Partyflock

Forumonderwerp · 948360
ik zie veel opmerkingen over te dunne meisjes op andere onderwerpen dan over onderwerp anorexia, vandaar deze hier.
mijn zusje van dertien heeft anorexia. het gaat echt niet goed met haar, ze is in het ziekenhuis op genomen geweest in het ziekenhuis maar is ontslagen omdat ze haar zonde zelf er uit had gehaald en niet meer wou eten, dan kan zo'n ziekenhuis haar niet meer verder behandelen, dit is eigelijk toch te gek voor woorden? ze zit nu in de fase dat lichaamsfuncties er mee op houden, nieren zijn verslechterd, niet meer ongesteld, geen groei meer, enz. het word inmiddels levensbedreigend en dan moet zo'n meisje wachten tot er een plekje vrij komt in een speciale kliniek waar ze dan gedwongen opgenomen word.
ik zou graag serieuse reacties willen en geen minachtende, want zoals mijn zusje is het echt een aandoening die veel dieper zit.
bedankt
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 15:28:
Eenmaal een eetstoornins altijd een eetstoornis.

Dat is niet echt waar he...
Je kunt er wel vanaf komen hoor.
Maar is een hele strijd die jaren kan duren.
Je zult er zelf wel achter moeten staan anders lukt het niet.
(niet alleen jij moet erachter staan maar een omgeving die helpt is ook wel handig)
Ik ben nu redelijk aan het bij komen van eetstoornis, maar komt omdat ik zelf niet meer zo wilde leven.
(ik kotste echt van mijn gedrag en gelieg, heb trouwens BED)
Ik heb een wake up call gehad dat je niet met je probleem moet rondlopen.
Je word er eenzaam en alleen maar ongelukkiger van.

Uitspraak van B*witched op dinsdag 29 mei 2007 om 16:32:
wat is dat?

Binge Eating Dissorder
laatste aanpassing

Uitspraak van beloved op dinsdag 29 mei 2007 om 16:30:
Dat is niet echt waar he...
Je kunt er wel vanaf komen hoor.

Je kan er heel goed mee leren omgaan, maar het is een ziekte wat je altijd bij je zal dragen. Je mag het vergelijken met een alcoholist. Bij hun is het hetzelfde verhaal. Het is de kunst om er mee om te leren gaan en nooit meer terug te vallen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 18:57:
Het is de kunst om er mee om te leren gaan en nooit meer terug te vallen.

Het ligt er maar aan welk probleem er eerst was.
In mijn directe omgeving heb ik meegemaakt dat er iemand aan anorexia leed, door de stemmen in haar hoofd, die vertelden dat ze niet MOCHT eten.

Daarom ontwikkelde ze op den duur anorexia, gebaseerd op angsten.
laatste aanpassing
Mijn zusje is ook opgenomen geweest voor anorexia, een eetstornis is echt geen kwestie van 'het is je eigen schuld dan moet je maar eten', dit is echt een psychische stornis...
Daarom heb je ook veel therapie nodig om in te gaan zien, dat het helemaal niet gezond is waar je mee bezig bent.
Bij mijn zusje merk je er niks meer van, ze zal wel altijd dun blijven, maar ze heeft geen hekel aan eten meer en ze is ook niet meer zo bezig met manipuleren, waar ze heel goed in was om alles maar gedaan te krijgen om niet te hoeven eten, te kunnen bewegen en nog veel meer dingen die heel achterbaks waren..
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2007 om 20:45:
Ik snap zelf niet hoe mensen dat kunnen, ik vind eten veelste lekker

Nee, snap het idd ook niet
Ben best wel een vreetzakje:$
Maar dat van dat ziekenhuis slaat ook nergens op! Stertke!(F)

pff da's echt erg..
ik heb echt geen goeie tips ofzo maar ik vind 't echt niet normaal dat zo iemand niet meteen ergens opgenomen word.
zo gaat het heelvaak in NL,ook met andere soorten problemen waarbij mensen speciale hulp nodig hebben maar het gewoon lang niet krijgen.
heel veel sterkte,hoop dat ze snel geholpen kan worden.
ik zou echt kapot gaan als ik zou moeten aanzien dat zoiets gebeurd maar je kan niks doen om te helpen...:(
de zorgverlening in nederland zuigt gewoon.
8 weken voor dat je een intake kan verwachten
is wel heel erg met ons landje gesteld op deze manier

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 19:17:
Het ligt er maar aan welk probleem er eerst was.
In mijn directe omgeving heb ik meegemaakt dat er iemand aan anorexia leed, door de stemmen in haar hoofd, die vertelden dat ze niet MOCHT eten.

Daarom ontwikkelde ze op den duur anorexia, gebaseerd op angsten.

Ieder persoon is idd anders!!!
na de geur van een overheerlijk broodje doner kebap komt alles weer goed

Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op dinsdag 29 mei 2007 om 19:17:
Bij mijn zusje merk je er niks meer van, ze zal wel altijd dun blijven, maar ze heeft geen hekel aan eten meer en ze is ook niet meer zo bezig met manipuleren, waar ze heel goed in was om alles maar gedaan te krijgen om niet te hoeven eten, te kunnen bewegen en nog veel meer dingen die heel achterbaks waren.

Anorexia laat altijd haar sporen na, zowel lichamelijk als psychisch heeft ze er heel erg onder geleden. En ik denk dat elke maaltijd haar bezig houd.
sorry dat ik even niets van mij had laten horen, druk druk druk:P

volgende week vrijdag word mijn zusje opgenomen, ze zegt dat ze dat zelf ook wilt, maar daar twijfel ik een beetje over. ze wilt de mensen om haar heen volgens mij niet terleur stellen, ze is altijd heel prestatie gericht geweest. maar ze vind het ook leuk want ze krijgt allemaal nieuwe kleding, voor daar, die comfortabel zitten en leuke boeken, ze heeft een ipod gehad, dus daar is ze allemaal blij mee.

in de kliniek gaan ze veel met warmte werken als ze bijvoorbeeld gegeten hebben moeten ze een uur stil liggen in een ruimte van 40 graden (wat het gewenste effect daar van is weet ik ook niet zo goed) maar ze ligt in ieder geval zodat het eten kan verbranden.
ook zijn er maar iets van 8 andere kinderen tijdens de opname en meer deskundige, dus dat is wel heel goed!

ik hoop dat ik snel meer aan jullie kan vertellen, maar ik weet ook niet altijd meer omdat mijn moeder er dan af en toe niet over wilt praten en dat is natuurlijk ook heel logisch!

op naar beterschap!!
ben blij dat ze zo snel opgenomen gaat worden.
ik hoop echt dat het haar helpt....

heej..
is inderdaad een slopende ziekte..
heel veel sterkte, en succes!!

groetjuhs ik
Uitspraak van Luci Sterre op woensdag 30 mei 2007 om 13:56:
moeten ze een uur stil liggen in een ruimte van 40 graden

patiënten zijn vaak kouwelijk; en aangezien het eten verteren heel veel energie kost (verlies van warmte); dat het daarom beter is als de ruimte goed verwarmd is.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 12:31:
Anorexia laat altijd haar sporen na, zowel lichamelijk als psychisch heeft ze er heel erg onder geleden. En ik denk dat elke maaltijd haar bezig houd.

ja dat geloof ik ook zeker wel, maar als buitenstandr zou je er nu niks meer van merken, gelukkig :)

Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op woensdag 30 mei 2007 om 15:26:
maar als buitenstandr zou je er nu niks meer van merken,

Maar daar gaat het toch in eerste instantie niet om. Het gaat om het meisje zelf.

Uitspraak van S*Y*L*V*I*A op woensdag 30 mei 2007 om 15:22:
patiënten zijn vaak kouwelijk; en aangezien het eten verteren heel veel energie kost (verlies van warmte); dat het daarom beter is als de ruimte goed verwarmd is.

is dit zo of denk je dat? Lijkt me namelijk dikke onzin :)

Uitspraak van Luci Sterre op woensdag 30 mei 2007 om 13:56:
omdat mijn moeder er dan af en toe niet over wilt praten en dat is natuurlijk ook heel logisch

Het is wel je zusje waar je het over hebt. En ik denk dat praten voor je ma en jezelf het beste is. Opkroppen ervan is absoluut niet goed.

Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op woensdag 30 mei 2007 om 15:26:
ja dat geloof ik ook zeker wel, maar als buitenstandr zou je er nu niks meer van merken, gelukkig

(Ex)Anorexia/eetstoornis patiënten kunnen zó goed liegen en jezelf anders voor doen. Masker op, lief lachen en gáán.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 18:28:
Ex)Anorexia/eetstoornis patiënten kunnen zó goed liegen en jezelf anders voor doen. Masker op, lief lachen en gáán.

ja dat weet ik heel goed, ik heb het van dichtbij mee gemaakt, maar ik ken mijn zusje en die is nu 4jaar ouder en met heel ander soort dingen bezig, wordt nu pas echt een puber. ik geloof ook niet dat anorexia ooit helemaal over zal gaan, maar bij haar is het op dit moment goed onder controle.. En wij zouden het ook zeker merken als er weer iets aan de hand is.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 18:07:
Maar daar gaat het toch in eerste instantie niet om. Het gaat om het meisje zelf.

Tuurlijk dat is ook zo, maar ik had het meer over andere dingen die ook bij anorexia horen, zoals soms de dwangstornissen, het liegen en dat soort zaken. Maar je weet waarschijnlijk wel, het gaat niet alleen om het eten.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 18:28:
(Ex)Anorexia/eetstoornis patiënten kunnen zó goed liegen en jezelf anders voor doen.

:yes:
Liegen om het te verbergen hoort erbij.
Want iedereen gaat je proberen tegen te houden en dat wil je al helemaal niet.
Je wilt niet eten en al helemaal niet dat mensen in je omgeving er op gaan letten.
je kunt zeggen dat mensen met eetstoornissen heel sociaal zijn en toch zo alleen..

Uitspraak van :cocktail: Renée :cocktail: op woensdag 30 mei 2007 om 21:56:
Maar je weet waarschijnlijk wel, het gaat niet alleen om het eten.

Hier draait het wel om. Iemand met anorexia wil niet eten. Al die gevolgen die jij daar benoemd komen door het eten. Het liegen, de dwangstoornissen. En omdat het zo diep bij deze mensen zit. Zullen ze er ook alles aan doen GEEN eten binnen te krijgen. Zo goed dat ze zelf hun ouders voor de gek houden en zo goed liegen.
heel veel succes in deze klote periode, want niet alleen je zusje zit ermee maar heel de omgeving:yes:
een van mijn beste vriendinnen heeft het ook gehad, ze was graatmager en je zag al haar botten zitten, ze werd ook niet meer ongesteld enzo. en moest ook behandeld worden, gelukkig is ze erbovenop gekomen. maar nu heeft ze nog steeds veel last met haar gewicht, vaak schieten ze over op boulimia, hetzelfde als die vriendin. maarja, hopen dat het met je zusje ook goed gaat komen :flower:

Hey
Heel veel sterkte ermee. Een vriendin van mij heeft het gehad en ik durfde haar gewoon niet meer aan te raken.
Bang dat ik haar "brak" zo dun was ze.
Oja en die pro-ana site's zouden ze uit de lucht moeten halen!!

succes
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 09:40:
Hier draait het wel om

je moet wel lezen... ik zeg: het gaat niet alleen om het eten, bij anorexia komt veel meer kijken. Waarom hebben die meiden/jongens z'n haat tegen eten?? het is echt psychische aandoening, ze hebben 'n ongelovelijk vertekend zelfbeeld. Dat eten is echt maar een onderdeel hoor, er moet veel meer in hun hersenen veranderen om 'beter'te worden, dan alleen weer eetlust krijgen..
Ze moeten bv zelf gaan inzien, wat de aanleiding van hun anorexia is en dat hoeft dus helemaal niks met eten te maken te hebben. Bij mijn zusje was dat bv dat ze zich soms heel erg eenzaam voelde en dacht dat niemand haar begreep. Daar had ze geen controle over, maar ze had wel controle over eten, dat was dus het einige was ze macht over had, misschien snap je zo beter wat ik bedoel :)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 mei 2007 om 18:07:
Het is wel je zusje waar je het over hebt. En ik denk dat praten voor je ma en jezelf het beste is. Opkroppen ervan is absoluut niet goed.

we hebben het er al zoo vaak over, de hele dag speelt het mee, af en toe een momentje rust lijkt me ook wel zo verstandig.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 10:59:
Een vriendin van mij heeft het gehad en ik durfde haar gewoon niet meer aan te raken.
Bang dat ik haar "brak" zo dun was ze.

dat is bij mijn zusje niet zo, omdat ze nog zo jong is groeit ze gewoon niet verder, ze is wel een stuk dunner dan eerst maar mijn jongere zusje die twee jaar jonger is komt anderhalve kop boven haar uit!
laatste aanpassing

Dunne Chickiez Sijn Lekker!
Maar Te Dun Is Lelyk!

Uitspraak van Luci Sterre op donderdag 31 mei 2007 om 15:39:
we hebben het er al zoo vaak over, de hele dag speelt het mee, af en toe een momentje rust lijkt me ook wel zo verstandig.

Klopt, maar jij vertelde het zo net of het een 'no-go' onderwerp is.

@ hardstyle baby, dat bedoelde ik ook :)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 31 mei 2007 om 17:21:
dat bedoelde ik ook

hehe we begrijpen elkaar :P
mijn zusje is maandag opgenomen, het is histerie alom, ze weigerd mee te werken, en dat is vanuit haar kant natuurlijk heel logisch, maar even goed jammer. vandaag zijn er gesprekken, om te kijken of ze hier wel goed zit, even afwachten dus.
gelukkig kan ze wel snel opgenomen worden nu.
Dan komt er misschien wel een beetje rust voor jullie.
(ook al zou dat maar tijdelijk zijn)
Kunnen jullie de batterij weer een beetje opladen.
Niet eljke dag de discussie over het eten en zo.
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet wilt.
Haar hele leefwijze word omgegooit zonder dat ze het zelf wilt.
Ik hoop echt dat ze op haar plek zit daar.
Het zou jammer zijn als ze niet goed behandeld word.
Dan begint over een paar maanden het weer overnieuw.
sterkte met het afscheid nemen, zal wel zwaar vallen.

Waar is ze opgenomen? Heel erg veel sterkte!

Begrijp wel dat ze niet mee wil werken, d'r hele vaste patroon en zekerheid wordt haar ff ontnomen. Maar in het begin wilde ze toch ineens wel? Is weer helemaal over dus:(
Stel je voor dat je gedwongen wordt om nooit meer te roken als je kettert als een gek, van de een op de andere dag nooit meer mag eten, als alles wat je lief is je wordt afgenomen.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl veel sterkte jullie allemaal!!
Uitspraak van candy girly op woensdag 13 juni 2007 om 21:51:
hier nog zo eentje die dringend hulp nodig heeft, als je het mij vraagt... (pf naam patricia 26)

ga je nou in elk topic een foto van dat meisje plaatsen?

doe is normaal zeg :S
Sterkte(f)

Uitspraak van candy girly op woensdag 13 juni 2007 om 21:51:
hier nog zo eentje die dringend hulp nodig heeft, als je het mij vraagt... (pf naam patricia 26)

Volgensmij heb jij psychische hulp nodig als je mensen zo gaat neerzetten:S
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 juni 2007 om 10:41:
Volgensmij heb jij psychische hulp nodig als je mensen zo gaat neerzetten

Uitspraak van Sincerity op woensdag 13 juni 2007 om 23:29:
doe is normaal zeg

ik wil niet zeggen dat ik het goed vind dat je zomaar een foto neerzet van een ander.
Ik ben wel met haar eens dat ze griezelig dun is.

laten we normaal met met elkaar omgaan.
:respect: tis een zwaar topic waar geen ruzie thuis hoort
laatste aanpassing
met een beetje respect haal je die foto weer weg.

OT: ik wil jou en je fam + je zusje heel veel sterkte wensen.
ik ken eigenlijk geen mensen met anorexia, dus echt meepraten kan ik niet.

maar wil je wel een hart onder de riem steken :FLOWER:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 juni 2007 om 10:41:
psychische hulp

:roflol:... laten we beginnen met de mensen die ECHT hulp nodig hebben :loser:
lukt het een beetje of blijf je zo door gaan
vind nou niet echt een forum onderwerp om zo te doen..

Sjoow KLAAAAAAR, nou gaan we weer lief doen, grappig en kinderachtig doen we in een ander topic:)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 29 mei 2007 om 00:39:
Daar staat ook duidelijk in dat ze binnen 24 opgenomen moet worden in een psychiatrisch ziekenhuis.(BOPZ)

Dat kan er dan nog zo mooi in staan, het komt praktisch nooit zo voor. Op dit moment zitten wij ook te wachten op een gedwonge opname voor een bewoner en de komende week is er waarschijnlijk nergens plaats.

Dus dan gaat 24 uur wel als rook voor de zon op he :)

mbt foto patricia: zo dun is ze helemaal niet... misschien een raar genomen foto.
Voor bewijs: zie haar andere foto's maar.
Jaloers Candy?
Uitspraak van candy girly op donderdag 14 juni 2007 om 13:14:
laten we beginnen met de mensen die ECHT hulp nodig hebben

Roept iemand mij?? :lol:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 juni 2007 om 17:19:
Jaloers Candy?

he kom ff met wat beters aan wil je, ik ben model en heb nog brains ook, dusssss,

Uitspraak van !! * Chellie O:) op donderdag 14 juni 2007 om 22:01:
respect

en over respect gesproken, deze catfight is begonnen doordat dat zielige pro ana'tje zelf mensen begon te beledigen, nou mag Ik dan niet mijn (ongezouten of niet) mening geven?
kappe nou eens ik ben het zat gezeik onderling zeg...

Een vriendin van mij heeft het ook gehad. Ik wens je veel sterkte (F)

Uitspraak van candy girly op vrijdag 15 juni 2007 om 00:07:
he kom ff met wat beters aan wil je, ik ben model en heb nog brains ook, dusssss,

ja hoor meid, en je ego is nog grooter als het planetenstelsel bij elkaar.
Wist je dat je innerlijk je BEHOORLIJK ontsiert?