkaar te sprokkelen.
Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik daar ga wonen aangezien er meer bij komt kijken dan eventjes een vlucht boeken en een huisje scoren.
Waarschuw beheerder
donateur
Je mond staat scheef.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 15:54:
Dat maakt de stap al gemakkelijker als je je vrienden mee kan nemen.

:jaja: daarom ga ik ook niet alleen maar samen met mn twinnie :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 25 juli 2007 om 15:54:
Het duurt waarschijnlijk nog wel even voordat ik daar ga wonen aangezien er meer bij komt kijken dan eventjes een vlucht boeken en een huisje scoren.

:jaja:

Waarschuw beheerder
Ik ben ook serieus aan het overwegen om te emigreren en meer als 70% van de studenten die het komende jaar afstudeerd met mij. Recente peilingen (2 maanden geleden) wijzen uitg dat meer als 70% van de schoolverlaters aangeeft Nederland te willen verlaten omdat er in het buitenland vaak meer en betere kansen zijn.

Mijn persoonlijke reden is dat sommige mensen in Nederland op racistische wijze worden mishandeld en beschadigd en ik daar helaas veel last van ondervind. Ik heb een eigen bedrijf en ik wil graag ongestoord kunnen werken dus het land verlaten lijkt voor mij de enigste optie om dat goed te kunnen doen.

Ik heb reeds een emigratie bureau om advies gevraagd om te kunnen emigreren naar Hawaii en zij schatten de kans om direct toegelaten te worden erg hoog in aangezien ik voldoende cash meebreng (erg belangrijk in de USA).
Waarschuw beheerder
donateur

ik ben t wel vanplan

Waarom zou je het doen?

omdat ik een hekel aan winters heb
en omdat nederland gewoon een gestrest zooitje is

ik wil een herrie dorp beginnen op een warm eiland, maar het zal nog wel lang duren voordat t kan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AltijdHerrie !! op woensdag 25 juli 2007 om 20:29:
omdat ik een hekel aan winters heb
en omdat nederland gewoon een gestrest zooitje is

:jaja: dat ook ja haha.

Waarschuw beheerder
Emigreren nee voorlopig zit ik prima hier :)
Wel lange (vakantie) reizen maken. Werken doe ik hier wel.
Dan kun je ook veel meer van de wereld zien dan 1 ander land.
Ik denk dat het rustige leven in sommige landen waar je op vakantie zo van kan genieten na een tijd me toch wel gaat tegen staan.
Ieder z'n ding natuurlijk, sommige vinden het wel ideaal :)
Waarschuw beheerder
Nooit van me leven. kam niet me voorstellen, dat er in ander land net zoveel of zelfs meer feesten/festivals als hier zijn en zonder dat kan ik niet leven.En ik zou ook nooit me familie en vrienden kunnen achter laten.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ruben Up en Down:woop: op donderdag 26 juli 2007 om 00:38:
dat er in ander land net zoveel of zelfs meer feesten/festivals als hier zijn en zonder dat kan ik niet leven

:roflol:

Dat vind ik nou echte onzin. Hoeveel vette feesten heb je wel niet in het buitenland? Maargoed je bent 17 en zoveel feesten heb je nog niet gehad dus denk dat je er over een jaartje wel anders over denkt aangezien dan alles het zelfde gaat worden, zelfde muziek en zelfde mensen.

Ik ga tegenwoordig puur voor het sociale gedeelte naar een feest want vraag me soms echt af wat ik mee krijg van de muziek enz. Dus die festivals en feesten kan ik echt wel een jaartje missen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ruben Up en Down:woop: op donderdag 26 juli 2007 om 00:38:
kam niet me voorstellen, dat er in ander land net zoveel of zelfs meer feesten/festivals als hier zijn

nog niet nee :d
maar als ik naar een ander land ga, zorg ik wel dat daar wat te feesten is
dat wordt dan mn werk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AltijdHerrie !! op donderdag 26 juli 2007 om 10:55:
nog niet nee
maar als ik naar een ander land ga, zorg ik wel dat daar wat te feesten is
dat wordt dan mn werk

Ik denk dat op Curaçao bijv het concept Q-beach het er best goed zou doen.

En bijv Bloomingdale van ID&T heeft de Sundale feesten op zondag. En die hebben een tour gedaan vorig jaar naar Curaçao, Sint Maarten en Aruba ofzo en dat schijnt ook een succes te zijn geweest. Snap niet dat ze daar niet wat mee gaan doen :P

Waarschuw beheerder
donateur
Buitenland is echt heerlijk!!! ik vermaak me er altijd veel beter dan hier in NL en ben daar ook veel gelukkiger! Soms best eng...
Vanaf mn 18e zit ik vaak in t buitenland voor seizoenswerk, half jaar griekenland (zakynthos) daarna lekker naar de sneeuw gegaan in oostenrijk (westendorf) daarna naar hongarije (al was ik daarvan na een maand al thuis, geen leuke baas) afgelopen winter heb ik weer 4,5 mnd in oostenrijk (gerlos) gewerkt en deze zomer ben ik in nl gebleven omdat ik eigenlijk mn eigen restaurant zou beginnen in zuid spanje, alles was al geregeld alleen op t laatste moment heb ik besloten om het niet te doen, hoe graag ik ook wilde gaan, het was daar financieel niet haalbaar, dus helaas :(
Nu hard opzoek naar iets anders... vd winter nog wel een keer naar gerlos, kan niet wachten!!!

Ik weet 100% zeker dat ik over een paar jaar ergens onder de zon woon :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 14:43:
en deze zomer ben ik in nl gebleven omdat ik eigenlijk mn eigen restaurant zou beginnen in zuid spanje, alles was al geregeld alleen op t laatste moment heb ik besloten om het niet te doen, hoe graag ik ook wilde gaan, het was daar financieel niet haalbaar, dus helaas

Ja zoiets las ik al op je blog op hyves. Vet kut dat! Maarja als het idd niet haalbaar is moet je er niet aan beginnen want jezelf in de schulden werken er voor is veel kutter.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 14:43:
Ik weet 100% zeker dat ik over een paar jaar ergens onder de zon woon

Ja ik ook :jaja:
Waarschuw beheerder
Ik heb zelf 2 jaar in Spanje gewerkt helemaal super. En zou ook iedereen die die kans krijgt het aanraden. Heb daar zoveel geleerd dat lukt je op de beste school niet eens.

Verder heb ik middels verre reizen ook een aantal landen voor wat langer bezocht waaronder australie. Echt helemaal een top land!!

Je zou ook kunnen denken om je te laten detacheren door een Nederlands bedrijf. Je hebt dan alle voorwaarden van Nederland (loon, verzekeringen etc.)maar woont en werkt dan wel in het buitenland. Is gewoon wa tmidner definitief.

Waarschuw beheerder
ik zou vorig jaar gaan emigreren naar Dubai. Mijn vader kreeg er werk. En die zou ons meenemen, en ik en mn broertje zouden daar weer naar school gaan. In het begin leek t me echt een klote idee. Gewoon iedereen achter laten, je vrienden en je familie. Maar uiteindelijk had ik de stap genomen om mee te gaan. Het leek me gaaf, om een ander cultuur te leren kennen. Nieuwe mensen leren kennen. Toen we der waren, was het net zo gaaf. Todat mijn ouders een week later zijn gaan scheiden en we weer terug konden naar Nederland.

Mijn vader woont in dubai, toevallig ben ik nu in Dubai op vakantie, ik ga morgen naar huis. Maar het is hier nbu 45 graden, heel benauwd en echt a-relaxed. je kan amper gaan zwemmen want t is veel te warm.

Maar om in dubai te wonen en te werken, Is het echt heel gaaf. Het is heel anders als in nederland. Hier draait het bijna allemaal om status. Laat zien hoe machtig en rijk je bent.

ik vind t wel jammer dat ik er niet ben gebleven. Maarja nederland is ook een leuk landje

Waarschuw beheerder
tsja, ik wil niets liever als emigreren :)
ik kan me draai gewoon niet vinden in NL, het hele gebeuren in NL begint me gewoon me strot uit te hangen.
Het is een prima land met prima regels, sommige kunnen wat aangesterkt worden maar verder mag niemand klagen, niemand komt om van de honger in NL.
Maar ik hoor hier niet, ik weet niet waarom :)
En ik heb hier (Thailand) potentie en mogelijkheden om wat te kunnen starten met een paar jaar, en deze wil ik met beide handen grijpen.
Ik weet dat het moeilijk is maar ik heb er meer zin dan hier een toekomst op te bouwen, aangezien ik in NL geen echt lekker thuis gevoel heb.
Het is moeilijk om uit te leggen, maar ik dig NL gewoon niet.

Edit: Fuck hem, hij is een discussie niet eens waard..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

ik was niet vanplan om hier eeuwig teblijven en als ik ga ga ik niet voor een jaar maar voor altijd ;)

en aangezien nederland een steeds achterlijker land word en verre van een democratie is (ze beweren het wel, maar we zijn het al jaren niet meer)

Waarschuw beheerder
[quote element=message id=32962419]{element is niet toegankelijk}Hoe denken jullie over emigreren? Of een jaar(of langer) naar het buitenland gaan.
Ja, zou het zo doen :yes:
Waarschuw beheerder

Nee. Ik zou het niet doen.
Last van heimwee :$
Waarschuw beheerder
veel succes allemaal met de emigratie :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het enige dat mij op dit moment nog tegen houdt is dat ik een vaste baan + financiele zekerheid heb !! En ik wil eerst nog op kosten van de baas een opleiding volgen 8)
Als de opleiding in the pocket is wil ik gaan kijken naar een andere baan maar dan dus wel éérst voor minimaal 6 maanden naar het buitenland.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 juli 2007 om 13:54:
tsja, ik wil niets liever als emigreren
ik kan me draai gewoon niet vinden in NL, het hele gebeuren in NL begint me gewoon me strot uit te hangen.
Het is een prima land met prima regels, sommige kunnen wat aangesterkt worden maar verder mag niemand klagen, niemand komt om van de honger in NL.
Maar ik hoor hier niet, ik weet niet waarom
En ik heb hier (Thailand) potentie en mogelijkheden om wat te kunnen starten met een paar jaar, en deze wil ik met beide handen grijpen.
Ik weet dat het moeilijk is maar ik heb er meer zin dan hier een toekomst op te bouwen, aangezien ik in NL geen echt lekker thuis gevoel heb.

Ben ik helemaal met je eens!
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 29 juli 2007 om 11:07:
Ben ik helemaal met je eens!

thanx;)
Waarschuw beheerder
hiero ook n emigreerdert :p

Frankrijk is al zo veel beter dan NL 8)

ik kom af en toe nog es buurten want het is toch maar 1 dag rijden, maar ik ga me zeker definitief vestigen in France

:bye: Hollande
Waarschuw beheerder
dat Nederland toch niet zo slecht is

dat denk ik wel jah. ben vaak zat in buitenland geweest. geloof me... in andere landen is het echt niet veel beter hoor. ik zit er soms wel aan te denken. maar dan meer puur voor het weer enzo. lekker altijd buiten hangen. paar dagen per jaar regen. dat lijkt me heerlijk
Waarschuw beheerder
niemand komt om van de honger in NL.

hoax!

same here
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op zondag 5 augustus 2007 om 15:03:
dat denk ik wel jah. ben vaak zat in buitenland geweest. geloof me... in andere landen is het echt niet veel beter hoor.

Ja dat weet ik ook wel maar wil gewoon weg uit de sleur.
Ik wil gewoon weg zodat als ik terug kom het meer kan waarderen hier :).

Uitspraak van FC Lacoste op zondag 5 augustus 2007 om 15:03:
ik zit er soms wel aan te denken. maar dan meer puur voor het weer enzo. lekker altijd buiten hangen. paar dagen per jaar regen. dat lijkt me heerlijk

Ja idd heerlijk :9

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op maandag 6 augustus 2007 om 17:29:
Ik wil gewoon weg zodat als ik terug kom het meer kan waarderen hier

ligt er toch aan waarheen, veel plekken zijn veel beter als hier
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 augustus 2007 om 14:52:
ligt er toch aan waarheen, veel plekken zijn veel beter als hier

Neem je me mee liefje?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op woensdag 8 augustus 2007 om 14:56:
Neem je me mee liefje?

moet wel werken voor je geld dan heh

Waarschuw beheerder

Emigreren weet ik zo nog niet. Maar ik wil zeker een tijdje naar het buitenland:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 augustus 2007 om 16:57:
moet wel werken voor je geld dan heh

Ik heb geld zat habibi (L)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op woensdag 8 augustus 2007 om 17:21:
Ik heb geld zat habibi

ik ook maar dat wist je wel al denk ik

Waarschuw beheerder
Nee zou ik niet doen Zal Nederland veel ste veel missen
Me broer is ook al Naar het buitenland gegaan kan ik me ouders niet Aan doen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 augustus 2007 om 22:15:
ik ook maar dat wist je wel al denk ik

Weet ik toch. Dus wat is het probleem dan?

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 augustus 2007 om 08:43:
Nee zou ik niet doen Zal Nederland veel ste veel missen
Me broer is ook al Naar het buitenland gegaan kan ik me ouders niet Aan doen...

Nou ik vind het ook kut dat ik mn moeder alleen moet gaan laten maar die snapt echt wel dat ik ook mn eigen leven heb en die zal dat nooit in de weg staan.
Waarschuw beheerder
allo truttebol :bye:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cataclysm op vrijdag 10 augustus 2007 om 09:17:
allo truttebol

Hoi nerd.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 10 augustus 2007 om 09:24:
Hoi nerd.

voeg me nou eens toe, dan voel ik me belangrijk :cheer:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cataclysm op vrijdag 10 augustus 2007 om 09:25:
voeg me nou eens toe, dan voel ik me belangrijk

Waar?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op vrijdag 10 augustus 2007 om 09:27:
Waar?

ik hou van je, ik wil je vriendje zijn :[

Waarschuw beheerder
Ik zou zoo graag in het buitenland willen wonen, maarja het idee dat ik zonder mijn familie zit vind ik dan weer niks :/
Waarschuw beheerder
Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen.

Maaak me geekkk:kwijl: :P

Vind eigenlijk dat je het gewoon moet doen(Y)

Ik ga zeker iets van de wereld zien in mn leven, Nederland is niet alles en je wordt er ook wel een beetje simpel van als je hier je hele leven een easy leventje hebt denk ik hoor, aan de andere kant van de wereld valt nog meer te ontdekken dan hier

Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden

Misschien uiteindelijk wel ja...:P
Waarschuw beheerder
Misschien minder exotisch, maar heb zelf een jaar in Perú gezeten, er gewerkt met straatkinderen in de buitenwijken van Lima. Op zich een zeer verrijkende ervaring, zo erg zelfs dat ik terugwil, maar niet meer als vrijwilliger maar als uitgestuurde werkkracht. Spijtig zijn de mogelijkheden hiervoor heel beperkt (en nog veel beperkter in Belgenland dan Nederland).

Feit is dat éénmaal je ervan geproeft heb, je meteen meestal ook verkocht bent. Het is een virus dat je niet meer kwijtraakt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJSirMatthew op maandag 20 augustus 2007 om 14:00:
Feit is dat éénmaal je ervan geproeft heb, je meteen meestal ook verkocht bent. Het is een virus dat je niet meer kwijtraakt.

Valt wel mee. Ik ben 3 maanden naar costa rica geweest en dat was 5,5 jaar geleden. Heel leuk en bijzonder enzo maar ik vind Nederland gewoon het allerleukst. :cheer: Maar goed jij woont in België en niet in Nederland. ;)

Waarschuw beheerder
Als mijn vader geen suikerziekte zou hebben dan hadden we nu in Canada gewoont.. Want ze zochten daar heel veel vrachwagenchauffeurs, maarja pa mag niet meer lang rijden!
Toen had ik het niet erg gevonden.. Nu wil ik echt hier niet weg!
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder

Waarom zou je het doen?
Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden. Of misschien moet je er een tijdje tussen uit om te ondervinden dat Nederland toch niet zo slecht is?

Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik voordat ik 30 ben, weg ben uit NL. Ik ben eens een half jaar in Brazilie wezen kijken. FF kijken hoe het leven daar bevalt. Dat kan je namelijk niet beoordelen, door er alleen maar even 3 weken op vakantie te gaan.

Als Brazilie niet had bevallen, had ik wel een ander land uitgezocht om te emigreren, Nederland is het gewoon niet voor mij, Hoewel de housepartys erg goed zijn. Maar na dat half jaar wist ik wel genoeg eigenlijk. Ik ben er daarna nog een keer een half jaar geweest. En heb er nu een huis gekocht aan t strand. De voorbereidingen zijn al getroffen....over een paar jaar kom ik alleen nog maar in NL tijdens de zomermaanden, om ff een paar feestjes mee te pakken en voor vrienden en familie.

Is tot nu toe 1 van de beste keuzes geweest in mijn leven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 13:59:
Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik voordat ik 30 ben,

Ja dat is een hele goeie afspraak :jaja: 9_

Dat kan je namelijk niet beoordelen, door er alleen maar even 3 weken op vakantie te gaan.

Nee idd vakantie en wonen, werken is heeeeeel wat anders hehe.

over een paar jaar kom ik alleen nog maar in NL tijdens de zomermaanden, om ff een paar feestjes mee te pakken en voor vrienden en familie.

Ja de "zomer" is hier leukste tijd van het jaar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 14:19:
werken is heeeeeel wat anders hehe

Idd. Moet je zo min mogelijk doen, voor zoveel mogelijk geld :LOL:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 15:21:
Idd. Moet je zo min mogelijk doen, voor zoveel mogelijk geld

Ja precies.. 8)
Waarschuw beheerder
Ik ben echt blij dat ik uit Nederland weg ben :yes:

Af en toe erheen om vrienden en familie te bezoeken.

Voor de rest mis ik Nederland 0,0.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jared B) op zondag 9 september 2007 om 15:59:
Ik ben echt blij dat ik uit Nederland weg ben

Snap ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jared B) op zondag 9 september 2007 om 15:59:
Voor de rest mis ik Nederland 0,0

Idd
Ik had echt anti-heimwee. Ik ging echt met tegenzin terug. Nu ik in Nl zit wil ik niks liever dan weer lekker weggaan hier.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 21:31:
Idd
Ik had echt anti-heimwee. Ik ging echt met tegenzin terug. Nu ik in Nl zit wil ik niks liever dan weer lekker weggaan hier.

:Roflol:

Mijn oom woont al jaren een half jaar in NL en half jaar in Thailand tot ie met pensioen gaat.

Zn vrouw is Thais en die is altijd blij als ze weer in NL is terwijl hij altijd blij is als ie weer in Thailand zit 8)
Waarschuw beheerder
heb r wel n tijdje over na zitten denken om vrijwilligers werk in t buitenland te gaan doen.....
maja zit met mn katten en mn huisje en t is ook erg duur heb t n beetje opgezocht maar je moet r evengoed nog n hoop voor betalen om vrijwilligers werk te gaan doen helaas :/

En er zullen natuurlijk ook genoeg flockers zijn die die stap gezet hebben.

ken k r idd ook n paar van die r ook helemaal geen spijt van hebben ik weet van 1 zelfs dat ie niet mee rterug komt naar nerderland opmdat ie t zo leuk heeft daar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:34:
woont al jaren een half jaar in NL en half jaar in Thailand tot ie met pensioen gaat

Zo heb ik het nu ook al 2 keer gedaan. En dat blijf ik doen, totdat ik mijn schaapjes op het droge heb, en niet meer hoef te werken.
Zoals het er naar uitziet is dat over 2 jaar. Daarna ben ik nog maar een maand of 2 a 3 te vinden in NL.

Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:34:
terwijl hij altijd blij is als ie weer in Thailand zit

Ik snap m helemaal
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 21:43:
Zo heb ik het nu ook al 2 keer gedaan. En dat blijf ik doen, totdat ik mijn schaapjes op het droge heb, en niet meer hoef te werken.
Zoals het er naar uitziet is dat over 2 jaar. Daarna ben ik nog maar een maand of 2 a 3 te vinden in NL.

Tering wat doe jij :D Dat wil ik ook wel :')

Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 21:43:
Ik snap m helemaal

Ja en nee :D In Thailand zijn er enge beesten O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:49:
wat doe jij Dat wil ik ook wel

Tis niet zo moeilijk: Werken voor een dijk van een salaris, Niet bang zijn dat je geen werk meer hebt als je terug komt naar NL, mijn huis verhuren en niet gevoelig zijn voor trends en gadgets.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:49:
In Thailand zijn er enge beesten

Ik heb liever enge beesten, dan enge mensen met een kunstmatige lach.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 21:55:
Tis niet zo moeilijk: Werken voor een dijk van een salaris, Niet bang zijn dat je geen werk meer hebt als je terug komt naar NL

Klinkt logisch.

mijn huis verhuren

Heb ik niet :D

en niet gevoelig zijn voor trends en gadgets.

Ben ik ook niet echt zeg maar al gaat mn geld op aan???????? 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 21:56:
Ik heb liever enge beesten, dan enge mensen met een kunstmatige lach.

Nou liever niet.. brrrr dood eng ik ben bang voor alles wat leeft.
Artiest {SHOWLIST artist 8058, 67587}
Waarschuw beheerder
eerst werk zoeken
heb nu overal sollicitaties lopen
kan dus overal ter wereld terechtkomen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:57:
ik ben bang voor alles wat leeft.

dan moet je naar de noordpool
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Das_nylpaerdt op zondag 9 september 2007 om 21:58:
dan moet je naar de noordpool

Ohja daar leeft natuurlijk niets.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 21:57:
brrrr dood eng ik ben bang voor alles wat leeft.

angst...maakt vaak dromen al kapot.

Mooie uitspraken van Paulo Coelho :“Quantas coisas perdemos por medo de perder."

Hoeveel dingen verliezen we niet, dor de angst om te verliezen.

en deze :

O mundo está nas mãos daqueles que tem coragem de sonhar, e correr o risco de viver seus sonhos.

De wereld is in handen van diegenen die de moed hebben om te dromen,, en risico lopen hun dromen na te leven.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Fruitcake op zondag 9 september 2007 om 22:06:
angst...maakt vaak dromen al kapot.

Vind beestjes gewoon vies 8)

Hoeveel dingen verliezen we niet, dor de angst om te verliezen.

Ja daar zit wat in :jaja:

De wereld is in handen van diegenen die de moed hebben om te dromen,, en risico lopen hun dromen na te leven.

:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op zondag 9 september 2007 om 22:25:
Vind beestjes gewoon vies

Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat het me echt harstikke meevalt.

Heb wel eens een spin in huis maar dat heb je in Nederland ook.

Savonds zie je weleens een slang. Maar dit zijn nooit echt grote.

Ik woon nog wel buiten de grote stad, midden in de natuur dus hier zal je het iets meer hebben dan in de stad.

100% Anti heimwee b)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jared B) op maandag 10 september 2007 om 03:33:
Ik moet eigenlijk eerlijk zeggen dat het me echt harstikke meevalt.

Heb wel eens een spin in huis maar dat heb je in Nederland ook.

Ja maar het verschil tussen een Thaise spin en een Nederlandse is volgens mij best groot 8)

Uitspraak van Jared B) op maandag 10 september 2007 om 03:33:
Savonds zie je weleens een slang. Maar dit zijn nooit echt grote

Brrr :|
Waarschuw beheerder
donateur
Ik enmn man hebben het er vaak over gehad...
We willen nog steeds best graag naar het buitenland, niet permanent maar gewoon eens andere cultuur opsnuiven!

Als alles in Nederland goed verloopt zijn we in de toekomst waarschijnlijk 1 a 2 jaar te gast in New York of Tokyo :D
Waarschuw beheerder
Ik ben geemigreerd naar.. jawel belgie 8)
Nee zonder gekheid, zou ooit best weleens naar het Buitenland willen, naar een huis met superveel grond voor de honden, en wat lekker afgelegen is, geen buren niks (y)of op een soort ranch, lijkt me ook echt geweldig, met de paarden keihard over grote landschappen galopperen met me geliefde ventje en samen op de veranda in een schommelbank naar de zonsondergang kijken (l)
konden dromen soms maar uitkomen :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lijkt me wel interesant om naar andere landen te gaan..
maar ik denk dat ik toch gewoon in NL wil blijven wonen ik zie wel waar het schip strand..
Waarschuw beheerder
Hier het plan om volgend jaar vanaf augustus rond de wereld te gaan. Zoals het er nu naar uitziet wil ik niet in NL blijven wonen en werken. Maar zeg nooit nooit natuurlijk. Op het programma staan:
- China
- Nieuw Zeeland
- Australië
- Thailand
- Afrika
- Amerika

Voordeel is dat ik m'n familie over de hele wereld heb wonen :-D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -- Marlijn -- op dinsdag 11 september 2007 om 18:22:
maar ik denk dat ik toch gewoon in NL wil blijven wonen ik zie wel waar het schip strand..

als het schip nooit vertrekt. blijft het in NL
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fruitcake op dinsdag 11 september 2007 om 20:34:
als het schip nooit vertrekt. blijft het in NL

:roflol: You got that damn right

Waarschuw beheerder
donateur
in december verhuis ik tijdelijk naar oostenrijk, gerlos om daar heel de winter de boel weer op zn kop te zetten, mensjes zat voeren is mijn job :D maar ben ook weer blij als ik in mei weer in nl ben.

In oostenrijk zou ik nooit willen wonen, in de winter is het super maar in de zomer er daar niets te beleven...

Wel weet ik 100% zeker dat ik niet oud word in Nl maar in een ander land, welke weet ik nog niet, maar ben al flink aan t rondkijken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:00:
in december verhuis ik tijdelijk naar oostenrijk, gerlos om daar heel de winter de boel weer op zn kop te zetten, mensjes zat voeren is mijn job

Grappig. Mijn zus heeft een paar jaar geleden, precies hetzelfde gedaan, maar dan vlakbij Kufstein. In een discotheek. Overdag beetje skien en in de avond werken.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 13:00:
Wel weet ik 100% zeker dat ik niet oud word in Nl maar in een ander land, welke weet ik nog niet, maar ben al flink aan t rondkijken

Verstandig. wat wil je uiteindelijk gaan doen ? en waar hou je van ?
Waarschuw beheerder
donateur
We zijn er eindelijk over uit...
Het wordt Thailand :cheer:

En dan moet eind 2008 zo'n beetje gerealiseert worden :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op zondag 16 september 2007 om 20:43:
Het wordt Thailand

Slechte keus :lol:

Als je nog moet werken is Thailand een heel slecht idee.

Werkvergunning is haast onmogelijk.

Land kopen ook.

Weet waar je aan begint dat is het enige dat ik kwijt wil.

Ik zou het eerst een half jaar uit proberen.
Artiest {SHOWLIST artist 53429, 65021}
Waarschuw beheerder
Ik ga volgend jaar emigreren, naar de VS :)
Mijn verloofde woont daar en heb er keiveel zin in.
Ik ga in de staat Florida wonen, ongeveer 60km boven Miami.
Het is een grote uitdaging, een grote stap die je in je leven maakt, maar ik sta 300% achter mn beslissing om alles achter te laten hier na ruim 33 jaar Nederland.
De planning is rond mei/juni dat ik vertrek, ga trouwen, green card en werkvergunning regelen en dan kan het nieuwe leven beginnen voor ons.
Het zal tuurlijk in het begin voor zowel mij, maar ook voor mn ouders moeilijk zijn, het is niet niks.
Maar mn ouders kunnen niet wachten tot ze een keer op de koffie kunnen komen en wij hun Florida laten zien :P

Maar gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg middelen om te communiceren met elkaar: Skype, msn met de webcam dat je elkaar toch ziet.

En proberen 1-2 keer per jaar naar NL te gaan om iedereen weer te zien
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Emigreren absoluut!! Binnen 2 jaar (hopelijk) zitten we op Curaçao... Als alles mee zit tenminste.

Poesjj: als je de kans krijgt moet je het zeker doen, maar heel begrijpelijk dat je over je moeder in zit.. Daarentegen kan ze je altijd op komen zoeken, en jij haar :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 september 2007 om 20:36:
Poesjj: als je de kans krijgt moet je het zeker doen, maar heel begrijpelijk dat je over je moeder in zit.. Daarentegen kan ze je altijd op komen zoeken, en jij haar :flower:

Ja ik ga het ook gewoon doen hoor maar ik weet wel dat ik genoeg met regelen etc... enniewee eerst school afmaken en daarna gaan!:cheer:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Jordy Jurrius op maandag 17 september 2007 om 16:10:
Ik ga volgend jaar emigreren, naar de VS
Mijn verloofde woont daar en heb er keiveel zin in.
Ik ga in de staat Florida wonen, ongeveer 60km boven Miami.
Het is een grote uitdaging, een grote stap die je in je leven maakt, maar ik sta 300% achter mn beslissing om alles achter te laten hier na ruim 33 jaar Nederland.
De planning is rond mei/juni dat ik vertrek, ga trouwen, green card en werkvergunning regelen en dan kan het nieuwe leven beginnen voor ons.
Het zal tuurlijk in het begin voor zowel mij, maar ook voor mn ouders moeilijk zijn, het is niet niks.
Maar mn ouders kunnen niet wachten tot ze een keer op de koffie kunnen komen en wij hun Florida laten zien

Maar gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg middelen om te communiceren met elkaar: Skype, msn met de webcam dat je elkaar toch ziet.

En proberen 1-2 keer per jaar naar NL te gaan om iedereen weer te zien

Succes man! Klinkt allemaal supergoed.

Ik ben ook 1-2 keer per jaar in Nederland puur voor vrienden en familie.

Gelukkig heb ik hier bijna elke maand wel visite uit Nederland.
Dan weer vrienden dan weer mn ouders, nu is mn broer dr met zn kleine.

Ik heb echt niks te klagen.
Waarschuw beheerder
Me ouders gaan over een tijdje naar spanje emigreren.Ben benieuwd of het door gaat :P
Me oom is 40 jaar geleden naar canada geemigreert :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jared B) op dinsdag 18 september 2007 om 03:03:
Succes man! Klinkt allemaal supergoed

dank je :)
en ja klinkt zeker goed :D

Ik ben ook 1-2 keer per jaar in Nederland puur voor vrienden en familie.

Gelukkig heb ik hier bijna elke maand wel visite uit Nederland.
Dan weer vrienden dan weer mn ouders, nu is mn broer dr met zn kleine

gezellie :)
ik hoop dat dat dadelijk aan mijn kant ook allemaal mogelijk is.
ik ken daar in de VS ook al aardig wat NL-ers inmiddels, naast de Zuid Amerikanen en Amerikanen en allemaal heel goede contacten mee, wonen verspreid in het land, dus dat maakt het natuurlijk ook leuker.
Door oa Myspace veel mensen leren kennen en ook al veel persoonlijk ontmoet.

Ik heb echt niks te klagen

En daar gaat het om lijkt mij :)
Waarschuw beheerder
Ik woon nu ruim een jaar in Miami, en bevalt me prima. Met de verzekeringen is het allemaal niet zo slecht als men iedereen laat geloven. Ik betaal hier 60 dollar per maand. Als ik naar de dokter oid ga betaal ik 20 dollar cash en de rest is verzekerd.
Dat is via het werk uit, en de meeste iets grotere bedrijven bieden dat aan de werknemers aan. Indien niet, dan zijn er particuliere verzekeringen te krijgen voor rond de 130-160 per maand.

Als je erover denkt om voor (on)bepaalde tijd naar het buitenland te gaan, zal ik het vooral doen.
Het is een grote stap, maar je leert een hoop, en dat kunnen ze nooit meer afnemen. Mocht het niet bevallen dan kan je altijd terug naar NL.

Hurricanes hebben me tot nu toe nog niet lastig gevallen. Over het algemeen elke dag zon, en altijd warmer dan 25 graden.. Leuke vakantie plek voor vrienden en familie.
Waarschuw beheerder
donateur
ik verkas naar zuid frankrijk zodra t kan
dit huis wil ik kopen (staat al minstens 20 jaar leeg)
[img width=640 height=480 cacheid=0005bf08000f10c87014d7ac1a020539ca]https://album.partyflock.nl/18479493.jpg[/img]
we (familie) hebben al een vakantiehuis daar, en er is iets verderop nog een heel verlaten dorp
voordat nederland de bodem van de zee wordt, ben ik wel weg :d

https://partyflock.nl/album/261408/1567709
(foto's van de omgeving om t huis)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Under_ground op woensdag 19 september 2007 om 19:00:
Ik woon nu ruim een jaar in Miami, en bevalt me prima. Met de verzekeringen is het allemaal niet zo slecht als men iedereen laat geloven.

Dat zeg je goed......"zoals men iedereen laat geloven".

Maarja het idee, dat het ergens anders een stuk beter is dan hier in NL zou niet gunstig zijn voor nederland zelf. Als de massa er eenmaal aan ruikt...
Waarschuw beheerder
Zou lekker zyn als de zon dag en nacht scheen maar voor een Ras echte Hollander gaat dat na een tydje ook vervelen... Dan ga je hoe gek 't ook klinkt de kou,sneeuw, regen etc. missen...

Daarbij ben ik helemaal niet zo'n persoon die van 35 graden houdt, mooi weertje is lekker maar niet overdreven heet...
Waarschuw beheerder
Ja daar denk ik de laatste tijd ook goed over na.... Ik word GEK van de agressiviteit in dit land!! De mensen hier denken alleen maar aan hun zelf. Persoonlijk ben zo helemaal niet dus voel me hier totaal niet prettig en dacht daarom aan Amerika omdat alles daar GROOT is. De behoefte aan ruimte vind ik belangrijk geworden nu ik HIER al 26 jaar rond loop.

Ben alleen niet zo'n taalwonder:)....

Waarschuw beheerder
Nog even en ik ben ook weg:D Hup de wijde wereld in en echt leven! Ik ga toch zeker niet knetters hard werken tot mijn pensioen om vervolgens een paar jaar later in een bejaardetehuis te belanden. Mooi gek! Neehj wat dat betreft pas ik totaal niet in dit systeem.. ik zie er de voordelen niet van... Alleen een hoop nadelen en depressieve, ontevreden, lustelose, verbitterde mensen. Op een paar na dan;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
vaak over nagedacht om te doen :yes: ... ergens wil ik het te graag ... maar vind het onverantwoord :)
Waarschuw beheerder
deze jongen zit al lekker in Zuid frankrijk, zuiden van de cantal noord auvergne om precies te zijn
ski gebied op 1 uur afstand
ben vorige week begonnen in een bedrijf dat dubbel glas maakt
en dat wordt n contract binnen 2 mnden :)

sws ga ik niet meer in NL wonen

huisje huren kost je hier 300 - 400 eurie en dan heb je n mooi huis op n berg :D

wegenbelasting is er niet, ja tolwegen, maar die rij ik niet
de benzine is 30 cent goedkoper
en het bedrijf betaalt me 16 maanden per jaar 8)

ik zeg ajuzeh Hollande :bye:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jared B) op maandag 17 september 2007 om 15:52:
Slechte keus

Als je nog moet werken is Thailand een heel slecht idee.

Werkvergunning is haast onmogelijk.

Land kopen ook.

Weet waar je aan begint dat is het enige dat ik kwijt wil.

Ik zou het eerst een half jaar uit proberen.

Een vriend van ons die heeft er een tattooshopje en daar willen we de boel uitbreiden met piercen e.d.

Dus werk is er (in principe) wel.

Land kopen schijnt inderdaad een heel gedoe te zijn als je niet van Thaise komaf bent, maar dat moeten we allemaal nog uitdokteren.

Eerst maar eens een paar maandjes kijken of het uberhaupt wel bevalt...

Maar het is een leuke droom B)

Hoe heb jij dat aangepakt?
Waarschuw beheerder
Al een heeeeeeeeele oude topic maar toch :)

Wij gaan nadat mijn vriend klaar is met zijn opleiding naar tsjechie. We hebben hier een bedrijf en dat verkassen we dan daar naar toe. Klanten zitten wereldwijd en contact heb je toch via internet en op beurzen. Dus zo'n ramp zal dat niet worden.

We zijn eerst bezig geweest met een kasteel maar dat is uiteindelijk toch niet doorgegaan. Dus nu gaan we binnenkort tekenen voor een oude houtzagerij met daarnaast een grote oude vervallen villa die verbouwd wordt. De tuin bestaat uit 12 HA bos. Dus onderhoud valt wel mee ;) en de bomen blijven ook lekker staan en zullen niet gekapt worden. Wie wilt dat nou niet een hoop natuur in de tuin!
Wat ook wel makkelijk is dat het 8 uur rijden is vanuit nederland naar daar. Aangezien mijn broertje in ons huis in Nederland gaat wonen. Ook zitten we op 10 min. afstand bij een grote skipiste vandaan (bublava) dus dat wordt lekker snowboarden...
Waarschuw beheerder
donateur

Is iets waar ik ook enorm veel over na denk...:/
Ben zelf 3 mnd naar Peru geweest, heb de tijd van mijn leven gehad, heb mezelf heel anders leren kennen, dingen gezien/gedaan die hier in NL nevernooit zouden gebeuren...

Wilde eigenlijk niet meer terug naar NL .. (rotland!:/ vind ik nog steeds overigens!!:X) ..
Toen ik terug was wilde ik direct weer weg.. Voelde me compleet niet gelukkig hier..:no:

Waarom zou je het doen?
Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden. Of misschien moet je er een tijdje tussen uit om te ondervinden dat Nederland toch niet zo slecht is?

Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen. En voor de ervaring natuurlijk, persoonlijk en werk ervaring.

[s]Jij bent een paar x naar Cura geweest zag ik?
Waarschijnlijk had je het daar enorm naar je zin, het niets hoeven, veel mogen... Vrijheid hebben...
Vraag is alleen, hoe realistisch is het dat dit blijft op het moment dat je écht ergens gaat wonen?
Denk dat het een verschil is, als je bijvoorbeeld een aantal maand ergens woont/werkt, of echt voor meerdere jaren.
Je krijgt dan toch alle échte verplichtingen enz weer..:/

Nederland is niet persé een slecht land..:)
Heeft wel positieve kanten.
Je kunt hier goed studeren/werken.
Dingen zijn goed geregeld hier..

MAAR voor mij absoluut géén land om de rest van mijn leven te blijven wonen..:X:X:X

Voorlopig eerst even werkervaring opdoen,
misschien weer studeren.. Geld sparen..
En dan pleite! :bye:

Gewoon een ticket kopen, en vanuit daar verder trekken..:)
Geen vast plan, gewoon doen wat er in mij opkomt, waar ik behoefte aan heb...:)

En dan misschien uiteindelijk een mooi landje uitzoeken om te gaan wonen..:)

(L) Reizen is werelds... (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van 'D :flower: op zondag 16 december 2007 om 18:10:
Vraag is alleen, hoe realistisch is het dat dit blijft op het moment dat je écht ergens gaat wonen?
Denk dat het een verschil is, als je bijvoorbeeld een aantal maand ergens woont/werkt, of echt voor meerdere jaren.
Je krijgt dan toch alle échte verplichtingen enz weer..:/

Ja ik ben me er heel goed van bewust dat het geen vakantie gaat worden :nee: Hard werken voor je geld dat weet ik al. Ik maak het ook niet mooier dan het is feit is dat je gewoon moet werken voor je geld.

Maar wil gewoon even weg hier. Het idee dat je na een lange dag hard werken ff lekker naar het strand kan om nog ff paar uurtjes te ontspannen lijkt me heerlijk.

Ik zal thuis ook echt wel missen; mn familie en vrienden, je schone kamer, je zachtje bedje dat je uit kan slapen haha dat soort dingen.
Maarja vind ik het niets pak ik het eerst volgende vliegtuig terug naar huis :D

Waarschuw beheerder
jaa ik zou best wel een jaartje weg willen hier.. naar een warmer land. en dan gewoon ene cursus volge ofzo..

Waarschuw beheerder

jwt kan ik ook eens de allochtoon uithalen en profiteren van de sociale zekerheid!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 januari 2008 om 02:09:
jwt kan ik ook eens de allochtoon uithalen en profiteren van de sociale zekerheid!

Belgische humor? :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op donderdag 3 januari 2008 om 11:01:
Belgische humor

neen, keiharde realiteit.

Waarschuw beheerder
donateur
In oktober ga ik mezelf voor een jaartje settelen in Ecuador. Word ook niet echt gelukkig in (of van) Nederland, maar wellicht kijk ik daar het jaar daarop weer heel anders tegenaan. Maar zal toch moeten gaan om dat te kunnen ondervinden ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou daar gaan we 8)
Nog 6 dagen thuis heheh diploma gehaald (Y) op naar de Antillen :woop:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 12 maart 2008 om 11:51:
Nou daar gaan we
Nog 6 dagen thuis heheh diploma gehaald op naar de Antillen

*jaloers*
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 13:48:
*jaloers*

Wat houdt je tegen?

(weet je dat ik het nu pas zie dat jij het bent :') )

Waarschuw beheerder
Eerst nog ff studie afmaken... beetje sparen enzo.. al dat soort dingetjes en daar ga ik ook erop uit :jaja:

Uitspraak van M. :') op woensdag 12 maart 2008 om 13:54:
(weet je dat ik het nu pas zie dat jij het bent :') )

Haha :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 14:00:
Eerst nog ff studie afmaken... beetje sparen enzo.. al dat soort dingetjes en daar ga ik ook erop uit :jaja:

Ok netjes :D
Ben blij dat ik mn diploma heb 8) Al zal ik als ik niet voor langere tijd blijf nog verder gaan studeren :jaja:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 14:00:
Haha :P

Whehe ja ik hou al die namen niet bij joh :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 12 maart 2008 om 14:07:
Al zal ik als ik niet voor langere tijd blijf nog verder gaan studeren

Kan altijd nog, het leven duurt als het goed is nog een heeeeele tijd :cheer: En iig een diploma op zak.. prima toch (Y) :d

Wanneer ga je nou precies? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 14:40:
Kan altijd nog, het leven duurt als het goed is nog een heeeeele tijd :cheer: En iig een diploma op zak.. prima toch (Y) :d

:jaja: daaaaaaarom :D

Het leven is mooi :D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 maart 2008 om 14:40:
Wanneer ga je nou precies? :)

Dinsdag om 10.05 :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 12 maart 2008 om 14:54:
Dinsdag om 10.05

en hoe is het daar? Kom eens met verhalen! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb met mijn vriend afgesproken dat als we geen kinderen kunnen krijgen,we in Italie gaan wonen en daar een nieuw/ander leven op gaan bouwen..
Maar waarschijnlijk blijf ik dus gewoon tot mijn dood in mijn huidige woonplaats :)
Tenzij Nederland echt een kutland gaat worden!!

En gewoon ff een jaar naar het buitenland gaan trekt mij dan weer totaal niet..maar als ik thuis zou wonen en vrijgezel zou zijn is dat weer een heel ander verhaal.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sheryl op maandag 24 maart 2008 om 12:23:
en hoe is het daar? Kom eens met verhalen! ;)

Te fucking vet :D :cheer:
Waarschuw beheerder
Ik wil sowieso voor een tijd naar een aantal verschillende landen. Als dat me beter bevalt dan Nederland is er een kans dat ik vertrek ja.
Waarschuw beheerder
ik rond mijn studie af en ben pleite, vraag een werkvergunning aan in Australie en begin een nieuw leven.

Het is daar zo easy going...en met de mantaliteit daar raak je ook niet in de stress, en dan is het ook nog altijd mooi weer.

Wat heb je hier?! je moet hard werken voor weinig want ook heb je een hoge opleiding genoten, kanje alsnog een groot percentage afstaan, wil je een huis kopen en kinderen moeten beide blijven werken, anders haal je het niet.

zorg is zeer slecht hier, zeker in verhouding tot wat je krijgt en dan is er al dat gezeik over moslim enz.

Het gras zal altijd groener zijn bij de buren, maar Nederland gaat erg hard achteruit. en er is voorlopig geen verbetering in vooruitzicht
Waarschuw beheerder
Hier nog een toekomstige emigrant, ben momenteel bezig mijn canadese paspoort te krijgen, dat maakt het net wat makkelijker. En eerst moet de kleine nog geboren worden natuurlijk.
Maar dat we gaan is zeker.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wizard Sleeve op woensdag 9 april 2008 om 09:47:
Het gras zal altijd groener zijn bij de buren, maar Nederland gaat erg hard achteruit. en er is voorlopig geen verbetering in vooruitzicht

Helemaal mee eens.. Mijn toekomst zal ook zeker niet in Nederland liggen!

Waarschuw beheerder
pff..ik zou zo graag willen emigreren..er is weinig wat me hier nog bezig houd..of de moeite is om voor te blijven..

Waarschuw beheerder
Ja, studie afmaken en dan lekker naar een ander land!!!!!

Waarschuw beheerder
Ik blijf wel in Nederland, maar voor een poosje naar een ander land kan altijd natuurlijk.. dat is totaal je eigen keuze(Y);)
Waarschuw beheerder
Ik ga in september voor een jaar naar Japan emigreren! Sla doodsangsten uit, maar wel vet! (H)

Waarschuw beheerder
ik ben wel van plan naar het buitenland te gaan, ik wil zo snel mogelijk
maar
ik zit nog op school dus moet ik wachten x[.
voor mij is Nederland niet een land waar ik gelukkig kan worden, dat komt ook omdat ik tot 2000 in het mooiste land ter wereld heb gewoond:
Zuid afrika =D.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 maart 2008 om 18:30:
Tenzij Nederland echt een kutland gaat worden!!

is het al :loser:!

Waarschuw beheerder
Ik ga met ca een jaar weg om te gaan wonen op Bali.Kan niet wachten om wegtegaan hiervandaan.

Waarschuw beheerder
Amerika heeft mij altijd getrokken en ik kan het niet echt loslaten, heb altijd gezegd dat ik er naar toe wil emigreren! Alleen heb ik een vriend die Amerika allemaal to much vind en waarschijnlijk zal het er wel niet inzitten maar het blijft altijd een stille droom om mijn spullen te pakken en te verhuizen naar Californie!

Wie weet komt die dag er nog maar ik ga er maar niet uit vanuit! Eerst binnenkort maar ons kindje op de wereld zetten en wie weet wat de toekomst ons dan zal brengen! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb zo mijn bedenkingen over emigreren. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen betalen, en ik heb opzich wel de behoefte om meer van de wereld te zien, maar aan de andere kant absoluut niet de behoefte om nieuwe vrienden enzo te moeten leren kennen enzo want ik vind het wat dat betreft hier wel oké, en aangezien ik niet zo'n outgoing iemand ben, zou me dat veels teveel moeite kosten.

Als je nog met je partner mee emigreert is t nog te doen, maar no way dat ik in me eentje alles en iedereen ooit achter zou laten, ik begin het hier net leuk te vinden, en dingen die ik hier graag doe zoals n dikke jamba roken tsja dat kan in de meeste buitenlanden niet.

Waarschuw beheerder
Hoe denken jullie over emigreren

zonder bij na te denken.........gaan met die banaan....:woeptiedoe:

Werkzaam bij Hoe Gaar Dan
Artiest Flawless
Waarschuw beheerder
donateur
Roep al jaren dat ik ga emigreren naar new zeeland, waarom new zeeland? ik ben van mening dat dit één van de weinige landen is waar het politieke klimaat enigzins gelijk is aan dat van nederland alleen wat milder. Ik wil over 10/20 jaar niet meer in nederland zijn denk ik, als ik zie hoe welke kant het nu al opgaat met de verharding is het tegen die tijd helemaal niet meer uit te houden:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 14 april 2008 om 03:59:
en dingen die ik hier graag doe zoals n dikke jamba roken tsja dat kan in de meeste buitenlanden niet.

Whaha dat kan je hier op Curaçao ook doen :lol:
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Ben wel benieuwd hoe flockers hier tegenover staan. En er zullen natuurlijk ook genoeg flockers zijn die die stap gezet hebben.

Persoonlijk vindt ik het primah hiero...:yes: niks te klagen...(y)
Familie van mij is wél ge-emigreerd in het verleden, ze zitten in Canada, Florida, Brazilie, Zuid Afrika, en in de regio Thailand....heb er verder weinig mee, wel handig, onderdak mócht ik in de buurt zijn...:)
In de toekomst zie ik mezelf wel ergens in de zon genieten van mijn fortuintje...8):yes: maar zover is het nog niet....;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ben in Januari naar Amerika vertrokken. Deel van me spullen staat nog opgeslagen bij me ouders in Nederland gezien we geen woonadres hebben in Amerika.

Zal er voorlopig ook niet van komen gezien mijn kerel en ik beide voor zowiezo een jaar (hopelijk 3-5 jaar) in Irak werken.

Zodra we klaar zijn hier ga ik terug naar texas, zal alleen nog naar Nederland komen voor familie bezoek.

Tot op heden geen spijt dat ik vertrokken ben, mis Nederland absoluut niet, eigenlijk hoe meer ik het nieuws lees en hoe meer ik met mijn vrienden praat (hun manier van denken/doen) heb ik zoiets van... nee niet mijn land meer.

Eigenlijk irriteer ik me mateloos aan Nederlanders de laatste tijd, ja ook mijn familie. Mensen maken zich druk om zulke kleine dingen, alles in drama.

Na een aantal keer hier in Irak een alarm red gehad te hebben, maak ik me niet zo'n zorgen meer om die rekeningen... geloof me... die drama... het is het allemaal niet waard.

Waarschuw beheerder

Zoals ik er nu over denk zou ik later wel willen emigreren. Niet voor een jaartje maar gewoon voor vast, en dan het liefst Italie. Ben echt gek op dat land, de mensen, de cultuur! :)

Maarja, ik denk zoveel en wil zoveel.. zal wel niks van terecht komen! 8)

Waarschuw beheerder
tja... nooit echt serieus over nagedacht
tot ik heel dit topic heb doorgelezen, jullie verhalen brengen me op een idee :-D

toen ik 18 was heb ik een jaar in Amerika gezeten, is niet echt emigreren en je komt in een redelijk gespreid bedje, maar leuk en leerzaam is het wel!

ik ga er maar es over nadenken, emigreren :-D

:bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op donderdag 17 april 2008 om 01:11:
Whaha dat kan je hier op Curaçao ook doen

heje gewoon koffieshops daar ofzo? hoe mot ik me dat voor stelle?

Neem trouwens wel aan dat je dr erg goeie buitenwiet kan kweken :)
Waarschuw beheerder
Pfff zo denk ik er nou precies ook over

of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden

marja nog 1,5 jaartje naar school me stucadoor diploma halen ff knalle en een zakcentje verdienen (spaar nu trouwens ook al) en dan z'n kaart voor een jaar in Australie aanvragen en backpacken daar als het me goed bevalt misschien wel daar wat nieuws beginnen.

als Australie me niet bevalt word het spanje ook veel relaxtere mentaliteit minder klote volk waar ik elke maand weer mee lig te matten als ik uit ga (EN NEE IK HEB HET ECHT NIET OVER MAROKANEN:P8))
me pa woont al voor de helft in spanje en met de tijd zal dat ook wel voor helemaal worden dus heb een lekkere binnenkomer daarzo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 april 2008 om 20:54:
heje gewoon koffieshops daar ofzo? hoe mot ik me dat voor stelle?

Neem trouwens wel aan dat je dr erg goeie buitenwiet kan kweken :)

Whaha nee kek hier koop je die shit op de straat :D en de coke ook :')
10 gulden voor een gram pure goeie coke whaha echt prachtig hoe dat hier in zn werk gaat.

Zou het bijna gaan gebruiken :lol:
Waarschuw beheerder
Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen.

Gewoon doen! Dan pas kom je erachter ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ragdoll op woensdag 7 mei 2008 om 02:03:
Gewoon doen! Dan pas kom je erachter ;)

Op dit moment gaat alles nog soepel :D
Waarschuw beheerder
Hoe eerder je gewoon gaat kijken in het land waar je wilt wonen, hoe beter.
Wees dan realistisch en maak een plan, waar je vervolgens niet meer van af wijkt, maar hoogstens een beetje bijstelt.

Als je in Nederland geboren bent en je hebt een tijdje gewerkt en niet als een hersenloos alle centen over de balk gesmeten, doe je er verstandig aan om zo snel mogelijk op te hoepelen uit NEEderland.

Maargoed, dit is mijn mening.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P.riscilla op vrijdag 21 september 2007 om 16:15:
Zou lekker zyn als de zon dag en nacht scheen maar voor een Ras echte Hollander gaat dat na een tydje ook vervelen... Dan ga je hoe gek 't ook klinkt de kou,sneeuw, regen etc. missen...

Jij misschien, maar ik heb er na 1.5 jaar in een tropisch gebied te wonen nog niet echt behoefte aan. Hoe langer dat ik er zit, hoe erger ik NIET terug wil.