Hallo , wat vinden jullie van de politie 
wat vinden jullie van de politie
Met zo'n flitser gaan staan is echt niet om jouw en mijn veiligheid. Er zijn er genoeg die de maximumsnelheid aanhouden en bij het zien van de bekende flitskast of een flitser alsnog op de rem stappen om er maar zeker van te zijn dat ze geen bekeuring krijgen. Gevolg is vaak kop-staart botsingen.
Anderhalf jaar terug is er in mijn auto ingebroken in Amsterdam. Gewoon overdag, naar het politiebureau en moest maar een afspraak maken. Sorry dat ik het moet zeggen, maar daar zakte me broek echt van af.
Laatst nog uitgemeten en wel in jawel de media. Om even precies te zien Guusje ter Horst van binnenlandse zaken die heeft gezegd dat er afspraken moeten worden gemaakt over het aantal binnen te harken boetes en nu ook afspraken over de prestaties van de politie.
Politie? Door de politiek te zeer aan de lijn gehouden door middel van prestatiecontracten en boete-quota om nog serieus voor de openbare veiligheid in te staan. Mocht de nood ooit aan de man komen speel ik liever voor eigen rechter...
openbare veiligheid
Ja en er zijn er ook genoeg die op de rem gaan staan als ze wel te hard rijden. Kijk zo kun je voor elke aktie wel een excuus gaan verzinnen natuurlijk. Maar die controle op je snelheid is echt voor jouw en andermans veiligheid en niet om die schatkist te vullen. Als jij te hard rijd, ben je zelf verantwoordelijk voor je bijdrage aan die schatkist. Zo zie ik het, je hebt het tenslotte helemaal zelf in de hand!
Ik kan me je reactie wel voorstellen, alleen bedenk dat er bij de politie ook een capaciteitsprobleem zit. Aangiftes mbt geweldszaken zijn de laatste jaren enorm gestegen en dat zijn nou eenmaal niet aangiftes die je even snel kunt doen. Dus daarom werken ze tegenwoordig met afspraken, al zie ik daar het probleem niet zo van. Iedereen wil natuurlijk snel alles regelen, maar ja...dat kan nou eenmaal niet altijd.
Ja en? Je bent bij elke overtreding die je maakt toch zelf bij? Ik snap niet dat mensen daar zo over zeuren.
De media smult hiervan en inderdaad, die zetten dat uitgemeten in de krantjes. Maar volgensmij moeten de Nederlanders hier niet zo klagen en zeuren. Er zijn inderdaad afspraken mbt prestatiecontracten alleen zijn die niet zo opgezet en negatief zoals vele hier willen beweren. Zelfs met prestatiecontracten of quotums, heeft een agent op straat nog ruimte genoeg om overtredingen zelf te beoordelen en te beslissen om welke aktie hij/zij hierop neemt. Het wil dus niet zeggen, dat als jij een bekeuring krijgt voor je gordel, snelheid of weet ik veel wat..dat je die prent krijgt omdat men een quotum heeft. Dat slaat nergens op. Je kan ook je gordel gewonn dragen of je aan de snelheid houden...
Nu liggen ze zelf in de struikjes om de werkende mens die per ongeluk 5 kilometer harder gaat
gaat dan de maximumsnelheid wat geld afhandig te maken omdat een of andere gek heeft bepaald hoe hard we daar mogen rijden.
Daar bevestigen die prestatiecontracten in mijn hoofd ermee in het rond en ga er inderdaad zo over denken. Want het is niet alleen het aantal berovingen, verkrachtigen en moorden die ze moeten oplossen. Het zijn er ook aantallen voor verkeersovertedigen die ze moeten scoren. Dus weet niet wat jij nu recht probeert te praten wat eigenlijk krom is
Maar wat wil je dan? Dat er helemaal niet meer op snelheid word gecontroleerd? Er is nou eenmaal een grens gesteld en daar moet iedereen zich aan houden. Dan kan je zeggen, het gaat maar om die 5 kilometer, maar dat is nou eenmaal de grens die is afgesproken. Als men zou zeggen: Nou weet je wat, dan gaan we pas bekeuren vanaf 10 kilomter te hard... Dan gaan mensen vanzelf weer zeiken als net die 11 kilomter te hard hebben gereden. Je kan het kinderachtig vinden, maar dat is nou eenmaal de grens.
En als jij steeds op je snelheidsmeter moet kijken ipv voor je, dan doe je iets niet goed. Dan trap je toch het gaspedaal wat minder hard in?
Nou er is weinig kroms aan. Met die prestatiecontracten heb jij helemaal niets mee van doen. Hou jij je aan de regels, is er toch niets aan de hand? Snap je probleem niet...
Vind het een super slap excuus om je af te reageren op de politie.
Ze hebben prestatiecontracten..jaja, maar men weet niet wat er werkelijk in staat, hoe de verhoudingen zijn. Complete onzin!
Vergeet trouwens niet dat een groot percentage van de doden die in Nederland vallen, het verkeer de oorzaak is. 9 van de 10 keer heeft snelheid daar altijd een rol in. En zo lang jou niets overkomt, dan is het kinderachtig, maar als jou of een van je dierbaren wordt aangereden omdat iemand te hard heeft gereden, dan heb je ook graag dat de politie er iets aan doet...
Ja tuurlijk moet er gecontroleerd worden, maar dan wel op de plaatsen waar het echt nodig is. Zoiets als een drukke straat met een basisschool, provinciale wegen waar veel ongelukken gebeuren en wat meer met de onopvallende politie auto's.
Wat jij zegt over 10 kilometer pas te hard bekeuren is een goede optie en daaronder gewoon iets van een systeem 3x iets te hard en dan pas een bekeuring.
Iedereen die deel neemt aan het verkeer heeft te maken met die prestatiecontracten. Draag jij je gordel niet bijvoorbeeld val je er al onder. Sla je iemand zijn hersenpan in voor de pinautomaat val je ook onder het prestatiecontract
Graag zou ik hier dan wel bewijs van willen zien.
Zoals je ziet is dat niet alleen maar snelheid, grootste probleem is het niet voorrang verlenen, met drank op en ga zo maar door.
Heel lang is het verkeer zelfs doodsoorzaaknummr 1 geweest in Ned. Inmiddels is dit wel iets anders, maar het verkeer is nog steeds 1 van de grootste oorzaken waardoor mensen overlijden..
Laat me niet lachen, pannekoek...
Er sterven in Nederland alleen al aan het verkeerd voorschrijven van medicijnen meer mensen dan in het verkeer.
Ken je feiten; het verkeer is doodsoorzaak nummer 1 onder jonge mannen tussen de 16 en 23 jaar.
Aan ouderdom of ziektes gaan die niet zo snel dood en op die leeftijd maak je nog weleens een klappertje...
In Oostenrijk en Italie hebben ze op sommige stukken de max. snelheid naar 150 en 160 verhoogd en ineens waren daar veel minder ongelukken te betreuren.
Ik beweer toch ook niet dat het in het algemeen de doodsoorzaak nummer 1 is, leer lezen!!
Heel lang is het verkeer zelfs doodsoorzaaknummr 1 geweest in Ned.
Inmiddels is dit wel iets anders, maar het verkeer is nog steeds 1 van de grootste oorzaken waardoor mensen overlijden..
wil niet lullig doen gast maar je zegt toch echt dat het doodsoorzaak nummer 1 is
Ik beweer toch ook niet dat het in het algemeen de doodsoorzaak nummer 1 is
Italie en Oostenrijk zijn iets andere landen dan Nederland, ook qua infrastructuur e.d. Daarbij hebben ze in Tailand de doodsstraf, in Curacao witte stranden en in Colombia coca plantage's... Hebben we in Nederland ook niet. Misschien moesten we daar ook maar een voorbeeld aan nemen.
Dat beweer je wel
Geef mensen dan leeftijds- en ervaringsgebonden maximum snelheden.
Als je net je rijbewijs hebt: een sticker achterop je auto en je mag niet harder dan 130.
Heb je al 25 jaar je rijbewijs en maak je 40.000 km per jaar; 160 max
Hier ga ik niet eens op in
Iemand die 1 jaar zijn rijbewijs heeft kan misschien veel beter rijden dan iemand die al 25 jaar zijn rijbewijs heeft
Iedereen gelijke rechten gelijke kansen
dat kan wel, maar gezien de sterftecijfers in het verkeer in die specifieke leeftijdsgroep lijkt mij dat sterk...
In mijn ogen niet, als ik midden in de nacht 80 moet rijden vanwege 1 of andere trajectcontrole dan vind ik dat regelrechte bullshit
Die 80 kilometer is er voor de milieu-eisen ingesteld
Er is duidelijk een hoop mis met de wetgeving hier
Er is duidelijk een hoop mis met de wetgeving hier
@ Nolis : beter Automonteur dan Agent zonder ons reden ze op koeien
volgens mij
Nu zeg je het zelfde als mij automonteurtje worden/spelen. terwijl je in je vorige post al zei dat ik het al was zijn we nu beide kansloos
Maar sorry meneer agent zal je niet meer bekritiseren
eindelijk tevreden want uit deze discussie komen we nooit !