Partyflock
 
Forumonderwerp · 941726
­ Nederland
 
Wie is hier nog meer zo vreselijk goed in?

De meest erge doemscenario's in je hoofd halen wanneer je je even zorgen over iets of iemand maakt of wanneer er iets te gebeuren staat, een bepaalde situatie, etc.

Ik ben hier zelf echt een ster in. Vind het echt een kuteigenschap van mezelf :P Ben soms zo paranoia als wat!

Zo dacht ik vroeger vaak als m'n ouders weg waren en te lang wegbleven dat ze verongelukt zouden zijn ofzo... of als m'n kat een nachtje niet thuis kwam dat ie aangereden was. En dan natuurlijk de hele buurt doorzoeken, langs de weg kijken en dat soort dingen.

En dit zijn nog kleine voorbeelden!

Wie kan er hier ook zo snel van de meest erge scenario's uitgaan en daar nog helemaal zeker van zijn ook op dat moment? :$

Gelukkig kan ik dit soort dingen meestal wel na een paar uurtjes weer relativeren... dat dan weer wel ;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 06:42:
En al iets meer bekend?

Ja hoor. Ik heb me uiteraard weer voor niks zorgen zitten maken en er was heel iets anders aan de hand dan dat ik in m'n hoofd had gehaald... ;)
 
Herkenbaar!

Ik zie altijd beren op de weg. Echt, stomme dingen. Sta ik met mijn hondje op het perron op de trein te wachten, ga ik me bedenken dat ie weleens van het perron kan rennen onder een trein. Of dat ie tijdens het instappen ertussen valt ofzow.
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 12:27:
Ja hoor. Ik heb me uiteraard weer voor niks zorgen zitten maken en er was heel iets anders aan de hand dan dat ik in m'n hoofd had gehaald...

Gelukkig maar!!!:D En hoest nu met je energie door het druk maken?
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 11 april 2007 om 09:09:
helemaal als mijn moeder te lang weg blijft ofzo..

vooral als je dr niet kan bereiken en niet thuis is uit dr werk en later krijg je een gast aan de telefoon dat ze 'niet in staat is om aan de telefoon te komen'.. denk niet dat ik ooit zo gek geworden ben :o
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 12:46:
En hoest nu met je energie door het druk maken?

Helemaal goed weer! $Extra boost zeg maar B)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 02:33:
Wie is hier nog meer zo vreselijk goed in?

Soms :/
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 13:18:
$Extra boost zeg maar

:D (Y)
ik heb t ook af en toe.. helemaal para :o
tis heel herkenbaar...

zo denke dat je er depri van word.. hahahah\

heel irritant..
 
Ik ken het wel, maar het komt en gaat met vlagen.

lekekr biertje helpt een hoop, nadenken heb je dan toch geen zin in :P
WHAHAHA
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 02:33:
Wie kan er hier ook zo snel van de meest erge scenario's uitgaan en daar nog helemaal zeker van zijn ook op dat moment?

Gelukkig kan ik dit soort dingen meestal wel na een paar uurtjes weer relativeren... dat dan weer wel

Heel herkenbaar.. :-/
Komt weleens voor ja! :S
 
ik ben erg goed in mezelf gek denken ja :s tot k kei paranoide word :s
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 april 2007 om 20:35:
Gelukkig kan ik dit soort dingen meestal wel na een paar uurtjes weer relativeren... dat dan weer wel

:s ja helaas wel. soms om echt helemaal gek van te worden :(
laatste aanpassing
 
Ik kan me inderdaad ook echt gek denken en maken en dan over echt van alles!!

(en daar word je moe van)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 april 2007 om 23:24:
en daar word je moe van

:jaja: of van jezelf soms :/
 
Uitspraak van Nieuwmarkt Penose op vrijdag 13 april 2007 om 23:30:
dat is toch alleen een vrouwen kwaal ?

tuurlijk jonge :\
 
ik heb dat heel erg als er iets niet helemaal lekker gaat. Dan ga ik me druk lopen maken en uiteindelijk blijkt dan dat het probleem zich vanzelf oplost..
Heb ik mezelf dus weer gek lopen maken om niks :/
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 april 2007 om 09:26:
ik heb dat heel erg als er iets niet helemaal lekker gaat. Dan ga ik me druk lopen maken en uiteindelijk blijkt dan dat het probleem zich vanzelf oplost..
Heb ik mezelf dus weer gek lopen maken om niks

zoo bekend.. mjah.. en andere mensen vinden je gewoon kei wazig als je t uit probeert te leggen :s ook fijn :s
Ik heb dat ook heel erg. Ik denk bijna altijd 10 stappen verder en maak me soms gek om iets wat helemaal niet nodig is. Ik heb er cognitieve therapie voor gehad.

Misschien een tip voor andere om te hanteren om jezelf minder te laten nadenken in bepaalde situaties.

Beschrijf de gebeurtenis
Je gevoel daarbij
Je gedachtes
Je gedrag
Gewenst gevoel
Gewenste gedachtes
Gewenst gedrag

En probeer dat toe te passen in de praktijk. Erg lastig om in je koppie een hele andere gedachten gang te creeeren. Ik ben er veel rustiger door geworden door vaak gewoon te denken van wat ik nu denk is dat waar? Het antwoord is dan bijna altijd NEE. Druk maken dus om niks. Door het bovenstaande een beetje toe te passen kan je dingen beter los laten en het makkelijker op je af laten komen. Het wordt in ieder geval een stuk rustiger in je koppie.

Ik blijf een denkertje maar goed sommige eigenschappen horen ook gewoon bij je. Je moet er mee leren omgaan :yes:

Dit was de tip van de dag ;-)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van DJ1 op zaterdag 14 april 2007 om 12:13:
Je moet er mee leren omgaan

idd. heb van mn begeleidster ook goeie tips gehad :)
haha ja ik had dat vroeger heel erg, ik ging altijd hele doemscenarios verzinnen bij de kleinste dingen terwijl er helemaal niks aan de hand was, ik was soms hele dagen bezig met denken en doemscenarios schetsen. 80 % van alle problemen speelden altijd gewoon in me hoofd af en zoiets kost ook onnodig veel energie, ik werd soms echt ontzettend moe van mezelf. Ik heb het mezelf afgeleerd, door steeds als ik me weer te druk ging maken om bepaalde zaken tegen mezelf te zeggen, maak je niet druk, als er iets gebeurd dan gebeurt het en je kan er toch niks aan veranderen dus denk er niet aan.

De eerste keren is het moeilijk om die gedachte te houden maar na een aantal keer word het steeds langzamer een gewoonte om je niet meer onnodig druk te maken. Het is een slechte eigenschap die ik mezelf gelukkig grotendeels heb afgeleerd, let wel "grotendeels" want soms betrap ik mezelf nog steeds op het onnodig zorgen maken over dingen die zichzelf uiteindelijk oplossen maar nu kan ik het veel beter controleren.
laatste aanpassing
 
Doe ik niet (meer) aan...dingen komen zoals ze komen
Uitspraak van DJ1 op zaterdag 14 april 2007 om 12:13:
Beschrijf de gebeurtenis
Je gevoel daarbij
Je gedachtes
Je gedrag
Gewenst gevoel
Gewenste gedachtes
Gewenst gedrag

Yep helpt idd goed daarbij :yes:
Heb het zelf ook best erg maar wel minder dan vroeger gelukkig.
waar gaat dit nou weer over :S jullie zijn gek
 
Uitspraak van DJ1 op zaterdag 14 april 2007 om 12:13:
Ik heb er cognitieve therapie voor gehad

me 2 maar op het moment zelf wil dat niet echt helpen.
allemaal erg herkenbaar :s
 
Uitspraak van Psychisch op zaterdag 14 april 2007 om 17:47:
zoiets kost ook onnodig veel energie, ik werd soms echt ontzettend moe van mezelf.

ja he :S
k zei ''vroeger'' altijd dat andere mensen het makkelijker hadden :P want die konden van mij weglopen :P ik zat (en zit:P) nog steeds 24 uur per dag aan mezelf vast :) erg vermoeiend soms :\

Uitspraak van M0L op zondag 15 april 2007 om 02:58:
waar gaat dit nou weer over :s jullie zijn gek

echt wel :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 02:15:
nog steeds 24 uur per dag aan mezelf vast

ik heb eens in een situatie weg gaan rennen terwijl iemand me juist een knuffel wilde geven. en dat vond ik zo raar die reactie van mij. waarop diegene zei... ik snap het best, je wilde voor jezelf wegvluchten, maar dat zal je niet lukken.

op dat moment besefte ik pas, dat je toch een manier zal moeten vinden om jezelf volledig te accepteren (y)
niemand op deze planeet is perfect, anders zou je niet meer op deze planeet terugkomen ;)

de kracht van denken
 
Uitspraak van bounz™ op dinsdag 17 april 2007 om 02:21:
je wilde voor jezelf wegvluchten, maar dat zal je niet lukken.

:(
Uitspraak van bounz™ op dinsdag 17 april 2007 om 02:21:
op dat moment besefte ik pas, dat je toch een manier zal moeten vinden om jezelf volledig te accepteren

idd..
Heb ik dus ook, en ja smoke ook als de motherfucker al aantal jaren.
Uitspraak van KRING SPIER TYFUS op dinsdag 17 april 2007 om 02:34:
en ja smoke ook als de motherfucker al aantal jaren

ik ging steeds meer denken, en steeds minder doen. Maar... wil niet zeggen dat het een slechte tijd was, het is gewoon een fase die bij je leven dan hoort moet je maar denken. Alles heeft een reden en is nodig om je zover te krijgen of te brengen totdat je op een dag zegt, fuck... nu snap ik hoe dat hier precies in elkaar zit ;) :D :cheer:
en dan ga je merken dat JIJ niet je denken bent, en dus ook je gedachten kan manipuleren en meer je energie voor goeie dingen gebruiken dan doemscenario's bedenken die alleen maar energie vreten en niks aan je leven toevoegen... en dan wordt het allemaal ineens een heel pak interessanter, en ga je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven en iet meer meegaan met mainstream omdat je denkt dat dat je doel is. ( maar ik zeg niet dat het van een leien dakje gaat :bloos: althans bij mij toch nog niet )
laatste aanpassing
bounz on het is wel erg diepgaand wat je allemaal verteld helemaal(Y)
 
ik ben ook een doemdenker, tot vermoeiends toe :bloos:
kan over niks en van alles gaan, complete scenario's alles erop en eraan, wordt soms moe van mezelf * zucht* O:)
laatste aanpassing
 
ik heb dat ook heel erg vooral over de dood kan ik zo diep gaan nadenken dat ik helemaal gek wordt en wat er zou zijn op de wereld als alle mensen dood zouden zijn zulke dingen
en ook als me kat 2 dagen weg is dan wordt ik ook helemaal gek dan denk ik oohww zometeen is ie vermoord of aangereden en dan zie ik eg voor me hoe die dood ligt en dan zeg ik tegen mezelf neej sam hij leg gewoon ergens te slapen het is warm lalala " even later komt het terug is soms heel erg irritant en beangstig gevoel maar ja niks aan te doen *
Ikke!! Ik ben er een ster in! Vooral s'avonds als ik in bed lig..
 
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 11 april 2007 om 09:09:
helemaal als mijn moeder te lang weg blijft ofzo..
moi. Maar dat heeft voornamelijk als oorzaak dat ik altijd alles onder controle wil houden, en soms kan dat niet. Maar meestal als ik ergens een heel naar gevoel bij heb, zit er ook iets niet goed. Ach jah, vrouwelijke intuïtie daar kan niets tegenop...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 april 2007 om 02:33:
De meest erge doemscenario's in je hoofd halen wanneer je je even zorgen over iets of iemand maakt of wanneer er iets te gebeuren staat, een bepaalde situatie, etc.

Ik ben hier zelf echt een ster in. Vind het echt een kuteigenschap van mezelf Ben soms zo paranoia als wat!

Zelfde hier!:)

Heb het met betrekking tot vertrouwen in mensen heel erg!
Dan denk ik (vooral bij meisjes). Wat nou als? wat nou als dit? waarom dan:O? Dalijk is het echt gebeurd!?
En in m'n hoofd is het ook gebeurd:)

Gestoord wordt ik ervan!
 
Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op dinsdag 17 april 2007 om 09:47:
Maar dat heeft voornamelijk als oorzaak dat ik altijd alles onder controle wil houden, en soms kan dat niet. Maar meestal als ik ergens een heel naar gevoel bij heb, zit er ook iets niet goed. Ach jah, vrouwelijke intuïtie daar kan niets tegenop...

(Y) herkenbaar weer :9
Pfff, en ik maar denken dat ik de enige ben die daar last van heeft. Ben sowieso een piekeraar, zou best wel prettig zijn als het ietsje minder kon.

Vaak heeft het trouwens te maken met een vorm van onzekerheid (angst om alleen te komen te staan, gekwetst te worden (gevoel is a bitch), etc....)geplaatst onder de noemer overbezorgdheid.
laatste aanpassing
Uitspraak van (L)saskia(L) op dinsdag 17 april 2007 om 09:35:
Ikke!! Ik ben er een ster in! Vooral s'avonds als ik in bed lig..

Dat zijn bij mij dus ook altijd de momenten dat ik weer lekker lig te piekeren. Dat is goed voor je nachtrust :S
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Extor op dinsdag 17 april 2007 om 10:00:
Wat nou als?

jah, inderdaad! En als je jezelf dat af gaat vragen, kun je wel eindeloos doorgaan met malen
 
Uitspraak van NouNou op dinsdag 17 april 2007 om 13:36:
Pfff, en ik maar denken dat ik de enige ben die daar last van heeft

Zo zie je maar weer, je bent echt niet de enige ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 08:06:
over de dood kan ik zo diep gaan nadenken dat ik helemaal gek wordt

dood is een illusie ;) maar daar komen we pas echt achter als we... zogezegd dood zijn :D


Uitspraak van (L)Deziebellebeezt(L) op dinsdag 17 april 2007 om 09:47:
Maar meestal als ik ergens een heel naar gevoel bij heb, zit er ook iets niet goed. Ach jah, vrouwelijke intuïtie daar kan niets tegenop...

niet alleen vrouwelijke intuïtie :no: je kan beter zeggen : ach jah, tegen je gevoel kan niets op (y) je gevoel weet meer, alleen je verstand is de dwarsligger meestal :/

Uitspraak van the_virus op dinsdag 17 april 2007 om 02:44:
het is wel erg diepgaand wat je allemaal verteld helemaal

heb : de kracht van NU gelezen 8) toen snapte ik het nog niet helemaal :vaag: maar nu begint me alles te dagen ;) :cheer:

Uitspraak van NouNou op dinsdag 17 april 2007 om 13:38:
bij mij dus ook altijd de momenten dat ik weer lekker lig te piekeren

meestal is piekeren niet leven in het NU, maar gaat piekeren over beslissingen die je in het VERLEDEN maakte ( die voorbij zijn en die je toch nooit of te never kan veranderen ), of over dingen die in DE TOEKOMST nog moeten gebeuren ( dingen waarvan je niet eens weet of het wel of niet zal gebeuren en nu toch al druk om maakt ). daarom blijf in het NU en dan zie je dat je het helemaal op DIT moment nog niet zo slecht hebt.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 17:02:
En als je jezelf dat af gaat vragen, kun je wel eindeloos doorgaan met malen

gewoon accepteren dat je dat gedacht hebt ( dat gedacht is een deel van jezelf ), maar niet gaan malen :no: gewoon weer aan iets anders denken voor het escaleert.

Maak van een Mug geen Olifant : goed boek :lol: heb het zelf nog maar net uit, maar was echt super en een oogopener voor mij :cheer:
laatste aanpassing
Goh daar heb ik nooit last van (hahahahaha)

Ik ben nooit paranoia !!!!

Hahahahaha
 
ik had dat heel erg..laatste jaren is het minder
op een gegeven moment hadden er 2 mensen kanker om mij heen en ik was toen echt helemaal panisch voor kanker en dacht ook echt bij alles dat ik dat had..of mijn ouders,vriend enz..

Tegenwoordig heb ik dat niet meer wat dat betreft.
Wel ben ik snel ongerust,als mijn vriend langer weg blijft ofzo en hij is met de auto ,dan bel ik wel even om te kijken of alles oke is en hij geen ongeluk ofzo heeft gehad..
Ook kan ik allemaal dingen in mijn hoofd halen die nergens op slaan.Als ik bijv een vriend(in) sms en die reageert niet binnen een paar uur terug,dan denk ik meteen : zou hij/zij boos zijn? is er iets ?? enz...
 
Heb vandaag BEDACHT dat ik gewoon alles over me heen laat komen en me niet meer druk ga maken :yes:
:D
temesta nemen ik op die dagen (y) en steeds hogere dosering.
 
kan me dr echt helemaal in vinden :yes:
ben een denker 100% ... maar geen doom denker :no: ... ben een optie denker :yes: