Uitspraak van actief op maandag 5 maart 2007 om 16:33:Veel DJ's hebben geen lef meer, ze draaien precies wat het publiek wil horen ipv. meer hun eigen smaak.. en onbekende dingen te draaien.. dit komt weer doordat het publiek van tegenwoordig te verwend en kortzichtig is, en veels te snel stilstaat op onbekende dingen.
Ik krijg bij sommige feesten wel eens het 'drive-in/juxebox' gevoel.. "wil je blabla voor me draaien?"
inderdaad
Uitspraak van Dhr. Avada op maandag 5 maart 2007 om 19:41:zie de titel, OVERschatte dj... dus jij zegt dat partyraiser slecht is?
Nee hoor, mij zie je nergens zeggen dat ik Partyraiser een slechte dj vind. Maar ik vind em wel overrated.
Uitspraak van actief op maandag 5 maart 2007 om 16:33:Veel DJ's hebben geen lef meer, ze draaien precies wat het publiek wil horen ipv. meer hun eigen smaak.. en onbekende dingen te draaien..
Exact de goede woorden.
En helaas worden dj's die het laatste doen meestal compleet genegeerd door het grote publiek. Krijgen ook in verhouding weinig boekingen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Buck Fuddy op maandag 5 maart 2007 om 20:37:Nee hoor, mij zie je nergens zeggen dat ik Partyraiser een slechte dj vind. Maar ik vind em wel overrated.
dan had ik t verkeerd begrepen, sry
Uitspraak van Buck Fuddy op maandag 5 maart 2007 om 20:37:Veel DJ's hebben geen lef meer, ze draaien precies wat het publiek wil horen ipv. meer hun eigen smaak.. en onbekende dingen te draaien..
Toch raar altijd dat gezeik over hitjes, maar wanneer er 1 ingeknald wordt gaat iedereen los en maar zeiken...
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 14:54:k denk serieus dat hardcore zonder mensen zoals bovenstaanden er een stuk beter had voorgestaan...
Waarom?? omdat je vroeger alleen maar analoog had en er krom voor moest liggen om die appartauur te betalen en je nu paar 100 euro neerlegt voor een Cubase waarmee je een net zoveel kan?
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 maart 2007 om 14:54:k denk serieus dat hardcore zonder mensen zoals bovenstaanden er een stuk beter had voorgestaan...
Maar natuurlijk
alsof hardcore uit nederland komt
Ja grootste gedeelte wel, cker toen het net "begon" maar als je heel mierenneukerig wilt doen
laatste aanpassing
Toch raar altijd dat gezeik over hitjes, maar wanneer er 1 ingeknald wordt gaat iedereen los en maar zeiken..... Zoals een Pandemonium bijv. staat bekend om de vergeten early die er gedraaid wordt en toch als er een "Let me tear your soul apart" langskomt, staat er 1000 man als een gek te stuiteren. NOU NOU NOU wat zijn we tegen hitjes zeg
het maakt niet uit wat een dj doet er valt altijd wel wat op te zeiken toch, want zeiken is leuk
Beetje rare opmerking, misschien The Suit juist 1 van de weinigen die dan wel losgaat...je bent een beetje aant generaliseren
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 maart 2007 om 01:11:Beetje rare opmerking, misschien The Suit juist 1 van de weinigen die dan wel losgaat...je bent een beetje aant generaliseren
Ja ben ik ook, maar t is wel wat ik zie. En ik ga zelf ook los op hitsjes, maar het maakt me ook geeb B.A.L
Ik ben niet de enige die dit zegt hoor, mensen die al 20 jaar meedraaien en die jullie hier nu aan het afzeiken zijn (generaliseer ik ook even maar voel je niet aangevallen
Maar jah eindeloze discussie....
laatste aanpassing
tenzij het de hele avond is dat is niet leuk nee.
En hier gaat het juist om, als er 1 hitje wordt gedraaid is dat natuurlijk niet erg he
mensen die al 20 jaar meedraaien
Hij kan ook al 20 jaar zijn zakken aan het vullen zijn
Frots, en wat probeer jij dan met je feestjes?? (de feestjes waar je entree voor vraagt
Hardcore bestaat alleen omdat er zoveel vraag is.
En een Angerfist,Korsakoff bijv. die zo populair zijn, het is wat de mensen willen blijkbaar anders, hebben ze niet zo achterlijk veel fans toch?? Zolang het goed verkoopt en populair is zal het er gewoon zijn..
Grote organisaties spelen in op de "massa" en geef ze is ongelijk, het verkoopt verdomd goed, hoeveel er ook gezeikt wordt!
Dat is natuurlijk helemaal niet relevant hoe lang iemand meedraait.
Dus jij wilt zeggen dat zelfs jij -als je zou kunnen draaien- zo op een feest van 20.000 man zonder enige ervaring weet wat het publiek IN HET ALGEMEEN wilt horen, en dat je daar op in kan spelen, want je kan zeggen wat je wilt, tuurlijk moet je je eigen ding doen, maar draaien op zo'n groot feest is wel meer als alleen plaatjes plakken hoor......en is lang niet voor iedereen weggelegd.
Wat zou jij doen dan? 1000den mensen met verschillende wensen, hoe ga jij aan allemaal voldoen dan?? Want dat probeer je zoveel mogelijk als DJ zijnde....
nou nou nou....?
laatste aanpassing
Frots, en wat probeer jij dan met je feestjes?? (de feestjes waar je entree voor vraagt dan he )
Wij draaien elk feest kiet, en al het geld wat we over houden gaat in het volgende feest
Dat is de filosofie van onze organisatie, we willen er juist géén geld mee verdienen
Als een feest duurder is komt dat bijvoorbeeld door de prijs van een bepaalde act, of omdat we extra lichten of lasers inhuren enzo
Dus jij wilt zeggen dat zelfs jij -als je zou kunnen draaien- zo op een feest van 20.000 man zonder enige ervaring weet wat het publiek IN HET ALGEMEEN wilt horen, en dat je daar op in kan spelen, want je kan zeggen wat je wilt, tuurlijk moet je je eigen ding doen, maar draaien op zo'n groot feest is wel meer als alleen plaatjes plakken hoor......en is lang niet voor iedereen weggelegd.
Ik heb het niet over ervaring, iemand die kort mee draait kan ook ervaring hebben, misschien draait hij al jaren op ze slaapkamer en op kraakfeesten bijvoorbeeld
laatste aanpassing
Ja maar op je slaapkamer wordt je niet afgezeken en draai je voor jezelf...
Ik snap jullie punt, maar het is onreeel om artiesten af te zeiken terwijl zij er staan voor het vermaak van het publiek, ze proberen ook om voor continue verieuwing te zorgen (hetzij producties of vernieuwende setjes), voor vele is het hun beroep ze zijn al jaren lang nergens anders mee bezig. Daarom kan je het ook niet zakkenvullen noemen en degene die denken "ff"geld te verdienen zijn eendagsvliegen daar hoor je vanzelf niets meer van omdat ze uiteindelijk de ambitie missen.
Zoals al eerder is gezegd het is entertainment....
En dus niet leuk als er continue gezeurt wordt erover... er zijn zoveel goeie producties, waarom wordt daar nix over gezegd, dat is toch ook leuk voor de artiesten?
Daarom vind ik echt dat je artiesten als Rob Gee,Buzz Fuzz, PCP, 3SA etc etc. gewoon NIET overschat mag noemen, want deze mensen hebben hun eigen bijdrage aan de Hardcore geleverd toendestijds en nu.....
En tot slot:
Waarom wordt een Rob Gee dan aangevallen op een sensation en gaat een heel stadion op ze reet zitten??
OMDAT IE ZE EIGEN DING DEED! echt belachelijk...
Ik snap jullie punt, maar het is onreeel om artiesten af te zeiken terwijl zij er staan voor het vermaak van het publiek, ze proberen ook om voor continue verieuwing te zorgen (hetzij producties of vernieuwende setjes), voor vele is het hun beroep ze zijn al jaren lang nergens anders mee bezig. Daarom kan je het ook niet zakkenvullen noemen en degene die denken "ff"geld te verdienen zijn eendagsvliegen daar hoor je vanzelf niets meer van omdat ze uiteindelijk de ambitie missen.
Zoals al eerder is gezegd het is entertainment....
En dus niet leuk als er continue gezeurt wordt erover... er zijn zoveel goeie producties, waarom wordt daar nix over gezegd, dat is toch ook leuk voor de artiesten?
Daarom vind ik echt dat je artiesten als Rob Gee,Buzz Fuzz, PCP, 3SA etc etc. gewoon NIET overschat mag noemen, want deze mensen hebben hun eigen bijdrage aan de Hardcore geleverd toendestijds en nu.....
En tot slot:
Veel DJ's hebben geen lef meer, ze draaien precies wat het publiek wil horen ipv. meer hun eigen smaak.. en onbekende dingen te draaien.. dit komt weer doordat het publiek van tegenwoordig te verwend en kortzichtig is, en veels te snel stilstaat op onbekende dingen.
Dat komt toch wel door de dj's zelf hoor....
Ze willen goed gevonden worden....
Als je echt een veelzijdige dj wilt zijn moet dit je eigenlijk niets interesseren
Waarom wordt een Rob Gee dan aangevallen op een sensation en gaat een heel stadion op ze reet zitten??
OMDAT IE ZE EIGEN DING DEED! echt belachelijk...
Ja grootste gedeelte wel, cker toen het net "begon" maar als je heel mierenneukerig wilt doen geloof ik dat dat Duitsland was, maar reken me niet af als ik het misschien verkeerd heb hoor, ben ook geen lopende hardcore catalogus laatste aanpassing 5 maart 2007 23:37
denk dat de house misschien uit duitsland kwam, maar ik heb toch geleerd dat hardcore in nederland is ontstaan
Uitspraak van Dhr. Avada op dinsdag 6 maart 2007 om 14:30:denk dat de house misschien uit duitsland kwam, maar ik heb toch geleerd dat hardcore in nederland is ontstaan
Ja en ik geloof in Rotterdam.....maar eerste Hardcore release was volgens mij PCP... maar weet het niet 100% cker
iig vind het niet terecht dat ze de oude garde als overschat bestempelen, je hoeft het niet goed te vinden toch? Maar dankzij hun is de hardcore wel wat het nu is zij zijn er mee begonnen en hebben het groot gemaakt! En dat je nu alles kwalitatief beter is komt simpelweg door de technology die er nu is en toen niet was..... ja toch?
En tuurlijk zijn er vette hip hop dj's die vette scratches kunnen, maar er zijn ook Hardcore artiesten die die scratches ook hebben, Bass D is 2x NL Kampioen geweest hiermee... ( Mark N, Simon Underground )
Maar kunnen Hip hop dj's ook Hardcore etc. draaien??
Ze kunnen dan niet zoveel truken als met hip hop. En waarschijnlijk schieten ze in de stress door de BPM haha
+ dat hip hop en dance 2 compleet verschillende muziekstromingen zijn dus het is echt onzinnig omdat met elkaar te vergelijken toch?
Lekker he dat gediscusseer?
Uitspraak van Dhr. Avada op dinsdag 6 maart 2007 om 14:30:maar ik heb toch geleerd dat hardcore in nederland is ontstaan
Dat heb je dan verkeerd geleerd. Gabber komt uit R'dam, maar Hardcore toch echt uit Frankfurt.
iig vind het niet terecht dat ze de oude garde als overschat bestempelen, je hoeft het niet goed te vinden toch? Maar dankzij hun is de hardcore wel wat het nu is zij zijn er mee begonnen en hebben het groot gemaakt! En dat je nu alles kwalitatief beter is komt simpelweg door de technology die er nu is en toen niet was..... ja toch?
Ik denk dat je hun rol overschat. Zonder hun had Hardcore ook bestaan dan waren het alleen andere poppetjes geweest die er invulling aan zouden hebben gegeven. De echte pionieers zijn de gene die de 1e Hardcore plaatjes hebben geproduceerd, niet de gene die ze zijn gaan draaien. Daarnaast weet ik ook niet of we er nou blij mee moeten zijn dat "ze" Hardcore groot hebben gemaakt, commercie wordt een stroming meestal niet beter van. (En dat is ook wel gebleken d8 ik zo.)
laatste aanpassing
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 6 maart 2007 om 15:02:De echte pionieers zijn de gene die de 1e Hardcore plaatjes hebben geproduceerd,
ja maar dat is dus wel pcp geweest en die is ook regelmatig genoemd. Verder heb je ook gelijk, maar dan waren die andere "poppetjes"de hemel in geprezen toch.
Als Darwin de evolutietheorie niet had uitgevonden had iemand anders dat ook wel gedaan
We hebben nu eenmaal deze poppetjes....
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 6 maart 2007 om 15:02:Daarnaast weet ik ook niet of we er nou blij mee moeten zijn dat "ze" Hardcore groot hebben gemaakt, commercie wordt een stroming meestal niet beter van. (En dat is ook wel gebleken d8 ik zo.)laatste aanpassing 6 maart 2007 15:08
Nee idd, zonder al die commercie had je dat gezeur over overschatte DJ's ook niet
ja maar dat is dus wel pcp geweest en die is ook regelmatig genoemd.
Ja, maar als DJ is het ook gewoon niet veel. Mixtechnisch matig, komt erg ongemotiveerd over en een overmatig hitjes gehalte.
Als producer is het een held, maar qua DJ stelt het gewoon niet veel voor.
Dat is het probleem van de Nederlandse scene (zoals hier al eerder aangekaart), heel veel dj's worden geboekt op basis van hun producties, wat natuurlijk 2 totaal verschillende disciplines zijn.
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 6 maart 2007 om 15:23:Als producer is het een held, maar qua DJ stelt het gewoon niet veel voor.
dan is het toch oke dat DJ's met goede techniek deze tracks wel op een mooi technische manier ten hore kan laten brengen haha
Maar het is toch met alles zo....
Niet alleen in de hardcore
Een Pharell Williams die voor heel veel producties verantwoordelijk is in e R&B maar uitgevoerd door andere artiesten. bijv. omdat zij niet kunnen produceren. ik noem maar wat (madonna, Britney Spears etc etc etc etc. ) zo werkt het gewoon. Het is de commercie, en je weet zelf als je oude mixtapes luisterd sommige mixen slaan echt nergens op,
nee pas de afgelopen jaren worden er ineens eisen gesteld aan hoe iemand goed draait en wanneer iemand goed draaid en het kromme is dat mense dat beoordelen die uberhaupt nog nooit een plaat aangeraakt laat staan gekocht hebben en daar wordt ik echt doodziek van...
Wie vind jij dan een held qua producen als zowel DJ zijnde...? gewoon benieuwd
laatste aanpassing
Wie vind jij dan een held qua producen als zowel DJ zijnde...? gewoon benieuwd laatste aanpassing 6 maart 2007 15:33
Mark N
Ik vind het trouwens ook neit echt belangrijk of er goed gebeatmixed wordt... Als de muziek maar lekker is! desnoods draait iemand een plaat en gaat daarna ff vertellen waarom hij die plaat heeft gepakt en daarna pakt hij de volgende
Daar naast is het natuurlijk ook erg vet om een zgn turntablist aan het werk te zien
laatste aanpassing
Wie vind jij dan een held qua producen als zowel DJ zijnde...?
Mark N
Mark N
Uitspraak van Edutainment op dinsdag 6 maart 2007 om 16:23:Mark N
hehe
The dj Producer ook wel, maar Mark N is echt de enige die op beide vlakken ECHT goed is imo.
laatste aanpassing
Je moet denk ik ook niet alles willen kunnen, wordt je ook gek van
Ja en als je dan probeert, dan wordt je overschat dj genoemd
The dj Producer ook wel
had vandaag vet chille mix van hem opstaan uit '96
En idd Mark N vind ik ook dat ie uitblinkt in beide.
Maar ben gecharmeerd van heel veel dj's en producers. De 1 om hun producties en de ander om hun skillz
vince
alsof hij ZO goed kan mixen rot op joh.. omdat hij een beetje kan scratchen is hij de mix master van de hele scene. als hij mixt mixtie veel te snel en op foute momenten waardoor je bijv op de vette rag momenten na een climax meteen cuts etc hoort waardoor je niet eens los kan gaan.. waardeloos.
alsof hij ZO goed kan mixen rot op joh.. omdat hij een beetje kan scratchen is hij de mix master van de hele scene. als hij mixt mixtie veel te snel en op foute momenten waardoor je bijv op de vette rag momenten na een climax meteen cuts etc hoort waardoor je niet eens los kan gaan.. waardeloos.
laatste aanpassing
Uitspraak van actief op woensdag 7 maart 2007 om 06:07:als hij mixt mixtie veel te snel en op foute momenten waardoor je bijv op de vette rag momenten na een climax meteen cuts etc hoort waardoor je niet eens los kan gaan.. waardeloos
misschien wel iets TE overschat maar deze zin is iig onzin
Het is geen onzin, dat is zijn mening. Die ik met hem deel overigens, ben ook geen fan van Vince zijn manier van mixen, gaat gewoon te snel soms, waardoor je niet van de platen kunt genieten.
Maar goed dat is dus persoonlijke smaak en zegt niks over Vince zijn skills, want die zitten dus wel in orde.
Maar goed dat is dus persoonlijke smaak en zegt niks over Vince zijn skills, want die zitten dus wel in orde.
Uitspraak van Dhr. Avada op woensdag 7 maart 2007 om 13:41:Noize suppressor
laatste aanpassing
Uitspraak van Dhr. Avada op woensdag 7 maart 2007 om 13:41:Noize suppressor
die djen volgens mij nooit? alleen bike af en toe dacht ik..
Uitspraak van Edutainment op woensdag 7 maart 2007 om 09:54:gaat gewoon te snel soms, waardoor je niet van de platen kunt genieten.
Uitspraak van actief op woensdag 7 maart 2007 om 06:07:omdat hij een beetje kan scratchen is hij de mix master van de hele scene.
Dat hij niet je smaak is okay, maar je kunt toch niet ontkennen dat hij mixtechnisch niet goed kan draaien in de scene.
En hier gaat het juist om, als er 1 hitje wordt gedraaid is dat natuurlijk niet erg he
Je kunt als DJ het beste in een uur tijd eerst wat hitjes draaien zodat de mensen blijven staan voor de rest van je set. Pas dán moet je je eigen ding doen en plaatjes laten horen die jouw eigen stijl zijn en minder bekend
Als je begint vanaf het begin met platen waarvan je niet weet of het gewaardeerd wordt, loop je het risico dat de mensen de rest van je set de moeite niet nemen naar je te luisteren. Beter dus 1e helft wat hitjes, 2e helft je eigen ding, i.p.v. andersom
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 19:49:btr dat de mensen die jouw stijl niet diggen gewoon opzouten en je een aantal gasten overhoudt die het juist wel vet vinden...
mijn bescheiden mening dan he...
ja vin ik ook
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 maart 2007 om 19:38:Je kunt als DJ het beste in een uur tijd eerst wat hitjes draaien zodat de mensen blijven staan voor de rest van je set. Pas dán moet je je eigen ding doen en plaatjes laten horen die jouw eigen stijl zijn en minder bekend
Als je begint vanaf het begin met platen waarvan je niet weet of het gewaardeerd wordt, loop je het risico dat de mensen de rest van je set de moeite niet nemen naar je te luisteren. Beter dus 1e helft wat hitjes, 2e helft je eigen ding, i.p.v. andersom
jij snapt het
en het werkt ook het beste, alleen ik doe dat niet in een bepaalde volgorde, maar wanneer ik merk dat het publiek toe is aan een "oppepper" (lees hitje)
laatste aanpassing
Een mainstream set hoeft niet vol hitjes te zitten, ik vind het juiste een uitdaging om dan mainstream producties van nieuwe producers uit te zoeken, of net dat nummertje wat het nooit helemaal gemaakt heeft, maar wel super vet is (Angels Of Darkness - Cold As Ice bijvoorbeeld
)
Ik noem dan platen van Proto X, Na-Goyah, Triax, Serial Killaz, Kasparov, zoiets
Ik noem dan platen van Proto X, Na-Goyah, Triax, Serial Killaz, Kasparov, zoiets
Hardcore bestaat alleen omdat er zoveel vraag is.
En een Angerfist,Korsakoff bijv. die zo populair zijn, het is wat de mensen willen blijkbaar anders, hebben ze niet zo achterlijk veel fans toch?? Zolang het goed verkoopt en populair is zal het er gewoon zijn..
Zou je niet als de sodemieter de woorden Achterlijk en Veel om draaien, en correct typen dus met E op het einde?
OT:
Furax, wat een aanfluiting elke keer weer, zo strak als Dave Clarke mixt, zo bagger draait deze man.