Partyflock

Forumonderwerp · 910102

Waarschuw beheerder
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat.. Maar een vriend van me vind dit heel raar.. Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn zus heeft 2 katten en die zitten ook altijd binnen. Dit omdat zij in een flat woont en die mogelijkheid er niet echt is. ;)

Waarschuw beheerder
Precies :)

Waarschuw beheerder
donateur
Vind het echt zielig als je de katten niet buiten laat.

Waarschuw beheerder
Ja maar waarom dan? Dan ligt ie misschien morgen onder een auto ofzo dat is toch ook zielig..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:28:

Wat wil je dan als je op een flatje woont ? :/ iedereen keer meelopen naar beneden en de deur voor t beest opendoen of m omlaag takelen in een mandje ?

Ben het wel met je eens dat het zielig is voor de kat dat hij niet naar buiten kan. Ik persoonlijk zou dan ook nooit een kat nemen als ik op een flatje woonde ;). Maar het kwaad is in dit geval al geschied, zit niets anders op dan het beestje binnen houden :jaja:. En als ie niet beter weet weet ie ook niet wat ie mist :).
Waarschuw beheerder
Als ze niet beter weten is er niks aan de hand toch??
Waarschuw beheerder
Als een kat binnen genoeg ruimte heeft om te rennen en spelen, en er genoeg afleiding voor hem is, kan je hem zonder problemen binnen houden.

Katten die buiten komen lopen veel meer risico's (aangereden worden, vechten met andere katten, vergiftigd worden door kattenhaters enz). Ze hebben een "zwaarder" leven en worden dus ook minder oud dan katten die binnen opgroeien.

Mijn 2 katten komen ook niet verder dan de achtertuin, maar als je in m'n album kijkt zien ze d'r toch gezond en happy uit ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn kat is ook altijd binnen, ik woon aan een drukke straat en ben dus veel te bang dat ie onder een auto komt. Volgens mij vermaakt ie zich prima 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon op drie hoog dus die van mij blijft lekker binnen..
En voor zover ik weet mist ie niets aan het niet buiten zijn..
Geloof me, mijn kat heeft het goed hoor..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:28:

Waarom?
Hij weet niet anders..
Als ik kon zou ik zou met 'm ruilen..
En al zou ik niet op drie hoor wonen, dan zou ik 'm nog binnen houden..
Want als ie binnen is weet ik tenminste ook dat er vrijwel niets met 'm kan gebeuren..
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn katje was ook een binnen kat.
Hij kwam wel buiten hoor, maar alleen aan een tuigje en een koord van 8 meter.
En dat vond hij ook helemaal niet erg :no:

Helaas is mijn lieverd er nu niet meer. :no:

Maar in April ongeveer wil ik graag weer nieuwe katjes. 2 stuks. en ik ben er nog niet over uit of ik er huiskatten van maak, of dat ik ze ook naar buiten ga laten.

Ik zou er echt niet tegen kunnen waneer 1 van mijn boefjes een keer 's avonds niet zou thuis komen :(

Waarschuw beheerder
Nou ben niet de enigste dus in ieder geval :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -Catwoman- op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:41:
Ik zou er echt niet tegen kunnen waneer 1 van mijn boefjes een keer 's avonds niet zou thuis komen

Ik heb 2 buitenkatten en die komen altijd rond half 11 binnen gelukkig :jaja: Een keer kwam er 1tje niet, en dan zit je je inderdaad zorgen te maken om waar ie dan is :( Gelukkig kwam ie de volgende ochtend om 7 uur aanwandelen, stinkend naar de aarde in de tuin van de buren dus ik denk dat ie t sletje uit heeft gehangen met de poes van de buren :jaja: :D
Werkzaam bij DNMC
Artiest Isolater
Waarschuw beheerder
donateur
mijn kat liet ik altijd naar buiten totdat ie dus niet meer terugkwam :( dus dan ken je m beter binnenlaten dan weet je tenminste ceker dat er niks kan gebeuren!

Waarschuw beheerder
mijn 2 katten doen waar ze zin in hebben dus zijn binnn en buiten niks zieligs aan vind ik

Waarschuw beheerder
donateur
Katten naar buiten idd (y).

En niet in mijn achtertuin als het kan (f).

Waarschuw beheerder
mijn 2 katten komen gewoon buiten,werd er knettergek van in huis,ze hingen me in de gordijnen en sprongen op het aanrecht,en de hele tijd maar rennen door de kamer en dan weer naar boven en naar beneden,nagels scherp maken aan de bank ipv de krabpaal...ze moesten echt hun energie ff kwijt,en sinds ze buiten komen zijn ze binnen veeeeeeeel rustiger,zijn nu echte knuffelbeesten (L)

en wij wonen in een hofje,dus niet echt druk..alleen aan de voorkant..daar is onze kat trouwens wel een keer aangereden,door een politiebusje nog wel,we zaten buiten en ineens hoorden we gierende banden en een knal!:O ff daarvoor zagen we herman ernaartoe lopen,dus we wisten dat hij het was..
wij rennen,konden niks vinden,politiebusje had de koplamp kapot,dus hij probeerde weg te springen neem ik aan,we gingen ervanuit dat ie dood in de bosjes lag,na lange tijd te hebben gezocht en niks gevonden,zijn we maar weer gaan zitten met een rotgevoel,en nog geen 10 minuten later kwam herman eraan gesjokt..beetje beduusd,maar leeft gelukkig nog wel 8)
Waarschuw beheerder
mijn kat komt wel buiten, maar in onze eige tuin.
verder komt hij niet

ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven, ze poepen en plassen in iemand anders zijn tuin
of je bent ze kwijd, of ze worden over reden.

ja eige schuld, ik hou me beesten bij me eigen in de tuin, zo kunnen ze andere mensen niet lastig vallen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van jan!ne op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:05:
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven

nou je kunt er ook moeilijk achteraan blijven lopen, een kat hoort gewoon buiten te zijn vind ik, en dit is geen aanval op mensen die hun kat in huis houden, ik vind het niet aso als onze katten met de andere katten veel plezier hebben, en de hele tijd spelen:no:

Waarschuw beheerder
die stinkbeesten lekker naar buiten doen (Y)

Waarschuw beheerder
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven

:| nee lekker opgesloten laten zitten is goed :/
blijf jij ook maar de rest van je leven binnen..

en trouwens.. haat je me nog steeds zo??? :D:D:D:D
Waarschuw beheerder
Ja maar waarom dan? Dan ligt ie misschien morgen onder een auto ofzo dat is toch ook zielig..

wat een onzin, dat kan jou toch ook gebeuren, moeten ze jou dan ook de hele dag opsluiten?
Waarschuw beheerder
Hij kwam wel buiten hoor, maar alleen aan een tuigje en een koord van 8 meter.
En dat vond hij ook helemaal niet erg

dat heb je m gevraagd?

Waarschuw beheerder
Buiten!!!

Waarschuw beheerder
onze overburen houden de kat ook altijd binnen. beter dan dat onze vorige buren, die lieten die beesten altijd door onze tuin lopen, scheten alles onder en aten de vissen uit de vijver :S

heb niets tegen kattne maar op t moment dat ze overlast voor anderen veroorzaken moet je ze binnen houden (of in je eigen tuin natuurlijk;))
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:37:
Buiten!!!

Ja dan kunnen ze lekker een ander z'n tuin onder poepen die dan vervolgens weer katten gaat vergiftigen. Nee hoor, mijn katten zijn niemand tot last en ze hebben het prima in mijn huis en in mijn eigen achtertuin.

Waarschuw beheerder
Mijn katjes komen ook buiten. Maar zodra ik thuis kom lopen ze met me mee naar binnen. En als ik thuis ben zijn ze ook thuis. En het kattenluik gaat na het eten dicht en dan blijven ze gewoon binnen. De volgende morgen zijn ze de eerste weer. Ik woon zeg maar ook 1 hoog (op het dak van een winkel, maisonette) maar ze gaan naar beneden en weer terug via de brandtrap..:)
Waarschuw beheerder
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven, ze poepen en plassen in iemand anders zijn tuin

:yes:

Uitspraak van 3=morefun op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:33:
Als een kat binnen genoeg ruimte heeft om te rennen en spelen, en er genoeg afleiding voor hem is, kan je hem zonder problemen binnen houden.

:yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:14:
die stinkbeesten lekker naar buiten doen

:O
Waarschuw beheerder
Binnen duidelijk.

Als je ze buiten laat lopen vind ik niet dat je dan een kat/poes moet nemen :s
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot :s

TENZIJ ze in een grote afgesloten tuin lopen en niet de kans hebben om over de weg te lopen.

En asl je een kat van kitten af aan heb en ze in huis laat dan weten ze niet beter.
Waarschuw beheerder
Ik heb 2 katten, de ene is overdag altijd buiten en ligt 's nachts uitgeteld op de bank. De andere ligt de hele dag lui op een stoel en komt 's avonds pas tot leven. Die is de hele nacht op jacht naar muizen en vogels.... Gelukkig wonen we erg rustig en landelijk, dus ze hebben alle ruimte en ik maak me niet druk over auto's.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:25:
Als je ze buiten laat lopen vind ik niet dat je dan een kat/poes moet nemen
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot

Dussssss..... die kans is bij ons dus HEEL klein. Je had er ff bij moeten vermelden dat dat helemaal afhankelijk is van de plek waar je woont....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:25:
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot

dus je laat je kinderen ook nooit alleen buiten spelen als ze de leeftijd ervoor hebben??die kunnen net zo snel zijn als katten hoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:40:
dus je laat je kinderen ook nooit alleen buiten spelen als ze de leeftijd ervoor hebben

Als ze de leeftijd ervoor hebben dan zijn ze zo verstandig om goed uit te kijken.
Katten rennen zo over de weg.

Uitspraak van Just me... op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:31:
die kans is bij ons dus HEEL klein

jij vind het dan waard (Y)

Ik zou het niet durven me kat oevr straat te laten lopen :no:
Als ze 1 avodn niet thuis zo komen kan ik niet slapen :s
Laat staan als ze ergens dood langs de weg ligt :(

Iedere zijn ding (Y)
Maar ik neem een huisdier voor bij me in huis en niet om buiten te laten lopen en dat ze alleen thuis komen om te eten.
Alleen een afgesloten tuin lijkt me prima (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
op het platteland kan 't zeker.
waar ik eerst woonde reden niet veel auto's en was veel land er omheen

kan ie lekker spelen

nu wonen we midden in de stad, dan kan 't gewoon niet

Waarschuw beheerder
donateur
Katten absoluut binnen of in een tuin waar ze niet uit kunnen..
NO way dat mijn katten op straat komen.. Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nee hoor, heerlijk binnen en ze weten echt niet beter ;)

Waarschuw beheerder
ik heb mijn kat ook 2 en half jaar binnen gehouden toen ik in een flat woonde :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:24:
Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt

dat is ook een groot verschil

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:15:
nee lekker opgesloten laten zitten is goed
blijf jij ook maar de rest van je leven binnen..

Deze opmerkingen slaan echt nergens op :nee:

Een kat is heus geen buiten beest hoor, het is maar wat ie gewend is..

Een kat buiten die andere mensen lastig vallen met geschreeuw, over auto's lopen, door tuinen, daar heb je wat aan (Y)

Zorg zelf voor je beestje! Lekker binnen of in je eigen tuin.. En in een flat met genoeg ruimte en klimdingen is er niks aan de hand hoor.. Die beestjes hebben een hartstikke goed leven (Y)

Waarschuw beheerder
Mijn kat loopt eigenlijk altijd buiten, maar als die wil mag die ook gewoon naar binnen komen.
Hij wilt zelf het liefste buiten zijn.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:36:
Een kat is heus geen buiten beest hoor

buiten kan een kat jagen, in bomen klimmen e.d.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van xantrex op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:53:
buiten kan een kat jagen, in bomen klimmen e.d.

Kunnen ze bij ons binnen en buiten ;)

Krabpalen die zo hoog zijn, overal zijn dingen gemaakt voor de katjes :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
Hou die beesten toch gewoon binnen.

Hoeven anderen zich ook niet aan die beesten + zooi te ergeren.

Erger me kapot aan die loslopende katten hier!
Waarschuw beheerder
Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nou Jamas is ook erg uber gewilt hoor :[

;) hehehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:24:
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat.. Maar een vriend van me vind dit heel raar.. Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..

sorry hoor, ik begrijp best als je je kat binnen wil houden, maar omdat je op een flat woont vind ik een dom argument. Katten kunnen hartstikke goed over de railing lopen;)
Als ik een kat zou hebben zou ik een luikje in mn deur bouwen, kan ie zelf kiezen wat ie wil...

Waarschuw beheerder
Het probleem hier is dat je 2 deuren moet open doen om je kat naar buiten te laten.. Dus dan moet ik telkens naar beneden lopen en kijken of die kat voor de deur staat.. En een kattenluikje zal de woningbouw wel geen goed idee vinden denk k zo..
Waarschuw beheerder
onze katten komen wel buiten, op zich een beetje jammer vind ik zelf dan, mjah ze vermaken zich buiten..

't is wel kut als ze weer terug komen met een zooitje vlooien :frusty:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LOOD :bye: op dinsdag 31 oktober 2006 om 14:59:
't is wel kut als ze weer terug komen met een zooitje vlooien

en dan heb jij ze een dag later over je zak hen lopen :lol:

Waarschuw beheerder
ik ken er nog die hun kat binne houdn, als die nooit buiten is geweest dan weet die kat van ni beter
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 14:47:
Het probleem hier is dat je 2 deuren moet open doen om je kat naar buiten te laten.. Dus dan moet ik telkens naar beneden lopen en kijken of die kat voor de deur staat.. En een kattenluikje zal de woningbouw wel geen goed idee vinden denk k zo..

laat je hem over de balustrade lopen, dan is er vanzelf wel iemand die de deur voor je beestje open doet. En kattenluikje mag je best in je deur maken als je iets huurt, alleen als je eruit gaat moet het kattenluikje er weer uit:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:41:
aat je hem over de balustrade lopen, dan is er vanzelf wel iemand die de deur voor je beestje open doet. En kattenluikje mag je best in je deur maken als je iets huurt, alleen als je eruit gaat moet het kattenluikje er weer uit:P

En hoe vul jij het gat in de deur op dan ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 16:52:
En hoe vul jij het gat in de deur op dan

nieuwe deur?

Waarschuw beheerder
donateur
die 6 x zo duur is als een kattenluik :D

Waarschuw beheerder
Als je op een flat woont heb je weinig keus, maar in een huis of op de begane grond van een flat (mits die niet aan een drukke weg staat) kan het geen kwaad ze naar buiten te laten. En een luikje is niet handig, ze melden zich zelf wel als ze na binnen willen... en als jij ze binnen wil houden omdat dr een gast een leipe hond uit laat ofzo kost dat ook geen moeite.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:17:
kan het geen kwaad ze naar buiten te laten.

Voor de eigenaren van de kat zelf niet nee, wel voor omwonenden (Y)

Waarschuw beheerder
Ik heb binnenkatten en daar ook heel bewust voor gekozen.

Ik heb al 2 katjes kunnen begraven omdat ze waren aangereden en ik wil dit nooit meer meemaken.

Onze oudste kat gaat nog wel naar buiten, maar probeer dit te beperken tot een paar uurtjes overdag en in de avond zijn ze bij mij altijd binnen, alle 4.

Die van mijn zus gaan 1 a 2x in de twee weken ff naar buiten omdat ze in het begin wel gewoon buiten liepen en dit af en toe even nodig hebben. De reden dat we ze nu binnen houden is dat we wat mensen in onze buurt wantrouwen als het om katten gaat....en daarom maar het zekere voor het onzekere.

Ik zou ook liever mijn schatjes alle vrijheid van de wereld willen geven, maar helaas kan dat gewoon niet i.v.m auto's, kattenhaters etc. maar weet nu wel dat ze 's avonds alle 4 veilig in mijn huis zijn.

De jongste heb ik vanaf het begin binnen gehouden en das een heel tevreden katje, hoor. Als ze niet beter weten dan kun je ze prima binnen houden.

Wij hebben wel een ren achter ons huis laten bouwen waar onze katten in rond kunnen lopen als we ze buiten maar toch bij huis willen hebben...ideaal. Kunnen ze toch lekker buiten zijn, maar ik hoef niet bang te zijn dat er wat gebeurt met ze.

Waarschuw beheerder
donateur
Katten horen binnen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:17:
Als je op een flat woont heb je weinig keus,

Ik woon op de derde verdieping van een flat. Mijn kat krijgt een lange lijn aan zijn halsband en met een werphengel laat ik hem uit. Als het genoeg is geweest gewoon de lijn weer binnenhalen.
Alleen de overburen waren een keer niet zo blij met me. Ik wierp een keer te hard en toen kwam de kat op 2 hoog aan de overkant bovenop de parketenkooi die ze even op het balkon hadden gezet omdat het zulk mooi weer was.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:13:
die 6 x zo duur is als een kattenluik

jah idd:D maar dan kan je kat wel naar binnen en buiten als hij dat zelf wil:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:05:
en dan heb jij ze een dag later over je zak hen lopen

hey dat zou je niet doorvertellen :@

:lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:33:
jah idd:D maar dan kan je kat wel naar binnen en buiten als hij dat zelf wil:)

Tja, ik zie het niet als een oplossing ;)
Ik ben nog altijd van mening dat katten binnen horen te blijven.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:34:
Ik ben nog altijd van mening dat katten binnen horen te blijven.

als je je kat van jongs af aan went kan dat ook best wel. Anders vind ik het zielig...

Waarschuw beheerder
donateur
Je neemt een kat toch als huisdier? :/

Waarschuw beheerder
donateur
Die 2 Taliban katten van mij zitten ook lekker binnen.
Ik woon op 3 hoog en ze zitten wel vaak in t open raam. Maar naar beneden springen doen ze niet. Nog niet iig...

Waarschuw beheerder
donateur
Mijn kat komt ook niet buiten :nee:

Ik woon midden in t centrum van Alkmaar... boven een winkel. Dat is gewoon onverantwoord voor zo'n klein beestje :/

Vond het in eerste instantie ook zielig, maar gelukkig is hij niet anders gewend :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
mijn mening:

honden en katten Binnen & Buiten!!

waarom? je sluit jezelf toch ook niet dag en nacht op!!
Waarschuw beheerder
mijn kat komt wel buiten, maar in onze eige tuin.
verder komt hij niet

ja eige schuld, ik hou me beesten bij me eigen in de tuin, zo kunnen ze andere mensen niet lastig vallen

sow hoe doe je dat dan? vastbinden?
Waarschuw beheerder
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!
ik vind het echt heel zielig als je ze binnen laat zitten contineu! neem dan gewoon geen dieren:no:

die van ons mag gaan en staan waar hij wil, dus hij mag ook gewoon naar binnen waarneer hij wil!

Waarschuw beheerder
ik vind dat ieder voor zichzelf moet bepalen of hij een dier buiten laat of niet. Ik heb een witte halfpers maar deze is stokdoof. hier zijn wij later pas achtergekomen. Ik vind dan niet dat je het dier los moet laten lopen tenzij je het dier dood wilt hebben.

Dus dat neem dangewoon geen dieren gaat in dit geval nietop.

ik had ook nog een schildpad poes, deze liep wel los... toen gingen wij verhuizen en is ze een maand later doodgereden door een mongool die 150 reed waar je 60 mag.

wij hebben er weer een kleintje bijgenomen voor onze witte.... die komt absoluut niet buiten.... heeft er zelf ook geen erg in...

dus vertel mij eens ben ik nu een dierenbeul????????
of hou ik gewoon verschrikkelijk veel van mijn huisdieren??? en wens ze niet dood te hebben...

p.s. dit kleintje hebben wij trouwens bij aso's uit huis gehaald. appartementje met 10 katten. uitgedroogd en ondervoed.

dus het was of bij ons in een groot herenhuis en szomers aan een lange lijn achterthuis.

of bij de mensen in een appartement en dood gegaan!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 09:16:
Ik heb een witte halfpers maar deze is stokdoof.

Ik hoor dat vaker, dat veel Perzen doof zijn. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 09:16:
dus vertel mij eens ben ik nu een dierenbeul????????

:nee:

Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!

Mn katten hebben t prima naar de zin hoor, op 3 hoog. Ze zijn allebei gezond en gewoon zoals een kat hoort te zijn...
Als t beestje eenmaal niet beter weet, komt dat heus wel goed.

En net zoals MissB zegt, ik wil mn kat niet terug vinden, ergens aan de kant van de drukke weg, die voor mn flat loopt.. :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:11:
En net zoals MissB zegt, ik wil mn kat niet terug vinden, ergens aan de kant van de drukke weg, die voor mn flat loopt..

dat is misschien ook iets anders.. maar wij wonen in een dorpje waar amper auto's rijden.. om dan je kat binnen te houden vind ik gewoon dierenmishandeling

Waarschuw beheerder
Katten absoluut binnen of in een tuin waar ze niet uit kunnen..
NO way dat mijn katten op straat komen.. Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nee hoor, heerlijk binnen en ze weten echt niet beter

Hier hoef ik in mijn geval niks aan toe te voegen :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:11:
Ik hoor dat vaker, dat veel Perzen doof zijn.

Heeft ook met de witte kleur te maken ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:23:
Heeft ook met de witte kleur te maken

Ik hoorde dat toen ook over rooie perzen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:24:
Ik hoorde dat toen ook over rooie perzen.

Is goed mogelijk.

De reden die ik heb gehoord ging erover dat witte haren te slap zijn om trillingen door te geven in het slakkehuis in het oor.
Klinkt voor mij logisch in ieder geval ;)

Waarschuw beheerder
donateur
De bijzonderheid aan de witte Pers is dat hij prachtige lichtblauwe ogen kan hebben, oranje ogen of odd eyed. Meestal zijn deze met blauwe ogen doof.
[img width=250 height=209]http://users.telenet.be/Nalasweb/Fotos%20rassen/witte%20pers.jpg[/img]

Dat las ik net ergens op een site. :) Maar t zijn verdomd mooie (en dure :P ) beestjes. Als ik er één zou hebben, kwam die echt niet buiten. :nee:

Waarschuw beheerder
die van mij heeft groene ogen.

de enige werkelijke verklaring is dat het ze aan gehoorsteentjes ontbreekt en dit schijnt een dier toch nodig te zijn om te horen.

willen jullie een foto zien van mijn kindjes?
Waarschuw beheerder
Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..

ik heb twee binnenkatten...
Ze weten niet beter, plus ze zouden hier niet naar buiten kunnen, veel te druk.

Maar het ligt ook aan het soort kat, sommige katten kunnen zich binnen echt niet vermaken, die hebben meer beweging nodig etcetera, die van mij kunnen hun ei kwijt bij elkaar gelukkig :)

Waarschuw beheerder
[img width=533 height=400 cacheid=0013e9350025a4b3a500f7d51a01a2947c]http://img243.imageshack.us/img243/3072/111680076tk6.jpg[/img]

[img width=361 height=375 cacheid=000d18f90025a5b9f86db8e91a01a2947c]http://img205.imageshack.us/img205/3254/lapje201uc8.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Oh, wat een leuk bekkie die laatste (L)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Devilish™ op woensdag 1 november 2006 om 12:49:
die van mij kunnen hun ei kwijt bij elkaar gelukkig

Die 2 van mij ook. Ik ben iig blij dat ik 2 van die (6) heb, als ik er maar 1 had was t misschien wel zielig geweest..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:49:
willen jullie een foto zien van mijn kindjes?

Mn kindjes staan in mn album. :)

Waarschuw beheerder
snoepie he.... deze foto was bij de vorige eigenaar gemaakt. kun je zien dat ze daar al te mager was...

echt zielig 7 weken en nog maar 600 gram...

gelukkig gaat het nu beter na uren in de nacht voeding geven en veel liefde

Waarschuw beheerder
jij hebt ook mooie katjes blue eyed chick...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:07:
jij hebt ook mooie katjes blue eyed chick...

Dank je wel. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:06:
gelukkig gaat het nu beter na uren in de nacht voeding geven en veel liefde

Gelukkig maar. :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MEL ... op woensdag 1 november 2006 om 08:55:
honden en katten Binnen & Buiten!!

Doe ze dan een riempje om en loop en er stukje mee.

dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!

In tegenstelling juist, een kat stamt of van de naam de egyptische naam Felis sylvestris catus wat
huiskat betekend (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik laat me kat lekker naar buiten als hij dat wilt, alleen in de nacht moet hij binnen blijven.

Waarschuw beheerder
donateur
Dan ook niet vreemd staan te kijken als ie op een dag niet meer thuiskomt he ;)
Waarschuw beheerder
ik heb 5 katten en die komen ook niet buiten en dat gaat prima zo ze staan ook niet te mauwen ofzo dat ze eruit willen
en als je je katten buiten laat lopen heb je kans dat ze dood gereden worden of ze lopen een ziekte op of ze zitten onder de vlooien
nou daar zit ik dus niet op te wachten dus hier blijfen ze lekker binnen
en in het voorjaar komt er in de thuin een lekker grote ren voor ze
zijn ze toch een beetje buiten
Waarschuw beheerder
dan word zo'n beestje helemaal gek,

Geen last van hoor, en gek zijn ze al helemaal niet ;)
Besides; het woord 'huisdieren' zegt toch al genoeg? ALs je er zo over denkt zou je al helemaal niet aan huisdieren moeten beginnen. Wat denk je van cavia's of hamsters? ;)

Als ze naar buiten konden hier zou het ook prima zijn hoor. Maar binnen gaat ze ook goed af...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:06:
Die 2 van mij ook. Ik ben iig blij dat ik 2 van die (6) heb, als ik er maar 1 had was t misschien wel zielig geweest..

Ik heb het gehad met een kitten, was verliefd op dat beestje, maar die kon hier binnen echt zijn ei niet kwijt, en naar buiten kan hij hier niet. Vreselijk.. maar gelukkig kon hij bij iemand terecht op een mooie boerderij. Mijn andere katten keken niet naar hem om en aan ons had hij niet genoeg. Heel jammer, maar nu is hij bij iemand anders, waar hij wel lekker zijn ei kwijt kan...

Ligt dus ook een beetje aan de kat zelf :yes:
Waarschuw beheerder
ik heb een kattenluikje
ik vind dat ze gewoon naar buiten moeten kunnen
jij wil toch ok niet je hele leven in 1 huisje worden opgesloten

van nature zijn t ook beesten die buiten leven dus waarom ze opsluiten

vink beetje zielig
ja miss weten ze dan niet beter maar je kan ze wel meer geven als alleen maar binnen houden..
als katten t goed hebben komen ze vanself wel weer naar huis
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ;ChieLaah op woensdag 1 november 2006 om 15:59:
van nature zijn t ook beesten die buiten leven dus waarom ze opsluiten

:no:

Wat vreemd dat ik het als NIET-katteneigenaar nog beter weet dat de wel-katteneigenaren :/

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:26:
In tegenstelling juist, een kat stamt of van de naam de egyptische naam Felis sylvestris catus wat
huiskat betekend (Y)

;)
Uitspraak van ;ChieLaah op woensdag 1 november 2006 om 15:59:
als katten t goed hebben komen ze vanself wel weer naar huis

En bij andere de motorkappen naar de haaien brengen, overal poepen en plassen, honden op hol brengen...

En dan ook nog zeker affiches ophangen als het beest niet thuiskomt. (N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
en ik vind ook niet dat andere last moeten hebben van mijn katten
en ik heb dan 5 katten waarvan 2 perzen en 1 siberiseboskat
nou die laat ik echt niet los buiten lopen
want ik wil mijn katten niet kwijt
en een kat is toch ook een huisdier net als een hond een huisdier is en die laat je toch ook niet alleen buiten lopen

Waarschuw beheerder
ik heb 3 katten en ze zijn allemaal binnen.. ze zijn even buiten geweest, maar 1 was meteen aangereden en moest een dure operatie ondergaan om haar staart te amputeren dus nu zitten ze weer veilig binnen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 18:25:
Je neemt een kat toch als huisdier?

dat kan ja, maar als jij je kat in het begin wel buiten laat en later opeens omdraait dat hij binnen moet blijven zitten vind ik dat zielig!

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek

:frusty: :S

misschien bij jou ja, maar mijn beestje heeft nergens last van :nee: :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op woensdag 1 november 2006 om 17:43:
maar als jij je kat in het begin wel buiten laat en later opeens omdraait dat hij binnen moet blijven zitten vind ik dat zielig!

Dus.. Katten horen gewoon binnen te blijven. :D
Waarschuw beheerder
Ik hou de mijne nu voorlopig binnen....:(

Ze kwamen net bij mij aan de deur om te vragen voor een schep en een doos want er was een kat aangereden....
Toen kreeg ik al een rot gevoel en toen liep ik naar buiten en daar lag ze m'n Lotje aangereden door een ambulance....

Het ergste is nog dat ik het zo m'n vriendin moet gaan vertellen en dan naar het buitenland moet voor me werk....:(

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!
ik vind het echt heel zielig als je ze binnen laat zitten contineu! neem dan gewoon geen dieren

Duidelijk geen vesrtand van katten.. Zeg dan niks :x

Wat een bullshit zeg :/
Waarschuw beheerder
donateur
2 huis tuin en keuken katten af entoe buiten, onze ragdoll altijd binnen :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 17:56:
Dus.. Katten horen gewoon binnen te blijven.

jij hoopt deze discussie te winnen he? hahahaha :lol:
vind t wel humor. Feit blijft gewoon dat de ene helft stemt voor binnen en de andere helft voor buiten. Het maakt mij geen ene flikker uit, alleen als je voor buiten kiest moet je niet opeens nar een tijdje gaan bedenken dat je toch liever een binnenkat wil:P
Waarschuw beheerder
moet je voor jezelf weten vind ik.
maar je moet wel gelijk van het begin weten wat je wilt met de kat.

Waarschuw beheerder
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren

:[ slaat totaal nergens op!!!
als je over dierenmishandeling praat, gaat het in mijn ogen toch echt niet over het feit ;kiezen voor een binnen kat!!......:S
dierenmishandeling is oa; verminking, verwaarlozing(verhongering, uitdroging,mishandeling,dagen of weken lang rond laten zwerven..etc)misbruik voor bep doeleinde(bv drugs smokkeling, sex etc),!!!!
maar het kiezen voor een binnenkat om bepaalde redenen, zoals wonen op flat/appartement,drukke straat, geen overlast willen met de buurt waar je woont, is geen dierenmishandeling!!!
als je kittens uit een nest neemt en vanaf het begin gelijk die dingen aanleerd weet het beestje niet beter!kweet zeker dat dan een binnen kat NET zo happy is als een buiten kat!! :devil:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (karin) op woensdag 1 november 2006 om 16:09:
en ik vind ook niet dat andere last moeten hebben van mijn katten
en ik heb dan 5 katten waarvan 2 perzen en 1 siberiseboskat
nou die laat ik echt niet los buiten lopen
want ik wil mijn katten niet kwijt

Het is niet alleen dat ze last hebben van je katten.
Je hebt ook nog eens dure katten, andere mensen weten dat ook.. Er zullen vast wel mensen rond lopen die zo'n mooie kat mee naar huis nemen. :/ Ik geef je groot gelijk dat je ze binnen houdt. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 22:40:
als je kittens uit een nest neemt en vanaf het begin gelijk die dingen aanleerd weet het beestje niet beter!kweet zeker dat dan een binnen kat NET zo happy is als een buiten kat!!

:yes: Inderdaad!

Onze komt alleen weleens in de achtertuin, als wij ook buiten zijn, verder is ze binnen!
Ze weet niet beters, en speelt, slaapt eet de hele dag!
Ze vermaakt zich echt prima!

Ik laat d'r niet 'los' omdat ik d'r zoiezo niet kwijt wil.. en vind dat andere mensen er alleen maar last van kunnen hebben.
En ze is n superlieve huis, knuffel ,terug breng balletje poes!

Waarschuw beheerder
Wij houden onze poes ook binnen..
De buurvrouw heeft zo'n klote hond diej ze dood bijt :(
Zo zijn we al een poesje verloren..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van raketje op woensdag 1 november 2006 om 20:42:
Het maakt mij geen ene flikker uit, alleen als je voor buiten kiest moet je niet opeens nar een tijdje gaan bedenken dat je toch liever een binnenkat wil:P

En niet gaan zeiken als je kat niet meer terugkomt. :lol:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hou me kat ook altijd binnen. Als ut mooi weer is, mag ze wel ff op balkon. Ik woon nl. 3 hoog. Maar me kat is niets anders gewend, dus dan is ut nie zielig. Als de katten buiten gewend zijn en dan binnen moeten blijven is wel wreed, want die willen dan naar buiten!!

Waarschuw beheerder
Onze kat blijft ook gewoon binnen,maar hij mag wel in de tuin en op het balkon, is niets zieligs aan..
Waarschuw beheerder
ik heb me 2 katten ook gewoon binnen
had er nog 1 en dat was wel een buitenkat maar die is een half jaar geleden aangereden door een bus, dus die andere komen niet zo maar naar buiten
ik heb wel een tuigje voor ze gehaald en af en toe ga k dan een blokje om met de hond en 2 katten
Waarschuw beheerder
Toen wij in een flat woonden hielden we de katten ook gewoon binnen. Nu wonen we gewoon in een rijtjeshuis en komen de katten buiten, hoewel.. Ze zitten alleen in de tuin omdat de poes nog niet zo lang bij ons is.. Maargoed ze komen dus wel buiten :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 2 november 2006 om 19:07:
En niet gaan zeiken als je kat niet meer terugkomt.

ik heb toch geen kat:P

Waarschuw beheerder
1 van mn katten afgelopen zomer buiten rond laten lopen overdags en ja hoor.....iedereen heeft vlooien ;)
das dus nie voor herhaling vatbaar :no:
Waarschuw beheerder
ik houd me katten binnen..

mijn 1e kat kwam wel buiten..
maar die is dan ook in de fik gestoken en achter een auto aangesleept door een groep gozers die dachten dat dat lollig was :'(
zo jammer dat ik er noooit ben achtergekomen wie dat waren..
ga er graag alsnog ff voor zitten :[

heb nu ook raskatten ben bang dat die gestolen zouden worden als ze buiten zouden lopen..
maar ik wil wel een grote katten ren maken in mijn tuin..

.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van peurple op maandag 6 november 2006 om 08:49:
maar die is dan ook in de fik gestoken en achter een auto aangesleept door een groep gozers die dachten dat dat lollig was

:| :| :| Wtf?? Opknopen die gasten!! Hoe harteloos kunnen mensen zijn!
Verschrikkelijk :o :'( :x
Waarschuw beheerder
het is al heel wat jaren geleden maar mocht ik er nu alsnog achterkomen dan ga ik er alsnog wraak voor nemen.. :[

kan er echt niet bij dat mensen dat een dier aan kunnen doen..
maar jah er zijn meer beesten onder de mensen dan onder de dieren helaas :/

Waarschuw beheerder
donateur
Nieuwsbericht gekopieerd over die hond ofzo :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 november 2006 om 14:11:
uwsbericht gekopieerd over die hond ofzo

uhm? welke?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu 4 pogingen gedaan om me kat naar buiten te laten omdat ie dat echt heel graag wil maar van die 4 keer is die nog niet één keer zelf naar huis terug gekomen :s

Vorige week nog kwamen de buren met hem aanzetten, die hadden hem bij een benzinepomp aan de andere kant van het dorp gevonden. Op de één of andere manier vind hij de weg niet terug, hij is dan ook helemaal in paniek.

Ik laat hem dus niet meer alleen buiten hoe graag hij dat ook wil. Hij gaat wel elke dag even achter het huis maar dan blijf ik er gewoon bij.

Waarschuw beheerder
Mijn katten mogen ook niet los naar buiten. Ze hebben een mooie kattenkooi waar ze van het zonnetje kunnen genieten. Maar nu het slechter weer is willen ze niet eens meer naar buiten. Ze hebben het prima naar hun zin binnen, ze weten ook niet beter. Nou heb ik dan 3 maine coons maar als t htk katten zouden zijn bleven ze ook gewoon lekker binnen. Heb zoveel gruwelverhalen van bekende gehoord en meegemaakt. De halve nacht naar je kat zoeken omdat iemand heeft gezien dat er een kat aangereden is, is geen pretje. Zeker als dan blijkt dat het inderdaad over jou kat ging (mn zwagertje van toen 9 zijn kat)... En die wonen nog op een mini dorp ook. Zo is ook t zusje van mijn oudste maine coon overreden toen ze nog geen jaar was. Maar t ergste was nog wel dat die vrouw wist dat ze in haar straat als maniakken langs rijden. Dus ik zeg binnen!!!

Waarschuw beheerder
2 katten kunnen naar buiten, komen vanzelf als ik ze roep...en de andere 2 blijven binnen, 1 is nog te klein en niet geholpen (wil geen nest) andere is te oud en wil zelf niet :)

Waarschuw beheerder
Onze katten kunnn gewoon naar buiten. We hebben er ook speciaal een kattenluik voor aangeschaft. 1 kat van ons die heeft eens een hersenbloeding gehad toen ze net een paar weekjes was, ze is daardoor nooit goed ontwikkeld. Ze gaat ook nooit de tuin uit, dus dat is aan de ene kant wel beter! Onze andere kat is wat dat betreft wel enorm speels en is bijna altijd buiten. Ben ook wel bang dat ze een keer wordt overgereden, dat gebeurt hier namelijk best vaak.. :(

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480]https://partyflock.nl/images/album/2035344.jpg[/img]
dit is mijn nieuwe kitten 8)
maar een vraagje aan de kattenliefhebbers.... per wanneer mag een kat naar buiten?
welke leeftijd?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 november 2006 om 21:23:
per wanneer mag een kat naar buiten?

de mijne pas als ze een jaar zijn en geholpen

Waarschuw beheerder
Mijn kat mag nooit naar buiten....teveel katten verloren door aanrijdingen, vergiftiging e.d.

Ik ben ook bang dat ze mijn kat stelen omdat ze zo apart uitziet.

[img width=640 height=426]https://partyflock.nl/images/album/2339067.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
die van mij moet ook binnenblijven..

We wonen in een drukke straat enzo dus ik ben
als de dood dat er iets met dat beessie gebeur als hij buite loopt...

en nee... dat is niet raar... ken der genoeg die dat doen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik woon 1 hoog, en mijn katten komen ook niet buiten. Alleen op het balkon, en daar kunnen ze ook naar de buren. Maar voor de rest komen ze niet verder.

En ik vind het niet zielig dat ze thuis zitten, want ze weten niet beter, dus worden ze ook niet gek dat ze niet naar buiten kunnen/mogen ;)

Ze hebben ook allebei een tentje;

[img width=500 height=375 cacheid=0013a20a0025bea0ae56679a1a01a65f52]http://www.mijnalbum.nl/Foto=TRFDB6BN[/img]
:lief:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 12:07:
Ze hebben ook allebei een tentje;

Wat een grappig ding !!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 12:11:
Wat een grappig ding !!

Wel he :D

Ze zijn er ook ERG blij mee.. :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
maar die is dan ook in de fik gestoken en achter een auto aangesleept door een groep gozers die dachten dat dat lollig was

DAT MEEN JE NIET?!! :O

afmaken die flikkers! :frusty: (N) :S
Waarschuw beheerder
mij katten komen ook nooit buiten op straat.
alleen op ons balkonnetje en zoals je ziet zien ze er niet ongelukkig uit,toch?

[img width=620 height=496 cacheid=000d36e30025f8652f9c7a101a01abcb52]http://img59.imageshack.us/img59/1471/pcdv0005smallny2.jpg[/img]
[img width=620 height=496]http://img412.imageshack.us/img412/9606/pcdv0059ku6.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Haha wat een grappig koppie heeft ie..

Waarschuw beheerder
mijn kat komt ook niet buiten, ben veel te bang dat een kattenhater hem iets doet of dat hij aangereden wordt. ook zijn ze bij ons in de buurt al weer begonnen met vuurwerk afsteken, vind ik ook niet zo fijn.
Waarschuw beheerder
mijn katten komen ook niet buiten omdat ik op de vierde verdieping woon. maar als ze wat ouder zijn dan neem ik ze wel mee aan een riempje naar buiten....

Waarschuw beheerder
mijn katten komen niet buiten, alleen maar achter in de tuin, maar daar komen ze toch niet weg ivm de schutting..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 11:46:

Inderdaad, dat is een gaaf beest!

Uitspraak van verwijderd op zondag 26 november 2006 om 13:37:

Nou ja zeg, is toch niet te geloven!!!

Ik wilde een asielkat, het liefst ook binnen en in de tuin. Poes uitgezocht die me aansprak, de info gelezen die er bij hing. Bleek ze nog niet zo lang in het asiel te zitten, was zindelijk en kwam nooit buiten, alleen soms in de zomer...

We hebben de poes thuis, en ze deed me toch raar. Ik wilde haar de eerste weken zowiezo binnenhouden om te laten wennen. Maar dat beest deed zo raar, agressief, met een bolle rug en dikke staart op ons af komen rennen enzo, de hele dag door. We wisten niet wat we ermee aan moesten.
We hadden al een katteluikje (van de vorige bewoners) maar dat zat op slot. Totdat ze dat ontdekte, en het er in zijn geheel afsloopte. En toen was het goed, ze moest en zou naar buiten. We hebben het af en toe nog afgesloten, maar elke keer lag het ding weer in een paar stukken van de deur af...
Nu struint ze door de wijk, ben er ook echt niet blij mee, maar kan er weinig aan doen. Soms dan ruikt ze raar, soms muf, naar mos maar soms ook naar een bepaalde parfum, dan lijkt ze bij mensen te zijn geweest.... Heel vreemd!

Hoop niet dat ze ooit voor overlast zorgt, zou niet weten hoe ik haar binnenhoud. En ook ik ben als de dood dat ze overhoop gereden wordt, en dat ik ze zelf tegenkom plat op straat...

Waarschuw beheerder
Wij hebben ook een kat van anderhalf, en die mag wel gewoon naar buiten. Kijk als je aan een hele drukke weg woont, of in een flat snap ik het wel dat je je kat binnen houdt. maar als je gewoon in een woonwijk woont laat hem/haar er dan lekker uit.
Onze kat is een allermans vriendje, en komt vaak bij onze buren in huis. Gelukkig vinden hun dat niet erg, maar er zijn ook mensen die dat niet willen, maar een kat kun je dat niet afleren en binnen houden doe ik hem zeker niet.

Nu het weer kouder wordt is hij uit zich zelf wel meer binnen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 november 2006 om 11:46:

Lijkt moglie wel (L)

eyy Tom mooie rode kater (Y) of is het een poes?

:x
Zeker beter dat ik zoiets nooit zal zien.....

Mijn kindje komt ook niet buiten allen op het balkon, maar dat vind ze al niet zo intresant ze ligt liever voor het raam naar alle vogels te kijken :lol: en maar gekke geluiden maken B)
Waarschuw beheerder
binnen en buiten :D maar s'nachts binnen
Waarschuw beheerder
Mijn katten blijven echt wel binnen, eerst ginge ze wel naar buite maar eentje heeft zwaar ongeluk gehad dus
mooi binnen blijven

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 december 2006 om 15:21:
maar als je gewoon in een woonwijk woont laat hem/haar er dan lekker uit.

woon in een woonwijk en toch ongeluk gehad 2 zelfs dus echt nie er lekker uit...

Uitspraak van Isor op vrijdag 8 december 2006 om 12:39:
zou niet weten hoe ik haar binnenhoud

heel makkelijk de aanhouder wint..echt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
binnen lijkt me wel handig

Waarschuw beheerder
wij hebben thuis 3 katten.. en die lopen meestal buiten.

Overdag mogen ze naar binnen toe, als het goed weer is (> 10 graden en droog) willen ze niet eens naar binnen en bij slechter weer gaan ze steengrillen op de vensterbank

's nachts gaan ze altijd naar buiten..

beestjes zijn niet anders gewend dan dat ze buiten lopen, ze willen er 's avonds ook altijd graag uit..

Waarschuw beheerder
Als je katten éénmaal gewend zijn om buiten te zijn, en als je ze dan opeens na een ongeluk binnen opsluit vindt ik niet kunnen.... mijn mening
Waarschuw beheerder
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat

:jaja:

Mijn kat is nog nooit buiten geweest,ja op het balkon maar verder niet.
Waarschuw beheerder
donateur
Heb sindskort een maine coon en die laat ik ook niet buiten , zou het zonde vinden als er dan iets zou gebeuren dus hou m lekker binnen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 17:56:
Dus.. Katten horen gewoon binnen te blijven.

goed bezig cunt
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 22:40:
slaat totaal nergens op!!!
als je over dierenmishandeling praat, gaat het in mijn ogen toch echt niet over het feit ;kiezen voor een binnen kat!!......
dierenmishandeling is oa; verminking, verwaarlozing(verhongering, uitdroging,mishandeling,dagen of weken lang rond laten zwerven..etc)misbruik voor bep doeleinde(bv drugs smokkeling, sex etc),!!!!
maar het kiezen voor een binnenkat om bepaalde redenen, zoals wonen op flat/appartement,drukke straat, geen overlast willen met de buurt waar je woont, is geen dierenmishandeling!!!
als je kittens uit een nest neemt en vanaf het begin gelijk die dingen aanleerd weet het beestje niet beter!kweet zeker dat dan een binnen kat NET zo happy is als een buiten kat!!

goed gesproken,amen.
Als een kat dagenlang buiten zwerft en niks te eten kan vinden, trekt ie alle vuilnis zakken kapot waar rest eten in zit.
Ligt alle vuilnis door de tuin.
Nou dan kun je zo'n beest wel de strot dichtknijpen hoor,dat kan ik je vertellen.
Ik vind ook dat katten gewoon binnendieren moeten zijn en als ie naar buiten wil,gewoon met het beest gaan wandelen aan een riempje.
Want ik vind dat een ander geen last hoeft te hebben van mijn huisdieren,heel simpel.

Je hebt toch ook niks aan een kat die dagenlang weg is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van LuN@TiC op maandag 11 december 2006 om 14:09:
Heb sindskort een maine coon

maine coon (L)
mooie en lieve katten :yes:
Die katers kunnen zo lekekr groot worden :lol: 10 kilo kat B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BLOWPOES op zaterdag 9 december 2006 om 01:19:
heel makkelijk de aanhouder wint..echtlaatste aanpassing 9 december 2006 01:24

Heb je tips dan? Ik hoor ze graag!

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 december 2006 om 01:24:
binnen lijkt me wel handig

Mij ook! Was ook m'n bedoeling toen ik een kat wilde.

Waarschuw beheerder
Mijn kat durft niet verder dan 10 meter naar buiten te gaan.. dus blijft ze maar gewoon binnen! :)

Waarschuw beheerder
Hou die beeste alsjeblieft binnen :@:@
ik kies toch niet voor zon beest van een ander in mijn tuin!!!

ze veroorzaken alleen maar overlast bij andere mensen
LEKKER EEN KAT VAN EEN ANDER FF OP JE NIEUWE AUTO
en Heerlijk net vissen gekocht in de vijver,zon verotte kat zal de vis wel weer ff opvreten /of opjagen

of je zet een vuilniszak achterthuis neer
die ze helemaal open Krabben

Je koop toch zon beest om er zelf plezier van te hebben?????
Laat zon ding toch binnen :@ Denk eens aan andere mensen

Waarschuw beheerder
wat een onzin niet alle katten maken alles kapot
los je dat maar zelf op met je vijver of wattan ook
reigers maken ook alles kapot duss...
mensen maken zelf ook dingen kapot van andere
dus moet je die mensen ook binnenhouden?
wat een onzin zeg

kheb zelf 2 katten die zouden gek worden als ze binnen zouden leven
katten horen lekker te jagen op vogels en muizen
lekker plezier hebben.
ik zie me katten lekker in de tuin achter blaadjes rennen
dat pak je tog niet af van een kat dat plezier

kijk als je op 10 hoog woont is dat niet raar maar dan weet je kat niet beter ( als je hem al als kitten heb )
en is ook veiliger

en als je bang bent dat je kat wordt overreden is ook niet echt een reden om hem binnen te houden
jij zelf kan ook overreden worden zo gaat het leven eenmaal

Waarschuw beheerder
( ja ma zou je kat ook wel binnen houden als je langs een drukke weg woont )
Waarschuw beheerder
Onze kat gaat altijd mee te wandelen als we met de hond uitgaan loopt ze altijd een blokje mee, en verder is ze veel met onze hond in de tuin buiten, maar ze gaat eigen lijk nooit van ons erf af.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 10:03:

Tuurlijk,zal voor een kat maatregele neme
heb er trouwens al 1

wat een onzin zeg

als een mens iets doet wat niet mag
zijn er ook straffen hoor kweenie of je het weet

laat hem dan lekker in je eigen achter tuin !!!!!kan die ok achter de blaadjes aan

nee vast niet alle katten maar wel een hele hoop...
die beeste lopen over in en onder ,en savond n ze lekker bij jullie op de bank ..vies
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wij wonen 3 hoog in een flat langs een redelijk drukke straat. wij houden ze ook binnen.

alleen is er 1tje nu ontsnapt sinds vannacht is ie weg :(

steeds gezocht en roepen maar hij is nog niet erug :(

Waarschuw beheerder
hij is alweer terug :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 december 2006 om 16:07:
die beeste lopen over in en onder ,en savond n ze lekker bij jullie op de bank ..vies

Euh... ooit gehoord van katten die zichzelf wassen?

Waarschuw beheerder
overdag buiten en s'avonds komen ze binnen om te slapen en eten

Waarschuw beheerder
Heb zelf geen kat.
Maar zou zeggen binnen.
Waarom zou je kat nemen als die bijna 24/7 buiten is?

Waarschuw beheerder
ik heb 4 katten, die lekker binnen blijven. ze mogen het hele jaar lekker op het balkon spelen (onder toezicht), en als ik straks een tuin heb ga ik die mooi dichtmaken voor ze, maar helemaal alleen naar het echte buiten? als ik op een boerderij woon ofzo misschien, maar eerder denk ik niet hoor... heb ook een katertje ertussen zitten die teveel overtuigd is van Het Goede En Vriendelijke in De Mens, en met iedereen meeloopt om zn buikje te laten kroelen... die blijft dus mooi bij mama, veilig binnen!! :X

hier in de buurt worden echt schandalig veel katten gejat en / of aangereden, er hangen altijd wel van meerdere verschillende katten zoekbriefjes, en de dierenambulance draait altijd overuren. vind het hier echt veel te link. :/
Waarschuw beheerder
Ik heb 2 poezen en 1 kater.De poezen doen hoogstens een luchtje scheppen in de tuin, maar de kater moet er gewoon uit. Iedere avond als we een blokje om gaan, gaat ie ook nog lekker mee wandelen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik wil ook een binnenkat, laat hier echt geen dieren op straat lopen. :no: En een tuin hebben we niet.

Ik vertrouw m'n medemens ook niet zo meer met dieren... :(
Mijn katten kunnen via een luikje in de buitenkooi komen.
Aangezien ik twee rasjes heb (zie foto's in mijn album)is het hellaas niet vertrouwd om ze naar buiten te doen.
Waarschuw beheerder
Onze katten zitten bijna altijd buiten.. Ze willen ook bijna niks anders..

Maar als ik af en toe die verhalen hoor heb ik ook liever dat ze binnen zijn.. :S

Mijn ouwe beestje ging altijd naar buiten, maar ik kreeg echt de kriebels als ik dan katten buiten hoorde vechten haha :|
Waarschuw beheerder
Huisdieren, horen in huis :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rakiki op maandag 22 januari 2007 om 16:06:
Huisdieren, horen in huis

Zo denk ik er ook over.
Even buiten okey.
Maar hele dagen, kom op zeg waarvoor neem je er dan één.

Waarschuw beheerder
Binnen en buiten, ze loopt ff blokkie om en dan wil ze weer op schoot
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Ik woon 7 hoog en die van mij zit ook altijd binnen :jaja: bovendien ik woon ook bij de snelweg in de buurt. Bovendien als je hoord wat ze soms met katten doen die buiten lopen dan heb ik liever dat die veilig bij mij binnen is dan weet ik zeker dat er geen rare dingen gebeuren. ik woon niet in de meest leuke buurt hier vertrouw ik ze niks toe dus helemaal niet me kat. bovendien ik heb hem al vanaf dat die 8 weken was en daarvoor is die bij die mensen 1 keer buiten geweest voor de rest zat die daar ook binnen dus hij weet niet beter :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb nu 7 jaar een kat die gewoon niet meer binnen wil komen, zelfs als ik ze eten op de drempel zet vind ie dat nog te riskant.

Waarschuw beheerder
Mijn kat gaat altijd even naar buiten, is meestal binnen 5min weer terug om te eten/slapen/knuffelen :9
Waarschuw beheerder
BamBam blijft in de flat, wel op het balkon valt dan af en toe naar beneden en dan klimt ze weer omhoog haha ( we wonen niet zo hoog hoor ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een kat moet naar buiten kunnen!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sopje op zondag 28 januari 2007 om 15:35:
een kat moet naar buiten kunnen!!!!

Ja maar niet 24/7 buiten blijven en alleen na binnen om te eten.
Kun je netzogoed geen kat nemen,
Waarschuw beheerder
Onze katten kwamen eerst buiten alleen 3 van ons zijn dood gereden, en 2 zijn nooit weer thuis gekomen, sinds dien komt geen 1 kat meer buiten, we zijn bezig met het maken van een ren voor de katten zo dat ze nog wel buiten in de tuin kunnen, er loopt hier een kattenhater rond die voor de lol katten dood rijd en wij vragen ons nog steeds af wat er met de 2 die spoorloos zijn nog steeds de dag wat daar mee is gebeurd?!?!?!
Waarschuw beheerder
mijn katten kunnen naar buiten..ik heb de mazzel dat ik in een binnenhofje woon zodat ze niet eens naar de grote weg kunnen. als ik aan het werk ben en ze zijn buiten, kunnen ze altijd de schuur in waar dekens voor ze liggen.

Waarschuw beheerder
donateur
hebben 2 katten gehad, we wouden ze beide graag binnen houden maar dit ging echt niet :( Eentje is er ontsnapt uit een heel klein raampje...de ander kwam altijd netjes terug totdat de buurman kwam dreigen dat hij de kat niet meer wou zien in de tuin dat hij hem anders wat aan zou doen..Daarna hebben we hem ook nooit meer gezien :( wel gezocht maarja:cry:
Waarschuw beheerder
lijkt of iedereen zn katten binnenhoudt :D

Ik dus ook, woon aan n erg drukke weg en woon in een 'flat'.
Vind t maar nix als ik niet weet wat die 2 katten van mij aan t uitspoken zijn buiten.
Ze mogen als t lekker weer is best op het balkon.
Moet er alleen nog ff paar houtenbakjes langs maken, tijd terug zat 1 van mn katten bij de buren in huis.
Vond t echt niet tof, wil niet dat andere mensen last hebben van mijn katten.
Dus dan maar even balkjes erlangs maken :D
Heb ook geen zin om ze steeds in de gaten te houden op t balkon :no:
Vind t ook best eng, straks valt er 1 naar beneden :/

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 00:30:
de buurman kwam dreigen dat hij de kat niet meer wou zien in de tuin dat hij hem anders wat aan zou doen

Vind zulke mensen echt zooooo vreselijk he.
Wat als er iemand naar hem toekomt en zegt...wil je kind hier niet meer voor t huis zien anders doe ik m wat :S
Tuurlijk kan ik me best voorstellen dat het vervelend is als je katteschijt in je tuin hebt terwijl je zelf geen katten hebt, maar ga niet gelijk dieren iets aan doen.
Probeer eerst te kijken wat je eraan kan veranderen zodat t niet meer gebeurt.
Ja je kan zeggen moeten ze hun beesten maar binnen houden, maja dat is nou 1maal niet zo !
En ipv je steeds eraan kapot te ergeren en jezelf een hartverzakking te schreeuwen neem je bv gewoon een hoge schutting, netje boven de vijver of weet ik veel wat !

Waarschuw beheerder
Mijn katten blijven ook binnen.

1 blijft altijd binnen en de ander gaat af en toe even een blokkie om, maar wordt altijd binnen een half uur weer naar binnen geroepen en is s'nachts altijd binnen en als wij van huis gaan ook (anders ga ik niet eens....loop me dan de hele tijd zorgen te maken)

Heb wel de luxe dat ik een ren heb laten bouwen achter het huis, dus ze gaan daar veel in. Vooral nu het weer lekker weer wordt spenderen ze daar veel tijd in....lekker uitwaaien!

Woon in een rustige buurt met leuke diervriendelijk buren maar heb toch al 2 katjes kunnen begraven doordat ze waren aangereden....
De laatste keer is zelf mijn kat in mijn armen gestorven en de ander heb ik nooit meer terug gevonden....wil dit dus nooooooit meer meemaken.
Het maakt dus niet uit in wat voor buurt je woont...

hier gaan mijn haren recht van overeind staan....hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen.
Dan moet je wel heel ziek zijn.
Weet je ook wie het zijn geweest of ben je daar nooit achter gekomen.
Als iemand dit zou doen bij één van mij diertjes of dieren in het algemeen....zou hem aan de schandpaal knopen!!
- mooie grote advertentie in de krant met het hele verhaal en natuurlijk naam en toenaam erbij zetten.
-overal vertellen waar je komt (kroeg e.d.) wat ie zou hebben gedaan.

heb er gewoon geen woorden voor....echt ziek!!
Waarschuw beheerder
[img width=460 height=345 cacheid=000d3d450026089df5af8aa11a01cd9ec6]http://img366.imageshack.us/img366/328/stoutekleinemieuwmiwuekp6.jpg[/img]
wat een ongelooflijk SCHATJE!! dat koppie :D haha (L)

bmw-freakske
Jou katten zien er ook VET lief uit! (L)

wat een onzin niet alle katten maken alles kapot
reigers maken ook alles kapot duss...
wat een onzin zeg

kheb zelf 2 katten die zouden gek worden als ze binnen zouden leven
katten horen lekker te jagen op vogels en muizen
lekker plezier hebben.
ik zie me katten lekker in de tuin achter blaadjes rennen
dat pak je tog niet af van een kat dat plezier

kijk als je op 10 hoog woont is dat niet raar maar dan weet je kat niet beter ( als je hem al als kitten heb )
en is ook veiliger

en als je bang bent dat je kat wordt overreden is ook niet echt een reden om hem binnen te houden
jij zelf kan ook overreden worden zo gaat het leven eenmaal

:yes: (Y) TRUE !
Uitspraak van Isor op vrijdag 8 december 2006 om 12:39:

Jezus man! :S over zulke lui kan ik zOO min over!!
wie niet?? ieder mens met een HART zou hier boos en kwaad om worden! :@ niet normaal meer gewoon heb er geen woorden voor :@ vieze DIERENBEULEN!! :@ opruimen die stakkers.

Uitspraak van LuN@TiC op maandag 11 december 2006 om 14:09:
Heb sindskort een maine coon en die laat ik ook niet buiten , zou het zonde vinden als er dan iets zou gebeuren dus hou m lekker binnen

dat zou ik ook niet doen, zijn mooie lieve beesten :D echhtt en ook nog eens duur, maar daar zou ik me niet druk om maken ;) :P

Uitspraak van Isor op zaterdag 16 december 2006 om 13:54:
Euh... ooit gehoord van katten die zichzelf wassen?

:lol: (Y) :D top opmerking :P

Uitspraak van lindaaatje op maandag 22 januari 2007 om 09:20:
Ik vertrouw m'n medemens ook niet zo meer met dieren...

Nee inderdaad :S ik zo langzamerhand ook niet meer :S al die verdoemde kattenhaters :S niet normaal meer! ga iets nuttigs verzinnen, maar doe die weerloze beestjes niks! :@

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 00:30:
de ander kwam altijd netjes terug totdat de buurman kwam dreigen dat hij de kat niet meer wou zien in de tuin dat hij hem anders wat aan zou doen

Zou die niet bij mij moeten flikken :[ als ie met 1 poot aan mn lieverd zou zitten.. Serieus dan ben ik tot alles in staat ..

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 maart 2007 om 18:36:
Als iemand dit zou doen bij één van mij diertjes of dieren in het algemeen....zou hem aan de schandpaal knopen!!

:lol: hahah ja zou ik ook doen jah!

Mijn Tommy komt wel buiten.. Alleen 's middags en 's morgens.. S'avonds komt ie weer in huis, en s'nachts blijft ie ook binnen.. Wij wonen een beetje 'in the middle of nowhere' en geen last van zeikende buren of wat dan ook :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Aufwiedersehen. op zondag 11 maart 2007 om 22:31:
Uitspraak van Coolchick op zondag 11 maart 2007 om 18:36:

dat is nog TE zacht uitgedrukt.....
gewoon een kogel door zijn flikker jagen!!!!
of zijn nek om draaien en of miss een beetje benzine er over en dan prongeluk een peuk op hem gooien? ook een leuk effect ;) in iedergeval afmaken die hap :jaja:
voor zo iets zou ik wel willen zitten hoor met TROTS!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..

Mn broer en schoonzus wonen op derde verdieping..
Die hebben em ook gewoon binnen hoor!!:)
Waarschuw beheerder
donateur
mijn katten mogen naar buiten.. ik vind mijn katten een stuk gelukkiger als ze naar buiten mogen.. :yes:

de buren klagen ook, maar ik heb er schijt aan.. ik laat me niet commanderen.. als ze willen praten prima, maar ik laat me niet vertellen dat ik mijn katten binnen 'moet' houden.. hebben ookal gedreigd met kattenkooien e.d.. en dat ze uit zn tuin en vijver moete blijven.. ze hebben nog nooit een vis gepakt, maar als ik 1 van mijn katten niet mee thuis zie verschijnen, gaat er een fijn flesje amoniak in de vijver.. s kijken hoe hard ie dan nog roept.. :[
Waarschuw beheerder
boefje gaat ook gewoon naar buiten, en natuurlijk mee wandelen met zn grote broer.
Waarschuw beheerder
donateur
2 van mij katten gaan ook mee wandelen :D
echt grappig :yes:
Waarschuw beheerder
Ik heb net maar 's een tuigje voor d'r gekocht, want ze wil zo graag naar buiten. Denk ook dat dat wel zo gezond is voor een dier.
Waarschuw beheerder
Haha, ze vond het doodeng buiten. Een echte binnenkat dus. :D

Mooi, als ze het erg leuk had gevonden, had ik d'r elke dag uit moeten laten ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind dat je katten net zo goed binnen moet houden of in elk geval in je eigen tuin. Honden moeten ook altijd aangelijnd zijn. En je moet je hondenpoep ook wel opruimen, en voor honden moet je ook nog eens belasting betalen. Katten zijn alleen maar lastig als je er zelf geen hebt, maar wel altijd een kat van een ander in de tuin hebt omdat ie de vissen uit de vijver halen of bij de vogels in de voliere.

Waarschuw beheerder
Ik woon ook in een flat en dan wordt het inderdaad moeilijk om je kat naar buiten te laten, je kan hem moeilijk door het trappenhuis naar beneden laten lopen. Wordt wat moeilijk allemaal.

(K)(K)(K)
Waarschuw beheerder
buiten,
hier hebben ze een hele volkstuin voor zich zelf,
wat heeeeeeeeeeel groot is , lekker om te jagen dus

al de katten komen afentoe langs bij me moeder op haar tuinje :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
overdag buiten en savonds binnen halen..
katten die buiten zijn bouwen meer weerstand op dan katten die binnen zitten...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb 3 katten waarvan er maar 1 naar buiten gaat
die 2 kleintjes zijn te sociaal en te wild
woon langs een drukke weg dus eerlijk gezegt durf ik die kleintjes voorlopig nog niet naar buiten te doen.
die grote gaat overdag naar buiten en komt rond etens tijd thuis en gaat daarna tot een uur of 10 weer naar buiten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lindaaatje op dinsdag 13 maart 2007 om 10:14:
Haha, ze vond het doodeng buiten. Een echte binnenkat dus.

Ja de mijne ook, ik denk probeer het toch maar effe maar ze vond het helemaal niks! Ze zat helemaal bang in de bosjes verstopt dus ze blijft mooi binnen.. :)

Waarschuw beheerder
Wij hebben 2 katten, en ze gaan nu sinds 2 maanden allebei naar buiten.
Alleen overdag, en maximaal 2 uurtjes..
Gelukkig wonen wij in niet zo'n drukke buurt..

Wou ze eerst wel binnen houden, alleen ze ontsnapten steeds :P
Waarschuw beheerder
Voorlopig nog maar even binnen :p

[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/7466874.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
gewoon lekker binnenhouwe
me hond loopt ook niet los buiten
die katte zite maar in me tuin te schijte en me hond vreet t weer op en wordt weer doodziek
en als ze in me tuin zitte word me hond helemaal gek,dan is er weer vechte en is strax die kat dood of me hondje heb een paar nagels in haar ogen
ook zitte ze de hele nacht te janken.wordt er egt gek van af en toe