Partyflock
 
Forumonderwerp · 910102
 
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat.. Maar een vriend van me vind dit heel raar.. Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..
 
Als je op een flat woont heb je weinig keus, maar in een huis of op de begane grond van een flat (mits die niet aan een drukke weg staat) kan het geen kwaad ze naar buiten te laten. En een luikje is niet handig, ze melden zich zelf wel als ze na binnen willen... en als jij ze binnen wil houden omdat dr een gast een leipe hond uit laat ofzo kost dat ook geen moeite.
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:17:
kan het geen kwaad ze naar buiten te laten.

Voor de eigenaren van de kat zelf niet nee, wel voor omwonenden (Y)
 
Ik heb binnenkatten en daar ook heel bewust voor gekozen.

Ik heb al 2 katjes kunnen begraven omdat ze waren aangereden en ik wil dit nooit meer meemaken.

Onze oudste kat gaat nog wel naar buiten, maar probeer dit te beperken tot een paar uurtjes overdag en in de avond zijn ze bij mij altijd binnen, alle 4.

Die van mijn zus gaan 1 a 2x in de twee weken ff naar buiten omdat ze in het begin wel gewoon buiten liepen en dit af en toe even nodig hebben. De reden dat we ze nu binnen houden is dat we wat mensen in onze buurt wantrouwen als het om katten gaat....en daarom maar het zekere voor het onzekere.

Ik zou ook liever mijn schatjes alle vrijheid van de wereld willen geven, maar helaas kan dat gewoon niet i.v.m auto's, kattenhaters etc. maar weet nu wel dat ze 's avonds alle 4 veilig in mijn huis zijn.

De jongste heb ik vanaf het begin binnen gehouden en das een heel tevreden katje, hoor. Als ze niet beter weten dan kun je ze prima binnen houden.

Wij hebben wel een ren achter ons huis laten bouwen waar onze katten in rond kunnen lopen als we ze buiten maar toch bij huis willen hebben...ideaal. Kunnen ze toch lekker buiten zijn, maar ik hoef niet bang te zijn dat er wat gebeurt met ze.
 
Katten horen binnen (Y)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:17:
Als je op een flat woont heb je weinig keus,

Ik woon op de derde verdieping van een flat. Mijn kat krijgt een lange lijn aan zijn halsband en met een werphengel laat ik hem uit. Als het genoeg is geweest gewoon de lijn weer binnenhalen.
Alleen de overburen waren een keer niet zo blij met me. Ik wierp een keer te hard en toen kwam de kat op 2 hoog aan de overkant bovenop de parketenkooi die ze even op het balkon hadden gezet omdat het zulk mooi weer was.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:13:
die 6 x zo duur is als een kattenluik

jah idd:D maar dan kan je kat wel naar binnen en buiten als hij dat zelf wil:)
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:05:
en dan heb jij ze een dag later over je zak hen lopen

hey dat zou je niet doorvertellen :@

:lol:
 
Uitspraak van raketje op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:33:
jah idd:D maar dan kan je kat wel naar binnen en buiten als hij dat zelf wil:)

Tja, ik zie het niet als een oplossing ;)
Ik ben nog altijd van mening dat katten binnen horen te blijven.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 17:34:
Ik ben nog altijd van mening dat katten binnen horen te blijven.

als je je kat van jongs af aan went kan dat ook best wel. Anders vind ik het zielig...
 
Je neemt een kat toch als huisdier? :/
 
Die 2 Taliban katten van mij zitten ook lekker binnen.
Ik woon op 3 hoog en ze zitten wel vaak in t open raam. Maar naar beneden springen doen ze niet. Nog niet iig...
 
Mijn kat komt ook niet buiten :nee:

Ik woon midden in t centrum van Alkmaar... boven een winkel. Dat is gewoon onverantwoord voor zo'n klein beestje :/

Vond het in eerste instantie ook zielig, maar gelukkig is hij niet anders gewend :D
laatste aanpassing
mijn mening:

honden en katten Binnen & Buiten!!

waarom? je sluit jezelf toch ook niet dag en nacht op!!
Uitspraak van jan!ne op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:05:
mijn kat komt wel buiten, maar in onze eige tuin.
verder komt hij niet

ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven, ze poepen en plassen in iemand anders zijn tuin
of je bent ze kwijd, of ze worden over reden.

ja eige schuld, ik hou me beesten bij me eigen in de tuin, zo kunnen ze andere mensen niet lastig vallen

sow hoe doe je dat dan? vastbinden?
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!
ik vind het echt heel zielig als je ze binnen laat zitten contineu! neem dan gewoon geen dieren:no:

die van ons mag gaan en staan waar hij wil, dus hij mag ook gewoon naar binnen waarneer hij wil!
 
ik vind dat ieder voor zichzelf moet bepalen of hij een dier buiten laat of niet. Ik heb een witte halfpers maar deze is stokdoof. hier zijn wij later pas achtergekomen. Ik vind dan niet dat je het dier los moet laten lopen tenzij je het dier dood wilt hebben.

Dus dat neem dangewoon geen dieren gaat in dit geval nietop.

ik had ook nog een schildpad poes, deze liep wel los... toen gingen wij verhuizen en is ze een maand later doodgereden door een mongool die 150 reed waar je 60 mag.

wij hebben er weer een kleintje bijgenomen voor onze witte.... die komt absoluut niet buiten.... heeft er zelf ook geen erg in...

dus vertel mij eens ben ik nu een dierenbeul????????
of hou ik gewoon verschrikkelijk veel van mijn huisdieren??? en wens ze niet dood te hebben...

p.s. dit kleintje hebben wij trouwens bij aso's uit huis gehaald. appartementje met 10 katten. uitgedroogd en ondervoed.

dus het was of bij ons in een groot herenhuis en szomers aan een lange lijn achterthuis.

of bij de mensen in een appartement en dood gegaan!!!!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 09:16:
Ik heb een witte halfpers maar deze is stokdoof.

Ik hoor dat vaker, dat veel Perzen doof zijn. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 09:16:
dus vertel mij eens ben ik nu een dierenbeul????????

:nee:

Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!

Mn katten hebben t prima naar de zin hoor, op 3 hoog. Ze zijn allebei gezond en gewoon zoals een kat hoort te zijn...
Als t beestje eenmaal niet beter weet, komt dat heus wel goed.

En net zoals MissB zegt, ik wil mn kat niet terug vinden, ergens aan de kant van de drukke weg, die voor mn flat loopt.. :nee:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:11:
En net zoals MissB zegt, ik wil mn kat niet terug vinden, ergens aan de kant van de drukke weg, die voor mn flat loopt..

dat is misschien ook iets anders.. maar wij wonen in een dorpje waar amper auto's rijden.. om dan je kat binnen te houden vind ik gewoon dierenmishandeling
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:24:
Katten absoluut binnen of in een tuin waar ze niet uit kunnen..
NO way dat mijn katten op straat komen.. Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nee hoor, heerlijk binnen en ze weten echt niet beter

Hier hoef ik in mijn geval niks aan toe te voegen :D
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:11:
Ik hoor dat vaker, dat veel Perzen doof zijn.

Heeft ook met de witte kleur te maken ;)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:23:
Heeft ook met de witte kleur te maken

Ik hoorde dat toen ook over rooie perzen. :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:24:
Ik hoorde dat toen ook over rooie perzen.

Is goed mogelijk.

De reden die ik heb gehoord ging erover dat witte haren te slap zijn om trillingen door te geven in het slakkehuis in het oor.
Klinkt voor mij logisch in ieder geval ;)
 
De bijzonderheid aan de witte Pers is dat hij prachtige lichtblauwe ogen kan hebben, oranje ogen of odd eyed. Meestal zijn deze met blauwe ogen doof.

Dat las ik net ergens op een site. :) Maar t zijn verdomd mooie (en dure :P ) beestjes. Als ik er één zou hebben, kwam die echt niet buiten. :nee:
 
die van mij heeft groene ogen.

de enige werkelijke verklaring is dat het ze aan gehoorsteentjes ontbreekt en dit schijnt een dier toch nodig te zijn om te horen.

willen jullie een foto zien van mijn kindjes?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:24:
Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..

ik heb twee binnenkatten...
Ze weten niet beter, plus ze zouden hier niet naar buiten kunnen, veel te druk.

Maar het ligt ook aan het soort kat, sommige katten kunnen zich binnen echt niet vermaken, die hebben meer beweging nodig etcetera, die van mij kunnen hun ei kwijt bij elkaar gelukkig :)
 


Oh, wat een leuk bekkie die laatste (L)
 
Uitspraak van Devilish™ op woensdag 1 november 2006 om 12:49:
die van mij kunnen hun ei kwijt bij elkaar gelukkig

Die 2 van mij ook. Ik ben iig blij dat ik 2 van die (6) heb, als ik er maar 1 had was t misschien wel zielig geweest..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 12:49:
willen jullie een foto zien van mijn kindjes?

Mn kindjes staan in mn album. :)
 
snoepie he.... deze foto was bij de vorige eigenaar gemaakt. kun je zien dat ze daar al te mager was...

echt zielig 7 weken en nog maar 600 gram...


gelukkig gaat het nu beter na uren in de nacht voeding geven en veel liefde
 
jij hebt ook mooie katjes blue eyed chick...
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:07:
jij hebt ook mooie katjes blue eyed chick...

Dank je wel. :)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:06:
gelukkig gaat het nu beter na uren in de nacht voeding geven en veel liefde

Gelukkig maar. :)
 
Uitspraak van MEL ... op woensdag 1 november 2006 om 08:55:
honden en katten Binnen & Buiten!!

Doe ze dan een riempje om en loop en er stukje mee.


Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!

In tegenstelling juist, een kat stamt of van de naam de egyptische naam Felis sylvestris catus wat
huiskat betekend (Y)
laatste aanpassing
 
ik laat me kat lekker naar buiten als hij dat wilt, alleen in de nacht moet hij binnen blijven.
 
Dan ook niet vreemd staan te kijken als ie op een dag niet meer thuiskomt he ;)
ik heb 5 katten en die komen ook niet buiten en dat gaat prima zo ze staan ook niet te mauwen ofzo dat ze eruit willen
en als je je katten buiten laat lopen heb je kans dat ze dood gereden worden of ze lopen een ziekte op of ze zitten onder de vlooien
nou daar zit ik dus niet op te wachten dus hier blijfen ze lekker binnen
en in het voorjaar komt er in de thuin een lekker grote ren voor ze
zijn ze toch een beetje buiten
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
dan word zo'n beestje helemaal gek,

Geen last van hoor, en gek zijn ze al helemaal niet ;)
Besides; het woord 'huisdieren' zegt toch al genoeg? ALs je er zo over denkt zou je al helemaal niet aan huisdieren moeten beginnen. Wat denk je van cavia's of hamsters? ;)

Als ze naar buiten konden hier zou het ook prima zijn hoor. Maar binnen gaat ze ook goed af...
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:06:
Die 2 van mij ook. Ik ben iig blij dat ik 2 van die (6) heb, als ik er maar 1 had was t misschien wel zielig geweest..

Ik heb het gehad met een kitten, was verliefd op dat beestje, maar die kon hier binnen echt zijn ei niet kwijt, en naar buiten kan hij hier niet. Vreselijk.. maar gelukkig kon hij bij iemand terecht op een mooie boerderij. Mijn andere katten keken niet naar hem om en aan ons had hij niet genoeg. Heel jammer, maar nu is hij bij iemand anders, waar hij wel lekker zijn ei kwijt kan...

Ligt dus ook een beetje aan de kat zelf :yes:
ik heb een kattenluikje
ik vind dat ze gewoon naar buiten moeten kunnen
jij wil toch ok niet je hele leven in 1 huisje worden opgesloten

van nature zijn t ook beesten die buiten leven dus waarom ze opsluiten

vink beetje zielig
ja miss weten ze dan niet beter maar je kan ze wel meer geven als alleen maar binnen houden..
als katten t goed hebben komen ze vanself wel weer naar huis
laatste aanpassing
 
Uitspraak van ;ChieLaah op woensdag 1 november 2006 om 15:59:
van nature zijn t ook beesten die buiten leven dus waarom ze opsluiten

:no:

Wat vreemd dat ik het als NIET-katteneigenaar nog beter weet dat de wel-katteneigenaren :/

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 13:26:
In tegenstelling juist, een kat stamt of van de naam de egyptische naam Felis sylvestris catus wat
huiskat betekend (Y)

;)
Uitspraak van ;ChieLaah op woensdag 1 november 2006 om 15:59:
als katten t goed hebben komen ze vanself wel weer naar huis

En bij andere de motorkappen naar de haaien brengen, overal poepen en plassen, honden op hol brengen...

En dan ook nog zeker affiches ophangen als het beest niet thuiskomt. (N)
laatste aanpassing
en ik vind ook niet dat andere last moeten hebben van mijn katten
en ik heb dan 5 katten waarvan 2 perzen en 1 siberiseboskat
nou die laat ik echt niet los buiten lopen
want ik wil mijn katten niet kwijt
en een kat is toch ook een huisdier net als een hond een huisdier is en die laat je toch ook niet alleen buiten lopen
 
ik heb 3 katten en ze zijn allemaal binnen.. ze zijn even buiten geweest, maar 1 was meteen aangereden en moest een dure operatie ondergaan om haar staart te amputeren dus nu zitten ze weer veilig binnen..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 18:25:
Je neemt een kat toch als huisdier?

dat kan ja, maar als jij je kat in het begin wel buiten laat en later opeens omdraait dat hij binnen moet blijven zitten vind ik dat zielig!
 
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek

:frusty: :S

misschien bij jou ja, maar mijn beestje heeft nergens last van :nee: :lief:
 
Uitspraak van raketje op woensdag 1 november 2006 om 17:43:
maar als jij je kat in het begin wel buiten laat en later opeens omdraait dat hij binnen moet blijven zitten vind ik dat zielig!

Dus.. Katten horen gewoon binnen te blijven. :D
Ik hou de mijne nu voorlopig binnen....:(

Ze kwamen net bij mij aan de deur om te vragen voor een schep en een doos want er was een kat aangereden....
Toen kreeg ik al een rot gevoel en toen liep ik naar buiten en daar lag ze m'n Lotje aangereden door een ambulance....

Het ergste is nog dat ik het zo m'n vriendin moet gaan vertellen en dan naar het buitenland moet voor me werk....:(
 
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren!
ik vind het echt heel zielig als je ze binnen laat zitten contineu! neem dan gewoon geen dieren

Duidelijk geen vesrtand van katten.. Zeg dan niks :x

Wat een bullshit zeg :/
2 huis tuin en keuken katten af entoe buiten, onze ragdoll altijd binnen :)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 november 2006 om 17:56:
Dus.. Katten horen gewoon binnen te blijven.

jij hoopt deze discussie te winnen he? hahahaha :lol:
vind t wel humor. Feit blijft gewoon dat de ene helft stemt voor binnen en de andere helft voor buiten. Het maakt mij geen ene flikker uit, alleen als je voor buiten kiest moet je niet opeens nar een tijdje gaan bedenken dat je toch liever een binnenkat wil:P
moet je voor jezelf weten vind ik.
maar je moet wel gelijk van het begin weten wat je wilt met de kat.
 
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op woensdag 1 november 2006 om 09:04:
ik vind het dierenmishandeling als je een kat alleen maar binnen laat zitten.. dan word zo'n beestje helemaal gek, het zijn gewoon buiten dieren

:[ slaat totaal nergens op!!!
als je over dierenmishandeling praat, gaat het in mijn ogen toch echt niet over het feit ;kiezen voor een binnen kat!!......:S
dierenmishandeling is oa; verminking, verwaarlozing(verhongering, uitdroging,mishandeling,dagen of weken lang rond laten zwerven..etc)misbruik voor bep doeleinde(bv drugs smokkeling, sex etc),!!!!
maar het kiezen voor een binnenkat om bepaalde redenen, zoals wonen op flat/appartement,drukke straat, geen overlast willen met de buurt waar je woont, is geen dierenmishandeling!!!
als je kittens uit een nest neemt en vanaf het begin gelijk die dingen aanleerd weet het beestje niet beter!kweet zeker dat dan een binnen kat NET zo happy is als een buiten kat!! :devil: