Partyflock
 
Forumonderwerp · 910102
 
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat.. Maar een vriend van me vind dit heel raar.. Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..
Mijn zus heeft 2 katten en die zitten ook altijd binnen. Dit omdat zij in een flat woont en die mogelijkheid er niet echt is. ;)
 
Precies :)
 
Vind het echt zielig als je de katten niet buiten laat.
 
Ja maar waarom dan? Dan ligt ie misschien morgen onder een auto ofzo dat is toch ook zielig..
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:28:
Vind het echt zielig als je de katten niet buiten laat.

Wat wil je dan als je op een flatje woont ? :/ iedereen keer meelopen naar beneden en de deur voor t beest opendoen of m omlaag takelen in een mandje ?

Ben het wel met je eens dat het zielig is voor de kat dat hij niet naar buiten kan. Ik persoonlijk zou dan ook nooit een kat nemen als ik op een flatje woonde ;). Maar het kwaad is in dit geval al geschied, zit niets anders op dan het beestje binnen houden :jaja:. En als ie niet beter weet weet ie ook niet wat ie mist :).
Als ze niet beter weten is er niks aan de hand toch??
Als een kat binnen genoeg ruimte heeft om te rennen en spelen, en er genoeg afleiding voor hem is, kan je hem zonder problemen binnen houden.

Katten die buiten komen lopen veel meer risico's (aangereden worden, vechten met andere katten, vergiftigd worden door kattenhaters enz). Ze hebben een "zwaarder" leven en worden dus ook minder oud dan katten die binnen opgroeien.

Mijn 2 katten komen ook niet verder dan de achtertuin, maar als je in m'n album kijkt zien ze d'r toch gezond en happy uit ?
laatste aanpassing
 
Mijn kat is ook altijd binnen, ik woon aan een drukke straat en ben dus veel te bang dat ie onder een auto komt. Volgens mij vermaakt ie zich prima 8)
 
Ik woon op drie hoog dus die van mij blijft lekker binnen..
En voor zover ik weet mist ie niets aan het niet buiten zijn..
Geloof me, mijn kat heeft het goed hoor..

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:28:
Vind het echt zielig als je de katten niet buiten laat.

Waarom?
Hij weet niet anders..
Als ik kon zou ik zou met 'm ruilen..
En al zou ik niet op drie hoor wonen, dan zou ik 'm nog binnen houden..
Want als ie binnen is weet ik tenminste ook dat er vrijwel niets met 'm kan gebeuren..
Mijn katje was ook een binnen kat.
Hij kwam wel buiten hoor, maar alleen aan een tuigje en een koord van 8 meter.
En dat vond hij ook helemaal niet erg :no:

Helaas is mijn lieverd er nu niet meer. :no:

Maar in April ongeveer wil ik graag weer nieuwe katjes. 2 stuks. en ik ben er nog niet over uit of ik er huiskatten van maak, of dat ik ze ook naar buiten ga laten.

Ik zou er echt niet tegen kunnen waneer 1 van mijn boefjes een keer 's avonds niet zou thuis komen :(
 
Nou ben niet de enigste dus in ieder geval :)
 
Uitspraak van -Catwoman- op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:41:
Ik zou er echt niet tegen kunnen waneer 1 van mijn boefjes een keer 's avonds niet zou thuis komen

Ik heb 2 buitenkatten en die komen altijd rond half 11 binnen gelukkig :jaja: Een keer kwam er 1tje niet, en dan zit je je inderdaad zorgen te maken om waar ie dan is :( Gelukkig kwam ie de volgende ochtend om 7 uur aanwandelen, stinkend naar de aarde in de tuin van de buren dus ik denk dat ie t sletje uit heeft gehangen met de poes van de buren :jaja: :D
Werkzaam bij DNMC
Artiest Isolater
mijn kat liet ik altijd naar buiten totdat ie dus niet meer terugkwam :( dus dan ken je m beter binnenlaten dan weet je tenminste ceker dat er niks kan gebeuren!
 
mijn 2 katten doen waar ze zin in hebben dus zijn binnn en buiten niks zieligs aan vind ik
 
Katten naar buiten idd (y).

En niet in mijn achtertuin als het kan (f).
 
mijn 2 katten komen gewoon buiten,werd er knettergek van in huis,ze hingen me in de gordijnen en sprongen op het aanrecht,en de hele tijd maar rennen door de kamer en dan weer naar boven en naar beneden,nagels scherp maken aan de bank ipv de krabpaal...ze moesten echt hun energie ff kwijt,en sinds ze buiten komen zijn ze binnen veeeeeeeel rustiger,zijn nu echte knuffelbeesten (L)

en wij wonen in een hofje,dus niet echt druk..alleen aan de voorkant..daar is onze kat trouwens wel een keer aangereden,door een politiebusje nog wel,we zaten buiten en ineens hoorden we gierende banden en een knal!:O ff daarvoor zagen we herman ernaartoe lopen,dus we wisten dat hij het was..
wij rennen,konden niks vinden,politiebusje had de koplamp kapot,dus hij probeerde weg te springen neem ik aan,we gingen ervanuit dat ie dood in de bosjes lag,na lange tijd te hebben gezocht en niks gevonden,zijn we maar weer gaan zitten met een rotgevoel,en nog geen 10 minuten later kwam herman eraan gesjokt..beetje beduusd,maar leeft gelukkig nog wel 8)
mijn kat komt wel buiten, maar in onze eige tuin.
verder komt hij niet

ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven, ze poepen en plassen in iemand anders zijn tuin
of je bent ze kwijd, of ze worden over reden.

ja eige schuld, ik hou me beesten bij me eigen in de tuin, zo kunnen ze andere mensen niet lastig vallen.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van jan!ne op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:05:
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven

nou je kunt er ook moeilijk achteraan blijven lopen, een kat hoort gewoon buiten te zijn vind ik, en dit is geen aanval op mensen die hun kat in huis houden, ik vind het niet aso als onze katten met de andere katten veel plezier hebben, en de hele tijd spelen:no:
 
die stinkbeesten lekker naar buiten doen (Y)
 
Uitspraak van jan!ne op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:05:
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven

:| nee lekker opgesloten laten zitten is goed :/
blijf jij ook maar de rest van je leven binnen..


en trouwens.. haat je me nog steeds zo??? :D:D:D:D
Ja maar waarom dan? Dan ligt ie misschien morgen onder een auto ofzo dat is toch ook zielig..

wat een onzin, dat kan jou toch ook gebeuren, moeten ze jou dan ook de hele dag opsluiten?
Hij kwam wel buiten hoor, maar alleen aan een tuigje en een koord van 8 meter.
En dat vond hij ook helemaal niet erg

dat heb je m gevraagd?
 
Buiten!!!
 
onze overburen houden de kat ook altijd binnen. beter dan dat onze vorige buren, die lieten die beesten altijd door onze tuin lopen, scheten alles onder en aten de vissen uit de vijver :S

heb niets tegen kattne maar op t moment dat ze overlast voor anderen veroorzaken moet je ze binnen houden (of in je eigen tuin natuurlijk;))
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:37:
Buiten!!!

Ja dan kunnen ze lekker een ander z'n tuin onder poepen die dan vervolgens weer katten gaat vergiftigen. Nee hoor, mijn katten zijn niemand tot last en ze hebben het prima in mijn huis en in mijn eigen achtertuin.
 
Mijn katjes komen ook buiten. Maar zodra ik thuis kom lopen ze met me mee naar binnen. En als ik thuis ben zijn ze ook thuis. En het kattenluik gaat na het eten dicht en dan blijven ze gewoon binnen. De volgende morgen zijn ze de eerste weer. Ik woon zeg maar ook 1 hoog (op het dak van een winkel, maisonette) maar ze gaan naar beneden en weer terug via de brandtrap..:)
Uitspraak van jan!ne op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:05:
ik vind het aso dat mensen hun katten rond laten zwerven, ze poepen en plassen in iemand anders zijn tuin
of je bent ze kwijd, of ze worden over reden.

:yes:


Uitspraak van 3=morefun op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:33:
Als een kat binnen genoeg ruimte heeft om te rennen en spelen, en er genoeg afleiding voor hem is, kan je hem zonder problemen binnen houden.

:yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:14:
die stinkbeesten lekker naar buiten doen

:O
Binnen duidelijk.

Als je ze buiten laat lopen vind ik niet dat je dan een kat/poes moet nemen :s
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot :s

TENZIJ ze in een grote afgesloten tuin lopen en niet de kans hebben om over de weg te lopen.

En asl je een kat van kitten af aan heb en ze in huis laat dan weten ze niet beter.
Ik heb 2 katten, de ene is overdag altijd buiten en ligt 's nachts uitgeteld op de bank. De andere ligt de hele dag lui op een stoel en komt 's avonds pas tot leven. Die is de hele nacht op jacht naar muizen en vogels.... Gelukkig wonen we erg rustig en landelijk, dus ze hebben alle ruimte en ik maak me niet druk over auto's.

Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:25:
Als je ze buiten laat lopen vind ik niet dat je dan een kat/poes moet nemen
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot

Dussssss..... die kans is bij ons dus HEEL klein. Je had er ff bij moeten vermelden dat dat helemaal afhankelijk is van de plek waar je woont....
 
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:25:
De kans dat ze dood of plat gereden worden is TE groot

dus je laat je kinderen ook nooit alleen buiten spelen als ze de leeftijd ervoor hebben??die kunnen net zo snel zijn als katten hoor...
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:40:
dus je laat je kinderen ook nooit alleen buiten spelen als ze de leeftijd ervoor hebben

Als ze de leeftijd ervoor hebben dan zijn ze zo verstandig om goed uit te kijken.
Katten rennen zo over de weg.

Uitspraak van Just me... op dinsdag 31 oktober 2006 om 11:31:
die kans is bij ons dus HEEL klein

jij vind het dan waard (Y)

Ik zou het niet durven me kat oevr straat te laten lopen :no:
Als ze 1 avodn niet thuis zo komen kan ik niet slapen :s
Laat staan als ze ergens dood langs de weg ligt :(

Iedere zijn ding (Y)
Maar ik neem een huisdier voor bij me in huis en niet om buiten te laten lopen en dat ze alleen thuis komen om te eten.
Alleen een afgesloten tuin lijkt me prima (Y)
op het platteland kan 't zeker.
waar ik eerst woonde reden niet veel auto's en was veel land er omheen

kan ie lekker spelen


nu wonen we midden in de stad, dan kan 't gewoon niet
 
Katten absoluut binnen of in een tuin waar ze niet uit kunnen..
NO way dat mijn katten op straat komen.. Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nee hoor, heerlijk binnen en ze weten echt niet beter ;)
 
ik heb mijn kat ook 2 en half jaar binnen gehouden toen ik in een flat woonde :yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:24:
Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt

dat is ook een groot verschil
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 10:15:
nee lekker opgesloten laten zitten is goed
blijf jij ook maar de rest van je leven binnen..

Deze opmerkingen slaan echt nergens op :nee:

Een kat is heus geen buiten beest hoor, het is maar wat ie gewend is..

Een kat buiten die andere mensen lastig vallen met geschreeuw, over auto's lopen, door tuinen, daar heb je wat aan (Y)

Zorg zelf voor je beestje! Lekker binnen of in je eigen tuin.. En in een flat met genoeg ruimte en klimdingen is er niks aan de hand hoor.. Die beestjes hebben een hartstikke goed leven (Y)
 
Mijn kat loopt eigenlijk altijd buiten, maar als die wil mag die ook gewoon naar binnen komen.
Hij wilt zelf het liefste buiten zijn.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:36:
Een kat is heus geen buiten beest hoor

buiten kan een kat jagen, in bomen klimmen e.d.
 
Uitspraak van xantrex op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:53:
buiten kan een kat jagen, in bomen klimmen e.d.
Kunnen ze bij ons binnen en buiten ;)

Krabpalen die zo hoog zijn, overal zijn dingen gemaakt voor de katjes :lief:
 
Hou die beesten toch gewoon binnen.

Hoeven anderen zich ook niet aan die beesten + zooi te ergeren.

Erger me kapot aan die loslopende katten hier!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 12:24:
Het zijn ook nog ras katten dus erg gewilt..

Nou Jamas is ook erg uber gewilt hoor :[

;) hehehe
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 09:24:
Ik hou zelf me kat binnen omdat ik op de tweede verdieping woon van een flat.. Maar een vriend van me vind dit heel raar.. Dus vroeg me af wie dat hier nog meer doen..

sorry hoor, ik begrijp best als je je kat binnen wil houden, maar omdat je op een flat woont vind ik een dom argument. Katten kunnen hartstikke goed over de railing lopen;)
Als ik een kat zou hebben zou ik een luikje in mn deur bouwen, kan ie zelf kiezen wat ie wil...
 
Het probleem hier is dat je 2 deuren moet open doen om je kat naar buiten te laten.. Dus dan moet ik telkens naar beneden lopen en kijken of die kat voor de deur staat.. En een kattenluikje zal de woningbouw wel geen goed idee vinden denk k zo..
onze katten komen wel buiten, op zich een beetje jammer vind ik zelf dan, mjah ze vermaken zich buiten..

't is wel kut als ze weer terug komen met een zooitje vlooien :frusty:
Uitspraak van LOOD :bye: op dinsdag 31 oktober 2006 om 14:59:
't is wel kut als ze weer terug komen met een zooitje vlooien

en dan heb jij ze een dag later over je zak hen lopen :lol:
 
ik ken er nog die hun kat binne houdn, als die nooit buiten is geweest dan weet die kat van ni beter
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 14:47:
Het probleem hier is dat je 2 deuren moet open doen om je kat naar buiten te laten.. Dus dan moet ik telkens naar beneden lopen en kijken of die kat voor de deur staat.. En een kattenluikje zal de woningbouw wel geen goed idee vinden denk k zo..

laat je hem over de balustrade lopen, dan is er vanzelf wel iemand die de deur voor je beestje open doet. En kattenluikje mag je best in je deur maken als je iets huurt, alleen als je eruit gaat moet het kattenluikje er weer uit:P
 
Uitspraak van raketje op dinsdag 31 oktober 2006 om 15:41:
aat je hem over de balustrade lopen, dan is er vanzelf wel iemand die de deur voor je beestje open doet. En kattenluikje mag je best in je deur maken als je iets huurt, alleen als je eruit gaat moet het kattenluikje er weer uit:P

En hoe vul jij het gat in de deur op dan ;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 oktober 2006 om 16:52:
En hoe vul jij het gat in de deur op dan

nieuwe deur?