Ik vroeg me af of er meer flockers zijn die hier aan lijden en hoe jullie (en je omgeving) hiermee omgaan...
Letterlijk betekent fibromyalgie: pijn in bindweefsel en spieren.
pijn, stijfheid, vermoeidheid en soms stemmingswisselingen
Wat is fibromyalgie?
als de dokter de term fibromyalgie gebruikt kan je er vanuit gaan dat ie geen idee heeft wat jou mankeert
Komen die stemmingswisselingen puur door de ellende die je eraan hebt of word het echt door fibromyalgie veroorzaakt?
glucosamine
leer er maar mee leven ja..
Heb thuis ook n bigga pot staan idd
Bij fibromyalgie komen verschillende klachten – pijn, stijfheid, vermoeidheid en soms stemmingswisselingen – tegelijkertijd voor.
en..........helpt het ook bij jou??
volgens mij is hier ook een site voor (met forum) dus je zou eventueel daar kunnen informeren..
kan vaak knap vervelend zijn, vaak heb ik een goede dag en kan ik lekker dingen doen die ik zelf wil, maar als ik een mindere dag heb, kan ik nog geen kilo pijnloos tillen.
3) Is mijn pijn grens ongelooflijk verhoogd
4) Heb ik geaccepteerd dat ik elke dag met pijn moet leven en rekening ermee moet houden
2) De pijn valt niet te omschrijven (of ben ik de enige die dat niet goed kan?)
Slecht is dat he.... Ik ben al ZO vaak doorgelopen met gescheurde spieren en gebroken botten.... En iedere keer weer op je flikker krijgen op de EHBO omdat je niet meteen komt... Pfff.... Er zijn veel ergere pijnen dan n botbreukje... alsof ik daar nog op reageer
Overbelast
Uiteindelijk went dat vanzelf hoop ik voor je
Ik hoef niet zielig gevonden te worden, maar zulke opmerkingen komen ook hard aan.
Ik vind de pijnen juist zo lastig te omschrijven omdat het elke keer wat anders is.
je leert er NOOIT mee leven.
Na 15 jaar ellende weet ik donders goed wat fibromyalgie is San
Worst moment of my life om in dat takke-ding te gaan zitten!!
Dat vind ik heel lief van je! T is alleen niet zo dat ik meer info nodig heb, maar ik wil graag wat leeftijds- en lotgenoten horen over hoe zij er mee omgaan
Ik vroeg me af of er meer flockers zijn die hier aan lijden
En die hebben niet eens last van de pijn
Nee, maar volgens mij heb jij ook wel het gevoel dat je wel zo behandeld wordt??
Ook gaan ze zich ineens heel anders tegen je op stellen, alsof je zielig bent terwijl je zelf iets heb van "Het zal allemaal wel".
Dood aan de persoon die deze zin verzonnen heeft!!
Ik zelf wen ook snel aan pijnstillers en die vriendin van mij, met Fybro, went ook heel snel aan pijnstillers
Wiet heb ik zelf nog nooit geprobeerd maar daar wil ik zelf ook niet aan beginnen.
Vooral mijn nieuwe reumatoloog is heel erg wat betreft sporten.
Het is gewoon een fuck ziekte en vooral als je er op jonge leeftijd mee te maken krijgt. Je wordt belemmert in je "jonge jaren" je kunt je niet zo uitleven als de gemiddelde hoe graag je dat soms ook wilt. Juist hierdoor ga je langer door dan dat je weet dat je kunt. Je WEET dat je te ver door gaat maar toch WIL je niet toegeven. Je wilt een normaal leven hebben zonder pijn, zoals het merendeels van de jongere!
Toch niet willen stoppen....
www.naet.nl kan heel goed helpen
misschien zitten die ook daar
Maar soms zie je dr kramperen van de pijn..
Komt misschien ook door mijn eigen houding?
Ik denk dat je sowieso aan dingen went als je het langer gebruikt.
k ga ook niet elke dag weer even vertellen hoe ellendig ik wel niet ben ofzo
Wat is dat toch slecht van ons![]()
Moet zeggen dat mijn omgeving juist wel erg goed erop reageert... Ze nemen me af en toe zelfs te veel uit handen...
fibromyalgie
Ik zit trouwens zelf op een ander forum over dit onderwerp.
www.reumaforum.nl
had er nog nooit van gehoord
Mijn huisarts zegt dat ik het theoretisch gezien ook heb omdat ik ook vaak pijn aan mijn gewrichten of spieren heb. Maar bij mij kont dat voort uit hypermoboliteit.
Overigens mág ik niet buiten fietsen, iig niet als t waait... En aangezien t hier altijd waait... Daarnaast is zeulen met schapjes aan een fiets ook niet aan mij besteed; heb zelfs al n parkeerkaart aangevraagd omdat ik zomaar door mn benen heen zak regelmatig...
Dan ben je ook voor je beweging aan de sportschool overgeleverd.
Ik vroeg me af of er meer flockers zijn die hier aan lijden en hoe jullie (en je omgeving) hiermee omgaan...
wat rot dat je dit hebt..
Ze is een doorzetter..
Er is helaas niet veel aan te doen dusHopelijk vind je een manier om het te kunnen accepteren
Ik dacht dat je dat wist meis!
Ja, maar veel keus heb je mijns inziens ook niet... wat moet je anders? Zielig stil in n hoekje zitten is toch geen optie?
Sja.. dat accepteren.... Erg moeilijk... Ik vecht er echt tegen... Ben dus ook n uitstekende kandidaat voor dat traject...
Heb je helemaal gelijk in, maar ik heb toen ook hart in aktie gezien van een vrouw met fybro en die lag alleen maar op bed![]()
Dus idd doorzetten moet je wel, hoeveel pijn het ook doet..
mijn moeder heeft bijv. een invalide parkeerkaart
![]()
![]()
Moet jou weer overkomen
Misschien is ie wel gekneust dan zie je niks
Zou het denk ik wel ff na laten kijken, als het gekneust is komt er tape om heen
Meen je dat??? Dat snap ik echt niet he... daar ga je je alleen maar kutter van voelen!
En de eerste de beste die daar jaloers op is wil ik best ongelukkig schoppen hoor
(Soms gun ik t mensen echt n weekje, helemaal die lamlullen )
weet niet eens waar ik heen moet met die verhuizing
Ja idd, mijn moeder last wel ff rustpauzes in, ze gaat 'smiddags dan naar bedDat doet haar vaak wel ff goed..
Ja echt he!! Dan laten ze het wel, om hun bek zomaar open te trekken
Verhuizen?![]()
Toevallig verhuizen en dan samenwonen met je mannetje?
![]()
![]()
Ja, of van die stomme dingen zeggen als 'leer er maar mee leven' knuppels...
Euhm... ja, toevallig wel hahahahahahahaa
heb het gehad maar ben genezen!
Ik heb het gehad maar ben genezen!
Sorry dat ik dit zeg, maar kan het heel moeilijk geloven..
een niet erkende ziekte
Moet jou weer overkomen Misschien is ie wel gekneust dan zie je niks Zou het denk ik wel ff na laten kijken, als het gekneust is komt er tape om heen
Hier ben ik echt heel blij mee, thanks!!!
Yeah right... Ik ga 10 dagen met deze pijn rondlopen
Hopelijk kunnen ze er iets aan doen, en anders de pijnpen!
Ik heb mn parkeerkaart gekregen
Het komt voor dat fybromyalgie gepaard gaat met een psychische ziekte/stoornis. (somatoforme stoornissen of stemmingsstoornissen
Had die dok me weer een anti-depressiva gegeven,waar ik zwaar op tegen ben!Ik ben niet depressief of neerslachtig,ik heb gewoon alleen maar pijn!
Ik moest ook al gaan praten met een psycholoog om zgn. met de pijn om te leren gaan.Maar toen ik daar kwam zei die vrouw tegen mij dat ze aan lichamelijke klachten niks doen en dat zij mij niet kan leren om met lichamelijke pijn om te gaan.
Dat geen enkele dokter je serieus neemt?Duurde het bij iedereen zo lang voordat er een diagnose kwam?
Als ik deze klachten allemaal zie,dan vraag ik me af wat er nog wél goed is aan jou...
Als je leest wat je er allemaal van kunt krijgen,nee bedankt!
Dan probeer ik het liever eerst met iets plantaardigs.
Of ben ik dan nu te eigenwijs?
Ze willen je wel onder de medicijnen stoppen waar je allemaal rare dingen van kan krijgen,maar wiet,nee das té erg en daarvoor moest ik maar af gaan kicken
Ik rook ook wiet om mijn spieren te laten ontspannen maar alleen sávonds.
Maar daar doen ze bij Riagg dan weer erg dramatisch over!
Ze willen je wel onder de medicijnen stoppen waar je allemaal rare dingen van kan krijgen,maar wiet,nee das té erg en daarvoor moest ik maar af gaan kicken
van fibromyalgie kom je niet vanaf... knap!
Zij heeft een poosje bij een revalidatiecentrum gelopen,
ik wel!
Op mijn goeie dagen (of zijn dat juist de slechte ) zie je bij mij echt wel dat er iets niet goed zit
Ik mag godverdegodver pas in februari terug komen voor n anderhalf durend lichamelijk onderzoek!!!
Fijn, als t echt lekker koud is en ik toch al nix kan
Halleluja gezondheidszorg in NL
Kijk, ik ben blij voor je, maar vraag me toch ook af of je wel echt fibro had, of dat t misschien iets anders was.... Heb er moeite mee te geloven dat iemand van een chronische ziekte af komt, sorry...
Kijk, ik ben blij voor je, maar vraag me toch ook af of je wel echt fibro had, of dat t misschien iets anders was.... Heb er moeite mee te geloven dat iemand van een chronische ziekte af komt, sorry...
Ik heb idd ook nog nooit gehoord dat je er vanaf komt chronische ziekte is levenslang,, je kan de pijn/klachten wel proberen te onderdrukken...
![]()
Sorry dat ik dit zeg, maar kan het heel moeilijk geloven..
Idd vertel hier meer over, dan laat ik het direct mijn moeder weten! Ze heeft het al ruim 15 jaar!!! Zou werelds zijn als iedereen hier vanaf kon komen
Uitspraak van mellowteefop dinsdag 5 december 2006 om 20:01:
Ik heb idd ook nog nooit gehoord dat je er vanaf komt chronische ziekte is levenslang,, je kan de pijn/klachten wel proberen te onderdrukken...
Prima, ik had 17 van de 18 drukpunten beb bij reumatoloog onder behandelng geweest...
Misschien iets voor jullie om ook eens alternatieve manieren te zoeken...
Ze zeggen dat het chronische ziekte is , maar fimbromyalgie is een samenvoegsel van klachten die ze niet goed weten te plaatsen..., dus kan het denk ik ook niet echt chronisch zijn.. het blijft waarschijnlijk altijd zwakke plek maar ben er vanaflaatste aanpassing 5 december 2006 20:36
Je bedoelt qua overkomen/ bewegen etc? Dat uiteraard wel. Ik zie en merk het ook wanneer ze pijn heeft maar ik bedoel er meer mee dat mensen over het algemeen denken dat het allemaal wel mee valt, aangezien je niet bloedend in je bed ligt Te idioot gewoon.
Trouwens fibromyalgie word misschien door o.a de drukpunten vast gesteld, maar fibromyalgie bestaat uit heel wat meer dan alleen de drukpunten.
Dit vind ik idd ook erg moeilijk om te geloven, van fibromyalgie kom je niet af.
jammer dat je het niet gelooft..
je zou accupunctuur eens kunnen uitproberen dan dit te zeggen..
Er ken meer mensen die er zo afgekomen zijn...
Ik ben happy, ik ben van mijn klachten af!
Ik geloof wel dat je klachten minder zijn en je ze in de hand hebt maar niet dat je 'genezen' bent van fibromyalgie, volgens mijn bevindingen en de informatie waar ik over beschik bestaat dat niet.
Maar ik ben heus wel blij voor je dat je geen klachten meer hebt maar dan vraag ik me idd ook af of het wel fibromyalgie was.
jammer dat je het niet gelooft..
je zou accupunctuur eens kunnen uitproberen dan dit te zeggen..
Er ken meer mensen die er zo afgekomen zijn...
Ik ben happy, ik ben van mijn klachten af!
idd mijn moeder heeft het ook al jaren.
Waar woon jij in godsnaam???? Mijn arts in de VU kon me alleen maar groot gelijk geven dat ik liever wiet rookte dan morfine bleef slikken (ook omdat ik erg snel wen aan die shit - binnen 2 weken van de codeïne-+-Mebutan naar de morfine )
Heb het topic beetje snel door gelezen, gaat niet zo lekker met je he??
ben gister door de pijn flauwgevallen... op de bovenste tree van de trap
Op de rest reageer ik morgen weer; ik ga NU plat
kom net weer uit t ziekenhuis... ben gister door de pijn flauwgevallen... op de bovenste tree van de trap
Gelukkig niks gebroken, maar dus wel alles gekneusd hoofd, nek, schouder, schouderblad, rug, bil/heup.... ben dr weer ff klaar mee dus
hoe is t met jou? Ik hoop echt dat die injecties gaan werken meis, keep me posted!!
Jij werkt ook nog gewoon erbij he? Vind het knapEchte doorzetter.. Maar ik hoop dat je nu ff wat rust inplant voor jezelf.. En heel veel beterschap!
Hoop niet dat het bij mij ooit nog zo erg wordt...
Ik ben weer op mn werk vandaag Afleiding werkt goed bij mij Heb n tas vol pijnstillers, smeerseltjes en hulpmiddelen (mitella en wandelstok) bij me en pas heel goed op mezelf nu
Nee, ik gun t bijna niemand idd
Maarja, als mijn hoofd er net zoveel last van moet gaan krijgen als mn lichaam zie ik t somber in... Dat is wél mn overlevingsmechanisme!!
binnenkort dat fijne lichamelijke onderzoek van anderhalf uur, gesprek met de shrink en dan t traject in!
Zow nou, dat kan ik me voorstellen!
Maar is er een kans dat je hoofd er net zoveel last van gaat krijgen? Of valt dat niet te zeggen..
En nu de eerste tijd niet meer vallen
Bedoel je weer opnieuw voor de keuring?
Ohw nee jij werkt er gewoon bij he?
Dat vinden ze niet goed en daar moet aan gewerkt worden
maar ik ga op zoek naar n huis zonder trappen
maar er bestaat idd een kans dat daaruit komt dat ik minder zou moeten gaan werken
om er dan 5 maanden later achter te komen (je wordt zelf schijnbaar niet geïnformeerd...) dat ze me volledig hadden goedgekeurd! Heb gvd geen testje gedaan daar!!
maar ja kan me ook niet voorstellen dat je ALTIJD met die pijn moet leven
Wat ik alleen typisch vind is dat ze nog gaan moeten gaan onderzoeken, omdat fibro pas kan worden vast gesteld als alle andere reuma's zijn uitgesloten..
Helaas, je moet altijd met die pijn leven, maar 'gelukkig' went dat....
Which reminds me... ik zal dat boekje nog s voor je scannen!!