Partyflock

Forumonderwerp · 956552
1 volger · 2748x bekeken
Waarschuw beheerder
De Nederlandse militairen hebben bij de plaats Chora een grote veldslag met de taliban gewonnen.

Aanval taliban afgeslagen

De Commandant der Strijdkrachten, generaal Dick Berlijn, zegt dat hij diep respect heeft voor de Nederlandse militairen. Bij de zware gevechten waren bijna alle 500 militairen betrokken.

Huisgehouden
Berlijn zegt dat de taliban 'als beesten tekeer zijn gegaan'. Burgers zouden zijn gedwongen mee te vechten. Volgens niet bevestigde meldingen zijn er 30 tot 70 burgerdoden. Berlijn houdt er rekening mee dat er burgers zijn gedood door Nederlands vuur.

Keel doorgesneden
De taliban hebben burgers die niet aan hun kant wilden meevechten direct geëxecuteerd, zegt Berlijn. "Ik heb harde rapportages gezien van de executie van twee broers en over acht vrouwen van wie de keel werd doorgesneden."

Compound
In de straatgevechten die de Nederlanders in Chora moesten leveren, werden zij in het weekeinde teruggedrongen op hun compound in het centrum van de stad. De verantwoordelijke Nederlandse commandant besloot die plek niet prijs te geven. "Hij heeft de juiste beslissing genomen door te blijven", vindt generaal Berlijn. "Ze hebben niet opgegeven toen de Taliban dreigden de bevolking uit te moorden."

Vernietigd
Tijdens de gevechten zijn tientallen woningen vernietigd. De bevolking is volgens Berlijn 'zo goed en zo kwaad als het ging' van tevoren gewaarschuwd voor de luchtaanvallen. Veel mensen zouden niet zijn weggegaan omdat de taliban dat hadden verboden

bron rtl

applaus voor onze jongens

hiep hiep !!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 13:57:
Je kunt beter thuisblijven en je vrouw plezieren in mijn opinie.

Aaight..

Artiest Necrid
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 09:23:
wie heeft het hier over top3 of beste? jou vriendje de mede soldaat.
maargoed onzinnige discussie verder, aangezien je toch alles denkt beter te weten.

Hoe kom je er bij dat hij mijn vriendje is? Wederom, mondje.
Jammer ook dat je gelijk met beledigingen op de proppen komt, teken van zwakte :)

En dit zijn toch jouw woorden?

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 19:35:
waar zijn je bronnen? dat nl zogenaamd in de top3 staat?

Uitspraak van verwijderd op maandag 16 juli 2007 om 19:35:
maar om ze bij de top3 van de wereld te zetten

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 00:47:
de beste speciale eenheid

Wat zei je ook al weer?

O ja, ik denk niet alleen dat ik hier meer over weet dan jij, dat weet ik wel 100% zeker. Dus in die optiek is het inderdaad zinloos om met iemand te discussieren die de krijgsmacht alleen van tv en films kent.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 09:27:
ik twijfel nergens aan de capaciteiten van de Nederlandse eenheden maargoed praktijkervaring telt volgens jou niet.

Ga je me nou woorden in de mond leggen? Citeer alsjeblieft even waar ik heb gezegd dat praktijkervaring niet belangrijk is?

Praktijkervaring is belangrijk, maar zeker niet de belangrijkste maatstaf om een eenheid op te beoordelen. De SAS had tijdens WOII ook amper ervaring, ze waren immers pas net opgericht, knap dat ze zonder ervaring toch wel het benodigde wisten te presteren vind je niet?

Je hebt trouwens ook niet gereageerd op de rest van mijn vorige post.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Als Nederland zich als ware krijgs macht wilt tonen. Moeten ze maar een grootschallige conflict tot goed eind brengen.

In Iraq en nu in Afghanistan zie je meer hoe Nederlandse krijgsmacht met kleine operaties omgaat. Maar ja. Ze moeten iets krijgen waar je mensen moet mobilieseren. Dus je reservers oproepen. En dan als hoofdmacht operatie uitoefenen. Is wat meer complexer dan wat Nederland afgelopen 20 jaar gehad heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 17:21:
O ja, ik denk niet alleen dat ik hier meer over weet dan jij, dat weet ik wel 100% zeker. Dus in die optiek is het inderdaad zinloos om met iemand te discussieren die de krijgsmacht alleen van tv en films kent.

Jammer ook dat je gelijk met beledigingen op de proppen komt, teken van zwakte

Waarom denk je dat ik de krijgsmacht alleen van films ken? als je me niet kent moet je ook geen wartaal uitslaan. Omdat jij toevallig een functie hebt bij de krijgsmacht hoef je nog niet alles beter te weten. Als jij denkt dat ik de krijgsmacht van films kent, prima, ik weet wel beter:)

Waarschuw beheerder
Ik heb van meerdere soldaten gehoord dat er gewoon hele dorpen worden platgegooid door NL. Vandaar dat er nu ook steeds meer nederlanders het slachtoffer worden van zelfmoord aanslagen. Mensen blazen zich heus niet voor de lol of de maagden op.

Het hele taliban verhaal is gewoon voor de show. We zijn daar simpelweg voor de olie.

De meeste soldaten hebben geen benul waarom ze daar zitten en vinden dat ook best. Degenen die het wel weten zien zichzelf meer als huurlingen. Dat is ook logisch, anders zou je daar nooit aan meewerken.

Ik snap gewoon niet dat mensen nog steeds zo achterlijk zijn te denken dat we daar zitten voor vrede en veiligheid.
Ten eerste, met oorlog los je dat nooit op.
Ten tweede, er was daar vergeleken met delen van Afrika, niks aan de hand.
Ten derde, fuck de VS en fuck Israel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 17:57:
Mensen blazen zich heus niet voor de lol of de maagden op.

Precies...
Degenen die het wel weten zien zichzelf meer als huurlingen.

Soldaat is een huurling van het staat ;)
met oorlog los je dat nooit op.

Vechten voor vrede, is net als neuken voor maagdelijkheid.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 17:42:
Waarom denk je dat ik de krijgsmacht alleen van films ken? als je me niet kent moet je ook geen wartaal uitslaan. Omdat jij toevallig een functie hebt bij de krijgsmacht hoef je nog niet alles beter te weten. Als jij denkt dat ik de krijgsmacht van films kent, prima, ik weet wel beter

Ik hoef je ook niet te kennen om dat oordeel over jou uit te kunnen spreken. Daar zijn je uitspraken tekenend genoeg voor :)
Ga je ook nog op mijn argumenten in knul? Of voel jij je prettiger bij een "je kent me niet dus blablabla" discussie?

dat er gewoon hele dorpen worden platgegooid door NL

Vertellen ze er dan ook bij dat alle burgers daar dan zijn vertrokken en de Taliban die dorpen als vestingen gebruikt om zich in te verschansen?
Daarnaast klopt het ook niet eens. Ik ga het niet allemaal uitleggen, maar het heeft te maken met precisie bombardementen.
Bepaalde gebeurtenissen in de juiste context plaaten is nogal belangrijk wat betreft dit soort delicate kwesties. En een detail zoals ik hier beschrijf had je er zelf ook wel bij kunnen bedenken. Of niet natuurlijk, is maar net in welke mate jij je kan inleven in zo'n situatie.

Ten derde, fuck de VS en fuck Israel.

En lang leve de Taliban dan maar?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 17:59:

Ehm.
Hoe denk jij dat er na de machtsovername van Duitsland vrede tot stand is gekomen?

Misschien lees jij andere geschiedenisboeken dan ik, maar ik dacht toch echt altijd dat er behoorlijk wat werd gevochten in de periode 40-45. En wat is daarmee bereikt? Jaaaaawel, vrede.

Ik zeg niet dat vechten altijd de oplossing is.
Maar het is natuurlijk onzin om te redeneren dat het NOOIT een oplossing is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 juli 2007 om 01:52:
Vertellen ze er dan ook bij dat alle burgers daar dan zijn vertrokken en de Taliban die dorpen als vestingen gebruikt om zich in te verschansen?

Die buergerdoden zijn dus uit de duim gezogen? Massamoord ontkennen is niet netjes. Er worden meer afghanen door de Nato Agressor vermoord dan door het Afghaanse verzet. NL hoort niet bij de Nato? En verklaar jij al die doden maar wanneer die dopren verlaten blijken te zijn.

Ik ga het niet allemaal uitleggen, maar het heeft te maken met precisie bombardementen.

ASADABAD (ANP) - Bij luchtaanvallen door de NAVO zijn in het oosten van Afghanistan afgelopen vrijdag in de provincie Kunar 27 burgers gedood. Dat heeft de gouverneur van de provincie, Shalizai Didar, gezegd in Asadabad, circa 180 kilometer ten noordoosten van de hoofdstad Kabul

2 mei 2007 Karzai over burgerdoden: 'ons geduld raakt op', na Amerikaanse actie bij Herat waarbij wel 136 Talibandoden worden gemeld maar geen burgerdoden (en dat waren er zeker 50)

31 mei 2007 Melding van 57 doden bij Shindand, wv 25 vrouwen en kinderen, door een Amerikaans bombardement met bommen van 2000 pond op lemen hutten. Volgens de Afghaanse regering waren er toen al 70 burgers gedood in drie maanden tijd.

In de westelijke provincie Farah meldden inwoners en een lokaal districtshoofd vrijdag dat bij een luchtaanval van de NAVO-missie ISAF 108 burgers zijn omgekomen. ISAF ontkent. Wel zouden coalitietroepen bij gevechten in Farah samen met het Afghaanse leger en onder luchtdekking meer dan dertig Talibaan-strijders hebben gedood.

In de oostelijke provincie Kunar meldden inwoners en leden van het provinciale bestuur dat donderdag en vrijdag bij NAVO-luchtaanvallen 36 burgers zijn gedood. Het Afghaanse ministerie van Defensie zegt dat 37 „terroristen” zijn gedood in Kunar. Volgens ISAF is „een aantal” opstandelingen gedood, maar zijn er geen burgerslachtoffers gevallen.

In het district Gereshk in de zuidelijke provincie Helmand meldde de provinciale politiecommandant eind juni de dood van 25 burgers bij een ISAF-bombardement. De NAVO beschuldigde de Talibaan ervan burgers als menselijk schild te gebruiken. Na lokaal onderzoek zou blijken dat het aantal dode burgers met 45 nog hoger lag. (bron: Reuters)

Volgens persbureau AP zijn er in 2007 door toedoen van de Navo-acties 211 burgerdoden gevallen, door toedoen van de rebellen 'maar' 172.

Carl Vinson: A 2,000 lb. bomb, no matter where you drop it, is a significant emotional event for anyone within a square mile."
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 17:59:

In het geval van afghanistan: Vechten voor oorlog. Die mensen zullen nooit meer "vrede" meemaken zoals het voor ons Imperialistisch uitje voor Olie en Macht was. Liever onderdrukt dan dood.

Waarschuw beheerder
Daarnaast klopt het ook niet eens. Ik ga het niet allemaal uitleggen, maar het heeft te maken met precisie bombardementen.

Niet wat ik er van mee gekregen heb :)

En lang leve de Taliban dan maar?

Geen VS -> Geen Taliban :)

Ehm.
Hoe denk jij dat er na de machtsovername van Duitsland vrede tot stand is gekomen?

Misschien lees jij andere geschiedenisboeken dan ik, maar ik dacht toch echt altijd dat er behoorlijk wat werd gevochten in de periode 40-45. En wat is daarmee bereikt? Jaaaaawel, vrede.

Misschien moet je maar wat verder teruglezen naar de oorzaak van die wereldoorlog. Als het goed is kom je dan bij het begin van WOI en dat leert ons dat oorlog alleen maar voor meer oorlog zorgt.
Bovendien, een wereldoorlog is heel wat anders dan een land naar de democratie bombarderen, om het zogenaamd hier veiliger te maken :vaag:

Waarschuw beheerder

Ze werden niet zo maar binnen gevallen. Duitsland was een aggresor he.. een verschil.

En ik had het meer over Iraq.
40-45.

39-45.. dus kijk jij maar beter in Geschiedenis boekje ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 juli 2007 om 13:56:
Geen VS -> Geen Taliban :)

wat is dat voor gelul dan!!?? alsof de Taliban enkel en alleen tegen de VS vecht/heeft gevochten/zou vechten.. als de VS weg is komt er wel weer een nieuwe vijand om tegen te vechten.. Bullcrap dus

Waarschuw beheerder
Jezus wat stond er veel gelul in zeg :S

In iedergeval is het goed dat onze troepen de vijanden van het Westen op hun eigen terrein waarbij goed gebruikt wordt gemaakt van alle mogelijkheden die de omgeving wint.

Beetje trots zijn op de mensen die daar vechten voor onze belangen 8).

Maar goed, verder moet de meida neit gaan hypen en huilen als er een militair omkomt, tis jammer maar helaas pindakaas, dan had je maar postzegellikker moeten worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 18 juli 2007 om 01:26:
PS: mensen die bij de leger gaan zijn triest, als je een kogel krijgt moet je niet huilen, geen medelijden mee, sterker nog, hoe meer hoe beter, zoveel mogelijk kogels voor die mensen die ergens gaan strijden in naam van iemand boven hem.

Je ziet reportages op tv met soldaten die nieteens weten waarom ze daar zitten, die het niet eens zijn met hun eigen regering en die die oorlog niet willen uitvechten. Dan denk je dat je de verlichting heb gehad, dat mensen niet meer afhankelijk zijn van de leiding en manipulatie van een ander, vatbaar zijn voor rede en na kunnen denken, beslissingen kunnen nemen en daarvan ook de gevolgen in willen zien. In plaats daarvan krijg je 250 jaar nadat mensen na gingen denken over zulke dingen, en nu ze eindelijk écht de vrijheid hebben om te beslissen over wat ze doen met hun leven een stel leeghoofdige mongoloïde kaalgeschoren sukkels met een hormoonoverschot die zich aanmelden voor militaire dienst. Als je het dan nog doet uit humanitaire ideologie oke, maar als je zo leeghoofdig bent dat je niet inziet dat je voorgelogen wordt over de redenen voor zo een oorlog, als alle tekenen zo duidelijk zijn en die oorlog nutteloos is en je er toch in mee wil gaan vechten, dan verdien je mischien wel gewoon een kogel

wat een ontzettende leeghoofd ben jij zeg. Je hebt het IQ van het huidige buitentemperatuur

Geen enkele militair hier op partyflock, of ergens anders op internet doet zijn beklag over de oorlog of wat dan ook en jij probeert jouw mening achter je computer hier te ventileren. Sinds wanneer vinden wij onszelf 'helden' of verwachten wij medelijden die de burger bevolking uit zichzelf al geeft. Hoe kan jij nou praten dat wij aan het huilen zijn. ongelovelijk wat een zaadklep ben jij zeg.

En hoe denk jij dat jij aan jouw huidige vrijheid bent gekomen ? Als iedereen in bijvoorbeeld Canada, VS, Polen, Engeland, Australie zo zou denken als jij, dan waren wij op dit moment nog duits tegen elkaar aan het lullen onder een streng regime.

Mensen aldaar die kogels om hun oren hebben gekregen die zijn gewoon vrolijk weer verder gegaan. En please gozer, uit je reactie te lezen heb je er de ballen verstand van over oorlog voering, de belangen daarvan en waarom iets word gedaan. Hoe kan jij als een simpele ziel al jouw statement hier op pf uitdrukken zonder dat je alle fucking details kent.

Het is maar goed dat er mensen zijn die het toch nodig vinden om een krijgsmacht te hebben en te behouden. Kennen wij als 'westerse' samenleving geen dreiging vanuit landen zoals afganistan, iran, irak, libie, of welk moslim land dan ook ? Als deze landen nooit zo zijn geweest zoals ze al decennia zijn hadden wij ook nooit een leger nodig gehad.

loser
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 19:35:
Dan moesten ze niet zo lomp lopen blaieren dat het wel okai zou zijn.
Want het is nu meer slopen dat bouwen.

Verander dan gvd officeel doelen. Wees eens een vent, ministerie van Defentie en zeg: Het is nu aan Nederlandse troepen of gevaar van Taliban in het regio te liquideren. En daarna gaan we weer met opbouwen.

Maar nee dat kunnen ze weer niet . Geiten!

Wees creatief pak een stuk karton, verf er de volgende woorden op: 'Make love not war' op en loop doelloos rondjes in den haag,

:S pisvlek

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 22 juni 2007 om 19:50:
Ja ze hebben ook Vliegtuigen zoals F-16 en Herrier. En ze hebben ook Heliecopters zo als AH-64. En zwaar geschut. Zo als 152 mm Hauwitzers.

Ja er is idd materieel evenwicht

Correctie 155 mm,

Adhv deze opmerkingen blijkt dus dat je totaal de ballen verstand ervan hebt.

De taliban hebben wel degelijk wapens en materialen die schade kunnen aanbrengen aan ons als krijgsmacht. IED, UXO's, RPG's, en het feit dat ze schijt hebben om te sterven het 'als allah het wil' principe.

Uiteindelijk kan nederland niet verkopen om continu de taliban te bestrijken met de lucht support.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 11:34:
dat ze schijt hebben om te sterven

zitten allemaal nog in "rush" mode

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 juli 2007 om 11:17:
Geen enkele militair hier op partyflock, of ergens anders op internet doet zijn beklag over de oorlog

:yes:

Hoe kan jij nou praten dat wij aan het huilen zijn.

Jij mischien niet, maar genoeg wel. Genoeg mensen die er genoeg van hebben, die in zijn gaan zien dat het een hopeloze strijd is, kijk eens op de site van amnesty naar de de actie voor Mark Wilkerson (www.amnesty.nl)

dan waren wij op dit moment nog duits tegen elkaar aan het lullen

Wie zegt dat dat een doemscenario was geweest

uit je reactie te lezen heb je er de ballen verstand van over oorlog voering

gelukkig niet nee, ik weet meer over de gevolgen ervan

Kennen wij als 'westerse' samenleving geen dreiging vanuit landen zoals afganistan, iran, irak, libie, of welk moslim land dan ook ?

Jawel, olieboycot, stremming van waterwegen/kanalen, anti westerse houding etc etc die we overigens zelf veroorzaken. Want zeg nou zelf: Welke andere dreiging is er? Die enkele verdwaalde raket? Er is geen dreiging vanuit die landen

Als deze landen nooit zo zijn geweest zoals ze al decennia zijn hadden wij ook nooit een leger nodig gehad.

Ga je boeken eerst eens goed lezen koekebakker, als iemand schuld heeft aan de regimes die daar aan de macht zijn en aan de huidige situatie daar zijn het wel de VS en de SU en hun politieke beleid daar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
RPG's,

Ja man. Je hebt er 10 nodig op een tank uit te schakelen.
En wat ik al zei. Met een steen kan je ook schade aan brengen.
AH-64 kan je hele companies(infantrie) wegvagen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 18 juli 2007 om 01:26:
maar als je zo leeghoofdig bent dat je niet inziet dat je voorgelogen wordt over de redenen voor zo een oorlog, als alle tekenen zo duidelijk zijn en die oorlog nutteloos is en je er toch in mee wil gaan vechten, dan verdien je mischien wel gewoon een kogel

Hee luister eens pikkie, een vriendin van me heeft 2 weken geleden haar been verloren als hospik, en volgens mij heb jij helemaal maar dan ook helemaal geen idee wat deze missie inhoud.
Bepaalde legerafdelingen worden gevraagd voor uitzending, niet omdat ze moeten of omdat ze ze graag taliban willen afknallen vriend.
Die vriedin van mij en vele anderen zijn gegaan vanuit humanitaire beweegreden, namelijk om jouw soortgenoten daar die worden onderdrukt en stelselmatig gemarteld medische zorg en hulp te bieden, iets wat islamitische landen als Iran blijkbaar geen hol intesseert. Dus ik stel voor dat je ff komt praten met een paar jongens die ik ken die daar geweest zijn ok?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Gelache woar op vrijdag 27 juli 2007 om 16:39:
zijn gegaan vanuit humanitaire beweegreden

jajaja dat zal ook wel, maar je gelooft toch zelf niet dat dat de reden is waarom nederland daar nu zit he

jouw soortgenoten

wie mogen dat zijn?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 juli 2007 om 17:25:
jajaja dat zal ook wel, maar je gelooft toch zelf niet dat dat de reden is waarom nederland daar nu zit he

Die vriedin van mij en vele anderen zijn gegaan vanuit humanitaire beweegreden, namelijk om mensen die worden onderdrukt en stelselmatig gemarteld medische zorg en hulp te bieden

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en wat komt daarvan terecht?
en wie zijn jullie om te beslissen dat de taliban daar niet aan de macht mag blijven?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 juli 2007 om 18:12:
en wie zijn jullie om te beslissen dat de taliban daar niet aan de macht mag blijven?

Ach ja. Er zaten daar(echt waar) Kapen van Al-Quida.
Er zijn aanvallen uitgevoerd door Al-Quida op NAVO lid. Dus moet NAVO terug slaan. En dus Afghanistan bezetten. En Al-Quida vriendelijke Taliban weg halen.

Alleen waarom ze niks in Saudia Arabia doet. Waar veel geld van daan komt. Ja je ziet en hoor dat er wat gedaan word. Maar toch.

Rare wereld.

Waarschuw beheerder
bestrijken met de lucht support.

Ook wel appart. Er roepen mensen dat Taliban stelletje schijters zijn, omdat ze IED en zelfmoord aanslagen gebruiken.

En zelf van uit Vliegtuigen en helicopers Taliban bestoken. Waarbij Taliban weinig tot geen antwoord op heeft.

Waarschuw beheerder
Wat is je antwoord op IED dan ?

I say NUKE EM BASTARDS, MAKE EM GLOW
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wat the fuck heeft nederland daar te zoeken
kontlikken bij bush nisk anders

Waarschuw beheerder
alsof zen vieze kontje nog niet natgelikt genoeg was

Waarschuw beheerder
eerst guns verkopen aan de taliban en dan met ze vechten
slim hoor

Waarschuw beheerder
ook rechtvaardig van ze

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 27 juli 2007 om 17:25:
humanitaire beweegreden

dit is een woord waar geen enkele betekenis achter zit

Waarschuw beheerder
hoogstens een letterlijke

Waarschuw beheerder
Kon je dit niet in één keer zeggen 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 juli 2007 om 11:45:
Uitspraak van DutchTerror - Hardstyles.nl op donderdag 26 juli 2007 om 11:34:
bestrijken met de lucht support.

Ook wel appart. Er roepen mensen dat Taliban stelletje schijters zijn, omdat ze IED en zelfmoord aanslagen gebruiken.

En zelf van uit Vliegtuigen en helicopers Taliban bestoken. Waarbij Taliban weinig tot geen antwoord op heeft.

Wij hebben de "moral highground." JWT
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 juli 2007 om 11:43:
Alleen waarom ze niks in Saudia Arabia doet. .

Saudia Arabie is een erkende bondgenoot van Amerika, denk maar aan desert storm :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 augustus 2007 om 20:18:
humanitaire beweegreden

dit is een woord waar geen enkele betekenis achter zit

Nou moet je niet zo bijdehand gaan lopen doen, want het is de hoofdreden dat wij daar zitten, naast dat we een macht zijn die idd vecht tegen taliban.

Ik kan je wel enkele voorbeeld geven van een vriendin die daar zat en wat ze daar deed, maar dat wil je toch niet snappen denk ik

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 28 juli 2007 om 11:43:
Alleen waarom ze niks in Saudia Arabia doet.

Das een ander geloof.

Waarschuw beheerder
donateur
Geen enkele militair hier op partyflock, of ergens anders op internet doet zijn beklag over de oorlog of wat dan ook en jij probeert jouw mening achter je computer hier te ventileren. Sinds wanneer vinden wij onszelf 'helden' of verwachten wij medelijden die de burger bevolking uit zichzelf al geeft. Hoe kan jij nou praten dat wij aan het huilen zijn. ongelovelijk wat een zaadklep ben jij zeg.

En hoe denk jij dat jij aan jouw huidige vrijheid bent gekomen ? Als iedereen in bijvoorbeeld Canada, VS, Polen, Engeland, Australie zo zou denken als jij, dan waren wij op dit moment nog duits tegen elkaar aan het lullen onder een streng regime.

Mensen aldaar die kogels om hun oren hebben gekregen die zijn gewoon vrolijk weer verder gegaan. En please gozer, uit je reactie te lezen heb je er de ballen verstand van over oorlog voering, de belangen daarvan en waarom iets word gedaan. Hoe kan jij als een simpele ziel al jouw statement hier op pf uitdrukken zonder dat je alle fucking details kent.

:respect:

Vandaar dat er nu ook steeds meer nederlanders het slachtoffer worden van zelfmoord aanslagen.

Nee hoor, ook de Taliban hebben internet en familie in Nederland en weten dat er aan het einde van de maand een beslissing gaat vallen of we de missie verlengen ja of nee...
Je zag het toen de Britten gingen verlengen vorig jaar in de provincie Helmand gebeuren, bij de Canadezen in de provincie Kandahar en nu dus bij ons......
Tel daarbij op de open grens met Pakistan a 1500 km lang.... en je bent er een heel eind...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van S.F.X. op vrijdag 22 juni 2007 om 19:00:
De Nederlandse militairen hebben bij de plaats Chora een grote veldslag met de taliban gewonnen.

Re- Fuckin- SpeKd
Waarschuw beheerder
klote taliban..
mag van mij gerust een bom op vallen! (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op zondag 5 augustus 2007 om 23:53:
Saudia Arabie is een erkende bondgenoot van Amerika,

Waar meeste geld vandaan komt, dat naar Al-Quada en soort genoten gaat.
Top bondgenoot joh (y).
Trouwens. VS zou toen even zitten.. en meteen weggaan. Zie Americanen als Gast arbeiters.
Iedreen dacht dat ze weg zou gaan. Maar ze zijn toch gebleven.
Uitspraak van Flowers. op dinsdag 7 augustus 2007 om 19:01:
mag van mij gerust een bom op vallen!

Er vallen wel meer (y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 augustus 2007 om 20:13:
Wat is je antwoord op IED dan ?

Ik zeg alleen.. je kan moelijk zeggen dat er evenwicht is in Vuurkracht. Taliban is niks op een open slagveld, tegen NL of iets dergelijks.

Alleen vind ik wel krom. Mensen schreeuwen. Hoe laf met hun IED en zelfmoord aanslagen. Maar half getraint.. en amper georganeseerde verslaan in open slagveld. Met AH-64 en zwaargeschut. Dat ben je held en verdien je respect :S

Waarschuw beheerder
Om meer vuurkracht te creeren zorg je dat je betere middelen hebt.

En voordat wij dergelijke aanvragen doen bij de AH-64 en / of Mortieren 81 mm of Artillerie 155mm Moeten ook wij eerst rekening houden met de laffe strijd van taliban die onschuldige burgers gebruikt om met hun mee te vechten, en laten wij de IED's niet vergenten.

Voordat jij je mond mag opentrekken moet jij eerst zorgen dat je op dergelijk niveau in het leger zit om alvorens een mening te vellen hier op pf. Want daar kan jij met jouw burger inzicht niet aan meedoen. Dat geld trouwens ook voor andere hier including me.

Ik probeer alleen hier te zeggen dat je nooit iets kan roepen voordat je alle ins and outs weet op welk niveau dan ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 10:32:
Ik zeg alleen.. je kan moelijk zeggen dat er evenwicht is in Vuurkracht. Taliban is niks op een open slagveld, tegen NL of iets dergelijks.

Alleen vind ik wel krom. Mensen schreeuwen. Hoe laf met hun IED en zelfmoord aanslagen. Maar half getraint.. en amper georganeseerde verslaan in open slagveld. Met AH-64 en zwaargeschut. Dat ben je held en verdien je respect

Nee raar is dat he?! in een oorlog zorgen dat je sterker bent dan de tegenstander. Laten we nu niet de taliban zielig vinden omdat hun niet dergelijk materiaal tot hun beschikking heeft.

IED's is in mijn oogpunt gewoon laf, maar ik zeg erbij, hun gebruiken dit soort middelen omdat ze niet beters hebben zoals ik dat *DENK*.

Wij kennen een confentie van geneve, die hun niet kennen, vandaar dat hun burgers gebruiken als schilden of laten meevechten.

Je kan mij niet vertellen dat je dit dan goedkeurd omdat wij zorgen voor meer gevechtsoverwicht te creeren.

Goddamned, Vertel nu maar eerst eens aan wat voor informatie jij bent gekomen om dit zo te kunnen ventileren.

Waarschuw beheerder
en we likken nog steeds bush zen kontje nat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 23:14:
Laten we nu niet de taliban zielig vinden

Doe ik ook niet
IED's is in mijn oogpunt gewoon laf

Waarom?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 23:07:
Om meer vuurkracht te creeren zorg je dat je betere middelen hebt.

Of, zorgen dat je met zo weinig mogelijk verliezen, zo veel mogelijk verliezen aan vijand bezorgd. Dus gebruik van IED is niks meer dan logisch.
vandaar dat hun burgers gebruiken als schilden of laten meevechten.

Ben ik ook tegen. Is ook laf.

Ik heb nergens gezegd dat ik gebruik van burgers als schilden goedkeurde? Toch? Nee.. fijn.

Ik ben geen fan van Taliban. Ik heb het ook niet zo op oorlogen. In de zin van.. je moet het toch wel vermeiden. En burgerslachtoffers ook. Maar het is altijd onmogelijk. Heb ik ook laten merken.. hier ergens helemaal terug.

Ik zeg alleen. IED is alleen een tegen reactie op zwaar geschut van NAVO. Lijkt me logisch. Is onderdeel van Partizan oorlog. En je hoeft heus niet in leger te zitten om dat te begrijpen. Zat er zat boeken geschreven door militaire expers die wat meer weten.

Maar goed.
Vertel nu maar eerst eens aan wat voor informatie jij bent gekomen om dit zo te kunnen ventileren.

En waar heb jij het nu over????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 13:57:
Ach, het houdt nooit op daar. Ik vind het vooral heel jammer dat nu 500 dromen gebroken zijn! Deze jongens slapen niet zo heldhaftig als dat het 'thuisfront' praat. Hopen dat ik trots op 'ons' land kan zijn als deze militairen goed en vakkundig geholpen worden bij thuiskomst.

Deelnemen in deze oorlog is je plicht volbrengen in heel deze globalisering. Maar persoonlijk vind ik je dom als je bereid bent je leven te geven voor iets dat niet eens van jou is... Je kunt beter thuisblijven en je vrouw plezieren in mijn opinie.

precies, maar niet allemaal hebben ze daar nog de keus in. mn pa heeft nu een goed pensioen opgebouwd daar, en als hi nu ontslag zou nemen is de kans op een goed beroep vrij klein omdat hij gen andere opleidingen heeft gehad.Veel mensen denken dat al die militairen het voor hun plezier zouden doen. Maar er zijn er ontiechelijk veel die het daar allemaal helemaal niet zien zittenn.Mn pa moet tot nu toe nog niet weg, en hopelijk gebeurd dat ook nooit.Maar de kans blijft er toch wel zitten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
HOERA....en wat hebben ze nu gewonnen?

Een zilveren vloot?
Waarschuw beheerder
Ik luister nu naar Megadeth 1990 "Rust in Peace" afgeprijsd gekocht destijds, verplichte kost voor de jongens in het groen.