Wow hehe, ik moet effe reageren weer hoor, kan 't niet laten!
Verder, respect voor Wackiejackie, met der goeie argumenten in dit topic, en volgens mij is zij een echt feestbeest op dit soort knallers!
Dit lees ik ook nu pas

Dankjewel. Tja het blijven allemaal meningen natuurlijk en ik heb de wijsheid niet in pacht, maar ben blij dat er iig mensen zijn die wel snappen wat ik bedoel.
Dan bezoek je duidelijk andere house-feesten alsik. Tenzij je house ziet als verzamelnaam voor alle stylen.
Laat ik ten eerste even zeggen dat ik, als ik 't over House heb, ik het dus altijd heb over alle vormen van housemuziek bij elkaar. En niet over de stijl die ze tegenwoordig 'house' noemen. Wat mij betreft noemen ze dat gewoon fijn 'club', pfff sowieso, stomme hokjes
House is vernoemd naar The Warehouse, waar de muziek voor 't eerst gedraaid werd. Tja toen had je al die afscheidingen nog niet en ook al zijn ze er nu natuurlijk wel, ik doe er niet zo aan mee

Ik vind 't allemaal wel weer zn eigen charme hebben.
Die zijn bijelkaar niet zo groot als house in nederland hoor... Dit slaat echt alles ! Het klopt gewoon niet wat je zegt.
Kijk jij alleen al eens effe naar de statistieken op PF. 500.000 leden dus ik denk dat dit een redelijk representatief beeld geeft van waar de voorkeuren liggen in de hedendaagse dancescene.
hardcore 51%
hardstyle 45%
oldschool 38%
jump 30%
Klopt het niet wat ik zeg? Hardcore is de grootste jongerenstroming OOIT geweest in Nederland. Eind jaren '90 was dat zo ontiegelijk groot, dat kun je je niet voorstellen. Dat het eventjes in de underground geraakt is, tja, maar dat is allang weer alive and kicking. Idem voor Hardstyle. Ga je mij nu even vertellen dat ik onzin praat?

Welke organisaties zijn momenteel het grootste in nederland? Welke feesten zijn het meest succesvol? Kom op zeg, ik presenteer feiten, geen aannames.
Wat mij betreft heb je een vertekend beeld van de realiteit op een hoop vlakken. Aan de andere kant, je hebt heel wat meer feesten bezocht dan ik. Ook ben je iets ouder dan ik dus misschien moet ik er allemaal nog achter komen
Laat ik het even zo schetsen: DE realiteit bestaat helemaal niet

De realiteit is wat JIJ ervan maakt en is voor iedereen anders. Echter, ik denk dat ik aardig met beide beentjes op de grond sta (ik ben tenslotte een wetenschapper he

) en idd ook wel lang genoeg en intensief genoeg meedraai in de dancescene om te weten waar ik over praat. Nogmaals, ik heb de wijsheid niet in pacht, maar jij draait 't om en doet alsof ik poep praat. en dat trek ik niet zo goed
Ik bekijk het ook vanuit een organisatorisch perspectief soms . Ik twijfel niet eens zo zeer aan je kennis maar de manier waarop je het vertelt, daar krijg ik geen warm gevoel van... laat ik het zo maar zeggen
Ik ben juist een enorm gevoelsmens, daarom gaan die discussies me ook zo aan. Al die vijandigheid naar andere stijlen, terwijl House iets heel anders beteknde toen 't ontstond. Als je 't daar koud van krijgt moet je een jas aantrekken

Dit is gewoon mijn schrijfstijl, simpel.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 14:22:
komkt duidelijk niet uit het Zuiden des lands!
In Zeeland, Brabant en Limburg zijn de belgische Trance/Hardtrance en Jump al jaaaaaaaren van zeer grote invloed geweest! Zowel op het uitgaanspubliek als producers uit deze streken...
Bovendien zijn de Belgische Trance producers ook veel toonaangevender (internationaal) geweest altijd, alsdat je op het eerste gezicht zou zeggen.. Komt misschien vooral omdat ze Internationaal als DJ nooit zo super bekend zijn geworden, maar producers als MIKE, Airwave, Minimalsitix, Gert en zelfs de hitjesmachines regi penxten, ian van dahl etc zijn in het zuiden des lands altijd veel groter gewest als Jean en consorten... Dat is tenminste mijn ervaring!laatste aanpassing 7 maart 2007 14:26
Volgens mij komt de helft van de grote mannen in de Trance tegenwoordig sowieso uit Brabant

Belgie heeft zeker wel invloed gehad, denk aan Bonzai enzo. Het probleem is dat ze zijn blijven stilstaan. Je wordt daar ook doodgegooid met retro-feesten. Vernieuwing is vooruitgang. Die kwam er niet op Trancegebied. maar goed, je hebt dus wel een totaal nieuwe stijl gekregen daar, de Jump, en die is nu in NL ook ontzettend populair.
Nee, maar die feesten maken niet goed wat er elk weekend in de betere clubs in NL is aan bezoekers.
En over welke clubs heb jij 't?

De Matrixx programmeert iedere maand Hardstyle. De danssalon deed dat ook. Tja, misschien binnen die bekakte grachtengordel ja

maar wat dacht je van al die boerendorpjes? Kijk eens naar tenten als de Bob's, de Hollywood, de Time Out...yeah right dat daar alleen maar 'house' en club gedraaid wordt. Wake up and smell the coffe.

Ik denk dat zelfs R&B nog populairder is to be honest.
Toch de "scene" an sich is er nooit beter geweest is mijn idee.
Ik had het over begin jaren '90. Toen moest je in Nederland echt wel zoeken naar Trance en in belgie werd je ermee doodgegooid. De Atmoz, Barocci, Boccaccio, Illusion, LaRocca, allemaal tenten die liepen als de neten en waar die typische Belgische Trance gedraaid werd. In Nederland brak het pas echt door na die set van Tijs op Innercity. Hardcore liep gewoon op zn einde toen, helemaal kapot gemaakt door de commercie en daar speelde ID&T heel handig op in. Techno is toen ook wel groter geworden maar die stijl is gewoon te ontoegankelijk om ook tot 't grote publiek door te dringen. Trance bevat vaak vocals en lijkt zodoende af en toe best op popmuziek. Tadaaaa en toen was er ineens Trance.
Wat precies snap je niet aan dit stukje en wat klopt er niet aan dan?
Nou ga vrij regelmatig naar hardcore feestjes maar de
sfeer vind ik daar bij lange na niet hetzelfde als op trance energy.. sfeer was op TE echt super
Je krijgt wat je uitstraalt

En je ziet wat je wilt zien. Simpel gevalletje van sociale psychologie.

Ik heb al zoveel feesten gehad en op zoveel feesten vechtpartijtjes gezien. Tja, als de muziek sneller en harder gaat heb je dat misschien iets eerder. Tegenwoordig is de beveiliging gewoon top geregeld en heb je dus ook veel minder last dan pak 'm beet 10 jaar geleden
is de eerste keer dat ik zoiets heb gedaan (filmen, monteren etc) dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Shiiiiiiit netjes man!

Haha ik ga ook maar gauw eens een paar vette cursussen videobewerking doen, ik weet wel dat ik kan schrijven maar als ik dit soort filmpjes zie schaam ik me bijna voor wat ik in elkaar draai voor q-dance

Komt ook omdat ik geen fatsoenlijke pjoeter heb en videobewerking met een fatsoenlijk programma nogal wat vraagt van zo'n bakkie. Moet wel zeggen dat ik ook moeite heb met te filmen op vette momenten hoor, dan wil ik zelf los

en dan beweegt dat hele scherm weer mee haha! Maar goed, nu wete ik 't zeker, ik ga beter mn best doen. Zeker als ik dit zo zie, dat wil ik ook!

Echt vet!
Zo!
En nu maar eens effe eten haha!