Man werken, vrouw paar dagen/halve dagen werken.
"moeder zijn" moet voor haar wel op de eerste plek staan.
Dan maar wat minder geld, geluk op de eerste plaats.
met heel kleine kinderen: één werkt en een blijft bij thuis
zonder kinderen: beide werken
met heel kleine kinderen: één werkt en een blijft bij thuis
met kinderen die naar school gaan: één werkt gewoon en een werkt parttime (als de kinderen op school zijn)
maakt niet uit wie wat doet
Al zou ik er geen problemen mee hebben om huisvrouw te zijn
maar het is natuurlijk niet in orde als je thuis gaat zitten, terwijl je talent hebt om te werken en dan productiever kan zijn
wat is dát nou weer voor stomme opmerking?
als ik er toch zelf voor kies?
Dat mag, maar dan wel zonder uitkering of een andere vorm van overheidssteun.
Dat is natuurlijk wel beter voor de samenleving, als iedereen zijn talenten in zou zetten.
Was dat maar waar
of een andere vorm van overheidssteun.
ow.. en dat heb jij te bepalen
kinderen moeten opgevoed worden
vrouwen willen allemaal werken
maar dat moet je niet doen als je kleine kinderen hebt klaar
Er is ook een ander term van huisvrouw
Allebij werken vind het zo ouderwets
nee mijn partner wil dat ik lekker bij de kinderen blijf en werkt zelf iets harder....
sommige oma's hebben ook geen tijd of niet altijd zin of er zijn geen oma's meer.
allebij werken is juist modern en helamaal van deze tijd
vroeger was het zo dat de vrouw altijd thuis bleef ookal had je geen kinderen
nu zie je vaak 2 verdieners
Maar als mijn zoontje naar de basisschool gaat, dan wil ik weer wat meer gaan werken.
interieur verzorgster
Heb je kinderen dan is het vaak een ander verhaal, aangezien veel vrouwen 24/7 bij hun kind willen zijn. Maar als ze dan naar school gaan vind ik dat ze best aan het werk kunnen gaan voor een x aantal uren.
alsof opa's en oma's dat een straf vinden..
huisman (lol!)
ga andere niet voor de opvoeding op laten draaien
Dat vind ik altijd zo'n loze opmerking!
Ik vind ook dat het aannemen van vrouwen onder de 35 jaar bevordert moet worden door een lagere werkgeversbelasting
ik werk 34 uur mn vriend 40,is wel heel druk maar zeker de moeite waard,nu kunnen we tenminste financieel ruim rondkomen.
n creche is ideaal.
dat doet me gelijk denken aan die reclame van "wie is die vent die elke zondag het vlees aan snijd" jullie zijn gewoon weekend ouders dan heb ik zoiets waarom heb je in godsnaam een kind voor de sier om er in het weekend mee te pronken of zo.Sorry hoor maar zo denk ik daar over.
Allebei werken
wil je iets extra's hebben als gezin, en ook iets meer om uit te geven is dat vaak van 1 inkomen alleen allemaal niet meer te doen.
dat een vrouw partime mee werkt vind ik niet teveel gevraagd.
wat zijn nu 15 of 20 uur in de week? eens effe lekker onder de mensen, wat geld verdienen.
kind ook af en toe naar de creche. Tevens goed voor de contacten met anderen op jonge leeftijd. Als het kind ouder wordt weer wat meer gaan werken.
Man: fulltime
Vrouw: parttime
dan moet er 1 ouder volledig thuisblijven.
nou ik ook op de manier op hoe ik het doe
Moet ik dan thuisblijven en in de bijstand?
Proefberekening Kinderopvangtoeslag
hoeveel betaal je dan ongeveer per kind per uur?
maar alles is tegenwoordig zo fuckingduur..
Als je voor kinderen kiest doe je dat bewust en voor 2000% vind ik. En gaan werken hoort daar niet bij...laatste aanpassing 20 mei 2007 17:17