Het komt voor dat fybromyalgie gepaard gaat met een psychische ziekte/stoornis. (somatoforme stoornissen of stemmingsstoornissen
Ja dat zou voor een gedeelte misschien wel kunnen kloppen maar ik word er gek van dat mijn klachten,die allen op fybro lijken,bij mijn dokter(s) afgedaan word als alleen iets psychisch.
En dat alleen maar omdat ik 5 jaar geleden iets traumatisch heb meegemaakt...
Terwijl ik al vanaf me 8ste bij fysiotherapie loop...
Van de week was ik weer bij een dokter en ik dacht eindelijk serieus genomen te worden.Ik vroeg om iets wat mijn spieren zou kunnen ontspannen.Dat kreeg ik en ik was blij,totdat ik thuis kwam en de bijsluiter las.
Had die dok me weer een anti-depressiva gegeven,waar ik zwaar op tegen ben!Ik ben niet depressief of neerslachtig,ik heb gewoon alleen maar pijn!
Ik moest ook al gaan praten met een psycholoog om zgn. met de pijn om te leren gaan.Maar toen ik daar kwam zei die vrouw tegen mij dat ze aan lichamelijke klachten niks doen en dat zij mij niet kan leren om met lichamelijke pijn om te gaan.De dok bedoelde dus gewoon dat ik moest leren met geestelijke pijn om te gaan.

Ik heb geen geestelijke pijn!
Maar gelukkig gaat dat vrouwtje nu met mijn dokter praten om toch te vragen of er nog niet wat onderzoeken kunnen gebeuren om uit te sluiten dat het om een lichamelijk probleem gaat.
Heb wel gezegd dat ik die pillen niet ga gebruiken,ik ben anti anti-depressiva

Heb wel bij de gezondheidswinkel een pot met magnesium en vitamine D gekocht.Die vrouw zei dat spierverkrampingen af kunnen nemen met magnesium dus ik vind het het proberen wel waard.
Hebben de mensen die hier fybro hebben,ook zo gezeik vantevoren gehad?Dat geen enkele dokter je serieus neemt?Duurde het bij iedereen zo lang voordat er een diagnose kwam?
Mijn artsen schrijven fybromyalgie nog steeds toe aan psychische problemen,is dat bij elke huisarts het geval?
Groetjes,rOxXy