Hallo , wat vinden jullie van de politie 
Mensen zoals jij zijn het grote probleem in deze wereld.Iedereen neemt alles maar voor lief.
Dus jij wil zeggen dat je geen waardering hebt voor een agent
Sterker nog ik heb ook gewoon waardering voor politiewerk.
Waardering.......zeker dat wel!
Waardering....natuurlijk dat zeker.
die met gevaar voor eigen leven iemand red of voor de brandweerman,die een brandend huis ingaat om iemands kind of familie lid te redden?
Maar nee,tegenwoordig krijg je respect als je een dom liedje kunt rappen of als je crimineel bent...
Respect is een woord dat zo snel gebruikt wordt
Uitspraak van rOxXy op zaterdag 14 juli 2007 om 20:29:
Mensen zoals jij zijn het grote probleem in deze wereld.Iedereen neemt alles maar voor lief.
nou moet ik toch ook echt even zeggen: even goed lezen Rox....
lijkt me dat je nu een beetje téveel doorslaat Rox,
Laat ik even héél duidelijk zijn:
iedereen die zijn/haar leven in de waagschaal stelt om een ander mens en/of dier te redden heeft mijn utmost respect!
maar om nu "respect" te hebben voor een politie in het algemeen??? Neeeh........dat dan weer niet.
Net zo min als dat ik respect heb voor wie of wat dan ook die "gewoon doet wat hij/zij moet doen". Daar wordt je voor betaald of dat hoor je gewoon te doen. Iemand die opstaat voor een zwangere vrouw, iemand die de boodschappen tilt voor een oud vrouwtje, iemand die onderweg stopt om iemand te helpen met het wisselen van een autoband. Dat zijn dingen die hoor je gewoon te doen. Dat is in mijn beleving standaard procedure voor menselijk zijn en goed en fatsoenlijk met elkaar omgaan. Dat hoort gewoon zo. Niets om respect voor te hebben. Gewoon iets wat normaal moet en hoort te zijn. Respect daarvoor hebben is overdreven, het zou automatisme moeten zijn. Ik heb daar zoals gezegd heb waardering voor.........maar meer niet, het zou NORMAAL Moeten zijn als men een ander helpt!
Respect moet iemand verdienen........wie dan ook , waar dan ook, en een rapper die een stoer liedje kan rappen over "bitches en Ho's" en over hoeveel money and cars hij wel niet bezit.......... en doet hij niets anders dan het sterretje uithangen...ik lach me daar kapot om... TOTAAAAAAAAAAAAAL geen respect voor!
Maar zet diezelfde rapper zich nu in tegen (bijvoorbeeld) armoede onder oude mensen en helpt hij met dat vele geld van hem dieren in nood en helpt hij met de opbouw van schooltjes in Bangladesh............kijk dan heb ik voor diezelfde rapper ineens wél respect.
Respect moet verdient worden
Even on track blijven RoXxy....ik ben de vijand hier niet hoor!
Geef mensen macht en over het algemeen draaien ze dan door
Een hele mega dikke rij poppetjes!
NWA (Niggaz With Attitude) helemaal geweldig!
Ik heb al het werk van deze mannen!
Het ontstaan van vele rap 'helden' van nu ligt in de oorsprong van deze club.Eazy-E, Dr. Dre, Ice Cube voor het grote publie waarschijnlijk de bekendste.
Ice Cube will swarm
On any Muthafucka in a blue uniform
Just cuz I'm from the CPT, Punk police are afraid of me
A young nigga on a warpath
And when I'm finished, it's gonna be a bloodbath
Of cops, dyin in L.A.
Yo Dre, I got somethin to say
Fuck Tha Police!!
Straight outta Compton........het beste albun!!
Dit nummer helemaal top!
Fuck the police, for my dead homies
but tonight we get even,
Ik heb zelf op het moment een probleem met iemand,waarvan meerdere mensen zeggen,ga naar de politie.
'Maar ik geloof echt niet dat ze me gaan helpen
waarvan meerdere mensen zeggen,
Want denk jij nu echt dat als alle polities zouden protesteren tegen het huidige beleid dat het dan zo zou blijven? Welnee joh.........
Maar ze vinden het wel goed zo....
Straks lig jij ook ergens inelkaar getrapt door die gene met wie je ruzie hebt, en dan? Dán komen ze je wél helpen? Laat ze toch kapot donderen joh............los het zelf op!
Politie
Tering honden !!
tyfus honden !!!
kakker lakken
( val dood )
Daar kunnen de mensen nog eens een voorbeeld aan nemen
Om misverstanden te voorkomen, zeg maar
Maar inderdaad.........je kunt je kop in het zand steken zover als je wilt, maar de politiehaat in dit land groeit in een zeer rap tempo en ik denk zeker: terecht!laatste aanpassing 17 juli 2007 00:43
(Ik wil de mannen die hierboven staan niet weer aanvallen omdat we toch een redelijk gesprek hebben gekregen m.u.v. Empathy [BTR] die nu ook ineens populair moet doen met songteksten en die Polizia de Stato-hond)
heb ik nou weer verkeerd gedaan
No problem. Neem een kopje groene thee, dat kalmeert
Inderdaad, in hun taal is respect gelijk aan angst, pak ze dan aan zoals het zou moeten
Ik heb geen hekel aan alle agenten,maar ik heb wel een hekel aan het "apparaat" wat politie heet.
Dus als ik zeg dat ik politie haat,dan bedoel ik het systeem,wat voor geen meter werkt of niet word uitgevoerd...
Nou ja ik draai dat dan weer om....het apparaat wordt gemaakt en instand gehouden door de huidige politie.
Om maar even een voorbeeld te nemen:
Je huis is leeggehaald en je moet een afspraak maken om aangifte te doen terwijl ze met honderden in de bosjes liggen om je te betrappen op het overschrijden van de maximale snelheid van paar luttele kilometers.
Vindt je het dan raar dat het respect voor de politie weinig tot niets is? Ik niet.
maximale snelheid van paar luttele kilometers.
Ze maken er een afspraak voor juist om er de tijd voor te nemen en zo goed als mogelijk jouw verklaring op papier te zetten.
Ik wel. Maar dat komt omdat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Veel mensen komen alleen maar in aanraking met de politie als het om verkeersovertredingen gaat of als ze aangifte doen op een politiebureau. Maar er zijn zoveel politiediensten aan het werk, waar jij misschien niet eens van wist dat ze er waren. Er wordt zoveel gedaan aan opsporing en onderzoek, maar waar de gemiddelde burger op straat nooit iets van ziet of zal horen.
De mensen die jij bedoeld, zijn vaak medewerkers die een BOA certificaat hebben en specifiek voor die taak bezig zijn. Die zijn niet opgeleid tot agent of tot een taak waarbij ze jou aangifte kunnen opnemen. De verkeerspolitie is een appart onderdeel van de vele onderdelen. Die houden zich specifiek met verkeerstaken bezig.
Vraag ik me dan af..je aangifte wordt toch opgenomen? Ze maken er een afspraak voor juist om er de tijd voor te nemen en zo goed als mogelijk jouw verklaring op papier te zetten.
Die luttele kilometers zijn wel jouw en andermans veiligheid. Maar dat is weer een andere discussie.. Maar vind die taak net zo belangrijk!
De sneaky manier om in te gaan flitsen en paar weken later de acceptgiro te ontvangen vindt ik gewoon de goedkope manier van de staatskas spekken. Als de overheid wilt dat de maximum snelheid ergens gehandhaafd moet worden vanwege de veiligheid zet dan een legertje agenten neer met een lasergun. Zal meer indruk maken dan een acceptgiro waarvan je vaak al niet eens meer weet hoe je dat stukje weg hebt gereden. Laat het dus een leermoment wezen voor de hardrijder.
Is een goeie vraag, maar als jou auto, huisraad of zoiets dergelijks wordt gestolen zou je dan niet liever direct aangifte willen doen. Ik namelijk wel, het zou de kans kunnen verkleinen dat het in de laadruimte van een vrachtwagen belandt en naar Polen of ander land wordt vervoerd.
Waar we dus in weze ook weinig tot niks te maken hebben. De rechercheurs die de moordzaken en dergelijke oplossingen zullen bij de meeste ook niet in het rijtje gaan vallen.
Prioriteiten van de politie ligt toch wel beetje anders in mijn ogen.
Sterk voorbeeld zijn dan toch wel
de prestatiecontracten waar ze verplicht aan moeten werken.
Wel of niet geflitst worden heb je totaal zelf in de hand. Als jij je aan de snelheid houd, dan wordt je ook niet geflitst en spek je die staatskas ook niet. Dus ik vind die opmerking echt complete onzin. Dat sneaky ergens staan heeft wel degelijk zin. Als jij ze van veraf al ziet staan, trap iedereen die te hard rijd op zijn rem en na het passeren van de flitster gaat het gas er weer op. Als jij nou niet zeker weet dat ze er staan, zal je ook beter op je snelheid gaan letten om dat je niet gefitst wil worden...
En een groepje agenten die staan te laseren... Ik ben het met je eens, dat maakt absoluut meer indruk. Maar je kent die opmerking waarschijnlijk wel. Staan ze daar met z'n allen... Mensen hebben er toch altijd kritiek op. Mensen lopen wel vaak te zeiken dat de poltie alleen maar met dat soort dingen bezig hou, maar hoe vaak gebeurd het niet dat je een verkeersovertreding begaat of bij een ander ziet gebeuren en dat je daarvoor niet gepakt word? Dus ook die opmerkingen gaan er bij mij echt niet in, vind het echt onzin!
In Rotterdam wordt er meteen aangifte opgenomen. Maar zolang er niemand betrapt wordt, blijf je die kans altijd houden dat je spullen naar Polen worden vervoerd hoor. Met of zonder aangifte...
Maak dan ook deze opmerking niet:
Uitspraak van dave=alpha=eelke op vrijdag 20 juli 2007 om 07:57:
Prioriteiten van de politie ligt toch wel beetje anders in mijn ogen.
Als je er niets vanaf weet, dan weet je ook niet waar de prioriteiten liggen en waar de meeste manuren in worden gezet.
Gaan we weer... Die prestatiecontracten is echt weer iets opbeurend wat in de media wordt geroepen. Die prestatiecontracten is ineens voor veel mensen een heel leuk excuus om de politie af te zeiken op het moment dat ze een prent ontvangen. Maar vergeet niet dat die prestatiecontracten er ook zijn voor jouw woninginbraak, voor het oplossen van andere zaken. Daarbij, want het zal wel over het quotum gaan, als een agent een quotum heeft van 30 bekeuringen in een maand, heeft dat niets met zijn presteren te maken. En die 30 bekeuringen kan hij in 1 dag schrijven hoor.. Ze zien de hele dag overtredingen, maar zien er ook heel veel door de vingers. En als jij je aan de regels houd, krijg je toch ook geen bekeuring? Dus ik snap het probleem er niet van... Volgensmij heb je dat allemaal zelf in de hand!
Die mensen moeten vooral thuisblijven en niet de weg op gaan (als het zo is wat je zegt, enne...dat betwijfel ik)