Partyflock

Forumonderwerp · 962762
1898x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe denken jullie over emigreren? Of een jaar(of langer) naar het buitenland gaan.

Waarom zou je het doen?
Soms vraag ik me wel eens af of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden. Of misschien moet je er een tijdje tussen uit om te ondervinden dat Nederland toch niet zo slecht is? :rot:

Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen. En voor de ervaring natuurlijk, persoonlijk en werk ervaring.

Ben wel benieuwd hoe flockers hier tegenover staan. En er zullen natuurlijk ook genoeg flockers zijn die die stap gezet hebben.

:bye:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben wel van plan naar het buitenland te gaan, ik wil zo snel mogelijk
maar
ik zit nog op school dus moet ik wachten x[.
voor mij is Nederland niet een land waar ik gelukkig kan worden, dat komt ook omdat ik tot 2000 in het mooiste land ter wereld heb gewoond:
Zuid afrika =D.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 maart 2008 om 18:30:
Tenzij Nederland echt een kutland gaat worden!!

is het al :loser:!

Waarschuw beheerder
Ik ga met ca een jaar weg om te gaan wonen op Bali.Kan niet wachten om wegtegaan hiervandaan.

Waarschuw beheerder
Amerika heeft mij altijd getrokken en ik kan het niet echt loslaten, heb altijd gezegd dat ik er naar toe wil emigreren! Alleen heb ik een vriend die Amerika allemaal to much vind en waarschijnlijk zal het er wel niet inzitten maar het blijft altijd een stille droom om mijn spullen te pakken en te verhuizen naar Californie!

Wie weet komt die dag er nog maar ik ga er maar niet uit vanuit! Eerst binnenkort maar ons kindje op de wereld zetten en wie weet wat de toekomst ons dan zal brengen! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb zo mijn bedenkingen over emigreren. Ik zou het zelf absoluut niet kunnen betalen, en ik heb opzich wel de behoefte om meer van de wereld te zien, maar aan de andere kant absoluut niet de behoefte om nieuwe vrienden enzo te moeten leren kennen enzo want ik vind het wat dat betreft hier wel oké, en aangezien ik niet zo'n outgoing iemand ben, zou me dat veels teveel moeite kosten.

Als je nog met je partner mee emigreert is t nog te doen, maar no way dat ik in me eentje alles en iedereen ooit achter zou laten, ik begin het hier net leuk te vinden, en dingen die ik hier graag doe zoals n dikke jamba roken tsja dat kan in de meeste buitenlanden niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van M. :') op woensdag 25 juli 2007 om 13:20:
Hoe denken jullie over emigreren

zonder bij na te denken.........gaan met die banaan....:woeptiedoe:

Werkzaam bij Hoe Gaar Dan
Artiest Flawless
Waarschuw beheerder
donateur
Roep al jaren dat ik ga emigreren naar new zeeland, waarom new zeeland? ik ben van mening dat dit één van de weinige landen is waar het politieke klimaat enigzins gelijk is aan dat van nederland alleen wat milder. Ik wil over 10/20 jaar niet meer in nederland zijn denk ik, als ik zie hoe welke kant het nu al opgaat met de verharding is het tegen die tijd helemaal niet meer uit te houden:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 14 april 2008 om 03:59:
en dingen die ik hier graag doe zoals n dikke jamba roken tsja dat kan in de meeste buitenlanden niet.

Whaha dat kan je hier op Curaçao ook doen :lol:
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Ben wel benieuwd hoe flockers hier tegenover staan. En er zullen natuurlijk ook genoeg flockers zijn die die stap gezet hebben.

Persoonlijk vindt ik het primah hiero...:yes: niks te klagen...(y)
Familie van mij is wél ge-emigreerd in het verleden, ze zitten in Canada, Florida, Brazilie, Zuid Afrika, en in de regio Thailand....heb er verder weinig mee, wel handig, onderdak mócht ik in de buurt zijn...:)
In de toekomst zie ik mezelf wel ergens in de zon genieten van mijn fortuintje...8):yes: maar zover is het nog niet....;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ben in Januari naar Amerika vertrokken. Deel van me spullen staat nog opgeslagen bij me ouders in Nederland gezien we geen woonadres hebben in Amerika.

Zal er voorlopig ook niet van komen gezien mijn kerel en ik beide voor zowiezo een jaar (hopelijk 3-5 jaar) in Irak werken.

Zodra we klaar zijn hier ga ik terug naar texas, zal alleen nog naar Nederland komen voor familie bezoek.

Tot op heden geen spijt dat ik vertrokken ben, mis Nederland absoluut niet, eigenlijk hoe meer ik het nieuws lees en hoe meer ik met mijn vrienden praat (hun manier van denken/doen) heb ik zoiets van... nee niet mijn land meer.

Eigenlijk irriteer ik me mateloos aan Nederlanders de laatste tijd, ja ook mijn familie. Mensen maken zich druk om zulke kleine dingen, alles in drama.

Na een aantal keer hier in Irak een alarm red gehad te hebben, maak ik me niet zo'n zorgen meer om die rekeningen... geloof me... die drama... het is het allemaal niet waard.

Waarschuw beheerder
Hoe denken jullie over emigreren?

Zoals ik er nu over denk zou ik later wel willen emigreren. Niet voor een jaartje maar gewoon voor vast, en dan het liefst Italie. Ben echt gek op dat land, de mensen, de cultuur! :)

Maarja, ik denk zoveel en wil zoveel.. zal wel niks van terecht komen! 8)

Waarschuw beheerder
tja... nooit echt serieus over nagedacht
tot ik heel dit topic heb doorgelezen, jullie verhalen brengen me op een idee :-D

toen ik 18 was heb ik een jaar in Amerika gezeten, is niet echt emigreren en je komt in een redelijk gespreid bedje, maar leuk en leerzaam is het wel!

ik ga er maar es over nadenken, emigreren :-D

:bye:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van M. :') op donderdag 17 april 2008 om 01:11:
Whaha dat kan je hier op Curaçao ook doen

heje gewoon koffieshops daar ofzo? hoe mot ik me dat voor stelle?

Neem trouwens wel aan dat je dr erg goeie buitenwiet kan kweken :)
Waarschuw beheerder
Pfff zo denk ik er nou precies ook over

of Nederland het land is waar ik echt gelukkig kan worden

marja nog 1,5 jaartje naar school me stucadoor diploma halen ff knalle en een zakcentje verdienen (spaar nu trouwens ook al) en dan z'n kaart voor een jaar in Australie aanvragen en backpacken daar als het me goed bevalt misschien wel daar wat nieuws beginnen.

als Australie me niet bevalt word het spanje ook veel relaxtere mentaliteit minder klote volk waar ik elke maand weer mee lig te matten als ik uit ga (EN NEE IK HEB HET ECHT NIET OVER MAROKANEN:P8))
me pa woont al voor de helft in spanje en met de tijd zal dat ook wel voor helemaal worden dus heb een lekkere binnenkomer daarzo
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 21 april 2008 om 20:54:
heje gewoon koffieshops daar ofzo? hoe mot ik me dat voor stelle?

Neem trouwens wel aan dat je dr erg goeie buitenwiet kan kweken :)

Whaha nee kek hier koop je die shit op de straat :D en de coke ook :')
10 gulden voor een gram pure goeie coke whaha echt prachtig hoe dat hier in zn werk gaat.

Zou het bijna gaan gebruiken :lol:
Waarschuw beheerder
Zit al best lang met het idee in mn hoofd om een tijdje naar het buitenland te vertrekken puur voor je zelfontwikkeling en om echt zelfstandig te worden zonder mensen in de buurt waar je op terug kan vallen.

Gewoon doen! Dan pas kom je erachter ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ragdoll op woensdag 7 mei 2008 om 02:03:
Gewoon doen! Dan pas kom je erachter ;)

Op dit moment gaat alles nog soepel :D
Artiest {SHOWLIST artist 61113, 54585}
Waarschuw beheerder
Hoe eerder je gewoon gaat kijken in het land waar je wilt wonen, hoe beter.
Wees dan realistisch en maak een plan, waar je vervolgens niet meer van af wijkt, maar hoogstens een beetje bijstelt.

Als je in Nederland geboren bent en je hebt een tijdje gewerkt en niet als een hersenloos alle centen over de balk gesmeten, doe je er verstandig aan om zo snel mogelijk op te hoepelen uit NEEderland.

Maargoed, dit is mijn mening.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van P.riscilla op vrijdag 21 september 2007 om 16:15:
Zou lekker zyn als de zon dag en nacht scheen maar voor een Ras echte Hollander gaat dat na een tydje ook vervelen... Dan ga je hoe gek 't ook klinkt de kou,sneeuw, regen etc. missen...

Jij misschien, maar ik heb er na 1.5 jaar in een tropisch gebied te wonen nog niet echt behoefte aan. Hoe langer dat ik er zit, hoe erger ik NIET terug wil.