Partyflock

Forumonderwerp · 956552
1 volger · 2709x bekeken
Waarschuw beheerder
De Nederlandse militairen hebben bij de plaats Chora een grote veldslag met de taliban gewonnen.

Aanval taliban afgeslagen

De Commandant der Strijdkrachten, generaal Dick Berlijn, zegt dat hij diep respect heeft voor de Nederlandse militairen. Bij de zware gevechten waren bijna alle 500 militairen betrokken.

Huisgehouden
Berlijn zegt dat de taliban 'als beesten tekeer zijn gegaan'. Burgers zouden zijn gedwongen mee te vechten. Volgens niet bevestigde meldingen zijn er 30 tot 70 burgerdoden. Berlijn houdt er rekening mee dat er burgers zijn gedood door Nederlands vuur.

Keel doorgesneden
De taliban hebben burgers die niet aan hun kant wilden meevechten direct geëxecuteerd, zegt Berlijn. "Ik heb harde rapportages gezien van de executie van twee broers en over acht vrouwen van wie de keel werd doorgesneden."

Compound
In de straatgevechten die de Nederlanders in Chora moesten leveren, werden zij in het weekeinde teruggedrongen op hun compound in het centrum van de stad. De verantwoordelijke Nederlandse commandant besloot die plek niet prijs te geven. "Hij heeft de juiste beslissing genomen door te blijven", vindt generaal Berlijn. "Ze hebben niet opgegeven toen de Taliban dreigden de bevolking uit te moorden."

Vernietigd
Tijdens de gevechten zijn tientallen woningen vernietigd. De bevolking is volgens Berlijn 'zo goed en zo kwaad als het ging' van tevoren gewaarschuwd voor de luchtaanvallen. Veel mensen zouden niet zijn weggegaan omdat de taliban dat hadden verboden

bron rtl

applaus voor onze jongens

hiep hiep !!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
klote taliban..
mag van mij gerust een bom op vallen! (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fietsketting op zondag 5 augustus 2007 om 23:53:
Saudia Arabie is een erkende bondgenoot van Amerika,

Waar meeste geld vandaan komt, dat naar Al-Quada en soort genoten gaat.
Top bondgenoot joh (y).
Trouwens. VS zou toen even zitten.. en meteen weggaan. Zie Americanen als Gast arbeiters.
Iedreen dacht dat ze weg zou gaan. Maar ze zijn toch gebleven.
Uitspraak van Flowers. op dinsdag 7 augustus 2007 om 19:01:
mag van mij gerust een bom op vallen!

Er vallen wel meer (y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 5 augustus 2007 om 20:13:
Wat is je antwoord op IED dan ?

Ik zeg alleen.. je kan moelijk zeggen dat er evenwicht is in Vuurkracht. Taliban is niks op een open slagveld, tegen NL of iets dergelijks.

Alleen vind ik wel krom. Mensen schreeuwen. Hoe laf met hun IED en zelfmoord aanslagen. Maar half getraint.. en amper georganeseerde verslaan in open slagveld. Met AH-64 en zwaargeschut. Dat ben je held en verdien je respect :S

Waarschuw beheerder
Om meer vuurkracht te creeren zorg je dat je betere middelen hebt.

En voordat wij dergelijke aanvragen doen bij de AH-64 en / of Mortieren 81 mm of Artillerie 155mm Moeten ook wij eerst rekening houden met de laffe strijd van taliban die onschuldige burgers gebruikt om met hun mee te vechten, en laten wij de IED's niet vergenten.

Voordat jij je mond mag opentrekken moet jij eerst zorgen dat je op dergelijk niveau in het leger zit om alvorens een mening te vellen hier op pf. Want daar kan jij met jouw burger inzicht niet aan meedoen. Dat geld trouwens ook voor andere hier including me.

Ik probeer alleen hier te zeggen dat je nooit iets kan roepen voordat je alle ins and outs weet op welk niveau dan ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 10:32:
Ik zeg alleen.. je kan moelijk zeggen dat er evenwicht is in Vuurkracht. Taliban is niks op een open slagveld, tegen NL of iets dergelijks.

Alleen vind ik wel krom. Mensen schreeuwen. Hoe laf met hun IED en zelfmoord aanslagen. Maar half getraint.. en amper georganeseerde verslaan in open slagveld. Met AH-64 en zwaargeschut. Dat ben je held en verdien je respect

Nee raar is dat he?! in een oorlog zorgen dat je sterker bent dan de tegenstander. Laten we nu niet de taliban zielig vinden omdat hun niet dergelijk materiaal tot hun beschikking heeft.

IED's is in mijn oogpunt gewoon laf, maar ik zeg erbij, hun gebruiken dit soort middelen omdat ze niet beters hebben zoals ik dat *DENK*.

Wij kennen een confentie van geneve, die hun niet kennen, vandaar dat hun burgers gebruiken als schilden of laten meevechten.

Je kan mij niet vertellen dat je dit dan goedkeurd omdat wij zorgen voor meer gevechtsoverwicht te creeren.

Goddamned, Vertel nu maar eerst eens aan wat voor informatie jij bent gekomen om dit zo te kunnen ventileren.

Waarschuw beheerder
en we likken nog steeds bush zen kontje nat

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 23:14:
Laten we nu niet de taliban zielig vinden

Doe ik ook niet
IED's is in mijn oogpunt gewoon laf

Waarom?
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 augustus 2007 om 23:07:
Om meer vuurkracht te creeren zorg je dat je betere middelen hebt.

Of, zorgen dat je met zo weinig mogelijk verliezen, zo veel mogelijk verliezen aan vijand bezorgd. Dus gebruik van IED is niks meer dan logisch.
vandaar dat hun burgers gebruiken als schilden of laten meevechten.

Ben ik ook tegen. Is ook laf.

Ik heb nergens gezegd dat ik gebruik van burgers als schilden goedkeurde? Toch? Nee.. fijn.

Ik ben geen fan van Taliban. Ik heb het ook niet zo op oorlogen. In de zin van.. je moet het toch wel vermeiden. En burgerslachtoffers ook. Maar het is altijd onmogelijk. Heb ik ook laten merken.. hier ergens helemaal terug.

Ik zeg alleen. IED is alleen een tegen reactie op zwaar geschut van NAVO. Lijkt me logisch. Is onderdeel van Partizan oorlog. En je hoeft heus niet in leger te zitten om dat te begrijpen. Zat er zat boeken geschreven door militaire expers die wat meer weten.

Maar goed.
Vertel nu maar eerst eens aan wat voor informatie jij bent gekomen om dit zo te kunnen ventileren.

En waar heb jij het nu over????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 18 juli 2007 om 13:57:
Ach, het houdt nooit op daar. Ik vind het vooral heel jammer dat nu 500 dromen gebroken zijn! Deze jongens slapen niet zo heldhaftig als dat het 'thuisfront' praat. Hopen dat ik trots op 'ons' land kan zijn als deze militairen goed en vakkundig geholpen worden bij thuiskomst.

Deelnemen in deze oorlog is je plicht volbrengen in heel deze globalisering. Maar persoonlijk vind ik je dom als je bereid bent je leven te geven voor iets dat niet eens van jou is... Je kunt beter thuisblijven en je vrouw plezieren in mijn opinie.

precies, maar niet allemaal hebben ze daar nog de keus in. mn pa heeft nu een goed pensioen opgebouwd daar, en als hi nu ontslag zou nemen is de kans op een goed beroep vrij klein omdat hij gen andere opleidingen heeft gehad.Veel mensen denken dat al die militairen het voor hun plezier zouden doen. Maar er zijn er ontiechelijk veel die het daar allemaal helemaal niet zien zittenn.Mn pa moet tot nu toe nog niet weg, en hopelijk gebeurd dat ook nooit.Maar de kans blijft er toch wel zitten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
HOERA....en wat hebben ze nu gewonnen?

Een zilveren vloot?
Waarschuw beheerder
Ik luister nu naar Megadeth 1990 "Rust in Peace" afgeprijsd gekocht destijds, verplichte kost voor de jongens in het groen.